Wie kan mij meer verstellen over glaasje draaien, de risico's en misschien wel eigen belevenissen?
(en nee heb t niet over een of andere hippie maar een vrij slimme vrouw..)
quote:heb het net van a tot z doorgelezen alleen zo ''Huiver'' was het ook niet hoor...
Op zondag 8 februari 2004 13:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[Verslag] Glaasje draaien vanavond!Lees en huiver!!!
Ik zou er niet aan beginnen
Hebben deze jongens hierna nog weer een poging gewaagd? of zijn ze slim genoeg geworden?
Als je ff nadenkt is het niet logisch dat een geest (een overleden persoon? Dode mensen kunnen niks zeggen) via zo'n glaasje communiceert met levenden, om ze te pesten ofzo. Allemaal indianenverhalen, psychologisch effect, zoals al eerder is gezegd hier.
quote:heb het ook net gelezen jah.....en was nie zo huiverig neeh!
Op zondag 8 februari 2004 14:25 schreef N-I-X het volgende:[..]
heb het net van a tot z doorgelezen alleen zo ''Huiver'' was het ook niet hoor...
Hebben deze jongens hierna nog weer een poging gewaagd? of zijn ze slim genoeg geworden?
quote:Ik raad je sowieso aan om eens "glaasje draaien" in de search in te typen en dan te gaan bijlezen, want er zijn al ontzettend veel topics over geweest en daar staan ook ervaringen in.
Op zondag 8 februari 2004 13:38 schreef Wansl het volgende:
Mijn zusje heeft vriendinnen die bezig zijn met glaasje draaien. Ze zijn erg jong en hebben hier absoluut geen verstand van!Wie kan mij meer verstellen over glaasje draaien, de risico's en misschien wel eigen belevenissen?
Ik zou je iig aanraden om ervoor te zorgen dat je zusje en haar vriendinnetjes dit niet gaan doen. Rommelen met dingen waar je geen verstand van hebt, is nooit slim.
.
Mensen kunnen roepen dat het onzin is, maar er zijn ook genoeg mensen die na het glaasje draaien helemaal de weg zijn kwijt geraakt. Of ze zijn zelf in de war of ze ervaren ineens allemaal rare dingen in huis. Misschien onzin voor sommigen, maar vertel dat die mensen maar eens.
.
quote:Als je maar weet dat het onzin is, raak je ook niet in de war. Psychologisch effect enzo.
Op zondag 8 februari 2004 14:55 schreef MUUS het volgende:
Mensen kunnen roepen dat het onzin is, maar er zijn ook genoeg mensen die na het glaasje draaien helemaal de weg zijn kwijt geraakt. Of ze zijn zelf in de war of ze ervaren ineens allemaal rare dingen in huis. Misschien onzin voor sommigen, maar vertel dat die mensen maar eens..
quote:En dat is jouw mening en die mag je hebben.
Op zondag 8 februari 2004 15:01 schreef Rasing het volgende:[..]
Als je maar weet dat het onzin is, raak je ook niet in de war. Psychologisch effect enzo.
Ik denk alleen niet dat jonge meisjes er erg nuchter aan gaan beginnen, jij wel?
.
quote:Daarom zeg ik dat het onzin is, dat er niets kan gebeuren. Maar je hebt gelijk: als je er niet nuchter over denkt, moet je er inderdaad niet aan beginnen. Dan maak je jezelf gek.
Op zondag 8 februari 2004 15:13 schreef MUUS het volgende:[..]
En dat is jouw mening en die mag je hebben.
.
Ik denk alleen niet dat jonge meisjes er erg nuchter aan gaan beginnen, jij wel?
.
quote:Geesten zijn niet altjd slecht en weten ook niet alles....
Op zondag 8 februari 2004 14:41 schreef Tunerd het volgende:
Waarom zjn geesten altijd zlecht en weten altijd alles?
Het meeste wat je te horen krijgt is gewoon bullshit die de "geest" zelf verzonnen heeft, het is dus zo onbetrouwbaar als maar kan...
De rest word uit je eigen hoofd geplukt, je steld je namelijk open, anders werkt het niet...
Ergens hierboven zag ik het psychologisch effect staan...
Net alsof dat zo onschuldig is zeg, ook al roep je geen geest op, dan ben je wel bezig met geestenkracht(je eigen hersenen), daar wil je niet mee kloten, want het kan ontzettend fout gaan, of je het nu geesten noemt of een psychologisch effect, het resultaat blijft vaak hetzelfde, een berg problemen die ontzettend moeilijk tot niet op te lossen zijn...
quote:Wij gaan het binnenkort ook doen.
Op zondag 8 februari 2004 20:49 schreef ICTservice het volgende:
Ik zou dit dus nooit doen he
Mensen die het gaan uitproberen denken ''ik zou graag het gevoel willen meemaken en eens kijken wat het nou precies is''
Maar dit is gewoon spelen met je leven en je verstoord geesten enzow (Duh! vind je het gek dat ze dan gekke dingen met je gaan doen, met dingen laten zweven enzow)
Meningen verschilen he
Hmm... ik zou het niet doen want het lijkt me toch een iets TE grote uitdaging
quote:Zkr
Op zondag 8 februari 2004 21:06 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Wij gaan het binnenkort ook doen.
Met een webcam erbij en we doen uitgebreid verslag.
Ben toch wel benieuwd
quote:Nee dat niet..
Op zondag 8 februari 2004 22:09 schreef daeri het volgende:
sicko's....
quote:Daarom moet je die onzin over geesten niet geloven, dan is dat psychologisch effect ook weg.
Op zondag 8 februari 2004 21:00 schreef erodome het volgende:
Ergens hierboven zag ik het psychologisch effect staan...
Net alsof dat zo onschuldig is zeg, ook al roep je geen geest op, dan ben je wel bezig met geestenkracht(je eigen hersenen), daar wil je niet mee kloten, want het kan ontzettend fout gaan, of je het nu geesten noemt of een psychologisch effect, het resultaat blijft vaak hetzelfde, een berg problemen die ontzettend moeilijk tot niet op te lossen zijn...
Laat dingen met rust.
Glaasje draaien en het gebruik van tarotkaarten is niet onschuldig, maar zijn middelen om de mens in de macht van de demonische invloed en demonische wereld te krijgen.
quote:De duivel en demonen bestaan niet en als ze al bestonden hadden ze echt wel andere middelen om mensen in hun macht te krijgen dan een glas waarmee je letters aanwijst.
Op maandag 9 februari 2004 11:17 schreef Fearlezz het volgende:
Speel niet met de duivel en laat hem niet met jou spelenGlaasje draaien en het gebruik van tarotkaarten is niet onschuldig, maar zijn middelen om de mens in de macht van de demonische invloed en demonische wereld te krijgen.
quote:Jaa precies.. Het is toch raar om contact te krijgen d.m.v zo'n dom bord?!
Op maandag 9 februari 2004 11:20 schreef Rasing het volgende:De duivel en demonen bestaan niet en als ze al bestonden hadden ze echt wel andere middelen om mensen in hun macht te krijgen dan een glas waarmee je letters aanwijst.
quote:en als je ze dan toch zo wilt benoemen, dien je te weten dat ook zij uit 1 en dezelfde schepper komen.
Speel niet met de duivel en laat hem niet met jou spelenGlaasje draaien en het gebruik van tarotkaarten is niet onschuldig, maar zijn middelen om de mens in de macht van de demonische invloed en demonische wereld te krijgen.
quote:*Meld ( ik ben gedoopt door protestantse kerk... dus komt helemaal goed
Op maandag 9 februari 2004 11:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik zorg gewoon dat er hier ook een excorist klaarstaat mocht het misgaan
quote:Als mijn zuster nog ergens anders gaat wonen dat zijn ze hier ook allemaal weg
Op maandag 9 februari 2004 12:53 schreef EminemRulezz het volgende:
Bij ons in huis zijn tijdje geleden alle stoute geesten uitgedreven
quote:Zekerz.. Ff een paar lesjes latijn en dat gaat helemaal goedkomen
Op maandag 9 februari 2004 12:57 schreef ill_Bill het volgende:*Meld ( ik ben gedoopt door protestantse kerk... dus komt helemaal goed
)
quote:Je hoort altijd de slechte dingen maar de meeste mensen die merken helemaal niets nadat ze glaasje hebben gedraaid.
Op maandag 9 februari 2004 14:03 schreef diertjuh het volgende:
ik geloof wel dat de duivel etc enzow bestaan maar ik zou echt nooit glaasje gaan draaien ik durf wel veel vind ik maar dat zou ik nooit doen want ik heb der ook veel over gelezen en gehoord en dat was echt nix goeds enzow
quote:jah het lijkt mij ook wel spannend maar ook eng en ik zou het toch niet doen
Op maandag 9 februari 2004 14:06 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Je hoort altijd de slechte dingen maar de meeste mensen die merken helemaal niets nadat ze glaasje hebben gedraaid.
Maar ik heb nog nooit zo'n geest ofzo gezien of gehoord dus ik ben wel benieuwd
quote:Zeker pier
Op maandag 9 februari 2004 15:27 schreef piertje2 het volgende:
ik vind het ook erg intressant dus ik ga het binnekort ook ff proberen [afbeelding]
quote:Het bord zorgt ook niet dat de geesten opgeroepen worden.
Op maandag 9 februari 2004 11:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Jaa precies.. Het is toch raar om contact te krijgen d.m.v zo'n dom bord?!
Ze kunnen toch net zo goed wat tegen je zeggen zonder zo'n bord?!
Maargoed we gaan het binnenkort in realiteit proberen want we zijn natuurlijk wel nieuwsgierig
quote:Als je pillen slikt of paddo, en je komt met een geest in aanraking. Puuu, met drugs is je kans op uittreden veel groter... dat lijkt me dus zeker geen goed idee. Bedenk maar wat die geest dan allemaal zou kunnen doen.
Op zondag 8 februari 2004 22:17 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Nee dat niet..
Ik zou het eerder nieuwsgierigheid noemen
Zou het trouwens kwaad kunnen als we wat paddo's zouden eten of wat Pillen zouden slikken(niet teveel trouwens)?!!
Klinkt raar maar als ik paddo's heb gegeten ben ik voor niemand bang
En geesten oproepen doe je niet dagelijks he
quote:Hoe kunnen een paar kaarten nu niet onschuldig zijn?
Dat je dat van glaasje draaien zegt, okay, maar van tarotkaarten?
En demonisch? Pfieuw.
.
quote:Glas en hout met letters kunnen je dan toch ook niks doen? Waarom ouija wel en tarot niet?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:43 schreef MUUS het volgende:[..]
Hoe kunnen een paar kaarten nu niet onschuldig zijn?
. Papier en karton kan je niets doen, hoor, want je zit niks op te wekken oid. Geloof je nu werkelijk dat dat je iets zou kunnen doen?
Dat je dat van glaasje draaien zegt, okay, maar van tarotkaarten?
En demonisch? Pfieuw.
.
quote:Het bord zelf zal je idd niets aandoen, nee, maar met een ouija-bord wek je iets op en met kaarten niet.
Op woensdag 11 februari 2004 15:25 schreef Rasing het volgende:[..]
Glas en hout met letters kunnen je dan toch ook niks doen? Waarom ouija wel en tarot niet?
Een ouijabord gebruik je om dingen van 'buiten' aan te trekken en de kaarten zijn puur voor jezelf en daar komt niks van 'buiten' bij kijken, want het antwoord ligt toch al in jezelf.
.
quote:Hierna geen poging meer gewaagd, maar heb al een paar keer aangegeven in m'n vriendengroep dat ik 't graag nog een keer wilde doen. Dus misschien binnenkort?
Op zondag 8 februari 2004 14:25 schreef N-I-X het volgende:[..]
heb het net van a tot z doorgelezen alleen zo ''Huiver'' was het ook niet hoor...
quote:Als je toch de Dood trekt, dan ga je toch ook dood ofzo? Ben niet zo'n expert verder...
Op woensdag 11 februari 2004 15:30 schreef MUUS het volgende:[..]
Het bord zelf zal je idd niets aandoen, nee, maar met een ouija-bord wek je iets op en met kaarten niet.
. Het ouijabord is gemaakt om geesten aan te trekken en de kaarten zijn gemaakt om wat inzicht in jezelf te krijgen.
Een ouijabord gebruik je om dingen van 'buiten' aan te trekken en de kaarten zijn puur voor jezelf en daar komt niks van 'buiten' bij kijken, want het antwoord ligt toch al in jezelf.
.
Wat ik vreemd vind is dat een 'geest' een glas nodig zou hebben om letters aan te wijzen. Als hij een glas kan bewegen kan ie ook typen (bijvoorbeeld). En als ie dan gewoon typt wie hij is en waar hij vandaan komt (hallo, ik ben je opa, alles is hier flex) dan is dat toch veel makkelijker dan zo'n vaag bord, wat ook nog s te beinvloeden is door mensen die anderen voor de gek willen houden
.
quote:Nee joh! Even heel globaal gezegd staat die kaart voor moeilijke tijden. (geweest of moeten nog komen)
Op woensdag 11 februari 2004 15:35 schreef Rasing het volgende:[..]
Als je toch de Dood trekt, dan ga je toch ook dood ofzo? Ben niet zo'n expert verder...
quote:Typen is nog veel preciezer dan een glas duwen. Jij met ook gecontreerder bezig zijn om een stukje te typen dan dat je een glas wat verschuift. Kost meer energie, zeg maar.
Wat ik vreemd vind is dat een 'geest' een glas nodig zou hebben om letters aan te wijzen. Als hij een glas kan bewegen kan ie ook typen (bijvoorbeeld). En als ie dan gewoon typt wie hij is en waar hij vandaan komt (hallo, ik ben je opa, alles is hier flex) dan is dat toch veel makkelijker dan zo'n vaag bord, wat ook nog s te beinvloeden is door mensen die anderen voor de gek willen houden.
Maar hey, wie zegt dat het niet kan? Er vliegen ook wel eens dingen door de kamer en er worden dingen verplaatst in huis etc. Misschien is de ene geest sterker dan de ander. Geen idee.
.
Ten eerste staat de Dood in de tarot idd niet voor de dood, maar in mijn beleving voor een nieuw begin, een afsluiting van een moeilijke/nare periode, een soort van "wedergeboorte" dacht ik. Daarbij zie ik de tarot gewoon als een middel om antwoorden te verkrijgen die uit jezelf komen, is dus ook een kwestie van gevoel vanuit jezelf waarbij je verder geen "gebruik maakt" van krachten van buitenaf. (Zoals MUUS al zei, maar wou het toch nog een keertje vermelden
). Hierbij is het dus onmogelijk om kwade/boze krachten aan te trekken, aangezien die er dus geen geesten e.d aan te pas komen!
Wat het glaasje draaien/ouija betreft; Ik denk dat het probleem is dat door de zovele waarschuwingen het niet te doen, mensen al gauw het idee krijgen dat er vaker wel dan niet kwade geesten op af komen, waardoor ze zich juist tijdens het glaasje draaien teveel met deze kwade geesten in hun hoofd zitten. Op deze negatieve gedachten is het dus eigenlijk niet meer dan logisch dat er ook idd "de niet zo vriendelijke" geesten op af komen, voor zover je hier in geloofd. Hetzelfde wanneer je er in een lacherige bui, of met sensatie lust aan begint, zoals dus ws het geval is bij de betreffende meiden die dit willen gaan doen. Hen zou ik dus willen aanraden hier vooral niet aan te beginnen, maar ja.. Hoe wou je ze tegen houden als ze het zich echt vast in hun hoofd hebben gezet om ermee te beginnen? Zeggen dat het gevaarlijk is zal niet werken, aangezien ze dat ws al vaak genoeg gehoord en gelezen hebben. Ik zou er dan persoonlijk voor zorgen dat er een ervaren persoon bij aanwezig zou zijn, die de zaak in goede banen zou kunnen leiden.
Ik ben absoluut geen expert op dit gebied dus correct me if i'm wrong! Maar ik denk voor mezelf iig dat het een beetje zo zit na het doorlezen van vele topics.
Greetz! Dian
en Diaz bedankt voor je opmerking!
quote:Juist, als je aan iets fouts zit te denken, kun je dat ook aantrekken. En als je lacherig gaat zitten doen, toon je iig geen respect en daar zou ik ook pissig van worden.
Op woensdag 11 februari 2004 20:04 schreef DianTig het volgende:
-knip-
Tuurlijk trek je niet altijd foute dingen aan met een ouijabord, maar als je geen idee hebt wat je zit te doen of als je maar wat lacherig gaat zitten doen, kan het wel fout gaan.
Het zit niet zozeer in wat je denkt of doet, maar meer hoe sterk jezelf bent, en het nivo van geesten.quote:Op donderdag 12 februari 2004 15:02 schreef MUUS het volgende:
[..]
Juist, als je aan iets fouts zit te denken, kun je dat ook aantrekken. En als je lacherig gaat zitten doen, toon je iig geen respect en daar zou ik ook pissig van worden..
Tuurlijk trek je niet altijd foute dingen aan met een ouijabord, maar als je geen idee hebt wat je zit te doen of als je maar wat lacherig gaat zitten doen, kan het wel fout gaan.
Onzin...quote:Op zondag 8 februari 2004 14:33 schreef daeri het volgende:
Dit gaat heel vaak fout, je roept een geest naar je glaasje.. en het is bijna altijd een slechte geest, je moet trouwens ook niet in de toekomst gaan vragen.. want dat gaat écht altijd fout... zelfde is zo bij pendelen... Gewoon niet aan beginnen....!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |