abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17069728
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat hebben dat soort dingen eigenlijk te maken met een multi-culturele samenleving ? Ik zou het gewoon onaangepast gedrag noemen, dat lijkt me niet cultureel bepaald. Of jij moet de mening hebben dat je in Marokko wel vrouwen in het gezicht mag spugen en voor hoer mag uitmaken. Maar dat lijkt me sterk.

Dat is wél een deel van het probleem. In Marokko wordt dergelijk gedrag niet geaccepteerd door de EIGEN cultuur, en wij tolerante Nederlanders hebben dit jarenlang oogluikend op zijn beloop gelaten.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:30:56 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17069767
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Blijkbaar ontbreekt dat respect dus regelmatig. Geen enkele multicultuur is slecht, dat zeg ik ook niet, maar de manier waarop het momenteel 'geregeld' is, is niet de ideale manier.

Ik ken gewone autochtone Nederlanders met de Nederlandse cultuur, die ook geen respect hebben. Dit trek ik niet gelijk door naar de gehele cultuur.

Onbeschoft gedrag zit in elke cultuur wel verborgen. Dat 1-op-1 verband wat sommige willen laten zien, is er niet.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_17069785
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:29 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is wél een deel van het probleem. In Marokko wordt dergelijk gedrag niet geaccepteerd door de EIGEN cultuur, en wij tolerante Nederlanders hebben dit jarenlang oogluikend op zijn beloop gelaten.

Jij beweert nu doodleuk dat we het in het gezicht spugen maar aannamen als "het hoort bij hun cultuur" ?

Dit soort gedrag is nooit getolereerd, hoe kom je erbij ?

pi_17069858
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij beweert nu doodleuk dat we het in het gezicht spugen maar aannamen als "het hoort bij hun cultuur" ?

Dit soort gedrag is nooit getolereerd, hoe kom je erbij ?

Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar de betreffende Marokkanen accepteren het moeilijk om door die Nederlanders op de vingers getikt te worden.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:34:41 #55
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_17069895
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik ken gewone autochtone Nederlanders met de Nederlandse cultuur, die ook geen respect hebben. Dit trek ik niet gelijk door naar de gehele cultuur.

Onbeschoft gedrag zit in elke cultuur wel verborgen. Dat 1-op-1 verband wat sommige willen laten zien, is er niet.

Precies, je kunt hooguit stellen dat een boel jongeren van de 3e generatie Marokkanen een enorm minderwaardigheidscomplex hebben en zich daarom macho gedragen en zelfs denigrerend tov andere culturen. Dit enkel en alleen om het minderwaardigheidscomplex te compenseren/verbergen.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:37:06 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_17069966
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:25 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Eikels heb je altijd, en die zullen altijd blijven. Spuugde hij jou omdat hij marrokaan was, of omdat het gewoon een eikel was?

OH! Dat ben ik hem vergeten te vragen achteraf.

Het valt alleen wel op dat alle Marokkanen die ik tegenkom ontzettende eikels zijn.

En nu ga ik iets leuks doen voordat ik mezelf weer ontzettend ga lopen opwinden over bagataliserende opmerkingen als dat het toch allemaal zo leuk is die geurtjes en kleurtjes. IK heb er alleen maar ellende van ondervonden, en NEE, ik haat heus geen mensen omdat ik daar lol in schep ofzo, alleen ik heb zoveel negatieve ervaringen gehad en om mij heen gezien dat ik die gevoelens niet kan ontkennen.

En ik laat me dus ook niet vertellen door de eerste de beste boer uit Roden waar dan ook dat ik me aanstel.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:43:47 #57
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17070170
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:14 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

'k Wordt er nu onderhand ook wel moe van. Al dat gezeik over allochtonen. Als je vindt dat het multiculturele aspect van Nederland gefaalt heeft. Laat de TS dan eens van zijn luie reet afkomen en er iets aan gaan doen.

Dat jij constateert dat de multiculturele samenlving geslaagd is wil nog niet zeggen dat dat dan ook maar daadwerkelijk zo is. Wie denk je eigenlijk wel niet dat je bent door mij allerlei dingen op te dragen/verwijten terwijl jij mij helemaal niet kent ?. Ik vind het leuk dat je hier meld dat je eigen ervaringen zo ongelofelijk positief waren, mijn eigen ervaringen zijn hele anderen dus dring mij geen dingen op.

Oetjoekel!

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 10-02-2004 20:45]

pi_17070185
Er zou eigenlijk eens een multi-culti meet georganiseerd moeten worden, misschien brengt dat mensen nog eens op andere gedachten.
pi_17070204
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:37 schreef Vivi het volgende:

En ik laat me dus ook niet vertellen door de eerste de beste boer uit Roden waar dan ook dat ik me aanstel.

Een: Ik ben geen boer, en twee ik woon in Leiden, ook wel 'stad van vluchtelingen' ik kan denk ik wel een beetje meepraten over het allochtonen verhaal. Ik weet dat het hard te vatten is maar jouw persoonlijke ervaringen met Marrokanen staat dus NIET voor een hele bevolkingsgroep.

Jouw leeftijd heeft daar mee te maken, jouw omgangskring etc..etc..

Alle marrokanen die ik zie en waar ik mee omga zijn collega's en er heeft nog nooit eentje in m'n gezicht gespuugd, eigenlijk zijn mijn Marrokaanse collega's, ook allemaal ICT'er aardiger tegen mij dan sommige nederlandse collega's. Mocht ik het onderscheid willen maken in cultuur dan kan ik dat daar maken.

Wat enorm meespeelt is een bepaalde groepsmentaliteit die je ziet. Loop je elke dag over hoog-caterijne dan maak je andere dingen mee dan als je elke dag 10 minuten door een winkelstraatje in Roden moet lopen.

Hoog-caterijne in Utrecht is zowieso al een verzamelplaats voor criminelen, werklozen en zwakzinnigen.

Offtopic:
En kap nou GVD eens met die persoonlijke aanvallen. Jij bent de zoveelste vandaag al die mij een boer, een linkse kerkganger of wat dan ook noemt. Daar wordt ik gewoon reteziek van. Ik probeer hier een discussie te voeren en als jij andermans argumenten of discussiepunten en ervaringen niet kan weerleggen of accepteren dan heb je hier gewoon geen fuck te zoeken op een DISCUSSIEFORUM.

pi_17070227
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar de betreffende Marokkanen accepteren het moeilijk om door die Nederlanders op de vingers getikt te worden.

Bekijk nou eens goed wat het probleem is :

Marokkaanse straatschoffies zijn jongeren die uit een gezin komen waarbij de ouders opgevoed zijn met strenge ouderwetse normen en waarden. De kinderen daarvan komen echter dagelijks in aanraking met een maatschappij die veel losbandiger is. Doordat het verschil tussen die 2 dingen zo extreem is kunnen die jongeren de nuance niet meer aanbrengen. Ze denken dat alles mag op straat. Zo lijkt het tenminsten als je heel behoudend en streng bent opgevoed.

Vergelijk het maar met de nozems uit de jaren 60, een bijna exacte 'probleemgroep'. Jaren opgevoed onder een streng vaak christelijk juk, en toen de verlichting in Nederland doorbrak sloegen ze ook compleet door. Schande sprak men ervan. Probleemjongeren zijn van alle tijd.

Bovendien zitten allochtonen vaak in een lage sociale klasse, en leven veel ouders op of onder het minimum. Als je kijkt naar autochtonen in diezelfde klasse zie je ook een relatief veel hoger aantal rotzakken en criminelen, of onaangepast asociaal gedrag.

De tijd van het aanwijzen van de problemen hebben we nu wel gehad, het wordt eens tijd oplossingen te bedenken. Zorgen dat veel allochtonen uit die minima komen, en zorgen dat men meedoet in de maatschappij b.v. Overigens denk ik dat het probleem met de voornamelijk marokkaanse relschoppertjes z'n tijd ook wel gaat duren. Op een gegeven moment is het weg, en hebben we een andere probleemgroep. Zo is het altijd al gegaag.

Ik vind het trouwens frapant dat de multi-culturele maatschappij altijd wordt afgeschreven door het gedrag van deze kutmarokkaantjes. Er zijn talloze culturen in Nederland, en het afdoen als "mislukt" is teveel eer voor deze ettertjes. Er gaan veel meer dingen wel goed. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

pi_17070253
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:43 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat jij constateert dat de multiculturele samenlving geslaagd is wil nog niet zeggen dat dat dan ook maar daadwerkelijk zo is. Wie denk je eigenlijk wel niet dat je bent door mij allerlei dingen op te dragen/verwijten terwijl jij mij helemaal niet kent ?. Ik vind het leuk dat je hier meld dat je eigen ervaringen zo ongelofelijk positief waren, mijn eigen ervaringen zijn hele anderen dus dring mij geen dingen op.

Oetjoekel!

Ik dring je niks op, en ik heb helemaal nog niks geconstateerd, het enige dat ik in dit topic heb gedaan is mijn persoonlijke ervaringen posten.

Als je had gelezen dan had je dat gezien. Ik zeg enkel dat jij zelf meedraagt aan het succes of falen van deze multiculturele samenleving en dat je lui bent door maar een afwachtende houding te nemen.

[edit] En daarbij post je een nieuw topic opent terwijl er al tig topics met exact dezelfde discussie lopen die jij niet eens heb kunnen opzoeken in een search. Lees: lui.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 20:49]

dinsdag 10 februari 2004 @ 20:49:04 #62
74080 Goodluck
pi_17070329
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:46 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Ik dring je niks op, en ik heb helemaal nog niks geconstateerd, het enige dat ik in dit topic heb gedaan is mijn persoonlijke ervaringen posten.

Als je had gelezen dan had je dat gezien. Ik zeg enkel dat jij zelf meedraagt aan het succes of falen van deze multiculturele samenleving en dat je lui bent door maar een afwachtende houding te nemen.

En jij kunt vanuit je glazen bol bekijken wat mijn houding al die tijd is geweest ?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:51:40 #63
74080 Goodluck
pi_17070407
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:34 schreef giovan het volgende:

[..]

Precies, je kunt hooguit stellen dat een boel jongeren van de 3e generatie Marokkanen een enorm minderwaardigheidscomplex hebben en zich daarom macho gedragen en zelfs denigrerend tov andere culturen. Dit enkel en alleen om het minderwaardigheidscomplex te compenseren/verbergen.

En dus is dat een legitimatie om Joden te bespugen en crimineel gedrag te vertonen ?

Als iedereen met een minderwaardigheidscomplex op zo'n manier zou redeneren was het hier allang een bananenrepubliek!

pi_17070466
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:49 schreef Goodluck het volgende:

[..]

En jij kunt vanuit je glazen bol bekijken wat mijn houding al die tijd is geweest ?

Nee ik zie het aan je post:
quote:
k zie het direct terug in mijn dagelijkse leefomgeving: bevolkingsgroepen leven totaal langs elkaar heen en veel allochtonen spreken nauwelijks Nederlands. Ook wordt er door het grote onderscheid nauwelijks gemengd. Je zou het als autochtoon zijnde bijvoorbeeld niet in je hoofd halen iets met een Moslim-meisje te beginnen. De kans dat het iets word is vrijwel uitgesloten omdat je als atheistische Nederlander niet voldoet aan de kriteria die men steld aan een partner. Een systeem dat bij ons ook ooit gold ergens in de jaren 30 (christenen/katholieken).

Door de grote anonimiteit die ontstaan is zien veel allochtonen Nederland niet als hun thuisland, maar als een plek waar ze ongegeneerd de beest kunnen uithangen. Dit zie ik in mijn omgeving o.a terug door vernielingen, gescheld tegen blonde meisjes en het in het Arabisch uitschelden van autochtonen.

Je zegt dat in jouw dagelijkse leefomgeving je allochtonen ziet die zich misdragen. Daarbij zeg jij dat die allochtonen in jouw leefomgeving in een grote anonimiteit leven.

Wat doe jij zelf om dat aan te pakken, behalve allochtonen de schuld te geven van alle problemen in jouw leefomgeving? Ben je naar de plaatselijke politie of gemeente gegaan en heb je daar kritieke vragen gesteld? Heb je een brief gestuurd naar je burgemeester met jouw bevindingen over je leefomgeving?

Of heb je daar gewoon elke dag doorheen gelopen en elke dag gedacht 'dat wordt steeds erger, daar moet iemand iets aan doen', zolang jij maar niet diegen bent is het jouw goed.

Ik zie het aan je post, aan de manier waarop jij jouw post formuleert.

pi_17070468
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

OH! Dat ben ik hem vergeten te vragen achteraf.

Het valt alleen wel op dat alle Marokkanen die ik tegenkom ontzettende eikels zijn.

En nu ga ik iets leuks doen voordat ik mezelf weer ontzettend ga lopen opwinden over bagataliserende opmerkingen als dat het toch allemaal zo leuk is die geurtjes en kleurtjes. IK heb er alleen maar ellende van ondervonden, en NEE, ik haat heus geen mensen omdat ik daar lol in schep ofzo, alleen ik heb zoveel negatieve ervaringen gehad en om mij heen gezien dat ik die gevoelens niet kan ontkennen.

Hoe stel jij jezelf op als je een marokkaan tegen komt, denk je dan bij jezelf, oh nee, daar heb je er weer 1, of denk je niets, net als dat je een nederlander tegenkomt???
dit omdat je eigen houding weleens een mede oorzaak kan zijn van hoe mensen jou benaderen...

Ik herken dit namelijk niet, ok word weleens nagefloten, maar dat doen bouwvakkers ook, ik loop gewoon door.

Als er dan zo'n ventje van een 12/16 jaar stoer staat te doen dan laat ik me daar toch niet door terroriseren, tis een broekie!!!!
Ben toch ook niet bang voor vervelende nederlandse pubertjes....
Ben nog nooit in het gezicht gespuwt omdat ik er wat van zei, meestal zie je dat zo'n ventje dan hartelijk uitgelachen word door de andere ventjes.

En ook nederlandse jongens kunnen er wat van hoor met opmerkingen, graaien enzo....
Die zijn ook niet heilig....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17070476
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:51 schreef Goodluck het volgende:

[..]

En dus is dat een legitimatie om Joden te bespugen en crimineel gedrag te vertonen ?

Er is niemand die het gedrag van dergelijke kutventjes goedpraat laat staan goedkeurt. Kap daar eens mee.

Denk liever eens na over hoe het probleem ontstaan is en hoe we het kunnen oplossen, i.p.v. telkens maar te roepen hoe kut het allemaal is. Voor de verandering.

dinsdag 10 februari 2004 @ 20:59:06 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17070676
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:34 schreef giovan het volgende:

[..]

Plausibele redenatie. Dat heb wel eens een situatie meegemaaktwaarbij dat het geval was.

Neemt niet weg dat er soms ook sprake is van een botsing van culturen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:01:46 #68
74080 Goodluck
pi_17070751
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:53 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Nee ik zie het aan je post:
[..]

Je zegt dat in jouw dagelijkse leefomgeving je allochtonen ziet die zich misdragen. Daarbij zeg jij dat die allochtonen in jouw leefomgeving in een grote anonimiteit leven.

Wat doe jij zelf om dat aan te pakken, behalve allochtonen de schuld te geven van alle problemen in jouw leefomgeving? Ben je naar de plaatselijke politie of gemeente gegaan en heb je daar kritieke vragen gesteld? Heb je een brief gestuurd naar je burgemeester met jouw bevindingen over je leefomgeving?

Of heb je daar gewoon elke dag doorheen gelopen en elke dag gedacht 'dat wordt steeds erger, daar moet iemand iets aan doen', zolang jij maar niet diegen bent is het jouw goed.

Ik zie het aan je post, aan de manier waarop jij jouw post formuleert.

Mischien zegt dit wel meer over jouw als over mij.

Je kent me niet, maar denkt vanuit een post mijn hele leven/persoonlijke achtergrond te kennen en daardoor te het oordeel te kunnen vellen dat ik "een anonieme lul ben die het allemaal maar met argunsogen aanziet".

Weet je, van dergelijke kortzichtige arrogantie ben ik totaal niet gediend.

pi_17070818
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:01 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Je kent me niet, maar denkt vanuit een post mijn hele leven/persoonlijke achtergrond te kennen en daardoor te het oordeel te kunnen vellen dat ik "een anonieme lul ben die het allemaal maar met argunsogen aanziet".

Je hebt gelijk natuurlijk. Niet netjes om zomaar op een post af te gaan

Maar even serieus (en nu toch wel nieuwsgierig) dan. Wat heb jij concreet gedaan om de situatie die jij als een grote mislukking betitelt te verbeteren?

pi_17070853
Ik vind het te gek..
Woon in een zogenaamde "turkenbuurt" maar heb nog nooit problemen oid gehad.
En de turk om de hoek is tot 9 uur open, dat is okay .
-
pi_17070896
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:01 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Altijd leuk. Persoonlijk in de aanval als je argumenten niet kunt weerleggen. Waar moet ik anders op afgaan in een discussieforum dan jouw posts?

Dan doe ik het zo:
Goodluck, mijn welgemeende excuses voor mijn manier van spreken. Mag ik van u vragen wat u zelf concreet hebt ondernomen om dit maatschappelijke probleem op te lossen?

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 21:08]

pi_17070956
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind het te gek..
Woon in een zogenaamde "turkenbuurt" maar heb nog nooit problemen oid gehad.
En de turk om de hoek is tot 9 uur open, dat is okay .
Jij bent dan ook een kut-Griek.

Maar wel mijn kut-Griek

dinsdag 10 februari 2004 @ 21:12:36 #73
74080 Goodluck
pi_17071113
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zelfregulerend? Geen integratie-regels? Geen immigratie-regels?

Juist!
Het mooie aan een zelfregulerende samenleving is dat die regels er vanzelf wel ingestampt worden. -edit- natuurlijk moeten er dan alsnog migratieregels zijn. Zoals ik al eerder schreef is het vooral de overheid die de "appartheid" in de hand heeft gewerkt met haar folders in de moedertaal en haar zak drop op schiphol. In een zelfregulerende samenleving kun je je als nieuwkomer enkel handhaven door je best te doen en je aan te passen. Anders val je simpelweg buiten de boot. De angst voor dat laatste vanuit overheidswege heeft de multiculturele samenleving 100% zeker parten gespeeld.
quote:
Natuurlijk moet je op sommige gebieden wel wat "maken" van de samenleving vanuit de politiek met een doel.
Over de linie genomen is de mate waarin dat gebeurd is bijna communistisch te noemen (ik gebruik dat woord niet vaak).
quote:
En de mulitculturele samenleving is niet erg. Althans als de verschillende culturen binnen de Nederlandse wet vallen. Ik ondervind zelf geen hinder oid. Alleen de arbeidsparticipatie- en criminaliteit-cijfers van sommige groepen zijn negatiever, wat duidt dat er op het gebied van integratie nog wel wat werk is te verzetten. Ik zie wel een stijgende lijn, en heb goede hoop dat we met strenge en rechtvaardige regels wel een eind knnen komen.
Die regels zijn nu helaas nodig omdat men allochtonen vroeger niet wat eerder voor de (spreekwoordelijke) Leeuwen heeft gegooid. Nu moeten we de Nederlandse moraal er met regels instampen.

Verder zit er ook nog een groot knelpunt dat zich voornamelijk uit m.b.t de verschillen tussen de Westerse en de Islamitische cultuur. Ik zet er mijn ernstige vraagtekens bij of dat ooit samen zal smelten als ik de ontwikkelingen op landelijk en wereldniveau aanschouw. Ook in mijn eigen buurt zie ik voornamelijk daar een ontzettend grote kloof.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 10-02-2004 21:18]

pi_17071167
Ik vindt de multiculturele samenleving fantastisch. Mijn straat is aardig lang en hier wonen echt zo veel verschillende mensen. Mijn linkerburen zijn antilliaans, mijn rechterburen turks, recht tegenover mij nederlanders, schuin voor wonen er surinamers en aan het eind van de straat is er een snackbar die beheerd wordt door chinezen. Aan de andere kant van de straat staat een shoarma tent. Er is nooit iets ernstigs gebeurd hier, altijd een prettige sfeer en in de zomer gaat men gewoon op straat barbequen met zn allen enzo. Heerlijk. Geen geruzie helemaal niks.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17071188
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:12 schreef Goodluck het volgende:
Die regels zijn nu helaas nodig omdat men allochtonen vroeger niet wat eerder voor de (spreekwoordelijke) Leeuwen heeft gegooid. Nu moeten we de Nederlandse moraal er met regels instampen.
Ik dacht dat ze dit vroeger juist wel deden met de zogenaamde gastarbeiders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')