quote:
De eerste Fiat 124 Sport Spiders rolden in 1966 in een beperkt aantal blinkend de Pininfarina-fabrieken in Turijn uit, nadat de introductie van dit model in oktober 1966 had plaatsgevonden.Schepper van deze tijdloze creatie was de legendarische carrosserie ontwerper pininfarina. Dat de voorkeur van de groot meester duidelijk uitging naar de Fiat 124 Sport Spider blijkt heden ten dage nog uit het feit, dat de 124 Spider zelfs onder Pininfarina's eigen naam gebracht werd en in zijn eigen assemblagefabriek geproduceerd bleef.
Verantwoordelijk voor het geronk onder de welvende motorkap was de ingenieur Aurelio Lampredi (de Lampredi van o.a. de Ferrari V-12 motoren).
Tot 1970 was de wagen alleen uitgerust met een 1438 cc motor met 2 bovenliggend nokkenassen en 1 dubbele valstroom registercarburateur. Deze uitvoering was verkrijgbaar tot 1973. Vanaf 1970 bestond echter ook al de mogelijkheid om en 1608 cc motor als krachtbron te kiezen. Dubbele nokkenassen vanzelfsprekend, maar nu aangevuld met 2 dubbele Weber of Solex valstroomcarburateur. Het vermogen is dan inmiddels gestegen tot 110 pk!
Vanaf eind 1973 is zelfs de getunede versie van de 1800 cc spierbal uit de Fiat 132 Saloon verkrijgbaar.
Carlo Abarth neemt dit alles nog eens onder handen, hetgeen resulteert in de Fiat 124 Abarth. 128 PK, sperdifferentieel, onafhankelijke achterwielvering en ontelbare rally-successen (in speciale versies zelfs 200 PK en meer!).
In 1976 wordt de produktie van de Europese 124 Spider gestaakt. Alleen voor de export naar de USA blijft men nog een beperkt aantal Spiders per jaar produceren, waar het de "Best Sportscar" in zijn klasse is.
Een auto echter met een beduidend ander aanzicht en getemperde krachtbron, dit om tegemoet te komen aan de strenge milieu- en veiligheidseisen in de Verenigde Staten.
Weer 10 jaar later, in 1986 gaat de Spider definitief uit produktie. Na 20 jaar en 200.000 stuks! De laatst gebouwde Spiders waren voorzien van een Roots (Volumex) compressor, 135 PK en zeer exclusief met slechts 200 stuks.
De tijden echter van blinkend chroom en dubbele carburateurs zullen waarschijnlijk nooit meer terugkeren. Het is daarom taak voor de club, haar leden en andere liefhebbers om deze rasauto in ere te houden, alleen al om te laten zien wat het begrip "echte auto" werkelijk inhoudt.
quote:Nog geneukt?
Op donderdag 12 februari 2004 09:55 schreef StephanL het volgende:
Goede morgen dan maar
quote:volgens:
Op donderdag 12 februari 2004 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou?
zo'n 8000- 12000 eurie.
quote:wat de gek ervoor geeft
Op donderdag 12 februari 2004 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou?
quote:Dan zullen we moeten wachten tot Mark reageert...
Op donderdag 12 februari 2004 10:15 schreef slashme het volgende:[..]
wat de gek ervoor geeft
quote:Nee Mutz was niet thuis.
Op donderdag 12 februari 2004 10:21 schreef StephanL het volgende:[..]
Nee jij
quote:Dat weet StephanL ook wel heel goed
Op donderdag 12 februari 2004 10:25 schreef slashme het volgende:[..]
Nee Mutz was niet thuis.
Mutz is zooo deeltje 123
1 euro 48 afschrijving per km. da's kut...
Alleen een nieuwe auto is niet perse lucht, je moet er alleen niet binnen een jaar vanaf willen
quote:Nee, dat zijn de nietjes ...
Op donderdag 12 februari 2004 10:51 schreef Tjabbo het volgende:[..]
in de folder al.
quote:onder andere
Op donderdag 12 februari 2004 11:00 schreef Ballebek het volgende:[..]
Nee, dat zijn de nietjes ...
quote:Oh ja, de kleurproeven dan de Metallic lak niet te vergeten
Op donderdag 12 februari 2004 11:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
onder andere
*rust*
Wie van de heren hier is in staat om een online formulieren te koppelen aan een access database? (controleren van gegevens e.d.) ?
quote:meld *
Op donderdag 12 februari 2004 11:49 schreef Xtreem het volgende:
*stil**rust*
Wie van de heren hier is in staat om een online formulieren te koppelen aan een access database? (controleren van gegevens e.d.) ?
quote:En is u bereid om dat tegen een kleine vergoeding te fixen?
Op donderdag 12 februari 2004 11:51 schreef slashme het volgende:[..]
meld *
quote:Laat dat kleine maar weg
Op donderdag 12 februari 2004 12:05 schreef Xtreem het volgende:[..]
En is u bereid om dat tegen een kleine vergoeding te fixen?
quote:He! is voor een studievereniging! niet commercieel enzo...
Op donderdag 12 februari 2004 12:15 schreef slashme het volgende:[..]
Laat dat kleine maar weg
quote:Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!
Op donderdag 12 februari 2004 10:37 schreef StephanL het volgende:
Ik ga hier 5 dagen niet meer komen, word gek van jullie
* MutZ is de komende dagen wegens omstandigheden ook sterk verminderd aanwezig...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 12-02-2004 12:24]
quote:*zucht* hij komt wel, maar niet hier
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef MutZ het volgende:[..]
Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!
quote:Deeltje 124 om precies te zijn...
Op donderdag 12 februari 2004 10:40 schreef Xtreem het volgende:
morguh
Mutz is zooo deeltje 1231 euro 48 afschrijving per km.
da's kut...
Alleen een nieuwe auto is niet perse lucht, je moet er alleen niet binnen een jaar vanaf willen
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:24 schreef MutZ het volgende:[..]
Deeltje 124 om precies te zijn...
quote:Blijkbaar dit deeltje ook... Het eerste waar het over gaat is: Heb je MutZ nog geneukt??
Op donderdag 12 februari 2004 12:25 schreef Xtreem het volgende:[..]
He helder licht.... jij was het vorige deeltje in...
quote:acherhaald verhaal enzo
Op donderdag 12 februari 2004 12:27 schreef MutZ het volgende:[..]
Blijkbaar dit deeltje ook... Het eerste waar het over gaat is: Heb je MutZ nog geneukt??
quote:Moet je even meer info geven aub. Projectes kunnen interessant zijn, waardoor de prijs ook interessant wordt.
Op donderdag 12 februari 2004 12:28 schreef Xtreem het volgende:[..]
Nu gaat het me erom of slashme (of tjabbo? of iemand anders?) dat met access tegen een vriendenprijsej kan fixen??
maar afgezien van de prijs wil je wel helpen, moet ik wel even je bedoeling weten.
quote:email?
Op donderdag 12 februari 2004 12:32 schreef slashme het volgende:[..]
Moet je even meer info geven aub. Projectes kunnen interessant zijn, waardoor de prijs ook interessant wordt.
maar afgezien van de prijs wil je wel helpen, moet ik wel even je bedoeling weten.
quote:ckadett at xs4all.nl
Op donderdag 12 februari 2004 12:41 schreef Xtreem het volgende:[..]
email?
* Xtreem heeft volgende week alle bedoelingen e.d. op papier...
quote:Ik zie het wel tegoemoet komen.
Op donderdag 12 februari 2004 12:44 schreef Xtreem het volgende:
thnx. begin volgende week heeft u de info...
quote:tjesus hoeveel adressen heb jij
Op donderdag 12 februari 2004 12:43 schreef slashme het volgende:[..]
ckadett at xs4all.nl
quote:Net zoveel als nodig.
Op donderdag 12 februari 2004 13:52 schreef Tjabbo het volgende:[..]
tjesus hoeveel adressen heb jij
quote:anoniempie
Op donderdag 12 februari 2004 14:02 schreef slashme het volgende:[..]
Net zoveel als nodig.
quote:Nee kloons
Op donderdag 12 februari 2004 14:19 schreef Tjabbo het volgende:[..]
anoniempie
quote:mag dat niet dan?
Op donderdag 12 februari 2004 14:21 schreef Tjabbo het volgende:[..]
schurk!
quote:Hi Mutz en alle anderen
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef MutZ het volgende:[..]
Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!
* MutZ is de komende dagen wegens omstandigheden ook sterk verminderd aanwezig...
* StephanL rent snel weer weg.
Ik heb vandaag van 07:00 tot 18:00 buiten gestaan en ruzie gemaakt met eigenwijze (soms erg aso) vrachtwagenchauffeurs.
Feeling Sleepy
Nog wat leuks gebeurd hier? (Leuke Fiat trouwens)
quote:Hoi
Op donderdag 12 februari 2004 18:33 schreef BoJo het volgende:hallow allemaal.
Ik heb vandaag van 07:00 tot 18:00 buiten gestaan en ruzie gemaakt met eigenwijze (soms erg aso) vrachtwagenchauffeurs.
Feeling Sleepy
![]()
Nog wat leuks gebeurd hier? (Leuke Fiat trouwens)
quote:vanwege mijn afwezigheid
Op donderdag 12 februari 2004 18:35 schreef MutZ het volgende:[..]
Hoi
Hier is niet echt heel veel boeiends gebeurd tijdens jouw afwezigheid...
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:37 schreef BoJo het volgende:[..]
vanwege mijn afwezigheid
quote:Sorry, ik ben vandaag niet liev... Komt waarschijnlijk een beetje door m'n humeur... Ben in een kuthumeur vandaag, dus jullie zijn gewaarschuwd...
Op donderdag 12 februari 2004 18:49 schreef BoJo het volgende:[..]
das ook niet liev
quote:Foto's!!!
Op donderdag 12 februari 2004 19:53 schreef StephanL het volgende:
Zag gister een getunede Prelude, met gele achtige vlammen aan de zijakant, mooie geluidje kwam er uit.
quote:ban's, slotjes?
Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef MutZ het volgende:[..]
Sorry, ik ben vandaag niet liev... Komt waarschijnlijk een beetje door m'n humeur... Ben in een kuthumeur vandaag, dus jullie zijn gewaarschuwd...
quote:Ik zal proberen om het rustig te houden... Zijn jullie ook een beetje liev voor me??
Op donderdag 12 februari 2004 20:05 schreef slashme het volgende:[..]
ban's, slotjes?
quote:Goh, wat een zinvolle post...
Op donderdag 12 februari 2004 20:21 schreef Sjoewe het volgende:
Lurkpost
Lalalalala, ik ben HEEEEEEEPIE!
Shalalala, heb je even voor mij, badaidaidai!
quote:Frans Bauer
Op donderdag 12 februari 2004 20:32 schreef Sjoewe het volgende:
Mutz is chaggo!Lalalalala, ik ben HEEEEEEEPIE!
![]()
![]()
Shalalala, heb je even voor mij, badaidaidai!
quote:* MutZ streept StephanL ook weer van haar lijstje...
Op donderdag 12 februari 2004 21:16 schreef StephanL het volgende:
Frans Bauer is
quote:Lekker gewerkt??
Op donderdag 12 februari 2004 21:35 schreef ThaFreak het volgende:
ben der ook weer, niet voor lang want ben helemaal kapot
quote:hell no
Op donderdag 12 februari 2004 21:38 schreef MutZ het volgende:[..]
Lekker gewerkt??
quote:En nu
Op donderdag 12 februari 2004 21:19 schreef MutZ het volgende:[..]
* MutZ streept StephanL ook weer van haar lijstje...
quote:Niets...
Op donderdag 12 februari 2004 22:44 schreef StephanL het volgende:[..]
En nu
Ik ga ... Tot morgen...
quote:dag dag
Op donderdag 12 februari 2004 22:55 schreef MutZ het volgende:[..]
Niets...
Ik ga
... Tot morgen...
quote:Je blijft een mutzneuker, mutzneuker.
Op donderdag 12 februari 2004 22:44 schreef StephanL het volgende:[..]
En nu
quote:ai
Op vrijdag 13 februari 2004 08:55 schreef Tjabbo het volgende:[..]
oi
quote:eei
Op vrijdag 13 februari 2004 09:20 schreef slashme het volgende:[..]
ai
tyfus wat druk hier.
Heb nog geen 3 bakken koffie gehad vandaag
quote:Jij ook druk? ik ook, schermpjes testen..
Op vrijdag 13 februari 2004 11:55 schreef Tjabbo het volgende:[..]
eei
tyfus wat druk hier.
Heb nog geen 3 bakken koffie gehad vandaag
quote:Joh ga fietsen stelen
Op donderdag 12 februari 2004 23:48 schreef slashme het volgende:[..]
Je blijft een mutzneuker, mutzneuker.
quote:Ja man! erg druk.
Op vrijdag 13 februari 2004 12:37 schreef slashme het volgende:[..]
Jij ook druk? ik ook, schermpjes testen..
Welke schermpies ga je testen nu?
quote:iiyama E481S en Samsung 192N
Op vrijdag 13 februari 2004 13:12 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja man! erg druk.
Welke schermpies ga je testen nu?
quote:niet betrouwbare en niets toevoegende info:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:27 schreef slashme het volgende:[..]
iiyama E481S en Samsung 192N
* Xtreem zit nu op een 19" Samsung 192v, zilverkleurige TFT...
werkt fijn, scherp, niet vermoeiend beeld ...
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:58 schreef Tjabbo het volgende:
en Xtreem, evt wil ik ook wel helpen.
quote:klopt, ook leveringsproblemen?
Op vrijdag 13 februari 2004 13:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
niet betrouwbare en niets toevoegende info:
* Xtreem zit nu op een 19" Samsung 192v, zilverkleurige TFT...
werkt fijn, scherp, niet vermoeiend beeld ...
quote:Goeie smiddags meneer PTA-modjuh.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:09 schreef ThaFreak het volgende:
middag pta-ende Fok!kers
quote:dag meneer gevaar op de weg die met zijn alfa al slippend het kruispunt overknalde!
Op vrijdag 13 februari 2004 15:12 schreef BoJo het volgende:[..]
Goeie smiddags meneer PTA-modjuh.
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:15 schreef ThaFreak het volgende:[..]
dag meneer gevaar op de weg die met zijn alfa al slippend het kruispunt overknalde!
quote:opbokken met die kutopel
Op vrijdag 13 februari 2004 15:14 schreef Ultimora het volgende:
goedemorgen
quote:hier heb je de perfecte toyota
Op vrijdag 13 februari 2004 15:38 schreef Tjabbo het volgende:[..]
opbokken met die kutopel
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:49 schreef ThaFreak het volgende:
voor tjabbo:
[afbeelding]
opel roels
quote:je hebt de grap niet door?
Op vrijdag 13 februari 2004 15:55 schreef Ultimora het volgende:
of was je niet toyotageil?
quote:wat hij zegt
Op vrijdag 13 februari 2004 15:58 schreef Tjabbo het volgende:[..]
opel roels
quote:hoest met de schermen?
Op vrijdag 13 februari 2004 16:10 schreef slashme het volgende:[..]
wat hij zegt
oh ja.
Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,
1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"
De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.
quote:Ik ga voor de iiyama AS4821DT 19 inch TFT, moet de knoop maar eens doorhakken.
Op vrijdag 13 februari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hoest met de schermen?
oh ja.
Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,
1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.
quote:hebbuh hebbuh
Op vrijdag 13 februari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hoest met de schermen?
oh ja.
Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,
1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.
quote:Kan er wel 1-tje extra bestellen en leveren?
Op vrijdag 13 februari 2004 16:19 schreef ThaFreak het volgende:[..]
hebbuh hebbuh
quote:zou het graag willen doen maar eerst mijn amd 900 opwaarderen
Op vrijdag 13 februari 2004 16:21 schreef slashme het volgende:[..]
Kan er wel 1-tje extra bestellen en leveren?
En hoooi
Ik heb het moeilijk druk helaas. Dus weinig op fok
Hoop dit weekend er meer te zijn
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:14 schreef ook_gek het volgende:
ik werk op een 30" LCD
quote:Niet met mutz zoals jij
Op vrijdag 13 februari 2004 19:52 schreef StephanL het volgende:[..]
Ga naar je bed
quote:Volgens mij niet... (niet mijn pc..)
Op vrijdag 13 februari 2004 13:53 schreef slashme het volgende:[..]
klopt, ook leveringsproblemen?
avond
quote:Alleen de TFT's vraag is op moment hoger dan aanbod, vanwege chinees nieuwjaar.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:20 schreef Xtreem het volgende:[..]
Volgens mij niet... (niet mijn pc..)
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:24 schreef slashme het volgende:[..]
vanwege chinees nieuwjaar.
Als dat daadwerkelijk de reden is, is het goed kansloos
quote:Dat is daadwerkelijk een reden ja, rond die tijd ligt namelijk alles stil waar die dingen gemaakt worden.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:28 schreef Xtreem het volgende:[..]
dat meen je niet....
Als dat daadwerkelijk de reden is, is het goed kansloos
quote:omg....
Op vrijdag 13 februari 2004 20:36 schreef slashme het volgende:[..]
Dat is daadwerkelijk een reden ja, rond die tijd ligt namelijk alles stil waar die dingen gemaakt worden.
alles ligt stil, ok. Maar dat plan je toch in? zodat je de weken ervoor wat meer draait?!?
quote:nog meer?
Op vrijdag 13 februari 2004 20:39 schreef Xtreem het volgende:[..]
omg....
alles ligt stil, ok. Maar dat plan je toch in? zodat je de weken ervoor wat meer draait?!?
quote:ze draaien nooit op 100% van de productiecapaciteit. Dus als ze weten dat ze over een maand 2 weken stil gaan, moeten/kunnen ze dat nu opvangen door wat extra te produceren...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:48 schreef slashme het volgende:[..]
nog meer?
quote:Geloof me, die aziaten draaien op meer dan 100% dagen van 16 uur gemiddeld is meer regel dan uitzondering. Die schermpjes moeten wel een beetje betaalbaar blijven toch?
Op vrijdag 13 februari 2004 20:49 schreef Xtreem het volgende:[..]
ze draaien nooit op 100% van de productiecapaciteit
quote:Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:54 schreef slashme het volgende:[..]
Geloof me, die aziaten draaien op meer dan 100% dagen van 16 uur gemiddeld is meer regel dan uitzondering. Die schermpjes moeten wel een beetje betaalbaar blijven toch?
quote:Ik hoor alleen (slechte) verhalen van importeurs.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:59 schreef Xtreem het volgende:[..]
Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...
quote:Ik hoor alleen de theorie.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:03 schreef slashme het volgende:[..]
Ik hoor alleen (slechte) verhalen van importeurs.
Mij wordt geleerd dat het niet wenselijk is (niet meer instaat om te reageren op verandering in vraag etc), maar ik neem aan dat een importeur ook geen BS vertelt...
quote:De vraag is te hoog, men schuift wat er te schuiven valt. Niet kunnen leveren is standaard in de componenten branche. Het ene moment zit men te wachten op een aangekondigde prijsverlaging en het andere moment is de prijs te laag waardoor de voorraad weg is.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:06 schreef Xtreem het volgende:[..]
Ik hoor alleen de theorie.
Mij wordt geleerd dat het niet wenselijk is (niet meer instaat om te reageren op verandering in vraag etc), maar ik neem aan dat een importeur ook geen BS vertelt...
quote:...
Op vrijdag 13 februari 2004 21:11 schreef slashme het volgende:[..]
De vraag is te hoog, men schuift wat er te schuiven valt. Niet kunnen leveren is standaard in de componenten branche. Het ene moment zit men te wachten op een aangekondigde prijsverlaging en het andere moment is de prijs te laag waardoor de voorraad weg is.
quote:hehe, ik heb geen voorraad. Ik doe zeker geen dozen schuiven, af en toe wil ik nog wel eens een complete systemen of servers bouwen en leveren als de klant mij daar om vraagt maar ik ga geen dozen schuiven.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:13 schreef Xtreem het volgende:[..]
...
Is die markt zo onrustig/onvoorspelbaar? damn..
hoe doe jij dat dan met jouw voorraad?
quote:Bewuste keuze zo te horen? Biedt je wel de totale dienst aan, maar dat je het gekut met componenten uitbesteed? of doe je echt alleen de diensten kant?
Op vrijdag 13 februari 2004 21:16 schreef slashme het volgende:[..]
hehe, ik heb geen voorraad. Ik doe zeker geen dozen schuiven, af en toe wil ik nog wel eens een complete systemen of servers bouwen en leveren als de klant mij daar om vraagt maar ik ga geen dozen schuiven.
quote:Ik ben niet met Mutz wezen slapen hoor. En dan nog beter Mutz, dan met je kat in je bed zoals jij
Op vrijdag 13 februari 2004 20:14 schreef slashme het volgende:[..]
Niet met mutz zoals jij
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:23 schreef StephanL het volgende:[..]
Ik ben niet met Mutz wezen slapen hoor. En dan nog beter Mutz, dan met je kat in je bed zoals jij
Thermo:
'k lees net op autoweek.nl dat de prijzen van de GT zo'n 10% opgekrikt worden... 'k neem aan dat jij de oude prijs mag/moet betalen?
quote:Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Op vrijdag 13 februari 2004 20:24 schreef slashme het volgende:[..]
Alleen de TFT's vraag is op moment hoger dan aanbod, vanwege chinees nieuwjaar.
Want van af november is het huilen met de pet op betreft leveringen van TFT schermen. Op me werk doen we rond de 500 a 800 TFT schermen van 15` en zelfde aantal 17` schermen. En van af november is dat stom weg niet meer goed te leveren. Minimaal 2 maanden wacht tijd.
In December hebben wij het voor elkaar gekregen om alle CTX monitoren die bestemd waren voor nederland en duitsland in 1X te kunnen opkopen. Iets waar ze niet blij mee waren
De levertijd is namelijk enkele maanden
Vraag aanbod is gewoon niet te doen. Veel te grote vraag. Is prijs omhoog. Dat is dus ook meteen de reden van de prijs stijging
quote:moedegorgen
Op zaterdag 14 februari 2004 02:32 schreef MutZ het volgende:
Truste allemaal...
Ik ga ook m'n bed maar eens opzoeken...
quote:Chinees nieuwjaar was 2 weken terug ofzo. Dus dan kan het toch
Op vrijdag 13 februari 2004 23:29 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart?Want van af november is het huilen met de pet op betreft leveringen van TFT schermen. Op me werk doen we rond de 500 a 800 TFT schermen van 15` en zelfde aantal 17` schermen. En van af november is dat stom weg niet meer goed te leveren. Minimaal 2 maanden wacht tijd.
In December hebben wij het voor elkaar gekregen om alle CTX monitoren die bestemd waren voor nederland en duitsland in 1X te kunnen opkopen. Iets waar ze niet blij mee warenDe levertijd is namelijk enkele maanden
Vraag aanbod is gewoon niet te doen. Veel te grote vraag. Is prijs omhoog. Dat is dus ook meteen de reden van de prijs stijging
quote:Hoi allemaal
Op zaterdag 14 februari 2004 10:11 schreef BoJo het volgende:[..]
gordemoegen
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:47 schreef MutZ het volgende:[..]
Hoi allemaal
quote:Ik zeg ook niet dat het DE reden is, maar een reden waarom nu de levering (nog) slechter is. Ik hoor het ook alleen maar via de groothandel die tevens bepaalde merken importeerd (nee ik noem geen namen).
Op vrijdag 13 februari 2004 23:29 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart?
quote:Ik maak alleen software maar sommige klanten vragen ook wel eens of ik voor hun een nieuwe server of systeem wil installeren en /of bouwen, dan doe ik dat. Dozen schuiven is geen droog brood mee te verdienen.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:19 schreef Xtreem het volgende:[..]
Bewuste keuze zo te horen? Biedt je wel de totale dienst aan, maar dat je het gekut met componenten uitbesteed? of doe je echt alleen de diensten kant?
quote:Ik heb rechts streeks contakt met ADI Lite-On en CTX.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:02 schreef slashme het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat het DE reden is, maar een reden waarom nu de levering (nog) slechter is. Ik hoor het ook alleen maar via de groothandel die tevens bepaalde merken importeerd (nee ik noem geen namen).
quote:Wat denk je dat groothandels doen dan?
Op zaterdag 14 februari 2004 13:13 schreef slashme het volgende:Dozen schuiven is geen droog brood mee te verdienen.
quote:groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:19 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat denk je dat groothandels doen dan?
quote:Wat ik dus ook al zei, de vraag overtreft het aanbod ruimschoots
Op zaterdag 14 februari 2004 13:18 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik heb rechts streeks contakt met ADI Lite-On en CTX.
Zeggen allemaal het zelfde
quote:excact.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:21 schreef Xtreem het volgende:[..]
groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.
quote:Hoi
Op zaterdag 14 februari 2004 14:20 schreef Metalfreak het volgende:
Hoi
quote:Zaterdag is kut, nu wel tenminste
Op zaterdag 14 februari 2004 14:53 schreef Tjabbo het volgende:
zatersag is okay
quote:Ik heb gewoon de oude prijs, op papier heb ik bij inruil nu 2600 euro voordeel.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:44 schreef Xtreem het volgende:[..]
Thermo:
'k lees net op autoweek.nl dat de prijzen van de GT zo'n 10% opgekrikt worden... 'k neem aan dat jij de oude prijs mag/moet betalen?
Iedereen die afgelopen woensdag nog een offerte had lopen is gebeld om voor de oude prijs te bestellen, ik heb namelijk gister een tijdje in een GT rond gereden ( zoooo mooi.. zoooo heerlijk.... )
En iedereen heeft hem besteld die hij belde, er zijnj 9 GT's besteld voor de introductie bij mijn dealer, alfa nederland zat gister al op 156 GT's die nog in productie moeten.
( de eerste serie is al afgeleverd )
quote:hoezo ?
Op zaterdag 14 februari 2004 15:00 schreef slashme het volgende:[..]
Zaterdag is kut, nu wel tenminste
quote:versnellingsbak van de yamaha naar de kloten! 5de versnelling doet niks meer.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hoezo ?
quote:Balen zeg.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:04 schreef slashme het volgende:[..]
versnellingsbak van de yamaha naar de kloten! 5de versnelling doet niks meer.
was net van plan om morgen weer eens een mooie rit te maken.
Maar dan maak je toch een lekker tourritje in de auto
quote:Wat zijn grote aantallen.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:21 schreef Xtreem het volgende:[..]
groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.
Je hebt genoeg grote winkels in nederland die dat heel graag willen. Je zorgt dat je een adres hebt voor die prijs. Jij betaald. Krijgt doos. Knal ze door met 10% marge. En klaar ben je.
quote:ze vond het niet zo'n leuk cadeau.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:33 schreef ook_gek het volgende:
Oja ik heb dit aan een vriendin gegeven
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38539
quote:met 100 a 150 stuks heb je meer invloed op de prijs dan met 10... hoe groter de partij, hoe meer invloed op de prijs... Als het om 2000 stuks zou gaan, zou je een veel lagere aankoop prijs kunnen bedingen...
Op zaterdag 14 februari 2004 15:32 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat zijn grote aantallen.
Als je 100 tot 150 USB pendrive modules de markt in kan schoppen voor 10% onder de huidige marktprijs ben je goed bezichJe hebt genoeg grote winkels in nederland die dat heel graag willen. Je zorgt dat je een adres hebt voor die prijs. Jij betaald. Krijgt doos. Knal ze door met 10% marge. En klaar ben je.
Thermo: goed bezig
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:37 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ze vond het niet zo'n leuk cadeau.
van wat ik uit het bericht begrijp heeft ze het nogal hard de ruimte ingegooid.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:41 schreef ook_gek het volgende:[..]
Hoe kom je er op
Boeren zijn soms OK
quote:Jemig hoe krijg jij zoveel kolder in zo weinig tekst zeg, dat is een prestatie op zich. "Boven de productiecapaciteit draaien", lees je wel wat je zelf schrijft. En dan zou dergelijk gezwam ook nog een kostprijsverhogend zijn. Pffffftt. Je studeert serieus Bedrijfswetenschappen
Op vrijdag 13 februari 2004 20:59 schreef Xtreem het volgende:
Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...
quote:Ja. Maar leg mij dan eens uit waarom het volgens jou anders is...
Op zaterdag 14 februari 2004 16:14 schreef DIJK het volgende:[..]
Jemig hoe krijg jij zoveel kolder in zo weinig tekst zeg, dat is een prestatie op zich. "Boven de productiecapaciteit draaien", lees je wel wat je zelf schrijft. En dan zou dergelijk gezwam ook nog een kostprijsverhogend zijn. Pffffftt. Je studeert serieus Bedrijfswetenschappen
?!
quote:Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is en veel minder aan regels gebonden is).
Op zaterdag 14 februari 2004 16:16 schreef Xtreem het volgende:[..]
Ja. Maar leg mij dan eens uit waarom het volgens jou anders is...
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:25]
quote:het lijkt me dat je altijd wat capaciteit 'op reserve' houdt.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:[..]
Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is).
Dus dat je in praktijk op 110% oid kan uitkomen.
quote:Dat zou inderdaad wel gewenst zijn (niet altijd mogelijk.). Maar dan draai je dus (bijvoorbeeld) normaal op 90% van je productiecapaciteit en kan je eventueel dus nog verhogen naar 100%. 110% is gewoon verkeerd uitgedrukt. Je kan in theorie wel je productiecapaciteit verhogen naar 110% van de eerdere productiecapaciteit door het extra aanboren van nog niet eerder aanwezige productiefactoren maar dan wordt het een heel ander verhaal. En dat is dan dus alleen 110% in vergelijking met de oude situatie, je productiecapaciteit is dan gewoon weer maximaal 100%.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
het lijkt me dat je altijd wat capaciteit 'op reserve' houdt.
Dus dat je in praktijk op 110% oid kan uitkomen.
Het boven de productiecapaciteit werken is gewoon niet mogelijk omdat je al je productiefactoren al maximaal inzet. Dat is dan gewoon de max.
Toch maar wat beter opletten op de UvT xtreem
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:34]
quote:Zo werkt het niet in de computerwereld.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:[..]
Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren.
Op het moment dat de vraag te groot is dan het aanbod gaan de prijzen omhoog. Op dat moment zullen ze ook op de 100% gaan draaien. Anders hangt dat rond de 90% Ze zoeken een goede balans zo dat ze altijd tegen een stabiele prijs kunnen leveren.
quote:Je hebt een bepaalde tijd, zeg 1000 uur. (maximaal beschikbare tijd)
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:[..]
Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is en veel minder aan regels gebonden is).
bron: ' Operations Management, Slack Chambers Johnston, Prentice Hall.
quote:De productie lijnen van computer onderdelen liggen ooit stil. Je hebt ploegen diensten. De productie van BV TFT schermen gaat 24uur per dag. Wat je vaak ziet is dat bepaalde merken bij elkaar productie inkopen. ZO heeft lite-on BV hun branders door sony laten maken. De eerste 100.000 branders waren voor sony. Daar na waren ze voor lite-on. De productie kosten worden gedeeld. Dat is de reden dat lite-on heel goedkoop hun producten de markt in kan stampen. Nu werken ze samen met JVC.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef Xtreem het volgende:[..]
Je hebt een bepaalde tijd, zeg 1000 uur. (maximaal beschikbare tijd)
Daarvan gaat een deel af (tijd niet gewerkt (weekenden etc), dan heb je de normaal beschikbare tijd (Geplande beschikbare tijd), daarvan gaat een deel ('change overs' ) af en hou je de geplande draai (running) time over, ofwel de beschikbare tijd. Daarvan gaat nog de 'Machine downtime' af en dan heb je de reele draaitijd, zeg zo'n 500 a 600 uur.
De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc)bron: ' Operations Management, Slack Chambers Johnston, Prentice Hall.
Je kan als merk 2 dingen doen. Of je zet een nieuwe fabriek neer. Of je koopt productie aantallen in bij een ander bedrijf. Je zet samen een productie lijn op. Spreekt af wie eerst krijgt. En de kosten worden gedeeld.
quote:WTF moet je daar dan
Op zaterdag 14 februari 2004 17:49 schreef t0n het volgende:
de uithof is een pleuris eind rijden!
quote:schaatsen
Op zaterdag 14 februari 2004 18:15 schreef ook_gek het volgende:[..]
WTF moet je daar dan
quote:Weet niet hoe kang jij er niet geweest bent.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:18 schreef StephanL het volgende:[..]
schaatsen
quote:ga jij met t0n mee dan?
Op zaterdag 14 februari 2004 18:18 schreef StephanL het volgende:[..]
schaatsen
quote:Nee kan niet schaatsen
Op zaterdag 14 februari 2004 18:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ga jij met t0n mee dan?
quote:Jij ook al niet
Op zaterdag 14 februari 2004 18:41 schreef StephanL het volgende:[..]
Nee kan niet schaatsen
Ze schaatst zelf ook... 3é van nederland geweest
Tijdje in canada gewoond... Ze is wel goed
Mark, ik was eerst ook nog naar Dordt geweest, heb vandaag 400km gereden
quote:nog neuken vanavond?
Op zaterdag 14 februari 2004 19:19 schreef StephanL het volgende:[..]
quote:Nee heb geen vriendin, ook niet Mutz, jij
Op zaterdag 14 februari 2004 19:21 schreef slashme het volgende:[..]
nog neuken vanavond?
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:33 schreef Cynix ® het volgende:
ook_gek, regelmatig beledigen mede-users in serieuze fora. Afkoelban 48 uur.
Zo ging het liedje toch
quote:Ik heb die bans niet verzonnen, jij maakt ook deel uit van die moderators, dus doe er wat aan
Op zaterdag 14 februari 2004 19:41 schreef ThaFreak het volgende:
omg ook_gek....
wat doe je nou??
ben ik ook een dag afwezig en gelijk een ban
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:32 schreef StephanL het volgende:
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
quote:Doe dat! Als jij dat leuk vindt, ga je gang.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Ultimora het volgende:
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto
quote:Dat zal hij je over zo'n 40 a 45 uur vertellen
Op zaterdag 14 februari 2004 21:52 schreef MutZ het volgende:
Jeetje ook_gek... een ban, wat doe je??
quote:Nee hoor... Daarvoor hebben ze notes, irc en msn uitgevonden...
Op zaterdag 14 februari 2004 21:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat zal hij je over zo'n 40 a 45 uur vertellen
quote:betwetertje
Op zaterdag 14 februari 2004 21:57 schreef MutZ het volgende:[..]
Nee hoor... Daarvoor hebben ze notes, irc en msn uitgevonden...
quote:Tuurlijk... Ken uw communicatiemiddelen...
Op zaterdag 14 februari 2004 22:00 schreef Xtreem het volgende:[..]
betwetertje
quote:Ken uw users
Op zaterdag 14 februari 2004 22:01 schreef MutZ het volgende:[..]
Tuurlijk... Ken uw communicatiemiddelen...
quote:Ja, maw weet waar je ze kunt vinden om uitleg te vragen...
Op zaterdag 14 februari 2004 22:02 schreef Xtreem het volgende:[..]
Ken uw users
quote:Pimpen?
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Ultimora het volgende:
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto
DE occasie!
quote:Hoi
Op zondag 15 februari 2004 00:54 schreef Hagedis het volgende:
Nee kben er nogmoet nog eea doorlezen: "Introduction to Fluid Mechanics", ff H2, misschien nog H3
quote:Welterusten
Op zondag 15 februari 2004 01:20 schreef Hagedis het volgende:
Nu gaat de computer uit!Welterusten
Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer
quote:Als je je Supra in de prak rijd , vergeven we je het nooit , dat je het maar ff weet
Op zondag 15 februari 2004 10:22 schreef StefanP het volgende:
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen.Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer
quote:Ja maar hij heeft een echte Supra Twin(??) Turbo!
Op zondag 15 februari 2004 10:58 schreef Hagedis het volgende:
Ook goedemorgen!En ja, 260 is hard, mijn vmax is heden nog steeds 225.
quote:Wat hebben we hiervan geleerd? Juist, een goede motor is leuk, maar goede remmen zijn minstens net zo belangrijk
Op zondag 15 februari 2004 10:22 schreef StefanP het volgende:
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen.Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer
quote:Daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet over je productiecapaciteit heen op dat moment, je bent je productiecapaciteit aan het vergroten door middel van het toevoegen van extra productiefactoren (arbeid en kapitaalgoederen). (Al dan niet door het nemen van risicos (illegaal overwerk, onderhoud opschorten).) Het woord capaciteit geeft het zelf al aan, meer is niet mogelijk. In het geval van zo'n aziatische fabriek is de maximale productiecapaciteit gewoon wat ze 24/7 kunnen draaien met alle machines volledig in bedrijf. Of dat reeel is is een andere vraag, en of het het voordeligste is is al helemaal een heel ander vraagstuk.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef Xtreem het volgende:
De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc)
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 15-02-2004 12:23]
quote:De vraag is dus vooral: wat is definitie van productiecapaciteit... ik zal morgen 'ns kijken of ik daar wat over kan vinden.....
Op zondag 15 februari 2004 12:20 schreef DIJK het volgende:[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet over je productiecapaciteit heen op dat moment, je bent je productiecapaciteit aan het vergroten door middel van het toevoegen van extra productiefactoren (arbeid en kapitaalgoederen). (Al dan niet door het nemen van risicos (illegaal overwerk, onderhoud opschorten).) Het woord capaciteit geeft het zelf al aan, meer is niet mogelijk.
quote:Inderdaad.. Weet je toevallig ook welke term jouw boek in de engelse uitgave hanteert voor productiecapaciteit?
Op zondag 15 februari 2004 12:22 schreef Xtreem het volgende:
De vraag is dus vooral: wat is definitie van productiecapaciteit... ik zal morgen 'ns kijken of ik daar wat over kan vinden.....
quote:Nee, ik was er ff niet... But I'm back, so beware...
Op zondag 15 februari 2004 15:43 schreef Tjabbo het volgende:
iedereen dit proggie aan het gebruiken ofzo?
quote:Nu pas al??
Op zondag 15 februari 2004 15:45 schreef ThaFreak het volgende:
zoow ik ben uitgeslapen
quote:eigenlijk is het nog te vroeg he
Op zondag 15 februari 2004 15:51 schreef MutZ het volgende:[..]
Nu pas al??
quote:je ondertitel:
Op zondag 15 februari 2004 16:13 schreef StefanP het volgende:
(stock is heerlijk stil)...
quote:
sound != power
Ik heb op Autoweek.nl een interessante tekstje gezien:
quote:http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=317
Gelukkig is Opel met de nieuwe Astra niet over één nacht ijs gegaan. De Duitsers hebben wat ons betreft een knap staaltje werk geleverd. We zijn vooral erg onder de indruk van het fijne onderstel, de soepele en stille motoren, de prettige versnellingsbak en het elegante uiterlijk. Met de nieuwe Astra legt Opel zelfs de gewaardeerde Golf V het vuur na aan de schenen. We kunnen zo snel eigenlijk geen onderdeel bedenken waarop de Golf duidelijk beter is dan de Astra. Bovendien zal de Opel waarschijnlijk een stukje goedkoper zijn. We verheugen ons nu al op de eerste vergelijkende test!
18250 euro, flikkers, ik kreeg er nog maar 13500 voor.
5000 euro winst, ik wil ook wel autoverkoper worden!
quote:dat zat erin he als je hem zomaar aan een garage verkoopt.. ipv particulier.
Op zondag 15 februari 2004 16:35 schreef StefanP het volgende:
Ik zie net dat m'n peugeotje al te koop staat..18250 euro, flikkers, ik kreeg er nog maar 13500 voor.
5000 euro winst, ik wil ook wel autoverkoper worden!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Vraagje. Jij hebt een Twin Turbo
Op zondag 15 februari 2004 17:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had.
quote:dat heeftie ja.
Op zondag 15 februari 2004 17:46 schreef StephanL het volgende:[..]
Vraagje. Jij hebt een Twin Turbo
en jij?
quote:hier.
Op zondag 15 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus.
Gewone engelse site dus niet japans
[afbeelding]
quote:mag ik u danken
Op zondag 15 februari 2004 17:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hier.
http://english.auto.vl.ru/catalog/toyota/corolla_levin/
quote:dank u wel
Op zondag 15 februari 2004 18:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat mag
quote:aangezien jij een beetje toyota expert bent he, is er een model wat erop lijkt ooit in europa geintroduceert??
Op zondag 15 februari 2004 18:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
geen dank
quote:Leuke auto
Op zondag 15 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus.
Gewone engelse site dus niet japans
[afbeelding]
quote:Stricktly Japan bij mijn weten.
Op zondag 15 februari 2004 18:14 schreef ThaFreak het volgende:[..]
aangezien jij een beetje toyota expert bent he, is er een model wat erop lijkt ooit in europa geintroduceert??
of is het model alleen in japan geleverd?
Maar "levin" was een gast die ermee racete volgens mij. daar is deze snelle uitvoering naar vernoemd.
Net zoiets als de "carlos saintz" uitvoering bij de celica.
maar daar ben ik niet 100% zeker van.
quote:nu vind ik deze foto en dit is dus een gewone Ae101, is toch dan gewoon een camry??
Op zondag 15 februari 2004 18:21 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Stricktly Japan bij mijn weten.
Maar "levin" was een gast die ermee racete volgens mij. daar is deze snelle uitvoering naar vernoemd.
Net zoiets als de "carlos saintz" uitvoering bij de celica.maar daar ben ik niet 100% zeker van.
quote:Ikke een Batavus fiets
Op zondag 15 februari 2004 17:51 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat heeftie ja.
en jij?
quote:een AE 101 is een corolla.
Op zondag 15 februari 2004 18:28 schreef ThaFreak het volgende:[..]
nu vind ik deze foto en dit is dus een gewone Ae101, is toch dan gewoon een camry??
[afbeelding]
ff voor je opgezocht:
Corolla RWD History - a breif overview:
Corolla means "crown of a flower", which explains the corolla emblem on cars up till about 1990. A earlier Toyota was the ToyoPet. The first corolla was made in 1966. They were the KE10 series, with the 1100cc K motor, an extra 100cc over the Datsun Sunny. Later there was the KE20 series with a 1200cc 3K motor. The KE30 series cars first came in 1974, still with the 3K motor. Other countrys such as in north america got this car with a 1600cc 2T engine, making it a TE31. The KE55 was still the same shape as the KE30, with small improvements and a 1300cc 4K engine. During the late 70's, the KE50 and TE51 liftback corolla was also made, which has different pannels and dash with a lower and wider look. In 1979 came the TE72 liftback which was of a new shape with a 1800cc 3T-C engine. By about 1981 the sedans and wagons were replaced with the square shaped KE70 or TE70 with 4K or 3T-C respectively. Later 70 series corollas had 4A-C engines, making it a AE71. Some corollas in Europe and Japan had a diesel C series engine, making them a CE70. I heard some Corollas in South Africa have 18R-C engines, which would make a RE70 I guess. The TE72 liftback was replaced by the AE86 liftback (and coupe) in about 1983, with either a 4A-C engine or the twincam 4A-GE. Other corollas starting from the AE82 were all front wheel drive starting from this time. The AE86 (1983-1987?) were the last rear wheel drive corollas, which has made them popular among the few that know.
In Japan Corollas are also sold as a Sprinter. The highest spec 2 door corolla has been called the Corolla Levin, or Sprinter Trueno. Only a selected number of corolla models make it to other countries and often get named different things. Due to the economics of manufacturing each country chooses the few shapes and trim levels they need to fill their market.
KE10 series cars are still being restored and built for racing as they are very small and light. They could surprise some people with the right engine as they also look ridiculas as a race car. The KE15/KE17 is the "Sprinter" coupe model but the KE10/KE11 can also look cute. The TE27 "Levin" was used for rally once in Japan and Europe TTE with the 2TG engine. It has been popular in club racing even until today. As none of these were sold in Australia it is common to use a KE25 (same shape) and put the 2TG motor in with some modification. The TE21/KE20 sedan has also been used, with the only noticeable difference between it and the coupe being a rear window angle of about 5 degrees different. ? I'm not sure if the TE37 was used by a top rally team, but it has also been popular at club level with a 2TG the obviouse choice (same shape as KE35 and KE55 coupe). For some reason the TE72 in Australia was called a "T-18", probably for "toyota 1800cc", so not everyone in Australia knows it as a corolla. This was the only Corolla in Australia to get a T series engine. It is considered a little on the heavy side for racing but with a 3TGTE bolted in there is plenty of power to combat that. The TE70 2 door sedan is the lighter body of that shape. In Australia the AE86 was called a Sprinter and was one of those rare Japanese models that actualy got here in small numbers, but was poorly speced with a 4A-C. They are known to have good handling ability, especialy when matched with the revy 4AG twincam. Many Australian AE86 sprinters have had the 4AGE put in which is a easy swap. The AE86 has been used alot in both rally and track racing. There was one or two at Bathurst in Australia back in the day, and there may have been a one make AE86 series in Japan. They are now popular for drifting and track racing in Japan
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:30 schreef StephanL het volgende:[..]
Ikke een Batavus fiets
Corolla - related models
Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.
Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.
quote:tis echt een pieletrek model
Op zondag 15 februari 2004 18:37 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]Corolla - related models
Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.
Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:44 schreef ThaFreak het volgende:[..]
tis echt een pieletrek model
mooi, snel en een leuk onderstel
levin is dus idd een sportmodel zoals jij hierboven al zei!
en
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had.
quote:Vet
Op zondag 15 februari 2004 18:37 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]Corolla - related models
Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.
Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.
quote:vertel mij wat nieuws
Op zondag 15 februari 2004 16:25 schreef yup het volgende:
Hoi allemaal,Ik heb op Autoweek.nl een interessante tekstje gezien:
[..]http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=317
quote:opel is kut.
Op zondag 15 februari 2004 19:40 schreef slashme het volgende:[..]
vertel mij wat nieuws
verfrissend en nieuw. niet?
quote:Hehehe, ik wist dat jij zou reageren
Op zondag 15 februari 2004 19:40 schreef slashme het volgende:[..]
vertel mij wat nieuws
Golf = Stom
Astra = Roeleert
quote:kontlikken ook
Op zondag 15 februari 2004 20:43 schreef yup het volgende:[..]
Hehehe, ik wist dat jij zou reageren
Golf = Stom
quote:LOL, ik wist dat jij commentaar zou geven. Ik vind VW Golf 1 tot 5 gewoon BOUT de rest van de VW modellen vind ik wel leuk (zoals Bora).
Op zondag 15 februari 2004 20:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
kontlikken ook
En kijk tegelijkertijd trui van hans teeuwen.
Dat ik zowaar nog tijd heb om hier rond te hangen
Description:
With only 353 miles on the odometer, this Enzo sustained approximately $400,000 in damages. Rumor suggests that this car was being driven by the owner's son. The owner apparently owns a huge RV manufacturing company or dealership. This is actually the 2nd Enzo to be wrecked. A yellow Enzo holds the honors as the first wreck (we're trying to get pictures of that one!)
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:17 schreef MutZ het volgende:
Aangezien ook_gek om bepaalde vage redenen niet online kan komen op Fok! en jullie deze foto's niet wilde onthouden heeft hij mij gevraagd ze te plaatsen...
[afbeelding]
[afbeelding]Description:
With only 353 miles on the odometer, this Enzo sustained approximately $400,000 in damages. Rumor suggests that this car was being driven by the owner's son. The owner apparently owns a huge RV manufacturing company or dealership. This is actually the 2nd Enzo to be wrecked. A yellow Enzo holds the honors as the first wreck (we're trying to get pictures of that one!)
Tering dat moet hard aangekomen zijn zeg.
quote:Heel erg auw volgens mij... Ik zou niet graag in die auto gezeten hebben...
Op maandag 16 februari 2004 09:25 schreef yup het volgende:[..]
dat ziet er "auw" uit
Tering dat moet hard aangekomen zijn zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |