abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54651890
Ik ook. Echte Ajacied. Zou het liefst een contract voor het leven zien.
Extra jammer is dat het voor een club als Atletico is en geen echte topper.
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:38:32 #202
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54652659
Wat een held is het, toch zal ook hij een keer vertrekken, hoe jammer ook.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54652960
Bedenk me nu pas hoe knap het eigenlijk is als je ziet hoe hij speelt en dan bedenkt dat hij twee keer (toch?) achter elkaar een zware blessure heeft gehad. Weet nog wel hoe hij toen op het veld lag.
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:52:37 #204
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_54652977
pff nare beelden zijn dat. heb ik nog steeds met Marc Overmars en Maxwell
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_56302330
quote:
Kruispunt van een carrière

Amsterdam, 25 jan 2008
John Heitinga is bezig aan zijn zevende seizoen in de A-selectie van Ajax. Of de 24-jarige Alphenaar daar deze zomer meteen een achtste jaar aan vastplakt is nu nog niet zeker. Een verhaal over een voetballer op het kruispunt van zijn carrière.

Het is twee dagen na de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen AZ. Wat betreft speelminuten in officiële wedstrijden heeft John Heitinga op dit moment nog een score van honderd procent. Als enige Ajacied speelde hij alles: 1620 minuten Eredivisie, 180 minuten voorronde Champions League, 210 minuten UEFA Cup, 210 minuten KNVB Beker en 90 minuten Johan Cruijff Schaal. ,,Maar daar komt zondag in ieder geval verandering in,’’ zegt hij vooruitblikkend op de competitiewedstrijd tegen NEC. ,,Dan ben ik er niet bij vanwege een schorsing.’’

Alles spelen, nooit gewisseld worden, niet geblesseerd zijn: het zegt wat over hoe Heitinga zich voelt. Hij zit lekker in zijn vel, is topfit, barst van het vertrouwen. Het is een positieve vicieuze cirkel waar hij zich in bevindt. ,,Hoe meer je speelt, hoe lekkerder je je voelt,’’ zegt hij. ,,Maar het belangrijkste is dat je fysiek in orde bent. Daar begint alles toch mee.’’ Toen hij een paar seizoenen geleden ineens een mindere periode beleefde, was dat niet het geval. ,,Ik had toen beter op mezelf moeten passen,’’ weet hij nu. ,,Ik was licht geblesseerd, maar speelde toch. Daar ging ik zeker niet beter van spelen. Maar ik til niet zo zwaar aan die tijd hoor. Het is heel normaal als je als jonge speler een keer een terugval beleeft.’’

Die mindere periode ligt ver achter hem. Afgelopen seizoen was hij weer één van de vaste waarden in Ajax 1. Hij speelde 32 van de 34 competitiewedstrijden en sprak zelf van het beste jaar uit zijn carrière. De lijn die de 31-voudige international vorig seizoen heeft ingezet, trekt hij nu door. Hij wordt steeds stabieler, groeit dankzij zijn ervaring steeds meer uit tot de leider op het veld. De prestaties van de Alphenaar blijven niet onopgemerkt in het buitenland. Hij staat serieus in de belangstelling van diverse clubs, waaronder Atlético Madrid. Heitinga laat die belangstelling voorlopig aan zich voorbijgaan. ,,Ik beslis voordat het EK begint over mijn toekomst,’’ zegt hij. ,,Nu ben ik er nog niet uit. Misschien vertrek ik, maar het kan ook zijn dat ik bij Ajax blijf. Ik loop hier al sinds mijn zevende jaar rond, heb ontzettend veel meegemaakt. Mijn hart is rood-wit en ik voetbal hier ook nog altijd met heel veel plezier.’’

Toen Heitinga enige tijd geleden te gast was bij AT5-programma FC Godenzonen vroeg Peter R. de Vries hem of hij de ‘Mister Ajax-fakkel’ zou willen overnemen van Sjaak Swart. Kortom: of hij Swarts’ record van 463 competitiewedstrijden zou willen overtreffen. ,,Dat soort vergelijkingen raken me wel,’’ geeft Heitinga toe. ,,Ik heb er met Sjaak ook wel eens om gelachen. Zei ik: ‘Ik ga meer wedstrijden spelen voor Ajax dan jij’. En hij heeft me ook wel eens verteld dat hij me het wel zou gunnen. Maar ik heb altijd de ambitie gehad om ooit een keer in het buitenland te voetballen. En een échte “Mister Ajax” speelt alleen bij Ajax, dus wat dat betreft zal ik Sjaak niet overtreffen.’’

De beslissing valt dus in de zomer. Eerder verlaat hij de club niet. ,,Ik concentreer me nu nog gewoon helemaal op Ajax. Er kunnen hier dit seizoen nog mooie dingen gebeuren. We hebben een ijzersterk elftal en doen nog volop mee voor het landskampioenschap. De titel is zó belangrijk. Ik heb het gelukkig al twee keer mee mogen maken. Een kampioenschap is prachtig en je plaatst je natuurlijk meteen voor de Champions League.’’

Ajax leek in december even het spoor helemaal bijster. De ploeg won alleen uit bij Willem II. Duels met NAC en Excelsior gingen verloren en tegen FC Twente en VVV-Venlo werd gelijkgespeeld. ,,Dat is een maand om heel snel te vergeten,’’ zegt Heitinga. ,,Natuurlijk hadden we te maken met geblesseerde spelers, maar dat mag geen excuus zijn. Van Excelsior mogen we nooit verliezen, tegen VVV mogen we nooit punten verspelen. Het is moeilijk te verklaren hoe dat komt. Het gebeurt gewoon. Niet leuk, want ik kan totaal niet tegen mijn verlies. Gelukkig is de schade beperkt gebleven.’’

Omdat directe concurrenten Feyenoord en PSV ook punten morsten, bedroeg de achterstand van Ajax op de Rotterdammers en Eindhovenaren in de winterstop slechts drie punten. Ajax bereidde zich in Dubai voor op de tweede seizoenshelft. Daar maakten de Amsterdammers in oefenwedstrijden tegen Internazionale en VfB Stuttgart een sterke indruk. Natuurlijk ook dankzij de terugkeer van Kenneth Perez, Edgar Davids en Leonardo. ,,Het is belangrijk dat die jongens terug zijn. Ze hebben veel ervaring en brengen ook extra kwaliteit. Neem Leonardo bijvoorbeeld. Toen hij er zondag tegen AZ inkwam, ontstond er meteen dreiging. Hij liet de verdediging van AZ meteen naar achteren lopen.’’

De hervatting van de competitie verliep vervolgens uitstekend met een klinkende 6-1-zege op AZ. Ajax steeg meteen van plaats drie naar plaats twee op de ranglijst. ,,Een uitstekende teamprestatie,’’ zegt Heitinga. ,,Hopelijk kunnen we dit vasthouden. De komende weken zijn gewoon ontzettend belangrijk voor ons.’’ Ajax speelt 30 januari thuis tegen PSV, vier dagen later komt Feyenoord naar de ArenA. ,,Er hoeft nog niets beslist te zijn, maar na de wedstrijd tegen Feyenoord weten we waar we staan.’’
Zou toch verdomd mooi zijn als ie nog een jaar zou blijven. Of nu drie jaar weggaan en dan weer terugkomen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:48:06 #206
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_56302441
Sjonnie
><(({°>
pi_56307513
Ik zie hem nog wel terugkeren als hij ooit besluit te vertrekken. Ajacied in hart en nieren en vooral de laatste seizoenen degene die het team oppept en op sleeptouw neemt. Johnny .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:54:15 #208
80382 manny
30 is best veel
pi_56315869
Dit seizoen speelt ie ook echt goed. Ik had nogal eens wat commentaar op zijn pure verdedigende kwaliteit (net te laat, verkeerd staan, kopduels verliezen) maar daarin is ie echt vooruit gegaan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_56316118
Sjonnie is een baas, klaar.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56321429
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:14 schreef koningdavid het volgende:
Sjonnie is een baas, klaar.

A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56321685
Een echte held, een echte Ajacied en een topvoetballer!!!!
pi_56369347
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 17:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Een echte held, een echte Ajacied en een topvoetballer!!!!

Woensdag is hij gewoon van de partij. Dat mag je van deze echte bikkel wel aannemen
pi_56369535
Hij kijkt alleen altijd zo serieus in het veld. Moet eens een keer lachen, die Johnny.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 00:56:01 #214
80382 manny
30 is best veel
pi_56472487
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:54 schreef manny het volgende:
Dit seizoen speelt ie ook echt goed. Ik had nogal eens wat commentaar op zijn pure verdedigende kwaliteit (net te laat, verkeerd staan, kopduels verliezen) maar daarin is ie echt vooruit gegaan.
En opnieuw wordt bewezen dat ik niets van voetbal snap. Als een zak hooi staat ie weer te verdedigen tegen PSV. Helaas.
pi_56472682
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:56 schreef manny het volgende:

[..]

En opnieuw wordt bewezen dat ik niets van voetbal snap. Als een zak hooi staat ie weer te verdedigen tegen PSV. Helaas.
Volgens mij moet je het inderdaad maar bij het koken houden.

Mijn god...
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:07:52 #216
80382 manny
30 is best veel
pi_56472732
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:05 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Volgens mij moet je het inderdaad maar bij het koken houden.

Mijn god...
ga die 0-1 nog maar es kijken dan.
pi_56472838
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:07 schreef manny het volgende:

[..]

ga die 0-1 nog maar es kijken dan.
Als je hem iets wil verwijten mag je dat misschien bij de 2-0 doen, al was het Perez die Bakkal zo makkelijk weg liet glippen. Bij de 1-0 dus echt niet. Ik denk dat je daar eerder het middenveld en eventueel Steek die niet echt voluit leek te gaan op aanspreken.

Heitinga was samen met Vermaelen de beste speler aan Ajax kant. Hij heeft vaak moeten assisteren en deed dat voortreffelijk. Klapte iedere keer volop Lazovic. Trouwens je vond hem al erg goed spelen en nou doet zijn mindere optreden in jouw ogen af van al zijn andere wedstrijden? Wat een lulkoek zeg. Heitinga scoort iedere week een ruime voldoende.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:18:36 #218
80382 manny
30 is best veel
pi_56472927
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:13 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Als je hem iets wil verwijten mag je dat misschien bij de 2-0 doen, al was het Perez die Bakkal zo makkelijk weg liet glippen. Bij de 1-0 dus echt niet. Ik denk dat je daar eerder het middenveld en eventueel Steek die niet echt voluit leek te gaan op aanspreken.

Heitinga was samen met Vermaelen de beste speler aan Ajax kant. Hij heeft vaak moeten assisteren en deed dat voortreffelijk. Klapte iedere keer volop Lazovic. Trouwens je vond hem al erg goed spelen en nou doet zijn mindere optreden in jouw ogen af van al zijn andere wedstrijden? Wat een lulkoek zeg. Heitinga scoort iedere week een ruime voldoende.
Was wel een belangrijke wedstrijd en daarin speelde hij in mijn ogen (helaas) niet goed. Maar goed, laten we hopen dat ie weer doorgaat met het spel dat hij voor PSV liet zien. En als hij zondag Makaaij van het scoren houdt (en liefst een paar weekjes aan de kant zet) dan is het weer okay.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:22:20 #219
80382 manny
30 is best veel
pi_56473002
ow ja en over die 0-1. Als hij daar gewoon zijn voet voor de bal zet, in plaats van weg te duiken als een laffe haas, dan blijft het in mijn beleving gewoon 0-0.
pi_56497405
En een goal in de klassieker .

zondag 3 februari 2008 @ 13:00:07 #221
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56497632
Held is het. Beste verdedigende middenvelder van de Nederlandse velden.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:00:55 #222
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_56497650
Dat juichen
><(({°>
  zondag 3 februari 2008 @ 13:17:00 #223
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56498061

[ Bericht 100% gewijzigd door Acathla op 03-02-2008 13:17:18 ]
Love will be my strongest weapon
  zondag 3 februari 2008 @ 13:24:24 #224
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56498280
Goeie goal. Leuk ook dat ie als enige die grens nog een schouderklopje gaf.

Maar dat juichen. Directe afstammeling van een Neanderthaler.
pi_56498341
Echt prachtig om te zien dat hij alles voor zijn club doet. Dat juichen, heerlijk!
pi_56498374
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:24 schreef Zwansen het volgende:

Juist vet man dat juichen, zou iedere speler moeten doen.
pi_56501104
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:24 schreef Zwansen het volgende:
Elke goede verdediger is toch een Neanderthaler
pi_56501148
Heitinga is dit jaar heel erg gegroeid en hij is klaar voor de volgende stap.
pi_56501201
OHOHOHOHO SJONNIE ZING EEN LIEDJE VOOR MIJ ALLEEN
pi_56501393
Sjonnie in zijn 200ste wedstrijd nadat hij 7 jaar geleden zijn debuut maakte tegen Feyenoord scoort hij
AFC AJAX
pi_56505023
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:56 schreef manny het volgende:

[..]

Ik kom maar op mijn woorden terug.

Ik moet je gelijk geven Bah wat speelde ie kut vandaag zeg
  zondag 3 februari 2008 @ 21:49:35 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_56509427
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:28 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Ik kom maar op mijn woorden terug.

Ik moet je gelijk geven Bah wat speelde ie kut vandaag zeg
Misschien was hij zelf ook niet tevreden over woensdag ?

Maar goed, schitterende goal. Mooie wedstrijd. Hij had weinig te verdedigen vandaag en ik hoop oprecht dat ik er helemaal niets van snap, en dat hij inderdaad supergoed gaat (in jouw ogen blijft) verdedigen.
pi_56510192
HEITINGA HERO!

Zegt genoeg. Wat een held. Dat juichen
pi_56510261

pi_56510275
wtf is dit voor bullshit, hij heeft nog geen eens #2?

geef em een contract voor het leven met het salaris van luque !
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_56515855
quote:
Op zondag 3 februari 2008 22:13 schreef Jasza het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik krijg er maar niet genoeg van
pi_56516156
Sjonnie gaat het helemaal maken. Echt een bikkel die helemaal voor zijn club gaat. Laten we hopen dat hij er nog een jaartje aan vast plakt bij Ajax.

HELD
pi_56517255
Hier een gifje van het juichen.

En de goal, wat scherper in beeld:

pi_56518727
wat een fokking held is het toch ook
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56518769
Een echte Ajacied. Zo eentje hebben we er lang niet gehad. Hij begreep vandaag ook als enige misschien wel (Vertonghen, KJH ook?) wat een Klassieker inhoudt...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_56521138
Ik vind z'n constantheid nog niet groot genoeg eigenlijk. Gisteren was hij uitstekend, maar tegen PSV viel het tegen. Met name bij de keuzes die hij af en toe maakte. Maar dat heeft er ook mee te maken dat hij beter voor dan in de verdediging kan spelen denk ik.
That's all folks!
pi_56529380
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind z'n constantheid nog niet groot genoeg eigenlijk. Gisteren was hij uitstekend, maar tegen PSV viel het tegen. Met name bij de keuzes die hij af en toe maakte. Maar dat heeft er ook mee te maken dat hij beter voor dan in de verdediging kan spelen denk ik.
Hij speelt het hele jaar al geweldig dat hij tegen PSV wat minder was doet niks af aan z'n geweldige vorm.
pi_56529460
quote:
Op maandag 4 februari 2008 03:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Een echte Ajacied. Zo eentje hebben we er lang niet gehad. Hij begreep vandaag ook als enige misschien wel (Vertonghen, KJH ook?) wat een Klassieker inhoudt...
Stekelenburg?
pi_56529572
Scheelt natuurlijk ook wel dat het om mensen gaat die of de jeugdopleiding hebben doorlopen of Nederlands zijn.
pi_56534429
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij assisteerde Vermaelen anders toch iedere keer voortreffelijk die het moeilijk had met Lazovic. Klapte er volledig op zoals we dat van hem gewend zijn
pi_56534467
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:09 schreef Jasza het volgende:

[..]

Stekelenburg?
Die hoefde niks te verrichten
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:58:14 #247
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_56539211
I fucking love him
  dinsdag 5 februari 2008 @ 03:08:10 #248
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_56539876
He's a fucking HERO

OHOHOHOHO SJOONNNNIEEEEEEE
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 06:39:22 #249
197512 Joe.
Super Joe.
pi_56540080
Hij is toch wel het gezicht van dit Ajax zo langzamerhand. Zou echt dood en dood zonde zijn als hij vertrekt.
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:16:27 #250
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_56540997
Beste speler aan jullile kant dit seizoen.
Als hij ook nog een goed EK afwerkt ligt de weg naar de Europese top open denk ik.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')