abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17167269
quote:
Inburgeren, doe je dat zo?

Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Ahmed Aboutaleb (PvdA) behoren tot de meest vooraanstaande allochtonen in de politiek. Zij vindt hem een 'totaal ongeschikte' knuffelallochtoon, hij zet haar neer als profiteur. Een moddergevecht tussen de mascottes van links en rechts.

Geen goed woord hebben VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de nieuwe Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb voor elkaar over. Zij noemt hém 'totaal ongeschikt' en 'de knuffelallochtoon van de PvdA'. Hij verwijt háár zich aangesloten te hebben 'bij een politieke beweging die de deur op slot wil', zegt hij vandaag in een interview in deze krant.

De twee hebben ook in het verleden, toen de Marokkaan Aboutaleb directeur was van het multiculturele instituut Forum en de Somalische Hirsi Ali nog geen Kamerlid was, felle discussies gevoerd over het integratiebeleid en de islam. Maar de twee spraakmakendste allochtone politici van het moment sparen elkaar nu helemaal niet meer.

''Ik vind het heel flink om als vluchteling alles te benutten wat een land biedt aan opvang en ondersteuning en vervolgens aansluiting te zoeken bij een partij die de facto de grenzen wil sluiten,'' zegt Aboutaleb over Hirsi Ali. ''Ik zou in gewetensproblemen komen.''

Hirsi Ali reageert: ''Ik ben heel nijdig dat hij het geweten erbij haalt en zich morele perfectie toe-eigent. Zijn moraal is de mijne niet.'' Ze vindt het bespottelijk dat hij de VVD de partij noemt die de grenzen wil sluiten. ''De nieuwe Vreemdelingenwet is door zijn eigen PvdA-burgemeester opgesteld.''

Hirsi Ali snapt niet waar Aboutaleb zijn benoeming aan verdiend heeft. ''Wat heeft hij voor elkaar gekregen met de miljoenensubsidies voor Forum? Een parlementaire commissie heeft geconcludeerd dat het integratiebeleid van de overheid heeft gefaald. Forum is daar indirect medeverantwoordelijk voor. Deze meneer heeft heel wat te verantwoorden. Hij heeft helemaal niets bereikt. Dat is beloond met een wethouderschap.''

Voordat ze Kamerlid werd, grapte ze eens dat ze de subsidie van Forum zou afpakken. Ze heeft het idee niet opgegeven. Ze wil inventariseren wat er met subsidies voor integratieprojecten is gedaan en die zonodig terugdraaien.

Aboutalebs benoeming is volgens haar gebaseerd 'op uiterlijke kenmerken, niet op geschiktheid'. ''De PvdA wil zich profileren met allochtonen. Hij is hun knuffelallochtoon.'' Ze wijst erop dat hij 'een van de meest complexe banen van Nederland' krijgt met zijn portefeuilles Integratie, Onderwijs en Sociale Zaken in een 'stad met grote multi-etnische problemen'. Haar conclusie: Aboutaleb is 'totaal ongeschikt'.

Hirsi Ali mag vinden wat ze vindt, zegt Aboutaleb. ''Maar wat moet ik ermee? Moet ik nu gaan zeggen dat Hirsi Ali de knuffelallochtoon van de VVD is? Of dat ik wél heel wat kan? Het slaat gewoon nergens op. Het is goedkoop.'' Volgens hem heeft de commissie die de integratie onderzocht juist gezegd dat er alle reden is te stellen dat het goed gaat met de integratie. ''Dus waar heeft ze het over? Ik kan het niet rijmen.''

De PvdA-wethouder vraagt zich af of het VVD-Kamerlid zich niet beter over andere zaken druk kan maken.

''Ik meen dat discussies over vervelende dingen binnen de migrantengemeenschappen het best gediend zijn met mensen van gezag uit die kringen zelf. Dat is beter voor het zelfreinigende vermogen van die gemeenschappen dan iemand die van buitenaf roept hoe het moet. Zo zou Hirsi Ali zich beter kunnen blijven richten op zaken als het voorkomen van vrouwenbesnijdenis.''

Volgens Hirsi Ali is juist Aboutaleb 'ongelooflijk ongeloofwaardig' in discussies over integratie. ''Hij was een van de mensen die de problemen versluierden, door steeds te spreken over discriminatie en uitbuiting. Die iedereen die zei dat er problemen waren, het etiket racist opplakte. Hij chanteerde het nationale geweten en heeft zaken doodgezwegen.''

''Nooit heeft hij gewezen op de belabberde situatie van vrouwen van Marokkaanse en Turkse afkomst en de gebrekkige opvoeding in Marokkaanse gezinnen. Plotseling, na de komst van het eerste kabinet-Balkenende, veranderde hij 180 graden van mening en had hij het over de eigen verantwoordelijkheid van Marokkanen.''

Ze kan er niet bij dat Aboutaleb triomfantelijk werd binnengehaald na de val van Rob Oudkerk. ''We zijn gek geworden in Nederland. Aboutaleb is een politiek-correcte profeet. Hij zal een onbetrouwbare partner zijn bij het oplossen van de problemen van de sociale dienst, het onderwijs en de integratie.''

Aboutaleb gelooft het allemaal wel: ''Ik ben onder de indruk van het voorspellende vermogen van Hirsi Ali. Zo ver vooruitzien kan ik niet. De tijd zal leren of er in Amsterdam sprake is van knuffelen. Voorlopig wil ik eerst maar eens aan de slag.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1076738438470.html

Het probleem met Hirsi Ali is dat ze iedereen die niet voor de volle 100 procent haar totale afwijzing van de Islam steunt beschouwt als moslimknuffelaar of moslimfundamentalist, helemaal als de persoon in kwestie zelf uit 'moslimkringen' afkomstig is. Maar het geeft naar mijn mening geen pas om al op voorhand deze karaktermoord op Ahmed Aboutaleb te plegen.

Hij is moslim, en trouw moskeeganger, maar heeft in het verleden aangetoond kritiek op de eigen kring niet te schuwen. Daarbij was hij als rechterhand van Rob Oudkerk bij uitstek de persoon om Oudkerk tussentijds op te volgen.

Enkele uitspraken van Aboutaleb van 4 jaar geleden, dus voor de politieke opkomst van Fortuyn en ver voordat Hirsi Ali en Wilders naar boven kwamen drijven...

quote:
"Allochtonen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als er bijvoorbeeld iets fout zit met Marokkaanse jongeren, moeten die ouders van die kinderen niet bang zijn om naar de politie te stappen."

"Migranten moeten veel meer in de eigen omgeving naar oplossingen zoeken. Het harde verhaal moet ook verteld worden. Voordat je de buitenwereld of de overheid aanspreekt op discriminatie of ongelijkheid, moet je zelf stevig in je schoenen staan en gekwalificeerd zijn."

"De eerste generatie heeft de boot gemist. Hun uitgangspunt was: we gaan terug. Ze zijn te afwachtend geweest. Ze hebben geen Nederlands geleerd en daarmee hebben ze een forse fout gemaakt. Ze kunnen niet alleen de Nederlandse regering verwijten maken."

"Fysiek geweld is iets van deze tijd. Je komt het op allerlei plaatsen en onder allerlei bevolkingsgroepen tegen. Maar onder allochtonen is het disproportioneel."

"Ik was in het Oude Noorden in Rotterdam. Je ziet er jongetjes op Franse drugstoeristen wachten. Marokkanen van eenentwintig jaar die in een vette BMW rondrijden. De lokale overheid weet dat die jongens ook nog eens een uitkering hebben. Tegen die jongens moet gewoon streng, keihard en rechtvaardig worden opgetreden."

"Het aantal zedenmisdrijven door Marokkaanse jongeren is de laatste jaren toegenomen. (..) Dit kan zo niet langer. De eerbaarheid van de vrouw is heel belangrijk."

"Het moet zo zijn, dat als een migrant opgepakt is voor een misdaad, je de politie daarin moet steunen. Ik heb uitgelegd dat het geen zin heeft om kwaad op hen te worden. Je moet de politie juist zien als partner en samen naar een oplossing zoeken voor dit probleem."

[over "Het Multiculturele Drama" van Paul Scheffer]

"Ik heb het één keer gelezen, twee keer gelezen, drie keer gelezen. Het is knap geschreven, een analyse die er mag zijn. (..) Scheffer heeft gelijk. Als we niets doen komt die onderklasse eraan."

Vrij Nederland, 19 februari 2000

Persoonlijk denk ik dat Aboutaleb de juiste man op de juiste plaats is, en als moslim ook een bruggenbouwer kan zijn tussen verschillende bevolkingsgroepen in Amsterdam. Maar laten we vooral de man beoordelen op zijn daden, en kijken in hoeverre hij zijn uitspraken van toen nu in de praktijk brengt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-02-2004 11:56]

pi_17167298
edit: offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 14-02-2004 14:03]

pi_17167341
Aboutaleb is mij te behoudend.
Ik heb recentere uitspraken ven hem gezien waardoor mijn beeld van hem in 1 keer veranderd is.

Slachtofferisme is ook hem niet vreemd, bleek toen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:01:08 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_17167382
ze heeft wel gelijk met het terugtrekken van die subsidies!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_17167398
Die harde bewoordingen van Hirsi Ali zijn leuk, maar totaal niet onderbouwt. Het is dezelfde manier die ze altijd al hanteert, en hoewel een select groepje mensen haar enorm toejuichen voor dit soort gebral, komt haar boodschap niet aan bij politieke tegenstanders. Ze maakt haarzelf alleen maar meer ongeloofwaardig.

Ik ben wel benieuwd wat Forum is, ik had daar tot voor kort niets over gehoord eigenlijk.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_17167433
Aboutaleb noemt iemand als Hafid Bouazza al een nestbevuiler .

Blijkbaar mag je als Marokkaan en voormalig moslim geen kritiek uiten op de Islam, de manier waarop men het praktiseert.

Je hebt de Islam de rug toegekeerd en dan moet je je mond houden.

Erg intelligente man, dus

pi_17167553
Aboutaleb was ook een keer in het nieuws vanwege zijn ferme taal over integratie en allochtonen, maar Aboutaleb ontkent dat...
quote:
Aboutaleb: Marokkanen treft blaam

In de Marokkaanse sociaal-democratische partijkrant Al Ittihad al Ichtiraki haalt Ahmed Aboutaleb, ex-directeur van multicultureel instituut Forum, stevig uit naar de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. 'Veel Marokkanen leven hier op provocerende wijze.' Aboutaleb zegt evenwel van geen vraaggesprek te weten.

De ruk naar rechts in Nederland, legt Aboutaleb uit in het interview van 6 september, heeft vooral te maken met de aanslagen in de VS en de angst voor moslims. 'Het slechte imago van moslims hebben migranten ook aan zichzelf te wijten', stelt hij. 'Het zijn slechte ambassadeurs van de islam.'

Ook zet Aboutaleb vraagtekens bij de wijze waarop Marokkanen omgaan met het Palestijns-Israëlische conflict. 'Het staat ver van de Nederlandse beleving. En wij hebben geen methode ontwikkeld om dat verschil te overbruggen.'

Opzienbarende uitspraken, vooral daar Aboutaleb in Nederland regelmatig hamert op een respectvolle en eerlijke benadering van migranten. 'Shocktherapie helpt niet', stelde hij vorige week in de Volkskrant; dat zou migranten alleen verder in het defensief drukken.

In de Marokkaanse partijkrant slaat hij een andere toon aan. 'Marokkanen hebben ook schuld aan de invoering van de identificatieplicht', zegt Aboutaleb. 'Er zijn mensen die niet willen werken, mensen die onterecht een WAO-uitkering ontvangen en velen die nog steeds de illusie koesteren dat ze tijdelijk in Nederland verblijven.'

Racisme en haat bestaan ook in Nederland, geeft Aboutaleb toe. 'Maar veel Marokkanen leven hier op provocerende wijze. Dan mag je niet van Nederlanders verwachten dat ze een positief beeld krijgen. Ons onbeschaafde gedrag is daar debet aan.' Bovendien noemt hij het overdreven te stellen dat het Nederlandse masker van tolerantie is weggevallen, dat het make-up was, zoals sommige Marokkanen beweren.

'Kolder', reageert Ahmed Aboutaleb geschokt, 'ik heb dit interview nooit gegeven'. Wel herinnert hij zich een deelnemer van een recente delegatie van het Marokkaanse ministerie van Onderwijs en Nationale Opvoeding aan Forum in Utrecht. 'Tijdens het voorstellingsrondje liet een ambtenaar weten ook als verslaggeefster werkzaam te zijn.'

Aboutaleb ontkent de opgetekende uitspraken te hebben gedaan. 'Mijns inziens dragen migranten eenderde van de schuld, omdat zij na het besluit in Nederland te blijven niet in zichzelf hebben geïnvesteerd. Werkgevers en overheid zijn verantwoordelijk voor de rest.'

Mohamed Nabzar, chef van journaliste Nazia Batal die het interview schreef: 'Ik kan me niet voorstellen dat zij een hele pagina over Aboutaleb volschrijft zonder zijn toestemming. Maar mocht er aanleiding zijn tot rectificatie, dan zijn we daartoe bereid.' Aboutaleb zegt daar op te zullen aandringen.

Ondertussen is Jamal Ftieh, voorzitter van het Komitee van Marokkaanse Arbeiders Nederland (KMAN) boos. 'Waar haalt Aboutaleb in godsnaam vandaan dat onze houding onbeschaafd is? Hij stelt in dit interview dat wij Marokkanen de ruk naar rechts aan onszelf te wijten hebben, en dat wij ons moeten aanpassen aan de Nederlandse attitude in het Palestijns-Israëlische conflict. Dit is de grootste onzin! Het wordt tijd dat hij afstand neemt van de titel Mr. Allochtoon.'

Aboutaleb werkt sinds 1 oktober voor de gemeente Amsterdam.

Bron: Democrates.net

Hij lijkt me een beetje dubbelzinnig overkomen.
pi_17167575
Aboutaleb is wellicht een beter politicus. Hirsi Ali kan misschien wel gelijk hebben, uiteindelijk gaat het erom dat we een beetje normaal naast elkaar kunnen wonen en werken. Mgoed dat moddergooien heeft misschien ook wel een positieve uitwerking, elkaar scherp houden in deze. Ze hebben allebei de achtergond die een of meer minderheden vertegenwoordigt die hun eigen problematiek kent, dus koesteren zulke mensen.
pi_17167579
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:03 schreef milagro het volgende:

Blijkbaar mag je als Marokkaan en voormalig moslim geen kritiek uiten op de Islam, de manier waarop men het praktiseert.

Erg intelligente man, dus

Ik weet niet precies op welke uitspraken je doelt, maar vond via Google de volgende 'analyses'...
quote:
Mijn inschatting is dat de groep moslims die de Nederlandse vrijheid koestert en in de schaduw daarvan gedijt, de overhand heeft. Het is op de keper beschouwd intellectueel gemakkelijker uit de groep te stappen en ertegenaan te schoppen. Dat levert een innige omhelzing door mensen die toch al dachten dat moslims een gevaarlijke en niet te vertrouwen groepering is. Ik gun iedereen zijn of haar persoonlijke keuze. Ik geloof niet dat opgelegde revoluties ooit zijn geslaagd. Mensen zijn evenmin bereid op commando van columnisten en politici collectief het boetekleed aan te trekken omdat een of enkele leden van de groep zich hebben misdragen. Jammerlijk vind ik het feit dat de weg van de geleidelijkheid geen kans krijgt en dat mensen die van binnenuit veranderingen in gang proberen te zetten geen openlijke steun krijgen. Daarmee zeg ik niet dat beschouwingen van bijvoorbeeld Hafid Bouazza van mevrouw Hirshi Ali zinloos zijn. Echter, indien zij bedoeld zijn om moslims in Nederland te dwingen tot nadenken over de wijze waarop zij hun geloof beleven, is er sprake van een onjuiste verwachting. De deur gaat eerder dicht. Mensen schieten in de verdediging.

http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=7996

,,Het is moeilijk om binnen de groep te blijven en de discussie aan te gaan. Het is makkelijker je uit de groep te trekken en vervolgens stevig te pissen in de groep en toch te willen meedebatteren'', zegt de 'beroepsallochtoon'. Hij noemde schrijver Hafid Bouazza met naam, maar doelde vooral op Hirsi Ali die veel kritiek uitte op de 'achterlijke' islam.

http://www.benjebangvoormij.nl/threadid653session.html

Ik kan me hierin eigenlijk wel vinden.
pi_17167606
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:01 schreef Sidekick het volgende:
Die harde bewoordingen van Hirsi Ali zijn leuk, maar totaal niet onderbouwt. Het is dezelfde manier die ze altijd al hanteert, en hoewel een select groepje mensen haar enorm toejuichen voor dit soort gebral, komt haar boodschap niet aan bij politieke tegenstanders. Ze maakt haarzelf alleen maar meer ongeloofwaardig.

Ik ben wel benieuwd wat Forum is, ik had daar tot voor kort niets over gehoord eigenlijk.

http://www.forum.nl/
pi_17167698
Ik niet.

In de jaren zestig en zeventig werd er niet anders gedaan dan schoppen tegen heilige huisjes, de kerk, het geloof.

Juist "links" progressief Nederland was daar niet vies van.
Gelukkig maar, het heeft alleen maar positieve dingen opgeleverd.

Maar als het om de Islam gaat, dan inene moet je het met beleid doen, de dialoog aangaan en is schoppen uit den boze.

Nestbevuilen, dat woord heb ik nog nooit gebezigd gezien bij hen de katholieke kerk of de protestantse lieten voor wat het was en daarover hun verhaal deden, de reden waarom, de kritiek die ze hadden.

Ik vind het gebruik van dat woord een dooddoener, je breekt juist dan iedere discussie af.

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:26:50 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17167817
Nog een leuk informatief stukje over Aboutaleb van enkele jaren geleden.
Hirsi Ali kennen we nu wel.
quote:
Forum-directeur loopt hard voorop bij integratie Marokkanen

Ahmed Aboutaleb wil een generaal zijn

Door Bas Blokker en Hans Moll

Voor Nederlanders is Forum-directeur Ahmed Aboutaleb de ideale vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap, nu de spanning tussen moslims en niet-moslims in Nederland toeneemt. Al gaat hij voor zijn achterban nogal eens ,,te snel''.

Aan de muur van zijn ruime werkkamer, op het `instituut voor multiculturele ontwikkeling' Forum in Utrecht, hangt een grote kleurenfoto. Bruingele bergen met lemen hutjes ertegen, helemaal onderin wat struiken. ,,Zoiets'', was het geboortedorp van Ahmed Aboutaleb, ,,maar dan zonder het groen.'' Aboutaleb is geboren in 1961 in Beni Sidel, in het oostelijk deel van het Marokkaanse Rifgebergte. Als hij eraan terugdenkt, ziet hij ,,een koe, een ezel, een waterput en heel veel stenen''.

Tegen de andere muur van de kamer staat de televisie ,,permanent aan''. In stilte voltrekt zich op CNN voor de zoveelste keer de aanslag op de torens van het World Trade Center. Amerika is getroffen, maar de scheuren lopen door tot in de bodem onder veelkleurig Nederland. De spanningen tussen moslims en niet-moslims lopen op. En wie kan ze wegnemen? Wie wast de Marokkaantjes de oren die in Ede om Bin Laden juichen? Wie bezweert tegelijkertijd de `kleine terreur' van opgewonden Nederlanders die hun wantrouwen jegens moslims nu de vrije teugel laten?

Voorlopig is Ahmed Aboutaleb het Nederlandse antwoord. De Forum-directeur (sinds 1998) heeft direct publiekelijk het gejuich in Ede veroordeeld. Voortdurend treedt hij op in discussieprogramma's om geduldig uit te leggen dat de islam geen religie van louter extremisten is.

Aboutaleb is ,,de ideale vertegenwoordiger van de Nederlandse islam in de ogen van de Nederlandse beleidsmakers'', zegt Hugo Fernandes Mendes. Die had als directeur Integratiebeleid op het ministerie van Binnenlandse Zaken tot ruim een jaar geleden regelmatig met de Forum-directeur te maken. ,,Hij is, ook door zijn verleden als voorlichter en journalist, bij uitstek geschikt voor zo'n bindende functie. En hij is zo Nederlands als wat.''

,,Hij is wel geïntegreerd, maar niet geassimileerd'', preciseert Ali Eddaoudi, schrijver van onder meer Marokkaanse jongeren, daders of slachtoffers (1998). Volgens hem hebben Kamerleden van Marokkaanse afkomst, zoals Arib of Cherribi, geen wortels meer in de Marokkaanse gemeenschap. ,,Als je assimileert, lever je je eigen identiteit in, je cultuur en religie. Dan sta je bijna gelijk aan een witte Nederlander.''

Voor Hedy d'Ancona is Aboutaleb de vleesgeworden wereldburger. Hij was haar persvoorlichter toen ze in het derde kabinet-Lubbers minister van Welzijn Volksgezondheid en Cultuur was. Zij luisterde altijd naar hem, want waarover het ook ging, ,,zijn oordeel was interessant''. Zij noemt Ahmed (nadrukkelijk corrigeert zij de uitspraak Ach-med) hét voorbeeld van `een volstrekt geslaagde integratie'. ,,Hij is islamiet en doet vol overtuiging aan de Ramadan, maar daarnaast is hij ontzettend ingeburgerd.''

In stemmig grijs en met zijn beheerst rode das oogt Aboutaleb kosmopolitisch. Toch is hij al kent hij er zo gauw geen equivalent voor in zijn taal, het tamazight, de taal van de Berbers ,,uit de klei getrokken''. Zonder enige ironie zegt hij: ,,Ik was een boerenkinkel''.

Tot zijn twaalfde, dertiende moest Ahmed iedere dag, met de muilezel, zo'n vijf kilometer buiten het dorp water halen. Vader was imam en werd eens per jaar `uitbetaald' met een deel van de oogst: graan of olie.

Aboutaleb was niet zo lang geleden met zijn gezin in zijn geboortedorp. Zijn oudste dochter, Yasmina (14), vroeg `papa, wat was jouw kamer?' ,,Maar ik had geen kamer. We hadden een gastenvertrek, daar rolde ik een mat uit en ging slapen.'' Daar luisterde hij naar de radio. Zijn favoriete programma: een hoorspel over een goedaardig spook dat ten strijde trok tegen het Kwade.

Aboutaleb, die na het schooltje in Beni Sidel naar een internaat `voor de allerarmsten' ging, heeft zich in de armoede van zijn jeugd staande gehouden met studeren. Naar eigen zeggen heeft hij altijd alles wat met school te maken had, serieus genomen. Zo kent Ahmed Moktari hem ook. Toen hij hem ontmoette in 1979 in Den Haag waar Moktari groepsleider was, viel Ahmed hem al op. ,,Hij was jong, pas drie jaar in Nederland en al zo actief.'' Moktari, nu voorlichter bij de gemeente Rotterdam, vond Aboutaleb `volwassen voor zijn leeftijd'. ,,Ik ging nog de jongere uithangen, Ahmed was altijd serieus.''

Dat is ook het beeld dat Aboutaleb zijn dochter graag voorspiegelt: `De jongens op het schoolplein waren altijd bezig met stoer doen en hun brommers laten zien. Daar deed ik nooit aan mee. Ik was altijd aan het leren.' Hahaha, zegt Yasmina in het Algemeen Beschaafd Jeugd-Nederlands, waarin de r als een w klinkt en de ij als een ai: ,,Hij zegt ook dat hij nooit meedeed aan de mode. Nou, ik heb foto's gezien waar hij toch behoorlijk modieus opstond.''

Het resultaat is hoe dan ook een indrukwekkende lijst van activiteiten en banen, variërend van zijn technische opleiding tot werk als journalist en voorlichter. Ieder baantje is van betrekkelijk korte duur. Hij ging vaak ,,na twee jaar weer een deur verder kijken'', zoals een van zijn werkgevers het uitdrukt. Oud-PvdA-voorzitter Felix Rottenberg, die hem kent uit één van de tientallen commissies of werkgroepen waar Aboutaleb in gezeten heeft, zegt: ,,Ahmeds cv is het resultaat van een gedisciplineerdheid, een zelfinzicht en een volharding die bijna vooroorlogs is. Wat zeg ik, de groep waar hij uit komt, ís qua positie en emancipatie vooroorlogs. Ik word blij als ik naar zulke mensen kijk.''

Het huis van Ahmed en Khaddouj Aboutaleb staat in een van die nieuwe wijkjes in de Randstad, waar de bomen tegelijk worden geplant met de kunstwerken. In hun wijk zijn het bessenboompjes, in dubbele rijen op een tiental perkjes, elk perkje afgezoomd met een sokkel en een hel kunstwerk erop. Een bordje zegt dat je hier je hond niet mag uitlaten. Het huis zelf ziet geel en blauw.

Vroeger, zegt Khaddouj (`Kadoesj') Aboutaleb, woonden we in Kijkduin, tegen de duinen aan. Liepen we 's avonds naar zee. Dat mist ze wel, ze is opgegroeid in Tanger, aan de Middellandse-Zeekust. En het is ook wel een erg witte buurt, vergeleken met Kijkduin. Er wonen welgeteld twee Marokkaanse gezinnen. Maar dit hebben we ervoor teruggekregen, zegt Khaddouj terwijl ze naar de bessenboompjes gebaart. ,,Je moet niet achteruit kijken.''

De telefoon gaat. ,,Ik bel je zo'', zegt ze in het apparaat. Nederlands, met een licht maar onmiskenbaar Haags accent. ,,Dat was mijn zuster.'' En met háár spreekt ze Nederlands? ,,Ja, jammer hè? Dat is steeds meer zo gegaan. Ook met mijn kinderen. Met mijn oudste, Yasmina, sprak ik in het begin bewust Arabisch. Tot ik hoorde dat je kind daar leerachterstanden van oploopt.''

Khaddouj (36) studeert pedagogiek en werkt twintig uur per week in overgangshuis voor kinderen die uit een psychiatrisch ziekenhuis komen. Daarbij is zij de huisvrouw. Want ,,Ahmed is altijd druk, altijd weg. Hij ziet de kinderen soms dagen achter elkaar helemaal niet. Ik draai er thuis alleen voor op. Ahmed begint vaak wel aan klusjes dingen repareren, daar is hij handig in maar hij legt ze meestal halverwege weer terzijde en zegt: dat doe ik later wel. En dan doet hij het dus nooit.''

Zijn werk bij Forum moet, volgens Khaddouj, wel een roeping zijn. ,,Hij staat altijd klaar voor anderen. Is hij net thuis, gaat de telefoon. Een vereniging van moslim-studenten die vraagt of hij een lezing wil geven. Dan kijkt hij in zijn agenda en zegt: ja, het kan. Moet dat nou? `Ze vinden dat ik het goed doe', zegt hij dan. Ik denk alleen maar: kunnen ze nou nooit eens een ander vragen?''

Nee, want Aboutaleb is zich uitermate bewust van zijn voorbeeldfunctie als dé Multiculturele Nederlander. Hoewel hij naar eigen zeggen vroeger enthousiast voetbalde, heeft hij het zijn zoon Nadir (13) verboden, vertelt zijn vrouw. Dit onder het motto `voetbal is voor a-socialen'. Ze geeft nog een voorbeeld. Een keer kwam een neefje langs. Het regende, maar zijn haar was niet nat. Hij was met de auto van zijn moeder gekomen, terwijl hij zijn rijbewijs nog niet had. ,,Ik zei: begrijp je niet hoe gevaarlijk dat is? Je had wel een ongeluk kunnen maken.'' Later kwam Ahmed het te weten en die was nog bozer en om een andere reden, vertelt ze. ,,`Dat kun je niet maken', zei hij. `Als de politie je had aangehouden! Je draagt mijn naam!'''

Hoge bomen vangen veel wind. Dat voelt Aboutaleb, zegt Rabiaa Bouhalhoul, beleidsmedewerker bij de gemeente Rotterdam. Ahmed komt uit een deel van Marokko dat slecht bekend staat, zegt Bouhahoul. ,,Het is alsof hij met zichzelf heeft afgesproken om te laten zien dat het ook ánders met je kan aflopen als je uit die streek komt. Hij moet altijd strijd leveren met zichzelf.''

Fernandes Mendes vergelijkt Aboutaleb met andere migranten die zich een comfortabele positie verwerven en vervolgens ,,geen enkele verantwoordelijkheid nemen als ze zien dat jongeren met dezelfde achtergrond de verkeerde kant opgaan''. Aboutaleb neemt die verantwoordelijkheid wél, volgens Fernandes Mendes, ,,ook omdat hij zelf merkte toen hij pas in Nederland was, hoe gemakkelijk het is om van het goede pad af te raken.''

Als een Marokkaan vanuit zijn eigen `netwerken' overstapt naar de Nederlandse beleidsbolwerken, krijg je weerstand, zegt Bouhalhoul. ,,Vanuit de eigen omgeving voelen mensen zich tekortgedaan. Er zijn mensen die vinden dat hij te weinig van zichzelf laat zien. Dat hij zakelijk is, een harde.'' En het is waar, zijn zachte kanten slikt hij in, zegt Bouhalhoul. ,,Hij probeert zijn kwetsbaarheden te verbergen. Dat geeft een bepaalde spanning tussen hem en de Marokkaanse bevolking, maar ook tussen hem en de Nederlanders.''

De spanning tussen hem en sommige Marokkanen kwam vorig jaar tot uitbarsting toen Aboutaleb lid werd van de Hoge Raad voor Economische Ontwikkeling en Planning, een adviesorgaan voor het bewind in Marokko. De Marokkaanse overheid heeft een soms bedenkelijke traditie van het in de gaten houden van onderdanen in Europa. Vandaar dat deze stap niet overal in de Marokkaanse gemeenschap even goed viel.

Halim el Madkouri, coördinator van het Samenwerkingsverband van Marokkanen en Tunesiërs, verweet het Aboutaleb heftig in de Volkskrant van juni vorig jaar: ,,Dit staat haaks op het Nederlandse beleid. Dit streeft naar volledige integratie van etnisch-culturele minderheden (Marokkanen ook) in de Nederlandse samenleving. Forum moet de Nederlandse overheid bijstaan middels advies en projecten om dit doel te realiseren. (..) Ik (vrees) dat door deze belangenverstrengeling de bestuurlijke loyaliteit in het geding komt.''

Ahmed antwoordde dat hij twee keer per vijf jaar in de genoemde raad iets mag zeggen over zaken als infrastructuur, onderwijs en mensenrechten. Een relatie met integratievraagstukken van Marokkanen is niet aan de orde. Zijn gezicht verstrakt nog als hij er weer naar wordt gevraagd. Hij zegt dat hij, voor hij toetrad tot de raad, eerst overal ook in Nederland advies heeft ingewonnen. Pas nadat alle politieke gevangenen waren vrijgelaten, nadat de families van de slachtoffers een schadeloosstelling hadden gekregen en de verantwoordelijke minister weg was, zegt hij, is hij toegetreden. Nu is zijns inziens de weg vrij om `de trein die vooruitgang heet vooruit te duwen'. ,,En dan zou ik me nu niet meer kunnen inzetten voor integratie van Marokkanen in Nederland?''

Soms waarschuwde topambtenaar Fernandes Mendes Aboutaleb, juist voor dit soort zaken: `Je gaat te snel voor je achterban. Je loopt te snel.' ,,Ahmed probeert een brug te slaan tussen Nederlanders en nieuwe Nederlanders. Hij heeft daar ook een visie op. Die wil hij uitdragen. De keerzijde is dat hij te uitgesproken is om een echte bruggenbouwer te kunnen zijn. Hij wil generaal zijn.''

Hij schuwt confronterende uitspraken niet. In een interview met deze krant, twee jaar geleden, zei hij over de eerste generatie Marokkanen: ,,Je moet zeggen, ook al klinkt het hard, we schrijven deze ouders af als het gaat om betrokkenheid bij het onderwijs.'' Fernandes Mendes had het ook gemerkt: Aboutaleb kiest nadrukkelijk voor de jongere generatie.

Bouhalhoul vergelijkt Aboutaleb met Mohamed Rabbae, voormalig directeur van het Nederlands Centrum Buitenlanders en voormalig `gezicht' van multicultureel Nederland. ,,Mohamed komt veel toegankelijker over dan Ahmed, is flexibeler. En hij geeft niet het idee verre ambities te koesteren. Ahmed wel.''

Khaddouj Aboutaleb: ,,O, dit is nog maar het begin. Ahmed zou, denk ik, wel burgemeester willen worden.''

Felix Rottenberg: ,,Hij kan zo in de eredivisie worden opgesteld als topspeler: minister, burgemeester van Amsterdam.''

Khaddouj: ,,Ik geloof niet dat Nederland daar al klaar voor is. Misschien duurt het nog wel twintig jaar eer iemand als Ahmed burgemeester van Amsterdam kan worden.''

24 september 2001

Bron: NRC

Hij lijkt me wel een model-migrant qua inburgering. En hij ziet ook goed hoe andere Marokkanen de reputatie van alle Marokkanen verpesten, daar lijkt zijn grootste motivatie te zijn als het gaat om zijn uitspraken.
pi_17167818
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:19 schreef milagro het volgende:
Ik vind het gebruik van dat woord een dooddoener, je breekt juist dan iedere discussie af.
Hij gebruikt het woord dan ook niet eens, tenminste niet in de stukjes die ik hierboven aanhaal.
pi_17167901
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hij gebruikt het woord dan ook niet eens, tenminste niet in de stukjes die ik hierboven aanhaal.

Dat doet hij wel, hij noemt het pissen in het nest..de groep.
quote:
Het is moeilijk om binnen de groep te blijven en de discussie aan te gaan. Het is makkelijker je uit de groep te trekken en vervolgens stevig te pissen in de groep en toch te willen meedebatteren
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:32:13 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17167908
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Stevig in de groep pissen lijkt mij hetzelfde.

Maar voorafgaande van die "kreet", heeft hij wel een degelijk onderbouwing waarom hij dat vaak als negatief beschouwd.

pi_17167932
De integratie is mislukt, dat mag je van Aboutaleb ook niet zeggen, dat vindt hij stigmatiserend naar allochtonen toe.

Geef mij maar die lang slanke meneer die hem opgevolgd heeft bij Forum, ik weet niet hoe hij heet.
Die vind ik vele malen beter.

Kritiek op de Islam is blijkbaar alleen done als je nog praktiserend moslim bent, uit je exact dezelfde kritiek als ex moslim dan ineens ben je een nestbevuiler en moet je je mond houden, kan je niet serieus genomen worden, omdat je zogenaamd rancuneus zou zijn.

Wat een kolder.
Je hebt je geloof de rug toegekeerd juist omdat je als praktiserend moslim dus ook al die kritiek had en je je er niet meer met je geloof kon verenigen, zodoende ben je uit de groep gestapt.

En dan zou je ineens niet meer diezelfde kritiek mogen uiten

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 14-02-2004 12:40]

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:41:34 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17168103
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:33 schreef milagro het volgende:
De integratie is mislukt, dat mag je van Aboutaleb ook niet zeggen, dat vindt hij stigmatiserend naar allochtonen toe.

Blijf je holle kreten roepen, of ga je nog je statements verduidelijken?

Ik las wel iets dat hij het niet kan rijmen dat de integratie totaal mislukt was, maar dat er tegelijkertijd de commissie Blok iets anders zegt.

En Aboutaleb heeft recht van spreken over een deels gelukte integratie, gezien zijn integratie.

Nog een recent stukje over de aanstelling van Aboutaleb als wethouder:

quote:
Wethouderschap voor Aboutaleb vanzelfsprekend

De opvolger van Rob Oudkerk, Ahmed Aboutaleb, kwam op 16-jarige leeftijd uit Marokko naar Nederland. Hij begon aan een flitsende carrière. Als wethouder zal hij zich als kosmopoliet moeten manifesteren. 'Hij kan vertrouwen herstellen in witte politiek' Buitengewoon ambitieus, bloedserieus, een tikkeltje arrogant en de vleesgeworden polderallochtoon: dat zijn de eigenschappen die het vaakst worden genoemd door mensen die de afgelopen jaren met Ahmed Aboutaleb (42) hebben samengewerkt. Het Amsterdamse wethouderschap - vandaag stemt de raad over de voordracht van de PvdA-fractie - lag als vanzelfsprekend op zijn weg. Dat 'de ongekroonde allochtonenkoning', die op 16-jarige leeftijd vanuit een Marokkaans Rif-dorpje naar een Haagse achterstandswijk verhuisde, in Nederland een flitsende carrière aan het opbouwen is, verbaast niemand. Blinde ambitie toonde Aboutaleb al vroeg. Op 17 oktober 1976 kwam hij, samen met zijn ongeletterde moeder en broers en zussen, op Schiphol aan. Het was miezerig koud. De familie kocht jassen, Ahmed een boekje om Nederlands te leren. Hij leerde fietsen, volgde vrijwilligers die in buurthuizen taalles gaven en vergrootte zo op eigen kracht zijn Nederlandse vocabulair. Hij knokte zich de Nederlandse samenleving binnen, via lts en hts, een baan als verslaggever bij RTL4, voorlichter van minister Hedy d'Ancona van WVC naar (in 1998) het directeurschap van het multiculturele instituut Forum en (sinds zomer 2002) van MEC (Maatschappelijke, Economische en Culturele Ontwikkeling van de gemeente Amsterdam).

'Polderallochtoon met ambitie'

In het grimmiger klimaat werd zijn spagaat tussen behoud van eigen identiteit en identificatie met de Nederlandse samenleving lastiger. Jonge Marokkanen, vooral sympathisanten van de AEL, noemden hem een 'bounty', zwart van buiten, wit van binnen. Hij was 'een professionele opportunist' die de witte machthebbers naar de mond sprak. Andere critici, onder wie voorzitter Abdou Menebhi van de Amsterdamse Stedelijke Marokkaanse Raad, veroordeelden zijn stevige banden met de Marokkaanse regering. Op voorspraak van koning Mohammed VI werd Aboutaleb in 2000 benoemd tot lid van de Marokkaanse adviesraad voor planning en nationale ontwikkeling, vergelijkbaar met de Sociaal Economische Raad in Nederland.
'Hij heeft twee petten op. Je kunt niet het belang van de Marokkaanse regering verdedigen en verantwoordelijkheid dragen voor de integratie van Nederland', fulmineerde Menebhi . Nu oordeelt Menebhi milder. 'Ik zou hem adviseren dat adviseurschap op te geven.' Blijdschap over Aboutalebs wethouderschap overheerst. Menebhi: 'Eindelijk is een kut-Marokkaan positief in het nieuws. Veel Marokkanen hebben geen vertrouwen meer in de witte politiek. Dat vertrouwen kan Aboutaleb, een echte bruggenbouwer, herstellen.'

Veel mensen in Aboutalebs omgeving verkeren in de veronderstelling dat hij de Marokkaanse regering nog altijd actief adviseert, blijkt uit een belronde. Zo raadt Hedy d'Ancona, die hem schetst als een integer leider die 'zijn dossiers goed kent, nauwgezet is en heel studieus', de nieuwe wethouder aan 'een dergelijk politiek beladen nevenfunctie' op te geven. Dat het Marokkaans adviseurschap nog steeds aan hem kleeft, ergert Aboutaleb. 'Het was een klus van welgeteld drie dagen. In Marokko bekleed ik al jaren geen enkele adviseursfunctie meer.'

Zal wethouder Aboutaleb boven zijn Marokkaanse achtergrond uitstijgen en, zoals een Amsterdams wethouder betaamt, zich als een kosmopoliet manifesteren? Zowel zijn critici als zijn sympathisanten geven hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Bron: De Volkskrant

pi_17168123
quote:

Dat is het toch ook ? Er zijn talloze allochtonen die wel geïntegreerd zijn. Door de integratie als mislukt af te doen schets je geen beeld van de werkelijkheid.

Overigens vind ik deze man een veel betere bruggenbouwer dan Ali. Waar Ali de verschillen tussen de Islam en de westerse wereld alleen maar benadrukt, laat Aboutaleb zien dat we meer gemeen hebben dan dat we verschillen.

Een brug bouw je niet door naar de overkant te roepen "Als je je niet aanpast help ik niet mee !". Je kunt beter eerst de brug bouwen zodat je wat dichter bijelkaar zit en je niet hoeft te schreeuwen maar op een normale manier kunt praten.

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:42:45 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17168128
quote:
Kritiek op de Islam is blijkbaar alleen done als je nog praktiserend moslim bent, uit je exact dezelfde kritiek als ex moslim dan ineens ben je een nestbevuiler en moet je je mond houden, kan je niet serieus genomen worden, omdat je zogenaamd rancuneus zou zijn.
Bron?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:45:20 #20
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17168182
Tja, Aboutaleb heeft bij Forum vind ik niet zo veel klaargespeeld. Ik las ooit eens dat bij Forum ook een voormalig CPN-raadslid zat. Dus dan weet je wel wat voor zooi daar zat.

Misschien was het belang van Forum ook te onduidelijk. Laten we eens kijken hoe hij het doet in Amsterdam. Hij verdient op zijn minst een kans (ik bedoel: waarom hij niet, maar een willekeurige Pippeau wel?)

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17168192
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bron?

Wat nu bron?
Dat zie ik steeds gebeuren.
Geen zin om nu het hele internet af te struinen naar zogenaamd bewijs.

Er zijn moslims die kritiek uiten op importhuwelijken (de man van Forum)
Er zijn ex moslims die dat doen (zoals Bouazza)

De laatste wordt dan nestbevuiler genoemd, de eerste niet.

pi_17168196
quote:

Wat een kolder.
Je hebt je geloof de rug toegekeerd juist omdat je als praktiserend moslim dus ook al die kritiek had en je je er niet meer met je geloof kon verenigen, zodoende ben je uit de groep gestapt.

Logisch toch ook ? Ik heb ook een gruwelijke hekel aan ex-rokers die mij nu vertellen hoe slecht het wel niet is. Die neem ik ook niet serieus.
pi_17168228
quote:

Geef mij maar die lang slanke meneer die hem opgevolgd heeft bij Forum, ik weet niet hoe hij heet.
Die vind ik vele malen beter.

Wat een kolder.

En dan zou je ineens niet meer diezelfde kritiek mogen uiten

Je roept maar wat, je pikt er een woordje uit en verzint er vervolgens een heel eigen verhaal bij...

Aboutaleb zegt bijvoorbeeld "daarmee zeg ik niet dat beschouwingen van bijvoorbeeld Hafid Bouazza van mevrouw Hirshi Ali zinloos zijn", maar hij geeft tegelijk aan dat van buitenaf "in de groep pissen" minder effectief is dan de discussie van binnenuit aangaan. Ik denk dat hij daarin gelijk heeft. Waar lees je dat mensen hun mond moeten houden? En kom svp ook even met de quote waarin Aboutaleb zegt dat je niet mag zeggen dat integratie mislukt is.

pi_17168292
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Logisch toch ook ? Ik heb ook een gruwelijke hekel aan ex-rokers die mij nu vertellen hoe slecht het wel niet is. Die neem ik ook niet serieus.

Oh dus je mag als ex Christen geen kritiek hebben?
Dat neem jij ook niet serieus.

Ex Scientology leden ook niet, die kritiek uiten?

Het gaat erom dat de mensen hun geloof verlieten OMDAT ze de kritiek hadden en zich niet meer happy voelden.

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:54:11 #25
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17168375
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:50 schreef milagro het volgende:

Oh dus je mag als ex Christen geen kritiek hebben?

In de Koran hebben joden, honden en homo's het nog beter dan afvalligen. Genoeg strofen gaan hierover. Deze mag je zelfs doodmaken, maar negeren is het beste. Dat is natuurlijk wel een punt die je niet vergeten moet bij gelovige moslims.

Geen enkel ander geloof is zo hard tegen afvalligen.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17168419
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de mensen hun geloof verlieten OMDAT ze de kritiek hadden en zich niet meer happy voelden.

Precies, een persoonlijke reden die dus niet voor iedereen geldt. Dat Ali vroeger in Somalië is besneden en dat haar vader een tiran was probeert ze te projecteren op de Islam, terwijl het eigenlijk een heel persoonlijk probleem is.

Ze kan niet meer nuanceren, en dat is dodelijk in een discussie. Het is namelijk geen discussie meer, maar een "Ik heb gelijk, en als jullie niet precies hetzelfde zeggen als mij snap je er niks van" situatie.

Ali kan niet begrijpen dat veel moslims gewoon gelukkig zijn, ook vrouwen met hoofddoekjes. Dat is haar grote manco. En eigenlijk ook het grote manco van veel anti-Islam mensen. Bepaalde groeperingen binnen de Islam zijn achterlijk, net zoals wij genoeg achterlijke groeperingen kennen.

pi_17168423
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je roept maar wat, je pikt er een woordje uit en verzint er vervolgens een heel eigen verhaal bij...

Aboutaleb zegt bijvoorbeeld "daarmee zeg ik niet dat beschouwingen van bijvoorbeeld Hafid Bouazza van mevrouw Hirshi Ali zinloos zijn", maar hij geeft tegelijk aan dat van buitenaf "in de groep pissen" minder effectief is dan de discussie van binnenuit aangaan. Ik denk dat hij daarin gelijk heeft. Waar lees je dat mensen hun mond moeten houden? En kom svp ook even met de quote waarin Aboutaleb zegt dat je niet mag zeggen dat integratie mislukt is.

Dat heeft Aboutaleb in een opiniestuk geschreven in de VK als reactie op Hirsi Ali.

Dat duurt even voordat ik dat gevonden heb, als ik het al kan vinden..ik heb ms geen toegang tot het archief.

pi_17168565
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, een persoonlijke reden die dus niet voor iedereen geldt. Dat Ali vroeger in Somalië is besneden en dat haar vader een tiran was probeert ze te projecteren op de Islam, terwijl het eigenlijk een heel persoonlijk probleem is.

Ze kan niet meer nuanceren, en dat is dodelijk in een discussie. Het is namelijk geen discussie meer, maar een "Ik heb gelijk, en als jullie niet precies hetzelfde zeggen als mij snap je er niks van" situatie.

Ali kan niet begrijpen dat veel moslims gewoon gelukkig zijn, ook vrouwen met hoofddoekjes. Dat is haar grote manco. En eigenlijk ook het grote manco van veel anti-Islam mensen. Bepaalde groeperingen binnen de Islam zijn achterlijk, net zoals wij genoeg achterlijke groeperingen kennen.

Jij beslist even voor haar dat de kritiek die zij heeft enkel voortkomt uit een opgelopen trauma door besnijdenis.

Zij zegt niet veel anders dan geemancipeerde FransMarokkaanse schrijfsters doen over de Islam, de positie vd vrouw daarbinnen.
In Frankrijk loopt het gros vd jonge moslima's weg met dergelijke dames die harde kritiek durven uiten.

Hier in Nederland lopen we duidelijk achter.

zaterdag 14 februari 2004 @ 13:56:36 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17169743
Die gast is volstrekt incapabel voor dit soort werk, dat hebben zijn 'prestaties' in het verleden zolangzamerhand toch wel uitgewezen .

sorry, maar HA heeft gewoon gelijk, ik kan er echt niks meer van maken

edit: probeer het eens op een normale manier te verwoorden.

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 14-02-2004 14:39]

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:01:08 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17169827
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:56 schreef Lemmeb het volgende:

Die gast is volstrekt incapabel voor dit soort werk, dat hebben zijn 'prestaties' in het verleden zolangzamerhand toch wel uitgewezen .

Ik ben benieuwd wat hij dan verpest heeft.
En waarom dat dan van invloed is op zijn werk als wethouder van onder andere sociale zaken.
pi_17169843
Wederom slaat Ayaan Hirsi Ali weer de spijker op zijn kop!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:02:35 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17169851
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:01 schreef Sidekick het volgende:
Sjezus dat zegt toch al genoeg eigenlijk

nee niet over jou, maar over dat Forum en dus ook over de voormalige 'baas' van dat Forum, Aboutaleb

pi_17169905
Ik vind Aboutaleb niet compleet ongeschikt, maar wel te behoudend naar mijn smaak en iets teveel vervallend in slachtofferisme.

''Bijna één miljoen inwoners van Nederland worden voortdurend in een hoek gedreven,'' zegt Aboutaleb. ''Logisch dat daarop de radicale reacties komen van AEL en Mercatorplein.''

Dan denk ik dus kom op zeg "1 miljoen voortdurend in een hoek gedreven"

De AEL aanhang bestaat enkel uit Mercatorpleinrelschoppers en is gelukkig totaal niet representatief voor de meeste moslims hier.
Van de 1 miljoen in een hoek gedrevenen moet 99% totaal NIETS hebben van de AEL, niet hebben van Mercatorjankzakken die alles aangrijpen om te rellen, alles discriminatie noemen opdat ze weer kunnen rellen.

Als je meent dat de AEL voortkomt uit de onvrede van 1 miljoen moslims, dan komt die gek van een Michiel Smit zeker ook voort uit de onvrede van 1 miljoen of meer Nederlanders.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 14-02-2004 14:08]

pi_17169920
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:54 schreef Kozzmic het volgende:

Het probleem met Hirsi Ali is dat ze iedereen die niet voor de volle 100 procent haar totale afwijzing van de Islam steunt beschouwt als moslimknuffelaar of moslimfundamentalist, helemaal als de persoon in kwestie zelf uit 'moslimkringen' afkomstig is. Maar het geeft naar mijn mening geen pas om al op voorhand deze karaktermoord op Ahmed Aboutaleb te plegen.
Hij is moslim, en trouw moskeeganger, maar heeft in het verleden aangetoond kritiek op de eigen kring niet te schuwen. Daarbij was hij als rechterhand van Rob Oudkerk bij uitstek de persoon om Oudkerk tussentijds op te volgen.

Enkele uitspraken van Aboutaleb van 4 jaar geleden, dus voor de politieke opkomst van Fortuyn en ver voordat Hirsi Ali en Wilders naar boven kwamen drijven...

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
"Allochtonen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als er bijvoorbeeld iets fout zit met Marokkaanse jongeren, moeten die ouders van die kinderen niet bang zijn om naar de politie te stappen."
"Migranten moeten veel meer in de eigen omgeving naar oplossingen zoeken. Het harde verhaal moet ook verteld worden. Voordat je de buitenwereld of de overheid aanspreekt op discriminatie of ongelijkheid, moet je zelf stevig in je schoenen staan en gekwalificeerd zijn."

"De eerste generatie heeft de boot gemist. Hun uitgangspunt was: we gaan terug. Ze zijn te afwachtend geweest. Ze hebben geen Nederlands geleerd en daarmee hebben ze een forse fout gemaakt. Ze kunnen niet alleen de Nederlandse regering verwijten maken."

"Fysiek geweld is iets van deze tijd. Je komt het op allerlei plaatsen en onder allerlei bevolkingsgroepen tegen. Maar onder allochtonen is het disproportioneel."

"Ik was in het Oude Noorden in Rotterdam. Je ziet er jongetjes op Franse drugstoeristen wachten. Marokkanen van eenentwintig jaar die in een vette BMW rondrijden. De lokale overheid weet dat die jongens ook nog eens een uitkering hebben. Tegen die jongens moet gewoon streng, keihard en rechtvaardig worden opgetreden."

"Het aantal zedenmisdrijven door Marokkaanse jongeren is de laatste jaren toegenomen. (..) Dit kan zo niet langer. De eerbaarheid van de vrouw is heel belangrijk."

"Het moet zo zijn, dat als een migrant opgepakt is voor een misdaad, je de politie daarin moet steunen. Ik heb uitgelegd dat het geen zin heeft om kwaad op hen te worden. Je moet de politie juist zien als partner en samen naar een oplossing zoeken voor dit probleem."

[over "Het Multiculturele Drama" van Paul Scheffer]

"Ik heb het één keer gelezen, twee keer gelezen, drie keer gelezen. Het is knap geschreven, een analyse die er mag zijn. (..) Scheffer heeft gelijk. Als we niets doen komt die onderklasse eraan."

Vrij Nederland, 19 februari 2000

Dit zegt toch genoeg? Die man is helder en heeft een realistisch wereldbeeld (omgeving).
Verder heeft hij zich bewezen als goed bestuurder.

Hirsi Ali is gewoon gefrustreerd dat zij bij de VVD geen enkele invloed heeft en ze dat haar ook niet geven; terwijl de PvdA haar mensen gewoon de kans geeft om zich te ontwikkelen.

Het steekt Hirsi Ali gewoon dat zij geen invloed/macht krijgt zoals Aboutaled nu krijgt.

Verder hoeft hier ook eigenlijk niets meer over gezegd te worden. Als iemand al met kwalificaties als 'Knuffelallochtoon' aankomt, dan zegt dat al weer genoeg over de inhoud.

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:06:18 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17169923
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sjezus dat zegt toch al genoeg eigenlijk

nee niet over jou, maar over dat Forum en dus ook over de voormalige 'baas' van dat Forum, Aboutaleb

Ik hoor over zoveel organisaties niets, die wel goed werk doen. Het zegt niets.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:07:00 #36
272 R@b
No-nonsens
pi_17169935
quote:

Persoonlijk denk ik dat Aboutaleb de juiste man op de juiste plaats is, en als moslim ook een bruggenbouwer kan zijn tussen verschillende bevolkingsgroepen in Amsterdam.

Persoonlijk denk ik dat als een blanke PvdA-wethouder zou zeggen dat hij zijn dochter liever niet met een moslim ziet thuiskomen, hij kan opstappen, danwel verdere carriere binnen de PvdA voorbij is.

Aboutaleb is menselijke gezicht AEL

Ahmed Aboutaleb, directeur van de sector Maatschappelijke, Economische en Culturele ontwikkeling van de Amsterdamse bestuursdienst, wordt wethouder. In een redactioneel commentaar sprak Het Parool donderdag al enthousiast de hoop uit dat Aboutaleb de functie zou aanvaarden, en in een biografisch artikel in dezelfde editie werd hij nog eens kritiekloos neergezet als de juiste man op de juiste plaats.

Dat Rob 'kut-Marokkaan' Oudkerk door uitgerekend deze multiculturele modelburger wordt opgevolgd, lijkt inderdaad een sympathieke speling van het lot. Hij schijnt de portefeuilles in kwestie te kennen en een ervaren bestuurder te zijn. Daarbij zal de computer van deze 'verstandige man' vast geen wagonladingen porno bevatten, en uit de bedverhalen van 'de rustige planner' zijn waarschijnlijk geen spannende columns te fabriceren.

Maar of dat reden is in gejuich uit te barsten, valt te betwijfelen. Ik heb de volgens Het Parool uiterst serieuze en intelligente Aboutaleb, vlak voor diens aantreden als topambtenaar, aan het werk gezien toen hij panellid was bij een discussiemiddag in de Rode Hoed, gewijd aan de oorzaken en gevolgen van het fenomeen Fortuyn.
Het ging bij die gelegenheid onder meer over onveiligheid. Eén van de inleiders rekende het publiek voor dat sinds de jaren zestig de criminaliteit in Nederland vertwintigvoudigd was, terwijl het als thema door politiek en media werd verwaarloosd.
De opluchting dat sinds enige tijd op een normale manier over dit maatschappelijk zo belangrijke onderwerp kon worden gesproken en dus wérd gesproken, werd door Aboutaleb niet gedeeld. De huidige wethouder hield een absurd betoog, dat erop neerkwam dat niet de criminaliteit het probleem was, maar het feit dat de criminaliteit een kleur had gekregen. De reële stijging van de criminaliteit speelde geen grote rol in de overlast die men ervan ondervond: criminaliteit werd alleen maar als een groeiend probleem ervaren omdat de veroorzakers ervan allochtoon waren! En zo wees de beschuldigende vinger, als vanouds, niet naar de criminelen, maar naar hun discriminerende slachtoffers. Of Aboutaleb toen al uiterst intelligent was, weet ik niet, maar dat hij uiterst serieus was, werd bij navraag van de gespreksleider bevestigd.

De aanwezigen zwegen verbijsterd, totdat een jonge vrouw naar de zaalmicrofoon stapte en de toekomstige wethouder met zachte stem een vreselijke schrobbering gaf. Ze kwalificeerde zijn betoog als kortzichtig en gevaarlijk, en fulmineerde tegen het groepsdenken dat eraan ten grondslag lag, in een gepassioneerd pleidooi voor de bevrijding van het individu. Onder applaus keerde ze terug naar haar zetel: Ayaan Hirsi Ali van de Wiardi Beckmanstichting, ook al op de drempel van een carrière-move.
Kort daarna moest ze wegens doodsbedreigingen onderduiken. Niet één Nederlandse islamiet kwam voor haar op, en Aboutaleb kweekte zelfs begrip voor haar belagers. "Ze pist in haar eigen nest," luidde zijn commentaar.

Als directeur van het instituut Forum verwierf Aboutaleb de nodige sympathie in blank-progressief Nederland. Door zijn meer radicale geloofsgenoten wordt hij daarentegen geregeld hard aangevallen. Publicist Mohammed Benzakour en andere sympathisanten van de Arabisch Europese Liga (AEL) verwijten deze 'beroepsallochtoon' een Uncle Tom-mentaliteit. Hij zou zich zoet laten houden met subsidiegeld en autochtoon Nederland naar de mond praten, in plaats van de onderdrukte en gediscrimineerde islamieten een stem te geven. De vraag is echter of de overeenkomsten tussen Aboutaleb en zijn verklaarde allochtone vijanden niet veel groter zijn dan die tussen Aboutaleb en zijn verklaarde autochtone vrienden.
Naast het bovenvermelde hoofdredactionele stuk staat een ingezonden artikel van Nabil Marmouch namens het bestuur van de AEL. De vraag waarom verzetskrant Het Parool kolommen inruimt voor een club waarvan het bestuur weigert zich principieel te distantiëren van de slogan 'Hamas, hamas, alle joden aan het gas' doet in dit verband minder terzake dan het verontrustende gevoel dat het geestelijke lompenproletariaat van de AEL in de persoon van Aboutaleb de perfecte pleitbezorger in het college geparachuteerd ziet.

Zowel uit Marmouch' hysterische artikel en eerdere AEL-betogen als uit citaten van Aboutaleb walmt een apartheidsmentaliteit op die van autochtone Nederlanders nooit zou worden getolerereerd. De AEL wil de rijen sluiten tegen de verderfelijke culturele invloed van de westerse samenlevingen waarin islamieten zich hebben gevestigd en waarin ze hun identiteit moeten bewaren. Daarbij is assimilatie wel het ergste wat kan gebeuren: assimilatie is fascisme, in de woorden van leider Aboe Jahjah.

De AEL is slechts een kleine extremistische groepering en kan dus worden genegeerd, al weten we niet of dat over een aantal jaren nog zo zal zijn. Maar wat is het verschil met de islamitische wethouder die 'gruwt' van het woord assimilatie? Waarom is het in godsnaam zó erg met autochtone Nederlanders te assimileren dat zelfs een ingeburgerde, succesvolle, moderne Marokkaan ervan 'gruwt'? Zijn autochtone Nederlanders echt zo minderwaardig of gevaarlijk? Hebben ze een enge ziekte?
Voor Aboutaleb staat assimilatie gelijk aan 'het inleveren van zijn identiteit' - net zoals voor Marmouch en zijn medestanders. Wie met Nederlanders assimileert heeft dus geen identiteit meer; wordt het niet eens tijd dat Nederlanders ophouden dit soort beledigingen te slikken?

Eerder al liet Aboutaleb zich ontvallen dat hij er niet gelukkig mee zou zijn als zijn dochter met een niet-islamitische vriend thuiskomt. Waarom eigenlijk niet? Daarbij, zou een collega-wethouder (zeg Frits Huffnagel) kunnen verkondigen dat hij niet gelukkig zou zijn als zíjn dochter met een islamiet thuiskomt? Hij zou binnen het college ernstig worden toegesproken door 'moslim in hart en nieren' Ahmed Aboutaleb, en buiten zou de AEL naar aanleiding van dit affront moord en brand schreeuwen.

Ahmed Aboutaleb is dan ook het menselijke gezicht van de leer waarvan Nabil Marmouch de lelijke grimas is. Amsterdam moet zich dezer dagen daarom de vraag stellen of het bestuurd wil worden door iemand die zijn identiteit ontleent aan zijn islamitische geloof, in een tijd dat tegenstellingen tussen westerse en islamitische waarden steeds meer aan de oppervlakte treden, terwijl compromissen vaak onmogelijk of zelfs onwenselijk zijn. Een gulden middenweg, volgens multiculturele noties waarvan de consequenties nooit zijn doordacht, leidt tot niets; daar is de Nederlandse politiek de laatste tijd achtergekomen. Maar in Amsterdam gelooft men nog in een oplossing ergens tussen Hirsi Ali en Aboe Jahjah in, vandaar de overdreven bejubeling van Aboutaleb. Dat we in liefst twee Parool-stukken de onzinnige mededeling tegenkomen dat Aboutaleb beter Nederlands spreekt dan de meeste Nederlanders, spreekt wat dat betreft boekdelen.
De beleidsdaden van de nieuwe wethouder zullen moeten uitwijzen of hij een symptoom is van de vernederlandsing van de islam of van de islamisering van Nederland. In het laatste geval is zijn Salonfähigkeit een geduchter instrument dan de verbale en fysieke terreur van de AEL-aanhangers, die zich tegen hem afzetten zoals verwende pubers dat nu eenmaal tegen hun liefhebbende vader doen.

Marcel van Dijk, Amsterdam

Parool

=

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 14-02-2004 14:08]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_17169953
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef Strolie75 het volgende:
Wederom slaat Ayaan Hirsi Ali weer de spijker op zijn kop!
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:11:19 #38
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17170018
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:07 schreef R@b het volgende:

[..]
De opluchting dat sinds enige tijd op een normale manier over dit maatschappelijk zo belangrijke onderwerp kon worden gesproken en dus wérd gesproken, werd door Aboutaleb niet gedeeld. De huidige wethouder hield een absurd betoog, dat erop neerkwam dat niet de criminaliteit het probleem was, maar het feit dat de criminaliteit een kleur had gekregen. De reële stijging van de criminaliteit speelde geen grote rol in de overlast die men ervan ondervond: criminaliteit werd alleen maar als een groeiend probleem ervaren omdat de veroorzakers ervan allochtoon waren! En zo wees de beschuldigende vinger, als vanouds, niet naar de criminelen, maar naar hun discriminerende slachtoffers. Of Aboutaleb toen al uiterst intelligent was, weet ik niet, maar dat hij uiterst serieus was, werd bij navraag van de gespreksleider bevestigd.

De aanwezigen zwegen verbijsterd, totdat een jonge vrouw naar de zaalmicrofoon stapte en de toekomstige wethouder met zachte stem een vreselijke schrobbering gaf. Ze kwalificeerde zijn betoog als kortzichtig en gevaarlijk, en fulmineerde tegen het groepsdenken dat eraan ten grondslag lag, in een gepassioneerd pleidooi voor de bevrijding van het individu. Onder applaus keerde ze terug naar haar zetel: Ayaan Hirsi Ali van de Wiardi Beckmanstichting, ook al op de drempel van een carrière-move.
Kort daarna moest ze wegens doodsbedreigingen onderduiken. Niet één Nederlandse islamiet kwam voor haar op, en Aboutaleb kweekte zelfs begrip voor haar belagers. "Ze pist in haar eigen nest," luidde zijn commentaar.

Hmmm...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:15:31 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17170108
edit: doe eens niet

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 14-02-2004 14:41]

pi_17170118
quote:

[..]

Persoonlijk denk ik dat als een blanke PvdA-wethouder zou zeggen dat hij zijn dochter liever niet met een moslim ziet thuiskomen, hij kan opstappen, danwel verdere carriere binnen de PvdA voorbij is.

Hij zou op zijn minst publiekelijk zijn excuses aan moeten bieden.

Als ik zeg dat ik geen moslim als partner wil dan ben ik xenofoob, zo heb ik al gemerkt hier en elders.
Zegt een moslim dat, dan is het enkel maar logisch en zijn goed recht.

Aboutaleb is veel behoudender dan je op het eerste gezicht zou denken.
Zijn broer was een collega van me, jaren geleden, en ik meen me te herinneren dat hun vader Imam is/was.
Dat verklaart ms ook waarom Aboutaleb vond dat de klachten tegen El Moumni ingetrokken moesten worden.

Ook met hem wel eens gesproken, de broer dus, en als je door vraagt, blijkt zoals vaker, dat hij over bepaalde zaken veel traditoneler denkt, dan je eerst vermoedt.

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:24:48 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17170317
Een zoon van een imam, zeg je?

Het zou me niks verbazen als die Aboutaleb er stiekem nog een hele andere agenda op na houdt, getuige ook z'n werkelijk achterlijk conservatieve (ook wel fundamentalistisch genoemde) opmerkingen in het verleden (zie boven). Misschien tijd voor de RIVD om deze stiekeme fundamentalist eens aan een heel nauwkeurig onderzoekje te onderwerpen

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:26:54 #42
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17170371
Aboutaleb is idd een stereotype knuffelallochtoon. Hij weet het soms leuk te verworden, maar hij is een fanatieke moslim en is zo conservatief als de pest.

Ik begrijp trouwens echt niet wat al die extreem conservatiefe moslims bij partijen als Groen Links en de PvdA doen. Kunnen ze niet beter zich bij het CDA aansluiten?

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:32:32 #43
272 R@b
No-nonsens
pi_17170503
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:26 schreef Robert_Jensen het volgende:

Ik begrijp trouwens echt niet wat al die extreem conservatiefe moslims bij partijen als Groen Links en de PvdA doen. Kunnen ze niet beter zich bij het CDA aansluiten?

Hirsi Ali zei toch al eens dat partijen als GroenLinks en de PvdA worden gegijzeld door moslimfundamentalisten. Wellicht bedoelde ze daar Aboutaleb ook mee indertijd. De leden van die partijen slikten alles maar voor zoete koek wat de allochtonen in hun partij over integratie zeiden. Hopen dat ze nu wat beter opletten....
pi_17170543
quote:

[..]

En als een katholieke wethouder zou melden dat hij zijn dochter liever niet met een niet-katholiek zou zien thuiskomen?
pi_17170819
...en weer open. Er is genoeg inhoud in de OP te vinden zonder alleen op de man zelf in te spelen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_17170831
en weer open
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:47:31 #47
272 R@b
No-nonsens
pi_17170842
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En als een katholieke wethouder zou melden dat hij zijn dochter liever niet met een niet-katholiek zou zien thuiskomen?
We hebben het over de PvdA, niet over mensen die op christenpartijen stemmen.

Benieuwd hoe er gereageerd was als Oudkerk had gezegd: ''Ik ben er niet gelukkig mee als mijn dochter met een islamitische vriend thuiskomt.''

Bovendien zou ik als PvdA-stemmer van een allochtoon, die de PvdA bewust inzet om puin te ruimen, een wereldse kijk en geen benepen fundamentalistische moslimkijk verwachten.
pi_17171100
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:47 schreef R@b het volgende:

[..]

We hebben het over de PvdA, niet over mensen die op christenpartijen stemmen.

Benieuwd hoe er gereageerd was als Oudkerk had gezegd: ''Ik ben er niet gelukkig mee als mijn dochter met een islamitische vriend thuiskomt.''

Bovendien zou ik als PvdA-stemmer van een allochtoon, die de PvdA bewust inzet om puin te ruimen, een wereldse kijk en geen benepen fundamentalistische moslimkijk verwachten.

Als ik de uitspraak van Aboutaleb lees dan zie ik niet dat hij wil dat zijn dochter niet met een blanke Hollandse jongen thuiskomt, maar dat hij niet wil dat zijn dochter thuiskomt met een niet-moslim. Persoonlijk denk ik: laat die dochter dat lekker zelf uitmaken, maar het is in feite weinig anders dan katholieke of protestante ouders die hun kinderen lieveren niet met iemand van een ander geloof zien thuiskomen. Volgens mij niet echt iets waarop iemand tot 'moslimfundamentalist' kan worden bestempeld.

Anders zou het worden indien hij contacten met zijn dochter zou verbreken op het moment dat zij met een niet-moslim thuiskomt. Maar hij zegt niet dat hij het niet zou accepteren.

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:27:24 #49
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17171651
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is SGP-gedrag. Dat zou zeker verontwaardiging oproepen (zie Leen van Dijke). Bij de PvdA zou zoiets NOOIT getolereerd worden. Cohen die zegt dat hij zijn dochter liever niet met een niet-Jood thuis ziet komen. Zie je het voor je?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:54:55 #50
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17172208
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als ik de uitspraak van Aboutaleb lees dan zie ik niet dat hij wil dat zijn dochter niet met een blanke Hollandse jongen thuiskomt, maar dat hij niet wil dat zijn dochter thuiskomt met een niet-moslim. Persoonlijk denk ik: laat die dochter dat lekker zelf uitmaken, maar het is in feite weinig anders dan katholieke of protestante ouders die hun kinderen lieveren niet met iemand van een ander geloof zien thuiskomen. Volgens mij niet echt iets waarop iemand tot 'moslimfundamentalist' kan worden bestempeld.

Anders zou het worden indien hij contacten met zijn dochter zou verbreken op het moment dat zij met een niet-moslim thuiskomt. Maar hij zegt niet dat hij het niet zou accepteren.

Verschil is natuurlijk wel dat Aboutaleb bij Forum, en nu als wethouder over integratie en bruggenbouwen gaat. Contact tussen de bevolkingsgroepen maken. Zulke uitspraken passen dan niet echt. Stel je voor dat ik een directeur van een gemengde school zou zijn en dan zou laten optekenen dat mijn dochter maar beter niet met een zwarte thuis kan aankomen.

Poppen aan het dansen, en terecht. Maar goed. Geef de man een kans, ik verwacht er maar niet te veel van. Jammer genoeg hoor je het toch niet als hij het slecht doet.

zaterdag 14 februari 2004 @ 16:34:26 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17173148
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:15 schreef milagro het volgende:

Als ik zeg dat ik geen moslim als partner wil dan ben ik xenofoob, zo heb ik al gemerkt hier en elders.
Zegt een moslim dat, dan is het enkel maar logisch en zijn goed recht.

Ik zie in dit topic ook al genoeg verontwaardiging, dus je kan weer uit je slachtofferrol komen.

En het is niet een positieve opmerking, maar ik zou me er pas druk om maken wanneer hij daadwerkelijk de toekomstige vriend niet zou accepteren.

Ik zie niet in wat daar fundamentalistisch aan is. Ook mis ik enige onderbouwing van zo'n etiket. Als iemand het leuk weer te verwoorden, dan worden er al mensen achterdochtig en wordt hij zonder enige onderbouwing een extreem fundamentalistische moslim genoemd.

pi_17173384
Helemaal eens met Hirsi Ali.

Miljoenen zijn er naar Forum gegaan, waarbij de zakken van die knuffel-Marokkaan ongetwijfeld ook goed gevuld zijn.

En waarvoor? Af en toe een rapportje maken over het toegenome 'racisme' en eens in de zoveel tijd flink afgeven op cafebazen die geen risico's willen lopen met Marokkanen in hun zaak. En verder nog het pleiten voor de vervolging van mensen die het waagden hun mond open te trekken over het gedrag van z'n soortgenoten. En als dank mag hij nog wethouder worden ook.

pi_17173542
Hirsi Ali is een stomme geit. Je spoort niet als je denkt dat je de intregatie bevordert door te blèren dat Mohamed een pedo is naar Westerse maatstaven.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:53:33 #54
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17173657
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:49 schreef schatje het volgende:
Hirsi Ali is een stomme geit. Je spoort niet als je denkt dat je de intregatie bevordert door te blèren dat Mohamed een pedo is naar Westerse maatstaven.
Ahmend Aboutaleb is een stomme geitenneuker. Je spoort niet als je denkt dat je de intregatie bevordert door te blèren dat jouw dochter niet met een niet-moslim thuis mag komen.
pi_17173705
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ahmend Aboutaleb is een stomme geitenneuker. Je spoort niet als je denkt dat je de intregatie bevordert door te blèren dat jouw dochter niet met een niet-moslim thuis mag komen.

Waar blijkt dat uit dan?? URL??
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:59:11 #56
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17173802
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:55 schreef schatje het volgende:

[..]

http://archief.parool.nl/artikel?text=aboutaleb&SORT=presence&ED=ola&PRD=2y&SEC=%2A&FDOC=5
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:59:16 #57
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17173805
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:55 schreef schatje het volgende:

[..]

Ayaan Hirsi Ali versus Ahmed Aboutaleb
quote:
Eerder al liet Aboutaleb zich ontvallen dat hij er niet gelukkig mee zou zijn als zijn dochter met een niet-islamitische vriend thuiskomt.
pi_17173988
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ayaan Hirsi Ali versus Ahmed Aboutaleb
[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat je de integratie niet bevordert .
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:17:47 #59
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17174315
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat je de integratie niet bevordert .

Ali zei dat ook niet.

Maar jij vindt het dus integratiebevoorderend als een moslim zegt dat zijn dochter niet met een niet-moslim aan moet komen? Goed, dan is dat ook weer duidelijk...

pi_17174456
Ik merk dat Hirsi ietsje jaloers is geworden Ze geeft bij mij de indruk dat ze een afkeer heeft tegen al dat Islamitisch is dus ik neem haar zoiezo niet serieus. Ik heb de vertrouwen in Aboutaleb.
pi_17174458
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:17 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ali zei dat ook niet.

Maar jij vindt het dus integratiebevoorderend als een moslim zegt dat zijn dochter niet met een niet-moslim aan moet komen? Goed, dan is dat ook weer duidelijk...

Hoezo?? Zou jouw dochter dan wel met moslim mogen thuiskomen??

Mij boeit het niet .

pi_17174778
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:22 schreef schatje het volgende:
Mij boeit het niet .
Ahmed Aboutaleb wel, en daarom is hij ongeschikt als wethouder.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17174823
quote:
Hij zegt dat hij er niet gelukkig mee zou zijn.
pi_17174974
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ahmed Aboutaleb wel, en daarom is hij ongeschikt als wethouder.

Want?
pi_17177823
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zie in dit topic ook al genoeg verontwaardiging, dus je kan weer uit je slachtofferrol komen.

En het is niet een positieve opmerking, maar ik zou me er pas druk om maken wanneer hij daadwerkelijk de toekomstige vriend niet zou accepteren.

Ik zie niet in wat daar fundamentalistisch aan is. Ook mis ik enige onderbouwing van zo'n etiket. Als iemand het leuk weer te verwoorden, dan worden er al mensen achterdochtig en wordt hij zonder enige onderbouwing een extreem fundamentalistische moslim genoemd.

Het is algemeen bekend dat de gemiddelde moslim zijn kinderen met een moslim wil zien thuiskomen of iemand die zich bereid is te bekeren.
Vriendjes die geen moslim zijn worden eenvoudig weg niet geaccepteerd, en zelfs een andere afkomst hebbende is al een probleem.
Een Marokkaans meisje hoeft over het algemeen niet eens met een Turk thuis te komen, een Turkse niet met een Marokkaan.

Laat staan een Nederlander.

En Aboutaleb ziet liever een Marokkaanse moslimschoonzoon komen.
Hij vindt importbruiden dan ook geen probleem.
Hangt een of andere lulverhaal op over verliefd te worden onder de Marokkaanse zon, vakantiesfeertje, yadayada..terwijl het gros van die huwelijken niets met liefde van doen hebben, het zijn pratische keuzes die er aan ten grondslag liggen.

De man die nu bij Forum zit vindt importbruiden wél een probleem, zo was laatst te zien bij Rondom Tien, wilt daar zeer strenge regels voor, evenals Haci Karacaer van Milli Gorus, die zelfs geen problemen heeft met een totaal verbod op importhuwelijken.

Haci Karacaer noemt de Islam zelfs een belemmering voor de emancipatie, geloof stagneert, geloof doet stilstaan en stilstand is achteruitgang.

En dat voor een zeer belijdend moslim, woordvoerder ve conservatief geachte beweging als Milli Gorus.

Dát zijn de mensen die we nodig hebben, niet troetelallochtonen als Aboutaleb, die zegt dat de manier waarop de Islam in Nederland beleden wordt niets met achterblijven vd integratie van doen heeft.

Het heeft er alles mee van doen.

† In Memoriam † zaterdag 14 februari 2004 @ 19:31:58 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17177977
Volgens mij is Hirsi stiekum nog in dienst van de PvdA.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:25:17 #67
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17179526
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:22 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb de vertrouwen in Aboutaleb.
Typerende grammaticafout. .
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:34:31 #68
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17179754
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:49 schreef schatje het volgende:
Hirsi Ali zei dat Mohammed een perverse tiran was naar westerse maatstaven. Dat hij een pedofiel was is iedereen het wel overeens. Een meisje van 6 verloven en met haar 9 jaar het huwelijk consumeren
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:42:38 #69
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17179941
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hirsi Ali zei dat Mohammed een perverse tiran was naar westerse maatstaven. Dat hij een pedofiel was is iedereen het wel overeens. Een meisje van 6 verloven en met haar 9 jaar het huwelijk consumeren

RACISME!!!!!!!
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:45:02 #70
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17179996
Laat ik het zo zeggen: Ik vind Hirshi Ali totaal ongeloofwaardig over haar idee van de Islam. Ze ziet zichzelf als de grote prediker jegens de Islam, maar ze beseft zich niet dat niet iedereen op dezelfde manier tegen de Islam aankijkt als zij dat doet. Zij kankert op de Islam vanuit het standpunt dat ze er zelf ooit deel van uitmaakte en daardoor heeft ze blijkbaar het idee dat zij als de beste kan weten waar de Islam voor staat. Zoveel mensen, zoveel meningen is schijnbaar een concept dat haar totaal ontgaat.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:49:49 #71
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17180129
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:45 schreef Ype het volgende:
Laat ik het zo zeggen: Ik vind Hirshi Ali totaal ongeloofwaardig over haar idee van de Islam. Ze ziet zichzelf als de grote prediker jegens de Islam, maar ze beseft zich niet dat niet iedereen op dezelfde manier tegen de Islam aankijkt als zij dat doet. Zij kankert op de Islam vanuit het standpunt dat ze er zelf ooit deel van uitmaakte en daardoor heeft ze blijkbaar het idee dat zij als de beste kan weten waar de Islam voor staat. Zoveel mensen, zoveel meningen is schijnbaar een concept dat haar totaal ontgaat.
Ze weet gewoon als geen ander hoe idioot de fanatieke islamiet in elkaar zit, en durft dit naar buiten te brengen. Ze heeft geen familie die haar eventueel zou kunnen vermoorden uit eerwraak o.i.d.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:57:53 #72
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17180355
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:49 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Ze weet gewoon als geen ander hoe idioot de fanatieke islamiet in elkaar zit, en durft dit naar buiten te brengen. Ze heeft geen familie die haar eventueel zou kunnen vermoorden uit eerwraak o.i.d.

Laten we dit dikgedrukte er even specifiek tussenuit halen. Zij komt namelijk uit een Afrikaanse cultuur waarin de Islam nogal anders bedreven wordt als in de Arabische cultuur. Veel mensen zien hier geen verschil tussen, maar er is nogal een groot verschil. Een cultuur die los van de Islam al voor lange tijd het clitorisbesnijdingsidee had waaraan ook mevrouw Ali aan onderhevig is geweest (helaas voor haar). In onze Westerse maatschappij heeft zij begrepen dat dat hier absoluut een walgelijk standpunt is en vrijwel vanuit dat richtpunt is haar haat jegens de Islam begonnen. Totaal geen acht slaand op positieve punten is zij in een partij gestapt waarin zij zoveel mogelijk haar persoonlijk ongerief kwijt kan schelden jegens alles wat mensen haar hebben aangedaan in haar leven. Één cruciaal punt hierbij: Zij is de knuffelallochtoon van de VVD.
pi_17180506
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:57 schreef Ype het volgende:

[..]

Laten we dit dikgedrukte er even specifiek tussenuit halen. Zij komt namelijk uit een Afrikaanse cultuur waarin de Islam nogal anders bedreven wordt als in de Arabische cultuur. Veel mensen zien hier geen verschil tussen, maar er is nogal een groot verschil.

Geen van beide doen er toe, het gaat erom hoe in NL de Islam wordt beleden. Daar meent zij problemen te zien. Dat zij daarbij haar eigen situatie mede op projecteert zal ik niet ontkennen.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:06:11 #74
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17180602
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:02 schreef fokje het volgende:

[..]

Geen van beide doen er toe, het gaat erom hoe in NL de Islam wordt beleden. Daar meent zij problemen te zien. Dat zij daarbij haar eigen situatie mede op projecteert zal ik niet ontkennen.

De Islam in Nederland wordt uiteraard vanuit verschillende perspectieven beleden. Dus juist daar ligt het cruciale in deze discussie.
  zondag 15 februari 2004 @ 02:17:56 #75
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_17188367
quote:

[..]

Nee, jouw opmerking verrijkt Nederland geweldig.
pi_17188501
Ik heb best vertrouwen in Aboutaleb als wethouder. Het lijkt me een capabel man. Daarnaast vind ik wel dat je vraagtekens mag zetten bij die opmerking over dat hij zijn dochter liever niet met een niet-moslim (lees autochtoon) thuis ziet komen. Dat bevreemdt me.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 02:38:00 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17188564
quote:
Op zondag 15 februari 2004 02:31 schreef Saleheim het volgende:
Ik heb best vertrouwen in Aboutaleb als wethouder. Het lijkt me een capabel man. Daarnaast vind ik wel dat je vraagtekens mag zetten bij die opmerking over dat hij zijn dochter liever niet met een niet-moslim (lees autochtoon) thuis ziet komen. Dat bevreemdt me.
Vraag eens aan de eerste de beste christen of hij soms ook liever ziet of zijn dochter met een christen thuiskomt.

Of is het dan opeens heel iets anders?

Als Balkenende bijv. zoiets zou zeggen.

Als je de discussie zuiver wilt houden moet je geen dubbele standaards aanleggen.

pi_17188688
Marokkaanse meisjes hier hoeven niet met een niet Marokkaan thuis te komen.
Pa wilt dus niet alleen een moslim als schoonzoon maar ook iemand met dezelfde achtergrond.
Zelfde geldt voor Turken.

Een Christen zal ms ook liever een geloofsgenoot hebben maar waar die vandaan komt zal niets uitmaken.

Verder zie je onder Christenen meer gemengde huwelijken, of wel 2 geloven op 1 kussen of 1 geloof, dan bij moslims.
Bij hen wordt simpelweg niet getrouwd als de bruid of de gom zich niet eerst bekeerd heeft.

Meiden die toch een ongelovige aan de haak slaan hoeven veelal of niet meer thuis te komen, of hun partner is niet welkom.
Dat zie je in Nederland niet bij de doorsnee Christen (bij zeer streng gelovigen enkel), wel bij de doorsnee moslim.

pi_17189457
quote:
Op zondag 15 februari 2004 02:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Vraag eens aan de eerste de beste christen of hij soms ook liever ziet of zijn dochter met een christen thuiskomt.

Als je de discussie zuiver wilt houden moet je geen dubbele standaards aanleggen.

Als Balkenende dat zou zeggen vind ik dat net zo debiel.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2004 @ 04:40:11 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17189491
quote:
Op zondag 15 februari 2004 04:32 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Als Balkenende dat zou zeggen vind ik dat net zo debiel.

Ik persoonlijk ook, maar dat recht heeft hij, net zoals deze vent dat heeft. Of wanneer iemand zegt dat hij zijn dochter liever niet met een hippie thuis ziet komen, of een geldwolf, of een automonteur, whatever.

Sowieso worden we natuurlijk steeds meer geconfronteerd met het feit dat we het christendom eigenlijk meer rechten toekennen dan de islam. En dat we alle rechten die we christenen in de wet toekennen liever niet aan overige godsdiensten toekennen. Dan kom je dus voor keuze's te staan als in Frankrijk; gaan we alleen de hoofddoek verbieden of gaat de wet voor iedereen gelden?

zondag 15 februari 2004 @ 06:35:13 #81
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17189853
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:56 schreef gelly het volgende:

Is de doodsdreiging door moslims dan niet genoeg persoonlijke reden om je tegen de Islam te verzetten?

Is Paul Scheffer dan misschien ook besneden? Het in de openingspost van Kozzmic zeer cultuur-relativistisch onder het kleed geveegde en weggelaten gedeelte over de Islam van Scheffer is duidelijk:

quote:
Waar het vooral om gaat, is dat de scheiding van staat en kerk niet werkelijk is aanvaard in islamitische kring. Af en toe wordt iets zichtbaar van wat door imams wordt gepreekt en hoort men voorbeelden van haatdragenheid tegenover de samenleving waarvan ze geacht worden deel te zijn. Zo kon in de tijd dat Ed Van Thijn burgemeester van Amsterdam was, de opvatting worden vernomen dat moslims zich niet zouden hoeven te houden aan de wetten van een stad die door een joodse burgemeester werd bestuurd.

Het verschil kan ook anders worden omschreven. De islamitische wet verbindt aan afvalligheid rechtsgevolgen die in ons land onaanvaardbaar zijn: zoals ontbinding van huwelijk, ontzegging uit de ouderlijke macht en verval van erfrechtaanspraken. Of die wetten nu worden nageleefd of niet, vooral in de gezinscultuur kan een aanmerkelijke afstand worden vastgesteld tussen de gangbare omgangsvormen in Nederland en het normbesef binnen de islamitische gemeenschappen. Men leeft nu goeddeels langs elkaar heen en kijkt veel de andere kant op, maar er zijn culturele verschillen die niet vatbaar zijn voor plooien, schikken en afkopen.

Uit: "Het Multiculturele Drama" van Paul Scheffer

quote:
En waarom zou een ex-moslima niet "gewoon gelukkig" mogen zijn. Dus niet met de dood bedreigd en verbaal en fysiek bespuuwd worden. Of gaat dat jouw cultuur-relativisme te boven? "Allahu Akbar!"

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 15-02-2004 06:53]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zondag 15 februari 2004 @ 09:14:37 #82
60090 Akkersloot
pi_17190111
quote:
Op zondag 15 februari 2004 04:40 schreef NorthernStar het volgende:
Dan kom je dus voor keuze's te staan als in Frankrijk; gaan we alleen de hoofddoek verbieden of gaat de wet voor iedereen gelden?
Niet in Frankrijk geldt het voor alle "opvallende" godsdienstige symbolen zoals islamitische hoofddoekjes, joodse keppeltjes en kruisjes en dan alleen in overheidsinstellingen / openbare scholen .
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 15 februari 2004 @ 09:18:58 #83
60090 Akkersloot
pi_17190124
quote:
Op zondag 15 februari 2004 02:38 schreef NorthernStar het volgende:

Ik denk dat ook heel veel niet-christelijke ouders uit zo maken ofdat hun dochter met een christen/atheist thuiskomt óf met een moslim. Dat je je ergert aan een moslim als schoonzoon hoeft dus niet persé met religie te maken te hebben. Ik zou ook niet graag willen dat mijn dochter thuis zou komen met een aanhanger van de "profeet" fascist Hitler. Dus waarom dan wel met een aanhanger van de "profeet" fascist Mohammed bin Abdoellah.

Islam wordt nog te veel gezien als "godsdienst".

pi_17190216
quote:

[..]

Om op iemand een karaktermoord te kunnen plegen moet zo iemand wel eerst over 'karakter' beschikken... Ik vrees echter, na alles wat ik tot nu toe over deze en gene heb gelezen, dat zo'n karakter ver te zoeken is...

De enige - al ben ik het inhoudelijk niet met haar eens - die over zoiets als karakter beschikt, is Hirsi Ali... Het probleem met Marokkanen die etnisch en cultureel nog met hun moederland zijn verbonden is hun dubbele inborst ('n ander 'beeld' voor de zo gekoesterde dubbele nationaliteit)...

Ook Aboutaleb is hier nogal 'dubbel' over; immers gevraagd of hij bereid is zijn dubbele nationaliteit op te geven, beroept hij zich opeens op de Marokkaanse grondwet die dit nu eenmaal verbiedt...

Wanneer het als Marokkaan al zo moeilijk is van je dubbele nationaliteit afstand te doen, hoeveel moeilijker is het dan niet als Marokkaan de navelstreng die hem verbindt met zijn religieuze en culturele achtergrond eigenhandig door te snijden!... Toch lijkt me dit een absolute noodzaak om de nu al mislukte integratie in de nabije toekomst niet nog verder te laten mislukken...

Het is blijkbaar (nog) niet mogelijk voor de welingeburgerde, modern denkende en goedopgeleide Marokkaan een duidelijke scheiding aan te brengen tussen een (persoonlijke) religie of levensovertuiging enerzijds en het (Nederlands) staatsbelang anderzijds - laat staan voor de grote groep Marokkanen die amper hun eigen naam kunnen spellen...

Het is jammer dat de grote problemen waarmee Amsterdam op het gebied van zorg, onderwijs en werkgelegenheid kampt, nauwelijks binnen deze discussie ter sprake worden gebracht. Uiteindelijk gaat het om de vraag of de nieuwe (PvdA) wethouder sociale zaken te Amsterdam genoeg in z'n mars heeft om deze grote vraagstukken op adequate wijze aan te pakken, en liever nog op te lossen.

Hier heb ik zo mijn gerede twijfels over; niet zozeer omdat het een Marokkaanse Nederlander is die daarvoor door de Amsterdamse PvdA is aangezocht, maar veelmeer vanwege de 'inteeltcultuur' die binnen deze partij wordt bedreven, maar ook vanwege de dubbelhartige politiek - in zake positieve discriminatie, integratie en terugkeerbeleid - die deze hoodstedelijke zwabberpartij aanhangt.

De nieuwe wethouder liet al weten zeker ook 'soortgenoten' binnen zijn bestuursdienst naar belangrijke posities in of door te laten stromen - eigen volk eerst of zijn het de vertrouwde sporen van (een zo herkenbare!) vriendjespolitiek?...

Dit fenomeen doet trouwens binnen alle politieke stromingen die ons land rijk is opgeld, namelijk; hoe krijg ik (juist niet) de juiste man/vrouw op de juiste plek... Vaak hebben leden zich zo 'verdienstelijk' (lees ondergeschikt aan de partijbelangen) gemaakt, dat ze alleen al omwille van deze onvoorwaardelijke trouw en steun aan de partij met een lucratieve positie worden 'beloond' (lees aan de leidraad worden gehouden)...

Ik wil nog niet zo ver gaan om Aboutaleb op voorhand ongeschikt voor zijn functie te verklaren, maar als ik afga op de eerste 'tekenen' voorspellen deze niet veel goeds... Veel zal afhangen of hij in staat is de verfoeilijke 'dubbele agenda's' uit zijn (bestuurlijk) denken en doen te bannen, en of hij bovendien bestand zal zijn tegen de druk vanuit zijn eigen geloofsgemeeschap en de grote, dagelijks terugkerende problemen die dit in onze stad te zien geeft.

Zal hij het aandurven zijn vele, veelal jeugdige 'soortgenoten' - en indien nodig met harde hand - in het gareel te brengen. Weet hij de vele thuiszittende Marokkaanse vrouwen, en hun half of geheel afgekeurde mannen zonder pardon te betrekken bij het arbeidsproces - overigens dé manier om te integreren!... Of zal hij - geheel in de traditie van zijn partij - de kool en de geit trachten te sparen, en aansturen op het stokpaardje van de PvdA pur sang de "dialoog"?...

Als dat laatste het geval is zijn we nog verder van huis - of moet ik thans zeggen moskee... want als een ding is aangetoond is het dat het aangaan van de dialoog, met deze 'broeders' geen sikkepit heeft opgeleverd en dat - alle fermen woorden ten spijt - dit krampachtig vasthouden aan de dialoog als zogenaamde Haarlemmer olie voor alle grote maatschappelijke problemen, tot nu toe alleen maar een verharding van elkaars standpunten te zien heeft gegeven, zonder uitzicht op een echte verbetering...[quote]

Silentio
pi_17194241
quote:
Op zondag 15 februari 2004 09:39 schreef skip007 het volgende:

[..]

Om op iemand een karaktermoord te kunnen plegen moet zo iemand wel eerst over 'karakter' beschikken... Ik vrees echter, na alles wat ik tot nu toe over deze en gene heb gelezen, dat zo'n karakter ver te zoeken is...

De enige - al ben ik het inhoudelijk niet met haar eens - die over zoiets als karakter beschikt, is Hirsi Ali... Het probleem met Marokkanen die etnisch en cultureel nog met hun moederland zijn verbonden is hun dubbele inborst ('n ander 'beeld' voor de zo gekoesterde dubbele nationaliteit)...

Ik kan me vinden in je betekenisverlening van de term karakter. Ayaan H.A. kiest in ieder geval voor een helder standpunt en van Ahmet A. is dat nog niet erg duidelijk. Gun hem echter de tijd zich als wethouder van Amsterdam te profileren.

Overigens geeft de aanstelling van A. wel weer voor aan het gerucht dat de lokale afdeling van de PvdA te Amsterdam gegijzeld zou zijn door allochtonen... We zullen echter in de praktijk van alledag vanzelf gaan zien of Aboutaleb meer is dan een knuffelallochtoon en welke standpunten deze gaat verkondigen om serieus werk tegaan maken van onderwijs, sociale zaken en niet te vergeten de reorganisatie of omvorming van de sociale dienst in Amsterdam tot de Dienst Werk en Inkomen. verder zullen we gaan zien of deze eigen volk bij de gemeente Amsterdam gaat binnenhalen...

quote:
Ook Aboutaleb is hier nogal 'dubbel' over; immers gevraagd of hij bereid is zijn dubbele nationaliteit op te geven, beroept hij zich opeens op de Marokkaanse grondwet die dit nu eenmaal verbiedt...

Wanneer het als Marokkaan al zo moeilijk is van je dubbele nationaliteit afstand te doen, hoeveel moeilijker is het dan niet als Marokkaan de navelstreng die hem verbindt met zijn religieuze en culturele achtergrond eigenhandig door te snijden!... Toch lijkt me dit een absolute noodzaak om de nu al mislukte integratie in de nabije toekomst niet nog verder te laten mislukken...

Zo bezien leg je direct al een vinger op de wonde al ga ik niet met je mee een proces dat gaande is maar direct van het etiket mislukt te voorzien. Er zijn wat verwachtingen nog niet ingelost. Er kan eventueel een doel gesteld worden om via voldoenxde geleverde randvoorwaarden tot een bepaalde en meetbare integratie te komen binnen een bepaalde termijn. Zoalng één en ander niet ondubbelzinnig is vast gelegd betaamt het m.i. niet om van een mislukking te spreken. Spreek dan over oningeloste verwachtingen en benoem wie waarom welke verwachtingen koesterde en hoe reëel je die verwachtingen op basis waarvan vindt.
quote:
Het is blijkbaar (nog) niet mogelijk voor de welingeburgerde, modern denkende en goedopgeleide Marokkaan een duidelijke scheiding aan te brengen tussen een (persoonlijke) religie of levensovertuiging enerzijds en het (Nederlands) staatsbelang anderzijds - laat staan voor de grote groep Marokkanen die amper hun eigen naam kunnen spellen...
Dit riekt evenzeer naar stigmatisering als het te pas en te onpas gebruiken van de kreet discriminatie.
quote:
Het is jammer dat de grote problemen waarmee Amsterdam op het gebied van zorg, onderwijs en werkgelegenheid kampt, nauwelijks binnen deze discussie ter sprake worden gebracht. Uiteindelijk gaat het om de vraag of de nieuwe (PvdA) wethouder sociale zaken te Amsterdam genoeg in z'n mars heeft om deze grote vraagstukken op adequate wijze aan te pakken, en liever nog op te lossen.
Hiermee ben ik het volledig eens.
quote:
Hier heb ik zo mijn gerede twijfels over; niet zozeer omdat het een Marokkaanse Nederlander is die daarvoor door de Amsterdamse PvdA is aangezocht, maar veelmeer vanwege de 'inteeltcultuur' die binnen deze partij wordt bedreven, maar ook vanwege de dubbelhartige politiek - in zake positieve discriminatie, integratie en terugkeerbeleid - die deze hoodstedelijke zwabberpartij aanhangt.
Ik deel je analyse die nog eens werd bevestigd door het carnaval binnen die club dat zich de afgelopen drie weken afspeelde. De weinig capabel gebleken voorzitter lijkt aan haar stoel te zijn vastgeplakt, de penningmeester die in ieder geval zaken aan de leden wenste voor te leggen is vanwege een domme streek (die verder geen schade deed) opgestapt (mogelijk zag hij het niet zitten met deze bestuurdersclub door te gaan). De vicevoorzitter en bvriend van de intrigant en splijtzwam Bouwe Olij is weggestuurd door de ledenvergadering. Ja deze bewoordingen zijn al eerder bij de duiding van Bouwe Olij gebruikt dan dat Bouwe Olij ze door zijn voorvechter liet gebruiken om Rob Oudkerk zwart te maken.

Verder straalt van deze politieke club een cultuur af van taboes en volgzaamheid terwijl waarneembaar de geslepen messen nog niet opgeborgen zijn.

quote:
De nieuwe wethouder liet al weten zeker ook 'soortgenoten' binnen zijn bestuursdienst naar belangrijke posities in of door te laten stromen - eigen volk eerst of zijn het de vertrouwde sporen van (een zo herkenbare!) vriendjespolitiek?...
Ik zal er eens op gaan letten...
quote:
Dit fenomeen doet trouwens binnen alle politieke stromingen die ons land rijk is opgeld, namelijk; hoe krijg ik (juist niet) de juiste man/vrouw op de juiste plek... Vaak hebben leden zich zo 'verdienstelijk' (lees ondergeschikt aan de partijbelangen) gemaakt, dat ze alleen al omwille van deze onvoorwaardelijke trouw en steun aan de partij met een lucratieve positie worden 'beloond' (lees aan de leidraad worden gehouden)...
quote:
Ik wil nog niet zo ver gaan om Aboutaleb op voorhand ongeschikt voor zijn functie te verklaren, maar als ik afga op de eerste 'tekenen' voorspellen deze niet veel goeds... Veel zal afhangen of hij in staat is de verfoeilijke 'dubbele agenda's' uit zijn (bestuurlijk) denken en doen te bannen, en of hij bovendien bestand zal zijn tegen de druk vanuit zijn eigen geloofsgemeeschap en de grote, dagelijks terugkerende problemen die dit in onze stad te zien geeft.
Ik vind ook zeker dat de man een kans verdient.
quote:
Zal hij het aandurven zijn vele, veelal jeugdige 'soortgenoten' - en indien nodig met harde hand - in het gareel te brengen. Weet hij de vele thuiszittende Marokkaanse vrouwen, en hun half of geheel afgekeurde mannen zonder pardon te betrekken bij het arbeidsproces - overigens dé manier om te integreren!... Of zal hij - geheel in de traditie van zijn partij - de kool en de geit trachten te sparen, en aansturen op het stokpaardje van de PvdA pur sang de "dialoog"?...
Complimenten voor de scherpe verwoording van je vraagstelling
..
quote:
Als dat laatste het geval is zijn we nog verder van huis - of moet ik thans zeggen moskee... want als een ding is aangetoond is het dat het aangaan van de dialoog, met deze 'broeders' geen sikkepit heeft opgeleverd en dat - alle fermen woorden ten spijt - dit krampachtig vasthouden aan de dialoog als zogenaamde Haarlemmer olie voor alle grote maatschappelijke problemen, tot nu toe alleen maar een verharding van elkaars standpunten te zien heeft gegeven, zonder uitzicht op een echte verbetering...
Je stelt het wel erg scherp. Zonder kansen op een daadwerkelijke dialoog kweek je mijns inziens geen draagkracht voor genomen besluiten. Hoe wil jij die draagkracht waarborgen? Stel je een dictatuur van de wethouder voor of beoog je een indoctrinatie van beleidsvoornemens ter integratie middels voorlichting, subsidiëring of anderszins? (Vergeet daarbij niet de de portefeuille integratie bij een andere PvdA-wethouder zit).

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 15-02-2004 14:14]

salva cum reverentia
pi_17196554
quote:
Op zondag 15 februari 2004 04:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik persoonlijk ook, maar dat recht heeft hij, net zoals deze vent dat heeft. Of wanneer iemand zegt dat hij zijn dochter liever niet met een hippie thuis ziet komen, of een geldwolf, of een automonteur, whatever.

Sowieso worden we natuurlijk steeds meer geconfronteerd met het feit dat we het christendom eigenlijk meer rechten toekennen dan de islam. En dat we alle rechten die we christenen in de wet toekennen liever niet aan overige godsdiensten toekennen. Dan kom je dus voor keuze's te staan als in Frankrijk; gaan we alleen de hoofddoek verbieden of gaat de wet voor iedereen gelden?

Uiteraard heeft hij dat recht, maar het komt onnoemlijk ouwerwets over en de vraag is of je dat uit moet willen stralen in een moderne stad als Amsterdam.
  zondag 15 februari 2004 @ 16:00:43 #87
60090 Akkersloot
pi_17197029
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:03 schreef milagro het volgende:

Hoe kan iemand met dergelijke dictatoriale trekjes dan nog wethouder worden.
pi_17198488
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:00 schreef Akkersloot het volgende: Hoe kan iemand met dergelijke dictatoriale trekjes dan nog wethouder worden.
Ik zou zeggen, vraag het de mannen en vrouwen van de Raad in Amsterdam. E-mail adres is te vinden op www.pvdaamsterdam.nl.
  zondag 15 februari 2004 @ 17:08:41 #89
60090 Akkersloot
pi_17198563
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:05 schreef rroloff het volgende:
Ik zou zeggen, vraag het de mannen en vrouwen van de Raad in Amsterdam. E-mail adres is te vinden op www.pvdaamsterdam.nl.
Heeft volgens mij weinig zin. De neo-nazi Jaques Wallage die kritiek op de islam gelijk stelde met de holocaust hebben ze ook er niet uit getrapt.

Maar andere partijen kunnen daar natuurlijk ook raadsvragen over stellen.

pi_17198718
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoe kan iemand met dergelijke dictatoriale trekjes dan nog wethouder worden.

Als je de keuze hebt tussen Bouwe Olij, machiavellistisch PvdA-politicus en adviseur met dictatoriale trekjes een of andere Amsterdamse wijkburgemeester en een allochtoon die aardig is geïntegreerd (al dan niet met dictatoriale trekjes) dan probeer je bij je electoraat te scoren. In Amsterdam is dat laatste voor de PvdA zo onderhand broodnodig geworden want de lokale almacht van deze club komt ter discussie.

Als je als lokale VVD jouw wat lichtere financiële man Frits Huffnagel geaccepteerd wilt krijgen ga je natuurlijk niet al te moeilijk doen als je coalitiegenoot een vervanging voor Oudkerk naar voren schuift. Ik vermoed dat de andere coalitiegenoot door bij geen van beide partijen moeilijk te doen wat politiek krediet heeft opgebouwd.

Zo is het dan mogelijk dat Aboutaleb zijn eigen politieke baas opvolgde en wethouder werd. We zullen zien hoe deze gemeente-ambtenaar het er vanaf gaat brengen in de twee jaar die hem, zoals het er nu naar uitziet, ter beschikking staan.

De rest van de raad mag best vragen stellen maar zij hebben niet het politieke gewicht om een door de coalitie voorgedragen kandidaat wethouder het politieke leven als wethouder te benemen.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 15-02-2004 17:20]

salva cum reverentia
pi_17204990
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:15 schreef hoppe het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen Bouwe Olij, machiavellistisch PvdA-politicus en adviseur met dictatoriale trekjes een of andere Amsterdamse wijkburgemeester en een allochtoon die aardig is geïntegreerd (al dan niet met dictatoriale trekjes) dan probeer je bij je electoraat te scoren. In Amsterdam is dat laatste voor de PvdA zo onderhand broodnodig geworden want de lokale almacht van deze club komt ter discussie.

Waar wordt volgens jou die electorale extra winst door geboekt?...
quote:
Als je als lokale VVD jouw wat lichtere financiële man Frits Huffnagel geaccepteerd wilt krijgen ga je natuurlijk niet al te moeilijk doen als je coalitiegenoot een vervanging voor Oudkerk naar voren schuift. Ik vermoed dat de andere coalitiegenoot door bij geen van beide partijen moeilijk te doen wat politiek krediet heeft opgebouwd.
Een soort van ideologische "uitruil-politiek" waar het niet meer op bestuurlijke talenten aankomt, maar hoe de machtsverhoudingen binnen het college het best kunnen worden verdeeld. Deze partijpolitieke stoelendans is illustratief voor de ideologische bloedarmoede binnen het huidige vaderlandse politieke bedrijf. Zolang echter iemand als Bram Peper - belichaming van het sallon-socialisme, en tevens meester in het wetmatig frauderen - bij elk bestuurlijk ethisch vraagstuk waar beroering over bestaat of is ontstaan als moraalridder wordt opgevoerd, zolang blijft de aangewakkerde belofte van een 'echt inhoudelijk herstel' een ware utopie...
quote:
Zo is het dan mogelijk dat Aboutaleb zijn eigen politieke baas opvolgde en wethouder werd. We zullen zien hoe deze gemeente-ambtenaar het er vanaf gaat brengen in de twee jaar die hem, zoals het er nu naar uitziet, ter beschikking staan.
Het zal weinig opzienbarends te zien geven, daarentegen zal na 2 jaar veel te voorspellen zijn geweest. Voor daadwerkelijk schokkende koerswisselingen lijkt mijn Aboutaleb reeds te veel binnen de PvdA ideologie te zijn ingekapseld...

Bovendien krijgt ook hij te maken - benevens de hete adem van de pers, die hem zal volgen en achtervolgen, omdat ze altijd iets te schrijven moeten (blijven) hebben - met een ambtelijk en hoogst burocratische apparaat dat de kneepjes van het bestuurlijk spel tot in de puntjes beheerst. Zal hij genoeg ruggraat hebben om aan dit machtig bolwerk weerstand te bieden, en tevens genoeg tact (over)houden om deze 5de kolonne niet tegen zich en zijn partij in het harnas te jagen - ik moet het nog allemaal maar zien!...

Voorlopig - zo mag duidelijk zijn - heb ik geen al te hoge dunk van het politieke gekonkel, en de waarlijk uitgekookte manier waarop zaken op uiterst onsmakelijke wijze zijn en zullen worden bekokstoofd...[quote]

Silentio
pi_17208390
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:53 schreef skip007 het volgende:

[..]

Waar wordt volgens jou die electorale extra winst door geboekt?...

Uit de benoeming van een tweede allochtone wethouder. Het groeiende allochtone electoraat kan hieruit afleiden dat de PvdA hen kansen biedt.
quote:
Een soort van ideologische "uitruil-politiek" waar het niet meer op bestuurlijke talenten aankomt, maar hoe de machtsverhoudingen binnen het college het best kunnen worden verdeeld. Deze partijpolitieke stoelendans is illustratief voor de ideologische bloedarmoede binnen het huidige vaderlandse politieke bedrijf.
Voor het Amsterdamse politieke bedrijf kan ik wel met je meegaan
quote:
Zolang echter iemand als Bram Peper - belichaming van het salon-socialisme, en tevens meester in het wetmatig frauderen - bij elk bestuurlijk ethisch vraagstuk waar beroering over bestaat of is ontstaan als moraalridder wordt opgevoerd, zolang blijft de aangewakkerde belofte van een 'echt inhoudelijk herstel' een ware utopie...
Een vermakelijke stellingname ware het niet dat je volledig voorbij gaat aan de eigen intiatieven van het Groningse orakel des PvdA's: Jaques Wallage.
quote:
Het zal weinig opzienbarends te zien geven, daarentegen zal na 2 jaar veel te voorspellen zijn geweest. Voor daadwerkelijk schokkende koerswisselingen lijkt mijn Aboutaleb reeds te veel binnen de PvdA ideologie te zijn ingekapseld...
Voor een dergelijke uitspraak ken ik te weinig van de man. Ik verwacht echter dat na profilering van het Parool als lokaal promotieblaadje van de PvdA ook meer verschijnt over Aboutaleb in andere kranten zodat mijn omissie in deze vlot rechtgetrokken kan worden.
quote:
Bovendien krijgt ook hij te maken - benevens de hete adem van de pers, die hem zal volgen en achtervolgen, omdat ze altijd iets te schrijven moeten (blijven) hebben - met een ambtelijk en hoogst burocratische apparaat dat de kneepjes van het bestuurlijk spel tot in de puntjes beheerst.
Hij maakte zelf al deel uit van dit ambtelijke apparaat doch zal nu als hoogste baas en dus als bedreiging nu op een andere wijze met dezelfde mensen te maken krijgen dan voorheen.
quote:
Zal hij genoeg ruggraat hebben om aan dit machtig bolwerk weerstand te bieden, en tevens genoeg tact (over)houden om deze 5de kolonne niet tegen zich en zijn partij in het harnas te jagen - ik moet het nog allemaal maar zien!...
Ik vermoed dat een groot deel van deze ambtenaren de PvdA goed gezind zijn. Onder andere vanwege politieke benoemingen... Als Aboutaleb nu geen ruzie maakt met mensen als Bouwe Olij zal hij weinig van deze mensen te duchten hebben.
quote:
Voorlopig - zo mag duidelijk zijn - heb ik geen al te hoge dunk van het politieke gekonkel, en de waarlijk uitgekookte manier waarop zaken op uiterst onsmakelijke wijze zijn en zullen worden bekokstoofd...[quote]
Mogelijk weet Aboutaleb zich daar boven te stellen...
salva cum reverentia
pi_17226413
quote:
Op zondag 15 februari 2004 22:38 schreef hoppe het volgende:

[..]

Uit de benoeming van een tweede allochtone wethouder. Het groeiende allochtone electoraat kan hieruit afleiden dat de PvdA hen kansen biedt.

Het zal het electoraat, op de keper beschouwd, worst wezen wat haar achterban hiervan denkt; het doet misschien wat gekunsteld aan maar de gang van zaken doet denken aan de Amerikaanse gang van zaken, immers ook daar dingt men al decennia lang - overigens zonder al te veel succes - naar de (sluimerende) kiezersgunst van de zwarte medeburger, terwijl de politieke agenda hoofdzakelijk "blank" is... Alleen enkele weken vooraf aan de verkiezingen wordt de indruk gewekt dat wij een heuse democratie hebben, welke zich om élke Nederlandse ingezetene bekommert - immers dan geldt de vuistregel dat elke stem telt - echter zogauw de stemmen zijn geteld en kruitdampen van verkiezingsrethoriek zijn opgetrokken blijft de kiezer (ongeacht de huidskleur of etnische afkomst) voor de komende vier jaar met een hoofd vol beloften, maar uiteindelijk wel met 'lege handen' achter... Ik zie aan dit proces van "ingeburgerd kiezersbedrog" - door de (tussentijdse) benoeming van een of meerdere allochtonen op belangrijke bestuurlijke posten - niets, maar dan ook helemaal niets, veranderen... Volksverlakkerij en kiezersbedrog liggen nou eenmaal in elkaars verlengde, achteraf blijkt maar al te vaak dat - de karrevrachten van mooie woorden en beloften ten spijt - om het even welke verkiezingspartij, dus zowel geheel links of uiterst rechts van het politieke "spectrum", daar zijn winst - maar niet per se zijn geloofwaardigheid en of het vertrouwen van de kiezer - aan te danken heeft !...
quote:
Voor het Amsterdamse politieke bedrijf kan ik wel met je meegaan
Kun je ook een gemeente noemen waar deze politieke 'these' van kiezersbedrog geen opgeld doet?
quote:
Een vermakelijke stellingname ware het niet dat je volledig voorbij gaat aan de eigen intiatieven van het Groningse orakel des PvdA's: Jaques Wallage.
Voor een dergelijke uitspraak ken ik te weinig van de man; behalve dat hij een tijd lang de beoogde opvolger van Kok was heeft hij zich voortreffelijk weten te plooien binnen het pluche waarmee het PvdA electoraat het salonsocialisme nu al decennia lang belijdt en over het voetlicht brengt; dit haags inburgeringsgedrag schijnt zelfs zo aanstekelijk te werken dat zelfs de SP voorman er geregeld zijn licht bij opsteekt, en electoraal zelfs zover gaat het socialisme uit te bouwen tot een heuse polderreligie van je ik dien, hij dient wij allen dienen! ...hem ...
quote:

Voor een dergelijke uitspraak ken ik te weinig van de man. Ik verwacht echter dat na profilering van het Parool als lokaal promotieblaadje van de PvdA ook meer verschijnt over Aboutaleb in andere kranten zodat mijn omissie in deze vlot rechtgetrokken kan worden.

In wezen is de vraag; wie Aboutaleb is?, en wat hij kan?, binnen het politieke bedrijf niet echt van wezenlijk belang - dit bewijst de praktijk van alle dag dagelijks. Wat echter wel van 'doorslaggevend' belang is, is de vraag door wie en hoe er over je geschreven wordt! Aan die wetmatigheid ontkomt Aboutaleb ook niet, ook hij staat bloot aan de opiniezucht in de meest brede zin van het woord. Ben trouwens benieuwd welke morele maatstaven men jegens hem zal hanteren, immers hij komt van een andere kultuur en daar gelden nu eenmaal andere (onveranderlijke) normen en waarden...
quote:
Hij maakte zelf al deel uit van dit ambtelijke apparaat doch zal nu als hoogste baas en dus als bedreiging nu op een andere wijze met dezelfde mensen te maken krijgen dan voorheen.
Het komt gewoonweg op zijn plooibaarheidsgehalte aan; nou dan is hij binnen de PvdA in goede handen...:)[quote]

[Dit bericht is gewijzigd door skip007 op 16-02-2004 16:26]

Silentio
pi_17227284
Abou Taleb is in mijn ogen geschikter dan Ayaan lik me reet Ali. Abou Taleb heeft crediet bij de allochtonen, A(rgw)yaan totaal niet. Hoe kan zij een brug bouwen als zij totaal geen poot aan de grond heeft aan de andere kant. Haar kans heeft ze gehad. Jammer, had ze maar eerst moeten kijken voor ze haar bek opendeed en mee ging om carriere te maken en zich niet laten leiden door haar somalisch verleden. Abou Taleb weet beter dan Ayaan wat er leeft onder de mensen omdat hij deel uitmaakt van die mensen en kan ook daarom beter zijn kritiek plaatsen dan Ayaan die alles vanuit haar Somalische haat bril bekijkt en totaal de moslim gemeenschap niet kent. Misschien dat ze zich in de toekomst nuttig kan maken voor somalische vrouwen.
pi_17231398
Aboutaleb is een aanzienlijk competenter politicus en bestuurder dan Hirsi Ali. De laatste valt qua kennis direct door de mand als ze eens niet aan het beschuldigen is, maar zichzelf inhoudelijk moet verdedigen. Aboutaleb is het verdedigen van beleid gewend en doet dat met kennis van zaken en zorgvuldig gekozen argumenten.

Aboutaleb is een toonbeeld van democratisch fatsoen en een goedgeintegreerde immigrant. Daarnaast is hij qua levensverhaal een overtuigende gematigd-linkse leider die zichzelf vanuit de onderklasse binnen de Marokkaanse maatschappij door eigen discipline en talent in Nederland heeft opgewerkt tot politicus met een CV dat tussen de autochtone collega's helemaal niet misstaat. Daarnaast wordt hij door rechts Nederland genadeloos afgezeken, dus een knuffelallochtoon kun je hem nauwelijks noemen.

Als je er een gewoonte van maakt zowel Wouter Bos als Aboutaleb af te zeiken vertelt mij dat twee dingen:
1) Aboutaleb past bij de PvdA
2) Jij stemt niet PvdA

quote:
,,Het is moeilijk om binnen de groep te blijven en de discussie aan te gaan. Het is makkelijker je uit de groep te trekken en vervolgens stevig te pissen in de groep en toch te willen meedebatteren'', zegt de 'beroepsallochtoon'.
Ook dit lijkt mij een respectabel standpunt als sociaal-democraat. Hirsi Ali zal inderdaad weinig moslims van iets overtuigd hebben. Maar Hirsi Ali richt zich eigenlijk ook helemaal niet tot moslims.
Write a wise saying and your name will live forever
  dinsdag 17 februari 2004 @ 16:21:11 #96
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17257914
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:53 schreef Chadi het volgende:
Abou Taleb is in mijn ogen geschikter dan Ayaan lik me reet Ali. Abou Taleb heeft crediet bij de allochtonen, A(rgw)yaan totaal niet.
Vooral sinds hij een adviesfunctie bekleedde bij de Marokkaanse overheid wordt Aboutaleb door vele allochtonen uit diverse bevolkingsgroepen volledig vertrouwd...
quote:
Hoe kan zij een brug bouwen als zij totaal geen poot aan de grond heeft aan de andere kant. Haar kans heeft ze gehad. Jammer, had ze maar eerst moeten kijken voor ze haar bek opendeed en mee ging om carriere te maken en zich niet laten leiden door haar somalisch verleden.
Wellicht ambieert zij de functie van klokkenluidster en niet die van bruggenbouwer. Van een kraai verwacht je geen zangerscapaciteiten en van een paard verwacht je geen melk...
quote:
Abou Taleb weet beter dan Ayaan wat er leeft onder de mensen omdat hij deel uitmaakt van die mensen en kan ook daarom beter zijn kritiek plaatsen dan Ayaan die alles vanuit haar Somalische haat bril bekijkt en totaal de moslim gemeenschap niet kent.
Ook Ayaan H.A. behoort gewoon tot het menselijke ras. Is deze kant op gekomen en is ook nog eens aardig geïntegreerd in de Nederlandse samenleving. Diverse migranten waren minder succesvol.

Verder ben ik zeer benieuwd naar Aboutaleb's kennis van de diverse Moslimdetonaties en de detonatie waarmee Aboutaleb zichzelf vereenzelvigd. Wellicht zitten er nog botsingen in het verschiet als Aboutaleb al te opzichtig stelling zou nemen als culturele wensen van de Wahabitische Moslimvariant niet stroken met de Nederlandse grondwet.

quote:
Misschien dat ze zich in de toekomst nuttig kan maken voor somalische vrouwen.
Waarschijnlijk kan ze meer dan dat.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:01:48 #97
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17259111
Ik geloof best dat Aboutaleb een 'uitstekend' politicus is. Zoals elke 'goede' Nederlandse politicus zorgt hij vooral goed voor zichzelf, is hij niet vies van achterkamertjespolitiek, heeft hij veel moeite met het vertellen van de soms bikkelharde waarheid (omdat hij zich realiseert dat dat weleens verkeerd kan vallen) en houdt hij er ook nog eens een 'geheime agenda' op na (namelijk de verspreiding van de islam in Nederland). En is hij dus gewoon de onbetrouwbare hond die in het verleden elke politicus in Nederland werd geacht te zijn. Maar ik dacht toch echt dat het de bedoeling was dat we een andere koers zouden gaan varen

Overigens zijn dit precies de 'kwaliteiten' die Hirsi Ali inderdaad ernstig ontbeert, waardoor ik haar des te meer waardeer .

pi_17269777
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Hirsi Ali zei toch al eens dat partijen als GroenLinks en de PvdA worden gegijzeld door moslimfundamentalisten. Wellicht bedoelde ze daar Aboutaleb ook mee indertijd. De leden van die partijen slikten alles maar voor zoete koek wat de allochtonen in hun partij over integratie zeiden. Hopen dat ze nu wat beter opletten....

GroenLinks? Noem dan eens een ook maar 1 "moslimfundamentalist" in die partij? Het was toch waarempel jijzelf die op de frontpage nog een artikel plaatste over een islamitische GroenLinks-raadslid (ik meen van de Rotterdamse gemeenteraad) die ondermeer ongezouten kritiek gaf op fundamentalistische imams en de gebrek aan veroordeling vanuit de Islamitische gemeenschap jegens die imams? En dan is er nog Naima Azough in de Tweede Kamer (sinds 10 februari), en zij is veel dingen, maar zeker geen fundamentaliste.

Daarnaast is er ook nog Farah Karimi, die eveneens GroenLinks-kamerlid is en oorspronkelijk naar Nederland kwam als Iraanse vluchteling van, jawel, het fundamentalistische regime aldaar.

Dus Hirshi Ali kan misschien wel lekker zeiken over het PvdA waar zij oorspronkelijk de gelegenheid heeft gekregen om het politieke toneel te betreden, maar wat heeft ze tegen GroenLinks? Je zou denken dat ze wat vriendelijker zou zijn tegen Femke Halsema, die tenslotte ook bij de Wiardi Beckman stichting vandaan komt.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 17-02-2004 22:21]

Ars longa, vita brevis
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:07:09 #99
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17285604
Ik zie Ahmet Aboutaleb nog niet een noodzakelijk debat entameren ter bestrijding van verminking van kinderen vanwege een of andere culturele overtuiging.
pi_17285785
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:07 schreef sjun het volgende:
Ik zie Ahmet Aboutaleb nog niet een noodzakelijk debat entameren ter bestrijding van verminking van kinderen vanwege een of andere culturele overtuiging.

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Ik denk het wel.

Ik heb dit draadje meegelezen tijdens mijn afwezigheid en heb me echt verbaasd over de manier waarop er over deze man wordt gesproken. Ik heb geen uitgesproken mening over hem als politicus, eenvoudig omdat hij nog moet beginnen maar veel anderen vellen al een oordeel over hem. En wat me zo verbaast is dat zijn achtergrond en afkomst als maatstaf der dingen wordt genomen. Kom op mensen - het is 2004.

En die opmerking over zijn dochter wordt wel erg uitvergroot - het gaat er namelijk om wat hij in de praktijk zou doen. Zou hij het zijn kinderen lastig maken of het uiteindelijk aanvaarden. Dat hij bepaalde wensen heeft, is toch zijn goed recht?

pi_17285868
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:12 schreef motown het volgende:

[..]

GroenLinks? Noem dan eens een ook maar 1 "moslimfundamentalist" in die partij?

Mohammed Rabbae.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:19:08 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17285933
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:13 schreef SCH het volgende:
Kom op mensen - het is 2004.
Fijn, maar daar moet Aboutaleb vooral zelf nog achterkomen. Die leeft nog ergens in de Middeleeuwen.
pi_17285968
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Fijn, maar daar moet Aboutaleb vooral zelf nog achterkomen. Die leeft nog ergens in de Middeleeuwen.

Je kent hem?
Ik snap niet waar je het over hebt.
pi_17285986
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mohammed Rabbae.

Rabbae een fundamentalist? Ja, als je iedereen met een geloof een fundamentalist noemt, is Balkenende er ook 1.
pi_17286049
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Rabbae een fundamentalist?

Zeker dat Rabbae een fundamentalist is.

Maar als Mohammed Rabbae, indertijd duo-lijsttrekker van GroenLinks, tijdens de verkiezingscampagne botweg roept dat "jullie" er maar aan moeten wennen dat "wij islamieten" homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren, zwijgt iedereen gegeneerd.

http://www.spaink.net/xl/199702.html

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:25:32 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17286130
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:20 schreef SCH het volgende:
Je kent hem?
Ik snap niet waar je het over hebt.
Je komt er nog wel een keer achter.
pi_17286177
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeker dat Rabbae een fundamentalist is.

Maar als Mohammed Rabbae, indertijd duo-lijsttrekker van GroenLinks, tijdens de verkiezingscampagne botweg roept dat "jullie" er maar aan moeten wennen dat "wij islamieten" homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren, zwijgt iedereen gegeneerd.

http://www.spaink.net/xl/199702.html

Rabbae is geen fundamentalist.
Niet iedereen die homoseksualiteit niet meteen volmondig accepteert is een fundamentalist hoor. Rabbae heeft dat trouwens ook niet zo gezegd, maar dat terzijde. Rabbae is een heel gemiddelde gelovige, net als Aboutaleb.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:28:36 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17286224
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:27 schreef SCH het volgende:
Niet iedereen die homoseksualiteit niet meteen volmondig accepteert is een fundamentalist hoor. Rabbae heeft dat trouwens ook niet zo gezegd, maar dat terzijde. Rabbae is een heel gemiddelde gelovige, net als Aboutaleb.
Een heel gemiddelde gelovige m'n aars.
pi_17286244
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je komt er nog wel een keer achter.

Dat zullen we zien maar wat wil je er mee zeggen. Wat weet je over hem dat je hier niet met ons wilt delen?
pi_17286259
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jeemig - is dit het nieuwe niveau van POL?
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:31:53 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17286325
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
Dat zullen we zien maar wat wil je er mee zeggen. Wat weet je over hem dat je hier niet met ons wilt delen?
Ik dacht dat je het topic had gelezen
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:32:13 #112
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17286336
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Ik denk het wel.

Tot op heden zijn geen harde uitspraken waarin stelling wordt genomen jegens misstanden rondom migranten van de man bekend. Hij was zelfs actief in een adviesorgaan aan de Marokkaanse regering.

Een wethouder heeft echter een andere politieke taak dan een kamerlid. De laatste dient te functioneren als waakhond tegen misstanden in de samenleving.

pi_17286456
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het topic had gelezen

Ja - een heel gemiddelde gelovige. Ik snap niet waar je op doelt.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:35:34 #114
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17286463
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan het met 'wat meer' argumenten? Geef bijvoorbeeld aan waarom je vindt dat SCH zich zwak of eufemistisch uitdrukt en kom met voorbeelden waaruit het tegendeel blijkt van wat hij zegt. Smijten met krachttermen heeft nog nooit iemand overtuigd... Heb je die even niet bij de hand, reageer dan niet of vraag SCH eens waarom hij dat zo ziet.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:37:37 #115
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17286525
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Jeemig - is dit het nieuwe niveau van POL?

Een beschavingsoffensief kan geen kwaad, maar dan graag boven Marijnissiaans niveau
pi_17286693
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet iedereen die homoseksualiteit niet meteen volmondig accepteert is een fundamentalist hoor. Rabbae is een heel gemiddelde gelovige, net als Aboutaleb.

Iemand die zegt dat "jullie Nederlanders" maar moeten accepteren dat "wij moslims" homoseksualiteit nooit zullen accepteren is wel degelijk een fundamentalist, net als een Nederlander die zegt dat "wij Nederlanders allochtonen nooit zullen accepteren" een racist is. Als Rabbae inderdaad een gemiddelde gelovige is, zegt dat meer over de gemiddelde gelovige dan over Rabbae.
pi_17286752
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Tot op heden zijn geen harde uitspraken waarin stelling wordt genomen jegens misstanden rondom migranten van de man bekend.

Me dunkt. Hij is jaren de voorman van Forum geweest en heeft zich voortdurend uitgesproken over de mc samenleving dus hij heeft er zich terdege een mening over gevormd en ook een standpunt over. Misschien niet het standpunt dat iedereen meteen zal bevallen, maar dat lijkt me logisch.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:45:06 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17286772
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:35 schreef sjun het volgende:
Kan het met 'wat meer' argumenten? Geef bijvoorbeeld aan waarom je vindt dat SCH zich zwak of eufemistisch uitdrukt en kom met voorbeelden waaruit het tegendeel blijkt van wat hij zegt. Smijten met krachttermen heeft nog nooit iemand overtuigd... Heb je die even niet bij de hand, reageer dan niet of vraag SCH eens waarom hij dat zo ziet.
Ga je kleine zusje betuttelen ofzo .

De meeste van m'n argumenten zijn al compleet weggehaald door sizzler, in het begin van dit topic. Ik heb geen zin om het weer opnieuw te tikken, het ontbreekt me vandaag enigszins aan inspiratie.

pi_17286815
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Iemand die zegt dat "jullie Nederlanders" maar moeten accepteren dat "wij moslims" homoseksualiteit nooit zullen accepteren is wel degelijk een fundamentalist, net als een Nederlander die zegt dat "wij Nederlanders allochtonen nooit zullen accepteren" een racist is. Als Rabbae inderdaad een gemiddelde gelovige is, zegt dat meer over de gemiddelde gelovige dan over Rabbae.

1. Hij heeft dat nooit gezegd. Je bron is er 1 van vrije interpretatie. Rabbae gaat uitstekend om met homoseksuelen.
2. Een fundamentalist moet aan meer voorwaarden voldoen.
pi_17286830
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:37 schreef sjun het volgende:

[..]

Een beschavingsoffensief kan geen kwaad, maar dan graag boven Marijnissiaans niveau

Zo ken ik je weer
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:52:45 #121
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17287006
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ga je kleine zusje betuttelen ofzo .

Die laat zich nog wel eens wat bijbrengen zonder dat meteen de kont tegen de krib moet waarmee ze zichzelf de kans op anderssoortige inzichten beneemt.
quote:
De meeste van m'n argumenten zijn al compleet weggehaald door sizzler, in het begin van dit topic. Ik heb geen zin om het weer opnieuw te tikken, het ontbreekt me vandaag enigszins aan inspiratie.
Moeten wij dan van dat laatste mee'genieten'?
pi_17288315
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:46 schreef SCH het volgende:

[..]

1. Hij heeft dat nooit gezegd. Je bron is er 1 van vrije interpretatie. Rabbae gaat uitstekend om met homoseksuelen.

Als jij zo behandeld wilt worden... .
quote:
2. Een fundamentalist moet aan meer voorwaarden voldoen.
Als een gelovige discrimineert en aanzet tot haat, is hij een fundamentalist, daarvoor hoeft hij echt niet aan meer voorwaarden te voldoen hoor.
pi_17288831
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als een gelovige discrimineert en aanzet tot haat, is hij een fundamentalist, daarvoor hoeft hij echt niet aan meer voorwaarden te voldoen hoor.
Ik heb Rabbae nooit horen aanzetten tot haat maar zie daar graag voorbeelden van. Net als van Aboutaleb.
pi_17289637
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mohammed Rabbae.

Hij een fundamentalist? Hardly. Hij heeft misschien wat minder populaire opvattingen, maar hij is zeker geen fundamentalist. Bovendien zit hij allang niet meer in de fractie.
Ars longa, vita brevis
pi_17289784
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:31 schreef motown het volgende:

[..]

Hij een fundamentalist? Hardly. Hij heeft misschien wat minder populaire opvattingen, maar hij is zeker geen fundamentalist.

Naar mijn maatstaven is hij wel een fundamentalist. Net als Fatima Elatik en Abou Jahjah.
quote:
Bovendien zit hij allang niet meer in de fractie.
Inderdaad, maar hij is nog wel lid vd partij.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:41:35 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17289892
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Naar mijn maatstaven is hij wel een fundamentalist. Net als Fatima Elatik en Abou Jahjah.

Wanneer iemand overgaat van 'iemand met fundamentalistische trekjes' tot een bonafide 'fundamentalist' is relatief.

Dat de homofobie van moslims een nogal fundamentalistisch trekje is, dat moge duidelijk zijn.

&lt;signature here&gt;.
  woensdag 18 februari 2004 @ 19:59:56 #127
60090 Akkersloot
pi_17293609
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 22:12 schreef motown het volgende:
GroenLinks? Noem dan eens een ook maar 1 "moslimfundamentalist" in die partij?
De nazi Mohammed Rabbae. "Al ben ik de laatste moslim in dit land dan nog zal ik er voor zorgen dat het boek De Duivelsverzen (Salman Rushlie) wordt verboden". Zei dat nog tijdens zijn duo lijsttrekkerschap. Is nu wethouder in Leiden, voor Groen Links.
pi_17294391
Hoewel ik Hirshi Ali vaak irritant en soms tenenkrommend vind, moet ik wel opmerken dat het mij is opgevallen dat haar zendingsdrang vaak wordt verklaard uit persoonlijke trauma's.
Echter, wanneer een figuur als Jahjah of een dergelijke schreeuwer opkomt, dan heet zijn kritiek op Zionisme en ''het Westen'' briljant, terwijl Jahjah nota bene zelf toegeeft Israel mede door de eigen ervaringen te haten.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17294414
- Eenmaal is wel genoeg. -
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  woensdag 18 februari 2004 @ 20:43:30 #130
60090 Akkersloot
pi_17295089
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:22 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hoewel ik Hirshi Ali vaak irritant en soms tenenkrommend vind, moet ik wel opmerken dat het mij is opgevallen dat haar zendingsdrang
Rot op. Atheisten kennen per definitie geen zendingsdrang.
pi_17295297
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Rot op. Atheisten kennen per definitie geen zendingsdrang.

Op hun eigen manier ook wel, hoor. Waar Christelijke zendelingen de "heidenen" van verdoemenis proberen te reden, probeert Hirsi Ali alle moslima's te bevrijden van het (in haar ogen) juk van de Islam waaronder zij gebukt zouden gaan.

Atheisten kunnen evengoed idealistisch zijn, hoor.

Ars longa, vita brevis
  woensdag 18 februari 2004 @ 20:54:23 #132
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17295429
Een oud-directeur van Forum kan nooit wat goeds te melden hebben. Forum is niets anders dan het resultaat van de allochtonenlobby.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 18 februari 2004 @ 21:00:56 #133
60090 Akkersloot
pi_17295594
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:50 schreef motown het volgende:
Toch is er een enorm verschil
Geloof: Dat doe je voor je zelf (je denkt er zelf beter van te worden)
Idealisme: Doe je voor een ander.

Neem maar van mij aan. Het is aan mij namelijk geopenbaard.

pi_17296086
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Toch is er een enorm verschil
Geloof: Dat doe je voor je zelf (je denkt er zelf beter van te worden)
Idealisme: Doe je voor een ander.

Neem maar van mij aan. Het is aan mij namelijk geopenbaard.

Ja, maar hoe zit het dan met lieden die hun geloof aan hun medemens proberen op te dringen? Die doen dat ook voor een ander, toch? Nog even afgezien van de vraag of de medemens dat uberhaupt wel op prijs stelt.
Ars longa, vita brevis
  woensdag 18 februari 2004 @ 21:34:53 #135
60090 Akkersloot
pi_17296587
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:17 schreef motown het volgende:
Ja, maar hoe zit het dan met lieden die hun geloof aan hun medemens proberen op te dringen? Die doen dat ook voor een ander, toch? Nog even afgezien van de vraag of de medemens dat uberhaupt wel op prijs stelt.
Lezen !!! : Neem maar van mij aan. Het is aan mij namelijk geopenbaard
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:22:11 #136
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17298102
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:50 schreef motown het volgende:

[..]

Op hun eigen manier ook wel, hoor. Waar Christelijke zendelingen de "heidenen" van verdoemenis proberen te reden, probeert Hirsi Ali alle moslima's te bevrijden van het (in haar ogen) juk van de Islam waaronder zij gebukt zouden gaan.

Inderdaad, neem nu Jan Marijnissen en zijn rechterhand Tiny Kox... Zij verspreiden hun geloofsleer vis kritiekloze volgelingen, mantra's en kretologie en namen er een aardeel deel van het electoraat voor zich mee in.

Waarom zou Hirsi Ali geen gelijk kunnen (of mogen) hebben?

pi_17303019
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:22 schreef sjun het volgende:
Waarom zou Hirsi Ali geen gelijk kunnen (of mogen) hebben?
Het is niet een kwestie van "mogen", maar een kwestie van mening. Ik ben het gewoon niet met haar eens. Simpel. Zij heeft haar mening, ik heb de mijne, en dat mag gelukkig in dit land. Niets mis daarmee, hoor. Althans, wat mij betreft niet.

Mijn mening blijft dus dat ze te ver doordraaft vanwege haar eigen traumatische ervaringen. Dat ze daarbij ook terecht bepaalde dingen aan de kaak stelt, dat is natuurlijk mooi, maar het wil er daar naast maar niet bij haar in dat ze dit niet kan projecteren op alle moslims in Nederland.

Ars longa, vita brevis
  donderdag 19 februari 2004 @ 01:43:05 #138
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17303823
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 00:52 schreef motown het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van "mogen", maar een kwestie van mening. Ik ben het gewoon niet met haar eens. Simpel. Zij heeft haar mening, ik heb de mijne, en dat mag gelukkig in dit land. Niets mis daarmee, hoor. Althans, wat mij betreft niet.

Mijn mening blijft dus dat ze te ver doordraaft vanwege haar eigen traumatische ervaringen. Dat ze daarbij ook terecht bepaalde dingen aan de kaak stelt, dat is natuurlijk mooi, maar het wil er daar naast maar niet bij haar in dat ze dit niet kan projecteren op alle moslims in Nederland.

Volgens mij wordt haar slechts toegeschreven dat ze haar kritiek inzake vrouwenverminking op alle Moslims in heel Nederland zou laten slaan. Sommigen praten dat dan na en doen zo Ayaan Hirsi Ali tekort. Dit spelen op de mens leidt immers prachtig af van het issue waarvoor ze aandacht vraagt.
pi_17304222
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 01:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens mij wordt haar slechts toegeschreven dat ze haar kritiek inzake vrouwenverminking op alle Moslims in heel Nederland zou laten slaan. Sommigen praten dat dan na en doen zo Ayaan Hirsi Ali tekort. Dit spelen op de mens leidt immers prachtig af van het issue waarvoor ze aandacht vraagt.

Feit blijft dat ze met haar generaliserende bitterheid ook de constructieve dialogen tussen de progressieve/gematigde partijen aan zowel islamtische als niet islamitische kant frustreert. Dat is jammer. Ze zou haar kritiek best wel eens wat gerichter kunnen uiten.
Ars longa, vita brevis
  donderdag 19 februari 2004 @ 06:22:50 #140
60090 Akkersloot
pi_17305050
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 00:52 schreef motown het volgende:
Mijn mening blijft dus dat ze te ver doordraaft vanwege haar eigen traumatische ervaringen
Is totaal geen argument. Vraagje, kan jij uit je mond krijgen dat Mohammed gewoon een godsdienststichter was. Blijkt zo'n heikel punt te zijn. Wegens "respect" of zo
pi_17305459
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 01:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar gebeurt in dit topic niet bij voortduring hetzelfde richting mensen als Aboutaleb e.a. Hij is tenslotte nog niet eens begonnen, Hirsi Ali valt al wel te beoordelen op enige politieke activiteiten.
  donderdag 19 februari 2004 @ 08:26:09 #142
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17305493
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 08:22 schreef SCH het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar gebeurt in dit topic niet bij voortduring hetzelfde richting mensen als Aboutaleb e.a. Hij is tenslotte nog niet eens begonnen,
Pffff, dat jij blijkbaar nou nog nooit van die Aboutaleb en dat achterlijke Forum gehoord hebt, wil nog niet zeggen dat wij geen mening over die fundamentalistische prutser mogen hebben .
quote:
Hirsi Ali valt al wel te beoordelen op enige politieke activiteiten.
Inderdaad en ze doet het erg goed .
pi_17305925
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 08:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Pffff, dat jij blijkbaar nou nog nooit van die Aboutaleb en dat achterlijke Forum gehoord hebt, wil nog niet zeggen dat wij geen mening over die fundamentalistische prutser mogen hebben .

Nog nooit van gehoord?? Ik volg Forum al jaren. Snap niet waarom jij er zo'n grove benaming voor kiest zonder daar argumenten voor te geven. Uit mijn ervaringen met die club volgt niet het oordeel dat ze achterlijker zijn dan welke politieke of maatschappelijke organisatie dan ook.
quote:
Inderdaad en ze doet het erg goed .
Daar verschillen de mening inderdaad nogal over.
  donderdag 19 februari 2004 @ 09:09:10 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17306003
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:04 schreef SCH het volgende:
Nog nooit van gehoord?? Ik volg Forum al jaren. Snap niet waarom jij er zo'n grove benaming voor kiest zonder daar argumenten voor te geven. Uit mijn ervaringen met die club volgt niet het oordeel dat ze achterlijker zijn dan welke politieke of maatschappelijke organisatie dan ook.
Dan heb jij blijkbaar andere ervaringen. Dat Forum is niets anders dan een club gesubsidieerde troetelallochtonen met een geheime fundamentalistische agenda.
quote:
Daar verschillen de mening inderdaad nogal over.
Idd. Net als over Aboutaleb.
pi_17306088
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:09 schreef Lemmeb het volgende:
Dan heb jij blijkbaar andere ervaringen. Dat Forum is niets anders dan een club gesubsidieerde troetelallochtonen met een geheime fundamentalistische agenda.
Interessant hoor. Waar leidt je dat uit af dan? De meeste maatschappelijke organisaties krijgen subsidie, daar zie ik het probleem niet van. Troetelen is geil. Maar die fundamentalistische agenda? Geheim nog wel? Vertel...
  donderdag 19 februari 2004 @ 09:28:11 #146
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17306231
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:17 schreef SCH het volgende:
Interessant hoor. Waar leidt je dat uit af dan? De meeste maatschappelijke organisaties krijgen subsidie, daar zie ik het probleem niet van. Troetelen is geil. Maar die fundamentalistische agenda? Geheim nog wel? Vertel...
Het is niet voor niks 'geheim'.
pi_17306243
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is niet voor niks 'geheim'.

Dus jij weet het ook niet? Luchtfietsen dus
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:08:19 #148
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17306818
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:28 schreef SCH het volgende:
Dus jij weet het ook niet? Luchtfietsen dus
Neehoor. Ik heb ook zo m'n 'ervaringen' met die club, net als jij.

Laten we het er maar gewoon ophouden dat net als jij absoluut niet begrijpt wat ik zo eng vind aan die club en in het bijzonder aan Aboutaleb, ik absoluut niet begrijp wat jij zo fatsoenlijk vindt aan die club. Daar ben ik namelijk ook nog maar verdacht weinig argumenten voor tegengekomen.

pi_17306907
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Ik heb ook zo m'n 'ervaringen' met die club, net als jij.

Laten we het er maar gewoon ophouden dat net als jij absoluut niet begrijpt wat ik zo eng vind aan die club en in het bijzonder aan Aboutaleb, ik absoluut niet begrijp wat jij zo fatsoenlijk vindt aan die club. Daar ben ik namelijk ook nog maar verdacht weinig argumenten voor tegengekomen.

Volgens mij is het ook geen uitgangspunt dat je uitleg waarom een club fatsoenlijk zou zijn. Als je vindt dat er iets niet deugt, dan moet je dat aankaarten. Ik ben wel benieuwd wat die slechte ervaringen van jou dan zijn. Ik vind het wel een aardig cluppie, dat aardige dingetjes organiseert, aardige blaadjes uitgeeft, dingen op de agenda zet en behoorlijke vertegenwoordigers heeft. Aboutaleb was een kundige man, de nieuwe voorzitter lijkt me dat ook en die Tineke van Klinkenberg die er zit, weet ook van wanten - ik heb verder geen belang bij die organisatie hoor. Dus ik hoor graag wat er niet aan deugt. Maar op echt fundamentalisme heb ik ze niet betrapt, maar dat is blijkbaar ook nogal een rekkelijk begrip.
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:18:52 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17307028
Vrij kansloos dit

Zowel Lemmeb als SCH kunnen hun punt toch niet bewijzen

De aanname hoort een integraal deel te zijn van de discussie.

In dat licht is het eeuwige gezeur om 'bron?' zo zielig.

&lt;signature here&gt;.
pi_17307118
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:18 schreef ExTec het volgende:
De aanname hoort een integraal deel te zijn van de discussie.

In dat licht is het eeuwige gezeur om 'bron?' zo zielig.

Ik zeur helemaal niet om een bron. We hebben beide onze ervaringen, die kunnen we toch gewoon vertellen. Anders wordt een aanname een loze bewering. De uiting dat Forum en haar medewerkers fundamentalistisch zouden zijn, moet toch ergens op gebaseerd zijn. Dat is toch niet teveel gevraagd? Misschien klopt het wel, ik wil het graag weten en kunnen checken.
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:31:21 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17307298
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeur helemaal niet om een bron. We hebben beide onze ervaringen, die kunnen we toch gewoon vertellen. Anders wordt een aanname een loze bewering. De uiting dat Forum en haar medewerkers fundamentalistisch zouden zijn, moet toch ergens op gebaseerd zijn. Dat is toch niet teveel gevraagd? Misschien klopt het wel, ik wil het graag weten en kunnen checken.

Lemmeb legt uit dat'ie daar zijn redenen voor heeft, zegt dat'ie spreekt uit ervaring.

Als'ie gelijk heeft (als..) dan is't aannemlijk dat de vermeende fundi's hun best doen om het niet bekend te laten worden.

Klinkt nogal logisch hey..

Dus dan kun je linksom of rechtsom wel geen zeuren om 'bewijs', maar er is toch geen 'bewijs' te vinden wat jij accepteert.

Edit:

Overigens: ik neig naar je gelijk geven: niet fundi, maar ik hou een open mind, t'zou kunnen, ik sluit het niet uit.

[Dit bericht is gewijzigd door ExTec op 19-02-2004 10:32]

&lt;signature here&gt;.
pi_17307322
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lemmeb legt uit dat'ie daar zijn redenen voor heeft, zegt dat'ie spreekt uit ervaring.

Als'ie gelijk heeft (als..) dan is't aannemlijk dat de vermeende fundi's hun best doen om het niet bekend te laten worden.

Klinkt nogal logisch hey..

Dus dan kun je linksom of rechtsom wel geen zeuren om 'bewijs', maar er is toch geen 'bewijs' te vinden wat jij accepteert.

Hij kan zijn ervaringen toch vertellen - dat zou verhelderend kunnen werken
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:37:07 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17307422
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij kan zijn ervaringen toch vertellen - dat zou verhelderend kunnen werken

Ik kan em helaas geen ongelijk geven dat'ie et niet doet.

Praktijk verhalen over de dagelijkse realiteit worden vaak beantwoord met "maar ik woon al zoveel jaar daar en daar, en ik heb nergens last van ".

Wordt zelden tot nooit inhoudelijk op ingegaan.

&lt;signature here&gt;.
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:39:38 #155
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17307498
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:13 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is het ook geen uitgangspunt dat je uitleg waarom een club fatsoenlijk zou zijn.
Alleen al het feit dat er jarenlang tientallen miljoenen guldens en euro's (als het niet meer is) in die club is gepompt en er absoluut helemaal niets zinnigs mee gedaan is (getuige bijvoorbeeld het Integratierapport en de reacties daarop) zegt mij al genoeg over de 'fatsoenlijkheid' van die club en doet bij mij meteen een lichtje branden.

Waar denk jij dat al dat al dat geld heen is gegaan? Naar een nieuwe inrichting voor hun ongetwijfeld fantastische penthouse?

Die nieuwe directeur vind ik ook maar een flapdrol, zo'n echt miereneukerig ambtenaartje/juristje (wat een goede combi is dat toch ), maar van hem verwacht ik al wel meer dan van die Aboutaleb, dat was echt 3x niks.

pi_17307573
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat er jarenlang tientallen miljoenen guldens en euro's (als het niet meer is) in die club is gepompt en er absoluut helemaal niets zinnigs mee gedaan is (getuige bijvoorbeeld het Integratierapport en de reacties daarop) zegt mij al genoeg over de 'fatsoenlijkheid' van die club en doet bij mij meteen een lichtje branden.

Waar denk jij dat al dat al dat geld heen is gegaan? Naar een nieuwe inrichting voor hun ongetwijfeld fantastische penthouse?

Die nieuwe directeur vind ik ook maar een flapdrol, zo'n echt miereneukerig ambtenaartje/juristje (wat een goede combi is dat toch ), maar van hem verwacht ik al wel meer dan van die Aboutaleb, dat was echt 3x niks.

Maar waar blijkt die fundamentalistische houding nou uit?
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:44:18 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17307593
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:37 schreef ExTec het volgende:
Ik kan em helaas geen ongelijk geven dat'ie et niet doet.

Praktijk verhalen over de dagelijkse realiteit worden vaak beantwoord met "maar ik woon al zoveel jaar daar en daar, en ik heb nergens last van ".

Wordt zelden tot nooit inhoudelijk op ingegaan.

ExTec, jij snaptem.

De voorspelbaarheid speelt parten. Het truukje van het doorlopende ontkennen en bagatelliseren, dat sommigen hier doorlopend toepassen, ken ik zolangzamerhand wel. En ik heb daar geen zin meer an, geen zin meer om er tegenin te gaan. Ik denk er het mijne van en geloof het verder wel.

donderdag 19 februari 2004 @ 10:47:47 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17307680
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alhoewel ik principieel tegen dat clubje ben, vind ik je argument niet sterk.

In feite is onze overheid zo gek om die gasten te subsidieren. Dat die gasten het geld wel opmaken, ligt in de lijn der verwachting. Daar zijn ze notabene voor aangenomen; dat is hun werk.

Dus dat ze aan de subsidiepijp hangen alleen, en dat er niks uit hun handen komt, kun je hun moeilijk kwalijk nemen.

&lt;signature here&gt;.
pi_17307700
Beetje flauw Lemmeb. Je komt met aantijgingen, ik ben heel nieuwsgierig maar als je dan gevraagd wordt om het uit te leggen, moet je er niet voor weglopen. Dat een club veel subsidie krijgt, is geen reden om aan te nemen dat ze fundamentalistisch zijn. Ik hoor graag je argumenten en vermoedens.
  donderdag 19 februari 2004 @ 10:52:07 #160
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17307773
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:48 schreef SCH het volgende:
Beetje flauw Lemmeb.
Ja flauw heh?

Net zo flauw als dat eeuwige, uitgekauwde truukje van ontkennen en bagatelliseren.

donderdag 19 februari 2004 @ 10:56:46 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17307886
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:47 schreef ExTec het volgende:
Alhoewel ik principieel tegen dat clubje ben, vind ik je argument niet sterk.

In feite is onze overheid zo gek om die gasten te subsidieren. Dat die gasten het geld wel opmaken, ligt in de lijn der verwachting. Daar zijn ze notabene voor aangenomen; dat is hun werk.

Dus dat ze aan de subsidiepijp hangen alleen, en dat er niks uit hun handen komt, kun je hun moeilijk kwalijk nemen.

Dat ze subsidie (gemeenschapsgeld dus) als sneeuw voor de zon hebben laten verdwijnen via allerlei schimmige 'projectjes', maakt ze in mijn ogen gewoon onfatsoenlijk.

Dat de overheid ooit zo stom is geweest om die subsidies toe te kennen, is een heel ander verhaal. Paars was ook niet mijn kabinet, en de PvdA al helemaal mijn partij niet.

donderdag 19 februari 2004 @ 10:58:28 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17307930
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:48 schreef SCH het volgende:
Beetje flauw Lemmeb. Je komt met aantijgingen, ik ben heel nieuwsgierig maar als je dan gevraagd wordt om het uit te leggen, moet je er niet voor weglopen. Dat een club veel subsidie krijgt, is geen reden om aan te nemen dat ze fundamentalistisch zijn. Ik hoor graag je argumenten en vermoedens.
Komop, SCH.

*Stel*, dat'ie echt met een relaas komt waar het fundamentalisme afdruipt, ga je ons dan wijsmaken dat jij je standpunt aanpast?

Ik twijfel er geen seconde over dat je z'n verhaal disqualificeerd/als onzin wegzet/droog alsnog om een bron gaat vragen.

Komt weer neer op de aanname.

Als iemand 5 jaar geleden voorspelde dat de multiculti droom een flop was, werd'ie ook afgeschoten door mensen die zeiden "Bron?"

Dat de aanname welis voor het feit komt, is iets wat je je maar soms lijkt te realiseren.

&lt;signature here&gt;.
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:01:38 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17308013
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:58 schreef ExTec het volgende:
Als iemand 5 jaar geleden voorspelde dat de multiculti droom een flop was, werd'ie ook afgeschoten door mensen die zeiden "Bron?"
5 jaar geleden? 5 maanden geleden bedoel je .
pi_17308103
quote:

[..]

Komop, SCH.

*Stel*, dat'ie echt met een relaas komt waar het fundamentalisme afdruipt, ga je ons dan wijsmaken dat jij je standpunt aanpast?

Ja. Zeker weten.
Als dat een geloofwaardig en steekhoudend verhaal is, waarom niet. Ik ben niet een gelovige dogmaticus ofzo. Ik heb er ook geen enkel belang bij, maar ik wil wel graag weten hoe het zit. En tot nu toe heb ik nog niet veel gehoord waar ik van ondersteboven ben. Behalve een soort van afkeer van dit soort organisaties en mensen die daarbij horen.
pi_17308115
quote:

[..]

Komop, SCH.

Ik twijfel er geen seconde over dat je z'n verhaal disqualificeerd/als onzin wegzet/droog alsnog om een bron gaat vragen.

Komt weer neer op de aanname.

Dat de aanname welis voor het feit komt, is iets wat je je maar soms lijkt te realiseren.

Uitgaande van jouw bewering kun je stellen dat het Forum op slot moet. Bijna niemand op dit forum komt terug op een eerdere stelling als deze niet correct blijkt. Bijna niemand zal zijn standpunt aanpassen. Men neemt gewoon een van de vele kleine zijweggetjes om toch maar gelijk te kunnen krijgen. Men insinueert er maar op los alsof het feiten zijn om deze daarna ook op deze manier te verdedigen. Het is als met voetbal. Je weet dat je eigen team slecht heeft gespeeld, maar om toch maar je gelijk te halen haal je er een oude wedstrijd bij die ze wel goed speelden of je zegt dat de scheidsrechter voor het andere team was.

Het is ook zelden een discussieforum te noemen. Eerder een troll en bash forum met af en toe nuanceringen die op een discussie kunnen lijken.

Het is niet te doen om te reageren op iemand die eerst van alles en nog wat beweert om daarna niet inhoudelijk te reageren op iemand die de feiten achter zijn bewering wil weten. Dat is geen manier van discussieren. Niemand is verplicht op een ander te reageren, maar het zo brengen dat het toch geen nut heeft omdat die ander het misschien onderuit zal halen maakt je niet echt geloofwaardig.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 19-02-2004 11:09]

pi_17308121
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

5 jaar geleden? 5 maanden geleden bedoel je .

Nu nog steeds hoor
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:11:02 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17308239
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:05 schreef SCH het volgende:
Ja. Zeker weten.
Als dat een geloofwaardig en steekhoudend verhaal is, waarom niet. Ik ben niet een gelovige dogmaticus ofzo. Ik heb er ook geen enkel belang bij, maar ik wil wel graag weten hoe het zit. En tot nu toe heb ik nog niet veel gehoord waar ik van ondersteboven ben. Behalve een soort van afkeer van dit soort organisaties en mensen die daarbij horen.
Ik zei eerder al dat er tientallen miljoenen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen via allerlei schimmige projectjes. Ga je nu eens ècht verdiepen in het verleden van dat Forum en zelf eens uitzoeken wat voor 'schimmige projectjes' dat geweest zijn en je hebt meteen antwoord op je vraag.

Je bent toch journalist? Wie weet haal je er nog een interessant artikel of item uit .

donderdag 19 februari 2004 @ 11:12:35 #168
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17308279
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Uitgaande van jouw bewering kun je stellen dat het Forum op slot moet. Bijna niemand op dit forum komt terug op een eerdere stelling als deze niet correct blijkt. Bijna niemand zal zijn standpunt aanpassen. Men neemt gewoon een van de vele kleine zijweggetjes om toch maar gelijk te kunnen krijgen. Men insinueert er maar op los alsof het feiten zijn om deze daarna ook op deze manier te verdedigen. Het is als met voetbal. Je weet dat je eigen team slecht heeft gespeeld, maar om toch maar je gelijk te halen haal je er een oude wedstrijd bij die ze wel goed speelden of je zegt dat de scheidsrechter voor het andere team was.

Het is ook zelden een discussieforum te noemen. Eerder een troll en bash forum met af en toe nuanceringen die op een discussie kunnen lijken.

en toch blijven we weer terugkomen... net zoals bij het voetbal. De ene besluit tot het bedrijven van fysieke inspanning de ander tot bedrijven van verbale inspanning ter ontspanning of beïnvloeding van de eigen leefomgeving.

Ik ben benieuwd wat we aan verbale vormgeving van Aboutaleb kunnen verwachten. Het schaars beschreven blad zal binnenkort toch nader beschreven gaan worden.

pi_17308349
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zei eerder al dat er tientallen miljoenen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen via allerlei schimmige projectjes. Ga je nu eens ècht verdiepen in het verleden van dat Forum en zelf eens uitzoeken wat voor 'schimmige projectjes' dat geweest zijn en je hebt meteen antwoord op je vraag.

Je bent toch journalist? Wie weet haal je er nog een interessant artikel of item uit .

Maar Lemmeb - ik heb me er al redelijk in verdiept. Het is een club die erg goed gecontroleerd wordt, onder andere door Jan Franssen, Eveline Lubbers en Paul Scheffer. Dus die zouden al die schimmige projectjes dan door de vingers hebben gezien.

Op welke schimmige projectjes doel je dan. Alles wat ze doen, moeten ze verantwoorden en ligt dus op tafel.

Dit zijn de thema's waar ze zich op richten:

Jeugd en veiligheid
Religie, emancipatie en identiteitsontwikkeling
Onderwijs en inburgering
Sociale cohesie
Immigratie en juridisch burgerschap
Interculturalisatie (alleen nog in 2004)

De projecten die daar aanhangen zijn keurig na te lezen op websites en in jaarverslagen. Als jij mij kan aangeven welke projecten je precies schimmig vindt en welke volgens jou in de richting van fundamentalisme wijzen dan kunnen we daar verder over praten.

donderdag 19 februari 2004 @ 11:18:12 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17308425
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:14 schreef SCH het volgende:
Maar Lemmeb - ik heb me er al redelijk in verdiept. Het is een club die erg goed gecontroleerd wordt, onder andere door Jan Franssen, Eveline Lubbers en Paul Scheffer. Dus die zouden al die schimmige projectjes dan door de vingers hebben gezien.
Inmidels wel ja.

Maar dat was nog niet zo heel lang geleden wel anders. Niet voor niks dat daar wat aan gedaan is.

Ik heb toch niet voor niks meer vertrouwen in die nieuwe directeur?

pi_17308470
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:14 schreef SCH het volgende:
Als jij mij kan aangeven welke projecten je precies schimmig vindt en welke volgens jou in de richting van fundamentalisme wijzen dan kunnen we daar verder over praten.
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:24:59 #172
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17308585
Toch jammer, dat je heel typisch, niet ingaat op mijn laatste post. Je kon zeker geen manier vinden om het te ontkennen of te bagatelliseren? Dat kan wel kloppen, want het is namelijk gewoon de waarheid.

Verder:

quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:11 schreef Lemmeb het volgende:

Begin eens op www.forum.nl .
pi_17308683
Die Raad van Toezicht is ingesteld om beter te functioneren en omdat de organisatiestructuur veranderde. Ik heb geen aanwijzingen dat die is ingesteld omdat er onregelmatigheden aan het licht kwamen. Maar misschien heb jij daar wel informatie over?

Ja ik ken die website goed. Mijn vraag aan jou is die schimmige projectjes te duiden. Ik kan ze niet zomaar ontdekken. Het is gewoon een nogal ambtelijke organisatie waarvan je je kan afvragen of die goed functioneert en zinvol en efficient is.

Maar dat is iets anders dan een organisatie schimmig en fundamentalistisch noemen.

donderdag 19 februari 2004 @ 11:48:58 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17309218
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:28 schreef SCH het volgende:
Die Raad van Toezicht is ingesteld om beter te functioneren en omdat de organisatiestructuur veranderde. Ik heb geen aanwijzingen dat die is ingesteld omdat er onregelmatigheden aan het licht kwamen. Maar misschien heb jij daar wel informatie over?
En ik nog wel denken dat ìk naïef was.
quote:
Ja ik ken die website goed. Mijn vraag aan jou is die schimmige projectjes te duiden. Ik kan ze niet zomaar ontdekken. Het is gewoon een nogal ambtelijke organisatie waarvan je je kan afvragen of die goed functioneert en zinvol en efficient is.
Er is op de site ook niet al teveel info over de mate van schimmigheid van de projectjes. Daarmee zouden ze hun eigen glazen ingooien, zegmaar. Ik noem ze niet voor niks 'schimmig'. En dat een project op de site een bepaalde fatsoenlijke naam heeft, wil nog niet zeggen dat het in werkelijkheid niet schimmig is.

Maar dat de projecten vanaf het instellen van de nieuwe organisatiestructuur minder schimmig zijn geworden, ben ik best bereid te geloven.

pi_17309297
Maar je komt nog steeds niet met voorbeelden, Lemmeb. Dan is het lastig voor mij om er verder in te duiken want ik weet nog steeds niet waar je op doelt. Als je meer info hebt, dan kun je die toch delen?
  donderdag 9 december 2004 @ 09:42:37 #176
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23849346
Edit: sorry voor de kick, ik maak een nieuw topic aan.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')