abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1194731
Ik ben in een hele diepeslaap en heftig aan het dromen.
Dan word ik wakker(echt wakker)maar ik kan me niet bewegen.
Het lijkt dan net of er iemand in mijn lichaam wil kruipen.
Ik moet dan echt moeite doen zodat ik mij weer kan bewegen.
Best wel eng
  donderdag 12 juli 2001 @ 13:03:21 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1194843
Heb ik een keer een stukje over geschreven, heeft te maken met het uittreden van je lichaam in je slaap.
Kennelijk heb je als wakker word, nog niet de tijd om in je lichaam te kruipen; Je geest is nog aan het draaien om er in te passen.

Als je slaapt zweef je een halve meter tot een meter boven je lichaam.

(uittreden in je slaap als je bewust bent kan ook geoefend worden)

The truth was in here.
pi_1194931
ik ken het!
vooral van sochtends voor het wakker worden, dat je al bewust bent maar nog ff niks kan
of als je een power tukkie hebt gedaan en je wordt plots wakker, staat op en dan moet alles nog je lichaam in ofzo, dat je al zwalkend je hoofd bijelkaar graaid.
een keer had ik koorts, toen werd ik midden in de nacht wakker en was het net alsof ik boven mijn lichaam zweefde, toen had ik ook het gevoel dat ik niet alleen in mijn kamer was
vaag he, heb ik ook maar 1 keer meegemaakt helaas...

spooky!

donderdag 12 juli 2001 @ 14:06:31 #4
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1195175
Je niet kunnen bewegen als je net wakker bent hoeft helemaal niets met uittreding te maken hebben.
In je slaap treedt er een slaapverlamming op. Dat heeft te maken met dromen. De bewegingen die je in je droom maakt, maak je ook in het echt. Dus als jij droomt dat je fietst, maken je benen een fietsbeweging. Dat dit niet zo handig is lijkt me duidelijk.
Om dat dus tegen te gaan is er de slaapverlamming. Soms is die nog niet helemaal voorbij als je wakker wordt en kun je je even niet bewegen.
Niets om je druk over te maken, is heel normaal.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_1196164
Ik heb het weleens, maar bij mij isset zo weer over, gelukkig.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:21:44 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1196250
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 14:06 schreef Wilgje het volgende:
Je niet kunnen bewegen als je net wakker bent hoeft helemaal niets met uittreding te maken hebben.
In je slaap treedt er een slaapverlamming op. Dat heeft te maken met dromen. De bewegingen die je in je droom maakt, maak je ook in het echt. Dus als jij droomt dat je fietst, maken je benen een fietsbeweging. Dat dit niet zo handig is lijkt me duidelijk.
Om dat dus tegen te gaan is er de slaapverlamming. Soms is die nog niet helemaal voorbij als je wakker wordt en kun je je even niet bewegen.
Niets om je druk over te maken, is heel normaal.
Tis maar welk boek je leest waar je uitleg in zoekt
The truth was in here.
  donderdag 12 juli 2001 @ 18:22:19 #7
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1196544
Verschillende boeken, waaronder enkele van P. Vroon.
Hoogleraar psychologie en funktieleer, voor zijn dood.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_3735095
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 12:38 schreef moeke het volgende:
Best wel eng
Had ik vanochtend, nog nooit eerder meegemaakt. Heel gek, je probeert wel te bewegen maar het lijkt alsof je zenuwen niks doorgeven. Het leek ook of ik 'schuin' lag.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 5 april 2002 @ 16:20:22 #9
25486 aa-o
imprisoned
pi_3735226
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 16:11 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Had ik vanochtend, nog nooit eerder meegemaakt. Heel gek, je probeert wel te bewegen maar het lijkt alsof je zenuwen niks doorgeven. Het leek ook of ik 'schuin' lag.

Dat hoor ik van veel mensen, alsof hun benen in de lucht hangen, maar het hoofd nog op het kussen ligt. Ik denk dat dit een fase van een OBE kan zijn..

Kijk ook hier eens:
sleep paralysis

[url=http://outofbody.nl/]Outofbody.nl[/url]
pi_3735330
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 16:20 schreef aa-o het volgende:

[..]

Dat hoor ik van veel mensen, alsof hun benen in de lucht hangen, maar het hoofd nog op het kussen ligt. Ik denk dat dit een fase van een OBE kan zijn..

Ik wil eigenlijk helemaal niks met dit soort dingen te maken hebben, maar ja..
quote:
Kijk ook hier eens:
sleep paralysis
Dat is wel een cool topic. Dit
quote:
Hulp roepen heeft ook geen zin want je krijgt geen volume uit je mond. En er is altijd iets aanwezig op de achergrond
had ik ook, alleen gelukkig geen aanwezigheid op de achtergrond, wat veel mensen daar beschrijven. Het was ook maar heel kort, maar 10 seconden of zo. Hmm.. gelukkig worden dingen veel minder eng wanneer er serieus onderzoek naar gedaan wordt .
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3735412
Ik vind dit maar gelul je zal nog wel aan het dromen zijn ofzo....

Wordt eens wakker man !

Anders kom je deze nog tegen

vrijdag 5 april 2002 @ 17:12:06 #12
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3735873
ik heb dat ook wel eens ja...

pas geleden had ik het best hevig. ik had eigenlijk een nachtmerrie, had een vol gewicht op me en er was nog een vrij..eh..eng persoon bij ook. ik forceerde me tot wakker worden door hard te gaan schreeuwen tegen die persoon (terwijl ik dus door dat 'gewicht' me niet kon bewegen). in die situatie werd ik 'wakker', mijn mond stond wijd open maar er kwam inderdaad geen geluid uit (gelukkig) en het gewicht lag nog steeds op mijn lichaam voor een seconde of wat, dus kon me niet bewegen... toen ik weer 'gevoel' kreeg heb ik me heel snel omgedraaid... dat was best eng eigenlijk ja.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  Moderator vrijdag 5 april 2002 @ 17:21:44 #13
18653 crew  D.
pi_3735969
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 14:06 schreef Wilgje het volgende:
...De bewegingen die je in je droom maakt, maak je ook in het echt. Dus als jij droomt dat je fietst, maken je benen een fietsbeweging. Dat dit niet zo handig is lijkt me duidelijk.
tuuuuuuurlijk
  vrijdag 5 april 2002 @ 17:22:37 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_3735979
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 12:38 schreef moeke het volgende:
Best wel eng
Dan heb je gewoon op je armen gelegen tijdens het slapen
  vrijdag 5 april 2002 @ 19:56:17 #15
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_3737277
He dat kan ook leuk zijn, beetje mediteren voor het slapen gaan, goed concentreren op bijv. muziek of TV, tot je het gevoel krijgt dat je meegesleept wordt en daarna lijkt het alsof je kan vliegen.
Je kan als het ware, terwijl je soms jezelf in je gedachten op bed ziet liggen, wegzweven naar andere kamers in huis enz. Naar buiten is helemaal grappig!

Jammer dat jouw ervaringen negatief zijn.
Is gewoon je geest die je voor de gek houdt, ben je soms ergens bang voor? Of zit ik helemaal verkeerd met mijn reply?

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_3755623
Sleep Paralysis idd. Vroeger had ik er ook wel eens last van, tegenwoordig niet meer. Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat men er tijdens een onderzoek achter kwam dat zo'n 75% van de mensen hier wel eens last van heeft.

Wat het precies is blijft onbekend, alhoewel er wel veel gespeculeerd wordt.

TIP: Blijf rustig, dan gaat het sneller weg.

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')