abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2004 @ 23:02:35 #209
73911 ultra_ivo
pi_21958097
Is het gewoon Carl Zeiss, of Carl Zeiss Jena?

Ivo
pi_21958270
Pfoew, dat weet ik niet hoor. Wat is het verschil?
pi_21958319
Ik heb ff gegoogled naar die 50E, en de body is opzich wel okee dacht ik (weet er niet veel van), maar wat b.v. een vette functie is; het scherpstellen met je pupil.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2004 @ 23:15:42 #212
73911 ultra_ivo
pi_21958487
Voor de oorlog waren er in verschillende Duitse plaatsen Carl Zeiss fabrieken. Na de oorlog werden dat dus twee firma's. De westerse Carl Zeiss ontwikkelde zich tot een fabriek voor dure toplenzen, met weinig productie. De Oost-Duitse variant, Carl Zeiss Jena (CZJ) maakte grotere aantallen lenzen, nog altijd van behoorlijke kwaliteit. De CZJ lenzen zijn een stuk minder waard. Maar ook zij maakten een aantal mooie lenzen, de 35mm/2.4 CZJ Flektogon is nog altijd een roemruchte lens, die trouwens bijna niets kost.

Ivo
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 september 2004 @ 23:17:05 #213
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21958531
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:56 schreef skiczukie het volgende:
Ik begrijp je niet helemaal Ouwesok. Kun je geen objectief met een CZ-lens op die camera zetten dan? Waarom is het te duur vind jij?
Een Carl Zeiss-optiek past op een Contax of een Yashica of heel soms op een Rollei . Carl Zeiss Jena(de Oostduitse tak van het destijds gescheiden Carl Zeiss-imperium) past op p-draad. Carl Zeiss heeft voor zover ik weet nog niet voor andere kleinbeeldvattingen optieken geslepen (afgezien van een Hologon voor Leica)

Een EOS50 kostte in zijn glorietijd zo'n 450 EUR en dat is inmiddels al een flink aantal jaartjes geleden. Gebruikt in de partikuliere verkoop is 350 EUR dus absoluut teveel.

De aansturing van de AF met je ogen is inderdaad een eersteklas kwijlfeature, al is het op de EOS5 nog fraaier uitgevoerd met 5 zones waarin je kunt kijken en een extra zone waarmee je het diafragma 'dichtkijkt'
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21958677
Ik snap er dus de ballen van. Ik ga morgen maar eens naar een fotozaak.
pi_21963541
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:21 schreef skiczukie het volgende:
Ik snap er dus de ballen van. Ik ga morgen maar eens naar een fotozaak.
Wat is er niet duidelijk?? Dan kunnen we proberen om het op een andere manier uit te leggen.
pi_21976352
Wat een goede lens is b.v. Ik kom straks wel met specs van de camera, ga dat ding zodirect bekijken namelijk.
pi_21976465
Specs van het objectief bedoel ik.

http://www.mir.com.my/rb/(...)/eos50ElanIIspec.htm

Het gaat om dit apparaat.
pi_25833286
Hallo!

Ik heb eventjes een vraagje. Al een tijdje ben ik op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera. Zo rond de 600 euro. Een kennis van mij raade me de Panasonic DMC FZ20 aan. Ik heb hem in de winkel bekeken en het is inderdaad een plaatje. 5 MEGA pixels en 12x optische zoom. Nu ben ik niet zo'n expert op het gebied van camera's maar wil wel waar voor mn geld. Er word op dit forum haast niet gesproken over Panasonic camera's. Zijn deze van mindere kwaliteit? Of gewoon minder populair? En zou iemand me kunnen vertellen wat nou het verschil is met bijvoorbeeld een Canon camera uit de EOS serie, welke hier wel heel vaak ter sprake komt! Alvast bedankt!

Groetjes, Marjolein

dinsdag 29 maart 2005 @ 16:47:52 #219
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25833616
Laat ik nou net gister heimelijk verliefd zijn geworden op diezelfde camera .
Zie Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 13 en verder voor wat info. Dat zipje dat ik toegestuurd kreeg van Klonk kan ik wel doorsturen als je wilt. Ik moet um nog even bekijken (heb nu een lijstje met fotowinkels, kon de camera vandaag nergens vinden ), maar ik denk wel dat ik hem ga aanschaffen.

Verschil met de EOS is voor mij dat deze 12x zoom heeft wat voor een extra lens toch al snel neerkomt op 150-200 euro extra. Ongetwijfeld zal de EOS iets geadvanceerder zijn dan de FZ20, maar voor een beginnende hobbyist (of budgetfotograaf ) is dat wel te verwaarlozen denk ik. Canon is over het algemeen iets duurder, maar levert hele goede kwaliteit. Ik geloof dat de FZ20 iets kleiner is dan een normale SLR, dat kan ook een reden zijn om de EOS te nemen, puur voor het uiterlijk. En de camera moet ten alle tijden lekker in je hand liggen, anders fotografeer je al snel niet echt lekker.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_25835412
onderwerp iets aangepast, dit topic ging over 'niet digitale' spiegelreflexen. Lientje en portier kunnen verder in Het grote Ik zoek een digitale camera topic - 13
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_25835817
Leintje.....
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:30:29 #222
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_25836230
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:17 schreef mvdlubbe het volgende:
OK. Geen idee of dit hier hoort, maar ik zag dus een Yashica A in een winkel staan. Nou ziet dat er dus uit als een prachtige camera.
De vraag is, wat is het voordeel van zo'n object, (het is professioneel?). Oh. En wat moet een goed werkende Yashica A dan ongeveer kosten?
Mooie camera,ik heb er vorig jaar een verkocht voor ¤ 35 in een redelijk tot goede staat,dus dan heb je een indicatie
Het werkt met120 spoel,dus een redelijk mooi opnameformaat.
Dit is wat McKeowns er over weet te melden;
Yashica A-c1959,inexpensive TLR for 6x6 on 120film,Yashicor f3.5/80MM,Copal25-300 shutter black or grey $ 30~45
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_25837186
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 18:11 schreef Leintje het volgende:
Leintje.....
Ja, ik heb een dislectisch probleem dat zich vooral uit met ie en ei
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:58:06 #224
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25838362
Dyslectisch...
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')