Heb vrijdag haar album gehaald en vind het wel lekker klinken. Beetje erg Queens of the Stone Age-achtig alleen.. Je kan goed horen dat Nick Oliveri en Josh Homme eraan hebben meegewerkt. QotSA is leuk, maar op zich jammer dat je zo goed hoort dat ze hierdoor niet helemaal een eigen stijl heeft. Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze door QotSa geinspireerd is..
Wat vinden jullie van haar en haar album?
quote:Is 1 van de beste nrs op het album, vind ik.
Op zondag 8 februari 2004 20:51 schreef Fixxxer het volgende:
Ja ik ken alleen followed the waves, van die clip maar ik vind het wel ok.
Het staat ook wel stoer zo'n vrouwke met zo'n grote bas.
quote:De laatste paar weken hoor ik flink wat mensen over haar praten, anders
Op maandag 9 februari 2004 00:32 schreef Fixxxer het volgende:
Volgens mij heeft ze nog niet veel mensen bereikt.
Ik ga maar eens kijken of ik ergens iets van het nieuwe album kan downloaden, ben erg benieuwd. En even kijken wat het moet kosten.
quote:[heelergofftopic] uit welk nr komt jouw signature ook alweer?[/heelergofftopic]
Op maandag 9 februari 2004 14:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
-Edit- IK WEEET HET WEER! Uit een nr van Electric Six!
[Dit bericht is gewijzigd door Foxxy op 09-02-2004 14:44]
quote:Dance Commander van Electric Six.
Op maandag 9 februari 2004 14:42 schreef Foxxy het volgende:[..]
[heelergofftopic] uit welk nr komt jouw signature ook alweer?[/heelergofftopic]
Ik vind haar stem alleen nog niet ruw genoeg. Bij haar muziek hoort een raspende schreeuwende whiskey stem
Verder een leuke aanvulling op m'n cd-collectie
Sorry Angel, ik zag net dat jij ook al die link gegeven hebt...
Ik vind hem zeker niet slechter dan het materiaal van Hole, 't valt namelijk niet te vergelijken. Hole maakt meer grunge/punk/pop, terwijl Auf der Maur's stijl meer sprookjesrock/symphonische rock is (naar mijn idee).
Gewoon een supergoeie aanwinst voor mijn 'platen'-kast!
quote:Ze deed alleen maar mee met de laatste tourne. In Hole heeft ze 5 jaar in gezeten
Op dinsdag 10 februari 2004 15:22 schreef George-Butters het volgende:
vergeet de smashing pumkins niet!
quote:Geeft niks hoor. Misschien dat iemand het op deze manier ook nog eens bekijkt, want slechts 29 views voor een B&H-topic is eigenlijk veel te weinig, zeker als voor Melissa Auf der Maur.
Op maandag 9 februari 2004 15:43 schreef George-Butters het volgende:
Sorry Angel, ik zag net dat jij ook al die link gegeven hebt...
quote:anderhalve week terug
Op woensdag 11 februari 2004 11:50 schreef George-Butters het volgende:
Wanneer komt ze naar Nederland?
quote:...en begin april waarschijnlijk voor optreden in Amsterdam...
Op woensdag 11 februari 2004 11:56 schreef Tokus het volgende:[..]
anderhalve week terug
Check de Nieuwe Revu van deze week voor info over Melissa...
quote:(y)
Op dinsdag 10 februari 2004 00:51 schreef cleany het volgende:
ze stond in het voorprogramma van A Perfect Circle en ik heb 3 nummers gekeken, want de originaliteit was heel erg ver te zoeken en het boeide me niet echt...
quote:Ze zat volgens mij al sinds 1995 in Hole
Op woensdag 11 februari 2004 12:07 schreef ranja het volgende:
Ik ben wel benieuwd... ze deed bij Hole toch alleen mee op Celebrity skin, het minste Hole album vind ik. Wordt tijd dat ze op de luisterpaal komtCourtney staat daar wel al.
quote:Ze heeft volgens mij 5 jaar in Hole gespeeld, dus zal vast wel op meer albums meedoen inderdaad.
Op woensdag 11 februari 2004 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ze zat volgens mij al sinds 1995 in Hole
Ik vind het wel goed klinken trouwens. Mag van mij op Pinkpop komen.
quote:Verdomd, je hebt gelijk. Niet echt productief.
Op woensdag 11 februari 2004 13:22 schreef ranja het volgende:
Hole heeft lang niks gedaan hoor... volgens mij zat ze op Live through this er nog niet bij, dat album kwam uit vlak na Kurt's dood en volgens mij vlak voor voorganger Kristen Pfaff's dood. Daarna heeft Hole nog maar 1 album gemaakt... afgezien van een verzamelaar.
[Dit bericht is gewijzigd door S_ op 11-02-2004 16:31]
quote:net alsof Love dat wel is...
Op woensdag 11 februari 2004 16:30 schreef S_ het volgende:
Ze heeft maar aan 4 nummers meegewerkt op Celebrity Skin (Awful, Reasons to Beautiful, Use Once and Destroy en Boys on the Radio) Courtney Love heeft wel eens gezegd dat ze niet zo'n goeie songwriter is.
quote:Laatste keer dat ik luisterde niet.
Op woensdag 11 februari 2004 19:50 schreef Tokus het volgende:[..]
net alsof Love dat wel is...
quote:Courtney Love zou een goede songwriter nog niet herkennen als ze er mee getrouwd zou zijn.
Op woensdag 11 februari 2004 19:50 schreef Tokus het volgende:
net alsof Love dat wel is...
quote:Bijna goed:
Op woensdag 11 februari 2004 12:17 schreef Love Mae King het volgende:[..]
...en begin april waarschijnlijk voor optreden in Amsterdam...
WOE 31 MAART 2004 | AUF DER MAUR | MELKWEG MAX | AMSTERDAM
je zit in het verkeerde topic, druif!quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Iemand het nieuwe Courtney Love album al gehoord? Het eerste nummer klinkt precies als Celebrity Skin, en het is net of ze tijdens de opnamen straalbezopen was. (Waarom verbaast mij dit niet?)
quote:Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Litpho het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 11 februari 2004 19:50 schreef Tokus het volgende:<br>net alsof Love dat wel is...<hr></blockquote>Courtney Love zou een goede songwriter nog niet herkennen als ze er mee getrouwd zou zijn.
Gisteren geweest in Brussel (met een gebroken voet en dus op krukken). Steengoed. De cd is op de meeste songs wel nog ietsje beter. Niet moeilijk met zo'n legertje rasmuzikanten en een producer als chris goss. Maar "skin receiver" en "followed the waves" bleven wel héél goed overeind. Alleen jammer dat ze "taste you" in het Frans begon te zingen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:08 schreef Jimmy het volgende:
Volgende week woensdag in de Melkweg, ik heb mijn kaarten.
Lijkt me niet nee.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:03 schreef sir_Tachyon het volgende:
Had ze dan ook niet met Kuyss meegespeelt. Ik dacht dat ik dat ergens las.
Als je't over de cd hebt mag je "die drummer" ook gewoon Brant Bjork noemen hoor. Die heeft wél bij Kyuss gespeeld.quote:Het enelaatste nummer vindt is super. Maar de tekst van het laatste nummer vind ik lekker vaag (ook hoe ze het brengt). En ik vind die drummer lomp goed.
Wel ja, die grote jongens doen dus live niet mee. En das jammer. De kerel die Lanegan probeert te vervangen wordt heel erg onder de drums gemixt en heeft ook helemaal niet zo'n superstem als de echte Mark. En Homme's gezang wordt ook maar matig vervangen. Het geroep aan het begin van "followed the waves" doet Auf der Maur daarentegen wel helemaal zélf.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:27 schreef Jenny_park het volgende:
Taste you feat. Mark Lanegan (!) vind ik een erg goed nummer, heerlijk gitaarspel. En natuurlijk het laatste nummer met Josh Homme's herkenbare zanggeluiden![]()
Ik ga ook naar het concert!!
Daar, dus.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Rex_Everything het volgende:
[..]
Gisteren geweest in Brussel (met een gebroken voet en dus op krukken). Steengoed. De cd is op de meeste songs wel nog ietsje beter. Niet moeilijk met zo'n legertje rasmuzikanten en een producer als chris goss. Maar "skin receiver" en "followed the waves" bleven wel héél goed overeind. Alleen jammer dat ze "taste you" in het Frans begon te zingen.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:33 schreef sir_Tachyon het volgende:
Nu ziet ze er ook beter uit dan toen ze in de The Smashing Pumkins zat. Vind ik dan hoor?? Maarruh iedereen ff Fingers Crossed en hopen dat ze op een NLse festival komt. Want voor de Sugababes alleen ga ik geen geld neertellen.
Ze speelde gisteravond Taste You gewoon in het Engels. Ging alleen niet helemaa goedquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:13 schreef Rex_Everything het volgende:
[..]
Gisteren geweest in Brussel (met een gebroken voet en dus op krukken). Steengoed. De cd is op de meeste songs wel nog ietsje beter. Niet moeilijk met zo'n legertje rasmuzikanten en een producer als chris goss. Maar "skin receiver" en "followed the waves" bleven wel héél goed overeind. Alleen jammer dat ze "taste you" in het Frans begon te zingen.
[..]
Lijkt me niet nee.
[..]
Als je't over de cd hebt mag je "die drummer" ook gewoon Brant Bjork noemen hoor. Die heeft wél bij Kyuss gespeeld.
Gelezen..quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:24 schreef Dr.E het volgende:
Verslag van het concert: http://frontpage.fok.nl/review/1661
Uiteindelijk is ie ook verkrijgbaar als limited edition vinyl, maar voor de rest alleen digitaal. Hij is ook op iTunes te krijgen, ik ben niet zo kapot van iTunes, maar misschien werkt dat beter.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:50 schreef ranja het volgende:
Ik heb al een kaart voor Tivoli. Hm, film er bij? Blijkbaar.
Haar 1e album is wel goed. Die site topspin werkt niet zo goed bij mij, is de ep download only of ook als cd te krijgen?
Aw jammer, waarom niet? De download is zowat cd kwaliteit, en goedkoper dan waar je de cd, zou er een zijn, voor zou kopen i.v.m. productiekosten. Ik vind downloads een supermedium. En een leuke bijkomstigheid is dat het een makkelijkere en meer bereikbare manier van muziek aanbieden is voor mensen als Melissa (die haar muziek nu zelf uitbrengt).quote:
Ik ook niet. Download hem wel ergens. Ik ga toch geen $3 betalen, pffquote:
waar lees je dat trouwens?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef godigita het volgende:
Uiteindelijk is ie ook verkrijgbaar als limited edition vinyl,
Die wordt, als je het even aan een modje vraagt, gewoon weer geopend hoor.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:51 schreef godigita het volgende:
[ afbeelding ]
Het nieuwe project ist eindelijk da! Nou ja bijna dan. Ik wilde het oude topic omhoogschoppen, maar de laatste post stamt uit 2004 en het is locked until infinity dus dan maar zo.
Ai, toch wel? Ik heb even snel gekeken of er geluidsdragers lagen maar ik meende dus van niet. Stupid mequote:Op donderdag 27 november 2008 23:50 schreef ranja het volgende:
Gaaf concert inderdaadDie nieuwe nummers beloven veel goeds.
Ze hadden ook de ep te koop op 7"
Tof, die gaat op mijn wishlist. Ik moet het eerste album overigens ook nog kopen volgens mij. Zou kunnen dat die op mijn kerstlijstje staat, dus nog maar even niet zelf bestellen, wellicht krijg ik 'm wel.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:50 schreef ranja het volgende:
Gaaf concert inderdaadDie nieuwe nummers beloven veel goeds.
Ze hadden ook de ep te koop op 7"
Ja, het valt vies tegen schijnbaar, je eigen album releasen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:45 schreef ranja het volgende:
Ah, eindelijk? Dacht dat het album al voor afgelopen voorjaar bedoeld was.
Ben nog steeds benieuwd
Beter laat dan nooit, merge aangevraagdquote:Op donderdag 20 november 2008 09:51 schreef godigita het volgende:
Het nieuwe project ist eindelijk da! Nou ja bijna dan. Ik wilde het oude topic omhoogschoppen, maar de laatste post stamt uit 2004 en het is locked until infinity dus dan maar zo.
Idem hier. Een ontzettend stoer en lekker..ze is rood, dat scheeltquote:Op donderdag 20 november 2008 10:14 schreef ruud.nl het volgende:
Zij is wel stoer.![]()
Ik heb haar destijds in het voorprogramma van A Perfect Circle gezien, dat klonk best goed,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |