Wat vinden jullie hiervan? ik vind hem mooi en sfeervol gemaakt alleen het einde op een rare mannier te vrolijk
voor de makers
quote:Lul
Op woensdag 11 februari 2004 23:38 schreef mabit het volgende:
artistiek mag het van mij meteen de nobelprijs krijgen, maar inhoudelijk klopt het nie helemaal en bovendien wat moeten ze ermee. Het lijkt me sterk dat dat jongetje in Auschwitz 1 & 2 heeft gezeten...
Loop niet zo te mauwen! Het is toch ook voor het gevoel bedoeld? Alsof jij hem wel hebt meegemaakt
quote:kan zijn, in een gemiddeld kamp zaten 300 tot 600 kinderen "ondergedoken "
artistiek mag het van mij meteen de nobelprijs krijgen, maar inhoudelijk klopt het nie helemaal en bovendien wat moeten ze ermee. Het lijkt me sterk dat dat jongetje in Auschwitz 1 & 2 heeft gezeten...
quote:Maar kan dat kwaad? is iedere kans om dit te herdenken, op wat voor manier dan ook niet een kans die gegrepen moet worden?
Op woensdag 11 februari 2004 23:43 schreef FierceDeity het volgende:
Goedkoop sentiment
Maar hier word hij in iedergeval niet ondergesneeuwt door andere topics
quote:idd, en kamp 1 en 2 liggen maar een paar kilometer van elkaar vandaan, en het effect werkt gewoon erg goed in dat filmpje....
Op woensdag 11 februari 2004 23:43 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
kan zijn, in een gemiddeld kamp zaten 300 tot 600 kinderen "ondergedoken "
kregen eten en verzorging door de mensen die er zaten.
quote:Op een gegeven moment heb je wel genoeg herdacht naar mijn mening
Op woensdag 11 februari 2004 23:44 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Maar kan dat kwaad? is iedere kans om dit te herdenken, op wat voor manier dan ook niet een kans die gegrepen moet worden?
Als je hier niet van houd reageer dan niet stelletje lamlullen
quote:Hij die niet van de geschiedenis leert is gedoemd die te herhalen is mijn mening, en daardoor kan herdenken en bezinnen door welk medium dan ook nooit kwaad!
Op woensdag 11 februari 2004 23:46 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Op een gegeven moment heb je wel genoeg herdacht naar mijn mening
quote:DIt is een discussieforum, als je van discussiëren geen kaas hebt gegeten ben jij juist degene die beter niet kunt reageren
Op woensdag 11 februari 2004 23:47 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik vind het erg jammer dat er mensen zijn die zelfs een gevoelig iets als dit aangrijpen om af te zeikenAls je hier niet van houd reageer dan niet stelletje lamlullen
quote:is het volledig met General eens, dit mag nooit vergeten worden....maar das ieder voor zich
Op woensdag 11 februari 2004 23:44 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Maar kan dat kwaad? is iedere kans om dit te herdenken, op wat voor manier dan ook niet een kans die gegrepen moet worden?
quote:Het is onfatsoenlijk en cru om een filmpje over of het onderwerp zelf af te zeiken
Op woensdag 11 februari 2004 23:48 schreef FierceDeity het volgende:[..]
DIt is een discussieforum, als je van discussiëren geen kaas hebt gegeten ben jij juist degene die beter niet kunt reageren
quote:Spijker op zn kop-post van de week!
Op woensdag 11 februari 2004 23:48 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Hij die niet van de geschiedenis leert is gedoemd die te herhalen is mijn mening, en daardoor kan herdenken en bezinnen door welk medium dan ook nooit kwaad!
quote:Je hebt de verkeerde voor je om dat lesje aan op te lezen, die boodschap hoef je mij niet duidelijk te maken daar ben ik me heus wel van bewust (heb altijd Geschiedenis in mijn pakket gehad op school en ben er ook nu nog veel mee bezig).
Op woensdag 11 februari 2004 23:48 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Hij die niet van de geschiedenis leert is gedoemd die te herhalen is mijn mening, en daardoor kan herdenken en bezinnen door welk medium dan ook nooit kwaad!
Het gaat er alleen om dat ik niet denk dat 3001 keer herdenken veel effectiever is dan 3000 keer herdenken. Op een gegeven moment weet je het wel.
quote:Maar zover zijn we nog niet, het is nog geen 1056 jaar geleden
Op woensdag 11 februari 2004 23:51 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Je hebt de verkeerde voor je om dat lesje aan op te lezen, die boodschap hoef je mij niet duidelijk te maken daar ben ik me heus wel van bewust (heb altijd Geschiedenis in mijn pakket gehad op school en ben er ook nu nog veel mee bezig).
Het gaat er alleen om dat ik niet denk dat 3001 keer herdenken veel effectiever is dan 3000 keer herdenken. Op een gegeven moment weet je het wel.
quote:
Je hebt de verkeerde voor je om dat lesje aan op te lezen, die boodschap hoef je mij niet duidelijk te maken daar ben ik me heus wel van bewust (heb altijd Geschiedenis in mijn pakket gehad op school en ben er ook nu nog veel mee bezig).
De TS heeft dit geplaatst omdat hij dat wilde delen met andere mensen die dit ook aanspreekt! Ze moeten toch zeker zelf weten of ze dat willen herdenken!
quote:Nogmaals, dit is een discussieforum, kun je niet tegen andere meningen dan die van jezelf?
Op woensdag 11 februari 2004 23:52 schreef vosss het volgende:
en nou opbokken
quote:Hoor je mij iets afzeiken ik zeg alleen dat er inhoudelijk een paar details zijn die niet kloppen. Verder mag je gelukkig in dit land overal kritiek ophebben en je mening geven. Anders kunnen we daar wel weer een andere herdenking voor beginnen.
Op woensdag 11 februari 2004 23:50 schreef HTT-Thalan het volgende:[..]
Het is onfatsoenlijk en cru om een filmpje over of het onderwerp zelf af te zeiken
quote:Dat was vosss, niet ik.
Op woensdag 11 februari 2004 23:53 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Nogmaals, dit is een discussieforum, kun je niet tegen andere meningen dan die van jezelf?
En ik ben het er ook mee eens dat je moet opsodehorken.
quote:jawel hoor, prima zelfs, maar als je een topic wilt verkloten raad ik je aan een ander te zoeken
Op woensdag 11 februari 2004 23:53 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Nogmaals, dit is een discussieforum, kun je niet tegen andere meningen dan die van jezelf?
quote:Wat hij zegt.
Op woensdag 11 februari 2004 23:54 schreef vosss het volgende:[..]
jawel hoor, prima zelfs, maar als je een topic wilt verkloten raad ik je aan een ander te zoeken
Weet je wat, ik zoek even met je mee
Ik kan me hier nog zo kwaad om maken!
quote:Ik zeg alleen maar dat dit een redelijk simpele (en dus goedkope) manier is om op emoties in te spelen waardoor makkelijk beinvloedbare persoonlijkheden al snel iets hebben van oh wat indrukwekkend.
Op woensdag 11 februari 2004 23:53 schreef HTT-Thalan het volgende:[..]
Waar bemoei je je dan mee
De TS heeft dit geplaatst omdat hij dat wilde delen met andere mensen die dit ook aanspreekt! Ze moeten toch zeker zelf weten of ze dat willen herdenken!
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:54 schreef vosss het volgende:[..]
jawel hoor, prima zelfs, maar als je een topic wilt verkloten raad ik je aan een ander te zoeken
[Dit bericht is gewijzigd door FierceDeity op 11-02-2004 23:57]
quote:Want eigenlijk stelde het niet zoveel voor of zo ?
Op woensdag 11 februari 2004 23:56 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Ik zeg alleen maar dat dit een redelijk simpele (en dus goedkope) manier is om op emoties in te spelen waardoor makkelijk beinvloedbare persoonlijkheden al snel iets hebben van oh wat indrukwekkend.
quote:Het gaat nu even over het filmpje zelf en niet over het onderwerp, wel bij de les blijven.
Op woensdag 11 februari 2004 23:57 schreef gelly het volgende:[..]
Want eigenlijk stelde het niet zoveel voor of zo ?
quote:Wat nou goedkoop
Ik zeg alleen maar dat dit een redelijk simpele (en dus goedkope) manier is om op emoties in te spelen waardoor makkelijk beinvloedbare persoonlijkheden al snel iets hebben van oh wat indrukwekkend.
Jij bent pas goedkoop! Aan een gevoel kun je toch geen waarde hangen zeker
quote:Dat moet ook! Iedereen moet er eens goed over nadenken wat er toen gebeurd is.... Zijn genoeg mensen die niet half beseffen hoe erg het was. Dat weten wij hier zelf niet eens...
quote:Ik lees hem toch?
Op woensdag 11 februari 2004 23:57 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Dus een andere mening is prima zolang je hem zelf maar niet hoeft te lezen?
Ik zie je daar okay?
Leuke post _The_General_
quote:Erg mooi filmpje, best indrukwekkend.
Op woensdag 11 februari 2004 23:45 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom ik hem in Lifstyle geplaatst heb weet ik eigenlijk nietMaar hier word hij in iedergeval niet ondergesneeuwt door andere topics
quote:Voor het *kind* niet..vanuit een vreselijke situatie de rust van de dood...vredig uitgebeeld..dat wel...
Op woensdag 11 februari 2004 23:34 schreef _The_General_ het volgende:
http://members.ams.chello.nl/w.smits14/shoah/shoah.swfWat vinden jullie hiervan? ik vind hem mooi en sfeervol gemaakt alleen het einde op een rare mannier te vrolijk
*een soort van opluchting*
quote:waar heb je dat gekocht?
Op donderdag 12 februari 2004 17:59 schreef SEMTEX het volgende:
Prachtig.
Doet me ook denken aan een boek dat ik laatst gekocht heb: een stripverhaal over de holocaust, in dezelfde stijl. Is een aanrader.
http://www.zilverendolfijn.nl/zz/sb/1/NL/AUSCHWIT,1/c/zd.html
quote:Eppo in Eindhoven.
Op donderdag 12 februari 2004 18:13 schreef Morgil het volgende:[..]
waar heb je dat gekocht?
quote:Bovendien: de tekst "Arbeit macht frei" was van de buitenkant te lezen. In dit geval had hij in spiegelschrift moeten staan.
Ze zouden er ook eentje moeten maken van Sabra en Chatila. Dat was ook heel erg. Maar dat wordt niet zo vaak gezegd. Ik weet ook niet waarom.
En om dit te doen vind ik deze manier erg goed voor want tijdens geschiedenis lijkt het allemaal saai en op afstand en emotieloos (voor veel mensen is dit zo denk ik), maar als je zo'n filmpje ziet maakt dat toch wel indruk op mij...
quote:is zeker een goed boek....ïk vind de stijl er ook goed bijpassen, heel grauw allemaal...schetsend getekend...gelukkig niet strak geinkt..
Prachtig.
Doet me ook denken aan een boek dat ik laatst gekocht heb: een stripverhaal over de holocaust, in dezelfde stijl. Is een aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 12-02-2004 21:08]
Vertel me eens meneer de revisionist, wat er volgens jou niet aan klopt? Propaganda is namelijk dingen mooier maken dan ze zijn! ?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 12-02-2004 21:18]
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 12 februari 2004 00:21 schreef Herostratos het volgende:
Het filmpje was van een beduidend beter niveau dan de reacties alhier.Leuke post _The_General_
quote:Onderbouw je post, of hou je stil. Je kunt op een forum echt niet zomaar alles roepen hoor
Op donderdag 12 februari 2004 21:10 schreef Pinobot het volgende:
edit
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 12-02-2004 21:19]
gaarne ontopic met onderbouwing enzo
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens.... Best wel indrukwekkend.
Op woensdag 11 februari 2004 23:37 schreef SpleeffY het volgende:
Dit is serieus het mooiste flashfilmpje dat ik ooit heb gezien...*Stil van is*
[Dit bericht is gewijzigd door Pinobot op 12-02-2004 21:32]
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:27 schreef Pinobot het volgende:
1. in een kamp droegen joden geen ster.
2.mensen liepen niet naar een kamp maar werden met de trein gebracht.
3. stel je voor dat het kindje in de tekening een palestijns kindje is, denk niet dat hij zo vrolijk naar die sterren zou staren.
4. Dat papieren vliegtuigje kan nooit zo hoog vliegen.
5. Hitler was helemaal niet zo groot.
quote:1. Ze droegen twee driehoekjes over elkaar in de vorm van een ster, op de schouder, net zoals bv de homo's 1 roze driehoekje en de zigeuners een zwart driehoekje droegen
3. stel je voor dat het kindje in de tekening een palestijns kindje is, denk niet dat hij zo vrolijk naar die sterren zou staren.
overige argumenten zijn te stom om op te reageren en de palastijnen hebben er helemaal niets mee te maken!
quote:als je niet normaal kan doen dan ga je maar lekker ergens anders spelen maar niet hier
quote:1-3 zijn redelijk normaal.
Op donderdag 12 februari 2004 21:31 schreef nikky het volgende:[..]
als je niet normaal kan doen dan ga je maar lekker ergens anders spelen maar niet hier
quote:Ow dus het is voor al die kinderen die vergast zijn minder erg omdat er mensen van hun ras zijn die zich heden ten dagen misdragen
Op donderdag 12 februari 2004 21:36 schreef Pinobot het volgende:
Om nu een beetje zielig te gaan doen over wat de Joden is aangedaan 60 jaar geleden vind ik een beetje ongepast aangezien de Joden zelf sindsdien ook het nodige hebben geflikt, vandaag nog werd bekent dat ze het internationaal gerechtshof niet erkennen, moet je ook niet zeiken als ze jou een kunstje flikken.
Die dingen staan echt helemaal los van elkaar en misschien kun je daar een ander topic voor openen?
quote:Zit wat in, maar dan hadden ze niet zo uitbundig met davidsterren moeten strooien.
Op donderdag 12 februari 2004 21:39 schreef RichardQuest het volgende:
Pinobot, als je dat vindt het de animatie des te relevanter.
quote:Joden zijn geen ras.
Op donderdag 12 februari 2004 21:37 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ow dus het is voor al die kinderen die vergast zijn minder erg omdat er mensen van hun ras zijn die zich heden ten dagen misdragen
Die dingen staan echt helemaal los van elkaar en misschien kun je daar een ander topic voor openen?
quote:Ik ben zelf pro palestina en tegen het joods imperialisme maar ik vind dat deze twee dingen los staan van elkaar!
Op donderdag 12 februari 2004 21:48 schreef Piro het volgende:[..]
Joden zijn geen ras.
En nee, dat is het niet, maar het is wel frappant dat ze precies hetzelfde kunstje flikken wat ze zichzelf geflikt kregen 60 jaar geleden.
Veroordeel je dit, ben je gelijk antisemiet.
quote:Dat is de reden dat ze zo behandeld werden, dus wel.
Op donderdag 12 februari 2004 21:42 schreef Pinobot het volgende:[..]
Zit wat in, maar dan hadden ze niet zo uitbundig met davidsterren moeten strooien.
quote:Dat is je goed recht, en of je pro het een of pro het andere bent maakt me geen zak uit.
Op donderdag 12 februari 2004 21:49 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ik ben zelf pro palestina en tegen het joods imperialisme maar ik vind dat deze twee dingen los staan van elkaar!
quote:Daar gaan wij toch ook over, alleen vanaf een andere invalshoek.
Op donderdag 12 februari 2004 21:58 schreef nikky het volgende:
het gaat hier om het filmpje mensen
quote:over het wat heeft wie gedaan zijn andere topics over
Op donderdag 12 februari 2004 21:59 schreef Piro het volgende:[..]
Daar gaan wij toch ook over, alleen vanaf een andere invalshoek.
quote:Het is een bestand van 1854 KB
Op vrijdag 13 februari 2004 00:34 schreef Baleog het volgende:
ben ik de enigste waarbij het filmpje het niet doet? ik krijg alleen begin plaatje waar ook bij staat loading maar vervolgens gebeurt er geen flikker
quote:Jij weet het op een gegeven moment misschien wel maar degene na jou niet...
Mooi flashfilmpje dat wel. Vooral dat stukje met die jodensterren op de muur was mooi en ontroerend...
T einde vind ik wel beetje raar,.. maar als ik er goed overnadenk,
die jongen is ook vergast of zelf gestorven maar kon de weg naar hemel nog niet vinden en zat dus maar beetje doelloos op de wolken. en gaat dan zo met die papieren vliegtuig naar de hemel.
Andere optie kan zijn: die jongen droomt erover en komt aan t einde zo terug in zijn eigen wereld.
quote:Die heb ik naar Nederland laten komen
Prachtig.
Toen ik in Parijs zat voind ik dat boek in een boekenzaak en heb ik meegenomen. Ben toen naar mijn striphandelaar gegaan (Jan, van BeeDee in Haarlem) en het hem laten zien. Die heeft het weer bij andere uitgeverijen onder de aandacht gebracht en zodoende is het ook in Nederland uitgegeven.
Erg indrukwekkende strip idd.
Mooi flashfilmpjes ook
quote:Volgens de credits heet het Song without words van Chopin
Op vrijdag 13 februari 2004 13:32 schreef bugeye het volgende:
Indrukwekkend. hoe heet dat pianonummer trouwens weet iemand dat?
Mooi, heel mooi.
quote:Je weet niet wat je mist!
Op dinsdag 17 februari 2004 22:38 schreef Dagonet het volgende:
Damn, ik moet *echt* vaker in GC kijken.
quote:Ik merk het
Op dinsdag 17 februari 2004 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Je weet niet wat je mist!
Echt super mooi... top!
quote:Niet Chopin, maar F. Mendelson.
Op vrijdag 13 februari 2004 13:43 schreef Elegy het volgende:[..]
Volgens de credits heet het Song without words van Chopin
Mooi filmje trouwens.
quote:Felix Mendelssohn idd, muziek is beter bekend als één van de Lieder ohne Worte.
Op woensdag 18 februari 2004 11:14 schreef PDOA het volgende:[..]
Niet Chopin, maar F. Mendelson.
Mooi filmje trouwens.
Over de domme reacties hiervoor: het gaat hier om een animatie; geen historische reconstructie waar alles precies moet kloppen met wie es eigentlich gewesen ist (voor zover dat al mogelijk is). De makers hebben volgens mij geprobeerd een symbolisch (en ietwat sentimenteel) filmpje over de tragedie van de holocaust te maken, en daarin zijn ze goed geslaagd imho. Mensen die bijvoorbeeld lopen te miepen 'dat de joden helemaal niet naar het kamp liepen maar met de trein gingen' hebben er echt geen reet van begrepen.
Goed gevonden General, ik ben het met je eens dat je van de geschiedenis moe leren.
Ik kreeg kippevel van het filmpje.
erg mooi
quote:Ohja, niet goed gelezen
Op woensdag 18 februari 2004 11:14 schreef PDOA het volgende:[..]
Niet Chopin, maar F. Mendelson.
Mooi filmje trouwens.
Ja, de lucht ziet zwart van de Palestijnen.quote:Op donderdag 12 februari 2004 21:48 schreef Piro het volgende:
[..]
En nee, dat is het niet, maar het is wel frappant dat ze precies hetzelfde kunstje flikken wat ze zichzelf geflikt kregen 60 jaar geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |