you are not the only one...quote:Op zondag 29 februari 2004 18:13 schreef liro het volgende:
En wat vinden julie van deze ????
[afbeelding]
was het de bedoeling om die sneeuw zo grijs te krijgen of had je geen goed licht?quote:Op zondag 29 februari 2004 20:06 schreef Abbadon het volgende:
ook maar weer eens een tweetal foto's van mij...
[afbeelding]
[afbeelding]
het licht was niet optimaal....begon al te schemeren, en ik wilde niet flitsen omdat m'n camera vrij dicht op de sneeuw zat, dan overbelicht het weer zo snel...quote:Op zondag 29 februari 2004 20:49 schreef fr.oosje het volgende:
was het de bedoeling om die sneeuw zo grijs te krijgen of had je geen goed licht?
mischien een stopje overbelichten?, is sowieso altijd aan te raden bij foto's in de sneeuw.quote:Op zondag 29 februari 2004 20:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
het licht was niet optimaal....begon al te schemeren, en ik wilde niet flitsen omdat m'n camera vrij dicht op de sneeuw zat, dan overbelicht het weer zo snel...
tja, keuzes...
...en nu is het ondertussen gesmoltenquote:Op zondag 29 februari 2004 22:12 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
mischien een stopje overbelichten?, is sowieso altijd aan te raden bij foto's in de sneeuw.
Ik had bij de eerste foto de scherptediepte precies andersom gedaan, dus de tak op de voorgrond onscherp en de bomen op de achtergrond scherp.quote:Op maandag 1 maart 2004 00:14 schreef Koning_SimonPils het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderweg met deA60
gemaakt........
Ja precies, als je hem zo klein ziet lijkt dat misschien zo.quote:Op maandag 1 maart 2004 20:05 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik had bij de eerste foto de scherptediepte precies andersom gedaan, dus de tak op de voorgrond onscherp en de bomen op de achtergrond scherp.
Foto 1, 3 en 4 vind ik de beste, waarbij foto 3 weer beter is dan 1. Het is nl een mooie portretfoto van de parkiet? zonder iets storends. Alle aandacht gaat naar het beestje. Mooiquote:Op dinsdag 2 maart 2004 12:49 schreef Caar2 het volgende:
Wat simpele experimentjes met de EOS 300D...
Wat vinden jullie...?
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Kies 1 onderwerp en ga daar mee aan de slag. Maak er een hele serie foto's van. Vanuit alle hoeken, dichtbij, veraf, met flits, zonder flits en kijk dan wat JOU het meeste aanspreekt. Meestal 1 of 2quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:24 schreef Troel het volgende:
Even een heel ritsje foto's Mijn ouders hebben dus sinds kort een Canon Powershot A80. Ik vind fotograferen leuk, maar ik moet nog heel veel leren. Hebben jullie misschien tips aan de hand van de foto's die ik deze week gemaakt heb?
lijk mij ook wel handig, leuk, leerzaam...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:57 schreef fr.oosje het volgende:
Het zou zo veel makkelijker zijn om deze foto;s te beoordelen als een iederen de exif info (iso f en sluitertijd e.d.) zouden vermelden. Soms zie ik onscherpe foto's en vraag me dan af komt dat door een lange sluitertijd of niet goedscherpstellen
Ik vind het jammer dat je maar zo weinig van de hand ziet (eigenlijk alleen de vingers). Mooier zou het misschien zijn als je de hand tot aan de pols liet zien ofzo. Verder is de belichting wel leuk gedaan.quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:53 schreef Caar2 het volgende:
Handen zijn erg fascinerend moet ik zeggen! Wat vinden jullie van deze.....?
[afbeelding]
Ik vind juist het schaduw-effect op de bovenkant van de hand wel mooi..... Goed gedaan!quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:15 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je maar zo weinig van de hand ziet (eigenlijk alleen de vingers). Mooier zou het misschien zijn als je de hand tot aan de pols liet zien ofzo. Verder is de belichting wel leuk gedaan.
Dat zei ik: de belichting is wél leuk gedaanquote:Op donderdag 4 maart 2004 20:20 schreef Black_Jack het volgende:
[..]
Ik vind juist het schaduw-effect op de bovenkant van de hand wel mooi..... Goed gedaan!
Opzich een leuke foto, ik zou echter een veel groter diafragma hebben gekozen (kleiner f getal dus) daardoor krijg je meer scherptediepte in je foto. In dit geval dus een onscherpe achtergrond wat de foto veel rustiger zou maken. Zwart wit vind ik hier goed gekozen, alleen die kadertjes he... dat vind ik dus helemaal nixquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:14 schreef Caar2 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
Die laatste foto is wat onscherp door de sluitertijd en het zoomen, ik heb em automatisch scherp gesteld niet met de hand! ik denk dat ik zelf iets bewogen heb, tijdens het maken vd foto!
Ik weet niet al de instellingen meer uit mijn hoofd. Bij die laatste was het iets van 1/100 en f7.0, maar heb gezoomd tot 300mm (bootje stond ver weg) dus dan is het heel moeilijk om em scherp te krijgen, dus om niet te bewegen.
hier btw nog een zwart/witje...
[afbeelding]
Leuk lijnen spel met de trap, alleen jammer dat hij net niet helemaal symetrisch is (vooral boven aan) dat zou wat mij betreft deze foto perfect maken. Ook hier is zwart wit een goede keuzequote:Op maandag 1 maart 2004 18:54 schreef SoeperKoe het volgende:
Ik heb er ook eentje
[afbeelding]
(ik ben nog wel een fotografie-guppie hoor)
Troel, wat wil je precies laten zien?? het is me niet helemaal duidelijk, het lijken mij meer testshots. Wat kan helpen is om eens goed te oefenen met 1 onderwerp, leef je er helemaal op uit. Fotografeer het vanuit elke hoek (hoog laag etc) en van af elke kant. van dicht bij en van ver af. Schiet lekker veel foto's en ga er dan eens rustig naar kijken wat vind je mooi en wat niet en ga vanuit daar verder. suc6 en laat je beste drie foto's van dat ene onderwerp hier maar eens zienquote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:24 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een heel ritsje foto's Mijn ouders hebben dus sinds kort een Canon Powershot A80. Ik vind fotograferen leuk, maar ik moet nog heel veel leren. Hebben jullie misschien tips aan de hand van de foto's die ik deze week gemaakt heb?
Mooie kleuren en licht, hoewel ik persoonlijk iets meer scherpte zou willen zien. en ja dat kadertje wat moet ik er van zeggenquote:Op woensdag 3 maart 2004 18:01 schreef Dropkick het volgende:
[afbeelding]
De kunst met food fotografie is, is dat het er lekker en vres moet uitzien. En dat heb ik hier niet. Nou moet ik wel zeggen dat food fotografie een van de moeilijkste dingen is om goed uit te voeren.quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:03 schreef Mastertje het volgende:
[afbeelding]
De kunst met food fotografie is, is dat het er lekker en vres moet uitzien. En dat heb ik hier niet. Nou moet ik wel zeggen dat food fotografie een van de moeilijkste dingen is om goed uit te voeren.quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:03 schreef Mastertje het volgende:
[afbeelding]
Deze gegevens zijn eigenlijk alleen relevant als er ook bij wordt vermeld waarom er juist voor die sluitertijd of diafragma is gekozen. Zonder context zijn het loze gegevens die niet in relatie staan tot de foto en diens kwaliteit.quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:19 schreef Tedda het volgende:
Ik vind het wel jammer dat sluitertijden en diafragma's niet bij de foto's worden vermeld.
Bovenste een prachtige "dromerige" foto. Een mooi kleurverloop in de lucht. Ik vraag me wel af wat er in de rechterbenedenhoek te zien is. Iets wittigs dat ook in het kader doorloopt??quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:25 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als de afbeeldingen niet werken, even rechtermuisknop 'Afbeelding weergeven' klikken
Ben pas net begonnen met fotograferen op deze manier, dus het kan nog wel beterMaar wat vinden jullie van deze 2?
Kan er eigenlijk niet zoveel van zeggen. Vind 'm bijna perfect. Misschien is de lichtvlek idd iets te helder. Maar anders zou je weer geen tekening hebben in het donkere gedeelte van de roos. Het blijft een compromie. Tenzij je het invult met een minimale belichting van het donkere gedeelte. Maar ik heb begrepen dat dat niet de bedoeling van low-keyfoto'squote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:56 schreef fr.oosje het volgende:
En hier eentje van mij, dan kunnen jullie ook lekker commetaar geven (hij staat ook in het lowkey hikey topic)
[afbeelding]
Iddquote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:59 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Bovenste een prachtige "dromerige" foto. Een mooi kleurverloop in de lucht. Ik vraag me wel af wat er in de rechterbenedenhoek te zien is. Iets wittigs dat ook in het kader doorloopt??
Oh wacht ik zie het.Je hebt een layer over de foto gelegt en dat als kader gebruikt
Onderste
Idee is leuk Vind 'mwel mooi, maar ook wat rommelig. In de achtergrond is niet alleen het huis tezien waar de bakstenen in de voorgrond naarverwijzen, maar ook een vaag kasje oid en de takken van de bomen. Ikvind dat een beetje storend.
![]()
eens! het had net iets minder moeten zijn hequote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:45 schreef Caar2 het volgende:
Bedankt voor de reacties op mijn foto's![]()
Mooie foto opzich Froos, alleen ik denk dat ik het licht aan de rechterkant net iets te fel vind. Iets
warmer licht zou mooier zijn.
Ouwesok, ik ben het niet helemaal met je eens, vaak worden er fouten gemaakt in de techniek, zonder de exif gegevens is het voor mij in ieder geval moeilijk te beoordelen wat iemand fout heeft gedaan, vandaar mijn vraagquote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Deze gegevens zijn eigenlijk alleen relevant als er ook bij wordt vermeld waarom er juist voor die sluitertijd of diafragma is gekozen. Zonder context zijn het loze gegevens die niet in relatie staan tot de foto en diens kwaliteit.
Jaren geleden god nee, begint ie weerheb ik het in een fotoclub eens meegemaakt dat iemand steeds bij een goeie foto vroeg naar sluitertijd en diafragma, in de heilige overtuiging dat het succes van de foto in die twee waarden besloten lag. Dat je ook nog het een en ander met je kadering en perspectief en weet ik niet wat allemaal nog meer moest doen ontging hem ten ene male.
Misschien is het wel een idee om wat meer technische gegevens mee te posten. Daarbij is het natuurlijk helemaal top wanneer je ook je technische keuzes weet te beargumenteren waarom je dus precies voor die technische oplossing koos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |