quote:Dat zei ik zojuist dus ook
Op vrijdag 13 februari 2004 17:44 schreef m-niki het volgende:
als je iets meer naar rechts loopt, dan komt de kraan van de pomp ook mooier uit EN staat dat huis er minder op en vooral die (moderne) auto niet!! Probeer eens ook foto's van heel dichtbij en andere hoeken te maken, als je een digitale camera hebt, kan je zoveel mogelijk foto's maken als je wilt! De pomp is nu ook vrij donker, misschien kan je iets meer licht de camera in laten komen?
quote:Kan kloppen, ik heb de instellingen op auto staan.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:48 schreef Xilantof het volgende:[..]
leuke foto, vind alleen dat "blok" (dus die hele voet met die kraan eraan) heeeel donker, is waarschijnlijk in het echt ook zo, maar hier vind ik het bijna storend.
quote:hm, jij bent lekker! Eerst zo'n reactie plaatsen om vervolgens te suggereren dat ik beter niet kan reageren (wat natuurlijk klopt, dat is nogal off-topic).
Op vrijdag 13 februari 2004 17:50 schreef huiz het volgende:
Maar jouw reactie is een subliem voorbeeld wat ik bedoel, ik zeg iets in het algemeens en jij betrekt het direct op jezelf, je gaat je verdedigen, terwijl ik het totaal niet zo bedoelMaar goed, jammer van dit topic om hierover te discussiëren
@speedy, het zal nu buiten wel te donker zijn om te fotograveren, maar ik ben heel benieuwd hoe je foto's gaan worden, ik vind dat je al snel vooruitgang liet zien, wat kan er nog komen?!?!?!!! (de winnende foto??)
quote:dat had ik dan nergens (goed) gelezen..sorry!!
Op vrijdag 13 februari 2004 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat zei ik zojuist dus ook
quote:hihi en dit had je dus al WEL gezegd (zie mijn vorige post) nogmaals: sorry!!
Ik zal morgen nog eens proberen, want het is nu echter te donker voor.
quote:Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiëren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:08 schreef m-niki het volgende:[..]
hm, jij bent lekker! Eerst zo'n reactie plaatsen om vervolgens te suggereren dat ik beter niet kan reageren (wat natuurlijk klopt, dat is nogal off-topic).
Als jij niet begrijpt dat de reactie die je eerder plaatste, vraagt om een antwoord (en niet om een verdediging..het is ook maar zoals jij het zelf ziet he!), dan moet je beter nadenken voordat je je reageert als je niet wilt dat iemand zich het aantrekt. Je zit hier in een foto-topic en commentaar ligt soms gevoelig (dat gaf je zelf ook al aan) omdat het gaat om iets wat je zelf gemaakt hebt!!
Wat mij betreft is deze "discussie" over dit onderwerp in dit topic voorbij, als je nog duidelijker uitgelegd wil hebben wat ik wel bedoel en dat ik het niet over jou of een specifiek persoon heb, open dan maar een topic om hierover verder te gaan en dan zal ik proberen om e.e.a. in een reactie van ca. 50 A4-pagina's incl. index, voetnoten en verklarende woordenlijst te verduidelijken. Als je dat op prijs stelt dan
quote:wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
Op vrijdag 13 februari 2004 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat zei ik zojuist dus ook
Ik heb natuurlijk een digitale camera
Ik zal morgen nog eens proberen, want het is nu echter te donker voor.
in dit geval is zo te zien die pomp apart driehoekig...da's iets leuks om te laten zien, door hem wat meer van de zijkant te fotograferen...ook komt de kraan er dan misschien wat meer uit....daarnaast is het een vrij fors ding, dat kun je benadrukken door wat lager te gaan zitten en wat omhoog te schieten, waardoor die pomp als het ware echt boven je uit torent (heeft als bijkomend voordeel dat de horizon lager komt te liggen, waardoor wegen en huizen enzo wat minder prominent in beeld komen...)
loop er omheen...fotografeer het vanuit allerlei hoeken...laag, hoog, rechts, links etc...en kijk wat voor effect dat geeft
schetsje als voorbeeld:
hmmm....beetje lang verhaal
quote:zeikerd
Op vrijdag 13 februari 2004 19:46 schreef huiz het volgende:[..]
Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiëren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
Wat mij betreft is deze "discussie" over dit onderwerp in dit topic voorbij, als je nog duidelijker uitgelegd wil hebben wat ik wel bedoel en dat ik het niet over jou of een specifiek persoon heb, open dan maar een topic om hierover verder te gaan en dan zal ik proberen om e.e.a. in een reactie van ca. 50 A4-pagina's incl. index, voetnoten en verklarende woordenlijst te verduidelijken. Als je dat op prijs stelt dan
quote:que?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:53 schreef Tronica het volgende:
*mat*post
quote:denk: " terugvindpost"
Op vrijdag 13 februari 2004 20:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
que?
quote:maar dat spel je heel anders...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:07 schreef Xilantof het volgende:denk: " terugvindpost"
quote:idd...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
maar dat spel je heel anders...
quote:ehm... wil je erover praten?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:46 schreef huiz het volgende:Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiëren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
maar on-topic: waar blijven de inzendingen!! Hehe ik wil meer meer meer meer!!!
quote:Thnx men voor deze reactie!
Op vrijdag 13 februari 2004 19:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
in dit geval is zo te zien die pomp apart driehoekig...da's iets leuks om te laten zien, door hem wat meer van de zijkant te fotograferen...ook komt de kraan er dan misschien wat meer uit....daarnaast is het een vrij fors ding, dat kun je benadrukken door wat lager te gaan zitten en wat omhoog te schieten, waardoor die pomp als het ware echt boven je uit torent (heeft als bijkomend voordeel dat de horizon lager komt te liggen, waardoor wegen en huizen enzo wat minder prominent in beeld komen...)
loop er omheen...fotografeer het vanuit allerlei hoeken...laag, hoog, rechts, links etc...en kijk wat voor effect dat geeft
schetsje als voorbeeld:
![]()
quote:Voordeel van jouw standpunt is dat die Volvo dan ook uit het beeld dondert. die witte auto op de achtergrond trekt je oog van het onderwerp.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
schetsje als voorbeeld:
![]()
quote:we weten dan echter nog niet wat er dan in beeld verschijnt door het verschuiven
Op vrijdag 13 februari 2004 22:01 schreef RonaldV het volgende:[..]
Voordeel van jouw standpunt is dat die Volvo dan ook uit het beeld dondert. die witte auto op de achtergrond trekt je oog van het onderwerp.
maar das voor ons afwachten
en miischien zijn die auto's wel helemaal weg als hij weer gaat kijken
quote:vraag is natuurlijk of 2 weken genoeg is om er de perfecte foto van te maken
Op vrijdag 13 februari 2004 22:17 schreef pea4fun het volgende:
Haha, volgens mij wordt de foto van speedy een foto gemaakt door vereende krachten, dat moet haast wel een winnaar worden zo....
quote:Het is alleen al leuk om te zien hoe, met hulp, de foto toch steeds een beetje leuker wordt.
Op vrijdag 13 februari 2004 23:03 schreef Abbadon het volgende:[..]
vraag is natuurlijk of 2 weken genoeg is om er de perfecte foto van te maken
en zo leert iedereen wat
quote:lees de openingspost van het sticky-topic maar....staat alles in
Op zaterdag 14 februari 2004 00:02 schreef tjAb het volgende:
hmm makkelijk zo'n openingspost waar alles instaat...
kan er nog ingeleverd worden? zo ja...waar en hoe..heb net ook maar ff een fototje geschoten...
weet niet of het wat is..maar vond em zelf wel aardig..-plaatje-
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
que?
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:07 schreef Xilantof het volgende:[..]
denk: " terugvindpost"
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
maar dat spel je heel anders...
quote:My Active Topics-post.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:10 schreef Xilantof het volgende:[..]
idd...
we wachten ff op uitleg
Iedereen schrijft "terugvindtpost", en dat vind ik zo afgezaagd.
Sorry
quote:Inderdaad
Op vrijdag 13 februari 2004 23:26 schreef pea4fun het volgende:[..]
Het is alleen al leuk om te zien hoe, met hulp, de foto toch steeds een beetje leuker wordt.
quote:Ik zit nu al een tijdje te kijken, maar weet nog steeds niet wat het is. Help je me uit mijn nieuwsgierigheid?
Op zaterdag 14 februari 2004 00:02 schreef tjAb het volgende:
hmm makkelijk zo'n openingspost waar alles instaat...
kan er nog ingeleverd worden? zo ja...waar en hoe..heb net ook maar ff een fototje geschoten...
weet niet of het wat is..maar vond em zelf wel aardig..
quote:Volgens mij is het een klok.
Op zaterdag 14 februari 2004 10:22 schreef pea4fun het volgende:[..]
Ik zit nu al een tijdje te kijken, maar weet nog steeds niet wat het is. Help je me uit mijn nieuwsgierigheid?
quote:ouwe klok lijkt me....met van die gewichten en zo'n slinger...en van onderen gefotografeerd...
Op zaterdag 14 februari 2004 10:22 schreef pea4fun het volgende:Ik zit nu al een tijdje te kijken, maar weet nog steeds niet wat het is. Help je me uit mijn nieuwsgierigheid?
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:37 schreef pea4fun het volgende:
Aaaaaah, nou zie ik het. Ik zag het gewicht voor een boomstam, of ander stuk hout aan, maar toch ook weer niet omdat ik geen tekening van hout zag... Bedankt
Deze wordt het dus.
quote:dat zegt misschien meer over jou dan over de foto
Op zaterdag 14 februari 2004 16:33 schreef Salvor het volgende:Worst... dacht ik, worst bij een ketting
This nogal moeilijk om deze goed op de foto te zetten vanwege die huizen/auto's wat dan ook maar.
Deze positie is de beste die er is, beter kan ik em gewoon niet krijgen.
Vanaf onderaan nemen vind ik ook nogal pittig gaan en wat ik net al zei: dat muurtje maakt het vooral erg moeilijk.
Daarnaast ben ik nog even rond gereden over het bolwerk.
Deze kwam ik ook nog tegen, gewoon effe snel gemaakt.
Deze heb ik wat kleiner gemaakt maar oke.
Ik wil die orginele ook wel plaatsen.
Deze was ook best wel weer pittig vanwege die huizen.
Goed dit waren ze wel weer.
Wordt beetje gek.
This moeilijk om die foto's goed in beeld te krijgen.
De huizen/auto's enz verpest alles gewoon, erg jammer.
quote:Erg mooi geworden die pomp!!
Op zaterdag 14 februari 2004 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke weer even naar die plaats geweest.
Wat ik erbij wil zeggen is dat het beetje moeilijk gaat vanwege die kleine muurtje die daar tussen staat.
Ik heb de camera uiteindelijk toch maar op het muurtje moeten doen, voor/achter het muurtje gaat gewoon niet.This nogal moeilijk om deze goed op de foto te zetten vanwege die huizen/auto's wat dan ook maar.
Vanaf onderaan nemen vind ik ook nogal pittig gaan en wat ik net al zei: dat muurtje maakt het vooral erg moeilijk.
quote:Wow dank U voor deze reactie!
Op zaterdag 14 februari 2004 18:27 schreef huiz het volgende:[..]
Erg mooi geworden die pomp!!
quote:kijk...dit was dus zo ongeveer de foto die ik van die pomp in gedachten had
Op zaterdag 14 februari 2004 18:53 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Wow dank U voor deze reactie!
neem aan dat je zelf ook het verschil wel ziet met je vorige foto's?
quote:Ik zie zeker het verschil!
Op zaterdag 14 februari 2004 19:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
kijk...dit was dus zo ongeveer de foto die ik van die pomp in gedachten had
neem aan dat je zelf ook het verschil wel ziet met je vorige foto's?
Ook jij bedankt voor jou reactie en natuurlijk voor alles!
quote:Elke foto die je mooi vindt is perfect
Op zaterdag 14 februari 2004 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Ik zie zeker het verschil!
Wat me nu ook opvalt is dat de naam en de bouwjaar er nu ook mooi opstaan
Is ie zo goed? of moet er nog wat aan gedaan worden.Ook jij bedankt voor jou reactie en natuurlijk voor alles!
Je had eventueel nog kunnen experimenteren met een kleine invulflits zodat ook de onderkant wat meer belicht wordt. En je zou 'm eens een tikje bij kunnen draaien in Photoshop om te kijken of het dan mooier wordt. Maar het kan best zijn dat het er niet beter van wordt.
Ik vind het een hele mooie foto, zeker in vergelijking met de eerdere foto's spreekt mij deze foto veel meer aan.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:15 schreef huiz het volgende:[..]
Elke foto die je mooi vindt is perfect
Je had eventueel nog kunnen experimenteren met een kleine invulflits zodat ook de onderkant wat meer belicht wordt. En je zou 'm eens een tikje bij kunnen draaien in Photoshop om te kijken of het dan mooier wordt. Maar het kan best zijn dat het er niet beter van wordt.
Ik vind het een hele mooie foto, zeker in vergelijking met de eerdere foto's spreekt mij deze foto veel meer aan.
quote:Hoe doe je dat dan?
Je had eventueel nog kunnen experimenteren met een kleine invulflits zodat ook de onderkant wat meer belicht wordt.
quote:-weg-
En je zou 'm eens een tikje bij kunnen draaien in Photoshop om te kijken of het dan mooier wordt. Maar het kan best zijn dat het er niet beter van wordt.
Heb em nog een beetje rechter gemaakt.
Zo goed?
I hope so
quote:Dank U voor deze reactie.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:20 schreef pea4fun het volgende:
Wat een verschil met de eerdere foto speedy, en toen vond ik hem al wat hebben, nu komt het gewoon nog beter uit. Goed gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 15-02-2004 18:15]
quote:He, jij bent echt met sprongen vooruit gegaan! Leuk hoe je aan het experimenteren bent geslagen!
Op zaterdag 14 februari 2004 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Ik zie zeker het verschil!
Wat me nu ook opvalt is dat de naam en de bouwjaar er nu ook mooi opstaan
Is ie zo goed? of moet er nog wat aan gedaan worden.Ook jij bedankt voor jou reactie en natuurlijk voor alles!
"voorwal doorwgaan!"
quote:Volgens mij kun je best de ingebouwde flitser gebruiken. Als je dan teveel weerkaatsing hebt zou je een losse flitser met een difuse kapje kunnen gebruiken (nog beter als je de flitsintensiteit heel laag kunt zetten). Of je plakt een stukje halfdoorzichtig plakband over je flitser, dat werkt ook goed.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe doe je dat dan?
Moet je wat voor de flitser houden of helemaal niks.
quote:Anno kun je ook als naam zien
Op zaterdag 14 februari 2004 21:34 schreef m-niki het volgende:[..]
..ik zie bijvoorbeeld niet de naam..(wel bouwjaar hoor!!)..
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:39 schreef Alex_XXL het volgende:[..]
Anno kun je ook als naam zien
quote:Dat mag ik dan maar hopen
Op zaterdag 14 februari 2004 21:42 schreef m-niki het volgende:[..]
Anno betekent gewoon: "vanaf jaar" in het Latijn ... gheghe..dat bedoelde Speedy dus vast niet!!
quote:Dank U wel!
Op zaterdag 14 februari 2004 21:34 schreef m-niki het volgende:[..]
He, jij bent echt met sprongen vooruit gegaan! Leuk hoe je aan het experimenteren bent geslagen!
Foto 1 vind ik je standpunt een stuk beter dan de vorige, maar de foto is nog steeds erg donker..ik zie bijvoorbeeld niet de naam..(wel bouwjaar hoor!!)..misschien kan je in kleur schieten en in photoshop (in channel mixer) omzetten? Dat helpt soms ook..
De derde vind ik ook mooi, heb je ook hier mee geexperimenteerd? Heb je ook foto's met kikkerperspectief, want misschien wordt het kanon daardoor wel breder, groter, robuuster???"voorwal doorwgaan!"
[quote]He, jij bent echt met sprongen vooruit gegaan! Leuk hoe je aan het experimenteren bent geslagen!
Ja ik vind em personelijk ook best wel donker. Ik zal eens in kleur schieten en dan even omzetten in zwart/wit. Dat heb ik dus ook met de kanon gedaan (D8 ik)
quote:Hier was ik al bang voor, deze zou ik wel willen inzenden alleen ik denk dat ik echter toch bij de pomp blijf.
Het standbeeld vind ik de mooiste! Goed op de foto gezet, goede camera positie!
quote:Ja ik heb eerst zitten na te denken hoe ik em op de foto zou zetten.
De derde vind ik ook mooi, heb je ook hier mee geexperimenteerd? Heb je ook foto's met kikkerperspectief, want misschien wordt het kanon daardoor wel breder, groter, robuuster???
Ik zal zeker zo doorgaan!
Jij ook bedankt voor deze reactie's!
quote:Oke ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen
Op zaterdag 14 februari 2004 21:38 schreef huiz het volgende:[..]
Volgens mij kun je best de ingebouwde flitser gebruiken. Als je dan teveel weerkaatsing hebt zou je een losse flitser met een difuse kapje kunnen gebruiken (nog beter als je de flitsintensiteit heel laag kunt zetten). Of je plakt een stukje halfdoorzichtig plakband over je flitser, dat werkt ook goed.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:42 schreef m-niki het volgende:[..]
haha nee joh!! Anno betekent gewoon: "vanaf jaar" in het Latijn ... gheghe..dat bedoelde Speedy dus vast niet!!
quote:Nee zo bedoel ik het dus echt niet he
Op zaterdag 14 februari 2004 21:45 schreef Alex_XXL het volgende:[..]
Dat mag ik dan maar hopen
Maar wel een mooie plaat
quote:Ik vind hem bijna af.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke weer even naar die plaats geweest.
Wat ik erbij wil zeggen is dat het beetje moeilijk gaat vanwege die kleine muurtje die daar tussen staat.
Ik heb de camera uiteindelijk toch maar op het muurtje moeten doen, voor/achter het muurtje gaat gewoon niet.
This nogal moeilijk om deze goed op de foto te zetten vanwege die huizen/auto's wat dan ook maar.
Vanaf onderaan nemen vind ik ook nogal pittig gaan en wat ik net al zei: dat muurtje maakt het vooral erg moeilijk.[...]
Edit: aanvulling
quote:Dank U
Op zaterdag 14 februari 2004 22:39 schreef RonaldV het volgende:[..]
Ik vind hem bijna af.
Alleen nog iets rechter imho.Edit: aanvulling
Heb wel wat oud materiaal, maar zit nog te twijfelen..
tips?
of
quote:Je mag de kleurenfoto's ook fotosoepen naar zwart/wit
Op zondag 15 februari 2004 12:52 schreef Faithy het volgende:
hm... de foto's van toneel zijn er niet van gekomen zwart wit.. wel veel kleuren foto's...Heb wel wat oud materiaal, maar zit nog te twijfelen..
tips?
quote:Dat vind ik niet echt een mooi resultaat geven
Op zondag 15 februari 2004 12:53 schreef texelonia het volgende:[..]
Je mag de kleurenfoto's ook fotosoepen naar zwart/wit
maar ik moet die foto's nog laten ontwikkelen, dus uberhaupt even kijken of er wat leuks tussen zit
hope so.. want er waren zoveel leuke kodak-moments
Definitieve inzending
quote:hele mooie foto
Op zondag 15 februari 2004 13:56 schreef neok het volgende:
De lichtstad. Deze meneer deed het zo'n dikke 100 jaar geleden op de Montmartre. Ik probeerde het enkele maanden terug op de Place de la Concorde.Definitieve inzending
Dus ik denk dat ik voor 2 keuzes sta:
1:
-weg-
Of
2:
-weg-
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 15-02-2004 18:13]
quote:Ik zal nog eens proberen.
Op zondag 15 februari 2004 15:30 schreef Caar2 het volgende:
Ik dacht, laat ik het je eens makkelijk makenik vind de eerste als foto beter.Maar qua belichting vind ik de tweede beter. Ik vind de eerste heel mooi alleen dus veel te donker. hmz... wat moet je daar nou mee...??? goed, toch zou ik voor de eerste gaan! kan je em echt niet wat lichter maken???
morgen gaat hopelijk mijn rolletje weg
-foto staat onderaan!-
Zo dan?
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 15-02-2004 18:14]
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zow was ik weer.Zo dan?
quote:Dat vind ik er echt een stuk beter uitzien!!!
Zow was ik weer.Zo dan?
quote:Hier mis ik denk ik de link met het klassieke :S
Op zondag 15 februari 2004 12:52 schreef Faithy het volgende:
hm... de foto's van toneel zijn er niet van gekomen zwart wit.. wel veel kleuren foto's...Heb wel wat oud materiaal, maar zit nog te twijfelen..
tips?
of
quote:Oke dan!
Op zondag 15 februari 2004 16:52 schreef Xilantof het volgende:[..]
erg mooi. die kolom is nu niet zo donker meer
quote:Dat vind ik ook.
Op zondag 15 februari 2004 16:53 schreef Silent_Lucidity het volgende:[..]
Dat vind ik er echt een stuk beter uitzien!!!
Bedankt voor jullie reactie's
quote:dit wordt dus je inzending?
Op zondag 15 februari 2004 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Oke dan!
Ik vind em zo ook goed.
[..]Dat vind ik ook.
Bedankt voor jullie reactie's
quote:Geen fotosoep overtredingen begaan?
Zow was ik weer.Zo dan?
quote:Geschoten:
Op zondag 15 februari 2004 17:01 schreef texelonia het volgende:[..]
Geen fotosoep overtredingen begaan?
1: Foto bekeken.
2: Foto beetje rechter gezet.
3: Foto zwart wit gemaakt.
4: Foto verkleint naar 550.
5: Foto geupload.
6: Foto hier gepost.
Dus er is totaal niks aan die foto verkloot.
quote:Okay, ik dacht dat je hem lichter had gemaakt ofzow
Op zondag 15 februari 2004 17:05 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Geschoten:
Iso 400
3 MP1: Foto bekeken.
2: Foto beetje rechter gezet.
3: Foto zwart wit gemaakt.
4: Foto verkleint naar 550.
5: Foto geupload.
6: Foto hier gepost.Dus er is totaal niks aan die foto verkloot.
quote:Neej dat mag volgensmij niet.
Op zondag 15 februari 2004 17:12 schreef texelonia het volgende:[..]
Okay, ik dacht dat je hem lichter had gemaakt ofzow
Maar weet zelfs niet eens of dat wel of niet mag.
je mag wel lichter maken in photoshop hoor, dat doe je dan met brightness en contrast en de levels!!
St.Hubertus jachthuis op de hoge veluwe.
En bij deze hebben ik twee onderwerpen gecombineerd "reflectie uit het verleden"
quote:Ik denk toch dat ik voor de eerste ga, maar ik moet er nog even over nadenken
Op zondag 15 februari 2004 17:50 schreef Ymke het volgende:
Vindt ze eigenlijk alletwee wel mooi , fr,oos . en passend bij het onderwerp
quote:Jep! Een ander punt is de conversie naar zwart/wit. Standaard schiet ik alles in kleur. Dus als je een zwart/wit plaatje wilt dan heb je verschillende mogelijkheden (Photoshop): desaturate, grayscale en channel mixer:
Op zondag 15 februari 2004 17:21 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Neej dat mag volgensmij niet.
De belichting moet echt met de camera zelf gedaan worden.
Wat gebruiken jullie? En waarom?
quote:Daar is dit niet het topic voor lijkt me.
Op zondag 15 februari 2004 17:53 schreef neok het volgende:[..]
Jep! Een ander punt is de conversie naar zwart/wit. Standaard schiet ik alles in kleur. Dus als je een zwart/wit plaatje wilt dan heb je verschillende mogelijkheden (Photoshop): desaturate, grayscale en channel mixer:
Wat gebruiken jullie? En waarom?
quote:Ik gebruik calculations, is wel wat moeilijker maar veel flexibeler en ik vind met betere resultaten
Op zondag 15 februari 2004 17:53 schreef neok het volgende:Wat gebruiken jullie? En waarom?
quote:Streng hoor
Op zondag 15 februari 2004 17:56 schreef Ymke het volgende:[..]
Daar is dit niet het topic voor lijkt me.
quote:*pak zweepje en wacht op volgend slachtoffer*
Op zondag 15 februari 2004 17:59 schreef fr.oosje het volgende:[..]
Streng hoor
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:01 schreef Xilantof het volgende:[..]
dit wordt dus je inzending?
Dit is mijn inzending!!!
Klok mag weg
Thnx allemaal voor jullie hulp.
Ik ben echt een heel stuk wijzer geworden.
Ik zal zo zeker blijfen doorgaan!
Bedankt!!!!
De andere foto's worden nu weggehaald.
quote:Volgens mij is jou inzending door de "grayscale" gehaald
Op zondag 15 februari 2004 18:02 schreef Ymke het volgende:[..]
*pak zweepje en wacht op volgend slachtoffer*
Enne mijn foto is maagdelijk
quote:erg mooi
Op zondag 15 februari 2004 18:11 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Dit is mijn inzending!!!
Klok mag wegThnx allemaal voor jullie hulp.
Ik zal zo zeker blijfen doorgaan!Bedankt!!!!
quote:Thnx
Op zondag 15 februari 2004 18:21 schreef Xilantof het volgende:[..]
erg mooi
quote:Ik vind het geweldig dat je de tijd en moeite hebt genomen om je originele idee beter te maken. Het resultaat mag er echt zijn hoor, petje af.
Op zondag 15 februari 2004 18:11 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Dit is mijn inzending!!!
Klok mag wegThnx allemaal voor jullie hulp.
Ik zal zo zeker blijfen doorgaan!Bedankt!!!!
@froos: ik ga voor die laatste! Prachtig kunstwerk heb je er van gemaakt! (weerspiegelt de camera nou in de foto zelf - cq. glanspapier of is het het glas van de lijst???)
quote:Alleen het idee getuigt al van grote creativiteit, de tweede foto, heeft het voor mij iets meer.
Op zondag 15 februari 2004 17:48 schreef fr.oosje het volgende:
zo maakte ze vroeger klassieke zwartwit
En bij deze hebben ik twee onderwerpen gecombineerd "reflectie uit het verleden"
stemmen gaat nog lastig worden
quote:Mooie foto's Vooral de tweede vind ik uitstekend in het onderwerp passen. Doet me wat meer. Gemaakt mbv spiegels of ed.??
Op zondag 15 februari 2004 17:48 schreef fr.oosje het volgende:
zo maakte ze vroeger klassieke zwartwit
quote:Gewoon een zw/w foto maken als dat de opdracht is en niet een kleurenfoto omzetten in zw/w
Op zondag 15 februari 2004 18:34 schreef m-niki het volgende:
ik gebruik zelf de channel mixer omdat het zwart voor mijn gevoel dan ook echt op zwart gezet kan worden en het wit toch nog wit blijft..ik mis vaak die twee tonen in een zwart-wit foto...(zijn vaak grijs-foto's). Daarbij kan ik dan lekker schuiven aan die schuifjes () en alle combinaties uitproberen totdat ik DE goede heb..
quote:da's zo voor-de-hand-liggend
Op zondag 15 februari 2004 19:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:[..]
Gewoon een zw/w foto maken als dat de opdracht is en niet een kleurenfoto omzetten in zw/w
quote:wat denk je dat een digitale camera eigenlijk doet wanneer je hem op "zwart-wit" stand zet???
Op zondag 15 februari 2004 19:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:[..]
Gewoon een zw/w foto maken als dat de opdracht is en niet een kleurenfoto omzetten in zw/w
quote:Sorry ik fotografeer analoog en druk de boel zelf af.
Op zondag 15 februari 2004 19:12 schreef m-niki het volgende:[..]
wat denk je dat een digitale camera eigenlijk doet wanneer je hem op "zwart-wit" stand zet???
quote:geeft niks hoor
Op zondag 15 februari 2004 19:13 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Sorry ik fotografeer analoog en druk de boel zelf af.
quote:Ik zit er ook echt niet mee hoor... vind het veel leuker om er zelf meer mee bezig te zijn... welke film ik kies voor bepaalde foto's enz. enz.
Op zondag 15 februari 2004 19:15 schreef Abbadon het volgende:[..]
geeft niks hoor
quote:De camera weerspiegelt in het glas van de lijst. By the weg dit is dus de trouwfoto van mijn opa en oma (de orginele met zo'n mooie gouden lijst) De camera is een oude agfa clickII met flitser. (zelfs met lampje) uit de tijd dat je na elke flits je lampje moest verwisselen
Op zondag 15 februari 2004 18:34 schreef m-niki het volgende:@froos: ik ga voor die laatste! Prachtig kunstwerk heb je er van gemaakt! (weerspiegelt de camera nou in de foto zelf - cq. glanspapier of is het het glas van de lijst???)
Enne bedankt voor de complimenten
quote:Wat kijken ze dan serieus/ernstig op hun bruiloft!
Op zondag 15 februari 2004 20:06 schreef fr.oosje het volgende:De camera weerspiegelt in het glas van de lijst. By the weg dit is dus de trouwfoto van mijn opa en oma (de orginele met zo'n mooie gouden lijst) De camera is een oude agfa clickII met flitser. (zelfs met lampje) uit de tijd dat je na elke flits je lampje moest verwisselen
Enne bedankt voor de complimenten
Hoop dat ik toch wel iets gelukkiger/verliefder kijk op mijn bruiloft
quote:Ja dat serieus kijken was mode in die tijd. Ik heb nog veel meer foto's uit die tijd en zelfs de kinderen kijken serieus
Op zondag 15 februari 2004 20:11 schreef texelonia het volgende:[..]
Wat kijken ze dan serieus/ernstig op hun bruiloft!
![]()
quote:Dank je wel
Op zondag 15 februari 2004 18:33 schreef pea4fun het volgende:[..]
Ik vind het geweldig dat je de tijd en moeite hebt genomen om je originele idee beter te maken. Het resultaat mag er echt zijn hoor, petje af.
quote:heeeeeeeeeeeeee pssssssssssssssssst texelonia fr.oos kijkt in het dagelijks leven net zo hoor!
Op zondag 15 februari 2004 20:11 schreef texelonia het volgende:[..]
Wat kijken ze dan serieus/ernstig op hun bruiloft!
![]()
quote:Zeg bemoei je er niet mee
Op zondag 15 februari 2004 20:28 schreef Ymke het volgende:[..]
heeeeeeeeeeeeee pssssssssssssssssst texelonia fr.oos kijkt in het dagelijks leven net zo hoor!
quote:Het is maar hoe je die kruiwagen op de foto zet denk ik....Zet er een man op klompen achter
Op zondag 15 februari 2004 20:36 schreef Supaaah het volgende:
Is een kruiwagen in jullie opinie ook een klasiek object? Ik kan niks anders bedenken anders sla ik dit maal maar over.
Weet nog niet welke ik ga kiezen, maar ik denk toch dat het "reflecties uit het verleden" wordt. Die is tenslotte speciaal voor deze wedstrijd gemaakt.
Het valt me trouwens op dat mijn foto's als ze eenmaal online staan veel donkerder zijn dan in photoshop. Meer mensen hier last van?
quote:Denk alleen niet dat me broertje mee wilt werken en me pa loopt niet (meer) in klompen.
Op zondag 15 februari 2004 20:38 schreef pea4fun het volgende:[..]
Het is maar hoe je die kruiwagen op de foto zet denk ik....Zet er een man op klompen achter
quote:Wat hebben mijn oren nu met serieus kijken te maken? Maar goed dit is wel heel erg off topic
Op zondag 15 februari 2004 20:35 schreef Ymke het volgende:
geef toe . je hebt net zulke oren
quote:Broertje...nu heb ik opeens een visioen van een soort Bartjefiguur die met een pet op en klompen aan in de kruiwagen zit....
Op zondag 15 februari 2004 20:42 schreef Supaaah het volgende:[..]
Denk alleen niet dat me broertje mee wilt werken en me pa loopt niet (meer) in klompen.
quote:Thnx!
Op zondag 15 februari 2004 20:27 schreef beertje_ het volgende:
Echt heel mooi geworden Speedy
-doei-
Nee dus!
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 15-02-2004 21:23]
quote:NIET!
Op zondag 15 februari 2004 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Even belijsting omheen gedaan.
Nodig of niet
Ik vind die kaders om die foto's dus echt helemaal nix. Voegt helemaal niets toe. Een mooi passpartout vind ik dan wel weer mooi, vooral omdat de randen dan veel breeder zijn waardoor je blik automatisch naar de foto toe gaat, maw je wordt niet afgeleid. Maar ja dat is mijn mening
quote:rand hoeft absoluut niet ...
Op zondag 15 februari 2004 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Thnx!
Ik ben er ook trots op!Even belijsting omheen gedaan.
Nodig of niet
quote:Ik blijf dit rare vragen vinden , eigenlijk ,,,,,
Op zondag 15 februari 2004 21:15 schreef tjAb het volgende:
heb ook nog een foto gemaakt...
is dit wat?
[afbeelding]
JIJ stuurt een foto in die JIJ mooi vindt , het is toch raar om van te voren te vragen wat andere er van vinden?
Kom op stuur in of niet......
Oke dan ben ik zo klaar
quote:idd...je komt er in het stemtopic vanzelf wel achter of 't een mooie foto wordt gevonden of niet
Op zondag 15 februari 2004 21:22 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf dit rare vragen vinden , eigenlijk ,,,,,JIJ stuurt een foto in die JIJ mooi vindt , het is toch raar om van te voren te vragen wat andere er van vinden?
quote:Zelfontspanner
Op zondag 15 februari 2004 20:42 schreef Supaaah het volgende:Denk alleen niet dat me broertje mee wilt werken en me pa loopt niet (meer) in klompen.
quote:Heb je bij die laatste van de pomp nog geflitst of is dit daglicht? Ik vind het toch nog een fiks stuk verbeterd nu ie wat helderder is geworden
Op zondag 15 februari 2004 21:24 schreef SpeedyGJ het volgende:Oke dan ben ik zo klaar
En wat zeiden de omwonenden toen je voor de zoveelste keer dat ding op de foto ging zetten?
quote:Puur daglicht.
Op zondag 15 februari 2004 23:44 schreef huiz het volgende:[..]
Heb je bij die laatste van de pomp nog geflitst of is dit daglicht? Ik vind het toch nog een fiks stuk verbeterd nu ie wat helderder is geworden
![]()
[quote]En wat zeiden de omwonenden toen je voor de zoveelste keer dat ding op de foto ging zetten?
![]()
Sommige vroegen idd af waarom ik dat ding nou zovaak op de foto zette. Ik andwoorde heel simpel: Tja ik moet een foto goed hebben, als ie niet goed is kom ik gewoon weer terug
Bedankt voor je reactie!
quote:Yup 1884
Op maandag 16 februari 2004 00:08 schreef m-niki het volgende:
gheghe ik besef me nu idd pas dat jij daar drie dagen achtereen hebt staan fotograferen!! Terwijl het ding er al staat sinds 18nogwat (ben het effe kwijt)!!!
Reflecties uit het verleden
Portier? kan jij hem plaatsen
quote:Mooi
Op maandag 16 februari 2004 09:32 schreef fr.oosje het volgende:
Oke ik ben er uit, dit wordt mijn inzending voor deze maand.Reflecties uit het verleden
quote:Heheh
Op zondag 15 februari 2004 16:46 schreef Xilantof het volgende:
Hey Rique, ik heb jou fotoplek bekeken... en je hebt een goede hoek gekozen om uit te fotograferen
morgen gaat hopelijk mijn rolletje weg
quote:goede keuze, mooie foto!
Oke ik ben er uit, dit wordt mijn inzending voor deze maand.Reflecties uit het verleden
Ook de foto van tjAb vind ik erg leuk! Doet mij klassiek aan vanwege de klassieke muziek. Ik vraag me af waar je zelf aan twijfelt?
quote:Mooi , fr.oos
quote:idd
Op maandag 16 februari 2004 10:59 schreef rique het volgende:[..]
Heheh
Het is ongeveer de enige hoek waar geen snelweg / nieuwbouwwijk / groteMercedesBenz / andermodernspul op komt te staan.
OT:
rolletje is away
quote:voorbeeldje?
Op maandag 16 februari 2004 18:28 schreef Melio het volgende:
Persoonlijk vind ik veel zwart wit foto's erg grijs. Van een paar snap ik ook de bedoeling niet, of staan de voorwerpen er niet helemaal op.
quote:hijs idd al een tijdje stil....
Op maandag 16 februari 2004 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vraag me af waar portier eigelijk is..
er zal toch niet ergs gebeurt zijn?
quote:* portier zwaait even
Op maandag 16 februari 2004 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vraag me af waar portier eigelijk is..
zal ik ook maar weer eens wat doen deze maand?
Had als eerste idee een kerkhof.. te laat met inzenden.
2e idee : handen op een piano. Heb geen piano
3e idee.. weet niet of dat zon goed idee ia.
Ymke; vind die van jou echt ruig
quote:Dank je
Op maandag 16 februari 2004 19:50 schreef Milkwoman het volgende:
*haalt opgelucht adem*zal ik ook maar weer eens wat doen deze maand?
Had als eerste idee een kerkhof.. te laat met inzenden.
2e idee : handen op een piano. Heb geen piano![]()
3e idee.. weet niet of dat zon goed idee ia.
Ymke; vind die van jou echt ruig
quote:Hey portier, zou je miss die klok foto willen vervangen met de Pomp foto?
Op maandag 16 februari 2004 19:48 schreef portier het volgende:[..]
* portier zwaait even
Maar kan niet kiezen
Ik vind ze alle drie wel wat hebben. Die blikken zijn klassiek, zo niet antiek. Dat trambaanbordje natuurlijk vanwege het ouderwetsche taalgebruik maar verder is het een gewoon plaatje, en die auto doet me denken aan Laurel & Hardy
Vertel me, welke van de drie!
quote:nr 3
Op maandag 16 februari 2004 20:18 schreef huiz het volgende:
* huiz is ook op pad geweestMaar kan niet kiezen
Ik vind ze alle drie wel wat hebben. Die blikken zijn klassiek, zo niet antiek. Dat trambaanbordje natuurlijk vanwege het ouderwetsche taalgebruik maar verder is het een gewoon plaatje, en die auto doet me denken aan Laurel & HardyVertel me, welke van de drie!
quote:Mooi! Maarre....dit lijkt me een *echt* oude foto....niet 1 die recent is genomen. Of leid je me gewoon erg goed om de tuin?
Op maandag 16 februari 2004 20:21 schreef the-O het volgende:
Voor het klassieke tintje heb ik de vlekken en krassen maar laten zitten. Er schijnt een scanner aan te komen die me van dat werk bevrijdt.
groet,
Frida
quote:In Spanje, (Sierra de Gredos) een paar jaar geleden, dat dan weer wel.
Op maandag 16 februari 2004 20:37 schreef Frida het volgende:[..]
Mooi! Maarre....dit lijkt me een *echt* oude foto....niet 1 die recent is genomen. Of leidt je me gewoon erg goed om de tuin?
groet,
Frida
quote:hoi
Op maandag 16 februari 2004 20:44 schreef Yeahinho het volgende:
Dus híér zijn jullie!!Ik was het topic helemaal kwijt!
quote:Complimenten!! Vind het net 2 zusters in de Afrikaanse woestijn tijdens de 2e wereldoorlog...mooi hoor!
Op maandag 16 februari 2004 20:39 schreef the-O het volgende:[..]
In Spanje, (Sierra de Gredos) een paar jaar geleden, dat dan weer wel.
groet,
Frida
quote:Ik zit nog te twijfelen tussen 1 en 3
Op maandag 16 februari 2004 20:34 schreef Frida het volgende:[..]
Eens!!!
groet,
Frida
Zal er nog een nachtje over slapen
quote:Tja die 3de vind ik ook heel mooi.
Op maandag 16 februari 2004 21:51 schreef huiz het volgende:[..]
Ik zit nog te twijfelen tussen 1 en 3
Zal er nog een nachtje over slapen
Let niet op de combi.... maar had niet zoveel oude spullen ;-)
quote:Wat is dat voor een geslachtsdeel
Op maandag 16 februari 2004 22:21 schreef Denagam het volgende:
[afbeelding]Let niet op de combi.... maar had niet zoveel oude spullen ;-)
Ik vind zelf foto 1 echt super gaaf! Dat doe me denken aan die film trouwens van Kees van Kooten waar je alleen de coulissen van een pompstation ziet..maakt ook niet uit, maar hij doet heel authentiek aan...terwijl die film eigenlijk ook niet authentiek was, maar het wel aandeed...Foto 3 heeft ook wat, maar foto 1 springt er wat mij betreft echt uit!
@ the-O: mega mega mega mooie foto! Die blikken van die nonnetjes!! Ik vind by the way alle foto's op jouw site echt retegoed! Heb ik hier met een pro te doen?? (m.a.w. kan jij leven van fotograveren en heb je al ontzettend veel jaartjes met ervaring achter de rug??????)
quote:Dit koekblik zal wel echt antiek zijn, ik moest voor mijn werk vandaag in het Open Luchtmuseum in Arnhem zijn dus: camera mee
Op maandag 16 februari 2004 23:06 schreef m-niki het volgende:
LOLHuiz: een exact hetzelfde jodenkoekenblik heb ik laatst nog bij mijn lokale supermarkt gekocht (met coop clubcardkorting!!) Was wel een actie hoor, was kopie van waarschijnlijk dat blik van jou!
Ik vind zelf foto 1 echt super gaaf! Dat doe me denken aan die film trouwens van Kees van Kooten waar je alleen de coulissen van een pompstation ziet..maakt ook niet uit, maar hij doet heel authentiek aan...terwijl die film eigenlijk ook niet authentiek was, maar het wel aandeed...Foto 3 heeft ook wat, maar foto 1 springt er wat mij betreft echt uit!
En ja, ik vind die auto ook heel veel hebben maar als je er lang naar kijkt doet het weer zo gewoontjes aan. Zo van: goh, een oude auto.
De derde, dat is net andersom, hoe langer ik er naar kijk, hoe meer het begint te spreken terwijl een vluchtige blik het een nietszeggende foto laat zijn.
Lastig
Hopelijk weet ik morgen na een nachtje slapen welke ik definitief inzend.
quote:mooi, maar niet echt een klassieke uitstraling
Op dinsdag 17 februari 2004 09:58 schreef adjecanon het volgende:
Oke, dit wordt mijn definitieve inzending. Ben er niet helemaal tevreden over, maar dit is de eerste keer dat ik mee doe met foto wedstrijd, en dus een soort generale repetitie
Ik denk dat ik mijn debuut moet gaan missen Ben al dagen op zoek naar het negatief van mijn foto (die van het station in Berlijn). Twee kamers en de doka helemaal overhoop gehad, maar niks gevonden
En dat terwijl ik hem nog eens af wilde laten drukken door de fotograaf.
quote:idd. Zo'n radar op zo'n boot doet mij niet echt aan vroeger denken, haha. Had ook liever een oud vissersschip gehad, maarja, je hebt het natuurlijk niet altijd voorhet uitkiezen.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:00 schreef Xilantof het volgende:[..]
mooi, maar niet echt een klassieke uitstraling
quote:Kan je dan niet nog andere foto's maken?? oke, berlijn is dan misschien wat te ver weg, maar bij jou in de buurt moet toch ook wel wat te vinden zijn???
Op dinsdag 17 februari 2004 10:17 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Inderdaad wel een mooie foto maar zo'n radar op het dak straalt voor mij ook niet echt iets klassieks uitIk denk dat ik mijn debuut moet gaan missen
Ben al dagen op zoek naar het negatief van mijn foto (die van het station in Berlijn). Twee kamers en de doka helemaal overhoop gehad, maar niks gevonden
En dat terwijl ik hem nog eens af wilde laten drukken door de fotograaf.
quote:Ja ik heb op zich wel een idee, maar om voor 2 of 3 foto's een heel rolletje vol te schieten... das me eigenlijk een beetje teveel van het goede
Op dinsdag 17 februari 2004 10:49 schreef adjecanon het volgende:[..]
Kan je dan niet nog andere foto's maken?? oke, berlijn is dan misschien wat te ver weg, maar bij jou in de buurt moet toch ook wel wat te vinden zijn???
edit:
[Dit bericht is gewijzigd door Silent_Lucidity op 17-02-2004 11:17]
quote:Waarom doe je deze niet gewoon?!? Het is een interessante foto om naar te kijken. Een frame dr omheen doet trouwens ook wonderen
Op dinsdag 17 februari 2004 11:05 schreef Silent_Lucidity het volgende:[..]
Ja ik heb op zich wel een idee, maar om voor 2 of 3 foto's een heel rolletje vol te schieten... das me eigenlijk een beetje teveel van het goede
Maar misschien dat het nog wel lukt... kan die foto pas volgende week maandag maken en dan ook nog een flinke dosis geluk hebben
edit:
quote:Ik heb hem er zo maar even opgegooid geen zin om er een frame omheen te maken dat doe ik wel als ik hem in ga leveren
Op dinsdag 17 februari 2004 11:56 schreef adjecanon het volgende:[..]
Waarom doe je deze niet gewoon?!? Het is een interessante foto om naar te kijken. Een frame dr omheen doet trouwens ook wonderen
quote:Oh ja... klassiek zwartwit gemaakt met klassieke camera (Canon A1) op Ilford Delta 400 film.
Op dinsdag 17 februari 2004 12:06 schreef TheMarco het volgende:
Ok ik leef nog... en ik doe effe mee weer ook
quote:Hij's fijn.
@m-niki: dank je wel. En geen prof, gewoon liefhebber.
quote:mooie foto
quote:Je hebt daar een programma'tje voor dat heet Framemaster. En is te downloaden op www.download.com
Op dinsdag 17 februari 2004 13:08 schreef Milkwoman het volgende:
ff een vraag, hoe maak je der een frame om?
Of heeft iemand een linkje?
thnx
quote:Mooie foto idd. k weet niet, maar doet me denken aan Parijs.'T zal toch niet.......... of wel?
quote:Baas in eigen buik, dolle mina's in 1970
Op maandag 16 februari 2004 20:10 schreef Ymke het volgende:[..]
Dank je
, wat is je derde idee?
Mannen met nog echte baarden!
quote:Nope gewoon Amsterdam op een zonnige dag
Op dinsdag 17 februari 2004 13:44 schreef adjecanon het volgende:[..]
Mooie foto idd. k weet niet, maar doet me denken aan Parijs.'T zal toch niet.......... of wel?
quote:Grijs daar bedoel ik mee dat het wit niet wit is:Ouwsok, ymke, beertje, reulor, tulpe en allen die ik vergeten ben. Niet snappen doe ik de foto's van Icilce (slechte korrel) Raketman, roek, samescu of hoe men ook allemaal heet.
Op maandag 16 februari 2004 18:43 schreef Xilantof het volgende:[..]
voorbeeldje?
quote:heeft meer van nederland weg
Op dinsdag 17 februari 2004 13:44 schreef adjecanon het volgende:[..]
Mooie foto idd. k weet niet, maar doet me denken aan Parijs.'T zal toch niet.......... of wel?
quote:hahaha dat gaat moeilijk worden , misschien kan je ergens nog een bom moeder vinden
Op dinsdag 17 februari 2004 14:03 schreef Milkwoman het volgende:[..]
Baas in eigen buik, dolle mina's in 1970
quote:Goeie keuze
Op dinsdag 17 februari 2004 21:18 schreef huiz het volgende:
Owkee, de keuze is gemaakt, dit is mijn definitieve inzending
quote:kan ik het alleen maar mee eens zijn
Op dinsdag 17 februari 2004 21:37 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Goeie keuze
Nu heb ik er echter wel 4 gevonden, maar of het iets is (en zo ja, welke) dat vraag ik me ten zeerste af...
quote:de middelste
Op dinsdag 17 februari 2004 21:44 schreef Yeahinho het volgende:
Een fijn onderwerp dit, want eindelijk kon ik eens in mijn homemade kiekjes-map bladeren!Nu heb ik er echter wel 4 gevonden, maar of het iets is (en zo ja, welke) dat vraag ik me ten zeerste af...
quote:Heej Marco, long time no see. Heb je ook een iets verkleinde versie?
quote:idd
Op dinsdag 17 februari 2004 21:56 schreef Re het volgende:[..]
de middelste
Deze foto is 3 weken geleden gemaakt in de franse alpen in de buurt van Gap.
Een klein boeren bedrijfje dat toch maar besloot een nieuw busje te kopen en de oude maar dienst laat doen als kippenren oid .
Klassiek en nostalgisch tegelijk.
Deze foto is niet bewerkt en is met black/white optie gemaakt.
Grote uitvoering hier klikke : http://home.planet.nl/~leeu6668/PC190170.jpg
quote:Tja.. als ik mijn buik nou eens flink uitzet
Op dinsdag 17 februari 2004 19:47 schreef Ymke het volgende:[..]
hahaha dat gaat moeilijk worden , misschien kan je ergens nog een bom moeder vinden
quote:Smaak is iets anders dan een goede zwart/wit foto beoordelen.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:33 schreef Milkwoman het volgende:
tja.. iedereen stuurt zijn eigen smaak in..En veel mensen bewerken of achteraf de foto in fotosoep (zwart wit maken) en veel hebben zo'n functie op hun camera. de echt ouderwetse fotos zijn ook niet zwart wit hoor.. mijn moeders kinder foto's zijn ook meer grijzig.
Waarschijnlijk zijn jouw moeders kinder foto's ook van een matige kwaliteit.
quote:Krijgen we nu weer dezelfde sepia-achtige discussie maar dan over wat zwart-wit is? Kom op joh, je hebt je toch niet op 1 februari geregistreerd om alleen maar commentaar op onze inzendingen te hebben?
Op donderdag 19 februari 2004 08:19 schreef Melio het volgende:[..]
Smaak is iets anders dan een goede zwart/wit foto beoordelen.
Waarschijnlijk zijn jouw moeders kinder foto's ook van een matige kwaliteit.
Ik ben in blijde afwachting van jouw fantastische 100% zwart-wit plaat die alle andere inzendingen zal laten schudden op hun grondvesten!
disclaimer: er moet natuurlijk wel wat lekkers bij zitten
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 09:29 schreef Xilantof het volgende:
mijn foto's komen misschien/waarschijnlijk vanavond..
straks ff bellen of ze klaar zijn![]()
disclaimer: er moet natuurlijk wel wat lekkers bij zitten
![]()
Oftewel, ik ben benieuwd!
quote:ikke ook
Op donderdag 19 februari 2004 09:34 schreef rique het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oftewel, ik ben benieuwd!
[ img]http://www.mijneigenpagina.nl/mijnfoto.jpg[/img]
handiger is om op je foto te klikken op de site waar hij staat met je rechtermuisknop en dan klikken op 'properties' daar staat dan de url!!
succes!!
Ik ff nog meer foto's zoeken. Dit is leuk
[Dit bericht is gewijzigd door PhoolieEdje op 19-02-2004 12:46]
Oer Hollands plaatje
[Dit bericht is gewijzigd door PhoolieEdje op 19-02-2004 12:47]
je weet dat je maar 1 foto mag inzenden voor deze wedstrijd trouwens???
quote:prima foto!
Op donderdag 19 februari 2004 13:11 schreef k_man het volgende:
Dit wordt 'm:
quote:Nee die discussie krijg je niet. Het ging om de overwegend grijze toon in veel zwart wit foto's, ik zag wel uitzonderingen maar dat waren er niet zoveel. Een goed belichte foto is een foto waarin alle tonen tussen zwart en wit in zitten en waarin zwart zwart is en wit wit en niet grijs. Een goed zwart wit foto maken is niet makkelijk.
Op donderdag 19 februari 2004 09:24 schreef rique het volgende:[..]
Krijgen we nu weer dezelfde sepia-achtige discussie maar dan over wat zwart-wit is? Kom op joh, je hebt je toch niet op 1 februari geregistreerd om alleen maar commentaar op onze inzendingen te hebben?
Ik ben in blijde afwachting van jouw fantastische 100% zwart-wit plaat die alle andere inzendingen zal laten schudden op hun grondvesten!
Ik ben geen digitaal fotograaf en die spullen die ik heb houd ik liever analoog. Het feit dat je ergens verstand van hebt hoeft niet per definitie in te houden dat ik de perfecte foto's maak, ik vind het ook een lastig karwei om een mooie en goede zwart wit foto te maken. En ook bij mijzelf zie ik een geslaagd en minder geslaagd product zo terug.
quote:Foto 1 vind ik zoals gezegd zelf juist één van de mooisten.... Foto 2 is ook leuk, maar jammer van dat gloednieuw reclamebord naast de bouwvallige dugout
Op donderdag 19 februari 2004 01:11 schreef m-niki het volgende:[uitgebreid commentaar]
Teruggaan zal niet overigens lukken. De eerste twee foto's zijn deze zomer in een klein stadionnetje in België gemaakt, en de laatste twee rond hetzelfde tijdstip in één of ander oud-Limburgs dorpje... Grauw weer was het trouwens helemaal niet; ik had juist moeite om de fel schijnende zon niet in de lens te krijgen!
Met Photoshop heb ik het allemaal wat donkerder gemaakt, maar zo te zien is dat niet echt mooi te noemen... Van sluitertijd, lichtinval, en allemaal andere foto-zaken heb ik dus totaal geen kaas gegeten, dus dat kun je vergeten!
Nog iemand meer die commentaar als dit kan/wil leveren? Erg bedankt alvast m-niki!
Het is overigens "De Oeler Watermolen" in Hengelo (O). Ben daar vandaag geweest en heb van het mooie weer genoten.
Als hij niet toegelaten wordt, dan post ik hem wel zonder 'gesofte' border.
quote:zonder is ie mooier
Op donderdag 19 februari 2004 19:32 schreef Alex_XXL het volgende:
Dit is em zonder border:Ik moet wel zeggen dat ik hem met border ouder vind lijken....
quote:echt waar? ik vind 'm zo een stuk mooier...en net zo 'klassiek' als met border...
Dit is em zonder border:Ik moet wel zeggen dat ik hem met border ouder vind lijken....
quote:Ik vind de foto zo veel krachtiger en de natuurlijke border van takken vind ik wel speels.
quote:deze is saaier
Op donderdag 19 februari 2004 19:41 schreef Alex_XXL het volgende:
Goed als we toch bezig zijnDeze heb ik ook nog gemaakt, is misschien iets duidelijker. Voor mij is die andere namelijk heel duidelijk (ik was erbij
), maar als je hem zo verkleind, kun je idd niet zo goed zien wat het is.....
quote:Klopt. Ik heb gemerkt dat het ook ook erg lastig is om "zwart/wit" te denken.... Daarom had ik ook voor die andere gekozen. In kleur zien ze er veel levendiger uit!
Op donderdag 19 februari 2004 19:42 schreef Abbadon het volgende:[..]
deze is saaier
quote:Je mag het contrast opvoeren dan is het een nog mooiere foto.
Goed als we toch bezig zijnDeze heb ik ook nog gemaakt, is misschien iets duidelijker. Voor mij is die andere namelijk heel duidelijk (ik was erbij
quote:Vanuit de andere hoek vind ik de foto wat beter. Nu leiden de gebouwen op de achtergrond ook wat af.
leuke foto Rewinoquote:Op maandag 23 februari 2004 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Jaaaa. eindelijk kan ik mijn foto *definitief* inleveren
[afbeelding]
Station Haarlem, by the way
Dank jequote:Op maandag 23 februari 2004 10:11 schreef Ymke het volgende:
[..]
leuke foto Rewino
Darn. Ik zie net dat DjMisterY ook een beeldje van Laurel & Hardy in z'n foto heeft gebruikt...quote:Op maandag 23 februari 2004 00:44 schreef texelonia het volgende:
Okay zal ik dan als eerste na de downtime een foto plaatsen?
[afbeelding]
Vanmiddag in huis rondgesnuffeld voor leuke dingetjes, en kwam dit beeldje tegen op m'n vaders nachtkastjeWas de foto al aan het uploaden toen ik me bedacht dat het forum het natuurlijk nog niet deed
Maar bij deze dan: dit is mijn nieuwe definitieve inzeinding!
Klopt, die moeten ff geschopt worden, done zodra ik rechten krijgquote:Op maandag 23 februari 2004 17:24 schreef Xilantof het volgende:
het centrale topic is ook geen sticky meer
of zodra een modje voorbij komtquote:Op maandag 23 februari 2004 17:37 schreef portier het volgende:
[..]
Klopt, die moeten ff geschopt worden, done zodra ik rechten krijg.
Inderdaadquote:Op maandag 23 februari 2004 17:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
of zodra een modje voorbij komt
Hellow,wel wennen hoor!quote:Op maandag 23 februari 2004 17:51 schreef portier het volgende:
[..]
Inderdaad.
leuke fotoquote:Op maandag 23 februari 2004 13:57 schreef Subhuman het volgende:
Hierbij mijn inzending voor de fotowedstrijd van deze maand.
[afbeelding]
Dit is de 550 pixels (ongeveer) versie van deze foto, en omdat de url tag nog niet goed werkt hieronder de grotere versie die dus eigenlijk niet past
[afbeelding]
Het is de tuin van een kasteel in Lunéville. Het kasteel zelf is helaas begin vorig jaar gedeeltelijk afgebrand.
Héééj, mag jij nog wel moddenquote:Op maandag 23 februari 2004 17:58 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Hellow,wel wennen hoor!
????quote:Op maandag 23 februari 2004 18:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Héééj, mag jij nog wel modden
Die is waarschijnlijk volquote:Op maandag 23 februari 2004 18:10 schreef portier het volgende:
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
Fotowedstrijd Februari - Centraal topic
Moeten ff gekickt worden. Die 2e kan ik tzt zelf wel doen... Het klachtentopic kan ik ff niet vinden, was die niet sticky of was die vol?
net alsof wij hier zo roekeloos zijnquote:Op maandag 23 februari 2004 18:16 schreef Ouwesok het volgende:
@Fotoloog: Hou jij de openbare orde hier even in stand, ik heb het idee dat er bij mij het een en ander niet helemaal goed doorkomt
Ik heb nog geen rechten voor sticky enzo, fotoloog? Aan jou de eer. Het klachten/complimenten topic van Fotografie! is deel 1quote:Op maandag 23 februari 2004 18:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die is waarschijnlijk volOpen daar dus ff een nieuwe voor.
Ik weet dat ik had moeten resizen. Ik wilde ook die grote aan die kleine linken met een URL, maar de URL-tag werkte nog niet.quote:Op maandag 23 februari 2004 18:10 schreef portier het volgende:
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
Fotowedstrijd Februari - Centraal topic
Moeten ff gekickt worden. Die 2e kan ik tzt zelf wel doen... Het klachtentopic kan ik ff niet vinden, was die niet sticky of was die vol?
Dankje!quote:Op maandag 23 februari 2004 17:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
leuke foto![]()
Ik zie een oud topic van Vork! is het de bedoeling om die sticky te maken?quote:Op maandag 23 februari 2004 19:14 schreef portier het volgende:
[..]
Ik heb nog geen rechten voor sticky enzo, fotoloog? Aan jou de eer. Het klachten/complimenten topic van Fotografie! is deel 1.
De faq is inmiddels weer kleverigquote:Op maandag 23 februari 2004 19:59 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ik zie een oud topic van Vork! is het de bedoeling om die sticky te maken?
Ik dacht donderdag de 26ste 23:59 uur. Maar het staat in het centrale topic, mocht iemand dat kunnen vindenquote:Op dinsdag 24 februari 2004 00:21 schreef Abbadon het volgende:
inleveren kan volgens mij tot vrijdag de 27e
Ben ik met je eens. Normaliter doe ik dat ook. Alleen deze keer heb ik een uitzondering gemaakt, ik wilde wel graag meedoen (december en januari heb ik al moeten overslaanquote:Op dinsdag 24 februari 2004 11:27 schreef the-O het volgende:
Vind het trouwens wel leuker als mensen speciaal voor de wedstrijd een foto maken, in plaats van het archief afzoeken naar iets wat binnen de wedstrijd past.
maakt niet uit :Pquote:Op woensdag 25 februari 2004 00:38 schreef dane het volgende:
Ik heb heeel veel problemen gehad met internet de laatste tijd en heb niet echt meer aan fok gedacht.
Nou eh... nee dus, hij is momenteel nog niet sticky. Maar dit is hem: Fotowedstrijd Februari - Centraal topic Nog niet alle foto's staan erin, ik begreep dat Portier zijn rechten om te wijzigen nog niet terugheeftquote:Op woensdag 25 februari 2004 00:36 schreef m-niki het volgende:
nee nee nee niet uitstellen!! foto's staan toch gewoon bovenaan nu als sticky dus iedereen kan ze zien...
Er is ook niemand die op mijn foto reageert. Dus die vindt ook niemand mooi?quote:Op dinsdag 24 februari 2004 12:47 schreef L-E-A het volgende:
PhoolieEdje >>> Ik wou nog even zeggen dat ik je foto van de Berlijnse muur echt heel gaaf vindMaar het lijkt wel of ik de enige ben...want niemand reageert er op
Naja...ik vind hem wel mooi
![]()
Stemmen wordt weer erg lastig deze maandquote:Op woensdag 25 februari 2004 10:25 schreef Ymke het volgende:
Ik vind alle foto's heel erg mooi![]()
hee pssssssssssst stem kopen?quote:Op woensdag 25 februari 2004 10:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Stemmen wordt weer erg lastig deze maand
quote:Op woensdag 25 februari 2004 10:36 schreef Ymke het volgende:
[..]
hee pssssssssssst stem kopen?
![]()
*Boos kijkt*quote:Op woensdag 25 februari 2004 10:36 schreef Ymke het volgende:
[..]
![]()
Kost ie?quote:Op woensdag 25 februari 2004 10:36 schreef Ymke het volgende:
[..]
![]()
Als ik heel eerlijk ben (en dat ben ik natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2004 11:15 schreef Xilantof het volgende:
ik denk dat dit mijn inzending gaat worden.
tis zo'n oude (dioden)radio
[afbeelding]
ik had er een aantal foto's van gemaakt, maar door de gehele kast die er omheen zit (als je hem zit staat denk je dat het zo;n dressoir-kast is) is het moeilijk, had ook 1 foto gemaakt van voren, op zich leuk, maar daar zitten ook wat nadelen aan....quote:Op woensdag 25 februari 2004 11:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben (en dat ben ik natuurlijk), ik vind het idee leuk, maar er is nogal weinig van te zien
't Is dat je erbij zegt dat het een radio is... Misschien een ander camerastandpunt proberen om het wat spannender te maken?
Of je gewoon helemaal niks van mij aantrekken natuurlijk![]()
grappemakerquote:Op woensdag 25 februari 2004 11:42 schreef Rewimo het volgende:
Da's jammer Xilantof. Maar ja joh, wie weet valt iedereen wel als een blok voor je foto![]()
bij mij laadt hij geen enkele foto in het centrale topicquote:Op woensdag 25 februari 2004 08:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou eh... nee dus, hij is momenteel nog niet sticky. Maar dit is hem: Fotowedstrijd Februari - Centraal topic Nog niet alle foto's staan erin, ik begreep dat Portier zijn rechten om te wijzigen nog niet terugheeft
je weet nooitquote:Op woensdag 25 februari 2004 11:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
grappenmaker
bij mij ook nietquote:Op woensdag 25 februari 2004 11:47 schreef Abbadon het volgende:
[..]
bij mij laadt hij geen enkele foto in het centrale topic
Da's helemaal lastig stemmen dusquote:Op woensdag 25 februari 2004 11:47 schreef Abbadon het volgende:
[..]
bij mij laadt hij geen enkele foto in het centrale topic
niks lastigs aan hoor...als ik niets zie stem ik gewoon nietquote:Op woensdag 25 februari 2004 13:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Da's helemaal lastig stemmen dus
Stem dan maar op mijquote:Op woensdag 25 februari 2004 13:21 schreef Abbadon het volgende:
[..]
niks lastigs aan hoor...als ik niets zie stem ik gewoon niet
wel een beetje jammer op zich...
alleen als jij op mij stemt...quote:Op woensdag 25 februari 2004 13:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Stem dan maar op mij
Daar valt over te praten natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2004 14:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
alleen als jij op mij stemt...
iddquote:Op woensdag 25 februari 2004 15:34 schreef Abbadon het volgende:
ik heb alle vertrouwen in ons moderatie-team
heeft portier al rechten dan?quote:Op woensdag 25 februari 2004 15:37 schreef Rewimo het volgende:
Euh, misschien kan Portier voor dit speciale geval een (tijdelijk) noodtopic aanmaken met alle foto's erin? Of is dat geen oplossing? Eventueel aan te maken na de sluiting morgen om 23.59 uur? Het topic kan dan meteen op slot. Met een linkje in het dan toch te maken stemtopic kan iedereen de foto's dan bekijken.
het vinden is juist aardig moeilijk...quote:Op woensdag 25 februari 2004 17:19 schreef Re het volgende:
[..]
heeft portier al rechten dan?
trouwens het makkelijkste om het sticky topic weer te vinden is om posts van de laaste 2 weken te laten zien, dan zie je hem weer
En je bent ook al nieuwe inzendingen aan het plaatsen, zie ikquote:Op woensdag 25 februari 2004 17:56 schreef fotoloog het volgende:
Gelukt,topic is sticky inmiddels
Ja,ik ben er druk mee ff geduld ajb,komt in ordequote:Op woensdag 25 februari 2004 18:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En je bent ook al nieuwe inzendingen aan het plaatsen, zie ik
Nu de mijne nog![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |