abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17043812
Ga hier verder over 'het debat' van vandaag.
Nu bij NOVA een discussie tussen de Vries ( PvdA ) en Verhagen ( CDA ) en verder kan je informatie vinden op de reguliere nieuwssites.

Uit het vorige topic:

quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Welke vragen waren relevant dan?

Wat ziet zei onder schrijnendheid vind ik opzich een hele goede vraag. Kijk dat Verdonk en co dat irritant vindt om uit te leggen kan ik snappen. ( wie weet dat er ergens willekeur is ontstaan ) Kijk dat GL en de VVD het dan vervolgens niet eens worden op dat punt, geen punt. Maar geef in ieder geval openheid van zaken.

De essentie van mijn punt is dat de kamer de minister wel op een goede manier moet kunnen controleren. Wie weet waren een aantal CDA kamerleden het niet eens met de criteria rond schrijnendheid.

edit: opgevrolijkt door een plaatje

[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 09-02-2004 22:55]

pi_17043875
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:47 schreef Toad het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Wat ziet zei onder schrijnendheid vind ik opzich een hele goede vraag. Kijk dat Verdonk en co dat irritant vindt om uit te leggen kan ik snappen. ( wie weet dat er ergens willekeur is ontstaan ) Kijk dat GL en de VVD het dan vervolgens niet eens worden op dat punt, geen punt. Maar geef in ieder geval openheid van zaken.

Vos liep weg bij een moeilijk antwoord
Na de bouwfraude had ik wat beters verwacht van haar.
  maandag 9 februari 2004 @ 22:49:17 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17043876
Ik krijg een beetje de schijt van Clairy -kleuterleidster die het volk we vertelt wat goed en fout is- Polak. Klote Nova.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17043919
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Vos liep weg bij een moeilijk antwoord
Na de bouwfraude had ik wat beters verwacht van haar.

Wat Vos doet kan me niks schelen. Ze stelde naar mijn ideen een relevante vraag waar de minister geen antwoord op kon geven.
  maandag 9 februari 2004 @ 22:51:13 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17043939
Kon zij daar wel antwoord op geven vraag ik me af, het lijkt me nogal erg subjectief?
pi_17043998
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kon zij daar wel antwoord op geven vraag ik me af, het lijkt me nogal erg subjectief?
Is ook zo, maar de kamer moet haar gewoon goed kunnen controleren. Nu is er een besluit aangenomen op grond van overwegingen die we niet weten.

zie mijn start post

pi_17044025
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is ook een erg subjectieve kwestie. Die een vind zus, een ander vind zo. En dat resulteerd in de huidige polarisatie. Niet erg. Want dan gaat de politiek tenminste weer ergens over.
pi_17044035
Waar ik me aan erger is niet het "regels zijn regels" principe waar de voorstanders zich aan houden, maar aan het kennelijk genot dat het schept om deze mensen de grens over te schoppen. "Hatsjee, oprotten met die lui ! Weer 26.000 minder !". Dat is niet menselijk of beschaafd gedrag. En dan kan ik me de van Muiswinkel imitatie ook wel voorstellen, als het daar betrekking op heeft.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2004 @ 22:54:59 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17044058
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:49 schreef Kaalhei het volgende:
Ik krijg een beetje de schijt van Clairy -kleuterleidster die het volk we vertelt wat goed en fout is- Polak. Klote Nova.
Walgelijk suggestief is ze, ze viel uit frustratie volledig uit haar rol bij het CDA.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 9 februari 2004 @ 22:55:41 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17044082
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Is ook zo, maar de kamer moet haar gewoon goed kunnen controleren. Nu is er een besluit aangenomen op grond van overwegingen die we niet weten.

Daar heb je op zich wel een punt te pakken, maar het ging dus over de ongeveer 220 'schrijnende' gevallen voor wie Verdonk een extra uitzondering heeft gemaakt? In dat geval riekt wel een tikkeltje naar willekeur als Verdonk niet wil zeggen op welke criteria besloten is wat schrijnend is en wat niet.
  maandag 9 februari 2004 @ 22:56:31 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17044110
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:54 schreef gelly het volgende:
Waar ik me aan erger is niet het "regels zijn regels" principe waar de voorstanders zich aan houden, maar aan het kennelijk genot dat het schept om deze mensen de grens over te schoppen. "Hatsjee, oprotten met die lui ! Weer 26.000 minder !". Dat is niet menselijk of beschaafd gedrag. En dan kan ik me de van Muiswinkel imitatie ook wel voorstellen, als het daar betrekking op heeft.
Wat heb jij een walgelijke nonsens nodig om het geval voor jezelf in de juiste richting te draaien.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17044158
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:33 schreef Sniper het volgende:

[..]

De VNG is akkoord gegaan met het uitzetbeleid. Als men onoverkomelijke praktische bezwaren zag was dat niet gebeurd.

Niet helemaal waar. Zoals ik in het begin van het vorige topic al postte...
quote:
Vervolggesprek minister Verdonk over uitgeprocedeerde asielzoekers (06/02/04)

De VNG en minister Verdonk hebben op 4 februari 2004 gesproken over de nadere uitwerking van de plannen voor de terugkeerregeling van de groep uitgeprocedeerde asielzoekers, die niet vallen onder de éénmalige regeling of de speciale bevoegdheden van de minister.

Wij hebben de minister meegedeeld dat wij het betreuren, dat er niet voor gekozen is om een veel grotere groep uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning te verlenen. Vervolgens hebben wij door gemeenten in haar plannen gesignaleerde knelpunten besproken.
Tijdens het overleg zijn werkafspraken gemaakt over de aanpak van de terugkeer van de groep langdurig in Nederland verblijvende asielzoekers. Gedurende het gehele project zal de minister regelmatig met gemeenten evalueren teneinde knelpunten vroegtijdig te kunnen signaleren en oplossingen te kunnen bespreken.

Meer informatie vindt u in de brief van minister Verdonk aan de Tweede Kamer.

http://www.vng.nl/default.asp?action=nieuws&id=397

pi_17044167
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:56 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat heb jij een walgelijke nonsens nodig om het geval voor jezelf in de juiste richting te draaien.

Leg uit ?
pi_17044220
Die Janmaat-imitatie vond ik overigens erg ongepast, doet simpelweg afbreuk aan het protest. Dat zouden de organisatoren van dat protest toch moeten begrijpen.
  maandag 9 februari 2004 @ 23:00:39 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17044271
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Leg uit ?

quote:
pi_17044306
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:59 schreef Kozzmic het volgende:
Die Janmaat-imitatie vond ik overigens erg ongepast, doet simpelweg afbreuk aan het protest. Dat zouden de organisatoren van dat protest toch moeten begrijpen.
Idd, ik dacht dat we daar als maatschappij wel overheen waren gegroeid
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2004 @ 23:01:50 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17044315
Verdonk krijgt nu extra beveiliging, omdat er dreigende signalen zijn.
pi_17044348
quote:
het kennelijk genot dat het schept om deze mensen de grens over te schoppen. "Hatsjee, oprotten met die lui ! Weer 26.000 minder !". Dat is niet menselijk of beschaafd gedrag.
Helemaal mee eens. Ben blij dat iemand dat ook opvalt.

De kamer zou juist mogelijkheden moeten zoeken om deze mensen hier te kunnen houden, zonder dat mogelijke economische vluchtelingen het idee krijgen dat de poorten naar Nederland open staan.

maandag 9 februari 2004 @ 23:03:29 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17044380
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:02 schreef GREENSKiN het volgende:
Helemaal mee eens. Ben blij dat iemand dat ook opvalt
Waar zie je het dan?
pi_17044396
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[..]

Wil je ontkennen dat veel mensen het geen zak kan schelen of het juist geweldig vinden dat de 26.000 moeten vertrekken ? Ik denk niet dat de huidige tendens er 1 is van "Jammer, maar helaas. Ik had het graag anders gezien, maar jullie moeten weg". Kijk alleen al hier op het forum hoeveel mensen er staan te juichen vanwege het vertrek.
  maandag 9 februari 2004 @ 23:04:15 #21
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17044407
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Verdonk krijgt nu extra beveiliging, omdat er dreigende signalen zijn.
Vereniging Vrienden van Volkert?
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2004 @ 23:04:31 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17044420
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:02 schreef GREENSKiN het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ben blij dat iemand dat ook opvalt.

De kamer zou juist mogelijkheden moeten zoeken om deze mensen hier te kunnen houden, zonder dat mogelijke economische vluchtelingen het idee krijgen dat de poorten naar Nederland open staan.

Wat een onzin, daar zit geen incentive in.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2004 @ 23:05:27 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17044449
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:59 schreef Kozzmic het volgende:
Dat protest stelde toch al niks voor.
  maandag 9 februari 2004 @ 23:06:11 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17044473
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Wil je ontkennen dat veel mensen het geen zak kan schelen of het juist geweldig vinden dat de 26.000 moeten vertrekken ? Ik denk niet dat de huidige tendens er 1 is van "Jammer, maar helaas. Ik had het graag anders gezien, maar jullie moeten weg". Kijk alleen al hier op het forum hoeveel mensen er staan te juichen vanwege het vertrek.

Gelly! Wat een nuancering! Binnen enkele posts van "de voorstanders" naar "veel mensen" en "hoeveel mensen op dit forum". Overigens denk ik dat het aantal mensen die een dergelijke mening hebben wel meevalt.
pi_17044495
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben liberaal dus ik vind dit dus een paardenmiddel, maar wat denk je wat er gebeurd met onze sociale zekerheid als al deze mensen in NL blijven zitten met meestal zonder baan en en met uitkering.

Of je moet je sociale zekerheid afbreken zodat NL niet meer intressant word voor buitenstaanders om zich hier te gaan vestigen en dan kun je net als Amerika de grenzen volledig opengooien.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')