Voor ik aan mijn rijlessen begon, was ik nogal arrogant. Ik was er van overtuigd dat elke mongool kon autorijden en dat het voor mij een eitje zou zijn. Door geldgebrek deed mijn eerste les lang op zich wachten. Toen alle vriendjes en vriendinnetjes van mijn baby-zusje hun rijbewijs haalden, vond ik het ook hoog tij om te beginnen.
Ik wilde een 10-weekse cursus, want ik moest ff snel dat papiertje halen. Man, wat heb ik me vergist. .
Een kort overzicht van mijn bloopers;
Dit is nog niet alles, ik heb er nog veel meer . Maar die heb ik denk ik verdrongen, want ik kom er zo één twee drie niet op.
Ik ben erg benieuwd naar jullie bloopers!
1) met 80 door een blinde bocht
2) fietsers afsnijden
3) op een landweggetje komt er een tegenligger aan, ik netjes afremmen, met 40 de berm in, VOL door een kuil, examinator met z'n kop tegen het dak...
Ik zo: "Oja, hij gaat ook nog op rood."
Instructeur: " ."
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Insomaniac het volgende:Stil gaan staan achter een rij geparkeerde auto's en me afvragen waar we met zn allen op wachten en waarom niemand gaat rijden. .
3 bloopers tot nu toe voor mij
Het is me wel gelukt, bijna in z'n 3 de bocht door, bijna zonder te kijken de straat op...
Gelukkig ging het daarna beter en ben ik geslaagd... in 1x, 27 lessen.
quote:Jij mag ook gewone bloopers posten. Geeft ons blunderaars weer wat hoop.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:52 schreef Naj_Geetsrev het volgende:. Rijles bloopers naj.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Insomaniac het volgende:Stil gaan staan achter een rij geparkeerde auto's en me afvragen waar we met zn allen op wachten en waarom niemand gaat rijden. .
haha, die is wel lachen
ehm, ik heb ook wel een aantal bloopers gemaakt, maar dat is alweer een tijdje terug... ik zet het wel hier neer, als ik me een leuke kan herinneren
Ehmm nee ik kan niks bedenken,
*had al heel wat rijervaring voordat ik ging lessen
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef Xtreem het volgende:
3) op een landweggetje komt er een tegenligger aan, ik netjes afremmen, met 40 de berm in, VOL door een kuil, examinator met z'n kop tegen het dak...
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:55 schreef Konijn het volgende:
niet, ik ben perfect
Gewoon rijles: bumperen bij een oude omega met kampers die dacht snel te zijn (Mercedes C220cdi was sneller ) maar dat was ' met toestemming' van de insturcteur
quote:Toen kon ik slagen al wel vergeten
Op zaterdag 14 februari 2004 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
![]()
![]()
Mijn 3e of 4e rijles. Je komt op het punt dat je denkt het al perfect te kunnen, als de realiteit je toch nog een keer inhaalt.
Ik wam voor een rood stoplicht stil te staan. Stoplicht springt op groen, ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Tegen de tijd dat ik die weer gestart heb staat het stoplicht weer op rood.
Volgende poging: stoplicht springt weer op groen (inmiddels stond er een Porsche 911 achter mij), ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Tegen de tijd dat ik die weer gestart heb (je raadt het al) staat het stoplicht weer op rood.
Derde poging: stoplicht springt weer op groen (dat die er nooit moe van worden ), ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Ik hoor brrrroooooaaaaa links naast mij, dat was dus die Porsche die niet op mij wilde wachten. Kon ik me wel wat bij indenken
De lesauto in elkaar gereden.
Verder ging alles wel redelijk eigenlijk. Ben ook in 1x geslaagd.
quote:sorry, moest er wel om lachen
Op zaterdag 14 februari 2004 15:57 schreef Xtreem het volgende:[..]
Toen kon ik slagen al wel vergeten
Ik was dus wezen Housen in parkzicht
(ja dat was kewl vroeghur)
Dus ik terug in m'n autow en rij richting de rotonde,
vervolgens nam ik de rotonde de verkeerde richting op, en reed daarbij ook nog eens een tram tegemoet
Niet geraakt maar het was krap
quote:Ik toen niet
Op zaterdag 14 februari 2004 15:58 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
sorry, moest er wel om lachen
wat een grap
* met 70 door bocht waar je maar 50 mocht
* op rotonde wilde ik verkeerd oprijden dus instructuur op rem.
* bij stilstaan voor parkeren vergeten te aangeven met richtingaanwijzer
Mijn instructeur wilde me leren hoe je moest reageren als je met je auto in de berm raakt, en zegt "Nou stuur hem maar een stukje de berm in". Waarop ik de Volvo vol de berm in gooide, whoeps . Ik had mazzel dat het een brede berm was....
2de keer examen.
We gaan de bocht om. Hij zegt. Ah netjes je kijkt goed uit.
Dus ik zeg. Ja maar aan de andere kant hoefd dat niet. Een doffe klap deukje in de deur. Met een beetje geluk rij je nog over de fietser heen. En je bent klaar.
Vond hij geen leuke opmerking.
Zelfde examen was eigelijk niet meer nodig van af het moment dat we weg rijden. Want toen we net 1min in de auto zaten vertelde de beste man dat hij een audi TT wilde hebben met kenteken. TT-TT-01. Toen zei ik. JEZUS MAN JE LIJKT WEL EEN KIND. IN EN IN TRIEST!
Ook niet slim
Oh en bij de eerste keer was ook wel leuk. Rijden we in rijswijk langs het water. En er lopen kleine eendjes. Dus hij zegt leuk he. Ik zeg ja zeker leuk. Alleen als ze over steken ga ik niet remmen. Als het moet dan rij ik ze dood. Mag je 3X raden wat z,n grootste hobby was
EENDEN
bij het straatje keren een ander fout ingeschat, zodat ik dwars de hele weg blokkerde en mensen op mij moesten wachten.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:04 schreef ook_gek het volgende:
Word er gezegt. Eerste zij straat naar rechts.
En dan dood normaal recht door rijden. Moet keren. Oke we doen het gewoon nog een keer. Dit is geen reden tot zakken.
2de keer weer recht door rijdenen jawel ook de 3de keer gingen we het proberen. En ook_gek gewoon recht door weer rijden. 3X de zelfde straat gemist
2de keer examen.
Dus ik zeg. Ja maar aan de andere kant hoefd dat niet. Een doffe klap deukje in de deur. Met een beetje geluk rij je nog over de fietser heen. En je bent klaar.Vond hij geen leuke opmerking.
Zelfde examen was eigelijk niet meer nodig van af het moment dat we weg rijden. Want toen we net 1min in de auto zaten vertelde de beste man dat hij een audi TT wilde hebben met kenteken. TT-TT-01. Toen zei ik. JEZUS MAN JE LIJKT WEL EEN KIND. IN EN IN TRIEST!
Ook niet slim
Oh en bij de eerste keer was ook wel leuk. Rijden we in rijswijk langs het water. En er lopen kleine eendjes. Dus hij zegt leuk he. Ik zeg ja zeker leuk. Alleen als ze over steken ga ik niet remmen. Als het moet dan rij ik ze dood. Mag je 3X raden wat z,n grootste hobby was
EENDEN
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef succubus het volgende:
velgen beschadigd doordat ik te wild en te snel door een 'snelheidsremmende chicane' ging
Ik rij daar dus rustig full-speed op af, instructeur staat op het punt te remmen en dan spring in net zelf op de rem.. tuf-tuf door die chicane, vol gas naar de volgende en dat 4x achter elkaar. . Vraagt hij of dat de volgende keer wat 'vloeiender' kan..
quote:Ik ben soms een beetje gek
Op zaterdag 14 februari 2004 16:06 schreef Supaaah het volgende:[..]
!
quote:Dat is op zich al een blunder
Op zaterdag 14 februari 2004 16:05 schreef floppie86 het volgende:
ik heb as. maandag eerste rijles
Eerste rijles, 's morgens 8 uur, 6 graden onder nul
netjes (op zijn commando) 80 over een landweggetje, steekt er een ree over.... VOL in de remmen.. Tegen de tijd dat ik m'n voet van het gas had stonden we al stil... en ja hoor, nog netjes 2 reeen die oversteken... fijn begin is dat
Iig reden we op zo'n boerenweggetje en ik probeer zo'n opa in zn renault bij te houden (die zich keurig aan zn maximale snelheid hield).
Er waren nogal wat scherpe bochten dus zodra ik een recht stuk had ging ik plankgas om die ouwe bij te houden om voor de bochten weer op de rem te staan...
Kwam er dus op neer dat als je wat regelmatiger rijd je veel efficienter rijd.. .
Denk dat iedereen dit wel bekend voor komt.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef Xtreem het volgende:
mijn bloopers... tijdens m'n tussentijdsetoets in de 4 door een superscherpe bocht gaan. Examinator vliegt met zn hand naar een vasthoudhendel, en instructeur vliegt naar de andere kant van de auto achterin. En dan achteraf nog zeggen: dat kan toch in de 4 door de bocht...?
de rest van m'n bloopers heb ik verdrongen geloof ik
quote:hee, dat deed ik ook een keer
Op zaterdag 14 februari 2004 16:19 schreef Insomaniac het volgende:
Aan het begin van mijn tweede les liep ik naar de deur van de passagierskant![]()
Maar een vriendin van mij is nog erger, hier enkele bloopers:
* Geen gordel om tijdens examen
* Tijdens examen stopborden negeren
* En de allerbeste: Achteruit willen zetten op de uitvoegstrook van de autosnelweg... Ze had de verkeerde afslag genomen en wou even terugzetten
quote:Tijdens me tussentijdse toets werd ik afgesneden op zon tweebaansrotonde, toen gooide ik er nog al wat grove scheldwoorden uit. Daar was de examinator niet echt van gediend.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:19 schreef Insomaniac het volgende:
Aan het begin van mijn tweede les liep ik naar de deur van de passagierskant. Instructeur zogenaamd grappig; "whehehe, ik ga je niet rijden hoor, dat lijkt teveel op werken, dat mag je zelf doen."
.
quote:Hehe, dat had ik ook tijdens mij examen toen ik op een gelijkwaardige kruising stond, ik liet eerst een boel auto's van rechts dus voor, en toen ik aan de beurt was trok ik langzaam op en racet die klootviool wat van links kwam opeens vol weg, ik vol in de remmen (was gelukkig eerder dan de examinator) en een stortvloed van scheldwoorden erachter aan
Op zaterdag 14 februari 2004 16:26 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:[..]
Tijdens me tussentijdse toets werd ik afgesneden op zon tweebaansrotonde, toen gooide ik er nog al wat grove scheldwoorden uit. Daar was de examinator niet echt van gediend.
Verder niet echt gekke dingen meegemaakt, wel eens motor laten afslaan voor het stoplicht terwijl de auto achter me helemaal gek werd ... Dat was het we;
Ik had een stokbrood gekocht, en in een plastic tas van de supermarkt gedaan. In een scherpe bocht viel dat stuk stokbrood op mijn arm omdat ik hem rechtop op de passagiersstoel gezet had. Ik leg het stuk stokbrood weer terug op de stoel maar ik merk niet dat ik van de weg afraak, ik kijk weer op de weg en zie dat ik richting een geparkeerde auto rij. Met een snelle stuurbeweging (in een 17 jaar oude Toyota Starlet) weet ik de geparkeerde auto op een haar na te missen. Het scheelde echt enorm weinig.
Met rijles heb ik niet zo veel bloopers gemaakt, paar keer een doodlopende straat in gereden enzo. niet veel bijzonders
Ik had echt zin instructeur die niet echt zo om de snelheidlimiet gaf
Bv als ik op de snelweg reed mocht ik altijd gewoon vol gas rijden, die auto reed maar 150 daar niet van maar toch ik denk dat ik toch wel een leuke rijinstructeur had in vergeliking tot anderen
quote:Ik hoop dat zij nooit haar rijbewijs haalt!
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef The_Voice_Within het volgende:
* En de allerbeste: Achteruit willen zetten op de uitvoegstrook van de autosnelweg... Ze had de verkeerde afslag genomen en wou even terugzetten
De ergste blunder vind ik trouwens deze. Het was les 5 ofzo. Ik kom in de rijschool, leraar gooit sleutels naar me toe, ik mag alvast naar de auto. Dus ik buiten kijken en kijken. Ik wist alleen nog dat de lesauto een zwarte was en ik dacht een VW Golf. (ja ben vrouw weinig verstand van/interesse in auto's). Ik kijken kijken, zag hem echt niet.
Komt instructeur naar buiten en kijkt me verbaasd aan, en loopt zo naar een auto 10 meter verderop. 'Zag je hem niet?'. Ik zo: heu nee.
Toen hij uit de kofferbak het magnetische 'L'bord haalde en op het dak zette, herkende ik de auto opeens weer
quote:Wat heb je nou aan een instructeur die je niet aan de snelheidlimieten houd? Ik bedoel: Mijn instructeur was ook leuk, we hadden altijd de grootste lol om alles, maar hij was op dat gebied toch zeer streng.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:39 schreef twister_rodriguez het volgende:Ik had echt zin instructeur die niet echt zo om de snelheidlimiet gaf
Bv als ik op de snelweg reed mocht ik altijd gewoon vol gas rijden, die auto reed maar 150 daar niet van maar toch ik denk dat ik toch wel een leuke rijinstructeur had in vergeliking tot anderen
quote:Dat heeft ze na zo'n 250 lessen en ik-weet-niet-hoeveel examens ook nog steeds niet. Ze heeft de hoop opgegeven maar ze snapt niet waarom ze het nooit haalde... Goh ik zou het ook echt niet weten...
Op zaterdag 14 februari 2004 16:44 schreef Aventura het volgende:[..]
Ik hoop dat zij nooit haar rijbewijs haalt!
quote:Nee leuk hoor telkens 30 rijden 50 enzo yeah real nice
Op zaterdag 14 februari 2004 16:47 schreef The_Voice_Within het volgende:[..]
Wat heb je nou aan een instructeur die je niet aan de snelheidlimieten houd? Ik bedoel: Mijn instructeur was ook leuk, we hadden altijd de grootste lol om alles, maar hij was op dat gebied toch zeer streng.
maar wel 2 instructeurs, en bij de laatste moest ik eerder gaan schakelen (lees: zuiniger rijden) terwijl ik had geleerd dat je pas moet schakelen als 'de motor teveel herrie maakt'
ook tijdens de les zegt me instructeur: ik heb een nieuwe radio... ff kijken hoe die werkt hoor...
dus wij rijden met trillende spiegels vanwege de harde muziek. voelde me net zo'n patser in een vette auto, maar dan in een lesauto
quote:Bij een Avensis Diesel D4D is het leuk om het rood aan te tikken...
Op zaterdag 14 februari 2004 16:51 schreef TheLonelyOne het volgende:
heb nooit echt bloopers gehad.maar wel 2 instructeurs, en bij de laatste moest ik eerder gaan schakelen (lees: zuiniger rijden) terwijl ik had geleerd dat je pas moet schakelen als 'de motor teveel herrie maakt'
ook tijdens de les zegt me instructeur: ik heb een nieuwe radio... ff kijken hoe die werkt hoor...
dus wij rijden met trillende spiegels vanwege de harde muziek. voelde me net zo'n patser in een vette auto, maar dan in een lesauto
Ik ging eens lekker in zijn drie of vier de berg af. Het was alleen minder dat ik een beetje uit de bocht vloog en met de spiegel een boom raakte .
En toen ik na een redelijke rit het parkeerterrein van het CBS opdraaide ree ik bijna een groep Japanse toeristen omver . Ach ja, ik was blijkbaar van tevoren al gezakt
.
Tweede keer wel geslaagd na lekker geraced te hebben, ik had gehoord dat de examinator nogal van een pittig tempo hield .
Eerst rij ik bijna tegen een geparkeerde auto op, terwijl ik er naast wil parkeren. Toen ik de snelweg opging wilde ik de afrit opdraaien, mijn vader schreeuwen . Ik ben ook eens bij een bocht bijna de linker weghelft opgereden, terwijl er een vluchtheuvel in het midden stond, ook weer toen mijn vader naast me zat...
Ondertussen heb ik geleerd om vooruit te kijken waar ik heen moet rijden
quote:Ik heb ook eens 170 gereden in een leswagen, harder ging niet en wilde hij ook niet omdat het L-bord ervanaf kon waaien
Op zaterdag 14 februari 2004 16:47 schreef The_Voice_Within het volgende:[..]
Wat heb je nou aan een instructeur die je niet aan de snelheidlimieten houd? Ik bedoel: Mijn instructeur was ook leuk, we hadden altijd de grootste lol om alles, maar hij was op dat gebied toch zeer streng.
De eerste les was het van mij, eerste dat dat ik achter stuur mocht zitten. Hij zegt trap de gas pedaal maar in. Dus ik vol op de gaspedaal vond die niet zo leuk
Ook eens gehad tijdens de les dat ik 2 fietsers op een rustige weg inhaalde, 20 meter daaran trapt de instructeur keihard op de rem. Ik schrik me rot, zag helemaal geen auto's of andere oorzaken voor dat remmen... hij stapt uit en begint toch tegen die fietsers te schelden en tieren, rent er achter aan, al vloekend en zwaaiend met z'n armen. Ik zat daar dus met open mond naar te kijken... komt ie terug met een rode kop, zegt ie dat dat z'n vrouw is met haar nieuwe vriend
rijden we 160, durf ik niet harder...tja, je bent jong...
wel 1 keer tijdens de lange rit (van Friesland naar Rotterdam, Den Haag en weer terug) even flink geschrokken. We reden in Den Haag, het was al donker en ik moest van de 2 baans weg midden in de stad, naar de linkerbaan. Dus ik richting aangeven, ging al iets naar links, kijk nog ff over mijn schouder... OEPS ja een mercedes politie wagen in mijn dooie hoek
Had niet veel gescheeld of ik had een leuk ongeluk veroorzaakt
Was wel een goede waarschuwing voor me dat die dooie hoek heeeel erg belangrijk is
quote:Ik had het trekje om bij het verlaten van een rotonde niet over m'n schouder te kijken... 1 keer deed ik het weer 'ns niet, slaat m'n instructeur HARD met z'n vuist op de binnenkant van de deur... Damn, ben nog nooit zo geschrokken
Op zaterdag 14 februari 2004 19:58 schreef Fulcrum_X het volgende:Was wel een goede waarschuwing voor me dat die dooie hoek heeeel erg belangrijk is
Kggggggggt
quote:dat is die dubbele in Apeldoorn ja
Op zaterdag 14 februari 2004 18:06 schreef StefanP het volgende:
Bij mijn eerste examen reed ik aan op en giga-rotonde bij Apeldoorn, en ik zag niks dus ik rijd er gewoon op. BAM! Examinator vol in de rem. Aan de binnenzijde van de rotonde reden dus 3 motoragenten... totaal niet gezien dus.
De beste rijles was dat ik op een onbegrensde 500cc motor mocht(moet normaal op een <25kw motor) en dat de instructeur ook mee reed op zijn sport motor. dat was eigenlijk geen les maar gewoon lekker racen/touren met zijn tweeen(heb ff de 180 op de teller gekregen)
Ga ook niet rijden als je moe bent, ik rij dus op een invoegstrook. Ben bezig met invoegen en zie daar een grote vrachtwagen met aan hanger over het hoofd. Zo'n luchthorn laat je wel ff schrikken...
Tijdens rijles ook nog iets gebeurd. We staan dus voor het stoplicht te wachten tot die op groen gaat voor het links-af slaan. Zegt de instructrice opeens: "Doe je raam eens open", dus ik doe het raam open en heb geen idee waarom, daarna zegt ze "steek je arm eens uit het raam". Bleek dus dat ik mijn richtingaanwijzer niet aan had
dus ik doe dat netjes, rijden we op een paadje tussen 2 maisvelden...
"kut, verkeerde afslag... rij maar door, daar achter kom je dadelijk op een weggetje"
dus wij doorrijden, gaten in de weg, echt niet meer normaal...
5 minuten later liep het dood, en geen weggetje te bekennen... stonden we in een veld tussen de koeien...
quote:Ik kon wel behoorlijk met het gaspedaal omgaan, maar toen gaf ie de opdracht om te remmen
Op zaterdag 14 februari 2004 18:06 schreef StephanL het volgende:
Uhh vol het gaspedaal in trappen de eerste keer.De eerste les was het van mij, eerste dat dat ik achter stuur mocht zitten. Hij zegt trap de gas pedaal maar in. Dus ik vol op de gaspedaal
vond die niet zo leuk
Gevolg:
- de rechter buitenspiegel eraf
- tuinhekje plat
- conifeer plat
- Paulus de tuinkabouter aan gort gereden
- wat krassen op de rechterflank van de les-vectra
Het is allemaal goed gekomen, rij intussen 11 jaar (400.000 km)schadevrij.
quote:
Op zondag 15 februari 2004 03:18 schreef dolfijn999 het volgende:
Tijdens mjn 3e rijles dwars door een voortuin, op een haar na de voorgevel van het huis gemist.Gevolg:
- de rechter buitenspiegel eraf
- tuinhekje plat
- conifeer plat
- Paulus de tuinkabouter aan gort gereden
- wat krassen op de rechterflank van de les-vectraHet is allemaal goed gekomen, rij intussen 11 jaar (400.000 km)schadevrij.
Dan voel je je lullig
- We rijden op de autosnel weg en ik rijd netjes 120. Voor mij rijdt een andere auto ook 120. Zegt mijn instructrice: Haal die auto maar in. Ik Gaf dus als antwoord dat ik al 120 reed. Zegt zij: Dat weet ik, maar ik wil je een keer harder laten rijden, dan weet ik tenminste of je geen angst heb op de autosnelweg. Dat heeft ze dus ook geweten
Ik ff terug geschakeld naar de 4 en plankgas gegeven. Bij de 150 moest ik helaas langzamer gaan rijden...
- Dit is niet echt een blooper maar wel leuk om te vermelden. Ik rijd op de autosnelweg van Valkenburg richting Heerlen. Voor mij rijdt een vrachwagen en op de linker rijstrook was het druk. Ik dus al een tijdje aan het kijken of ik er tussen kon. Na een tijdje deed die mogelijkheid zich voor en mijn instructrice bevestigde dat. Ik dus netjes naar links, na gekeken en richting aan gegeven te hebben. Ik zit net naast die vrachtwagen zeg ze tegen mij: Oeps we moeten de volgende afslag eraf. Die afslag was dus erg kort bij. Resultaat:
Swift heeft dus met 140+ een vrachtwagen gesneden en is direct van de linker rijbaan naar de uitvoegstrook gescheurd.
quote:Blooper van haar kant dus.
Op zondag 15 februari 2004 11:23 schreef SuzukiSwift het volgende:
- Dit is niet echt een blooper maar wel leuk om te vermelden. Ik rijd op de autosnelweg van Valkenburg richting Heerlen. Voor mij rijdt een vrachwagen en op de linker rijstrook was het druk. Ik dus al een tijdje aan het kijken of ik er tussen kon. Na een tijdje deed die mogelijkheid zich voor en mijn instructrice bevestigde dat. Ik dus netjes naar links, na gekeken en richting aan gegeven te hebben. Ik zit net naast die vrachtwagen zeg ze tegen mij: Oeps we moeten de volgende afslag eraf. Die afslag was dus erg kort bij. Resultaat:
Swift heeft dus met 140+ een vrachtwagen gesneden en is direct van de linker rijbaan naar de uitvoegstrook gescheurd.
quote:Inderdaad.
Op zondag 15 februari 2004 12:04 schreef -moi- het volgende:[..]
Blooper van haar kant dus.
quote:Offtopic:
Op zondag 15 februari 2004 11:23 schreef SuzukiSwift het volgende:
Eens denken wat ik allemaal uitgespookt heb tijdens mijn rijlessen:- We rijden op de autosnel weg en ik rijd netjes 120. Voor mij rijdt een andere auto ook 120. Zegt mijn instructrice: Haal die auto maar in. Ik Gaf dus als antwoord dat ik al 120 reed. Zegt zij: Dat weet ik, maar ik wil je een keer harder laten rijden, dan weet ik tenminste of je geen angst heb op de autosnelweg. Dat heeft ze dus ook geweten
Ik ff terug geschakeld naar de 4 en plankgas gegeven. Bij de 150 moest ik helaas langzamer gaan rijden...- Dit is niet echt een blooper maar wel leuk om te vermelden. Ik rijd op de autosnelweg van Valkenburg richting Heerlen. Voor mij rijdt een vrachwagen en op de linker rijstrook was het druk. Ik dus al een tijdje aan het kijken of ik er tussen kon. Na een tijdje deed die mogelijkheid zich voor en mijn instructrice bevestigde dat. Ik dus netjes naar links, na gekeken en richting aan gegeven te hebben. Ik zit net naast die vrachtwagen zeg ze tegen mij: Oeps we moeten de volgende afslag eraf. Die afslag was dus erg kort bij. Resultaat:
Bij wie heb je gelest?
Ik woon zelf namelijk in die buurt dus vroeg ik mij af.
Ontopic:
Ik kan mij eigenlijk geen bloopers herrineren, maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn geweest. Ik heb het wel in 1keer gehaald, maar ik moest wel veel lessen volgen (ik geloof iets van tussen de 75 en 80 )
Ik ben een keer de uitvoegstook van de snelweg af ingereden (tegen het verkeer in dus) onder het rijlessen.... ik heb nog nooit iemand zo hard en vaak rij achteruit horen roepen
ps. hij had wel op de rem getrapt hoor toen ik erin was gereden, de snelweg heb ik dus niet gehaald
- We hebben hier in Alkmaar een brug waar je veel op moet oefenen omdat ie nogal wazig in elkaar zit voor een newbi dus we staan op die brug en instructeur zegt ga hier maar links, maar je moet wel opletten op het verkeer wat rechtdoor gaat. je kan daar alvast eje auto neerzetten om te wachten tot je in kan voegen. Maar ik snapte niet wat ie bedoelde wat uiteindelijk resulteerde in een kompleet vastgelopen brug omdat ik mijn auto zo had weten te positioneren dat niks en niemand er meer door kon
-Voor het stoplicht staan springt op groen en je maakt een vliegende start dus je waand je even coureur hop naar versnelling 4 en 100 km op de teller waarop de instructeur even vraag hoe hard mag je hier nou. Ehmz owja 50
-Aan komen rijden in een weg waarop bij een splitsing 1 kant een verbod bord is en dood leuk vragen waar nu heen
- tijdens je examen iemand bijna van het zebrapad afrijden (ben ook gezakt toen)
Goh denk dat dit de ergste wel zijn en tis allemaal goed met me gekomen gelukkig
"Hoeveel fouten had je bij je theorie?" vraagt de examinator. Ik zeg "foutloos". "Wat doe je nu fout?" vraagt hij...
"Jammer. Je reed tot dan toe een perfecte rit" zei hij achteraf. Gezakt.
quote:Ik heb gelest bij Gerda van Wersch uit Simpelveld.
Op zondag 15 februari 2004 18:16 schreef tong_poh het volgende:[..]
Offtopic:
Bij wie heb je gelest?
Ik woon zelf namelijk in die buurt dus vroeg ik mij af.
- paar keer bijna fietsers doodgereden
- ook een aantal keer proberen mee te racen met zo'n JOHHNY in z'n golfje, dat vond der rijleraar niet zo leuk
quote:lol@opmerking
Op zondag 15 februari 2004 23:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
- Vanochtend....ik ben doodmoe, ik maakte al een paar keer een domme fout.......zegt mijn rijleraar: bij het stoplicht slaan we linksaf, dus ik sla linksaf zegt hij opeens: leuk en nu rijden we eens een keer op de trambaan....
zoiets kreeg mijn instructeur voor elkaar... Zei hij opeens "kijk wat een lekker wijf op die fiets"
in 1e instantie dacht ik "leker wijf, waar?" 2 sec later wist ik dat ik had moeten denken "kut, fietser in zijstraatje gemist"
Tijdens lessen nooit echt blunders gemaakt. Hooguit tijdens m'n examen: voordat we weg reden, deden we eerst een knipperlichttest enzo. Dus de examinator staat achter de auto en roept dat ik het linkerknipperlicht aan moet zetten. Ik was zo zenuwachtig op dat moment, dat ik die hendel wel 6 keer op en neer heb gehad voordat ik hem goed had staan Het was toen wel duidelijk dat het andere knipperlicht het ook deed... Gelukkig ging de rest van het examen wel goed en was dus ook geslaagd.
Ik heb helaas ook wat blunders gemaakt tijdens het lessen (ik heb net trouwens mijn laatste gehad, en vrijdag examen )
* Ergens op de helft van mijn lessen kwam er in een keer onverwachts een auto opdoemen (ik was er niet echt bij die les) en van schrik had ik te laat de koppeling ingetrapt bij het remmen, uiteraard, hij sloeg af. één probleem, ik stond MIDDEN op een spoorwegovergang!!!!!! Ik bleef rustig, auto weer starten, koppeling op laten komen, sloeg ie weer af, he; ik liet hem toch goed opkomen? Nog een keer proberen, slaat weer af. Toen begon mijn instructeur een beetje in paniek te raken () en zei dat ik hem maar eens in mijn één moest zetten
toen zonder problemen weggereden
* Ik had mijn TTT gehad, rij bij het CBR weg, ik zo tegen die instructeur: "wat is die irritante piep toch steeds???", hij zo van: "wat betekent dat ook al weer op je dashboard?", "handrem!? euh, oja..."
Dat waren eigenlijk wel de meest kritische dingen, heb ook wel eens een rood/oranje licht gemist, maar andere auto's op de weg zijn dan natuurlijk veel interessanter
Oja! Deze les lette ik trouwens niet goed op de teller tijdens het accelereren en merkte ik ineens op dat de moter zich nu wel erg liet horen, tja, ik zat al bijna op de 160 dus
altijd mijn vader zien autorijden in de kever, zonder stuurbekrachtiging, dus dat is flink draaien aan dat stuur. Ik wist niet beter of dat hoort zo dus in de lesauto flinke ruk aan het stuur bij het wegrijden. Resultaat: de auto schuin tegenover me op een haar na missen. Dat is nou stuurbekrachtiging, jongen.
andere lessen:
Een nogal vroege les, dus erg duf in de auto. Voor een verkeerslicht zet ik em in zn vrij. Het licht gaat op groen en geef gas. Waarom gebeurt er niets en maakt dat ding een herrie joh! Misschien moet je em eens in 1 zetten. Bleek een goed plan.
Op de snelweg, in zn 4. Moest er weer af en wilde terugschakelen. Ik zoeken naar die pook in de stellige overtuiging dat ie in 3 staat. Na een paar tellen graaien kwam ik er ook achter dat ie niet in 3 stond.
Ontkoppelen terwijl ik bijna stil sta en aan het stuur draai, gevolg: mocht voor het eerst op een motor zonder valbeugels en met kuip rijden dus de kuip heeft nu een mooie tekening van het wegdek op de zijkant.
Gasgeven in een bocht net voor een putje, gevolg: was tijdens mijn examen en was al gezakt maar nu wist de examinator het zeker aangezien ik een mooie zwaaier maakte en net op de weg kon blijven.
Uit woede het gas opentrekken omdat ik weer gebler in mijn oor hoorde omdat ik weer iets fout deed, gevolg: een bescheiden wheelie met de dubbele toegestane snelheid en een bijna hartverlamming van de instructeur.
Zo kan ik nog wel verder gaan maar ik heb er 1 ding van geleerd, motorrijden is zeker moeilijker dan leren autorijden en het komt een stuk harder aan als het mis gaat.
ff denken, want ik heb m'n rijbewijs al weer 14 jaar. Ik heb de lesauto eens met pech langs de weg achter gelaten.. Instructeur riep nog dat ik moest dóórrijden, terwijl ik al -heuvel af- letterlijk plankgas reed. De distributieriem bleek kapot te zijn, was een dure grap. Instructeur had de auto net een dag terug van een grote beurt
Wel echt rampzalig: ik heb 3 examens verknald.
De eerste keer stierf ik werkelijk van de zenuwen, bij het wegrijden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik a) de buitenspiegel totaal verkeerd had gezet, b) het linkerbeen niet trillingsvrij op de koppeling kon houden zodat het wegrijden in de eerste versnelling meer leek op wegr-r-r-rij-rij-rijden en c) mede daardoor bij de eerste bocht (de parkeerplaats van het CBR af) al het stoeprandje meenam met het achterwiel. Ik zie in gedachten nóg de instructeur in m'n binnenspiegel z'n handen voor de ogen slaan...
Tweede examen was iets minder rampzalig, maar slagen deed ik niet. Slaan deed de instructeur daarintegen (bijna) wel, want hij was het met de examinator niet eens dat ik zakte op het puntje "autobediening" Ik had nl. een inhaalmanouvre op de snelweg gedaan in de vijfde versnelling, terwijl de examinator vond dat ik had moeten terug schakelen naar z'n vier. En ik had 't tijdens de lessen nooit anders gedaan want de auto kon dat makkelijk aan volgens de instructeur...
Derde examen, o boy! Ik mocht vervroegd opkomen, want de instructeur zou een nieuwe auto krijgen en dan kon ik nog net met de oude afrijden. Eén dag voor het examen gaat de telefoon; of ik nú een extra les kon nemen... in de nieuwe auto, want die was onverwacht sneller opgeleverd. Bleek van mijn kant helaas onmogelijk, want ik woonde inmiddels op kamers en kon zo snel niet over komen. Op de examendag leek 't allemaal nog goed te komen, totdat ik na een kwartiertje redelijk probleemloos sturen de hellingproef moest doen. Fout, hij stond niet goed in de eerste versnelling. "Geeft niet" zei de examinator, want dat kon iedereen gebeuren. Bochtje achteruit dan. Best lastig als je voorheen alleen had gereden in een auto zónder stuurbekrachtiging en het nu in ene mét stuurbekrachtiging moest doen. Weer gezakt op "autobediening" dus ;'(
Laatste examen had ik eindelijk het geluk aan mijn kant. De examinator bleek namelijk een volslagen vreemde te zijn in de stad waar ik rijlessen had! Hij had dan ook precies één route uit het hoofd geleerd, en dat was bepaald geen moeilijke. Ook al reed ik zeker niet op m'n best (zowel examen 2 als (zelfs) 3 waren IMHO beter), echt betrappen op foutjes kon hij me niet. Bovendien woonde de beste man ook nog eens in de stad waar ik dus op kamers zat, dus dat kletste onderweg gezellig weg. Slagen kan dan in eens zó simpel zijn...
Het regent al een paar dagen, je woont aan een doorgaande weg, in een dorpje waar ze moeite hebben met asfalteren dus liggen er gigantische plassen voor je deur..enfin, instructeur komt je ophalen, je rijd weg, niks aan het handje, prima lesje, je bent klaar, tekent je kaart af, stapt rustig uit, en FLAAAAAASHHHHHHHH een vrachtwagen denderd rustig verder...het eerste wat je ter ore komt, is het gevloek van een instructeur, een lachende lesser die zich achterin veilig heeft geborgen achter de drijfnatte instructeur, alleen vergaat het lachen hem snel, aangezien hij plaats mag gaan nemen in een doorweekte bestuurdersstoel...doorweekt, ojaa fuck, mn broek, mn trui, mn kapsel...
wat een mooie dag om te gaan emigreren...
(based on real life facts)
Ik weet nog wel mijn eerste les, ik rij op zo'n boerenlandweg, zie ik ineens een stopbord staan.. dus ik netjes stoppen. Zegt mn instructrice heel goed opgelet maar let de volgende keer ook op het bord dat eronder staat.. daar stond dus "na 100 meter"
Verder nog niet echt bloopers gemaakt.. naja heb ook pas 15 lessen gehad
Vorige week reed ik op de A35 en het was rustig dus reed tegen de 140. Op een gegeven moment rijd er een auto achter me die (zover ik kon zien) geen intenties had me in te halen, dus ik blijf op de linkerbaan rijden om 2 vrachtwagens in te halen. Op het moment dat de auto achter me de eerste vrachtwagen is gepasseerd snijdt hij echter de vrachtwagen af en knalt het gas erop, hij wou er dus rechts voorbij! Nou, dat had ik dus niet verwacht aangezien hij niks geen aanstaalte maakte om in te halen en trap dus nog even het gas dieper in (rechts inhalen mag niet he ) met het gevolg dat de bestuurder van de auto vol in de remmen moet. Hij besluit toch weer achter me te gaan rijden en op het moment dat ik de 2e vrachtwagen voorbij ben ga ik naar rechts zodat hij er langs kan. Dat doet hij dan ook, om meteen weer naar de rechterbaan te gaan en een bordje omhoog te laten komen...
- Allereerste les... instructeur reed eerst zelf en legde een beetje uit hoe alles werkte. Vervolgens moest ik achter het stuur plaatsnemen. Natuurlijk op een enorm afgelegen landweggetje ergens in de polder om zo geen verassingen tegen te komen. En ja hoor, ik rij nog geen 2 minuten of familie eend besluit vlak voor me de weg over te steken, ik dus vol in de ankers, leuk met rembekrachtiging en geen ABS... twee zwarte strepen op de weg en natuurlijk een afgeslagen motor. Maar ja, de eenden leefden nog
- Zonder af te remmen over een verkeersdrempel, de uitlaat raakte het wegdek nadat we weer 'neerkwamen' Nah, ik weet niet of we even vlogen, maar het scheelde niet veel
- Constant 60 rijden waar je 50 mag, mijn instructeur gaf het meerdere malen aan maar ja... de drang om sneller te rijden zat er toen al in
- Wilde een keertje schakelen zonder koppeling in te trappen
En toch rij ik al 7 jaar schadevrij
Ik kom op die baan afrijden +- 50. Dan moet je uitwijken naar links, gaat je achterkant wegglijden enzo en moet je corrigeren. Naja eerste keren sta je altijd in een spin. Na een aantal keer ging het wel aardig. Daarna nog een keer, ik haal de handelingen door elkaar, zie dat de auto links de baan gaat afspinnen, dus doe in een wanhoopspoging de richtingaanwijzer naar links maar uit . Staan we stil zegt die instructeur: "Wel heel netjes dat je tijdens alle handelingen ook nog ff de moeite neemt om aan te geven dat je links de baan af gaat schieten
"
Goed, die van mij dan maar.
De grootste blunder, was er eigenlijk één van mijn instructeur, omdat die op de rem ging staan, omdat ik vergat voorrang te geven aan een auto van rechts. Hij ging alleen zo bot op de rem staan dat de auto achter ons er boven op reed. Was echt.. PIEEEPPP... BOEM... verder niet zoveel aan de hand.
Daarnaast had ik voor mijn examen de auto achteruit voor de deur van het cbr gezet. Het liep daar iets omhoog, dus auto netjes op de handrem. Toen we begonnen met het examen, lampjes testen enzo, dus de auto op het contact gezet. Examinator stapt in, ik haal de auto van de handrem, laat de koppeling opkomen en de auto begint te rollen. Alleen toen stonden we gelijk weer stil... Vergeten de auto te starten
Maar toch geslaagd!
quote:Wist je dat je de kortste remweg hebt als je wielen net niet blokkeren?
Op dinsdag 17 februari 2004 10:32 schreef -Pino- het volgende:
ik dus vol in de ankers, leuk met rembekrachtiging en geen ABS... twee zwarte strepen op de weg en natuurlijk een afgeslagen motor. Maar ja, de eenden leefden nog
ff in het kort mijn slipcursus remervaring:
Baan = 70 meter snelheid 50
1e keer aanrijden: ABS uit en aan het begin vol de rem intrappen
gevolg -> wielen blokkeren en aan het eind ging ik nog 35
2e keer aanrijden: ABS aan en aan het begin weer vol de rem intrappen
gevolg -> wielen worden telkens door het ABS systeem gedeblokkeerd en aan het eind van de baan sta je eindelijk stil
Daarna ga je dus oefenen om je wielen net niet te blokkeren.
Na enkele keren lukte het regelmatig om tussen de 45 - 50 meter stil te staan.
scheelt dus zo even 20 meter in remweg!!!
De slipbaan is verder vergelijkbaar met een weg die besneeuwd is.
Verder was het ook opvallend dat als je 5 Km harder rijdt dat je remweg al snel 10-20 meter langer wordt.
quote:Yup, maar toen ik net 2 minuten ervaring had in het rijden van een automobiel nog niet
Op dinsdag 17 februari 2004 11:13 schreef apophis4u het volgende:[..]
Wist je dat je de kortste remweg hebt als je wielen net niet blokkeren?
Heb een keer zo een botsing voorkomen. Een auto komt plots uit een zijstraat maar had geen voorrang. Ik dus vol in de rem, wielen blokkeren (nat wegdek, ook geen ABS) en ik glij zo op die auto af. Laatste moment mijn remkracht verminderd (erg tegenstrijdig voor je gevoel overigens omdat ik echt op ramkoers zat ) zodat ik toch weer grip kreeg en met een hele snelle stuurbeweging die auto ontweken. De nodige gebaren gemaakt en weer doorgereden
Dus ik elke keer in die theorie les ouwe hoeren met 'r... totdat 't een keer ging dat die instructrice zei 'toch t0n?'...
ehm... nee ?
de vraag luidde, het is groen, mag je doorrijden?
Die zelfde meid en ook diezelfde rijschool...
Ben bijna klaar met me les en we halen dat wijffie op ..
ik pimpen daar met die les-auto voor d'r deur (wist ik ook gelijk waar ze woonde
)
Ik 'hoi..'
zij 'hey stukkie'..
ik ':@'
wil ik optrekken... slaatie af
zij '
'
quote:lol
Op dinsdag 17 februari 2004 13:12 schreef t0n het volgende:
Ik 'hoi..'
zij 'hey stukkie'..
wil ik optrekken... slaatie afzij '
![]()
![]()
'
quote:rofl
Op dinsdag 17 februari 2004 13:12 schreef t0n het volgende:Ik 'hoi..'
zij 'hey stukkie'..
![]()
![]()
'
quote:uh..de ideale gelegenheid om haar uit te nodigen voor een "BIERTJE"???
Op dinsdag 17 februari 2004 13:12 schreef t0n het volgende:
Ik 'hoi..'
zij 'hey stukkie'..
![]()
![]()
'
(ik heb zelf eigenlijk nauwelijks bloopers gehad..)
Eén ding zal ik echter niet snel vergeten, een vriend van mij lestte in die tijd ook. kom ik bij Amsterdam sloterdijk aanrijden op een dubbelstoplicht, ga ik links staan. kijk ik naar rechts, zit die vriend van mij daar in die lesauto. Licht stond op rood, dus je ziet die mensen achter je echt denken "Nee he, 2 lesauto's, naast elkaar
"
Maar onze instructeurs waren best aardig, dat werd een stoplicht sprintje, ik geloof niet dat die mensen achter ons dat hadden verwacht, iedereen stond nog stil terwijl die lesauto's als een speer er vandoor gingen...
Moesten we in een ambu over het circuit, en op de motorkap was een kommetje vastgemaakt met daarin een handjevol knikkers.
De bedoeling was dan dat je bochten nam op snelheid, drempels, remoefeningen e.d. en dat die knikkers dus niet uit dat kommetje vlogen.
In de wagen hadden we een walkietalkie waarmee de intructeur de instructies doorgaf.
Mijn oefening was klaar (had geen enkele knikker verloren) en de instucteur riep van kom maar terug.
Ik stond toen aan't eind van een lang recht stuk, en m'n oefening was toch af dus ik geef flink gas, maar door dat optrekken (wat met 'n ambu overigens heel erg rap gaat) vloog van een van die knikkers uit 't bakje tegen de voorruit aan, waar ie een redelijke flinke ster in veroorzaakte... oeps...
Na het behalen van mijn rijbewijs wel wat bloopertjes gehad:
- Door rood willen rijden, ik had het hele stoplicht niet gezien.
- Met parkeren bijna tegen andere auto aanrijden.
- Dubbele weg moeten oversteken en steeds denken "ik haal het niet". Op een gegeven moment stond er een hele rij auto's achter me druk te toeteren.
- Op een helling vergeten terug te schakelen en dan willen wegrijden in zijn derde versnelling. Het lukte wel maar ik kreeg wel de tip van mijn vader voortaan gewoon in zijn eerste versnelling op te trekken, dat gaat wat makkelijker.
- Voor de eerste keer bij de MacDrive gaf ik mijn bestelling op en reed toen meteen door naar het laatste loket. Ik vergat helemaal te betalen. Moest dus achteruit in de MacDrive ... niet echt voor herhaling vatbaar.
Toen mijn zusje haar rijbewijs had gehaald reed ze op een vrij lange invoegstrook om de snelweg op te gaan. De persoon in de auto achter haar vond dat ze niet hard genoeg reed en passeerde haar. Inmiddels reed hij over het verdrijvingsvlak en sneed haar een beetje af. Zij stak haar middelvinger op (heeeeeeel dom, nooit doen!!!) en die man in die auto trapte boven op zijn rem en ging stilstaan op de invoegstrook. Dus ik heb heel hard gezegd "REMMEN!!!" want mijn zusje geloofde niet dat hij echt ging stilstaan. Portieren vergrendeld maar de man reed alsnog door. Ik ben nog nooit zo geschrokken!
quote:hahaahahhahaaa....
Op dinsdag 17 februari 2004 23:55 schreef nijntje-pluis het volgende:
Toen mijn zusje haar rijbewijs had gehaald reed ze op een vrij lange invoegstrook om de snelweg op te gaan. De persoon in de auto achter haar vond dat ze niet hard genoeg reed en passeerde haar. Inmiddels reed hij over het verdrijvingsvlak en sneed haar een beetje af. Zij stak haar middelvinger op (heeeeeeel dom, nooit doen!!!) en die man in die auto trapte boven op zijn rem en ging stilstaan op de invoegstrook. Dus ik heb heel hard gezegd "REMMEN!!!" want mijn zusje geloofde niet dat hij echt ging stilstaan. Portieren vergrendeld maar de man reed alsnog door. Ik ben nog nooit zo geschrokken!
Wat bleek nou, ik had per ongeluk de mistlamp achter aangezet (Gaat met die moderne auto's semi automatisch
).
Echt een achterlijk figuur was dat, dr had maar 1 grote vrachtauto de hoek om hoeven rijden en ik was de laatste geweest tegen wie ze zwaaide...
quote:Zo, dus jij bent een grote stoere jongen?
Op zaterdag 14 februari 2004 16:04 schreef ook_gek het volgende:
Word er gezegt. Eerste zij straat naar rechts.
En dan dood normaal recht door rijden. Moet keren. Oke we doen het gewoon nog een keer. Dit is geen reden tot zakken.
2de keer weer recht door rijdenen jawel ook de 3de keer gingen we het proberen. En ook_gek gewoon recht door weer rijden. 3X de zelfde straat gemist
2de keer examen.
Dus ik zeg. Ja maar aan de andere kant hoefd dat niet. Een doffe klap deukje in de deur. Met een beetje geluk rij je nog over de fietser heen. En je bent klaar.Vond hij geen leuke opmerking.
Ook niet slim
EENDEN
Echt respect dat je dat allemaal durft...
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 19:59 schreef Black_Jack het volgende:
Niet zo zeer rijtechnisch maar toch wel vervelend:
Er steekt iemand schuin de straat over (geen zebrapad of wat dan ook) richting mn lesauto. Ik: "Jezus, wat een idioot! Waarom steekt ie niet lekker over bij het zebrapad!" Kwam die gozer naast de lesauto staan. Mn instructeur raampje open; "he gozer alles goed? blablabla..." Bleek het een vriend te zijn van mn instructeur. De sfeer was daarna dus wel iets minder....
Hahahahaha
quote:OMG!
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef The_Voice_Within het volgende:
Blijf dan gewoon fietsen weet je
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 18-02-2004 22:51]
quote:muahaha
Op woensdag 18 februari 2004 19:59 schreef Black_Jack het volgende:
Niet zo zeer rijtechnisch maar toch wel vervelend:
Er steekt iemand schuin de straat over (geen zebrapad of wat dan ook) richting mn lesauto. Ik: "Jezus, wat een idioot! Waarom steekt ie niet lekker over bij het zebrapad!" Kwam die gozer naast de lesauto staan. Mn instructeur raampje open; "he gozer alles goed? blablabla..." Bleek het een vriend te zijn van mn instructeur. De sfeer was daarna dus wel iets minder....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |