fuck!! dit is hogere wiskunde!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:04 schreef Wrirreljorkel het volgende:
ach ja, Tool en cijfertjes. Ik heb er nog een:
Het cijfer voor de tekstregel van Lateralus geeft het aantal lettergrepen van die regel aan:
1. Black
1. Then
2. White are
3. All I see
5. In my infancy.
8. Red and yellow then came to be,
5. Reaching out to me.
3. Lets me see.
13. As below, so above and beyond, I imagine
8. drawn beyond the lines of reason.
5. Push the envelope.
3. Watch it bend.
Over thinking, over analyzing separates the
body from the mind.
Withering my intuition, missing opportunities
and I must
Feed my will to feel my moment drawing
way outside the lines
1. Black
1.Then
2. White are
3. All I see
5. In my infancy
8. Red and yellow then came to be
5. Reaching out to me
3. Lets me see
2.There is
1. So
1. Much
2. More that
3. Beckons me
5. To look through to these
8. Infinite possibilities
13. As below, so above and beyond, I imagine
8. Drawn outside the lines of reason
5. Push the envelope
3. Watch it bend.
het aantal lettergrepen komt precies overeen met de Fibonacci-reeks. Fibonacci was een wiskundige uit ongeveer 1200. In die reeks is elk getal de som van de tweede voorgaande. ( 1 + 1 = 2, 1 + 2 = 3, 2 + 3 = 5, 3 + 5 = 8, 5 + 8 = 13, 8 + 13 = 21). Als je getallen uiteenzet op een assenstelsel krijg je de zogenaamde Gouden Spiraal.
[afbeelding]
Deze spiraal kom je overal in de natuur tegen. In de structuur van zonnebloemen, draaikolken, schelpen, wolkenpatronen etc. Die spiraal komt ook weer terug in de tekst van Lateralus (spiral out...)
Ik zeg: fucking briljant![]()
numerlogie eerderquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
fuck!! dit is hogere wiskunde!
Yup, staat op Salival toch?quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:22 schreef sir_Tachyon het volgende:
Beide denk ik eerder
Kent iedereen ook de Live-versie van Pushit met Aloke Dutta (uit mijn hoofd)???? Die vent is zooooo goed. Het is een Tablatist (toch??)
Hij gebruikt een luidspreker (bullhorn, wat is het nederlandse woord ?), zonder "hoorn", en drukt dit tegen de elementen van zijn gitaar aan....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:05 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Nou je weet wat er is gebeurd met Ticks & Leeches toch?? Toen had Maynard het nummer live gezongen en was ie 3 dagen zijn stem kwijt. Daarom heeft ie voor dit nummer een soort apparaatje dat ie zijn stem op een gitaar (dacht ik) overheveld ofzoiets. (Weet iemand hoe dit precies in elkaar zit????)
[..]
Namen, gimme names. Must have!!!!
Weet iemand waar ik die CD's kopen (het liefst online).
Is leuk. Stoned is ook een (misschien wel betere) aanrader.quote:Op zondag 11 juli 2004 23:57 schreef Robzilla het volgende:
Idd fuckin' geniaal! Ik ga binnenkort een keer compleet bezopen naar de cd luisteren, zoals wat mensen aanraden..
Ik blow niet, maar als het er ooit van komt dan laat ik je het wel wetenquote:Op maandag 12 juli 2004 03:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Is leuk. Stoned is ook een (misschien wel betere) aanrader.
Ik weet ook niet. In het vorige topic geloof ik werd er aangeraden aan iemand die zei dat die de cd nu wel kende of die hem al bezopen had geluisterd, schijnt leuk te zijnquote:Op maandag 12 juli 2004 00:04 schreef IceHeat het volgende:
bezopen??
vertel...
Gewoon doen.quote:Op maandag 12 juli 2004 09:23 schreef Robzilla het volgende:
Ik blow niet, maar als het er ooit van komt dan laat ik je het wel weten
We zullen zien...quote:Op maandag 12 juli 2004 09:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Gewoon doen.Heb het zelf gedaan, dat was best wel heftig. (En ik kan nu ook nog steeds in nuchtere toestand van Tool genieten gelukkig.)
Bezopen lijkt 't mij geen zak aan, maar ik drink dan ook amper alcohol. De paar keer dat ik het gedaan heb heb ik nou niet bepaald het idee gehad dat muziek opeens gaver klonk. Misschien nog eerder het tegenovergestelde...
Wat is een tablatist? Is dat dat hij met tabs gitaar speelt of zoek ik het in de verkeerde hoek?quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:22 schreef sir_Tachyon het volgende:
Beide denk ik eerder
Kent iedereen ook de Live-versie van Pushit met Aloke Dutta (uit mijn hoofd)???? Die vent is zooooo goed. Het is een Tablatist (toch??)
Tablas:quote:Op zondag 19 september 2004 17:55 schreef super-muffin het volgende:
Ok, even een kickje in het topic over deze geweldige band!
[..]
Wat is een tablatist? Is dat dat hij met tabs gitaar speelt of zoek ik het in de verkeerde hoek?
Mijn moeder vind Tool ook heel erg goed trouwens
Ik wil die nieuwe CD!!
Luister de live-versie van Pushit die op Salival slaat.quote:Op zondag 19 september 2004 18:16 schreef super-muffin het volgende:
Oh ja, zulk soort dingen.
Die worden gebruikt in de nummers Reflection en Disposition toch? Zo niet, in welke wel
Deftones is inderdaad de afgelopen jaren steeds verder aan het afglijden qua live shows. Ik heb ze een jaar of 5 geleden gezien in Paradiso en dat was echt über, maar sindsdien is het een trieste bedoening.quote:Op zondag 19 september 2004 20:26 schreef IceHeat het volgende:
Kwa live speelt iedereen Deftones wel weg
3 keer Tool, 2 keer APCquote:Op zondag 19 september 2004 21:16 schreef TwztId het volgende:
Ik hoop dat ik ze nog 1x live te zien kan krijgen in me leven ......dan ben ik gelukkig
Dat album kan wel even wachten, laat ze eerst maar 's met die DVD die 4 jaar geleden is opgenomen komenquote:Op zondag 19 september 2004 23:05 schreef Mr.Black het volgende:
Ja.. leuk dit soort chit chat...
maar er moet gewoon weer een nieuwe album komen!! Godverdomme!!!
dus![]()
Ze lopen veel te blowen en te zuipen voor shows las ik.quote:Op zondag 19 september 2004 20:34 schreef Roellio het volgende:
[..]
Deftones is inderdaad de afgelopen jaren steeds verder aan het afglijden qua live shows. Ik heb ze een jaar of 5 geleden gezien in Paradiso en dat was echt über, maar sindsdien is het een trieste bedoening.
2: Mer de Nom en Thirteenth Step. Ze zijn nu bezig met een soort van remix CD met een aantal nieuwe nummers, en er zit ook een DVD aan te komen.quote:Op zondag 19 september 2004 23:48 schreef IceHeat het volgende:
[..]
Ze lopen veel te blowen en te zuipen voor shows las ik.
Hoeveel albums heeft APC eigenlijk?
Je wil niet weten hoe jaloers ik benquote:Op zondag 19 september 2004 21:51 schreef Roellio het volgende:
[..]
3 keer Tool, 2 keer APC
Anders ik welquote:Op maandag 20 september 2004 01:01 schreef TwztId het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe jaloers ik ben![]()
Ah, je bent dus nog niet zo lang fanquote:Op zondag 19 september 2004 21:51 schreef Roellio het volgende:
[..]
3 keer Tool, 2 keer APC
Ik probeer al een kwartier die link voor jullie te vinden!quote:Op maandag 20 september 2004 17:15 schreef Roellio het volgende:
Kun je dat scriptje niet nog een keer schrijven! Pleeeaaassee!!!
Stuk of 5 setjes wil ik wel verzenden hoor... worden het er meer moeten we misschien eens met een groep afspreken en neem ik er een zooi mee...quote:Op maandag 20 september 2004 18:11 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, zou zoiets - als iedereen een beetje netjes meewerkt - dit niet het beste via BitTorrent o.i.d. te verspreiden zijn? Scheelt je wat verzendkosten. Of iedereen stuurt de CD's gewoon door natuurlijk...
* ChOas is ook wel benieuwd nl.
www.deadohiosky.net?quote:Op maandag 20 september 2004 17:40 schreef ChOas het volgende:
Okay, dit zuigt dus gigantisch... kan die site niet meer vinden.
Naja, wanneer er iemand interesse heeft kan je me mailen, en dan kan ik ze wel naar een paar
CDs branden en opsturen...
Ik zou dat héél graag willen hebben.quote:Op maandag 20 september 2004 17:14 schreef ChOas het volgende:
Oh, als er iemand nog interesse heeft in een gig aan Tool live materiaal (MP3) en een manier om
het bij je te krijgen moet je maar mailen...
Dammit, ik had een scriptje geschreven om die site te leechen, en nu heb ik dus wel de mp3's maar scriptje heb ik weggepleurd, anders had ik de link kunnen geven...
quote:Op woensdag 22 september 2004 01:33 schreef Evil_Koekje het volgende:
Sounds interesting indeed.
Even over die Fibonacci reeks, dat heeft te maken met het (fascinerende) getal Phi (1,817 als ik het goed heb) toch?
Jullie hebben beide gelijk en ongelijk.quote:Op woensdag 22 september 2004 07:45 schreef LintuxCx het volgende:
Fibonacci heeft voor zover ik weet niets met een bepaald getal te maken. Fibonacci begint met 0 en 1, of 1 en 2. Elk volgende getal is de som van de twee vorige getallen.
0 1 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89 etc etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |