Ryan zal bij mij zijn intrek doen en voorlopig zijn eigen huis aanhouden.
Ikzelf woon sinds kort met mijn dochter van bijna vier in het midden van Nederland in een bijhuis op het erfgoed van een groot landhuis welke bewoond wordt door een steenrijke oude advocaat en zijn vrouw. Ik heb ze eigenlijk alleen kort ontmoet bij het overnemen van het huisje van de zus van mijn beste vriendin.
Het bijhuis is lang geleden gebruikt als bediendenwoning en het heeft een ruime woonkamer, een slaapkamer en een kinderkamer en een eigen schuur. Niet te groot en niet te klein. Groot genoeg om er met zijn drieen te wonen denk ik.
Leuke bijkomstigheid van dit huis is het zwembad in de tuin. Dit behoort uiteraard toe aan de eigenaren van de villa maar ik mag er ook gebruik van maken. Ik woon hier zelf nog maar net dus het is voor mij ook een nieuwe start.
Vandaar dat we ook besloten hebben in mijn huis samen verder te gaan omdat het dan voor ons beiden een nieuwe plek is.
Het verslag in navolging van TRU zet zich nog even voort en in overleg met Yvonne doen we dat in dit onderdeel van FOK!.
Hierbij de link aan wat er aan vooraf ging.
Stali en Ryan3 op TRU expeditie naar Corfu
Nog een uur en dan zal Ryan3 aanbellen. Ik realiseer me ineens dat hij hierna nooit meer zal aanbellen tenzij hij zijn sleutels vergeten zal zijn.
Vanmorgen heb ik na het naar school brengen van Femke, deze trouwens laten bij maken. Daarna boodschappen gedaan, het huis onherkenbaar schoongemaakt en het eten voor vanavond voorbereid. Een bonenschotel.
Jeetje het wordt nog wat in mijn leven zo. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf helemaal niet zo ben. Femke at voordat ze naar de kleuterschool ging namelijk meestal bij de oppas omdat ik laat uit mijn werk kwam. Ik kookte zelden voor mezelf alleen en nam meestal wel genoegen met een zak chips, tosti's en een fles wijn.
Ik stond vanmorgen in de keuken een bonenschotel voor te bereiden. Dit ben ik helemaal niet en ik gruwel van witte bonen in tomatensaus. Maar Ryan is er dol op en dus maak ik het voor hem. Denk dat er in de toekomst veel aparte gerechten gegeten gaan worden, want het enige wat we zo'n beetje allebei lekker vinden is Ceylonthee en chocolademouse.
Het boodschappen doen vanmorgen was al een aparte ervaring dus.
Over aparte ervaringen gesproken, ik vraag me trouwens af hoe de moeder van Ryan op het nieuws heeft gereageerd.
Hij verteld haar alles maar toen we naar Corfu vertrokken bleek dat hij haar gezegd had dat hij met een kennis was gegaan.
Een kennis! Ik was echt beledigd toen ik daar achter kwam. Gaat hij nu vertellen dat hij met een kennis gaat samenwonen?
Ben heel benieuwd wat hij heeft gezegd. Mijn ouders reageerden heel leuk toen ik gisteren Femke ophaalde. Mijn moeder had het ergens wel verwacht, niet op zo'n korte termijn natuurlijk maar ze had het wel zien aankomen omdat ik niet uitgesproken had geraakt over Ryan. En mijn vader vind alles goed zolang ik maar gelukkig ben. Mijn ouders schelen ook tien jaar dus die doen ook niet moeilijk over het leefdtijdsverschil. Ben toch echt benieuwd hoe de familie van Ryan op onze relatie zal reageren.
Ik voel me best nerveus dat Ryan komt nu, een leuk soort gevoel van zenuwen dat wel. Ergens diep ook een vage angst, deze is niet omdat ik het niet wil, maar ik voel angst omdat ik bang ben Ryan te verliezen, omdat we deze beslissing misschien te snel hebben genomen.
Maar hij mag nu wel komen hoor, ik verlang de hele dag al naar hem.
Hee, ik zie een rode Astra nu bij het hek. Ryan!!! Even dit gauw posten dan ga ik hem helpen uitladen.
HE?! zie ik het nu goed? Ja warempel, hij draagt klompen!! Werkelijk Ryan loopt op grote houten klompen over het tuinpad. Dit kan hij niet menen! Klompen!
Tot later!
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 09-02-2004 16:03]
quote:Maar goed, de tweede zin die ik citeer. Als je semantisch met mieren gaat copuleren, betekent dat dan niet dat je Femke bij ging laten maken? Het is uiteindelijk wel duidelijk dat het om de sleutels ging maar ik dacht in eerste instantie even dat het wel héél goed ging tussen Ryan3 en jou.
Op maandag 9 februari 2004 16:01 schreef Staal het volgende:
De intrek van Ryan
maandagmiddagNog een uur en dan zal Ryan3 aanbellen. Ik realiseer me ineens dat hij hierna nooit meer zal aanbellen tenzij hij zijn sleutels vergeten zal zijn.
Vanmorgen heb ik na het naar school brengen van Femke, deze trouwens laten bij maken
-even een freeze-
Hoe voelde deze doorgaans een beetje tobberige figuur van pre-middelbare leeftijd zich? Nou ja, laten we niet overdrijven. Dat tobberige en die pre-middelbare leeftijd zijn ook maar een gimmick natuurlijk. In werkelijkheid ben ik een koele analist, niet waar iteejer. Een machine misschien zelfs. Maar goed, ik weet het dus niet. Hoe ik me voelde. Great expectations, sure. Tuurlijk. Ik tiep dit nu geruime tijd na mijn vertrek thuis en aankomst hier. En we hebben het al een beetje gehad over het onderwerp dat Stali hierboven aansnijdt. En neen, ik heb mijn familie etc. dus niet in kennis gesteld van wat ik op dit moment doe en waar ik ben. Ik heb Stali bij mijn moeder idd 1 x genoemd, op haar verjaardag, en that's it. Waarom? In de eerste plaats, omdat ik het commentaar van Les Autres wel al kan voorspellen. Hoongelach zal mijn deel zijn, alsook allerlei goedbedoelde verwerpingen van deze doldwaze onderneming natuurlijk. Ik denk zelfs dat ikzelf ook wel zo zou zijn, als ik bijv. te horen kreeg dat één van mijn broers hals over kop zou gaan hokken met één of andere schone die hij via de duistere inetwegen heeft leren kennen. Is trouwens al gebeurd ook. Dat is de Hollandse nuchterheid die ik geërfd heb, denk ik. Geen pret maken in je leven, maar werken en sparen. Lullige daarvan is dat als je dood gaat je je geld niet kunt medenemen (toen mijn vader stierf heb ik daar speciaal nog even op gelet nl.) en dat het leven zo om is, een tweede kans krijg je niet... En dus ben ik beklompt en wel toch maar in de voiture gestapt vanmorgen. Als dit voortduurt. Als ik bij haar blijf, dan zal ik tzt natuurlijk mijn familie in kennis stellen. Maar nu nog niet, geen bemoeials die zogenaamd even op bezoek willen komen, maar in feite alles even willen keuren. Even op een eiland met zijn tweeën.
Stali had de voordeur al open staan en leek ietwat flabbergasted. De klompen had ik nog nooit genoemd hihi. Wat doen twee mensen dan? Een goed gesprek houden? Neen! Vijf minuten duurde het misschien eer ik me bezig hield met hetgeen mij gedurende de rit de gehele tijd al als een soort koortsdroom voor ogen stond. Stali droeg een lief klein kanten broekje met een opening van voren, onder een kort zwart rokje. Een soort feeding frenzy maakte zich struikelend bijna van ons meester, want mijn broek hing dan wel in een mum van tijd op mijn hielen, mijn klompen had ik nog aan, geloof ik. Op de antieke sofa -best mooi hoorde bij de inboedel- duwde ik haar dijen uiteen en zoog ik haar knopje naar binnen en ging ik, een slijmspoor trekkend gelijk een slak, met mijn tong door haar heerlijke gleufje. Vind ze fijn!. Hihi. Hoe lang deze koortsachtige droom duurde weet ik niet. Het was iig goed dat het een vrijstaande woning was. Daarna heb ik haar oudtestamentisch bekend op mijn klompen, gelijk een ouderling op buurt bezoek. En Ryan3 bekende Stali. Klets klats klanderen. En dat talloze malen achtereen. Uitgeput hebben we toen lepeltje-lepeltje op de sofa gelegen, die bij iedere verdere liefdesbeweging van ons vertwijfeld kraakte. God, wat een heerlijke ochtend!
Erg vermakelijk dit, Staal en Ryan3 Hoewel ik die laatste passage toch net iets te Penthousesk (Forum) vind. Gelukkig is Stali nog niet over jouw Goddelijke Liefdeslans begonnen.
quote:Mm, misschien komt dat nog wel.
Op maandag 9 februari 2004 19:42 schreef American_Nightmare het volgende:
* popcorn eet *Erg vermakelijk dit, Staal en Ryan3
Hoewel ik die laatste passage toch net iets te Penthousesk (Forum) vind. Gelukkig is Stali nog niet over jouw Goddelijke Liefdeslans begonnen.
Terwijl ik vanmiddag in de armen van Ryan lag te doezelen vroeg ik aan hem hoe zijn moeder had gereageerd.
Gewoon een terloopse vraag en hij antwoorde net zo makkelijk dat hij het niet verteld heeft. Hij heeft echt gewoon niets gezegd.
En om allemaal nietszeggende redenen ook. Dat hij bang is voor de reacties in zijn omgeving, zijn familie dat het bespot word.
En ik vind dat slap. Zijn broer is notabene getrouwd met een vrouw van internet. En dan zou zijn moeder onze liefde niet kunnen accepteren? Het is verdorie samenwonen, hij houdt zijn eigen huis toch aan? Het is toch niet ondoordacht allemaal?
Ik begrijp het niet. En ondanks al zijn gesus en op dat moment logische argumenten, want dat kan hij hoor, hij kletst je gewoon omver en op dat moment begrijp je alles wat hij zegt. En later denk je ineens het klopt niet.
En het klopt toch ook niet? We wonen samen en zijn moeder, die hij normaal gesproken alles verteld, weet niet beter dan dat ik een kennis van hem ben. Een kennis?! Niet eens een goede vriendin, welnee gewoon een kennis.
Ik krijg eigenlijk heel sterk het gevoel dat hij niet werkelijk voor mij kiest. Hij vertelt het niemand want stel dat het mis gaat? Dan behoeft niemand het te weten, dan kan hij gewoon naar huis gaan en verder leven alsof het nooit gebeurd is.
Hij wil niet voor mij kiezen, Ryan wil gewoon weer die achterdeur open hebben net als op Corfu.
Tijdens onze discussie ben ik gebeld door de politie, die was dolblij mij eindelijk te pakken te krijgen. Een actie van mijn ex waar ik kort wat mee gehad heb. Die heeft me als vermist opgegeven tijdens de week op Corfu. Nog zoiets onbegrijpelijks. Als je verdorie niet altijd je telefoon op neemt dan lig je voor sommige mensen gelijk dood in een greppel.
Door alle commotie hierom is de bonenschotel in de oven helemaal verbrand. Nu heb ik een uur geleden al gebeld voor twee pizza's alleen vrees ik dat ze het adres niet kunnen vinden.
En waarom trekt Ryan die klompen niet uit, hij hoort dat kabaal van die houten gevaartes op het parket toch ook wel? ik word gek van hem met dat af en aan gehos naar het raam.
Ik ga die pizzakoerier bellen.
Had me onze eerste dag samen toch wel anders voorgesteld eigenlijk.
Zoals ik al zei, was de eerste discussie vanmiddag alweer binnen. Ik had op Fok! gelezen wat ze dus geschreven had over familie inlichten en ik heb daar mijn stukje op laten volgen, waarin ik dus dacht duidelijk gemaakt te hebben waarom ik de familie nog maar even niet ingelicht heb. Stali schijnt dit toch op te vatten als een motie van wantrouwen. Ze kan het beter zelf uitleggen, maar ze ziet het als een gebrek aan vertrouwen in onze relatie of iets dergelijks. Alsof ze er niet helemaal bij hoort. Een buitenvrouw is. Ik vind dit ietsje overdreven. Ik ben iemand die niet zit te wachten op het wekelijkse bezoek van schoonvaders en schoonmoeders, noch op al hun eventuele bemoeienissen. Heeft wat mij betreft niets te maken met mijn appreciatie van Stali of de waarde van onze prille relatie. Mensen in films, zoals bijv. James Bond, hebben ook vaak geen familie of het moet een familiefilm zijn. Anyway, door al het gezeik heen en weer is de bonenschotel dus aangebrand. Waren we genoodzaakt om de pizzakoerier te bellen. Deze doet er nogal lang over dus gevreesd mag worden dat ook de pizzakoerier ons stulpje niet kan vinden. Als hij maar niet met zijn brommertje naar het landhuis rijdt. Lol. De mensen in het landhuis zijn nogal op zichzelf, heb ik van Stali begrepen.
Leuke is nu dat we beide tegelijk een stukje schrijven.
Ah, de pizzakoerier is er. Mangare.
quote:Ja, van die grote gele.
Op maandag 9 februari 2004 21:32 schreef fotoloog het volgende:
OMGRyan3 op klompen *Proest*
quote:Staan je vasr goed!
Op maandag 9 februari 2004 21:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, van die grote gele.
Gisteravond verdween mijn saggerijnige bui op slag toen Ryan mij met twee pizza's rondom de eettafel achterna begon te rennen. Ik heb afgelopen zomer een dramatische blinddate van een heel weekend met een Italiaan gehad. Ryan pest me er nog altijd mee. Het waren ook echt twee absurde dagen waar ik me in had laten kletsen door een vriendincollega omdat deze heel lief dacht mij wel even aan de man van mijn leven te helpen. Om kort te gaan ik heb moeten rennen voor mijn leven vanwege die engerd.
Vanmorgen hing vriendincollega gelijk met twee mokken koffie over mijn bureau om te vragen hoe ik het heb gehad op Corfu. Ik vertelde haar natuurlijk uitgebreid over Ryan, hoeveel plezier we gehad hebben en de bizarre dingen die we op het eiland meegemaakt hebben Ze vond het allemaal geweldig leuk om te horen en we hebben dubbel gelegen van het lachen. Ze vond dat ik er anders uitzag, stralend, jonger zelfs. Ze vroeg me ook honderduit over Ryan natuurlijk, maar ineens als bij donderslag betrok haar hele gezicht toen ik vertelde dat Ryan en ik elf jaar schelen. Ze zei niets meer, pakte snel de lege mokken op en liep zonder me nog aan te kijken met de woorden dat ze nog een heleboel werk had liggen mijn kantoor uit.
Ik was perplexed.
Binnen een half uur kreeg ik een E-mail van haar waarin ze zich excuseerde voor de manier waarop ze was vertrokken.
Opvallend hoeveel mensen eerst excuses maken en dat daar dan een waslijst van redenen op volgt waarom het terecht is dat ze zo gereageerd hebben en dat jij dan de gene bent die zo ontzettend verkeerd is.
En zo was de mail ook excuses en verder alleen maar redenen waarom Ryan een verkeerde keuze is.
Speelt leeftijd een rol? Ik denk van wel. Maar dan op geestelijk vlak. Ik geloof niet dat het snel voor zal komen dat een meisje van 18 op gelijkwaardig niveau kan leven met een man van 64.
Ryan is niet oud, hij heeft gevoel voor humor, is balorig, hij krijgt me altijd aan het lachen maar daarnaast kan ik op hem leunen wanneer ik met dingen zit. Hij geeft mij innerlijke rust. En wanneer ik weer eens neig tot neurotisch gedrag helpt Ryan altijd alles te relativeren. Ik heb echt het gevoel alles tegen hem te kunnen zeggen.
Ik heb geen last van het leeftijdsverschil, ik merk het niet anders dan in positieve zin. Maar ik merk het dus wel. Niet zozeer het leeftijdsverschil maar wel dat hij volwassen is maar is dit ook werkelijk leeftijdsgebonden?
Ik vraag me nu wel voor het eerst af of Ryan mij niet af en toe te jong vindt. Of hij iets mist bij mij.
Wat zou Ryan nu aan het doen zijn? Hij heeft nog niets gepost zie ik en ik probeer hem te bellen maar hij neemt de telefoon niet op. Ik mis hem.
Vanmorgen heeft hij me zolang mogelijk laten slapen en toen ik de keuken in liep had hij al ontbijt gemaakt en Femke liep door de keuken om hem heen te hossen op zijn klompen. Schaterend van plezier om het helse kabaal wat ze ermee kon produceren, Ryan is erg goeiig niet alleen naar mij maar helemaal naar Femke toe.
Toen we niet veel later in zijn rode Astra stapten had Ryan inderdaad veel weg van een uit de kluiten gewassen Huub Stapel als liftmonteur en ik het zakelijke van Annemiek Verdoorn.
Ryan had enthousiaste plannen gemaakt om vandaag te gaan klussen in en rond ons huis en had zijn blauwe overall en klompen (onder protest van Femke natuurlijk) al aangetrokken en bracht ons weg.
Ik probeer nog maar eens naar huis te bellen want ik moet niet vergeten dat wegwerpcamera'tje met de foto's van Corfu te laten ontwikkelen. We moeten natuurlijk niet te lang wachten om de foto's in TRU te plaatsen.
Tot later.
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 10-02-2004 12:20]
Ik zou de boekenplanken nog even vullen en dus begon ik de dozen met boeken uit te pakken toen ik stuitte op de Kama Sutra, on top. Nu zul je denken dat ik het verzin, maar dat is dus niet zo. Stali had echt een exemplaar van de Kama Sutra in huis. Hahahahaha. Goed, ik kreeg dus wel een stijve hè. Ongeveer hetzelfde resultaat als toen ik het laatje van haar nachtkastje opentrok en daarin een grote dildo tegenkwam en één of ander mal dingetje aan roze touwtjes. Enerzijds heb je het gevoel dat je verboden terrein betreedt, anderzijds dat je haar nu nog intiemer kent. Ik stond even voor de vraag of ik me nu zou aftrekken? Eigenlijk maar niet doen. Masturbatie is in een prille relatie toch eigenlijk een beetje vreemdgaan. Vreemdgaan met je rechterhand. Bovendien iemand van 42 moet natuurlijk niet al te veel zaad gaan lopen verspillen als hij tenminste een relatie probeert te onderhouden met een seksueel over-actieve jongedame van 30. Zo liggen de zaken nu eenmaal. Enfin ik liet de boeken maar even voor wat ze waren, want ik herinnerde me ineens ook nog dat ik Stali's speciale douchekop nog even moest installeren. Had ze meegenomen van haar vorige woonruimte vanwege het masserende vermogen, zei ze. Vooral haar nekspieren gingen heel erg vastzitten na een dag op kantoor. Toen ik met de nodige portie gestuntel de douchekop had geïnstalleerd, was het tijd geworden voor een kopje thee. Ook heb ik de pc ingeschakeld. Ik las dus de text die hierboven staat...
Idd vreemd dat ik nog geen telefoontje van haar gehad heb. Geeft op zich niet, ik ben niet iemand die van minuut tot minuut op de hoogte gesteld dient te worden van het doen en laten van zijn geliefde, maar goed. Ik heb toch maar even gekeken waar die mobiel van mij uithing, want ze heeft dus wel verscheidene malen gebeld. Ik vond hem in mijn groene broek. Stond zeker op trilstand oid. Weet ik veel. Stomme dingen. Die vorige van mij heb ik maar 1 keer gebruikt. Ik heb hem iig in de zak van mijn ketelpak gedaan dus mocht ze nog bellen dan neem ik hem wel op. Het leeftijdsverschil is dus ook aan de orde gekomen, lees ik. Had ik al gezegd en Stali had dat weggewimpeld, maar in wezen hebben Les Autres natuurlijk een beeeehtje gelijk. Van zo'n jonge dame van 30 zou ook ik niet verwachten dat ze met een vent van pre-middelbare leeftijd kwam aanzeilen. Ja, tenzij hij centen heeft natuurlijk, maar dat heb ik niet. We kennen elkaar op zich nog niet zo erg lang en tot nu toe hebben wij weliswaar geen onoverkomelijke problemen ervaren, maar hoe het in de toekomst gaat, mocht dit stand houden, dat is natuurlijk vers 2. Voor mezelf heb ik voorgenomen om die brug over te gaan als ik hem tegenkom. Ik zit op dit moment mijn verslag te tiepen en ik moet nog wat administratie doen en dan zal ik de meiden weer ophalen. Niet vergeten de wegwerpcamera nog even te zoeken.
Het was een aangenaam verblijf iig. Deze eerste dag.
* zowel voor- als achternamen zijn vanwege redenen die voornamelijk de privacy behelsen gefingeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 10-02-2004 16:20]
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 10-02-2004 20:48]
quote:Er moet ook meer in! Hoe meer sambal hoe meer smaak over het algemeen dan. Uhm, denk ik.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:36 schreef Ryan3 het volgende:(...)We hebben zelfgemaakte bami gegeten. Heb er een mespuntje trasi in gedaan, voor die typisch Indische smaak, zoals op de verpakking staat, maar merkte er weinig van.(...)
quote:Tja, dat blijft me verbazen. Ik bedoel, ik heb heel wat meegemaakt in forumland, maar dat laatste sloeg alles. Ik denk dat betreffende beheerder had gedacht dat de andere users gemakkelijk mee zouden gaan in het ryan3 bash proces. Echter (ondanks dat ryan3 soms best een klootzak is op fora) stelde 'wij' als old-school-forummers dit dus niet op prijs. Uiteindelijk zijn we geloof ik allemaal weg gegaan.
(...)Ik leerde Stali op een ander forum kennen, onder een andere nick. Heel toevallig eigenlijk. Komt, omdat ik zag dat zij over dildo's aan het ouwebetten was en dus deed ik ook even een duit in het zakje. Hihi. Het niveau daalde, maar de stemming steeg, zullen we maar zeggen. Heel leuke avond en nacht gehad iig. En hoewel ik van huisuit als Zeeuw het liefst de kat uit de boom kijk, was ik snel verkocht. Niet zo het forumbeheer op bewust forum overigens. In de dagen die volgden regende het waarschuwingen, beschimpingen en nare discussies omtrent ons zogenaamde scabreuze gedrag. Au fond was het alleen maar lol trappen. Eén en ander resulteerde eerst in een permban voor yours truly, die vervolgens stilzwijgend omgezet werd in een IPban. Discussie uitgesloten. Niet getreurd echter, wij zetten onze campagne verder op een ander forum. Ook daar liepen we binnen de kortste keren tegen een nare en onnodige beperking op. De PB-mogelijkheid werd uitgeschakeld, omdat we te veel PB'den en fora zijn helemaal niet voor het versturen van PB's en dus verplaatsten wij andermaal ons kampement. Uiteindelijk bleek dat laatste forum -ik zal niet in details treden- helemaal armoe troef (2de IPban voor yours truly ha ha) en dus zegen wij neer op het voor mij ouwe en vertrouwde Fok!. Je kunt zeggen wat je wilt van Fok!, maar vergeleken bij de kleinere fora in forumland is dit een oase van tolerantie en gematigdheid. We hebben toch een stoet diep en diep treurige fatsoensrakkers en dictatoriale administrators en wat dies meer zij met 1 of ander jeugdtrauma aan ons voorbij zien trekken, zeg. Ik bedoel, de jaren 50 zijn onder ons, maar ondertussen wel in de gaten houden wat wij op Fok! allemaal uitspoken. Hihi. Hulde dus aan Fok!(...)
Verder: erg leuk topic. Jullie (staal en ryan3) hebben echt wel een erg groot schrijverstalent. Is leuk om dit te lezen.
Ik kwam een half uur geleden thuis en zag dat het hek wat Ryan vanmiddag gemaakt heeft alweer stuk gewaaid is.
Heb het nog maar niet verteld. Fijn te horen dat hij zich wel amuseert gedurende de dag.
Was werkelijk bang dat hij het snel zou willen ontvluchten. Ryan kan het wel aardig vinden met de tuinman.
Ik weet het niet wat ik van die Dirk moet denken. Maar ik heb hem ook maar een keer kort gesproken, op de dag dat ik hier kwam wonen. Vond het toch wel een beetje zonderlinge man hoor. Eigenlijk hou ik niet van dat gestruin van hem rond het huis.
Van mij mag de tuin ook gewoon helemaal dichtgroeien, ik hou wel van wilde tuinen en privacy.
Wat een verschil trouwens wat lijsten en boekenplanken, eentje hangt wat scheef trouwens maar dat zal wel komen omdat het huis wat aan het verzakken is natuurlijk.
Het geeft mij echt een fijn gevoel, een thuisgevoel met wat eigen karakter. Maar tegelijkertijd bekruipt me toch ook een luguber gevoel dat hier een jongen op zo'n jonge leeftijd zich in ons huis aan de balken heeft opgehangen. Dat gevoel komt ook vast door het stormachtige weer en het geloei van de wind die onder de dakpannen jaagt.
Ryan heeft voor ons een glaasje Port ingeschonken en zit op moment van schrijven een sigaar te roken, Ik ga me bij hem voegen want zoals ik hem daar zie zitten is hij er helemaal klaar voor om een spookverhaal te gaan vertellen. Ik hoop het in ieder geval want de sfeer is er wel naar.
Want integenstelling tot wat Ryan hierboven schrijft, merk ik bij mezelf ongelovelijk te kunnen mieren. Want zelfs al ben ik gisteravond lachend naar bed gegaan omdat Ryan vertelde zijn planten niet te hebben meegenomen omdat hij bang is dat ze last van heimwee krijgen. (en het is echt zo dat je sommige planten niet mag verplaatsen want dan vallen alle blaadjes er vanaf). Dan schiet de zorgelijke gedachte, 'zie je wel, het is een logeerpartij' toch ongewild door mijn hoofd.
Ik voel me best onzeker en maak me zorgen over vanalles en Ryan is veel gemoedelijker, die maakt zich allemaal nergens druk om. Zelfs als het huis nu ter plekke in zou storten dan zou hij heel rustig zeggen, 'zonde, maar toch goed dat ik dan mijn gereedschapkist meegenomen',
Gisteravond hadden we een klein verschil van mening, althans in mijn optiek. Ryan vond het ruzie, ik gewoon een rustige discussie. Maar ik ben opgegroeid met slaande deuren, gerinkel van glasscherven, felle discussies en ik at vroeger van Xenos-servies want het ging immers toch nooit lang mee, en dat hoefde ook niet, dat was normaal. Het had niets met de afwezigheid van liefde te maken en mijn ouders zijn nog steeds heel gelukkig met elkaar. Wel wat rustiger natuurlijk, ze beginnen al wat leeftijd te raken maar er sneuvelt gerust af en toe nog weleens een glasruitje in de de huiskamerdeur.
Ik ben echt geschrokken toen Ryan gisteren na poosje van stilte ineens zei op FOK! de mededeling te plaatsen naar huis te gaan. Het is voor mij nog steeds onduidelijk of hij hiermee bedoelde 'slechts' het 'Lila Pauze gevoel' te beeindigen of ook werkelijk terug naar huis te gaan. Dat geeftwel een indicatie hoe onze verslagen inderdaad van invloed zijn op ons leven.
Eerlijk? Ja ik wilde valsspelen. Jij volgt onze belevenissen en ik wilde je bedriegen.
Niet uit kwade wil natuurlijk, dat zeker niet. Maar ik ben bang dat het anders allemaal zo vreselijk saai word.
En dus wilde ik van Dirk langzaamaan een hele enge tuinman maken, en dan ook echt een hééle enge tuinman. Zodat je zou gaan vrezen voor ons leven. De waarheid is, Dirk is een doodgoeie vent die geen vlieg kwaad doet.
Samenwonen is bepaald geen thriller. We leven gewoon ons dagelijks leven en dat is best saai. Mijn plannen voor vandaag zullen niet veel meer zijn dan de verhuisdozen in de schuur uitpakken, veelvuldig met Ryan de koffer in, boodschappen doen en Femke van school ophalen. Maar dat is samenleven en heel erg je best doen om te voorkomen dat je relatie ongemerkt wegzinkt en dat je iedere zondagmiddag op een meubelboulevard rondloopt omdat je anders van narigheid niet meer weet wat je anders met elkaar moet doen. Maar dat is het en.....
Ik vergeet dat ik de kranen in de badkamer heb aangezet, straks verder.
Leuk weblog! .
quote:Mag ik er allereerst even op wijzen dat Stali hier nu naast me staat en ik een arm om haar ongekleede net gebadderde middel heb geslagen... Maar verder thanx.
Op woensdag 11 februari 2004 11:16 schreef Berserker het volgende:
Ha, Ryan. Ouwe Schizo.Leuk weblog!
.
Het nu net alsof het Grohestaal me aanstaarde met een "heb ik jouw even lekker te pakken nu". En hij zou dan nog gelijk hebben ook. Door de komst van Ryan ben ik onze jarenlange relatie vergeten. Ik heb bij elkaar genomen heel wat uren plezier van deze getalenteerde douchekop gehad. Afwisselend hebben we samen alle mogelijke standen doorlopen. Ik vind zelfbevrediging in een relatie geen vreemdgaan. Toen Ryan en ik elkaar op een ander forum ontmoetten in een balorig topic over "Mannen kwijlen" hebben we enorme lol gehad.
We raakten niet veel later ook in PB's aan de praat en vreemd genoeg spraken we daar nooit over sex. Later op MSN ook niet. We raakten niet uitgepraat maar het ging nooit over sex.
Maar dat wilde niet zeggen dat ik het niet voelde. Ik droomde van hem, fantaseerde over hem terwijl het gevoel van verlangen steeds groter werd, de stralen water op mijn lichaam werden zijn handen, over mijn klit was het zijn mond, spieren spanden en mijn lichaam begon ongecontroleerd samen te trekken. De stralen water hielden echter de druk op mijn klit in stand, bleef mijn opwinding aanhouden.
Dit herhaalde zich weer en weer, net zolang tot ik me slap en duizelig voelde en zelfs het gevoel kreeg buiten bewustzijn te raken. Dan hield ik mijn hoofd heel kort onder water om zweetdruppeltjes af te spoelen en ging eruit, koffie zetten.
Mijn afscheid van de douchekop werd onderbroken door het geluid van stemmen voor het badkamerraam, Ryan was terug. Zou hij vinden dat ik nu vreemd ga? Met hem in gedachten?
Met zijn befobessie heb ik de douchekop niet meer nodig, hij mag eraf.
Ps. Ik ga Cayo een mail sturen dat ik gisteravond aan het mutsen was en vrijdag gewoon doorgaat.
Ps II. Niets is zaliger dan na zo'n bad Ryan tegen te komen.
Anyway, ik zit me dus net zo te verkneukelen als Stali deed achter de webcam. Ze kwam niet meer bij van die slappe ouwehoerverhaaltjes en niet erg nozele opmerkingen die ik er als een Mauser uit mitrailleerde. Heel vertederend. Ze had net haar haren gedaan en zat slechts gekleed in een badhanddoekje achter de webcam, terwijl ze niet wist dat-ie aanstond. Ik geloof dat toen bij mij de vonk ineens oversprong. . Een hele nacht zat ze daar schaarsgekleed achter die webcam, bijna vergetend iets te drinken, alleen maar giebelend de hele tijd. En idd ben ik dan niet zo'n slappe zak die dan zegt: <kom, doe je handdoekje eens af, geil, geil, geil>. Ook ben ik niet zo iemand die al masturberend met deze of gene dame in gesprek probeert te komen op msn. Ja, schijnt usance te zijn hoor, aldus de verhalen van onze onvolprezen femme fatale Cayo. Net zo goed als iedere dag een photo maken van je kaalgeschoren penis in erecto bijv. Of met je webcam filmpjes schieten van jouw seksuele verrichtingen.
. Saai, misschien, maar ik word vooral vertederd door het detail...
Goed, Stali is de kleine in bad aan het doen en vertelt ongetwijfeld over de stoute witte haai Ryan die onder het sop zit om Femke te pakke-pakke-pakke. We hebben vanmorgen zo goed en kwaad het kon haar boeken op een rijtje gezet en nog wat keukenspullen ingeruimd. Dirk kwam nog even langs (op een paard), liet zijn professionele oog gaan over de restanten van het hekwerk en trok dezelfde conclusie als ik. De palen moeten vervangen worden. Hij morrelde ook even aan het verroeste sluitwerk en zei dat ook dat vervangen moest worden. Hij zou even kijken in zijn toolshed, want hij had nog wel paar palen staan en had nog een sluitwerk liggen. Gereedschap had-ie ook. Geen Gamma dus, dat zeg ik toch? De tijd vliegt voorbij. Ik heb een gezellige jaren 80 playlist opgezet (André Hazes nu). En prul een beetje op de pc. Stali is in een melige bui, komt straks even meedoen. Tja, wat kan ik zeggen. We wonen weliswaar in een oud huisje waar enige decennia geleden een jongeman van goede komaf zich heeft verhangen, maar er gebeurt niet veel. Spoken jagen of mijn bewustzijn vrijmaken voor een ander niveau van perceptie, heb ik weinig zin an. Lukte op Corfu ook al niet erg. Niet eens hebben we, net als in de boeken van Gerard, te maken met mensen die in wezen allemaal gek zijn. Wat kun je daarvan brouwen...? Ik zou willen dat ik kon schrijven zoals WFH (ghzzv!). Dat alles fout zou gaan, de enkeling door het hele universum bedrogen werd en er geen mus van het dak viel zonder reden. Maar dat is natuurlijk niet zo. Zelfs Dirk is geen invalide. (Waarmee ik uiteraard snaaks refereer aan de eerste zin uit Nooit meer slapen)...
Ik schaam me echt rot nu, kreeg zojuist een sms van een vriendin die hier ook meeleest. Ze vroeg zich serieus af of ik misschien gelogen heb over zijn 42 jaar. Hij lijkt wel bejaard.
En nu ik het zo lees, moet ik haar gelijk geven.
Ryan is boodschappies doen, maar uit bovenstaande post......
Ik zie hem ook al sjokken hoor, met zijn rollator
Ryan , ik ben stapelgek op je maar dit is echt niet okay hoor.
Ik schaam me stuk.
Wat nou weer? Hihi. Die meiden zijn mijn objectieve wetenschappelijk wijze van beschouwen duidelijk niet gewend dus. En mijn hart dat bloedt voor de sociologie niet.
Broeder Ryan is net terug van boodschappies doen en heeft speciaal om de vrouwen in dit gezegende huis te behagen een paar repen Lila Pause medegenomen. Dit om ons Lila Pauze gevoel kracht bij te zetten. Als ook witte bonen in tomatensaus, want dat eten we vanavond lekker, op zijn broeder Ryans klaargemaakt... Vanavond ben ik weder alleen zoals het er nu naar uitziet. Of niet natuurlijk. Het wezentje dat ik sedert enige weken de mijne noem (walgelijke uitdrukking) heeft een druk sociaal leven en is voor je er erg in hebt iedere avond de hort op. Natuurlijk brengt ze af en toe ook heel erg gei-ni-ge verhalen mede. Zoals een ex, die blijkbaar niet in de gaten had dat de relatie uit was en dus op gegeven moment toch maar de politie belde om haar als vermist op te geven. En het wezentje laat het vervolgens aan de politie over om die ex in te lichten omtrent het definitieve einde van de relatie. Nou ja, anders staan ze toch maar heel de dag katten uit de boom te jagen hè. Whoehahahahahaha. Enfin, over de lustige napolitaan heeft zijzelf al uitgewijd. Niet heeft ze erbij vertelt dat ze die ar-me ar-me jongen vervolgens goed te pakken heeft genomen bij terugkeer in zijn kleine geile mannetjes vaderland. Ze mailde terug dat ze erg flieft was geworden op hem en op het punt stond het vliegtuig te nemen en alle schepen achter haar had verbrand. Iets moest ze nog wel even kwijt. En ze wist dat de napolitaan gevoelig en ruimdenkend genoeg was om het te begrijpen. Ze legde met veel verfe uit dat ze een omgebouwde vent was. En daarna blijven mailen en telefoneren. Whoehahahahahaha. En dan die keer dat ze op zoek was naar een echte eerlijke vent en heel haar dorp onderplakte met een flyer waarop ze een man zocht. Whoehahahahahaha. Ik mag dit natuurlijk niet opschrijven, maar zo'n type is het, als ze een melige bui heeft. Tegelijkertijd is ze een lieve kwetsbare tedere kleine ondeugende schat. (Als ze slaapt.) Mannen, kerels, venters, jongens en oudevandage heren staan 4 rijen diep klaar om haar van alle kanten toe te schieten, indien het haar behaagt en toch kiest ze voor ene broeder Ryan3, die verder niets in zijn leven heeft gepresteerd dan een beetje slap uit zijn nek ouwehoeren en af en toe ad rem uit de hoek komen. Hihi. I kidd thy not. Aan de haak had ze geslagen een heerschap dat in zich de nu volgende eigenschappen verenigde: handsome, goeie baan, goeie carrière, nooit boos, altijd hulpvaardig, kon goed met Femke omgaan, ging een mooi huis kopen, beschikte over de juiste genen... maar wat denkt u? Hahahaha... Ik mag dit helemaal niet opschrijven natuurlijk, krijg ik straks ontiegelijk voor op mijn sodemieterij, maar doe het toch maar even. Zoals ik gisteren al zei: als ik nee zeg, dan betekent dit vaak ja. Hihi.
Ik ga de aardappelen jassen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 11-02-2004 18:10]
Dat was dus een kort praatje. We waren om zes uur klaar met eten, om half zeven heb ik haar bij haar ex afgezet (het heerschap dat allerlei gunstige eigenschappen in zich verenigde). Een kwartier later belde ze al weer. Ik kon haar weer ophalen. È. was naar haar ouders gegaan. Om te eten en te babbelen. Te babbelen? Wrs. om over Stali te babbelen ja. Ik mag e.e.a. aan deze topic toevertrouwen. Stali reageert later ook nog. È. heeft in zijn strategie om Stali te behouden een nu wel heel erg merkwaardige methode gebruikt. Die van de schoonouders. We weten niet wat hij gezegd heeft, maar wrs. zijn de ouders van Stali dusdanig verontrust geworden dat zij zelfs Stali niet op de hoogte hebben gesteld van het feit dat haar ex bij hen kwam eten én babbelen. Ik zei al tegen Stali dat È. wrs. de kaart van Femke heeft uitgespeeld. Daar zijn grootouders gevoelig voor. Beroerde methodiek. Laf ook. Ik bedoel, ik kan begrijpen dat je waanzinnig verliefd bent op een vrouw, dat je alles doet om haar liefde te winnen, maar om e.e.a. via schoonouders en over de rug van een klein kind te spelen, dat is paar maten te groot voor mijn bevattingsvermogen. En wat dacht hij nu? Dat als haar ouders zouden zeggen dat ze naar È. terug moest gaan dat ze dat dan zou doen? Ik zei al dat Stali de hoofden van vele mannen op hol doet slaan. È. heeft de boodschap nooit begrepen, geloof ik. Na een aanvankelijk vlotte start, een kort, maar voor Stali ongelukkig, samenwonen, bleek de kous op te zijn voor Stali. Ze kan beter zelf uitleggen wat ze voelde of juist niet voelde, maar ook al heb je diploma's van muur tot muur, staan er ik weet niet hoeveel nullen op je bankrekening en telt je genenpoel al mee vanaf William the Conquerer (meneer is Engels), als een vrouw niets voor je voelt dan kun je blijven aandringen wat je wilt, maar dan blijft het nee. En nee is nee isnee isnee isnee snee snee... Stali heb ik in mijn armen gedrukt en getroost. Ze is danig over haar toeren. Ik heb haar tranen weggekust. Ik heb haar tegen me aan gedrukt. Ze was aanvankelijk erg boos op haar vader en moeder, maar ik heb gezegd dat hij hen wrs. een rad voor de ogen heeft gedraaid. Ze zullen straks wel bellen. Een manager met een vierjarenplan is È. Mechanistisch en berekenend to the bone. Stali paste gewoon mooi in het plaatje, dat hij in zijn innerlijk had geprojecteerd van het perfecte bestaan. Verder geen gevoel...
Je kunt trouwens ook gewoon weer eens een film kijken van Silvia K. , Ryan. Daar knap je toch altijd zo van op?
Wat een toestanden gisteravond, ik begrijp er nog steeds niets van. Wat Ryan zegt lijkt inderdaad het meest voor de hand te liggen. Zeker gezien het feit dat mijn vader later nog gebeld heeft en zeer gewichtig meedeelde dat È bij hun in de bank zat en dat het beter was wanneer ik met hem zou praten. Ik liet blijken dat wanneer È het op deze manier wenste te spelen ik daar geen behoefte aan had. Vervolgens werd prompt de hoorn in de handen van È geduwd, want ik hoorde alleen een aarzelend 'hallo' en gestommel maar verder kwam er niets uit.
Mijn vader klonk weer door de hoorn, of ik wilde dat È mijn spullen bij hun achter zou laten en er was ook nog wat post gekomen. of hij de laatste zou openmaken om het voor te lezen. Ik moest het maar zeggen want È wilde mijn spullen niet werkelijk daar achterlaten. Dus ik antwoordde spottend dat hij ze gerust naar mijn huidige woonplaats mocht brengen.
Nu werd mijn vader boos op mij "Stali, je kunt toch niet verwachten dat die jongen overal jouw spullen rondbrengt?"
E. had er geen moeite mee om deze helemaal naar mijn ouders te brengen wel?
Heb gezegd dat ik het zou regelen dat de spullen mijn kant op komen en heb het gesprek beindigd.
Het voelt als verraad, ze mogen hun ideale schoonzoon hebben maar dan wel zonder de dochter.
Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Die relatie heeft namelijk maar twee maanden geduurd en de hints over trouwen, plannen van vakanties het ontmoeten van zijn ouders het begon me allemaal steeds meer te benauwen. Ik kon steeds slechter tegen het getrek en gepluk aan me.
Tuurlijk in het begin was het leuk, alle begin is leuk. Na 1 week vertrok hij al voor twee weken naar het buitenland. Ik paste op zijn huis en vond dat zalig. Bij zijn terugkomst kwam het idee ook van hem dat ik samen met Femke bij hem zou blijven. Ik heb een nogal turbulent jaar achter de rug en vond het een gezellig idee. Ik mocht hem erg graag en Femke was idolaat van hem.
Het sloop er al in dat hij al snel mijn ouders begon te bellen om af te spreken. Hij stelde steeds voor bij mijn ouders langs te gaan.
Ach, ik was gewoon niet verliefd en dat ik er achterkwam dat hij overal een begrijpend 'ja' gaf wanneer ik wat vertelde maar hij erna niet wist dat ik het verteld had. Ik verdacht hem er eerst van dat het hem niet interesseerde maar kwam er geleidelijk achter dat het voor hem een tweede natuur was te doen alsof hij het begreep voor het zakenleven. Zijn werk, zijn carrière, dat is zijn leven en enige gespreksonderwerp. Zijn werk, (niet het jouwe, mooi popje) , geld verdienen, cijfers, daar hield het op. Hij staat eigenlijk lijnrecht tegenover alles waar ik voor sta. Het paste niet. Maar in plaats van duidelijk "nee" te zeggen, liet ik het blijken door alles af te houden en de problemen tussen ons aan te geven. Ik bevond me ook niet in een positie om botweg nee te zeggen.
de namiddag
De dag is alweer zowat voorbij. Heb al talloze keren geprobeerd Ryan te bereiken vandaan, maar ik krijg geen gehoor bij hem thuis noch op zijn GSM. Heb zelfs een SMS gestuurd, als weet ik dat het zinloos is en hij niet weet hoe hij het moet lezen. Toch wel vreemd hoor dat hij dan de hele dag gewoon niets laat horen.
Nou maak nog even wat werk af, eet intussen de Lila Pausen die ik vanmorgen uit de kelderkast gekaapt heb. Oja, moet vanavond niet vergeten te zeggen dat Ryan geen witte bonen in tomatensaus meer hoeft te kopen. Er stonden maar liefst veertien (!) blikken in de kast. En ik eet ze niet eens.
Okay, ik ga nog even verder en daarna als een haas op de fiets naar een vriendin waar Femke al is.
Misschien tot vanavond laat.
(Cayo weet niet of ze het vrijdag zal gaan redden in verband met een andere afspraak die dag. Maar ze zou haar best doen.)
Het is laat geworden vanavond, ben gelaten maar voel me toch niet echt vrolijk.
Demonen laten je midden op de dag schouderophalend maar weten je uiteindelijk snachts te vinden wanneer je geestelijk uitgeput thuiskomt en niets liever wilt dan wegkruipen in de armen van rust.
Niet vanavond... helaas
Voel me opgejaagd. Besef ineens dat ik er zonder meer vanuit ben gegaan dat mijn bagage als vanzelfsprekend is. Ineens een onverwachte confrontatie met de ongelabelde koffers van Ryan. Niet verwacht, omdat wanneer de telefoon gaat het altijd voor mij is. Een metaalachtig klinkend getingel van "hurry up" is altijd een bericht voor mij.
En ineens is er nieuws over een gemiste primaire voorliefde van Ryan.
De afstand tussen een huis vol groene planten en een thuis kan zo ver weg zijn en is wat we hebben ineens zo fragiel.
Telkens wanneer we hechter raken zijn er ineens invloeden van buitenaf. Een leger van laffe obsessies, krampachtig deel uit willen uitmakend lijkt klaar te staan.
Nietszeggend en toch,
Ryan, ik ben bang om je kwijt te raken.
quote:Da's alleen maar handig als je hem in je eigen kont moet stoppen
Op vrijdag 13 februari 2004 12:16 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat leuk dat jullie de liefde hebben gevonden. Maar eh, zit die lul van 27 centimeter niet in de weg?
Stali heeft gezegd dat ze er niet van hield dat Dirk steeds rond het huisje bezig was en hier in de beurt rondzwierf. Het gaf haar een onaangenaam gevoel. Ik heb dat natuurlijk gesust, want voor zover ik kan nagaan is Dirk wel een geschikte vent. Het is een ex-commando. Ofschoon op het eerste gezicht niet een prater, komt-ie met een paar biertjes in zijn kraag redelijk los. En laten we wel zijn, voor mij is hij tot nu toe de enige persoon, buiten Stali, waarmee ik eens een praatje kan houden. Hij heeft me ook het zwembad laten zien. Er zit nu een zeil overheen, maar over paar maanden maakt hij het ding weer bedrijfsklaar. Zelf doet hij 's ochtends ook wat baantjes trekken. Evenals de oude heer Nauta. Die komt in een felgekleurde badjas van het hoofdgebouw naar het zwembad lopen, iedere ochtend om 6 uur, en zwemt dan in totaal 10 baantjes, waarna hij zich weer naar het hoofdgebouw begeeft. Bij het zwembad staan 3 oude houten cabines, om je om te kleden. Iets verderop ligt de tennisbaan er een beetje verontachtzaamd bij. Een verweerd net scheidt de twee helften. En tussen het rode greffel schiet onkruid naar boven. Er wordt niet veel meer getennist. Hoewel het oude echtpaar kinderrijk was, 4 jongens en 4 meisjes, komt het zelden voor dat het echt druk is. Zoals nog in de jaren 80, toen de kinderen en kleinkinderen van het echtpaar grote picknicks hielden in het park en er hele competities werden gespeeld op de tennisbaan. Ook de wichelroedelopers en zonnewendeaanbidders rallyën niet meer in het park van het echtpaar.
quote:gra·vel (het ~)
Op vrijdag 13 februari 2004 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
Iets verderop ligt de tennisbaan er een beetje verontachtzaamd bij. Een verweerd net scheidt de twee helften. En tussen het rode greffel schiet onkruid naar boven.
Hoop dat jullie je er niets van aantrekken. Ik vind het heel gezellig leesvoer dit. Ga zo door zou ik zeggen er zijn er nl die het wel leuk vinden
Na veel te lang op de vrijdagmiddagborrel te zijn blijven hangen ben ik als een haas naar huis gefietst.
Slingerend want door de frisse buitenlucht voelde ik ineens te enthousiast met wijntjes te zijn geweest.
Ook niet leuk voor Ryan, die zou natuurlijk zitten wachten om uit eten te gaan. En ik heb vandaag ook nog eens vaag afgesproken met Cayo. Dat is het fijne van mobieltjes vind ik, dan hoef je niet meer aan huis gekluisterd te zitten omdat je afgesproken hebt. Ik ben een ramp met afspraken en tijden maar bel altijd wel. Nu ook, maar Ryan had de telefoon niet beantwoord.
Ik trapte nog harder op de pedalen en thuisgekomen smakte ik de fiets tegen de zijmuur en liep haastig naar binnen.
Maar het huis bleek leeg en een rommel ook. Lege bierflesjes op de keukentafel, kranten en papieren knipsels welke ik met verbazing herkende als de mijne lagen door de keuken heen verspreid. Nu ja Ryan zal zich wel vermaakt hebben. Het gaf mij even tijd om snel te douchen en wat moois uit de kast te plukken. Ik griste nog wat druiven van de fruitschaal, drukte op de knop van de stereo voor wat leven en vervolgde mijn weg naar de badkamer waar ik beide kranen opendraaide en het raam een stukje opengooide. Tegelijkertijd begon het licht te knipperen alsof er zich een mug door zijn destructieve aantrekkingskracht er tragisch de dood tegen vond. De lamp scheed er vervolgens helemaal mee uit. In het vage schijnsel van het ganglicht stapte ik in het lege bad en ontspande onder de warme stralen van de douche.
Buiten sprong de lamp aan en ik zag een lange grote gestalte door de tuin lopen welke ik herkende als Ryan. Het schuim liep in mijn ogen en met een mistige blik zag ik een donkere kruin stilhouden voor het raam. Ik riep wat maar toen ik mijn gezicht schoongespoeld had was hij al verdwenen.
Snel draaide ik de kranen weer uit, droogde me af en met een handdoek om me heengeslagen, op weg naar de slaapkamer hoorde ik stemmen in de woonkamer. Ik kon de neiging om op mijn tenen te lopen niet onderdrukken. Terwijl ik me afvroeg wie er zich in de huiskamer bevonden trok ik een lange zwarte jurk aan, sprenkelde parfum op en maakte me op. Ryan vind me het mooist zonder make-up. Het natuurlijk ogende effect kostte veel tijd maar het lukte mijn vermoeidheid weg te vagen met foundation.
Toen ik eindelijk de juiste schoenen vond, trok ik in vol ornaat de deur naar de woonkamer open trof onmiddellijk de verbaasde blik van Ryan 'waar ga jij naartoe?' Mijn verrassing was nog groter toen ik een onbekende even lange donkere ogende man tegenover hem zag zitten. Deze schatte de situatie met verbijsteringwekkende snelheid in en er klonk een lachsalvo door de huiskamer.
Ik voelde me compleet voor gek staan maar de vreemde stelde zich, met een twinkeling in zijn zwarte ogen, voor als Peter Nauta.
Peter is de oudste zoon van de eigenaren -en hoe verrassend, ook advocaat- kwam nieuwsgierig even kennis maken met de nieuwe buren. We zijn uitgenodigd voor een familiefeest. Het is me nog steeds niet duidelijk wat voor familiefeest maar hij vond het kennelijk erg lollig dat ik er al helemaal op gekleed was.
Ik weet niet wat het is maar ondanks zijn vrolijkheid, ondanks zijn hartelijkheid, de plagerige twinkeling in zijn ogen, ik mag hem niet. Ik liet dit na zijn vertrek aarzelend doorschemeren aan Ryan. Dit viel niet zo goed, het leek even alsof hij zelfs boos op me werd. Dus ik veranderde snel van onderwerp.
Hoorde ook het verhaal wat ik hier nu boven zie staan. Wat naar en het is voor mij ondenkbaar dat er in dit heerlijke huis, waar ik me al echt thuis voel, een jonge man zich zo diep ellendig heeft gevoeld. zo erg dat hij zichzelf opgehangen heeft.
Ik ga morgen toch even kijken in de tuin, het kookt toch veel lekkerder met verse kruiden.
Op dat moment werd er op de achterdeur geklopt. Ik deed de deur open en daar stond Peter Nauta. Ik deed de buitenverlichting aan. Samen met hem wandelde ik door onze tuin en langs de zijkant van het huisje. Hij vertelde dat het onderhoud bij de huur was inbegrepen en dat we altijd een beroep konden doen op Dirk. Zoals ook al met het hekwerk gebeurd was, zoals hij gehoord had. Hij checkte de stevigheid van het hek door er paar keer met zijn volle gewicht (>100 kg, schat ik) tegenaan te gaan hangen. Het gaf niet mee. Daarna keurde hij het sluitwerk. Vervolgens stak hij de loftrompet af over Dirk. Toen we de keuken binnenstapten begon hij over de party die binnenkort gehouden werd in het hoofdgebouw. Een familiefeest dat traditiegetrouw ieder jaar gehouden werd op de verjaardag van de pater familias. Dit jaar werd de oude heer Nauta 75 jaar en dus zou het feest extra groot en verrassend zijn. Natuurlijk waren ook wij bij deze uitgenodigd. Het bijhuis had altijd een bijzondere plek ingenomen in het hart van Peter Nauta. Hij vertelde er niet bij waarom, maar dankzij Dirks loslippigheid begreep ik wel waarom. Hij keek in onze woonruimte rond alsof hij er al een lange tijd niet geweest was. De twinkeling in zijn ogen verraadde dat hij het antieke meubilair herkende en er wrs. heel wat herinneringen aan bewaarde. Net toen ik hem gevraagd had of hij iets wilde drinken, een glaasje port bijv., en hij dit beleefd afsloeg, stond die verrukkelijke Stali ineens in de kamer. Gekleed in vol ornaat idd. Een prachtige zwarte jurk met kanten schouderafstiksels. Hoge hakken. Waar ze ineens vandaan kwam was mij een raadsel.
Na het afscheid nemen van Peter kwam Stali weer eens met de gebruikelijke portie vrouwelijke intuïtie op de proppen. Ik weet niet of ze niet graag heeft dat ik kennis maak met mensen die tot dit landgoed behoren of dat ze gewoon een hekel heeft aan mannen in het algemeen. Na Dirk was ook Peter verdacht in haar ogen. <Zet het maar uit je hoofd>, voegde ik haar toe, terwijl ik in de keuken mijn glaasje port ophaalde en tegelijkertijd uit de koelkast een flesje spa blauw meegriste. Kort en goed kwam het erop neer dat Stali dacht dat we vanavond uit eten zouden gaan en dat ze daarom deze jurk droeg. Ik liep naar haar toe, draaide haar voorzichtig om en deed langzaam de ritssluiting omlaag...
Omdat gravin Ada en haar dolende ridders voor mijn part de grafkanker kunnen krijgen en ik haar geen fijne nachtmerries gun, vertel ik hier lekker niet wat zich vervolgens voltrok in onze woonruimte. Wel dat de pizzakoerier bij Stali idd. onder een sneltoets staat. Dus u begrijpt dat ik, toen de pizza's eenmaal arriveerden (zij het te laat), nog even in mijn blote kont al Antoniooooh!!! aanroepend achter haar . mooie blote kont
. heb aangezeten... We luisteren nu naar Mad world.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 14-02-2004 04:08]
Ben nog in het ritme van Femke en werd vanmorgen al heel vroeg wakker. Ik heb Ryan laten slapen en ben met een dikke trui aan de zijkant van het huis op de gietijzeren bank gaan zitten met een broodje aardbeienjam en een grote beker zwarte koffie.
Het is bijzonder zacht voor de tijd van het jaar, en ik zag overal kleurige krokussen met hun blaadjes nog dichtgevouwen.
Heerlijk dit soort momenten alleen, slechts het geluid van vogels die ontwaken maar de wereld nog stil. Geen werk, stress drukte van alles wat je nog moet doen. Nee gewoon even alleen. Rust.
Na een poosje werd toch wel fris en ik kreeg het gezonde idee te gaan hardlopen. Mijn conditie is afgelopen jaar behoorlijk achteruit gegaan door te laat naar bed gaan met als gevolg een teveel aan sigaretten.
Het was nog vroeg en ik zou vast niemand tegenkomen die me na een paar meter al naar adem snakkend zou kunnen spotten.
Niet veel later jogde ik langs de tennisbanen op het landgoed. Vreemd wat me voorheen gewoon verlaten had voorgekomen had ik aan de winter geweten. Nu door de verhalen van Dirk die Ryan me vertelde deed het me ineens heel triest aan. Ineens nu in een ander licht werd het verdriet zichtbaar wat verscholen gaat achter de hoge donkere ramen van het grote landhuis.
Ik rende door, het lange grindpad af, door het park. Hoorde slechts het knarsen van het fijne scherpe grind onder mijn trimschoenen en mijn eigen, steeds korter wordende, ademhaling. Ik voelde een drukkende pijn opkomen in mijn borst maar bleef doorrennen totdat ik de kruidentuin gewaar werd. Deze ligt een stukje lager langs het pad en is omringt door grote buxushagen. Ik liep langzaam trimmend het trappetje van bielsen af en door een groen metalen hek de tuin in.
Het was een grote kruidentuin. Ik telde twaalf lange, tot mijn middel verhoogde, brede aardebakken met aarde. Daartussen in lange paden zodat de tuinman overal bij zou kunnen. Het was nu op wat winterplanten na vrijwel leeg.
Ik las op de bordjes de belofte van het voorjaar. Tot mijn grote verbazing bestond de helft van de tuin uit St. Janskruid en ik vroeg me af wat voor bijzondere eigenschappen deze plant zou hebben, want ik meende altijd dat het onkruid was.
Achter in de kruidentuin was er in de buxushaag een houten deurtje, deze leide naar een tuin erachter.
Een hele mooie plek ook omringt door een statige heg. Het was niet onderhouden al waren daar ooit wel plannen voorgeweest. want er lagen wel oude houten palen waar het rottingsproces al ruim in gang was. Waar zou het voor hebben moeten dienen?
Het is voor het eerst dat ik het landgoed aan het verkennen was en hoe aandachtiger ik deze bekeek hoe meer vragen er in me opkomen. Alles was zo fris en stil toch wist ik dat er onder het gras een adder verscholen zat. Ik wist dat in deze omgeving met al zijn schoonheid zelfmoord op de loer moet hebben gelegen, vastgelegd in de genen van een jongen of besloten in zijn moeders natuur. Het was slechts wachtend geweest op de kans tevoorschijn te komen. Met een schok werden mijn gedachten ineens onderbroken door een onbewegelijke verschijning links van mij. Het was de tuinman. Geschrokken lachte ik naar hem.'goedemorgen Dirk'. Hij antwoordde niet, bleef daar onbewegelijk staan met een schaar in zijn hand.. Zijn gezicht was uitdrukkingloos en zijn blauwe ogen waren koud en blauw, zonder enige schittering. Hij zei niets en staarde.
Net toen ik het durende pijnlijke moment wilde doorbreken draaide hij zich om en liep zonder iets te zeggen weg van mij.
Ik rende naar huis en probeerde onderweg te bedenken wat ik tegen Ryan moest zeggen. Ik wil hem waarschuwen, ik moet hem waarschuwen voor......... wat?
Ik vond Ryan in de keuken, hij stond in een ronduit belachelijk ouderwets schort, eieren te bakken voor ons ontbijt. Ik vertelde in de deuropening, nog nahijgend van het harde rennen, over mijn vreemde ontmoeting met de tuinman. Ryan draaide zich naar me om en nam me in zijn armen 'Druktemaker, is er nu een echte reden waarom jij denkt dat Dirk niet te vertrouwen is?'.
Nee er is geen echte reden. Alleen een instinctief vermoeden, dat is alles. Maar ik bleef doorgaan mijn vreemde indruk van Dirk. Ik zag hoe langzaam de gezichtsuitdrukking van Ryan veranderde. Hij keek.....bezorgd. 'Stali, ik krijg zolangzamerhand het gevoel dat je nieuwe contacten van mij wilt weren'.
Dit is echt absoluut niet zo. Ik begrijp dat het voor hem gezellig is. Maar het zwijgende gestaar van Dirk vind ik geen normaal gedrag. En Peter vond ik ook geen plezierige man met zijn nieuwsgierige geneus in ons huis.
Ben ik soms paranoia aan het worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 14-02-2004 17:06]
Op de playlist hoorde ik net ons liefdesliedje van 10cc I'm not in love.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 14-02-2004 17:56]
quote:De tuinman en de dood
Op zaterdag 14 februari 2004 16:35 schreef Staal het volgende:
Ik rende naar huis en probeerde onderweg te bedenken wat ik tegen Ryan moest zeggen. Ik wil hem waarschuwen, ik moet hem waarschuwen voor......... wat?
Een Perzisch Edelman:
Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: "Heer, Heer, één ogenblik!
Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.
Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.
Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" -
Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.
"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"
Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."
P.N. van Eyck (1887-1954)
PS
Het geheim van de John Moir puidding zit hem erin dat je niet 500ml maar 400ml melk pakt om de pudding te bereiden.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 14-02-2004 20:37]
Mijn hoofd nog vol met watten, geplaagd door een kater. Ryan zet op moment van schrijven koffie -ik hoor een hoop gebrom in de keuken en het lijkt erop dat hij zojuist de pot met gemalen koffie uit zijn handen heeft laten vallen- Afijn ik wens jullie maar een goedemorgen.
Het was een leuke avond al liep deze anders dan de planning. We kwamen natuurlijk licht kachelig en veel te laat bij het restaurant Moeke S. in B. Moeke klinkt altijd zo gezellig, dan denk je meteen aan een grote dikke gezellige moeke met pannetjes vol lekkernijen op het vuur. Maar onze gastvrouw bleek een klein spinnig dametje met wel zeer bewegelijke wenkbrauwen.
We waren een ruim drie kwartier te laat voor onze reservering daar vloog weer een wenkbrauw omhoog, we kregen de keuze tussen wachten of later terugkomen.
Dat wachten leek me een nogal bespottelijk idee want er was geen bar en de taxi waar we mee waren gekomen was ook gelijk naar zijn volgende bestemming doorgereden. Maar met een blik van verstandhouding besloten Ryan en ik eerst ergens anders wat te gaan drinken.
Nou zit er niet zoveel in B. dus eerst gingen we naar een opgeblazen trendy cafe en erna naar een gezellig bruine kroeg.
In de laatste werden we bij binnenkomst nogal vreemd aangekeken omdat we er natuurlijk veel te chique uitzagen.
Je zal begrijpen dat we niet meer terugkeerden naar Moekes keuken, en we hebben gepraat, eindeloos gepraat over Afganistan, gediscussieerd over Amerika, de lagere schooltijd, onze jeugd, de zijne in Zeeland, de mijne als Amsterdamse straatkat, hoe we als kind belhamels waren, de gladheid vroeger dat ik naar school heb kunnen schaatsen. Onderwerpen vlogen over en weer. Ryans studententijd in Amsterdam, ik meen dat hij hetzelf ook eerder gepost heeft. Ik vind het een vreemd idee dat we in dezelfde tijd zo dicht bij elkaar geweest zijn. Wie weet zijn we elkaar toen voorbij gelopen. Voorbij gelopen want op die leeftijd is elf jaar een te groot verschil. We gingen naar dezelfde kroegen alleen ik een paar jaar later. We hebben het over het kroegleven gehad, zijn studententijd en ik werd een verlangende blik in Ryans ogen gewaar.
Thuisgekomen dronken we nog port en gingen de gesprekken door. Waar we het overgehad hebben geen idee, de sfeer was erg goed en zo kunnen we het blijven overdoen. Want ik wil het blijven overdoen, ik wil alles blijven overdoen met Ryan.
Wanneer ik naar hem kijk heb ik het gevoel een vrije val te maken. Ik ben stapel echt stapelgek op hem.
Okay ik moet afsluiten nu, snel douchen, Femke ophalen en dan rijden we naar Amsterdam. We gaan naar Artis.
Tot vanavond.
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 15-02-2004 18:26]
Ik had de auto achter ons stulpje geparkeerd. Tussen de donkere lanen in het park leken witte wieven te schuilen. Het sloeg toe na het avondeten (geen witte bonen in tomatensaus!) en ik, kluns, begreep niet waar het over ging. Vederlicht van ziel is misschien te veel gezegd, ofschoon behaviouristisch het daarop neerkomt. Is verlangen niet het hevigst, indien men van de geliefde gescheiden is? En hoe gretiger men de liefde consumeert, hoe sneller hij is uitgedoofd...? Verlangen, gretigheid, uitdoven, daarvan de snijpunten bepalen? Ik schonk een port voor ons in, keuvelde nog wat, goedgemutst, onder het bereiden van de dis. Een ondoordachte gedachte, een opmerking, een gebaar, een geste...? Het nadeel van man zijn is dat je niet op de hoogte bent van een wereld, die ergens schuilt, die je niet kan zien, waar je derhalve ook niet uit kunt putten. Hoe graag ik dat ook zou willen, die wereld zien, aanraken, begrijpen, ik grijp ernaast... Het is niet de fout van de vrouw, maar van de man. Ik ben daarvan overtuigd. Ergens in de oertijd is het al fout gegaan natuurlijk en wij betalen daarvoor de prijs. <Lafbek>. <Wees eerlijk>. <Hou het bij de waarheid>. <Zoals ik altijd heb gedaan>. En niet weten, met alle beste wil ter wereld, waarover het gaat? Doe niet zo onschuldig, Ryan!!!! Ik had de dis afgeraffeld, potten- en pannenconcert. En nauwelijks gegeten. Ik ben naar bovengeslopen. Heb mijn koffer gepakt en ingepakt. Heb haar blik gezocht, maar niet gevonden. Ben muisstil naar achteren gegaan, waar ik in de duisternis witte wieven zag dansen...
Alle vier de banden zijn lek. Alle vier!!
Ik ben gedumpt. Zou ik Ryan er op aanvallen dan zie ik het verkeerd.
Eergisteren waren liefdevolle gevoelens wederzijds. Gisteren vertelde hij dat het niet meer goed zou komen en was het ons voor altijd afgelopen. Hier protesteerde ik. En wel zo hevig dat hij toegaf mij te zullen missen.
Dus vandaag probeerden we het opnieuw. Dat wil zeggen, hij probeerde het wederom af te breken en ik tekende opnieuw protest aan.
Na 48 uur verdriet, boosheid en onmacht word je verweer wat minder scherp en zijn voorstel tot definitieve breuk werd verzacht tot een week van stilte.
Het verschil?
Nu ben ik dus gedumpt maar mag niet eens boos zijn, ik mag me niet eens legaal volstoppen met candybars. Niet in alle onredelijkheid zeggen dat alle mannen emotioneel gehandicapte zwijnen zijn. Ik mag niet eens huilen want dat wil hij niet.
Het is immers maar een week afstand nemen. Ik vraag me af of er werkelijk mensen zijn geweest die dichter bij elkaar gekomen zijn door afstand te nemen.
Zinnetjes als 'Lieve Stali, het ligt niet aan jou, het ligt aan mij', breken de hoop dat het goed komt af.
Een week afstand om te weten wat onze gevoelens voor elkaar zijn.
Deze week zal gebruikt worden om te rationaliseren, te bagatelliseren om iets bijzonders uiteindelijk tot niets te degraderen. En dan zal het definitief afgebroken worden. Dan zal hij het volgende cliché ten gehore brengen 'laten we vrienden blijven, want je bent zo'n lief meisje'.
Ik raak je kwijt.
quote:Effe mannen onder elkaar: volgens mij ben jij toe aan een Daewoe én een LAT-relatie.
Op woensdag 18 februari 2004 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
Ik weet niet of er mannen zijn die begrijpen wat ik bedoel.
Na een onrustige nacht volgde een emotionele dag, maar tegelijkertijd ook een bijzondere dag.
Het huis is leeg na het vertrek van Ryan dat is het al twee dagen maar vandaag werd die leegte bijna tastbaar. Een vrije dag met Femke en ik heb de dingen in huis gedaan die Ryan deed. Ineens besefte ik hoeveel hij in huis gedaan heeft. En hoeveel er bij mij mis kan gaan. De wasmachine begaf het, de wc liep ongemerkt over doordat Femke deze had volgepropt met wcpapier, het slaapkamerraam,welke ik vanmorgen met zon opengezet had, waaide halverwege de middag met de weersomslag stuk. Een dag vol rampen en ik heb me zo moeten bedwingen om Ryan niet huilend op te bellen dat het zonder hem niet gaat. Ik ben geen hulpeloos kindvrouwtje, ik heb het jarenlang allemaal zonder hem gedaan.
Maar ik wil niet meer zonder Ryan. Ik mis hem zo.
Ik hoor hem steeds opnieuw zeggen dat ik te temperamentvol ben en dat het niet past. En ik begrijp het niet. Het maakt me boos en verdrietig want hoezo past het ineens niet. Al die tijd paste het wel. We deelden zoveel en met plezier. Het voegde echt wat toe. De meeste relaties die ik hiervoor heb gehad gaven me het onbevredigende gevoel slechts van mezelf in te leveren. Dit heb ik bij Ryan nooit gevoeld. Maar zou het kunnen dat hij gelijk heeft, ben ik gewoon te springerig misschien? Ben ik te jong voor hem en drijf ik hem weg met mijn gedrag? Is dat het? Is het toch ons verschil in leeftijd waar Ryan keer op keer op terug lijkt te komen en ik net zovaak klakkeloos heb weggewimpeld als onbelangrijk terwijl het misschien wel eens fundamenteel in onze relatie zou kunnen zijn?
Ik vraag me af hoe ik zal zijn wanneer ik de veertig gepasseerd ben. Zal ik me anders voelen? Zal ik een uitgebluste veertiger zijn zoals Ryan zichzelf omschreef in zijn razernij? Zouden we dan wel bij elkaar passen, of blijft het een probleem omdat hij dan ook weer elf jaar ouder is.
Wat zou ik hem graag willen bellen om het hem te vragen maar ik doe het toch maar niet.
Ps. Er is trouwens ook iets wat wel gelukt is vandaag, ik heb overal afleiding in gezocht en heb een ciabattabrood gebakken.
Je bent nog op. Ryan, is het niet beetje bizar om het op deze manier over adoptie te hebben? Het is vreemd om nu zo op deze manier over dingen te praten terwijl ons contact zo wel begonnen is.
Zie jij ons nog samen over 13 jaar, terwijl we het nu zo moeilijk hebben? En als we dan samen zijn ben ik dan een zelfbewuste veertiger en overkom jij dan een midlifecrisis? Hoe zou het met Femke gaan? Gek idee dat ze tegen die tijd dan achtien is, ik vraag me af hoe ze eruit zal zien, hoe ze in het leven staat of ze terug zal kunnen kijken op een fijne jeugd. Adoptie en jouw gedachten hierover spreken me aan. Maar ik wil niet halverwege de veertig nog met een baby op mijn heupen rond lopen.
Ryan, het is wel een hele fijne gedachte om over zoveel jaar nog met jou te zijn. Het geeft me een gevoel van geborgenheid, juist nu omdat ik me onzeker voel of je mij en Femke niet al voorgoed verlaten hebt. En toch, tegelijkertijd maakt het me ook bang.
Welterusten Lief.
Dag Stali ... ken je me nog?quote:Op woensdag 25 februari 2004 00:37 schreef Staal het volgende:
Het café was vrijwel leeg
Verziek deze draad nu niet verder vanuit een misplaatst gevoel voor humor of omdat je wat aandacht tekort komt.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:20 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Stali & Ryan3 en het durex gevoel.
---gebrek aan literaire diepgang---
Zelfs dit ben je nog voor.quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, bovenstaande is dus de reden dat Ryan3 zich terugtrekt, zodat de jonge Wolkers herself, misschien vergezelt van KareltjeG, de boel eigenhandig kan voortzetten. Tabee, Stali.
Als jij deze vraag stelt binnen de context van jouw eerdere opmerking "en of dit nu gebeurt om in haar broekje terecht te komen of niet" (quote d.d. 4 maart 2004) dan vind ik dit een onwaardige opmerking waarvan ik mij wens te distantiëren.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom open je niet eens een topic over wat jou voor ogen stond?
Laat ik voorop stellen dat ik het niet een onwaardig streven vind om in iemands broekje terecht te komen. Je vasthoudendheid deed ons beiden die richting uit denken, te meer Stali soortgelijke ervaringen al had opgedaan. En ik ben nog steeds benieuwd of dat er voor een deel niet gewoon achter zat. Het is dat Stali dit een wat al te botte vraag vond, anders had ik hem al eerder gesteld.quote:Op zondag 7 maart 2004 22:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
Als jij deze vraag stelt binnen de context van jouw eerdere opmerking "en of dit nu gebeurt om in haar broekje terecht te komen of niet" (quote d.d. 4 maart 2004) dan vind ik dit een onwaardige opmerking waarvan ik mij distantieer.
Maar ...
Als jij deze vraag stelt binnen de context van onze correspondentie over nieuwe literatuurvormen (gebruikmakend van internet) dan vind ik dat een waardevolle suggestie.
Huiselijke en beroepsmatige verplichtingen hebben nu prioriteit. ASAP start ik een topic "literatuur on line", waarin de do´s en dont´s ter discussie staan. De ervaringen van Lila Pauze zullen daarbij een waardevolle input vormen.quote:Op zondag 7 maart 2004 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
... de uiteenzettingen over nieuwe vormen van literatuur is weldegelijk een topic waard ...
Geweldig zeg, wat fantastisch.quote:Op zondag 7 maart 2004 22:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Huiselijke en beroepsmatige verplichtingen hebben nu prioriteit. ASAP start ik een topic "literatuur on line", waarin de do´s en dont´s ter discussie staan. De ervaringen van Lila Pauze zullen daarbij een waardevolle input vormen.
Eh.... Niets. (Geloof ik...)quote:Op zondag 7 maart 2004 23:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat is er?
Gelukkig maarquote:Op zondag 7 maart 2004 23:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eh.... Niets. (Geloof ik...)
He ja, laten we een dagboektopic openenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:04 schreef k_i_m het volgende:
Mannen.
Nog even open?quote:Op maandag 8 maart 2004 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Hoe nu verder?
Stali weet het nog niet, maar ik ben de plot van een detective aan het uitwerken. Lijkt me wel leuk om daaraan te werken. Plaats van handeling Zeeuws-Vlaanderen. Stali is een journalist die onderzoek doet naar het smokkelaarsverleden in die streek. Ryan3 (type Morse) werkt bij de recherche en wordt in die capaciteit geconfronteerd met de moord op een beruchte oude smokkelaar. Schijnt verband te houden met de (roof)moord op een bankier en twee Belgische gensdarmes meer dan 40 jaar geleden. Meer verklap ik niet, want dan geef ik het plot weg, bovendien heb ik Stali nog niet ingelicht. Uiteraard krijgen de journaliste en de rechercheur een relatie.quote:Op maandag 8 maart 2004 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Hoe nu verder?
eh... ja Ryan, leuk om dit hier te mogen lezen.quote:Op maandag 8 maart 2004 16:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stali weet het nog niet, maar ik ben de plot van een detective aan het uitwerken. Lijkt me wel leuk om daaraan te werken. Plaats van handeling Zeeuws-Vlaanderen. Stali is een journalist die onderzoek doet naar het smokkelaarsverleden in die streek. Ryan3 (type Morse) werkt bij de recherche en wordt in die capaciteit geconfronteerd met de moord op een beruchte oude smokkelaar. Schijnt verband te houden met de (roof)moord op een bankier en twee Belgische gensdarmes meer dan 40 jaar geleden. Meer verklap ik niet, want dan geef ik het plot weg, bovendien heb ik Stali nog niet ingelicht. Uiteraard krijgen de journaliste en de rechercheur een relatie.
quote:Op maandag 8 maart 2004 17:14 schreef Stali het volgende:
[..]
eh... ja Ryan, leuk om dit hier te mogen lezen.
Doen we het weer samen?
Ps. ik kan je wel zoenen![]()
![]()
Ps. II Ik vertrek nu vanaf kantoor, dus lees geen zakelijke mail meer.
Okee, ik mail even in grote trekken. Xs4all, niet?quote:Op maandag 8 maart 2004 18:17 schreef Stali het volgende:
Ryan, joehoe....?
Plot af, plot ook mailen??!!
Ben wel thuis nu. Even koken en Femke baden.
Kijk wel af en toe.
Ja Stali3.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, ik mail even in grote trekken. Xs4all, niet?
Stali3? Ik heb gewoon Stali gestuurd.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja Stali3.
Ps. alleen grote trekken toch? Anders gaat het weer mis.
Goh, verbazend dat ik ook nog niets heb ontvangen.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stali3? Ik heb gewoon Stali gestuurd.
Oh, kom op. Niet zo nors en nukkig. De opzet van deze topic is absoluut geen geschikt onzinmateriaal. Wij schrikken van grote kuddes woorden. Het resultaat is dan waarschijnlijk een spervuur van één-woord-posts of smilieposts die door de machtige onzininboorling afgevuurd zal worden op deze toch waardige topic. Dat zou zonde zijn, bestaansrecht en zo. Maar gelukkig is er in overleg besloten deze teksten in literatureluurs te plaatsen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:12 schreef OllieA het volgende:
Naamtopics, hoe goed geschreven ook, horen in Onzin.
Laat staan slecht geschreven naamtopics.
Ook al zou het goed geschreven zijn, Ollie, dan zou je het nog slecht geschreven vinden. Een mening van jou over hoe dit proza geschreven is, kan dus nooit een betrouwbare indruk geven.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:12 schreef OllieA het volgende:
Ik kan me nog herinneren hoe jij vrolijk en vrij meedeed met een serie nonsens topics in dit forum. Ik beschouwde het echter als een litaraire kunstuiting en liet het staan omdat ik het vernieuwend en interessant vond.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:12 schreef OllieA het volgende:
Het is je hopelijk toch wel opgevallen dat Ryan zo maf als een deur, helemaal doorgedraaid, het einde zoek, totaal de weg kwijt, compleet gestoord, etc. is?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren hoe jij vrolijk en vrij meedeed met een serie nonsens topics in dit forum. Ik beschouwde het echter als een litaraire kunstuiting en liet het staan omdat ik het vernieuwend en interessant vond.
Dit topic beschouw ik als een literaire kunstuiting en het is origineel/vernieuwend en interessant. Dus ook dit laat ik absoluut staan. Hoort zeker niet in onzin thuis.
Jeetje, wat ben jij een brombeer geworden zeg.
Dit naar aanleiding van een post in VRIJHEID VAN MENINGSUITING... een farce?...quote:Op donderdag 26 februari 2004 12:55 schreef sjun het volgende:
[..]
Verziek deze draad nu niet verder vanuit een misplaatst gevoel voor humor of omdat je wat aandacht tekort komt.
Nu je het zegt begint het mij ook op te vallen - het proza dwaalt er niet minder om!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:19 schreef Berserker het volgende:
[..]
Het is je hopelijk toch wel opgevallen dat Ryan zo maf als een deur, helemaal doorgedraaid, het einde zoek, totaal de weg kwijt, compleet gestoord, etc. is?
Ach, vergeleken met types als jij lijkt Ryan ineens geestelijk zeer gezond.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:38 schreef lucida het volgende:
Nu je het zegt begint het mij ook op te vallen - het proza dwaalt er niet minder om!
quote:Op maandag 29 maart 2004 22:32 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ach, vergeleken met types als jij lijkt Ryan ineens geestelijk zeer gezond.
Je zegt het juist lijkt!quote:Op maandag 29 maart 2004 22:32 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Ach, vergeleken met types als jij lijkt Ryan ineens geestelijk zeer gezond.
Ik heb je echt geraakt he?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Je zegt het juist lijkt!![]()
Verzin je dat nou allemaal ter plekke of put je uit de overdadige fantasie van Ryan3 - hoe dan ook knap hoor!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb je echt geraakt he?![]()
Wees nu echt eens een held? Vrij slap dit. Zonde van dit topic ook.
Ik wist wel dat je het niet aan zou durven Lucida.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 03:19 schreef lucida het volgende:
[..]
Verzin je dat nou allemaal ter plekke of put je uit de overdadige fantasie van Ryan3 - hoe dan ook knap hoor!![]()
Je hebt gelijk, er is geen beginnen aan, immers daarvoor zijn Ryan3 en Stali al te ver in hun eigen waanwereld verstrengeld geraakt!.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:36 schreef Stali het volgende:
Leuk dat je nu juist hier komt reageren, in een topic met twee realiteiten. Kunst is dan om geen grip te verliezen op de werkelijkheid. Dus begin er dan ook maar niet aan.
Ik heb me kostelijk vermaakt in deze draad om de verhalen die Stali en Ryan3 beschreven. Van (vertel)kunst kan zonder voldoende begrip van driedubbele boodschappen gewoon genoten worden. Toen ik begon aan Ïn de naam van de Roos" van Umbero Eco begreep ik ook de verschillende boodschappen die het verhaal bevatte niet. Ik zal niet vreemd opkijken als het verhaal nog meer verfijnde verwijzingen bevat waar ik overheen las. Een schrijver kent zijn eigen schrijfwereld nu eenmaal beter dan de lezer deze ooit zal kennen. Lezen is immers hooguit interpreteren wat een schrijver tracht over te brengen en bij zo'n proces treedt nu eenmaal ruis en soms zelfs vertekening op.quote:Op maandag 29 maart 2004 20:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit naar aanleiding van een post in VRIJHEID VAN MENINGSUITING... een farce?...
Dit schreef je aan Thumb-bolt-on, heb ik het toch goed onthouden Sjun!![]()
En laat Thumb-bolt-on nu juist wel een overduidelijke kloon van mij zijn. De enige die ik heb en puur door mensen zoals jij, die mijn bestaan niet willen accepteren. Het is immers veel makkelijker om Ryan keer op keer af te zeiken en hem af te doen als een schizofrene gek.
Maar Sjun je nam het werkelijk voor onze zelfspot op. Zelfspot is namelijk belangrijk om te relativeren en weer e.e.a. op zijn plek te krijgen. Dat voorkomt dat je binnen een paar uur je excuses maakt om even later weer te galbakken omdat je het eigenlijk allemaal niet zo goed begrijpt.
Dit topic Lila Pause en Corfu, geven mij gemengde gevoelens, ik heb er bijzonder veel van mezelf ingestopt.
Maar leuk dat je dit topic gelezen hebt, zonder er zelfs ook maar iets van begrepen te hebben.
B.t.w., ik heb een cam en als je nog eens in het echt wil zwaaien, dan weet je me te vinden op MSN. Misschien maakt het je een keer wat standvastiger in je meningen.
Whoehahahaha, vriendje sjuun, wees maar niet bezorgd over het beeld dat ik van de werkelijkheid heb hoor. Die doorstaan zulke stormpjes in een glas water van jou, luuucida of wie dan ook op Fok! wel. (Hoewel ik me wel afvroeg waarom bepaalde texten konden blijven staan waar sommigen voor waarachtig veel minder geband waren wat dit betreft). Als jij gewoon door gaat je te conformeren aan de denkbeeldjes van luuucida dan weet ik iig dat je in je laatste reply in WFL gewoon een nieuw masker opgezet hebt, om je gezicht nog een beetje te redden. Beetje lullig dat jouw werkelijkheidsbeeld, geschraagd door de lijst van al die boekjes die je gelezen hebt, een tikkeltje op zijn grondvesten beeft nadat ik me er eens mee bemoeide. Want hoe moet ik nu ineens zien dat je van geruisloze luuucidiaanse overname naar osmose gaat?quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik heb me kostelijk vermaakt in deze draad om de verhalen die Stali en Ryan3 beschreven. Van (vertel)kunst kan zonder voldoende begrip van driedubbele boodschappen gewoon genoten worden. Toen ik begon aan Ïn de naam van de Roos" van Umbero Eco begreep ik ook de verschillende boodschappen die het verhaal bevatte niet. Ik zal niet vreemd opkijken als het verhaal nog meer verfijnde verwijzingen bevat waar ik overheen las. Een schrijver kent zijn eigen schrijfwereld nu eenmaal beter dan de lezer deze ooit zal kennen. Lezen is immers hooguit interpreteren wat een schrijver tracht over te brengen en bij zo'n proces treedt nu eenmaal ruis en soms zelfs vertekening op.
Ik geloof je op je woord dat er achter Stali momenteel een ander mens van vlees en bloed zit dan achter Ryan3.
Het zit niet in mijn aard om een ander af te doen als schizofrene gek. Buiten dat heb ik dergelijke beschimping niet nodig om mezelf goed te voelen. Ryan3 oogst momenteel wat hij zelf zaaide. Nadat deze oogst is binnengehaald is het land weer volledig vrij voor nieuw zaaigoed. Ik waardeer zijn diverse draadjes zeer maar pas ervoor mijzelf door hem te laten wegzetten als allochtonenhater door iemand die het er mogelijk moeilijk mee heeft dat zijn eigen werkelijkheidsbeeld ter discussie komt. Naarmate een mens ouder wordt valt het voor sommige mensen wat moeilijker de eigen werkelijkheidsbetekening te zien bevraagd dan een ander terloops weg te zetten als revisionist of irrelevante academicus.
Zo blijft dan ieder doen wat hij of zij nodig heeft voor het eigen welbevinden tot vermaak of ergernis van degenen die meelezen.
Ik vind het overigens jammer dat jullie hier niet verder schrijven aan het Lila Pauze gevoel of een vervolg erop.
U heeft slechts een fractie gezien van de persoon achter sjun. Dat zal wel zo blijven. Op basis van fracties komt u tot uw veroordeling en zet u zichzelf als grote triomfater neer. Welaan als u dat nodig heeft wil ik u best in uw waan laten. Een andere verklaring voor de tegenstelling die u omschrijft vindt u in het fenomeen toeschrijving. U had sjun reeds in een hokje geplaatst en van een etiketje voorzien. Sjun blijkt niet geheel te passen in het hokje van uw toeschrijving. Soms gebeurt dat.quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Beetje lullig dat jouw werkelijkheidsbeeld, geschraagd door de lijst van al die boekjes die je gelezen hebt, een tikkeltje op zijn grondvesten beeft nadat ik me er eens mee bemoeide. Want hoe moet ik nu ineens zien dat je van geruisloze luuucidiaanse overname naar osmose gaat?. Dat krijg je als je met een oude vos te maken krijgt hahahaha. (Ik wijd het aan de twee fasestructuur... (uiteraard de vele uitzonderingen hierop niet te na gesproken))
Dat zijn de beperkingen van inet: attributie. Geldt ook voor jou. Attrubutie werd al gepleegd door luuucida in zijn eerste reply op mij in bewust topic. Maar als het verder zwart is, miauwt en lijkt op een kat dan is het een zwarte kat hoor, wat mij betreft, ook op inet. Verder vind ik het nog al weinig imponerend om al de werkjes op te nomen die je hebt gelezen en nu te suggereren dat dat nog maar een heeeeeel klein deel is van wat de ware persoon sjuun uitmaakt. (Allicht want anders zou je wel heeeeeel weinig gelezen hebben). Beetje snoeverig hè. Maar ja, jij valt nogal op autoriteit, (b)leek wel, dus ja... Zal je wat leren, een goede discussie voer je niet alleen navenant het aantal pags die je gevroten hebt...quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:10 schreef sjun het volgende:
[..]
U heeft slechts een fractie gezien van de persoon achter sjun. Dat zal wel zo blijven. Op basis van fracties komt u tot uw veroordeling en zet u zichzelf als grote triomfater neer. Welaan als u dat nodig heeft wil ik u best in uw waan laten. Een andere verklaring voor de tegenstelling die u omschrijft vindt u in het fenomeen toeschrijving. U had sjun reeds in een hokje geplaatst en van een etiketje voorzien. Sjun blijkt niet geheel te passen in het hokje van uw toeschrijving. Soms gebeurt dat.
Ik wacht uw derde, wat rijpere, fase van berusting af opdat mogelijke scoringsdrang u niet langer bij uw waarneming in de weg zit. Tot die tijd zullen wij elkaar ongetwijfeld nog wel eens digitaal treffen.
off-topic en in retrospectie: Het valt op dat er over maar niet met Lucida wordt gesproken. De term 'geruisloze overname' in de context van een groeiende moslimmeerderheid (in met name de grote steden, en in het publieke debat) vormt voor Ryan3 blijkbaar een gigantische steen des aanstoots, en wordt door hem met oneigenlijke en uiterst suggestieve sentimenten overladen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Whoehahahaha, vriendje sjuun, wees maar niet bezorgd over het beeld dat ik van de werkelijkheid heb hoor. Die doorstaan zulke stormpjes in een glas water van jou, luuucida of wie dan ook op Fok! wel. (Hoewel ik me wel afvroeg waarom bepaalde texten konden blijven staan waar sommigen voor waarachtig veel minder geband waren wat dit betreft). Als jij gewoon door gaat je te conformeren aan de denkbeeldjes van luuucida dan weet ik iig dat je in je laatste reply in WFL gewoon een nieuw masker opgezet hebt, om je gezicht nog een beetje te redden. Beetje lullig dat jouw werkelijkheidsbeeld, geschraagd door de lijst van al die boekjes die je gelezen hebt, een tikkeltje op zijn grondvesten beeft nadat ik me er eens mee bemoeide. Want hoe moet ik nu ineens zien dat je van geruisloze luuucidiaanse overname naar osmose gaat?. Dat krijg je als je met een oude vos te maken krijgt hahahaha. (Ik wijd het aan de twee fasestructuur... (uiteraard de vele uitzonderingen hierop niet te na gesproken))
PS: ik denk dat Stali straks ook nog even een duit in het zakje doet)
Je standpunt is duidelijk en daar heb ik niets aan toe te voegen...quote:Op zaterdag 3 april 2004 11:40 schreef Stali het volgende:
Lucida, je hebt geen idee hoe ik over dingen denk. Ik heb prive bij Ryan aangegeven het vervelend te vinden dat het nu lijkt alsof ik alleen maar in WFL vertoon als er een ruzie ontstaat met een Lucida en daar verder niets inbreng. Ik twijfelde en daar kwam de opmerking van Ryan vandaan. Van voor karretjes spannen is absoluut geen sprake. Wat Ryan in WFL post daar sta ik 100% achter en buiten dat ik niet beschik over een bepaald schrijfvermogen, heb ik er nu niets aan toe te voegen.
Ik weet niet met welke bril op jij dit leest, maar als jij dat zo wenst te lezen kan, en wil ik daar niets aan veranderen. We leven in een land van vrije meningsuiting...quote:
Het valt me trouwens op dat jij de laatste dagen geen enkele zinnige inbreng hebt, maar overal suggestief een beetje loopt na te trappen.
Aan Stali, jouw vriendelijk verzoek zal ik respecteren. Ruzie is mijns inziens een groot woord. Ik lees jouw topic en bemerk dat mijn naam meerdere malen de revue passeert zonder dat ik daar direkt bij betrokken ben. Ik heb (off topic) met eenzelfde vriendelijkheid Ryan3 verzocht hiermee op te houden. Mocht hij aan dit verzoek gehoor wensen te geven, is wat mij betreft de 'controverse' opgelost en kunnen we weer vrolijk verder gaan met fokken. zoals het bedoelt is!...quote:Ik ben er niet gecharmeerd van dat je nu overduidelijk poogt de ruzie weer op te laten laaien en verder niet met Stali praat maar over Stali en dit in MIJN topic, na vriendelijk verzoek het elders voort te zetten.
Zoals uit mijn reactie is gebleken heb ik daar nu juist geen enkele behoefte aan - vandaar off topic - Wie ben ik, om in jouw topic roet in het eten te willen gooien. Je mag van me aannemen dat dit niet mijn intentie is. Het enige waar ik voor heb willen pleiten is een rechtstreekse discussie, en niet op de manier zoals Ryan3 deze voorstaat. Hoe denk je trouwens, dat ik het vind als mensen mijn naam in andere topics noemen zonder dat ik daar part nog deel aan heb? Heb je Ryan3 al eens verzocht zijn opvattingen over Lucida niet in, en ten koste van jouw topic te ventileren?quote:Open maar een "napraat"topic als je daar behoefte aan hebt. Ik wil Lila Pauze openhouden omdat ik er nog niet mee klaar ben.
Hang niet het slachtoffer uit, je hebt Ryan en mij overal voor gek proberen te zetten.quote:Op zaterdag 3 april 2004 12:11 schreef lucida het volgende:
. Hoe denk je trouwens, dat ik het vind als mensen mijn naam in andere topics noemen zonder dat ik daar part nog deel aan heb? Heb je Ryan3 al eens verzocht zijn opvattingen over Lucida niet in, en ten koste van jouw topic te ventileren?
Met vriendelijke groet Lucida,[quote]
It is all a sick joke; waar we allen het slachtoffer van zijn...quote:Op zaterdag 3 april 2004 12:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Hang niet het slachtoffer uit, je hebt Ryan en mij overal voor gek proberen te zetten.
Nu quoten van drie dagen terug is bijzonder kinderachtig en ik heb het verzoek algemeen geplaatst. Het wordt een beetje niveau kleuterschool met ja maar hij.
Volgens mij ben ik erg duidelijk geweest.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:05 schreef lucida het volgende:
[..]
Over en sluiten: it's all a sick joke; waar we allen het slachtoffer van zijn...![]()
Bedankt voor de suggestie maar dat lijkt me nergens voor nodig,quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:11 schreef Stali het volgende:
Je wilt nog even doorgaan? Dan open ik wel een topic voor je.
Oprotten nu!quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:15 schreef lucida het volgende:
[..]
Bedankt voor de suggestie maar dat lijkt me nergens voor nodig,
Groetjes Lucida![]()
Ik vind het dan ook jammer dat het niet af zal komen omdat we crisis vier niet overleefd hebben en ik nu alleen verder moet.quote:Op zaterdag 3 april 2004 14:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik zou hierbij graag opmerken dat de detective-roman veelbelovend is.
Ik vind de soap er omheen veel leuker dan al die ellenlange lulverhalen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:18 schreef Stali het volgende:
Ik vind het dan ook jammer dat het niet af zal komen omdat we crisis vier niet overleefd hebben en ik nu alleen verder moet.
hahahahahaa nou gelukkig is mijn leven een soap.quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:05 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind de soap er omheen veel leuker dan al die ellenlange lulverhalen.
Hebben jullie nog sociale contacten dan?quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:09 schreef Stali het volgende:
En de pest is dat mijn omgeving hier ook gewoon alles volgt.![]()
Ach in zoverre dat ik niet hoef te genieten van andermans liefdesdrama's.quote:Op zaterdag 3 april 2004 16:11 schreef APK het volgende:
[..]
Hebben jullie nog sociale contacten dan?
Keep it coming, stelletje psycho'squote:Op zaterdag 3 april 2004 18:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Ach in zoverre dat ik niet hoef te genieten van andermans liefdesdrama's.![]()
Maar goed wordt vervolgd dus.
If I get to that place, I gonna kill Bill.quote:Op zondag 25 april 2004 01:39 schreef thumb-bolt-on het volgende:
It won't kill Bill.
No you won't.quote:Op zondag 25 april 2004 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
If I'll get to that place, I'm gonna kill Bill..
quote:Op zondag 25 april 2004 01:47 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
No you won't.
anyway, Stali is dood. Welterusten Ryan.
Schei nou uit joh. Geen spielerij, weet je nog. Hoewel jij daar wat anders onder verstaat, klaarblijkelijk. En dat 2 x.quote:Op zondag 25 april 2004 01:50 schreef thumb-bolt-on het volgende:
open weer een janktopic waar je geen fuck van meent, ik weet zeker dat er zich weer binnen 3 weken een nieuwe meldt die het wel weer zes maanden volhoudt.![]()
Daar ga jij niet over.quote:Op zondag 25 april 2004 01:51 schreef thumb-bolt-on het volgende:
B.t.w. dit topic kan op slot trouwens.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:43 schreef APK het volgende:
Keep it coming, stelletje psycho's![]()
Zow hé, kan jij gedachten lezen?quote:Op zondag 25 april 2004 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
Wat dacht je? Toch geen fuck te doen...
Die ken ik niet.quote:Op zondag 25 april 2004 02:04 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ach heb je Noayla niet meegenomen?
Jammer, weet zeker dat je het goed met haar zult kunnen vinden.quote:Op zondag 25 april 2004 02:07 schreef APK het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
Tata-tatata-taahtaaahquote:Op zondag 25 april 2004 02:04 schreef APK het volgende:
[..]
Zow hé, kan jij gedachten lezen?
Daar ga jij niet over, bovendien gaat die lange slanke man met lang zwart haar je wreken.quote:Op zondag 25 april 2004 02:09 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Jammer, weet zeker dat je het goed met haar zult kunnen vinden.
Maar goed, domme Stali is toch overleden dus slotje dan.
Nee, geen slotje.quote:Op zondag 25 april 2004 02:15 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Slotje? Of is hier werkelijk geen moderator aanwezig?
Mwah, ik denk dat ik hier wel over ga, staat ook elders terug in dit topic meen ik.quote:Op zondag 25 april 2004 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over, bovendien gaat die lange slanke man met lang zwart haar je wreken.
Daar ga jij niet over.quote:Op zondag 25 april 2004 02:19 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat ik hier wel over ga, staat ook elders terug in dit topic meen ik.
Zes maanden spielerij bij die idiote blonde trut liep op de klippen, zou me haar niet gaan wreken denk ik. Daarbij is ze dood nietwaar? Rouw in al je ongemeendheid.![]()
Zal het niet meer doen.quote:Op zondag 25 april 2004 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over.
Voor al dat geblaat van je is het trouwens te laat op de dag/nacht, ga ik niet op in. Jij zegt dat ik je te kladde zet, andersom ben je er helemaal een ster in..
Maar die domme naïeve Stali-trut was slechts het volgzame deel van de door jou genoemde folie a deux niet? Ga je haar werkelijk wreken? Zal het met plezier lezen, maar ik geloof er niet in, de tijd is er bij jou immers nooit naar en lang leve de nachtkaars.quote:Op zondag 25 april 2004 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over.
Voor al dat geblaat van je is het trouwens te laat op de dag/nacht, ga ik niet op in. Jij zegt dat ik je te kladde zet, andersom ben je er helemaal een ster in..
Dit was een Stali & Ryan3 topic, Stali heb je figuurlijk vermoord dus open je solo topic maar.quote:Op zondag 25 april 2004 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
.
Wie zegt er dat Stali dood is?quote:Op zondag 25 april 2004 22:45 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Dit was een Stali & Ryan3 topic, Stali heb je figuurlijk vermoord dus open je solo topic maar.
Dat heb je zelf bevestigd met je eerste post gisteravond, bovenstaande volgde erop.quote:Op zondag 25 april 2004 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over, bovendien gaat die lange slanke man met lang zwart haar je wreken.
Ze leeft dus nog, maar dat weet de lange in een zwart pak geklede man nog niet.quote:Op zondag 25 april 2004 22:56 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Dat heb je zelf bevestigd met je eerste post gisteravond, bovenstaande volgde erop.
Net als de lange is Stali dood en je blijft er niet eindeloos mee wegkomen.quote:Op zondag 25 april 2004 22:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze leeft dus nog, maar dat weet de lange in een zwart pak geklede man nog niet.
Jij hebt kill Bill nog niet gezien dus. Stali is niet dood. De lange denkt dat ze dood is en gaat haar wreken, hierbij zet hij heel Zeeuws-Vlaanderen op stelten. Achtergrond muziek: the lonely shepard van Zamfir en don't let me be misunderstood van Santa Esmaralda. Nadat hij een waar bloedbad heeft aangericht, leert-ie van een Japanner dat Stali gewoon in het ziekenhuis ligt. Weliswaar in coma en door een corrupte ziekenbroeder wordt ze als prostitué misbruikt, maar de lange is toch blij dat hij haar weer in zijn ar-me armen kan sluiten.quote:Op zondag 25 april 2004 23:04 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Net als de lange is Stali dood en je blijft er niet eindeloos mee wegkomen.
Dit topic smeekt werkelijk waar om een slotje.
En jij hebt de werkelijkheid nog niet gezien. Stali is dood als een pier. Zelfs ik kan haar niet terughalen. Open je solotopic en sluit deze. Desnoods op de achtergrond "losing my favorite game". Naar mijn idee is dat het minste wat je voor me kunt doen. Dit kun je niet maken.quote:Op zondag 25 april 2004 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hebt kill Bill nog niet gezien dus. Stali is niet dood. De lange denkt dat ze dood is en gaat haar wreken, hierbij zet hij heel Zeeuws-Vlaanderen op stelten. Achtergrond muziek: the lonely shepard van Zamfir en don't let me be misunderstood van Santa Esmaralda. Nadat hij een waar bloedbad heeft aangericht, leert-ie van een Japanner dat Stali gewoon in het ziekenhuis ligt. Weliswaar in coma en door een corrupte ziekenbroeder wordt ze als prostitué misbruikt, maar de lange is toch blij dat hij haar weer in zijn ar-me armen kan sluiten.
Stali leeft nog en dus blijft deze topic gewoon open.quote:Op zondag 25 april 2004 23:20 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
En jij hebt de werkelijkheid nog niet gezien. Stali is dood als een pier. Zelfs ik kan haar niet terughalen. Open je solotopic en sluit deze. Desnoods op de achtergrond "losing my favorite game". Naar mijn idee is dat het minste wat je voor me kunt doen. Dit kun je niet maken.
okay, ik verdwijn dan wel.quote:Op zondag 25 april 2004 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stali leeft nog en dus blijft deze topic gewoon open.
Doe nou niet zo vervelend joh.quote:Op zondag 25 april 2004 23:25 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
okay, ik verdwijn dan wel.
Het is een parodie op kill Bill, vol met flashbacks. En ik denk niet dat je je ook maar iets aan moet trekken van wat APK of om het eender wie dan ook op Fok! over jouw of mijn gemoedsgesteldheid meent te moeten opmerken. Ik denk dat wat anderen hiervan vinden niet eens een overweging is die ook maar een fractie van een seconde serieus te nemen is. Sterker nog, ik ben er inmiddels achter dat hoe gekker de doorluchtige Fok!kertjes je vinden, hoe dichter dat tegen normaal gezond verstand aan zit. Dus Stali is niet dood, hoewel de lange denkt van wel en dus Zeeuws-Vlaanderen op stelten zet, deze topic gaat niet dicht en je kunt gewoon weer met Stali posten, als je dat wilt.quote:Op zondag 25 april 2004 23:36 schreef thumb-bolt-on het volgende:
De man loopt naar 1 van de lichamen, die voor de bar op de grond ligt. Een in een witte jurk gehulde mooie jonge vrouw met blond haar. Bloed stroomt uit haar mond. Drie kogelinslagen zijn zichtbaar rondom haar hartstreek. Haar ogen staren zielloos naar het plafond. De man buigt zich over haar. Hurkt op een knie. Voelt aan haar hals.
Maar werkelijk ze leeft nog? Het is ER niet .
Vind je het gek dat APK keurder denkt dat we geen grip meer hebben op de werkelijkheid.
Afijn, ik ben de dader jij de conclusietrekker en de vervelende maar favorite game Stali is dood.
Slotje.
Nee, ik vergeet je niet. Er zijn flashbacks, je gaat niet dood en er zit een happy end in, althans voor de lange en Stali, uiteraard niet voor hen die de lange een kopje kleiner maakt. Verder leuk idee. Paradie op kill Bill, script, achtergrondmuziek.quote:Op maandag 26 april 2004 00:07 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Okay je vergeet mij ergens in het verhaal maar kan er weinig aan doen geloof ik.
Nee Ryan, je vergeet mij in het verhaal.quote:Op maandag 26 april 2004 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik vergeet je niet. Er zijn flashbacks, je gaat niet dood en er zit een happy end in, althans voor de lange en Stali, uiteraard niet voor hen die de lange een kopje kleiner maakt. Verder leuk idee. Paradie op kill Bill, script, achtergrondmuziek.
Ik vergeet je helemaal niet.quote:Op maandag 26 april 2004 00:16 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nee Ryan, je vergeet mij in het verhaal.
Maar okay ik reageer wel als Staal. Stali is namelijk echt omzeep.
ps. ik heb echt de pest aan je momenteel.
Welnee we gaan vrolijk zes maanden nog zo door joh!quote:Op maandag 26 april 2004 00:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vergeet je helemaal niet.
Hoezo de pest aan me. Wat heb ik gedaan?
Nee, niet duidelijk.quote:Op maandag 26 april 2004 00:27 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Welnee we gaan vrolijk zes maanden nog zo door joh!![]()
Is het niet een geweldig spel? Aantrekken, afstoten en dan het favoriete einde, namelijk geen harde woorden maar simpelweg uitdoven als een nachtkaars.
Duidelijk genoeg?
Als ze op ER-achtige wijze niet dood is heeft ze gedachten, dat had ik zelf ook nog wel bedacht.
Stoicijnse botte rotzeeuw!quote:Op maandag 26 april 2004 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet duidelijk.
En waarom niet als Stali?quote:Op maandag 26 april 2004 00:49 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Stoicijnse botte rotzeeuw!
Ik ben het zat en je weet heel goed waarom.
Maar ik post wel hier als Staal, jij eerst of ik?
Omdat ik Stali eigenhandig omzeep heb geholpen en dusdanig dat de passmailer ook niet zou werken. Wilde boodschappies doen.quote:Op maandag 26 april 2004 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En waarom niet als Stali?
Beetje een al te ras besluit? En hoezo werkt de passmailer niet, dat begrijp ik geloof ik niet.quote:Op maandag 26 april 2004 01:05 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Omdat ik Stali eigenhandig omzeep heb geholpen en dusdanig dat de passmailer ook niet zou werken. Wilde boodschappies doen.![]()
Nee, zit nog steeds met een rotgevoel, wil er vanaf.quote:Op maandag 26 april 2004 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje een al te ras besluit? En hoezo werkt de passmailer niet, dat begrijp ik geloof ik niet.
Wat voor rotgevoel?quote:Op maandag 26 april 2004 01:21 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Nee, zit nog steeds met een rotgevoel, wil er vanaf.
Als je je email verwijderd dan werkt de passmailer niet.
nee ik heb mijn email verwijderd in profiel van stali, en een ander password zonder te kijken gecopy paste. Dan ben je de user wel kwijt.quote:Op maandag 26 april 2004 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor rotgevoel?
Doe je het toch nog een keer???
verkeerde topic.quote:Op maandag 26 april 2004 01:31 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Welterusten APK, Gajus, Lulu, Ryan en de rest.
Volgens mij kun je dan gewoon weer de passmailer versturen hoor. Maar goed, stuur anders een mailtje naar yvonne.quote:Op maandag 26 april 2004 01:24 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
nee ik heb mijn email verwijderd in profiel van stali, en een ander password zonder te kijken gecopy paste. Dan ben je de user wel kwijt.
Ik zet mezelf ook weer geweldig voor lul nu, door dit te posten.
Werk ze morgen en welterusten.quote:Op maandag 26 april 2004 01:32 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
verkeerde topic.![]()
Maar goed welterusten.
Slaap lekker en keep us updated.quote:Op maandag 26 april 2004 01:31 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Same to you.quote:Op maandag 26 april 2004 01:31 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Stali kun je laten herleven door een mailtje aan de Global Moderators:quote:Op maandag 26 april 2004 01:05 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Omdat ik Stali eigenhandig omzeep heb geholpen en dusdanig dat de passmailer ook niet zou werken. Wilde boodschappies doen.![]()
Doe maar lekker op slot Isabeau, Stali is lang en breed overleden en Ryan vond het te slecht om op door te gaan.quote:Op maandag 26 april 2004 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk zou er een apart feedback-topic voor deze topic moeten bestaan
open-dicht-open-dicht-open dan maar
Ja kutwijf ben ik toch he?quote:Op zondag 2 mei 2004 02:47 schreef Gajus het volgende:
Adieu Stali en gecondoleerd Ryan.![]()
Uit het rijtje kutwijf / lulwijf / lulkerel / kutkerel gaat mijn absolute voorkeur uit naar kutwijf.quote:Op zondag 2 mei 2004 02:54 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Ja kutwijf ben ik toch he?![]()
Natuurlijk, maar net hoe het het best past in het straatje nietwaar?quote:Op zondag 2 mei 2004 03:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Uit het rijtje kutwijf / lulwijf / lulkerel / kutkerel gaat mijn absolute voorkeur uit naar kutwijf.![]()
Het getuigt van weinig hoffelijkheid om conversaties te larderen met dergelijke opmerkingen.quote:Op zondag 2 mei 2004 03:35 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Geen moderator aanwezig?
Laat maar ook, ik ben het kutwijf, die iets begon met Ryan en dat liep spaak.quote:Op zondag 2 mei 2004 03:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het getuigt van weinig hoffelijkheid om conversaties te larderen met dergelijke opmerkingen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |