quote:Vroeg ik mij het volgende af: Is het door de media aangedragen maatschappelijk verzet dat volgens velen zo'n ongelofelijk breed draagvlak vindt eigenlijk wel gegrond ?. In mijn eigen omgeving merk ik dat er (ook onder PvdA stemmers) nauwelijks groot verzet is. Ook van familieleden in de wat kleinere dorpen hoor ik nauwelijks iets over protestacties en hulpcampagnes. Graag zou ik willen weten wie voorbeelden uit zijn/haar omgeving kent die in aktie gaan komen, of die zelf het voortouw gaan nemen. Ik zet namelijk ernstige vraagtekens bij de dingen die er de laatste tijd in de media beweerd worden.
RIJSWIJK (ANP) - De steun voor de strenge asielplannen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) onder de Nederlandse bevolking is weer toegenomen. Dat blijkt uit een representatieve peiling van onderzoeker Maurice de Hond, die zondag is gepubliceerd.Volgens de jongste cijfers staat 61 procent van de Nederlandse bevolking achter de minister. Eerder brokkelde de instemming met haar uitzetbeleid nog af van 65 tot 55 procent. De Hond schrijft het herstel van het vertrouwen toe aan het optreden in de media van de minister en de opstelling van PvdA-voorzitter Koole. Hij riep gemeentebestuurders van zijn partij op tot verzet tegen de plannen van Verdonk.
Onder aanhangers van opppositiepartijen groeide het enthousiasme voor het uitzetbeleid van Verdonk het sterkst, behalve bij de PvdA. Bij sympathisanten van de grootste oppositiepartij staat toch nog 37 procent achter de VVD-minister.
Vooral onder D66-aanhang groeide de steun voor Verdonk. Wees bij de vorige peiling van De Hond nog een ruime meerderheid van de D66'ers haar beleid af, nu staat een kleine meerderheid (52 procent) achter haar.
De Hond heeft de stemming op vier dagen gepeild, 26 en 29 januari en 3 en 6 februari. Per dag zijn er minstens duizend mensen ondervraagd
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 08-02-2004 23:22]
Dubbeltopic dus!!!
quote:Heeft er niks mee te maken. Ik vraag mij een en ander af en dat sluit niet aan bij jouw topic.
Op zondag 8 februari 2004 23:09 schreef SCH het volgende:
Loopt al een discussie over in dit topic:
Verdonks terugkeerbeleid: op naar het debatDubbeltopic dus!!!
quote:Mijn topic???
Op zondag 8 februari 2004 23:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Heeft er niks mee te maken. Ik vraag mij een en ander af en dat sluit niet aan bij jouw topic.
Je moet gewoon niet voor iedere scheet een nieuw topic openen. Het gaat in dat topic allang over deze vragen en je voegt er niks aan toe.
Slotje.
quote:Nee dat gaat het niet. En nou stoppen met brulboeien en weer on topic gaan.
Op zondag 8 februari 2004 23:12 schreef SCH het volgende:[..]
Mijn topic???
Je moet gewoon niet voor iedere scheet een nieuw topic openen. Het gaat in dat topic allang over deze vragen en je voegt er niks aan toe.
Slotje.
quote:Dat gaat het wel. En nou eens stoppen met dat domme geflame van je. Hoeveel topics wil je over hetzelfde onderwerp openen?
Op zondag 8 februari 2004 23:13 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee dat gaat het niet. En nou stoppen met brulboeien en weer on topic gaan.
Je maakt geen enkel punt duidelijk. Het slaat toch nergens op om te zeggen: ik hoor niet van mijn familie of vrienden? Jezusmina, hoe sneu kunnen je argumenten zijn. Je kan toch gewoon zelf zoeken. Google er eens op en bingo!
Slotje!!!
Een asielzoeker moet weer terug als het in zijn eigen land weer veilig is. Dat was de hele opzet van asielzoekers.
quote:Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
Op zondag 8 februari 2004 23:16 schreef Verbal het volgende:
Ik zie niet in waarom maatschappelijk verzet ongegrond zou zijn.V.
Volgens de media is half Nederland in opstand gekomen tegen het beleid van Verdonk. De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
quote:Bron? En nou serieus, je kunt niet alles zomaar roepen. Graag een bron dat half Nederland in opstand is, 8 miljoen mensen dus.
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
Volgens de media is half Nederland in opstand gekomen tegen het beleid van Verdonk. De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
quote:Wel 2.000 mensen laatst in een kerk, Het Journaal had het over een massale demonstratie en dat voor 0.0125& van de Nederlandse bevolking.
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
quote:Tsja, De Hondt heeft er vaker schromelijk naast gezeten met peilingen. En mijn omgeving spreekt dit niet tegen, maar ik heb ook niet de illusie dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigt. De omgeving van een gemiddelde neonazi zien zichzelf als een überras en willen mensen vergassen. Is dat dan meteen representatief, 'omdat het de omgeving is'?
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
Zou wat wezen...
V.
quote:Die bron zou ik ook graag willen hebben. De meest recente peiling van De Hondt wijst namelijk uit dat dit totaal niet het geval is.
Op zondag 8 februari 2004 23:18 schreef SCH het volgende:Graag een bron dat half Nederland in opstand is, 8 miljoen mensen dus.
quote:Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wel 2.000 mensen laatst in een kerk, Het Journaal had het over een massale demonstratie en dat voor 0.0125& van de Nederlandse bevolking.
quote:Opa vertelt
Op zondag 8 februari 2004 23:21 schreef SCH het volgende:[..]
Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
quote:Nee Goodluck. Nu een echte bron. Lul er niet om heen. Waar zegt de media dat half nederland in protest is.
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Goodluck het volgende:[..]
Die bron zou ik ook graag willen hebben. De meest recente peiling van De Hondt wijst namelijk uit dat dit totaal niet het geval is.
Je hebt je zelf weer voorbij geluld. Het is onzinnig wat je beweert. Dat weet je zelf ook wel. Er is veel protest, dat is gewoon een gegeven. Maar niemand heeft gezegd dat half Nederland in protest is. Hoe kom je daar nou toch bij?????????????
quote:Verder nog iets? Ik heb gelijk dus, dank je.
Op zondag 8 februari 2004 23:22 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Opa vertelt
![]()
quote:(>50%) * (aantal inwoners van Leeuwarder) <<< 2.000
Op zondag 8 februari 2004 23:21 schreef SCH het volgende:[..]
Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
quote:Wat snap je er niet aan dat 2000 mensen veel is. Je moet het afzetten tegen wat er normalitair op dit soort avonden afkomt, een man of 50. Dus dit is veel.
Op zondag 8 februari 2004 23:24 schreef Kaalhei het volgende:[..]
(>50%) * (aantal inwoners van Leeuwarder) <<< 2.000
NIet?
quote:Oh, je wilt horen welke media dat gezegt hebben.
Op zondag 8 februari 2004 23:23 schreef SCH het volgende:[..]
Nee Goodluck. Nu een echte bron. Lul er niet om heen. Waar zegt de media dat half nederland in protest is.
- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
quote:Komop SCH, niet op de man gaan spelen. Voor flamen en trollen hebben we hier een apart topic.
Je hebt je zelf weer voorbij geluld. Het is onzinnig wat je beweert. Dat weet je zelf ook wel. Er is veel protest, dat is gewoon een gegeven. Maar niemand heeft gezegd dat half Nederland in protest is. Hoe kom je daar nou toch bij?????????????
quote:Dan hebben de media het NOS-Journaal haar werk toch goed gedaan.
Op zondag 8 februari 2004 23:24 schreef SCH het volgende:[..]
Wat snap je er niet aan dat 2000 mensen veel is. Je moet het afzetten tegen wat er normalitair op dit soort avonden afkomt, een man of 50. Dus dit is veel.
quote:En nou kappen.
Op zondag 8 februari 2004 23:25 schreef Goodluck het volgende:[..]
Oh, je wilt horen welke media dat gezegt hebben.
O.A:- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
[..]Komop SCH, niet op de man gaan spelen. Voor flamen en trollen hebben we hier een apart topic.
Je komt met een bron of je zegt eerlijk dat je maar wat lult.
Wanneer is er door wie gezegd dat half Nederland in protest is??
Nou??? Een quote graag, half nederland.
quote:Natuurlijk. Maar wellicht merken verschillende mensen een breed maatschappelijk verzet in hun omgeving. Als ik de media mag geloven is dat breed aanwezig in geheel Nederland. Aangezien Fok! bijna alle lagen van de bevolking uit alle windstreken vertegenwoordigt moet er bij veel mensen toch wat van te merken zijn. (uitgaande van wat de media zoal zegt)
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Verbal het volgende:[..]
Tsja, De Hondt heeft er vaker schromelijk naast gezeten met peilingen. En mijn omgeving spreekt dit niet tegen, maar ik heb ook niet de illusie dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigd. De omgeving van een gemiddelde neonazi zien zichzelf als een überras en willen mensen vergassen. Is dat dan meteen representatief, 'omdat het de omgeving is'?
Zou wat wezen...
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 08-02-2004 23:30]
quote:Heb je doppen in je ogen ?
Op zondag 8 februari 2004 23:27 schreef SCH het volgende:[..]
En nou kappen.
Je komt met een bron of je zegt eerlijk dat je maar wat lult.
Wanneer is er door wie gezegd dat half Nederland in protest is??
Nou??? Een quote graag, half nederland.
quote:Bron: plublieke omroep.
O.A:- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
quote:Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik denk dat Fok! absoluut geen representateive vertegenwoordiging van de Nederlandse bevolking is, integendeel.
Op zondag 8 februari 2004 23:28 schreef Goodluck het volgende:
[...]Aangezien Fok! bijna alle lagen van de bevolking uit alle windstreken vertegenwoordigt [...]
quote:Waarom heb je dit gedaan, als ik vragen mag?
Op zondag 8 februari 2004 23:28 schreef Goodluck het volgende:[..] ...vertegenwoordigd... [..]
V.
quote:Hij heeft het toch verbeterd na twee minuten?
Op zondag 8 februari 2004 23:41 schreef Verbal het volgende:[..]
Waarom heb je dit gedaan, als ik vragen mag?
V.
quote:Eeeh, hij heeft het verslechterd. Ik vraag mij af waarom iemand de moeite doet om een t in een d te wijzigen in de quote van iemand anders als dat niet hoeft
Op zondag 8 februari 2004 23:44 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Hij heeft het toch verbeterd na twee minuten?
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Verbal het volgende:...dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigt...
quote:Zal wel aan mij liggen...
Op zondag 8 februari 2004 23:28 schreef Goodluck het volgende:Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Verbal het volgende:
...dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigd...
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 09-02-2004 00:01]
quote:Zullen we stoppen met dit gekruidenier op de ckomma ?
Op zondag 8 februari 2004 23:57 schreef Verbal het volgende:[..]
Eeeh, hij heeft het verslechterd. Ik vraag mij af waarom iemand de moeite doet om een t in een d te wijzigen in de quote van iemand anders als dat niet hoeft
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-02-2004 00:02]
quote:Mischien niet. Maar dan nog zijn alle politieke kleuren uit alle windstreken vertegenwoordigt. Daar moet je toch wel een en ander uit kunnen opmaken me dunkt.
Op zondag 8 februari 2004 23:34 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik denk dat Fok! absoluut geen representateive vertegenwoordiging van de Nederlandse bevolking is, integendeel.
quote:Het is komma.
Op zondag 8 februari 2004 23:57 schreef Goodluck het volgende:[..]
Zullen we stoppen met dit gekruidenier op de comma ?
En nee. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je zoiets raars doet.
V.
quote:Dat was nou juist de grap. Geen gevoel voor humor ?
Op maandag 9 februari 2004 00:01 schreef Verbal het volgende:[..]
Het is komma.
En nee. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je zoiets raars doet.
V.
Back on topic *zucht*
quote:Hee, inderdaad; als dàt een grap was, dan heb jij inderdaad geen gevoel voor humor.
Op maandag 9 februari 2004 00:02 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat was nou juist de grap. Geen gevoel voor humor ?
Maar het is je vergeven, excuses aanvaard.
V.
quote:Nog iets ontopic te melden?
Op maandag 9 februari 2004 00:04 schreef Verbal het volgende:[..]
Hee, inderdaad; als dàt een grap was, dan heb jij inderdaad geen gevoel voor humor.
V.
quote:Zowieso is de PvdA sinds het aantreden van Wouter Bos een populistische partij geworden. Je hoort ze steeds meer zaken die "lekker liggen" naar buiten brengen als statement . Dit vertaalde zich recentelijk onderandere in het "opbieden" tegen andere partijen m.b.t eisen die aan mogelijke migranten gesteld moeten worden. Ook de recente aktie van Koole waarbij hij eerst een statement maakte en het later weer introk nadat bleek dat het plubliekelijk toch allemaal een beetje anders uitpakte is hier een mooi voorbeeld van.
Op zondag 8 februari 2004 23:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat mij opvalt is dat het verzet in Friesland groter lijkt dan in andere delen van Nederland. Hoe komt dat? Mijn redenering is dat het in Friesland nog allemaal relatief leefbaar is en dat allochtonen om die reden nog niet op de irritatiegrens van autochtonen zitten. Verder lossen Friezen in dorpen hun zaakjes graag zelf op, door af en toe eens een kei bij iemand naar binnen de donderen (ken een Fries die daar regelmatig rapport van doet. Niet als keiengooier, maar als nieuwsbrenger). Nu er toch mensen weg moeten, kan ik mij voorstellen dat mensen er geshockeerd van zijn, omdat het niet als een probleem/overlast werd ervaren. In dat kader zou je dan voor een verplichte spreiding van allochtonen over het hele land moeten zijn. Dat brengt echter ook weer nieuwe problemen met zich mee en zou grondig onderzocht moeten worden. In het geluk van Nederland op ned3 deed Wouter Bos een frappante uitspraak; Hij verklaarde dat de PvdA het harder had willen uitvoeren, maar dat ze zich niet zo hard uitlieten, omdat ze anders kiezers voor het hoofd zouden stoten. Het PvdA-beleid is dus niet gericht op oplossen, maar op behoud van kiezers. Totaal ongeloofwaardig geworden dus. Verdonk verdient een 10 voor haar moed en doorzettingsvermogen.
Ik vertrouw ze i.i.g voor geen ene meter.
quote:Het blijkt juist dat het ongegrond is dat de media en de linkse politieke partijen het over maatschappelijk verzet hebben.
Op zondag 8 februari 2004 23:16 schreef Verbal het volgende:
Ik zie niet in waarom maatschappelijk verzet ongegrond zou zijn.V.
quote:Dat verklaart zich natuurlijk in het feit dat ze oppositie voeren, maar dat je je idealen bijstelt om zoveel mogelijk kiezers te trekken vind ik zeer vreemd. Was echt zeer frappant van Bos.
Op maandag 9 februari 2004 00:08 schreef Goodluck het volgende:[..]
Zowieso is de PvdA sinds het aantreden van Wouter Bos een populistische partij geworden. Je hoort ze steeds meer zaken die "lekker liggen" naar buiten brengen als statement . Dit vertaalde zich recentelijk onderandere in het "opbieden" tegen andere partijen m.b.t eisen die aan mogelijke migranten gesteld moeten worden. Ook de recente aktie van Koole waarbij hij eerst een statement maakte en het later weer introk nadat bleek dat het plubliekelijk toch allemaal een beetje anders uitpakte is hier een mooi voorbeeld van.
Ik vertrouw ze i.i.g voor geen ene meter.
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:04 schreef Verbal het volgende:[..]
Hee, inderdaad; als dàt een grap was, dan heb jij inderdaad geen gevoel voor humor.
V.
dus......
Gaan de usual suspects alweer een topic verneuken omdat de inhoud hun niet bevalt?
quote:[om nog effe offtopic te blijven]
Op maandag 9 februari 2004 00:11 schreef Kaalhei het volgende:[..]
dus......
Gaan de usual suspects alweer een topic verneuken omdat de inhoud hun niet bevalt?
quote:Want?
Op maandag 9 februari 2004 00:11 schreef Steijn het volgende:[..]
Het blijkt juist dat het ongegrond is dat de media en de linkse politieke partijen het over maatschappelijk verzet hebben.
V.
quote:Sorry?
Op maandag 9 februari 2004 00:11 schreef Kaalhei het volgende:[..]
dus......
Ik begin hier toch niet met het maken van 'grapjes'
V.
quote:Ik denk dat "Koole gate" (om er maar eens een lekkere populistische term tegenaan te gooien) ze nu wel geleerd heeft dat Nederlanders niet in ieder populistisch trucje trappen.
Op maandag 9 februari 2004 00:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat verklaart zich natuurlijk in het feit dat ze oppositie voeren, maar dat je je idealen bijstelt om zoveel mogelijk kiezers te trekken vind ik zeer vreemd. Was echt zeer frappant van Bos.
Neem maar van mij aan dat het geheel naar p.r-maatstaven de komende weken weer even behoorlijk stil wordt rondom de PvdA. Om vervolgens weer terug te komen als ze weer lekker makkelijk kunnen scoren op een onderwerp dat anderen inmiddels hebben aangeboord.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-02-2004 00:18]
En met je schrijnende gevallen; ga eens in bangladesh rondlopen. Haal de hele wereld maar hierheen he...
quote:Waarom zet jij continu "V." onder je post? Is dat soms ook grappig? Je komt nogal zuigend en irritant over. Wat begrijp je nog niet ontopic?
Op maandag 9 februari 2004 00:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Sorry?
Ik begin hier toch niet met het maken van 'grapjes'
V.
quote:Wat Koole deed vond ik zeer kwalijk, ik vraag me zelfs af of het niet strafbaar is wat hij deed. Onnodig opruien en aanzetten tot bestuurlijke ongehoorzaamheid.
Op maandag 9 februari 2004 00:16 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik denk dat "Koole gate" (om er maar eens een lekkere populistische term tegenaan te gooien) ze nu wel geleerd heeft dat Nederlanders niet in ieder populistisch trucje trappen.
Neem maar van mij aan dat het geheel naar p.r-maatstaven de komende weken weer even behoorlijk stil wordt rondom de PvdA. Om vervolgens weer terug te komen als ze weer lekker makkelijk kunnen scoren op een onderwerp dat anderen inmiddels hebben aangeboord.
quote:Oftewel het ondermijnen van de democratie.
Op maandag 9 februari 2004 00:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat Koole deed vond ik zeer kwalijk, ik vraag me zelfs af of het niet strafbaar is wat hij deed. Onnodig opruien en aanzetten tot bestuurlijke ongehoorzaamheid.
quote:Precies. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de PvdA een criminele organisatie is met zo'n voorzitter.
Op maandag 9 februari 2004 00:20 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Oftewel het ondermijnen van de democratie.
quote:Als de PvdA burgemeesters en bestuurders ook daadwerkelijk gehoor zouden geven aan zijn oproep zou hij wettelijk gezien inderdaad strafbaar zijn. Niet alleen de uitvoerder van een misdrijf is verantwoordelijk, ook de opdrachtgever.
Op maandag 9 februari 2004 00:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat Koole deed vond ik zeer kwalijk, ik vraag me zelfs af of het niet strafbaar is wat hij deed. Onnodig opruien en aanzetten tot bestuurlijke ongehoorzaamheid.
quote:Ik hoop ook voor de PvdA dat ze deze man zo snel mogelijk op een zijspoor zetten.
Op maandag 9 februari 2004 00:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Precies. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de PvdA een criminele organisatie is met zo'n voorzitter.
quote:Koole is nog een softie vergeleken met wat er daar elders in de partij allemaal rondloopt.
Op maandag 9 februari 2004 00:24 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Ik hoop ook voor de PvdA dat ze deze man zo snel mogelijk op een zijspoor zetten.
Als ze dat niet doen komt het beeld van een criminele organisatie snel in zicht.
quote:Noem eens wat dan. Of bedoel je het standaard vergrijste PvdA voetvolk dat straks massaal in de sociale regelingen gaat zitten?
Op maandag 9 februari 2004 00:26 schreef Goodluck het volgende:[..]
Koole is nog een softie vergeleken met wat er daar elders in de partij nog rondloopt.
quote:Ik noem een Klaas De Vries. Hoofdverantwoordelijke voor de slechte beveiliging van wijlen Fortuyn. Vrijgepleit door een comissie die aan alle kanten rammelde en waarvan de voorzitter regelmatig bij Kok op de koffie gaat.
Op maandag 9 februari 2004 00:28 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Noem eens wat dan. Of bedoel je het standaard vergrijste PvdA voetvolk dat straks massaal in de sociale regelingen gaat zitten?
Bos himself is mischien nog wel de grootste leugenaar. Het gevaar bij Bos is dat het een wolf in schaapskleren is die zijn ware aard pas laat zien als hij de macht heeft. Dergelijke streken waren hem als staatssecretaris ook al niet vreemd.
Maar goed, voor dit een PvdA-topic wordt kunnen we beter back on topic gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |