Zwangerschap en geboorte deel 32!!!
A.s. papa's en mama's:
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
02 september 2004: Loena-tik-
* 04 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
Toot, spuug Gertje nou eens uit
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 15-02-2004 21:08]
quote:Dat is wel fijn, dan heb je niet de hele dag om te piekeren al zal je vannacht sowieso weinig slapen, denk ik
Op donderdag 12 februari 2004 12:13 schreef Knorretje het volgende:
gebeld, om tien uur moeten we er zijn.
maar ik heb liever 6 andere gyns dan ook nog weer eens een totaal andere omgeving, maar ieder mens is anders natuurlijk.
quote:Knor, ik zal voor je duimen. Ik zit heel de dag in de sauna en kan dus niet effe checken, maar ik ga er maar gewoon lekker vanuit dat ik morgenavond superpositief nieuws ga lezen hier!
Knor veel sterkte morgen!
Was vandaag weer bij de VK geweest, bloeddruk weer iets gedaald en gewicht weer flink gegroeid
quote:Jah ik heb daar een keer op de gyneacologie gelegen daar was ook een vrouw met kort haar en leek ook best een strenge vrouw, maar viel ook mee, misschien is dat haar wel, maar kweet niet, weet je trouwens of ik de eerste echo de foto mee mag nemen, ben zo bang van niet. ohja en het liefst met volle blaas heh..
Op woensdag 11 februari 2004 21:19 schreef Anitra het volgende:
oh dan krijg je goeie echo's hahahaDie vrouw lijkt in eerste instantie erg stug, maar het is een lieverd!!
Ze is niet zo groot en heeft kort donker haar, ben benieuwd of je dezelfde heb. Maar zij heeft al 2 echo's gedaan bij mij en alle twee zeer helder!!!
ohja die mevrouw heeft ook een bril, was ik ff vergeten hahahah
[Dit bericht is gewijzigd door Anitra op 12-02-2004 13:17]
quote:Heel veel sterkte...
Alvast sterkte morgen en het komt vast heel erg goed
Little-Angel gefeli met het roze wolken gevoel leuk is dat he het
horen en natuurlijk nog specialer je kindje voelen.
Mag zelf de 24e weer heen kan haast niet wachten (zou van dat wel elke week heen willen hihihihi)
Tan, alweer aangekomen he? LOL, ik dacht ook dat het nooit zou stoppen...inmiddels zijn er zeker alweer 12 kilo vanaf, komt wel goed hoor meid!
Waar zijn Catoot en ET dan???
quote:dat van die echo's kan ik wel vergeten hoor
Op donderdag 12 februari 2004 13:50 schreef Rottdog het volgende:
Knor ik zou gewoon bij je gyn blijven ook geen gerompslomp met overzetten enzo en misschien elke keer wel een echo![]()
ach ik heb er zelf ook niet veel mee, idem met het hartje horen. ik vind het wel leuk ofzo en kijk er als bevestiging wel naar uit maar het niet dat smelt, knuf, kroel, kwijl gevoel als hier omschreven wordt doorgaans bij het luisteren ervan.
quote:ok ik wacht af
Op donderdag 12 februari 2004 13:16 schreef Anitra het volgende:
ik was 9 weken en 3 dagen bij de 1e echo en die heeft ze gewoon uitwendig kunnendoen.
Ik had geen extreem volle blaas ofzo
En ik heb toen ook 1 foto mee gekregen.ohja die mevrouw heeft ook een bril, was ik ff vergeten hahahah
knorretje, ik wens je veel sterkte
quote:De instelling in de meeste ziekenhuizen is toch dat een echo niet bedoeld is voor de leukigheid, maar om medische informatie te achterhalen. Tijdens de echo drukken ze een paar foto's af, waarvan de meeste in je dossier verdwijnen, en als er toevallig wat overblijft krijg je die mee naar huis. En ook wel terecht, ze hebben wel wat beters te doen daar denk ik
Op donderdag 12 februari 2004 14:03 schreef Anitra het volgende:
Maar zij er zoveel die slechte foto's hebben dan?
Dus gaan we over een ruime week lekker de pretecho laten doen, dan krijgen we een mooie dvd met een half uur beeld, en minimaal 6 foto's mee geloof ik. Had ik al gemeld dat ik haast niet kan wachten?
quote:nee hoor, nauwelijks
Op donderdag 12 februari 2004 14:33 schreef pluisje het volgende:[..]
Had ik al gemeld dat ik haast niet kan wachten?
Ik denk niet dat het een verschil ligt in het weten van de echografist voor wat het betekent voor de zwangere. Neem aan dat iedereen graag een afdruk mee neemt, maar meer aan hoe het ziekenhuis hiermee omgaat en/of er idd "afval" echo's zijn.
quote:laat ik maar hopen dan dat ik haar ook krijg
Op donderdag 12 februari 2004 14:47 schreef Anitra het volgende:
die van mij zijn ook in het ziekenhuis gemaakt en er is er geen 1 in mijn dossier verdwenen. Ik heb ze allemaal mee gekregen. Waarschijlijk heb ik een ehografiste gehad die wit wat het voormij betekende.
en als het helaas het geval is dat ik niks meekrijg dan maar naar babyview voor pretecho's
Stel je er niet te veel van voor, het gevoel om je baby voor het eerst te zien is geweldig, dat wel, maar je staat in 5 a 10 minuutjes weer buiten, met vaak alleen de restfoto's, als je al foto's meekrijgt.
Alles goed met je vrouw?
Ik wil OOOOHOOOOKK
Mooi ventje! Jammer dat 't niet allemaal even vlot verliep, maar 't resultaat mag er zijn
weet iemand toevallig of misselijkheid een teken is dat 't op 't punt staat te beginnen? ben voor 't eerst deze zwangerschap misselijk..
Ow, over echo's.. In het Dijkzigt heb ik in 't begin redelijk wat echo's gehad en daar namen de meiden (en heren ook) toch wel de moeite om bij een mooie duidelijke 'pose' van de kleine even op de printknop te drukken. Deden ze gewoon even dubbel; eentje voor 't dossier en eentje voor ons Ook de echo's bij de verloskundige heb ik het zo ervaren.. Maar ik begrijp dus dat ik mazzel heb gehad.
E.T.: Misselijkheid tijdens de bevalling ken ik wel, maar voor de bevalling? Sommige vrouwen raken wel vreselijk aan de diarree vlak voor ze beginnen
quote:Moest ff goed kijken wat jij in je avatar hebt zitten.. maar eeeehmmm
Op donderdag 12 februari 2004 16:15 schreef E.T. het volgende:
dan zal m'n maag wel gewoon in de verdrukking zitten
quote:nee hoor.. die grote teen zit er al jaren in
Op donderdag 12 februari 2004 16:25 schreef Tan het volgende:[..]
Moest ff goed kijken wat jij in je avatar hebt zitten.. maar eeeehmmm
heb je soms een weddenschap met iemand of zo?
![]()
![]()
quote:Grote teen? Terug naar de biologieles jij
Op donderdag 12 februari 2004 17:37 schreef E.T. het volgende:[..]
nee hoor.. die grote teen zit er al jaren in
(heb volgens mij al minimaal 3 jaar dezelfde avatar)
Stiekum vindt QweetNix zijn eigen zoontje ook wel een lekker ventje!!
En ik snap het probleem van die artsen echt niet, hoeveel kost nu een afdrukje extra. Besparen op het kleine en zo, allemaal mooi, maar de kosten zitten em echt niet in dat ene afdrukje, meer in andere rompslomp
Wij hadden het trouwens de avond voor de echo over de ligging van frummel, ik zei toen heel droog van hij zal wel diep in het bekken liggen en moeilijk te ien zijn en gelijk voelde ik een plopje. Kan toch niet dat dit frummel al gewest is? ben bijna 13 weken en het is niet mijn 1e zwangerschap
quote:Eerder tijd voor een goede opticien zou ik zeggen
Op donderdag 12 februari 2004 17:45 schreef Tan het volgende:[..]
Grote teen? Terug naar de biologieles jij
quote:1 afdrukje kost niet veel, maar 1 afdrukje bij elke vrouw, alle 30 die er elke dag langskomen, het hele jaar lang...kost niet alleen veel geld, maar ook veel tijd. Een echo in het ziekenhuis duurt al met al een minuut of 5, die minuten besteden ze om te zien hoe het met de baby is. Als ze daarnaast ook nog een stuk of 5 afdrukken moeten maken, wordt dat wel erg krap. Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met de foto die ik heb van mijn echo, en helemaal met mijn 2 minuten film, maar als je mooie foto's wil, moet je eigenlijk niet in het ziekenhuis zijn, maar bij een echobureau, daar nemen ze een half uur de tijd en is het enige doel om jou te laten zien hoe het babietje eruit ziet.
Op donderdag 12 februari 2004 19:13 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik snap het probleem van die artsen echt niet, hoeveel kost nu een afdrukje extra.
Ik hoop dat iedereen mooie echo's krijgt, maar om teleurstelling te voorkomen is het wel handig om te weten wat de doelstelling van het ziekenhuis is, voordat je na 5 minuten teleurgesteld buitenstaat, met een schimmig fotootje.
quote:Datt hoef jje niet stiekem te vinden hoor, dat mag in alle openbaarheid, want wat een prachtig mannetje!!!!
Op donderdag 12 februari 2004 18:54 schreef QweetNix het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve reacties!
Met mijn vrouw gaat het (naar omstandigheden) goed, en na het zien, voelen en bekijken van de kleine was de afgelopen nacht in één keer vergeten!Stiekum vindt QweetNix zijn eigen zoontje ook wel een lekker ventje!!
quote:'t Is ook niet alleen je grote teen (met gezichtje), E.T. ...
Op donderdag 12 februari 2004 19:31 schreef E.T. het volgende:
Eerder tijd voor een goede opticien zou ik zeggen
quote:Sja, IK had 't over m'n grote teen die in 't icoontje zit...
Op donderdag 12 februari 2004 20:30 schreef poemojn het volgende:[..]
't Is ook niet alleen je grote teen (met gezichtje), E.T. ...
gelukkig is alles goed gegaan, en nu genieten ervan..
ps: ik reken niet op een foto als ik de echo ga doen, maar ik hoop het wel,als ik niks meekrijg ga ik gewoon naar een speciale pretechopraktijk
Poemojn heb jij al je kleine gevoelt zat in het lijssie te kijken en zag dat we beiden op dezelfde dag waren uitgerekend (hoezo ff nieuwsgierig). antwoord stond in een andere topic kwam ik achter
En dat van die echo's kweet het dat het niet zo werkt daarom de knipoog erachter.
[Dit bericht is gewijzigd door Rottdog op 12-02-2004 21:57]
Gefeliciteerd Qweetnix
Ik zie van alles staan over echo's en ik moet zeggen dat wij zowel bij de vk als bij de nekplooimeting 3 bloedmooie fotootjes meekregen. Heel duidelijk.
degene die zaterdag onze pretecho doet is stom toevallig ook degene die de nekplooimeting doet. Dat was echt een leuk en betrouwbaar mens. Ben echt blij dat zij het doet.
vanillevla kan ik me nog herrinneren..
Mag Rennie eigenlijk als je zwanger bent?
Over foto's van de echo's: krijgen jullie dan die zomaar mee (diegenen die ze meekregen)? Aan ons werd gevraagd of we een afdruk wilden en tegen betaling kregen wij die mee. Zowel in het ziekenhuis, als bij de verloskundige.
quote:Regla Ph, tot het je neus uitkomt mag je gebruiken.
Op donderdag 12 februari 2004 22:50 schreef E.T. het volgende:
Vraagje..
Wat waren de tips ook alweer bij maagzuur?vanillevla kan ik me nog herrinneren..
Qweetnix en mevrouw van harte met dit mooie mannetje!
Wat een plaatje!
quote:Zo, dat is weer een heeeel ander verhaal
Op donderdag 12 februari 2004 22:56 schreef Grijs het volgende:
Over foto's van de echo's: krijgen jullie dan die zomaar mee (diegenen die ze meekregen)? Aan ons werd gevraagd of we een afdruk wilden en tegen betaling kregen wij die mee. Zowel in het ziekenhuis, als bij de verloskundige.
Nee, ik heb niet hoeven te betalen, ik kreeg er eentje in mijn handen gedrukt, toen bleek dat die over was. Ook mijn videoband werd er zonder morren even ingeduwd. Mijn VK maakt zelf geen echo's, dus ik heb alleen ervaring met die ene semi-spoedecho (ben er 1 dag van te voren "tussengepropt"). Als er niks meer misgaat krijg ik verder geen echo's meer, vandaar dat we dus richting echopraktijk trekken volgend weekend. 75 euro ofzo, dus ik ga wel even eisen dat ze Humpie er een beetje leuk op zet
quote:Ik doelde op dat andere... euh... lichaamsdeel natuurlijk
Op donderdag 12 februari 2004 19:31 schreef E.T. het volgende:[..]
Eerder tijd voor een goede opticien zou ik zeggen
Maar goed....
quote:Je hebt een speciaal middeltje voor zwangeren, ik kreeg er van de week nog een folder over.
Vraagje..
Wat waren de tips ook alweer bij maagzuur?vanillevla kan ik me nog herrinneren..
(heb het even opgezocht, het is dat spul wat Rewimo al noemde, Gaviscon)
Ik zag nog een mooi jongetje voorbij komen met de naam Robin.
Gefeliciteerd!!!
Wat betreft de echo's...
Ik heb nu 2 echo's gehad , de 1e keer is er 1 afdruk gemaakt en die heb ik mee gekregen , meer omdat ik vroeg wat ze er mee ging doen en zij vergeten was om de echo 2 keer af te drukken.
De 2e keer kreeg ik ook meteen een foto mee.
Videobanden maakte men eerst ook in dit ziekenhuis maar er schijnen in andere ziekenhuizen problemen mee gekomen te zijn dat mensen later aan de hand van een echo op video het ziekenhuis aanklaagde omdat hun kind niet in orde was en dat zou te zijn op de video.
Daardoor zijn ze in navolging van het academische ziekenhuis er mee gestopt.
Jammer dus....
Hier gaat het nu even echt wat minder: ben weer vaak misselijk en vannacht voor het eerst maagzuur (geeeeeetts!) ...en zo godsgruwelijk moe! Ben benieuwd naar mijn bloedsuikerspiegel, volgens mij is die weer laag. Zou betekenen dat dieten alleen niet meer genoeg is..hmmm. volgende week controle, ben benieuwd.
quote:Waar merk je dat aan dan?
Op vrijdag 13 februari 2004 10:23 schreef Catootje het volgende:
Ben benieuwd naar mijn bloedsuikerspiegel, volgens mij is die weer laag.
quote:Klopt, gaviscon mag, heb j in kauwtabltten of in een drankje, is volkomen veilig. Moet je wel op doktersrecept krijgen.
Op donderdag 12 februari 2004 22:52 schreef Rewimo het volgende:
Gaviscon mag geloof ik, E.T. Anders even naar de apotheek morgen, dan weet je zeker of het mag.
En idd, bevallen is uiteindelijk het enige wat helpt...ben voor mijn zwangerchap altijd al maagpatient geweest, maar ben in de zwangerchap zo drastisc geminderd met medicijnen dat ik het nu zonder redt! Ik hoop dat dat zo blijft. Dus tja ET...gewoon ff gaan bevallen
quote:Voortdurend honger, misselijk (voor het eten, of juist erna), en heel moe...
Op vrijdag 13 februari 2004 11:01 schreef Tan het volgende:[..]
Waar merk je dat aan dan?
we hebben twee foto's mee van de echo maar zijn niet erg duidelijk dus heb ff wat lijntje "oneerbiedig" erover heen getrokken, wat nu wat is (let niet op de extreem grote neus in mijn tekening )
En geen waterpokken Dat lucht ook lekker op
Alleen die grote neus...
Heb jij nou niet meteen alweer enorm pijn enzo? Lijkt me niet niks namelijk.
Antira, had er voor de zwangerschap ook al last van, is nu erger geworden end e laatste tijd nog weer wat moeilijker (komt ook door griep en aanhoudende verkoudheid, maar vervelend is het wel)
Ga je nu wel zorgeloos verder zwangeren?
Ook aan Danny en Alicia!
echt hele mooie foto's gelukkig is alles goed, dus nu rustig doorzwangeren zonder je zorgen te maken
ik wordt helemaal blij van die mooie echo's
quote:Hč vervelend joh!! Nou maar gauw bevallen dan!!!!!
Op vrijdag 13 februari 2004 12:22 schreef Catootje het volgende:[..]
Voortdurend honger, misselijk (voor het eten, of juist erna), en heel moe...
En Knorretje, ik ben heel blij voor je dat je wat meer opgelucht kunt zijn nu. Goed gevoel he als je zo'n humpie ziet dartelen op je scherm!!
quote:Natuurlijk komt het gewoon goed, je zult wel een stuk geruster zijn denk ik! En dan nu lekker ontspannen en genieten van je zwangerschap, voor zover dat kan dan natuurlijk, maar daar vind je vast wel wat op. Duimen omhoog!
Op vrijdag 13 februari 2004 12:55 schreef Knorretje het volgende:
het gaat gewoon helemaal goed komen![]()
quote:
Vraagje..
[Dit bericht is gewijzigd door beefcake op 13-02-2004 22:09]
quote:En ze vreet ze alsof het snoepjes zijn.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:27 schreef beefcake het volgende:[..]
RENNIE
Meg zeker tijdens de zwangerschap! Staat op het doosje en gecheckt bij verloskundige en apotheek (hoezo panisch). Ook in een vakblaadje wat op mijn werk lag, stond een advertentie voor rennie tijdens de zwangerschap: er zit ook calcium en en dat is goed voor de baby
ik denk dat ik te graag BabyS wil voelen
LadyS, die plok kan heel goed babyS zijn hoor!
Enne, miss_D... die zelfgebakken cake sla ik niet af hoor!
En ik ga morgen ff Rennies scoren.. hoewel ik sinds vanmiddag m'n 'zoldertje' kwijt ben en ook weinig meer 't zuur heb gehad.. (en de baby was al ingedaald ) De vanillevla en melk-truc werkt ook wel redelijk..
Qweetniet of nix, sorry weet t nie meer gefeliciteerd met Robin, heel mooi manneke vinnik t
en Knorretje wat fijn dat het allemaal goed is dat het zo mag blijven gaan!
en voor de rest wat ik nu allemaal weer vergeten ben (had ook zoveel te lezen) dat het ook goed mag blijven gaan!
groetjes martine
Hoe bevallen de laatste loodjes Catootje en ET?
Oja, en dat kan best BabyS al zijn geweest hoor!!!!
quote:Dat 't nog wel vier weken kan duren maakt me minder blij.. Maar vooralsnog heb ik weinig tot geen problemen/klachten (nu beetje 't zuur, maar dat mag de pret niet drukken) Het is alleen nu echt een beetje wachten tot het zo ver is, zeg maar.. En daar ben ik niet zo goed in
Op vrijdag 13 februari 2004 21:50 schreef easy-going het volgende:
Hoe bevallen de laatste loodjes Catootje en ET?
Morgen eerst maar weer 'ns een APK'tje..
quote:Ik heb wekenlang die pokjes gevoeld, maar durfde niet te denken dat het de baby was. Maar nu ze steeds harder worden, en ik er net zelfs eentje tegen mijn hand aan voelde, weet ik het wel zeker
Op vrijdag 13 februari 2004 21:35 schreef LadyS het volgende:
Ik voelde een "pok" vanmiddag
Maar ik ga me nu natuurlijk van alles in mijn hoofd halenBij elke dingetje wat ik voel denk ik: dat is m dat is m dat is m
Ik ben nu 18 weken en 2 dagen? Dus was die "pok" toevallig of zou het wel kunnen? Was trouwens eenmalig en voor de rest niks meer gevoeldik denk dat ik te graag BabyS wil voelen
Gewoon lekker afwachten en in de gaten houden, er komt vanzelf een moment waar op je het helemaal zeker weet
*naar bed gaat*
Grappig, haar dochtertje (dat ze al heeft) zou hier komen als 't zou beginnen, dus dat ze belde zei Jeroen meteen "moeten we Sharon even komen halen?" maar die lag bij Opa te slapen, daar was ze toch al.. scheelde weer een oppak voor dat kind vanavond.
Vanavond om half zeven begonnen de weeen, kwart voor elf is de kleine geboren..
Nu ik nog....
quote:anders ik wel
Op zaterdag 14 februari 2004 00:06 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Wauw wat een snelle bevalling ET. Nou jij ook snel he. Ben wel benieuwd wat voor een Swetscherige ET baby erbij jouw uitkomt
Wel jammer dat we nu niet meer kunnen mutsen tegen elkaar dat we zitten te wachten..
(ze had trouwens wel een beetje valsgespeeld.. ze had afgelopen nacht best weeen gehad, maar die waren helemaal afgezakt vandaag.. )
En ze wilde helemaal niet op vrijdag de 13e..
quote:Gaat het vanaf nu heel snel, zeg maar? Ik bedoel als het een pokje van BabyS was, ga ik er dan snel meer voelen. Of kan dat rustig weer een week duren ofzo?
Op vrijdag 13 februari 2004 23:11 schreef dutchie het volgende:
LadyS, pokjes zijn leuk.
Nog eventjes en er is geen twijfel meer mogelijk. Ik dacht eerst ook dat het mijn darmen waren, maar uiteindelijk wist ik het zeker. Het was het kaboutertje. Dat zul jij heel snel zelf ook ervaren.
ET gefeliciteerd! Nu dan maar een duobevalling met Catootje
Vandaag gaan we een ledikantje ophalen bij de Prenatal Vorige week waren we er al heen geweest. Toen hadden ze hem wel maar mochten we hem niet meenemen vanwegen de inventarisatie
Dus ik zei nog: Kan je er niet een briefje opplakken ofzo dat er eentje minder is in het magazijn? Nee dat kon niet. Sterker nog het magazijn was gewoon dicht, dus als ze al zou willen kon ze er niet bij
Maar vandaag kunnen we hem als het goed is meenemen
quote:Vanaf dat ik Christan voor het eerst voelde (echt zo van hee...! dat zijn niet mijn darmen
Op zaterdag 14 februari 2004 09:32 schreef LadyS het volgende:[..]
Gaat het vanaf nu heel snel, zeg maar? Ik bedoel als het een pokje van BabyS was, ga ik er dan snel meer voelen. Of kan dat rustig weer een week duren ofzo?
quote:Ik voel niet echt pokjes meer, maar wel een beetje gerommel enzo. Maar wat ik net ook al zei, misschien wil ik wel tegraag
Op zaterdag 14 februari 2004 09:39 schreef Rewimo het volgende:[..]
Vanaf dat ik Christan voor het eerst voelde (echt zo van hee...! dat zijn niet mijn darmen
), heb ik hem elke dag gevoeld. Ik heb alleen geen idee of dat bij iedereen zo is
Even nog een vraag je (misschien wel een heel dom vraagje ):We willen dus een pretecho doen op de negenmaandenbeurs. Ik ben dan ongeveer 23,5 weken. Ik zat me laatst te bedenken of het wel een mooie duidelijke echo gaat worden dan? Ik bedoel, ik heb een behoorlijke vetlaag zeg maar. Nou ja.. jullie begrijpen wel wat ik bedoel
Er komt echt vanzelf een moment dat je je realiseert dat het BabyS is hoor LadyS, ik geloofd er ook niet in, maar het gaat straks opeens hard, let maar op
Ohja...ik ben vandaag precies op de helft
LadyS, wij hebben met 18 weken al een pretecho gedaan en die was prachtig. Dat was wel een 2D echo dan he.
Jouw vetjes maken echt niet uit hoor!!!
Wat een opluchting ook dat er geen waterpokjes risico is.
Zelf kan ik jammer genoeg niet naar die negen maanden beurs, had ik wel leuk gevonden. Maar het lijkt me niet handig om daar m'n vliezen te breken of zo. Ik kan niet eens meer zo lang lopen. Maar ik kan wel hier lezen hoe het was, dus meld het ff.
Tijd gaat snel, ook nog op het eind en ook nog als je je best k** voelt ...gisteren was ik ronduit niet lekker, vandaag voel ik me wat beter. Maar jeum! Ik kan dus nu echt niks meer: een klein rondje met de hond, een beeeetje lezen (concentratie volledig weg), tv..slapen. Dat is het wel zo'n beetje. Af en toe een wasje draaien of de vloer dweilen...en ik moet nog uiterlijk drie weken
!! Ik voel me alsof ik hartstikke griep heb, alle speieren verzuren al als ik denk aan beweging. Nu heb ik ook wel een hardnekkige verkoudheid, maar toch.
quote:Nog heel even volhouden, Catoot. Over 3 weken heb jij echt het allermooiste en allerliefste babietje van de hele wereld in je armen. Denk daar maar vast aan.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:42 schreef Catootje het volgende:
Ik had ook duidelijke pokjes met 16 weken, kan makkelijk! Mijn vlos zei dat als men er attent op is, er waarschijnlijk meer mensen het eerder zouden voelen. Maar iedereen is zo gefixeerd op 'dat kan pas met 20 weken' , dat men het anders benoemd.Tijd gaat snel, ook nog op het eind en ook nog als je je best k** voelt
...gisteren was ik ronduit niet lekker, vandaag voel ik me wat beter. Maar jeum! Ik kan dus nu echt niks meer: een klein rondje met de hond, een beeeetje lezen (concentratie volledig weg), tv..slapen. Dat is het wel zo'n beetje. Af en toe een wasje draaien of de vloer dweilen...en ik moet nog uiterlijk drie weken
!! Ik voel me alsof ik hartstikke griep heb, alle speieren verzuren al als ik denk aan beweging. Nu heb ik ook wel een hardnekkige verkoudheid, maar toch.
quote:dat was ik, vergeten mn vriendje uit te loggen...
Op zaterdag 14 februari 2004 12:21 schreef janatwork het volgende:[..]
Nog heel even volhouden, Catoot. Over 3 weken heb jij echt het allermooiste en allerliefste babietje van de hele wereld in je armen. Denk daar maar vast aan.
quote:Bij mij geen probleem hoor, ik heb een prachtige video van ongeveer 40 minuten en een ris foto's, ik geloof wel een stuk of 12.
Op zaterdag 14 februari 2004 10:04 schreef LadyS het volgende:[..]
Ik voel niet echt pokjes meer, maar wel een beetje gerommel enzo. Maar wat ik net ook al zei, misschien wil ik wel tegraag
Even nog een vraag je (misschien wel een heel dom vraagje
):We willen dus een pretecho doen op de negenmaandenbeurs. Ik ben dan ongeveer 23,5 weken. Ik zat me laatst te bedenken of het wel een mooie duidelijke echo gaat worden dan? Ik bedoel, ik heb een behoorlijke vetlaag zeg maar. Nou ja.. jullie begrijpen wel wat ik bedoel
![]()
![]()
quote:Dat heeft de natuur handig bepaald, je kunt alvast oefenen
Op zaterdag 14 februari 2004 14:09 schreef Catootje het volgende:
Ik voel me soms net zo'n moeder: "maar ga dan dat doen" "geen zin" ....
quote:Agossie
hij heeft nu ook wel veel klussen thuis hoor: het schoonmaken, boodschappen doen en zo komt allemaal op hem neer. Maar daarnaast is hij volgens mij ook vreselijk gespannen. Als ik zeg dat ik me niet lekker voel, denkt hij dat ik ga bevallen. Hij is vreselijk snel afgeleid en onhandig aan het doen. Elke keer verwacht hij dat ik barend het huis uitren of zo.... Ik kan em voorstellen dat voor hem het wachten ook lastig is (man he, die moeten actie) geworden.Het heeft wel iets liefs.
Ik en vriendlief zijn romantisch geweest hahaha
We hebben bij de prenatal 3 pakjes en 2 rompertjes gekocht voor frummel die wij als bezegeling van onze liefde zien en dat valetijnsdag hahahaha
ik ben helemaal happy vandaag
Ow, en Toot, je verhaal is heerlijk herkenbaar.. Mij wordt ook 20 keer per dag gevraagd of ik m'n slijmprop al verloren ben, of m'n vliezen al gebroken zijn en of de weeen al begonnen zijn...
ET, misschien kunnen we ze toch maar handdoeken laten scheuren of zo..ik weet het ook niet meer. Of een keer proefrijden naar het ziekenhuis, midden in de nacht !
quote:en dan meteen laten oefenen met de maxi-cosi in de auto..
Op zaterdag 14 februari 2004 15:48 schreef Catootje het volgende:
Anitra, dat klinkt erg romantisch (kopen is heeerlijk)![]()
ET, misschien kunnen we ze toch maar handdoeken laten scheuren of zo..ik weet het ook niet meer. Of een keer proefrijden naar het ziekenhuis, midden in de nacht
!
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:48 schreef Catootje het volgende:
ET, misschien kunnen we ze toch maar handdoeken laten scheuren of zo..ik weet het ook niet meer. Of een keer proefrijden naar het ziekenhuis, midden in de nacht!
quote:*proest*
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
![]()
Doet me denken aan een aflevering van Vrienden van het leven: Eddie is ook aan het oefenen voor als het begint en Ellen moet meehelpen en zo... issie helemaal trots over hoe snel hij naar het ziekenhuis kan racen... komt ie thuis, komt ie erachter dat hij Ellen is vergeten
![]()
Ik zie die van mij al voor me
quote:* miss_d hele visioenen heeft van ET aan een riempje
Op zaterdag 14 februari 2004 15:59 schreef E.T. het volgende:[..]
*proest*
Dat zie ik hier niet gebeuren...
Ik mag nog net los door 't huis lopen..
quote:Het blijft een man natuurlijk
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef E.T. het volgende:
Riempje is precies lang genoeg om bij de wasmachine op zolder te komen en in de keuken
en is het verergerd bij je sinds je weer zwanger bent, hoe ? wat doe je er aan ? of ga je in de toekomst eraan doen ??
Geen baan meer ? maar je hebt dus gewerkt terwijl je BI had/hebt ? hoe heb je dat kaargespeeld (wil ook graag aan het werk)
quote:En dat is voor jou natuurlijk een groot voordeel: Djen is al zo oud dat je niet al haar spulletjes bewaard zult hebben, dus jij mag lekker opnieuw shoppen
Op zaterdag 14 februari 2004 16:03 schreef Anitra het volgende:
En dat is maar goed ook want we zijn helemaal gek van de bugaboo, vooral nadat we een vrouw in de lift zagen klungelen met een Quinny en een man met 1 hand zo de bugaboo eruit reed
Hij is licht en wendbaar en dat is voor mij heel belangrijk, want ik wil zo snel mogelijk weer lopen als die kleine er is, want mijn auto gaat de deur uit dan omdat ik geen baan meer heb momenteel.
ik heb trouwnes 1 maart een afspraak weer bij de revalidatiearts op aanraden van de gyn.
[Dit bericht is gewijzigd door Anitra op 14-02-2004 17:08]
Hahaha ik blijf wijzigen, ik ben echt dement aan het worden
We willen niet weten wat het word, houd de spanning er lekker in en Djen wil het aan de ene kant wel weten, maar aan de andere kant vind ze het zo wel erg spannend
[Dit bericht is gewijzigd door Anitra op 14-02-2004 17:10]
ff snel een vraagje tussen door, ik ging net naar de wc en ik zie bruine afscheiding (best dik) wat betekend het?? miskraam??
zal vast niks betekenen,maar ik schok ervan..
Mijn verhaal staat door alle topics heeb zo'n beetje. samengevat kot het er op neer dat ik eind september 2001 last kreeg met lopen (zeg maar schuifelen wat ik toen deed) was 9 weken zwanger en spuugde m'n hart er zo'n beetje uit van de hormonen waardoor de gyneacoloog dacht dat ik spierpijn had toen ik met 11 weken met die klachten bij hem kwam. Advies: flink veel lopen, oefenen en bewegen. 'T was nog mooi weer dus iedere avond na het werk van manlief gingen we uren schuifelen/lopen. tot ik dus viel en krak deed in de 12e week.
Er zou niets aan de hand zijn, weekje rust en dan voorzichtig weer beginnen, moest er rekenin mee houden dat ik wat stijf ou zijn van de val en de rust die ik daarna had, nou dat klopte wel, ondanks dat die week rust een hel was aan pijn hadden we zoiets de gyneacoloog zou het wel weten, na die week rust weer geprobeerd rustig aan rond te schuifelen, dat ging tot aan het toilet en dan moest ik echt uitpuffen van vermoeidheid en pijn. ik heb het een dag of drie volgehouden om het toilet te bereiken, maar ben toen weer gevallen en vanaf dat moment kon ik niets meer, ben ik op bed geflikkerd en hebben ze me daar laten liggen. Alles werd op bed gedaan en gebracht. Met 15 weken had ik de rolstoel in huis, maar zitten is voor mij niet echt weggelegd dat houd ik niet vol, toen nog minder dan nu. De rolstoel gebruikten we voor de bezoeken aan de gneacoloog die na veel vragen me fysio heeft gegeven, daar konden ze weinig met me doen omdat alles te veel belasting zou geven en meer schade aan zou richten. ik kreeg een bekkenband voor het zitten zodat ik dat beter vol zou kunnen houden (het hielp maar weinig). Ik heb de rest van de zwangerschap dus gelegen en na de bevalling ook nog een hele tijd.
Een half jaar na de bevalling weer mensendieck gevolgd om iig beter te leren zitten en te lopen, en dat ging tot ieders verbazing goed (immers de orthopeed had gezegd jij komt die rolstoel niet meer uit). ik ging de rolstoel uit, kreeg een rollator en later krukken, nog later nog maar 1 kruk en zelfs een tijd zonder hulpmiddelen. Lange afstanden, zoals bv winkelen gaat niet en gebruiken we de rolstoel voor, onvoorziene omstandigheden gaan met de kruk die altijd en eeuwig meegaat, korte stukken in huis zonder kruk en daar waar veel zit/rust momenten zijn gaan ook zonder kruk (al ligt ie dan wel in de auto).
Ik kom in aanmerking voor een operatie van het bekken, de hele zooi vastzetten. het heeft veel gevolgen en risico's maar is iets waar we ons misschien toch aan wagen, vandaar nu een nieuwe zwangerschap (na de operatie is dat niet meer mogelijk en we voelden ons niet compleet, zo met z'n drietjes) Dus gaan we het nogmaals doen. Ik heb een bed in de woonkamer waar ik dagelijks alles op doe en zo'n beetje de dag op doorbreng, m'n man doet veel in huis evenals oma. Alicia weet niet beter of mama heeft pijn, is moe en ligt op bed en is ook op die manier opgevoed, ze doet dus heel veel zelf en helpt veel waardoor ze mij minimaal belast (ook al is ze nog geen 2) het zal heus wennen zijn de komende periode omdat ik steeds verder achteruit ga, maar ons huis is beneden rolstoeltoegankelijk (alleen het toilet nog niet, maar daar wordt aan gewerkt binnenkort). boven kom ik zelden, hooguit een keer als alicia snachts verdriet heeft, ziek is of als er een probleem is met de was
quote:nee ik heb soms krampen,maar dat zie ik al bandenpijn.. en soms heb je weleens dat dikke witte afscheiding (sorry hoor) maar was nu beetje bruin... niet rood enzo... mijn vriend zeg al hele tijd dat ik me overal druk om maak, elk klein dingetje,
Op zaterdag 14 februari 2004 17:12 schreef Anitra het volgende:
hoeft niks te betekenen girly
Heb ik rond 7/8 weken ook gehad
Heb je krampen en stolsels erbijof is het echt allen het bruine? want dat bruine is oud bloed en waarchijnlijk een innestelingsbloeding.
Even een vraagje van heel andere aard:
Ik ging net bij de Prenatal een nieuwe bh kopen. Zwangerschapsbeha's zag ik niet zo snel in mijn maat, dus heb ik een voedingsbeha gekocht. Vraagt de kassamevrouw hoe ver ik al ben. Na mijn antwoord dat ik 4,5 maand ben, kreeg ik te horen dat ik die voedingsbeha dan voorlopig nog niet aan mag
Dat mag pas vanaf een maand of 7 a 8 volgens die mevrouw.
Nou hou ik er niet zo van als mensen mij vertellen wat ik wel en niet mag, en ik bepaal wel lekker zelf wat voor bh ik draag, heb ik al heel opstandig besloten, maar weet iemand hier meer van? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat zwangerschapsbeha's in deze fase misschien beter zijn, meer steun geven ofzo, maar dan is het toch van de dolle dat je bij 7 a 8 maanden (ook zo'n lekker vage termijn ) opeens wel mag overschakelen op voedingsbeha's? Ik bedoel, ze worden er vast niet kleiner op ofzo
Pff, dat je al niet mag eten wat je wil ok, maar als winkelmevrouwen me ook opeens gaan vertellen dat ik een bepaalde bh niet aan mag
Dus ja begrip is ver te zoeken, maar dat was er al niet veel voor de situatie. sommigen zitten vastgeroest aan het idee dat gehandicapt gelijk is aan gestoord ofzo, anderen blijven maar vergelijkingen rekken met andere vrouwen die ook klachten hebben als rug en bekkenpijn en die lopen wel, die zie je wel leuke dingen doen in het park en vinden me een aansteller (of ik voor me lol zo veel maanden op bed heb doorgebracht en graag gehandicapt wil zijn )
Ik ben veranderd, in sommige dingen negatief, ben wat verbitterd, tikje depressief zo nu en dan en voornamelijk vaak verdrietig en dat zijn de meest grote obstakels voor me die ik maar niet de baas kan en waar ik het meest een probleem mee heb, de rest is maar lichamelijk en beinvloedt je leven wel aar niet op geestelijk vlak. Maar we komen er vast wel
ik hou jullie op de hoogte als er meer veranderingen komen. ik schok er zo van dat ik meteen poste, het zal vast niks zijn..
Girly: is helemaal niet gek dat je geschrokken bent en als je vriend dan als een hork reageert dan wil je het even kwijt aan mensen die snappen wat je bedoelt, daarom zijn we hier toch ook? Doe rustig aan, het is waarschijnlijk een innestelingsbloeding.
quote:nee je heb hellemaal gelijk, maar hij bedoelde meer dat ik me laatste tijd zoveel zorgen maak,dak misschien daarom dat bruine afscheiding heb.. ik had het misshcien anders moeten formuleren,maar jah hij reageerde wel beetje bot. dus was beetje erg pissed, daarom erg fijn dat ik bij jullie kan zaniken hihihi allemaal een dikke knuf
Op zaterdag 14 februari 2004 18:12 schreef Anitra het volgende:
ik weet daar niks vanaf pluisje, mijn 1e BH was immers een voedingsBH 9,5 jaar geleden hahahahha
Girly: is helemaal niet gek dat je geschrokken bent en als je vriend dan als een hork reageert dan wil je het even kwijt aan mensen die snappen wat je bedoelt, daarom zijn we hier toch ook? Doe rustig aan, het is waarschijnlijk een innestelingsbloeding.
quote:Weet je dat ik een paar jaar terug toevallig mijn nichtje tegenkwam op de markt (heeft MS, zit in een rolstoel)... nou was het dus vijftig kilometer verderop en zie ik die niet zo vaak, dus ik met haar mee wandelen en zo, ik moest voor mijn tante een leverworst halen. Vragen ze aan mij, ik was toen dertien of zo: mag ze een plakje worst
Op zaterdag 14 februari 2004 17:46 schreef Knorretje het volgende:
Dus ja begrip is ver te zoeken, maar dat was er al niet veel voor de situatie. sommigen zitten vastgeroest aan het idee dat gehandicapt gelijk is aan gestoord ofzo
hmm ik ben wel erg actief op het forum vandaag
quote:JAAA!! dat hebben wij ook vaak. In het begin waren we te verbijsterd om iets terug te zeggen, maar das nu wel heel anders.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:48 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Weet je dat ik een paar jaar terug toevallig mijn nichtje tegenkwam op de markt (heeft MS, zit in een rolstoel)... nou was het dus vijftig kilometer verderop en zie ik die niet zo vaak, dus ik met haar mee wandelen en zo, ik moest voor mijn tante een leverworst halen. Vragen ze aan mij, ik was toen dertien of zo: mag ze een plakje worst
Weet ik veel? Dat moet je aan haar man vragen of zo
![]()
twee leuke voorbeelden (Ik lig nog te glimlachen als ik eraan terug denk)
Kerst 2001 We staan bij Douglas voor (hoe afgezaagd kerstcadeautje een lekker luchtje voor elkaar) We hebben al tijden het zelfde geurtje dus de keus was niet moeilijk. Ik kies dus zijn geurtje uit en hij die van mij, vraagt die trut achter de toonbank aan danny of het ingepakt moet worden. Danny heeft heel aardig gezegd dat hij even toestemming zal vragen aan mij of hij daarop het antwoord mocht verschaffen. die muts keek me een partij dom, maar wel leuk
Een minder leuk voorbeeld op dat moment, alicia was denk ik een maand of drie en we waren kleertjes aan het kopen voor haar bij de prenatal. Ik had haar op schoot en danny stond iets verder weg van mij in de winkel, vraagt zo'n muts aan me waar de moeder van het kind was zodat ze alicia naar die persoon kon brengen, want dit kon toch echt niet. Danny heeft gezegd het wel even naar de moeder te brengen en heeft alicia opgepakt en weer aan me teruggeven....
Ach en zo zijn er nog tal van dingen gebeurd, die soms echt voor het belachelijke zijn, maar vaak kunnen we er achteraf wel omlachen.
Zo krijg je ook best vaak te horen (of eigenlijk vang je dat op) dat mensen het belachelijk vinden dat zo'n vrouw een kind heeft, dat dat soort mensen gewoon gesterilliseerd moeten worden enzo
Ik maak ook wel eens van dit soort grapjes maar dan is het meer richting mijn buurvrouw de Zeekoe.
Die is gewoon zo lomp als een olifant en een IQ dat beneden de 0 ligt en heeft dus een kind dat totaal niet opgevoed is....
Maar ja zelf heeft ze ook geen normen en waarden dus dat kind kun je het niet kwalijk nemen.
Maar we maken er dus wel eens grapjes over dat voor mensen zoals zij de arbortus is gelegaliceerd.
Voorbeeldje van gisteren avond;
Het was al 00.00 geweest en dan komen ze dus stampend naar boven naar de slaapkamer en luid pratend gaan ze dan in bed liggen verder babbelen (in sommige gevallen gaan ze daarna nog een potje sexen al snap ik niet waar hij zijn geval kwijt moet... Eeven heel cru gezegd hoor , want je hebt dikke vrouwen die mooi zijn en dikke vrouwen die echt lelijk zijn en zich ook niet kunnen kleden tot de laatste behoort Zeekoe) wij liggen op bed en de huizen zijn zo gehoren dat je ze letterlijk kunt verstaan, hier hebben wij al meerdere keren woorden over gehad met haar.
Dus vriendlief bonkt op de muur dat we liggen te slapen en of het wat stiller kan , krijg je dus gewoon een grote mond dat je je bek moet houden.
Of haar zoontje die middenin de nacht wakker word en met de radio gaat spelen hard zacht , hard zacht....
Lekker als je dan lekker ligt te slapen....
Dat gaat nu dus al ruim 2 jaar.....
Genoeg gezeurd daarover.
(wel even lekker om weer van je af te schrijven).
Euh sorry nu ben ik vergeten wie er bruine afscheiding had , was dat Girly?
Meid probeer je nog even rustig te houden (makkelijk gezegd) ik heb er 9 dagen last van gehad en er was niets aan de hand.
En die mannen? Die van mij reageerde juist dat als ik em zo druk overal om maakte het juist verkeerd zou gaan....
Jaja , ze zijn gewoon niet tactisch en weten niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan....
Heel veel sterkte in elk geval!
Wat beteft de BH's ik draag ook al een voedings bh.
Omdat ik normaal altijd beugel bh's droeg en dit dus niet goed zou zijn wilde ik ook een zwangerschaps bh kopen echter waren deze niet in mijn maat aanwezig en zou het 2 weken duren voordat die er zouden zijn.
De voedings bh hadden ze wel in mijn maat...
Het gaat uiteindelijk om de steun omdat je borsten zwaarder worden.
Volgens mij maakt het niet erg veel uit.
Met mij gaat het verder wel lekker , ondanks de misselijkheid en dat ik weer zo moe ben....
Heb daardoor de brocoli al vergeten vanavond en tot soep laten koken , niet erg lekker
quote:Ok goed dat ik ook af en toe nog ff lurk hier. Ik ben bh-winkelmevrouw en ik verkoop veel voedings/meegroei bh's. Ik zou niet weten waarom je die bh niet aan mag. Het enige bezwaar kan zijn dat hij je te klein kan zijn tegen de tijd dat je gaat voeden, voor de rest zijn voedingsbh's haast gelijk aan meegroeiers (die van Anita dan) afgezien van het loshakende cupje.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:43 schreef pluisje het volgende:
Even een vraagje van heel andere aard:
Ik ging net bij de Prenatal een nieuwe bh kopen. Zwangerschapsbeha's zag ik niet zo snel in mijn maat, dus heb ik een voedingsbeha gekocht. Vraagt de kassamevrouw hoe ver ik al ben. Na mijn antwoord dat ik 4,5 maand ben, kreeg ik te horen dat ik die voedingsbeha dan voorlopig nog niet aan mag
Dat mag pas vanaf een maand of 7 a 8 volgens die mevrouw.Nou hou ik er niet zo van als mensen mij vertellen wat ik wel en niet mag, en ik bepaal wel lekker zelf wat voor bh ik draag, heb ik al heel opstandig besloten, maar weet iemand hier meer van? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat zwangerschapsbeha's in deze fase misschien beter zijn, meer steun geven ofzo, maar dan is het toch van de dolle dat je bij 7 a 8 maanden (ook zo'n lekker vage termijn
) opeens wel mag overschakelen op voedingsbeha's? Ik bedoel, ze worden er vast niet kleiner op ofzo
Pff, dat je al niet mag eten wat je wil ok, maar als winkelmevrouwen me ook opeens gaan vertellen dat ik een bepaalde bh niet aan mag
En verder vertel ik niemand wat ze wel of niet aan mag, ik geef alleen advies, wat je er mee doet moet je zelf weten, maar koop gewoon een goede, die goed past en lekker zit.
Maar het is fijn om dat ook even te horen van iemand die er verstand van heeft, dus heel erg bedankt
T maakt nl niet uit waar ik die dingen koop maar ze zitten of te strak of te los of de cup is te groot (te klein heb ik geen last van )
maar goed dat was weer offtopic....
Dames ga eens werpen !!!!!!! Ik wil babies zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Er zijn echt mensen die denken dat je geen goede ouder kunt zijn in een rolstoel
Op zaterdag 14 februari 2004 19:18 schreef Knorretje het volgende:
Zo krijg je ook best vaak te horen (of eigenlijk vang je dat op) dat mensen het belachelijk vinden dat zo'n vrouw een kind heeft, dat dat soort mensen gewoon gesterilliseerd moeten worden enzo
quote:Kijk met zo'n iemand als jouw zijn we echt blij
Op zaterdag 14 februari 2004 21:29 schreef moralia het volgende:[..]
Ok goed dat ik ook af en toe nog ff lurk hier. Ik ben bh-winkelmevrouw en ik verkoop veel voedings/meegroei bh's. Ik zou niet weten waarom je die bh niet aan mag. Het enige bezwaar kan zijn dat hij je te klein kan zijn tegen de tijd dat je gaat voeden, voor de rest zijn voedingsbh's haast gelijk aan meegroeiers (die van Anita dan) afgezien van het loshakende cupje.
En verder zou ik zeggen, koop je zwangerschaps bh's in een goeie lingeriezaak, die weten meer van bh's dan iemand van Prenatal, en waarschijnlijk hadden ze de meegroeier wel gewoon op voorraad gehad of snel kunnen bestellen voor je.En verder vertel ik niemand wat ze wel of niet aan mag, ik geef alleen advies, wat je er mee doet moet je zelf weten, maar koop gewoon een goede, die goed past en lekker zit.
binnekort moet ik ff nieuwe ondergoed halen,mijn bh's zitten voor geen meter meer en mijn strings al helemaal niet haha , welke winkel raad je aan voor dit soort ondergoed??? kreeg bij prenatal ook niet echt het idee dat ze je goed van dienst kunnen zijn.
Girly, zoals je al wel hebt gelezen hoeft die bruine afscheiding niks te betekenen, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor!! Probeer een beetje rustig aan te doen en als je het niet vertrouwt dan bel je gewoon de VK hoor, daar zijn ze voor. Maar persoonlijk verwacht ik dat je je geen zorgen hoeft te maken Sterkte!!
Knor en Anitra, als ik jullie verhalen zo lees dan heb ik het nog 'getroffen' zeg pffff. Ik kán tenminste nog wat op goede dagen. Ik leef erg met jullie mee! De pijn die ik voel is al variërend van erg tot ondragelijk, maar ik voel het tenminste niet 7 dagen per week.
En E.T. en Catootje en alle anderen die op het punt staan te bevallen, dat gezeur van ben je al bevallen ken ik wel ja, het was op het laatst zo dat ik opnam met 'nee ben nog niet bevallen' als ik op de nummermelder een bekende zag bellen
Girly, meid, het komt wel goed. Inmiddels heb ik hier veel verhalen over bloedverlies voorbij zien gaan en dit lijkt oud bloed. Maar wel sterkte en ik hoop dat je je niet al te druk maakt.
Miss D, jij hebt het ook niet makkelijk gehad he! Niet het topic hiervoor, maar wel een dikke
Wat bh's betreft, ik heb vanaf het begin voedingsbh's gedragen en ook meegroeibh's van prenetal. Nou, die laatste zijn slappe dingen die amper steun geven, dus ik vond de voedingsbh's prettiger.
Afgelopen woensdag heb ik van de gyn. gehoord dat ik 12 weken zwanger ben. Door een eerdere miskraam deed hij meteen een inwendige echo (ik ging naar hem toe omdat ik dacht dat ik 5 a 6 weken zwanger was). Zodra het kindje in beeld kwam was het wel duidelijk dat dit meer dan 6 weken was: alles zat erop en eraan !!!
Zowel bij mij als bij mijn man viel de mond open. Zoiets hadden we nog nooit gezien, er ging een enorm gevoel van geluk, trots en ontroering door me heen.
Ik heb een aandoening aan de hypofyse waardoor ik gedurende de zwangerschap allerlei testen zal moeten blijven doen, maar eerlijk gezegd sta ik daar amper bij stil, zo enorm blij ben ik met dit onverwachte "cadeau". Ik heb me voorgenomen optimaal te gaan genieten van de resterende 6 maanden !
:):)
En nu ga ik toegeven aan de nesteldrang en de zolder uitmesten
en welkom hier kan je lekker gaan mutsen hihihi
quote:Als dat al zo vroeg begint, kun je als je klaar bent vast wel een tripje hier naartoe maken
Op zondag 15 februari 2004 12:50 schreef phluphy het volgende:
En nu ga ik toegeven aan de nesteldrang en de zolder uitmesten
quote:Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb ook werkelijk minder te klagen dan jullie. Ik ben erg dankbaar dat ik niet afhankelijk hoef te zijn van een rolstoel. Krukken zijn wel aan de orde geweest, maar omdat ik nog naar de WC kon lopen en dat soort dingen, zei de therapeute dat ze weinig luxe zouden bieden en uiteindelijk mijn spieren nog 'luier' zouden maken. Lange stukken lopen waren niet meer aan de orde, ook niet mét krukken, dus ik heb die dingen uiteindelijk achterwege gelaten.
Op zondag 15 februari 2004 12:04 schreef Anitra het volgende:Wat betreft dat jullie minder te klagen hebben dan knorrtje en ik, das niet waar. Iedereen ervaart pijn op een andere manier en pijn is altijd rot. Iedereen vind een manier om er mee om te gaan, de 1 wat makkelijker dan de ander. Neem jezelf serieus als je pijn heb, neem rust dan, ga niet door, want dat is de grootste fout die je kan maken. Iedereen die pijn heeft voelt zich kl*te. Luister naar je lichaam is de boodschap
Ook deze zwangerschap zie ik ze niet zitten. Ik kan heus wel een paar weken zonder uitgebreid winkelen hoef verder de kinderen gelukkig niet uit school te halen, boodschappen doen gaat prima, zolang ik met de auto kan en in huis kan ik me meestal goed voortbewegen. Dat ik een slome slak ben went wel
Dus ik vind dat ik écht geen klagen heb! En als ik pijn heb zeur ik evengoed wel hoor
quote:Ik heb geen rijbewijs, ik láát me rijden
Op zondag 15 februari 2004 13:37 schreef Anitra het volgende:
autorijden kan ik alleen in de auto van mijn vriend, die heeft stuurbekrachtiging. Mijn auto beweegt zich voort als een tank en stuurt ook zo zwaar en dat gaat fout dan. dus als ik weg wil ruilen we van auto en dan komen we al een heel end
Afwachten maar......
Dan wilde ik nog even dit kwijt:
In verband met mijn aandoening aan de hypofyse had de arts een zwangerschap eigenlijk afgeraden. Ik was van plan hieraan gehoor te geven en me dit voorjaar te laten steriliseren (en dus kinderloos te blijven).
Is het TOEVAL dat ik dan op de valreep "per ongeluk" zwanger werd? (We keken goed uit dachten we, ahum) ...
Is het TOEVAL dat we in december een maand op vakantie naar Nieuw Zeeland zijn gegaan? Een reis die je niet zo makkelijk maakt als je kleine kinderen hebt ...
Is het TOEVAL dat de ontwikkelingen van mijn werkzaamheden dusdanig waren dat ik inmiddels bijna 100% van huis uit werk, zodat ik straks na de gezinsuitbreiding gewoon kan blijven werken ?
Is het TOEVAL dat we in november besloten een hypotheekje te nemen op de overwaarde van het huis, met als gevolg dat we over 3 weken een nieuwe badkamer krijgen en over 6 weken een nieuwe keuken?
Het past allemaal zo geweldig in mekaar, dat ikzelf ervan overtuigd ben dat dit alles "van hogerhand" beslist is. Ik ben er heel, heel diep van onder de indruk.
Ik voel me zo enorm bevoorrecht en bijna schuldig ten opzichte van diegenen die het wat minder meezit. Ik hoop dat ik niet de enige zal blijven die het zo voor de wind gaat !
quote:Daar hoef je je in mijn ogen echt niet schuldig om te voelen, als je er maar van geniet!! En dat doe je
Op zondag 15 februari 2004 17:53 schreef phluphy het volgende:
Ik voel me zo enorm bevoorrecht en bijna schuldig ten opzichte van diegenen die het wat minder meezit.
@dutchie: ik ben een absolute leek, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Maar zoals je het omschrijft lijkt het vanuit de maagstreek te komen dus wellicht staat het los van je zwangerschap. Sterkte ermee iig.
quote:Sterkte Dutchie, hopelijk valt het allemaal mee! Ik duim voor je hoor
Op zondag 15 februari 2004 19:32 schreef dutchie het volgende:
Leuk! Ik vertel er later wel meer over, zit nu een klein beetje in de rats. Heb huisartsenpost gebeld en nu moet ik om 20.00 bij de huisarts zijn. Ik vind het maar niks.
en phluphy gefeliciteerd, fijn dat je al zo ver bent zeg
en het is je gegunt hoor dat het allemaal zo goed gaat en dat je een hoop TOEvallen hebt gehad
groetjes martineke
Phluphy, dat is leuk! Op dezelfde datum, kunnen we elkaar netjes in de gaten houden
En geniet lekker van alle toeval, je hebt het vast verdient!!!!
En knorretje en ik komen er wel hoor, we zijn harde tantes, toch knorretje?
Sterkte straks!
ik viel bijna al flauw trouwens, alleen maar omdat ik dat las van die kaasschaaf
quote:Nah, na 10 topjes houdt het toch wel op
Op zondag 15 februari 2004 20:14 schreef pluisje het volgende:
*koopt al jaren alleen voorgesneden kaas*Ik heb teveel topjes voorbij zien vliegen
quote:Ja, dan ben je top-less
Op zondag 15 februari 2004 20:21 schreef easy-going het volgende:[..]
Nah, na 10 topjes houdt het toch wel op
Gelukkig was de ehbo dichtbij
quote:Proest
Op zondag 15 februari 2004 20:22 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, dan ben je top-less
EW wat een schrik! Ik heb dezelfde vragen als bix, hou je ons een beetje op de hoogte? En doe je rustig aan?
*gaat ook even duimen voor dutchie en wacht vol spanning op bericht*
Phluphy welkom trouwens en gefeliciteerd.
Echo was erg leuk en we hebben er een mooie videoband als herinnering aan overgehouden. De kabouter liet alles keurig zien, teentjes, vingertjes, hersentjes, hartje etc. Maar hij/zij weigerde om zich 'en profile' te laten vereeuwigen. Zat gewoon recht naar ons toe te kijken en even draaien ho maar. Bewegingen genoeg, maar het gezichtje bleef ons keurig strak aankijken, met armpje ervoor.
Nu weten we nog niet of hij de grote neus van zijn/haar opa ge-erfd heeft!
Maar we hebben echt genoten van de beelden en alles was goed. En we weten lekker nog steeds niet wat het is. We hebben wel een sterk vermoeden, maar dat houden we fijn voor ons.
Ik hoop dat ik jullie niet te hard heb laten schrikken. Maar als ik zoiets voel, weet ik me gewoon even geen raad. En dan is dit wel de plek waar de antwoorden te vinden zijn. Manlief drong er echter op aan de ha-post te bellen. En gelukkig bleek het dus loos alarm.
Jullie zijn wel liehief!!
E.T. hoe is het nu bij jou? (nog 4 weekjes en dan gaan we echt op vakantie, joepie!!) En is Catootje al bevallen? Mag pas volg. week zondag hoor! Dan pas heb ik gebak in huis.
EW wat een schrik zeg. *aansluit in de polonaise achter Lois* Hou ons op de hoogte!
Fijn dutchie dat het iets onschuldigs was!
quote:Gelukkig maar! (ik heb ook een keer voor jan l*l in het ziekenhuis gezeten, heel in 't begin.. ik dacht op z'n minst aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, kon niet meer lopen van de pijn... M'n darmen waren gestopt met werken door de beginnende zwangerschap.. en dat kan ook behoorlijk pijn doen
Op zondag 15 februari 2004 21:21 schreef dutchie dat er eigenlijk niks aan de hand was
*strengkijkt* Jij gaat niet eerder op vakantie dan dat ik bevallen ben hoor! (ik heb tot de 15e de tijd.... al mag 't van mij morgen ofzoo ook wel )
Hebben we Catootje eigenlijk wel al gezien vandaag???
OT: heb je m'n mail vanmiddag nog ontvangen?
oeps.. helemaal over EW heengekeken.. Wat een schrik zeg! In welk opzicht zou die schildklierafwijking effect hebben op de kleine? (ik bedoel, moet hij/zij dan levenslang aan de medicijnen? of weetikveelwatzemetschildklierproblemenkunnen? of is dat allemaal nog te verre toekomstmuziek?
quote:Schiet dan alsjeblieft even op zeg, het vliegtuig wacht nl. niet al te lang.
Op zondag 15 februari 2004 21:28 schreef E.T. het volgende:
*strengkijkt* Jij gaat niet eerder op vakantie dan dat ik bevallen ben hoor! (ik heb tot de 15e de tijd.... al mag 't van mij morgen ofzoo ook wel)
En trouwens, 1 maart is 1 maart geen geouwehoer.
En na je verhaal kan ik helemaal niet meer wachten op mijn echo
Verder heb ik volgens mij nu al last van zwangerschapsdementie, want heb geen idee meer waarover de anderen postten in dit topic! Echt niet!
Ik mag vandaag voor het eerst naar de vlos, was tot nu toe per toeval steeds bij gyn geweest, maar dat hoeft niet meer. Vandaag dus hopelijk hartje horen! Jippie!
Maar ook: wegen, bloeddruk meten.... Vooral dat eerste vind ik echt wat minder! Maar goed: zuchten en doen, niet op mezelf betrekken en weten waarvoor het is.
Ik heb trouwens de afgelopen weken al vaker gevoeld dat soms mijn hart klopt in mijn armen, schouders, bovenrug en soms benen.... Is dat een hoge bloeddruk-kwaaltje? Doet geen pijn, maar even gonst alles dan hard en dat is na een minuutje (ofzo, misschien wel korter) weer voorbij. Gek? Herkenbaar?
Of kun je zo vroeg in de zwangerschap (veertiende week) nog helemaal geen hoge bloeddruk hebben?
Hoop dat het ieder goed gaat! Hou vol, zeker degenen met die ontzettende verhalen van BI memory is back! ! Vreselijk, sterkte dus!
Ik hoop dat je vandaag dan idd het hartje hoort, want dat is altijd fijn! Tot het einde aan toe hoor! Vond het tijdens de bevalling in het ziekenhuis ook heel rustgevend dat ik steeds Liam's hartje hoorde.
Dutchie, fijn dat alles goed is!
Dutchie!!! Gelukkig dat er nix was nu ik erover nadenk heb ik daar in mijn tweede zwangerschap ook last van gehad... heel erg pijnlijk en vervelend.
Sugar, ik heb dat ook weleens (en ik ben niet eens meer zwanger), das voor mij een teken dat ik op dat moment even moet gaan zitten en even tot rust moet komen. Gebeurd meestal als ik druk druk druk ben.
Tis volgens mij niet iets van hoge bloeddruk want de mijne is standaard "te laag" dus het lijkt me niet. Maar goed, gewoon ff met je verloskundige over hebben hoor. Die kan je er meer over vertellen dan ik
Succes daar!!!
* TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT
MELDEN NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En anders gaan we maar persen voor je
Toot, dit kan dus niet he!!! Ga je melden doen!
Jezus, zometeen zit ze al in het ziekenhuis, dan kan ze ons niks laten weten...
Zo, ik heb een beetje rust, na het kamertje is nu ook de kinderwagen besteld. Da's toch wel een prettige gedachte
Morgen weer naar de VK, en dan verder maar weer eens een weekje rustig aan doen. Na een druk weekend, klussen in de babykamer en vandaag weer op pad voor die wagen, ben ik redelijk op
en hoe gaat het nu met Goaxing eigenlijk? zit ook al lekker in de buurt met datum
eigenlijk zijn we allemaal zo meelevend he geweldig!
groetjes
Ik ben terug, alles was goed, bloeddruk, gewicht (oef!) čn..... het hartje gehoord!!! Luid en duidelijk! Wat geweldig is dat, hee!
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:26 schreef Sugar het volgende:
Catoot?!?!?!?!?!?!?! Ik hoop het!!!!Ik ben terug, alles was goed, bloeddruk, gewicht (oef!) čn..... het hartje
gehoord!!! Luid en duidelijk! Wat geweldig is dat, hee!
quote:Sugar, wat heerlijk dat alles goed is en dat je het hartje hebt gehoord! Ik ben helemaal blij voor je
Op maandag 16 februari 2004 13:26 schreef Sugar het volgende:Ik ben terug, alles was goed, bloeddruk, gewicht (oef!) čn..... het hartjegehoord!!! Luid en duidelijk! Wat geweldig is dat, hee!
Zelf moet ik nog wat langer geduld hebben. Pas over 2,5 week voor het eerst naar de vk
En dan is het natuurlijk maar afwachten of je een hartje hoort...
Ik ben benieuwd of Catootje inmiddels bezig is of dat ze gewoon lekker op de bank soaps ligt te kijken en ons compleet vergeten is
quote:Zou het gewoon zwangerschapsdementie zijn?
Op maandag 16 februari 2004 14:44 schreef piglet het volgende:Ik ben benieuwd of Catootje inmiddels bezig is of dat ze gewoon lekker op de bank soaps ligt te kijken en ons compleet vergeten is
Ten eerste Caaaaaaaaatoooooooooooot dit kan toch niet ons in onzekerheid laten zitten ga je of ga is ff lekker bevallen joh
hoop stiekem het laatste natuurlijk
Phluphy gefeli en welkom bij de gezwangeren
Dutchie gelukkig was het alleen wat luchtigs hihihihi
Sugar hoop dat je een mooi geluidje mag horen van die beebie en hartkloppingen horen ook bij zwangerschap dus dat zal wel snor zitten
Heb een vreselijk druk weekeinde achter de rug, mannie had even de volle aandacht nodig ....heb alles bijgelezen, dames, dames: wat een gedoe met schildklieren, hartkloppingen, en gassen-op-vreemde-plaatsen! En een nieuw gezicht (welkom)! Echootjes zijn leuk he!
*gaat weer verder lurken, onee: tijd om te slapen, anders haal ik het zeven-uur-journaal niet eens *
quote:potverdrie!!!
Op maandag 16 februari 2004 15:55 schreef Catootje het volgende:
Haaai *meldt MET volle buik*Heb een vreselijk druk weekeinde achter de rug, mannie had even de volle aandacht nodig
....heb alles bijgelezen, dames, dames: wat een gedoe met schildklieren, hartkloppingen, en gassen-op-vreemde-plaatsen! En een nieuw gezicht (welkom)! Echootjes zijn leuk he!
*gaat weer verder lurken, onee: tijd om te slapen, anders haal ik het zeven-uur-journaal niet eens
*
Gaat ie verder goed meid?
Nu ga ik echt slapen, waren twee leuke maar vermoeiende dagen...
quote:Gewicht - oef?
Ik ben terug, alles was goed, bloeddruk, gewicht (oef!) čn..... het hartjegehoord!!! Luid en duidelijk! Wat geweldig is dat, hee!
Leuk he, hartje horen. Wat een wonder he !
Even een vraagje: bij welke winkels kun je leuke positiekleding kopen? Mijn grootste broek past me over een paar dagen niet meer ben ik bang
En hebben jullie nog tips over welke (soort) kleding lekker zit? Of heb je ergens slechte ervaringen mee?
Miss Etam en Promiss zijn een beetje "degelijk" en tref je een klein filiaal ook wel wat tuttig.
H&M is hip
Prenatal heeft veel, ook van Noppies (merkkleding voor zwangeren ) en een goede eigen lijn, maar wel wat prijzig en ze hebben niet altijd veel leuks hangen.
Dan heb je nog C&A en V&D die in sommige filialen ook zwangerschapsmode verkopen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik kan niet echt zeggen wat lekker zit en wat niet. Zelf ben ik fan van de Noppies broeken, maar bij anderen zitten die weer als een juten zak. Zelfde geldt eigenlijk voor H&M. Zeker in het begin heb je vooral broeken nodig, pas na een paar maanden gaat ook je bovenkleding te klein worden (ik lijk Winnie de Poeh wel, met al die truitjes tot boven mijn navel ). Ik zou iig kiezen voor broeken in tinten die goed passen bij de rest van je kleding, zodat je ze overal bij aankan.
quote:Niks hoor, pas op mijn verjaardag. Dat hebben Gertje en ik afgesproken. Zo hoort het en zo is het goed.
Op maandag 16 februari 2004 16:00 schreef Belana het volgende:[..]
potverdrie!!!
Ga Gertje er eens uitwerken!!!![]()
Pluisje, het geeft idd wat rust als je weet dat de kinderkamer en de kinderwagen geregeld is. Kind heeft dus een bed en vervoer.
En zo besefte ik van het weekend ineens dat die kabouter van ons niet in zijn blote nixie kan blijven lopen.
Dus daar gaan we binnenkort ook maar eens mee beginnen.
O ja, ik ben al thuis. *super trots is op het feit dat ze zichzelf weg gesleept heeft van het werk*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |