abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 07:35:00 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16964744
en weer verder, ik merkte dat ik die andere al had vol geluld

Fotowedstrijd Februari - Centraal topic

linkje eerste deel:
Fotowedstrijd februari - Slowchat en inlevertopic

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16964828
Je bent er maar druk mee.
pi_16964989
Ik had gestemd op klassiek zw een foto waarbij je zo een jaar binnen stapt , bv de jaren 70 .

Hoever wijken we er nu vanaf? Ik kan niet even snel tig posts door lezen hier op mijn werk , maar als ik zie wat er nu ingeleverd word. Het zijn bijna allemaal gewoon zw foto.s weinigs klassiek.

Is het thema erg veranderd, mis ik iets ?

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 7 februari 2004 @ 09:13:58 #4
35485 rique
with Canon, I can
pi_16965008
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 09:06 schreef Ymke het volgende:
Is het thema erg veranderd, mis ik iets ?
In het vorige topic: 11 onvervalste pagina's met geneuzel over het thema.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_16965018
Ah , dat lees ik vanavond dan wel , als ik weer thuis ben , heb daar nu geen tijd voor, thanks
pi_16965478
Portier, Ik zou mn foto ook willen inleveren. Die met de steiger en de zonsondergang. Of is er iets mis mee? Dit is al de derde keer dat ik bevestig dat ik die wil inzenden en hij staat er nog niet.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_16967669
zo ik heb maar eens een zwart wit foto gemaakt
hehehe
ben nog maar een newbie in dit soort dingen hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Riann op 07-02-2004 14:56]

zaterdag 7 februari 2004 @ 13:48:04 #8
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16969444
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 10:21 schreef Keios het volgende:
Portier, Ik zou mn foto ook willen inleveren. Die met de steiger en de zonsondergang. Of is er iets mis mee? Dit is al de derde keer dat ik bevestig dat ik die wil inzenden en hij staat er nog niet.
.
Ik had um wel geupload, maar nog niet gepost.
Domme ik .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_16970650
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:32 schreef Riann het volgende:
zo ik heb maar eens een zwart wit foto gemaakt
hehehe
ben nog maar een newbie in dit soort dingen hoor

[afbeelding]

nu nog de breedte aanpassen op max. 550 pixels
pi_16971066
Hoewel ik erg voor ben om het onderwerp 'Klassiek' zo breed mogelijk te houden, krijg ik nu toch echt de impressie dat bepaalde personen samen met hun zwart-wit foto dit topic hals over kop zijn ingedoken zonder te beseffen dat het onderwerp dus toch echt 'klassiek' is...ik zie dat (zelfs met flinke lading fantasie) niet zo 1,2,3 terug.

..misschien is het een idee om de motivatie achter de inzending erbij te vermelden?

Daarbij vind ik het ook erg storend dat mensen hun foto posten en er vlug bij vermelden dat dit nog niet de definitieve inzending is...ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit mag bij een wedstrijd (je verplaatst toch ook niet je dame in het schaken om dan te vragen aan je tegenstander wat hij/zij zou doen na jouw zet, om je dame dan maar vlug terug te zetten als het antwoord je niet bevalt?).

Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om in een ander topic (bijvoorbeeld: beoordeel mijn foto) je foto te posten en te vragen wat ze er daar van vinden. Op die manier voorkom je de verbintenis tussen de nog-niet-inzending-maar-al-wel-door-heel-veel-personen-leuk-gevonden-foto en de wedstrijd...is wel zo eerlijk voor de anderen (en dan spreek ik natuurlijk ook heel erg voor mezelf!!)

[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_16972241
En ik word een beetje moe van al die discussies elke keer.

Kom op mensen, ga foto's maken in plaats van overal over te miepen..

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_16972308
Alles is klassiek.

@Portier: Thx

Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_16972736
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:54 schreef m-niki het volgende:
Hoewel ik erg voor ben om het onderwerp 'Klassiek' zo breed mogelijk te houden, krijg ik nu toch echt de impressie dat bepaalde personen samen met hun zwart-wit foto dit topic hals over kop zijn ingedoken zonder te beseffen dat het onderwerp dus toch echt 'klassiek' is...ik zie dat (zelfs met flinke lading fantasie) niet zo 1,2,3 terug.

..misschien is het een idee om de motivatie achter de inzending erbij te vermelden?

Daarbij vind ik het ook erg storend dat mensen hun foto posten en er vlug bij vermelden dat dit nog niet de definitieve inzending is...ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit mag bij een wedstrijd (je verplaatst toch ook niet je dame in het schaken om dan te vragen aan je tegenstander wat hij/zij zou doen na jouw zet, om je dame dan maar vlug terug te zetten als het antwoord je niet bevalt?).

Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om in een ander topic (bijvoorbeeld: beoordeel mijn foto) je foto te posten en te vragen wat ze er daar van vinden. Op die manier voorkom je de verbintenis tussen de nog-niet-inzending-maar-al-wel-door-heel-veel-personen-leuk-gevonden-foto en de wedstrijd...is wel zo eerlijk voor de anderen (en dan spreek ik natuurlijk ook heel erg voor mezelf!!)

Ben ik eigenlijk wel mee eens. 3 foto's plaatsen, vragen wat men ervan vindt en dan de foto die men het mooiste vind nemen is inderdaad wat makkelijk.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:21:05 #14
63591 Salvor
spastische avatar
pi_16973250
Als je niet vindt dat er andere foto's dan de inzendingen gepost mogen worden in het wedstrijd topic, kun je daar toch ook gewoon niet op reageren?

En wat dat klassiek betreft: Dat is eerder ook al door iemand ( ) gezegd: als je de foto niet bij het thema vindt passen, stem er dan niet op.

Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
pi_16973816

ik zit te twijfelen tussen deze 3. Persoonlijk vind ik die deur het mooiste. In sepia nog mooier, maargoed wat vinden jullie?

pi_16973852
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:43 schreef Morgil het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik zit te twijfelen tussen deze 3. Persoonlijk vind ik die deur het mooiste. In sepia nog mooier, maargoed wat vinden jullie?

De middelste
pi_16973869
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:21 schreef Salvor het volgende:
Als je niet vindt dat er andere foto's dan de inzendingen gepost mogen worden in het wedstrijd topic, kun je daar toch ook gewoon niet op reageren?

En wat dat klassiek betreft: Dat is eerder ook al door iemand ( ) gezegd: als je de foto niet bij het thema vindt passen, stem er dan niet op.

Daar ben ik het helemaal mee eens

Zelf wil ik misschien een van de onderstaande foto's inzenden, welke ik doe, weet ik nog niet precies maar zouden deze foto's worden toegelaten? Ik vind ze klassiek, de NES is immers een klassieke spelcomputer En ze zijn zwart-wit

pi_16976078
Hoi,
Ik ben eigenlijk net nieuw op het footoo forum, dus ik dacht van eh, ik laat ik er eens 2 posten. Ze zijn allebei in Leiden genomen; de fietsen op het station, de lelies in de gracht. De lelies zijn gefotografeerd met Fuji Neopan 400, de fietsen met Kodak Tmax 400...
PLZ COMMENT... Cheers

[Dit bericht is gewijzigd door Raketman op 07-02-2004 18:55]

FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 18:07:55 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16976161
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:04 schreef Raketman het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

grooooot
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16976257
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:07 schreef Xilantof het volgende:

[..]

grooooot

hoe maak je ze kleiner als je ze van internet linkt???
  FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 18:13:54 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16976323
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:11 schreef Raketman het volgende:

[..]

hoe maak je ze kleiner als je ze van internet linkt???

je moet ze kleiner op internet zetten...
in de topiclist van FOT staat boven aan een verklein tooltje, maar kan ook met andere fotobewerkings programma's en dan weer uploaden en weer linken.
das de enige manier.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 18:14:30 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16976337
owhja
bedoelde trouwens Groot in de hoogte.
in de breedte vind ik ze best, maar ze zijn erg hoog..
das vind ik lastig
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16976665
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:13 schreef Xilantof het volgende:

[..]

je moet ze kleiner op internet zetten...
in de topiclist van FOT staat boven aan een verklein tooltje, maar kan ook met andere fotobewerkings programma's en dan weer uploaden en weer linken.
das de enige manier.

Ok, dat lukt wel zo. Thanx
pi_16977067
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:41 schreef texelonia het volgende:
En ik word een beetje moe van al die discussies elke keer.

Kom op mensen, ga foto's maken in plaats van overal over te miepen..

Het is zeker wel ieders recht om eerst foto's te posten en te vragen "wat vinden jullie? welke zullen jullie straks de meeste punten geven?", maar niet mijn recht om daarop te reageren??

Als je moe wordt van het discussieren dan ga je lekker in je bedje liggen meid!

[cynisch-mode]
(of levert deze opmerking mij minder punten op, want dan trek ik hem gauw in hoor!!)
[/cynisch-mode]

[Dit bericht is gewijzigd door m-niki op 07-02-2004 18:40]

[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_16977078
-edit- oeps!
pi_16977407
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:43 schreef Morgil het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Yep, de middelste!
pi_16978506
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 18:39 schreef m-niki het volgende:

[..]

Het is zeker wel ieders recht om eerst foto's te posten en te vragen "wat vinden jullie? welke zullen jullie straks de meeste punten geven?", maar niet mijn recht om daarop te reageren??

Als je moe wordt van het discussieren dan ga je lekker in je bedje liggen meid!

[cynisch-mode]
(of levert deze opmerking mij minder punten op, want dan trek ik hem gauw in hoor!!)
[/cynisch-mode]

Ik had er niet voor niets een knipoog-smiley boven gezet. Het was niet zo serieus bedoeld hoor.

Tuurlijk heb jij het recht om op iets te reageren wat jou niet aan staat. Maar ik heb ook het recht om daar weer op te reageren.

Persoonlijk vind ik het er met al die discussie's niet bepaald gezelliger op worden.

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 19:35:04 #28
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16978572
idd...de wedstrijd bestaat zo meer uit discussie dan uit mooie foto's....jammer
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16978709
dus jullie slikken alles altijd voor zoete koek als je die zoete koek maar krijgt?

(let op de knipoog-smiley boven de post)

en toch...en toch...
toch blijf ik erbij...

Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 februari 2004 @ 19:47:25 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16978910
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:35 schreef Abbadon het volgende:
idd...de wedstrijd bestaat zo meer uit discussie dan uit mooie foto's....jammer
Is niet de eerste keer trouwens en nog vrij gezond ook, want het geeft aan dat het leeft

Degene die overigens zijn 'zet' uit wil proberen kan dat natuurlijk ook buiten het wedstrijdtopic in [centraal] Beoordeel mijn foto - Deel VI doen om dit topic wat schoner te houden.

Waar ik echter voor wil waken is dat deze hele wedstrijd niet met duizend regeltjes dichtgetimmerd wordt. De afgelopen edities hebben een stijgende deelname laten zien en dat wil ik indien mogelijk graag vast zien te houden. Die stijgende deelname geeft ook aan dat de huidige werkwijze eigenlijk helemaal niet zo verkeerd is.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_16979132
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:54 schreef m-niki het volgende:

Helemaal mee eens. Ik snap ook wel dat iemand zoveel fantastische foto's heeft dat het moeilijk wordt een keuze te maken. Of dat een ander te onzeker is om een foto te kiezen...... maar kiezen moet je, vanuit jouw visie over het onderwerp.
Dus te beoordelen foto's in het daarvoor bestemde topic.
pi_16979227
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:46 schreef martijn877 het volgende:

[..]

....Ik vind ze klassiek, de NES is immers een klassieke spelcomputer En ze zijn zwart-wit

Dan moet je ze inzenden en niet vragen of jouw idee wel klopt met de ideeen van de rest. Tenminste niet hier. Doe dat in het topic dat hierboven vermeld staat.

[Dit bericht is gewijzigd door The_Frog op 07-02-2004 20:01]

FOK!fotograaf zaterdag 7 februari 2004 @ 20:02:11 #33
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16979361
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:58 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Dan moet je ze inzenden en niet vragen of jouw idee wel klopt met de ideeen van de rest. Tenminste niet hier. Doe dat in het topic dat hierboven vermeld staat.

pcies

en ik vind het zeer orgineel, want i kdenk niemand die die dinge niet klassiek vind

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:24:47 #34
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_16980076
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:02 schreef Xilantof het volgende:

[..]

pcies

en ik vind het zeer orgineel, want i kdenk niemand die die dinge niet klassiek vind

Ikke niet, maar ben zelf dan ook haast antiek
Zelf ben ik al eens aan het rondkijken geweest, maar denk dat ik deze ronde maar oversla. Het kan zijn dat ik nog opeens voor de sluitingsdatum een goed idee krijg, maar vooralsnog vind ik het onderwerp erg moeilijk.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:17:59 #35
79550 Ymke
your ghost
pi_16981748
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:24 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Zelf ben ik al eens aan het rondkijken geweest, maar denk dat ik deze ronde maar oversla. Het kan zijn dat ik nog opeens voor de sluitingsdatum een goed idee krijg, maar vooralsnog vind ik het onderwerp erg moeilijk.

Maak een zelfportret
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:22:26 #36
52657 pea4fun
pi_16981898
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:17 schreef Ymke het volgende:

[..]

Maak een zelfportret

De foto's waar ik zelf op sta zijn meestal niet zo klassiek...hehe...
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:30:49 #37
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16982176
quote:

[..]

Antiek? .........ga weg mallerd
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_16985050
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:58 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Ik vroeg er niet om mijn foto's te beoordelen of om mijn idee goed te keuren. Ik vroeg me slechts af of de foto's niet te veel van het onderwerp af weken. Dat is iets anders

[Dit bericht is gewijzigd door martijn877 op 07-02-2004 23:07]

zaterdag 7 februari 2004 @ 23:11:46 #39
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16985270
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:02 schreef martijn877 het volgende:
Ik vroeg er niet om mijn foto's te beoordelen of om mijn idee goed te keuren. Ik vroeg me slechts af of de foto's niet te veel van het onderwerp af weken. Dat is iets anders
ook dat is wat mij betreft aan de inzender...als het echt zwaar afwijkt zal portier het misschien niet toelaten, maar voor de rest vind ik dat je elk onderwerp zo breed mogelijk moet kunnen interpreteren...

dat wil natuurlijk niet zeggen adt ik op elke foto stem

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16986603
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:11 schreef Abbadon het volgende:
dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik op elke foto stem
Das jammer

Dit wordt trouwens mijn definitieve inzending:

[Dit bericht is gewijzigd door martijn877 op 07-02-2004 23:56]

FOK!fotograaf zondag 8 februari 2004 @ 09:55:03 #41
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16993018
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:47 schreef martijn877 het volgende:

[..]

Das jammer

Dit wordt trouwens mijn definitieve inzending:

[afbeelding]

erg leuk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16995260

dit is mijn definitieve inzending!

zondag 8 februari 2004 @ 16:30:52 #43
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17002691
Vanmiddag zo'n 50 foto's gemaakt, maar vind ze allemaal niet mooi geworden
©Dumbo
  zondag 8 februari 2004 @ 16:57:38 #44
52657 pea4fun
pi_17003395
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:30 schreef texelonia het volgende:
Vanmiddag zo'n 50 foto's gemaakt, maar vind ze allemaal niet mooi geworden
Was je niet tevreden over wat je hebt ingeleverd dan?
pi_17003646
quote:

[..]

als je nou zo`n foto instuurd waar je zelf opstaat
pi_17003995
Vandaag ook maar een aantal foto's gemaakt... nog niet echt tevreden eigenlijk... .
Maar ik denk dat hier de uiteindelijke inzending tussen zit, wat vinden jullie?

Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  zondag 8 februari 2004 @ 17:18:16 #47
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17004001
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:57 schreef pea4fun het volgende:

Was je niet tevreden over wat je hebt ingeleverd dan?

Ik heb nog niks ingeleverd deze maand.
©Dumbo
pi_17004572
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:46 schreef martijn877 het volgende:

[..]

DE NES !!!!
  zondag 8 februari 2004 @ 17:49:17 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17004909
Even wat het fotosoepen betreft: mag je ook niet knippen en plakken? Dus een deel van de foto die je hebt gemaakt eraf knippen, omdat er iets op staat wat de foto minder mooi maakt?

En de foto lichter of donkerder maken?

©Dumbo
pi_17005553
Mijn inzending voor deze maand:
pi_17005574
Knippen en plakken mag denk ik niet, maar wat jij bedoelt is toch gewoon croppen en dat deden (doen!!) ze in de ouderwetse doka's ook gewoon: vergroten en snijden!
Donkerder maken mag volgens mij ook, want dat kan je doen met je levels in PS...en ik meen me te herinneren dat toegestane PS-acties waren: croppen, levelen, contrast aanpassen en misschien ook een beetje USM?? (maar dat laatste weet ik niet zeker...)
  zondag 8 februari 2004 @ 18:19:16 #52
52657 pea4fun
pi_17005657
quote:
Op zondag 8 februari 2004 17:18 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik heb nog niks ingeleverd deze maand.

Ow sorry...Ik zie nu dat meisje op het strand van Phileine is...Dacht dat ie van jou was
  zondag 8 februari 2004 @ 18:22:13 #53
52657 pea4fun
pi_17005725
quote:
Op zondag 8 februari 2004 17:49 schreef texelonia het volgende:
Even wat het fotosoepen betreft: mag je ook niet knippen en plakken? Dus een deel van de foto die je hebt gemaakt eraf knippen, omdat er iets op staat wat de foto minder mooi maakt?

Croppen mag volgens mij wel...lichter of donkerder weet ik niet eigenlijk.

Ik heb geloof ik toch nog een onderwerp gevonden voor een foto, nu nog kijken of het wil lukken met een mooie foto

zondag 8 februari 2004 @ 19:15:56 #54
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17007450
mijn inzending....na een hele tijd klooien met een spotje...

pi_17007518
Ik ben er uit... dit wordt mijn definitieve inzending:

zondag 8 februari 2004 @ 19:44:15 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17008221
Voorlopig is dit mijn definitieve inzending. Misschien dat ik later nog een beter idee heb enzow, maar voorlopig hou ik het hierbij.

Voor degenen die zich afvragen wat het is: Het Monument op de Dam.

©Dumbo
  zondag 8 februari 2004 @ 19:59:39 #57
20641 portier
pi_17008754
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:18 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik ben er uit... dit wordt mijn definitieve inzending:

[afbeelding]

Hij is niet meer te zien, zou je um kunnen mailen?
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_17009290
-edit- bij mij deed ie het opeens ook niet meer!! terwijl hij nog wel te zien was...ok whatever!
  zondag 8 februari 2004 @ 20:34:28 #59
20641 portier
pi_17009835
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:16 schreef m-niki het volgende:
-edit- bij mij deed ie het opeens ook niet meer!! terwijl hij nog wel te zien was...ok whatever!
Datalimiet bereikt...
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17010761
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:59 schreef portier het volgende:

[..]

Hij is niet meer te zien, zou je um kunnen mailen?

Hmmm... vreemd, hier is 'ie nog wel gewoon te zien... ik mail hem idd wel even.. .
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 februari 2004 @ 21:41:09 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17011937
quote:
Op zondag 8 februari 2004 17:49 schreef texelonia het volgende:

Croppen mag wel . Zou namelijk een beetje niet eerlijk zijn ten opzichte van traditionele fotografie waar je gewoon een deelvergroting mag maken en inleveren.

Eigenlijk is het simpel: eraf mag wel, erbij mag niet.

Voor correcties geldt dat ze je hele plaatje moeten raken en in dat kader mag je gebruiken:
- helderheid/contrast of levels
- toevoegen of verwijderen van ruis
- sharpening tools

Partieel aan- of inkleuren, monteren en dat soort dingen die aan je compositie vreten mogen dus niet

pi_17012608
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:15 schreef m-niki het volgende:
Knippen en plakken mag denk ik niet, maar wat jij bedoelt is toch gewoon croppen en dat deden (doen!!) ze in de ouderwetse doka's ook gewoon: vergroten en snijden!
Donkerder maken mag volgens mij ook, want dat kan je doen met je levels in PS...en ik meen me te herinneren dat toegestane PS-acties waren: croppen, levelen, contrast aanpassen en misschien ook een beetje USM?? (maar dat laatste weet ik niet zeker...)
had niemand gelezen?? (voel me soms zo nutteloos, zit ik hier dingen te typen, leest niemand het!! )
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 februari 2004 @ 22:07:01 #63
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17012879
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:59 schreef m-niki het volgende:

[..]

had niemand gelezen?? (voel me soms zo nutteloos, zit ik hier dingen te typen, leest niemand het!! )

Had ik wel gezien , andere reacties ook . Ik had alleen even de eerste post over het photoshop-issue gequote en die was toevallig van Texelonia. Nutteloos is hier niemandstel je voor, zitten we hier alleen met een crew een fotowedstrijd aan de praat te houden

Ik heb alleen nog even de standpunten van de legerleiding op een rijtje gezet

zondag 8 februari 2004 @ 22:09:37 #64
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_17012970
Ik wil de volgende foto inzenden, echte nostalgische Efteling attracties die al heel wat jaren meedraaien in Kaatsheuvel en daardoor toch wel klassiek genoemd mogen worden.

»» Democracy is so overrated »»
  zondag 8 februari 2004 @ 22:10:45 #65
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_17013009

Mijn definitieveinzending: De eeuwig rustige meren voor Noord-Noorwegen. Deze foto had (behalve voor de fototechniek natuurlijk) op elk moment gemaakt kunnen worden in de afgelopen eeuwen.

Mijn doel ? Minstens 5 punten (oftewel, vooruitgang )

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 08-02-2004 22:31]

zondag 8 februari 2004 @ 22:12:02 #66
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17013057
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:59 schreef m-niki het volgende:
ik vond het een prachtige post hoor *troost*
  FOK!fotograaf zondag 8 februari 2004 @ 22:35:11 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17013957
* Xilantof weet nog niets
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 8 februari 2004 @ 22:46:10 #68
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_17014376
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:35 schreef Xilantof het volgende:
* SpeedyGJ weet ook nog niks
  zondag 8 februari 2004 @ 23:08:59 #69
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17015228
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:35 schreef Xilantof het volgende:
terug op je oude niveau?
  zondag 8 februari 2004 @ 23:30:39 #70
34663 SpeedyGJ
pi_17015994
Oke zit me een beetje te twijfelen. (Eerlijk gezegt 100% )

1: Is de foto goed.
Zo niet lees de andere vragen dan niet.
Zo wel, lees de andere vragen.

-weggie scheeld weer breedband!-

Deze foto heeft een dunne lijn.
Welke past mooier?
Ik vind ze alle 2 mooi mja kan niet kiezen
De dunne lijn vind ik wel goed.......

P.S: alleen even geknipt, verder niks aan veranderd.

-edit foto dikke lijn weggehaald-

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 09-02-2004 00:01]

pi_17016427
@ speedy: ga voor de dunne lijn!!!
@ de tulp: voordat je hem inzendt, zet eerst even de horizon recht!! Nu staat is nogal scheef (is zo zonde loopt al dat water uit dat oude meer daar in Noorwegen..)
  zondag 8 februari 2004 @ 23:48:48 #72
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17016571
speedy: dunne lijn
  zondag 8 februari 2004 @ 23:59:44 #73
34663 SpeedyGJ
pi_17016877
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:44 schreef m-niki het volgende:
@ speedy: ga voor de dunne lijn!!!
@ de tulp: voordat je hem inzendt, zet eerst even de horizon recht!! Nu staat is nogal scheef (is zo zonde loopt al dat water uit dat oude meer daar in Noorwegen..)
Oke dan!
Euhm hoe moet ik em recht zetten?? Heb ut nog nooit gedaan eerlijk gezegt
Ik werk met, Paintshop pro 7.2 (Jessica) Photoshop 7.0 (adobe)
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:48 schreef Abbadon het volgende:
speedy: dunne lijn
Thnx!
Dikke versie wordt verwijderd, anders kost het me nogal breedband
pi_17017568
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:

Oke dan!
Euhm hoe moet ik em recht zetten?? Heb ut nog nooit gedaan eerlijk gezegt
Ik werk met, Paintshop pro 7.2 (Jessica) Photoshop 7.0 (adobe)

In photoshop 7: Neem je orginele foto die groot is, zodat je daarna nog kunt croppen! kies als gereedschap het kleine meetlatjes (zit onder je pipetje waar je ook kleur mee kan kiezen). Dan maak je met het meetlatje een lijn over je horizon (klik met je muis op de linkerkant, trek de lijn en laat los als je aan de andere kant bent). Klik dan op image, daarna op rotate canvas en dan op arbitrary en dan op OK want PS rekent zelf uit hoeveel hij moet kantelen. Dan staat daarna je horizon recht! Je foto is nu duidelijk gekanteld, waardoor je de kantjes eraf moet croppen...vandaar dus beginnen met de grote versie!
pi_17017654
en dit (horizon rechtzetten) moet, vind ik, ook mogen binnen de wedstrijd, aangezien je dit in een real-time doca ook kunt doen.
  maandag 9 februari 2004 @ 04:31:22 #76
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17019943
Bij deze doe ik ook maar eens mee: "Vervlogen Tijden"

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 07:47:49 #77
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17020283
quote:
Op zondag 8 februari 2004 23:08 schreef Abbadon het volgende:

[..]

terug op je oude niveau?

welk niveau?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17020433
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:15 schreef Abbadon het volgende:

Prachtige foto abbadon! Alleen wel jammer van die twee lichte vlekken op de muur.... wat heeft daar op de muur gehangen?
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2004 @ 10:09:02 #79
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17021548
ff offtopic:
vanavond in schakelen op FOK!radio,
onze coordinator komt er op

doe je best portier

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 9 februari 2004 @ 10:46:11 #80
35485 rique
with Canon, I can
pi_17022126
quote:
Op maandag 9 februari 2004 04:31 schreef Price het volgende:
Bij deze doe ik ook maar eens mee: "Vervlogen Tijden"

[afbeelding]

Chemnitz?
pi_17022460
Met welke programma's kan je een kader om de foto plaatsen? zo'n mooi zwart kader laat de meeste foto's meer spreken en dat wil ik ook....! ^0^
pi_17022719
Mooie foto Repelsteeltje, vooral de belichting. ik hou hem in de gaten voor het geven van de punten!

Nu mijn eerste foto voor de fotowedstrijd. Ik ben echt net begonnen en zal dus waarschijnlijk wel nog betere foto's insturen. maar goed, hier het Groningse landschap begin 20e eeuw zullen we maar zeggen.

pi_17023179
Ik vind de meeste foto's zo donker, of licht dat aan mij?
  maandag 9 februari 2004 @ 11:41:57 #84
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17023282
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:38 schreef fr.oos het volgende:
ik vind het wel mee vallen....maar komt misschien ook omdat het zwart-wit is...je moet dan toch naar contrasten in donker en licht gaan zoeken, omdat je anders al gauw een grauwe foto krijgt....
pi_17024726
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:18 schreef adjecanon het volgende:
Mooie foto Repelsteeltje, vooral de belichting. ik hou hem in de gaten voor het geven van de punten!
De eer komt echter aan abbadon toe, aangezien mijn reactie een quote was van de zijne....
pi_17025440
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:38 schreef fr.oos het volgende:
dat vond ik ook al!! Maar ik heb ook mijn beeldscherm op vrij donker staan, omdat ik dat prettiger vind...misschien licht ( back) het daaraan? Verder ligt het volgens mij ook aan het omzetten van kleur naar zwart - wit in photoshop, volgens mij gebruikt bijna niemand de channel mixers daarvoor...
pi_17025605
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:07 schreef adjecanon het volgende:
Met welke programma's kan je een kader om de foto plaatsen? zo'n mooi zwart kader laat de meeste foto's meer spreken en dat wil ik ook....! ^0^
paint bv
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_17025627
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:07 schreef adjecanon het volgende:
zie mijn reactie in het topic wat hier speciaal voor is aangemaakt door iemand anders!!
Border met tekst om de foto.

[Dit bericht is gewijzigd door m-niki op 09-02-2004 13:07]

pi_17025640
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:34 schreef Repelsteel het volgende:

[..]

De eer komt echter aan abbadon toe, aangezien mijn reactie een quote was van de zijne....

Ja, dat had ik in de gauwigheid niet zo snel gezien, maar idd. leuke foto van abbadon.
pi_17026481
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:58 schreef m-niki het volgende:

[..]

dat vond ik ook al!! Maar ik heb ook mijn beeldscherm op vrij donker staan, omdat ik dat prettiger vind...misschien licht ( back) het daaraan? Verder ligt het volgens mij ook aan het omzetten van kleur naar zwart - wit in photoshop, volgens mij gebruikt bijna niemand de channel mixers daarvoor...

Dat idee heb ik ook, maar ik gebruik altijd calculations.
  maandag 9 februari 2004 @ 13:56:03 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17026897
quote:
Op maandag 9 februari 2004 13:07 schreef adjecanon het volgende:

Ja, dat had ik in de gauwigheid niet zo snel gezien, maar idd. leuke foto van abbadon.

dank je
  maandag 9 februari 2004 @ 15:41:58 #92
79550 Ymke
your ghost
pi_17029939
Bijna klaar
  maandag 9 februari 2004 @ 16:05:51 #93
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17030605
quote:
Op maandag 9 februari 2004 10:46 schreef rique het volgende:
Chemnitz?
Idd. In het kader van het topic: Karl-Marx-Stadt
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 9 februari 2004 @ 17:01:51 #94
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17032265
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:41 schreef Ymke het volgende:
Bijna klaar
spannend
pi_17032556
*terugvindpost*
  maandag 9 februari 2004 @ 17:45:02 #96
79550 Ymke
your ghost
pi_17033495

Foto zegt genoeg , genomen in een heel smal gangetje. En heel snel

*defenitieve inzending*

maandag 9 februari 2004 @ 18:40:32 #97
34663 SpeedyGJ
pi_17034906
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:23 schreef m-niki het volgende:

[..]

In photoshop 7: Neem je orginele foto die groot is, zodat je daarna nog kunt croppen! kies als gereedschap het kleine meetlatjes (zit onder je pipetje waar je ook kleur mee kan kiezen). Dan maak je met het meetlatje een lijn over je horizon (klik met je muis op de linkerkant, trek de lijn en laat los als je aan de andere kant bent). Klik dan op image, daarna op rotate canvas en dan op arbitrary en dan op OK want PS rekent zelf uit hoeveel hij moet kantelen. Dan staat daarna je horizon recht! Je foto is nu duidelijk gekanteld, waardoor je de kantjes eraf moet croppen...vandaar dus beginnen met de grote versie!

Oke ik begrijp ut niet helemaal meer
Als ik op Image klik dan staat er alleen crop
pi_17035650
Er zijn weer mooie foto's ingezonden
Goed gedaan mensen(hoor mij als newbee hier)
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  maandag 9 februari 2004 @ 19:14:57 #99
52657 pea4fun
pi_17035774
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:45 schreef Ymke het volgende:
[afbeelding]

*defenitieve inzending*

Heel gaaf idee!
  maandag 9 februari 2004 @ 19:20:08 #100
79550 Ymke
your ghost
pi_17035914
dank je
  dinsdag 10 februari 2004 @ 01:47:30 #101
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17048220
idd, mooie foto hoor. echt een klassieker
pi_17054249
Mijn definitieve:

(Fuji Neopan 400 asa...)

[Dit bericht is gewijzigd door Raketman op 10-02-2004 13:58]

pi_17054761

Dit is mijn inzending voor deze maand.

Ik heb deze klok van mijn grootouders geerfd, hij komt uit 1848 en werkt op kwartjes.

[Dit bericht is gewijzigd door melonovy op 10-02-2004 16:33]

Het voelt goed hč?
A je to!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:03:01 #104
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17054826
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:00 schreef melonovy het volgende:
[afbeelding]

Dit is mijn inzending voor deze maand.

Ik heb deze klok van mijn grootouders geerfd, hij komt uit 1848 en werkt op kwartjes.

1848? moet dat niet 1948 zijn?
pi_17055592
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:03 schreef Abbadon het volgende:

[..]

1848? moet dat niet 1948 zijn?

Even gecheckt voor de goede orde, het is zelfs 1845
Mijn oma heeft het klokje ook weer geerfd van haar voorouders.
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_17057271
Hierbij mijn inzending voor februari

groet,
Frida

pi_17057425
Hier dan mijn inzending voor deze maand:
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:38:40 #108
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17057460
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:37 schreef thiamat het volgende:
Hier dan mijn inzending voor deze maand:
[afbeelding]
edit: hij doet het nu wel!
pi_17057511
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

edit: hij doet het nu wel!

heheh ik ben razend snel
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 15:51:59 #110
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17061401
loop ik hier in huis wat foto's te schieten, (tis een voor oorlogshuis met aardig wat oude dingen er in)...
schiet ik een foto van een klok...
ik merk wel dat ik mijn dag heb vandaag
eerste is onscherp
2de keer zie ik ineens (na dat ik hem schoot) dat de monitor van de pc in de weerspiegeling te zien is )
3keer, is ie hopelijk goed gegaan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:00:42 #111
55492 KGA
Ben al weg
pi_17061701
Ik kijk altijd graag naar de inzendingen, nu doe ik ook maar eens een keertje mee.

Zal ik de tekst erin laten of eruit gooien?

Foto gemaakt op een receptie bij de opening van een kantoortoren.

1600asa 200 mm canon f1

edit: tekst eruit gegooid

[Dit bericht is gewijzigd door KGA op 10-02-2004 16:10]

nog eventjes dan...
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:04:13 #112
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17061788
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:00 schreef KGA het volgende:
Ik kijk altijd graag naar de inzendingen, nu doe ik ook maar eens een keertje mee.

Zal ik de tekst erin laten of eruit gooien?

[afbeelding]

eruit, of subtiel in het randje ofzo....zo is zonde
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:11:43 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_17062039
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:51 schreef Xilantof het volgende:
loop ik hier in huis wat foto's te schieten, (tis een voor oorlogshuis met aardig wat oude dingen er in)...
schiet ik een foto van een klok...
ik merk wel dat ik mijn dag heb vandaag
eerste is onscherp
2de keer zie ik ineens (na dat ik hem schoot) dat de monitor van de pc in de weerspiegeling te zien is )
3keer, is ie hopelijk goed gegaan
3 keer schieten is echt niet veel hoor , ik schiet soms xxxxx fotos om er achter te komen dat er eigenlijk geen een mooi is
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:17:52 #114
55492 KGA
Ben al weg
pi_17062248
Ik vond ook onderstaande foto nog. Welke van de 2 zal ik insturen? Zelf ga ik voor degene in mijn reaktie hierboven

nog eventjes dan...
pi_17062311
Wow, die lantaarnpaal is mooi zeg!!!

Ik heb nu al een bende foto's klaarstaan maar ik kan gewoon niet kiezen Hoe meer inzendingen er volgen hoe meer ik mijn foto's als troep zie

Magoed, ik heb nog effe, en misschien krijg ik nog wel een lucky day!

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:21:29 #116
79550 Ymke
your ghost
pi_17062371
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:19 schreef Tronica het volgende:

Ik heb nu al een bende foto's klaarstaan maar ik kan gewoon niet kiezen Hoe meer inzendingen er volgen hoe meer ik mijn foto's als troep zie

Kom op geen een foto is troep! Zelf ben je misschien veel te kritisch , knoop doorhakken en straks gewoon wat insturen.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 16:23:14 #117
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17062424
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:11 schreef Ymke het volgende:

[..]

3 keer schieten is echt niet veel hoor , ik schiet soms xxxxx fotos om er achter te komen dat er eigenlijk geen een mooi is

weet ik
maar het gaat mij meer om dat ik maar student ben en me maar 1 z/w rolletje van 36 kan (lees: mag) veroorloven
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17062604
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:21 schreef Ymke het volgende:

[..]

Kom op geen een foto is troep! Zelf ben je misschien veel te kritisch

Welnee, ik maak echt troep in vergelijking met de meesten hier, maar dat geeft niet hoor, ik slaap er geen minuut minder om ofzo. Ik vind het gewoon lollig hoe goed bijna iedereen hier oog heeft voor compositie enzo. Ik heb dat gewoon niet. Mijn post was dan ook niet klagerig of zeurderig bedoeld hoor, sorry als het zo over kwam.
quote:
knoop doorhakken en straks gewoon wat insturen.
Ow absoluut!!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:30:25 #119
52657 pea4fun
pi_17062650
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

weet ik
maar het gaat mij meer om dat ik maar student ben en me maar 1 z/w rolletje van 36 kan (lees: mag) veroorloven

Oeh lastig, Wel mooiere foto's van een analoge camera meestal, maar wordt erg prijzig als je steeds rolletjes vol moet schieten. Tijd voor een digicamera, ben je niet bijna jarig ofzo? Kijk je familie eens lief aan...smile
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:32:02 #120
52657 pea4fun
pi_17062707
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:19 schreef Tronica het volgende:

Het plaatje op beeld wordt bij mij ook maar niet het plaatje wat in mijn hoofd zit Maar ik heb nog ff, zo gauw ik iets heb wat redelijk is stuur ik het in.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 16:36:59 #121
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17062856
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:30 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Oeh lastig, Wel mooiere foto's van een analoge camera meestal, maar wordt erg prijzig als je steeds rolletjes vol moet schieten. Tijd voor een digicamera, ben je niet bijna jarig ofzo? Kijk je familie eens lief aan...smile

ben ik zeker mee bezig, en mijn moeder werkt wel mee daaraan maar moet gewoon zelf erg veel sparen daarvoor, maar als student schiet dat helaas niet erg op
maar goed
maakt allemaal niet uit verder morgen ff informeren waar het rolletje het best heen kan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:37:28 #122
79550 Ymke
your ghost
pi_17062870
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:29 schreef Tronica het volgende:

[..]

Welnee, ik maak echt troep in vergelijking met de meesten hier, maar dat geeft niet hoor, ik slaap er geen minuut minder om ofzo. Ik vind het gewoon lollig hoe goed bijna iedereen hier oog heeft voor compositie enzo. Ik heb dat gewoon niet. Mijn post was dan ook niet klagerig of zeurderig bedoeld hoor, sorry als het zo over kwam.
[..]

Ow absoluut!!

Je kwam niet zeurderig over. ik wilde je een hart onder de riem steken

enne ik heb mijn cameraatje ook pas net hoor, heb van de tig fotos die iknu gemaakt heb , misschien 3 leuke overgehouden

pi_17063384
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:37 schreef Ymke het volgende:

[..]

Je kwam niet zeurderig over. ik wilde je een hart onder de riem steken

Oke
quote:
enne ik heb mijn cameraatje ook pas net hoor, heb van de tig fotos die iknu gemaakt heb , misschien 3 leuke overgehouden
Ghehehehe, ik weet preciés wat je bedoelt!! Ik schiet wel eens heel die memorycard vol, 256MB. En dan nog zit er totaal niets tussen waarvan ik denk: 'Mwah, het kan ermee door'.

Mijn oma zou zeggen: 'Veul uufenen meidje'.

pi_17063435
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:32 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Het plaatje op beeld wordt bij mij ook maar niet het plaatje wat in mijn hoofd zit

[omamodus]
Veul uufenen meidje
[/omamodus]

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:58:18 #125
15985 huiz
Man in Black
pi_17063550
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:45 schreef Ymke het volgende:
[afbeelding]

*defenitieve inzending*

Ziet er erg leuk (en ouderwets) uit!
Scope Pure Colombia BV
pi_17063827
Mag je maar 1 foto plaatsen??????
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 17:08:57 #127
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17063875
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:07 schreef Raketman het volgende:
ja, je levert 1 foto in.... en dan in de stem periode kunnen mensen die foto punten geven (zie ook het centrale wedstrijd topic (is een sticky))
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:25:22 #128
55492 KGA
Ben al weg
pi_17064388
Dit word hem dan:

nog eventjes dan...
pi_17064648
[bemoei modus]
je weet dat het onderwerp klassiek is??
[/bemoei modus]

ik ben soms zo benieuwd naar de motivatie achter de inzending...namelijk...

pi_17064854
@ de tulp:
dit zie jij niet??
  dinsdag 10 februari 2004 @ 20:14:38 #131
79550 Ymke
your ghost
pi_17069249
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:58 schreef huiz het volgende:

[..]

Ziet er erg leuk (en ouderwets) uit!

dank je
pi_17069533
@ Portier: Heb je mijn mailtje nog niet ontvangen? .
pi_17071014
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:23 schreef DJ-Maurits het volgende:
@ Portier: Heb je mijn mailtje nog niet ontvangen? .
- idem dito...
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_17074531
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:07 schreef Raketman het volgende:
Tsja, is vervelend als je geen keuze kunt maken
pi_17076433
leuk topic!
Ik doe mee met deze foto.
gemaakt met ouderwetse spiegelreflex,zelf afgedrukt enzo.

helaas even geen scanner tot mn beschikking,dus moest de originele foto fotograferen met mn digi,en is een klein beetje bewogen. Als ik een scanner heb vervang ik m even.
  woensdag 11 februari 2004 @ 00:39:15 #136
22092 DjMisterY
marcomulder.nl
pi_17077214
Bij deze mijn inzending.

"En oude man met zijn grote liefde, Laurel & Hardy"

www.marcomulder.nl, dagelijkse fotografie
pi_17077895
Mooi!! Met die schaduw van de man op de achtergrond. Hoe kom je op zo'n idee??
pi_17077910
Vergeet ik me eigen foto te posten

Definitieve inzending

pi_17079385
Voorlopige inzending...:

woensdag 11 februari 2004 @ 08:32:05 #140
79550 Ymke
your ghost
pi_17079411
mooie oude foto ,zie je nou wel,,,,,,zeurkous (tronica dus)
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 08:33:18 #141
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17079425
denk dat bij de stemronde duidelijk naar voren komt wie welke foto wel klassiek vind en wie niet.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 11 februari 2004 @ 08:34:45 #142
79550 Ymke
your ghost
pi_17079439
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:33 schreef Xilantof het volgende:
denk dat bij de stemronde duidelijk naar voren komt wie welke foto wel klassiek vind en wie niet.
joh ,,,,, denk je?

*zo nou hou ik weer op met plagen*

FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 08:45:55 #143
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17079536
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:34 schreef Ymke het volgende:

[..]

joh ,,,,, denk je?

*zo nou hou ik weer op met plagen*

ochtendhumeur ofzo

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 11 februari 2004 @ 09:13:00 #144
22092 DjMisterY
marcomulder.nl
pi_17079920
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:34 schreef Tronica het volgende:
Mooi!! Met die schaduw van de man op de achtergrond. Hoe kom je op zo'n idee??
Die "schaduw" die je ziet is een spiegeling van de man. Die rand die je ziet is een lijst van een spiegel. Deze man woont schuin tegenover mij en verzamelt zn hele leven al Laurel & Hardy's. Het leek me leuk om een keer een serie over hem te maken, dat heb ik dus gedaan, en dit is er een van
www.marcomulder.nl, dagelijkse fotografie
pi_17081438
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:32 schreef Ymke het volgende:
mooie oude foto ,zie je nou wel,,,,,,zeurkous (tronica dus)
Yep, oud, dat wel, kan ook niet anders want het is in de kelder van een heel oud kasteel. Maar het is me niet 'klassiek' genoeg.

Mijn eigenlijke idee is niet uit te voeren helaas.

pi_17081479
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 09:13 schreef DjMisterY het volgende:

[..]

Die "schaduw" die je ziet is een spiegeling van de man. Die rand die je ziet is een lijst van een spiegel. Deze man woont schuin tegenover mij en verzamelt zn hele leven al Laurel & Hardy's. Het leek me leuk om een keer een serie over hem te maken, dat heb ik dus gedaan, en dit is er een van

Dankjewel voor de verduidelijking, ik was in eerste instantie in de veronderstelling dat je over een bank ofzoiets heen had gefotografeerd.

Blijft een heel mooie sfeervolle foto Ik ga er in ieder geval op stemmen.

woensdag 11 februari 2004 @ 11:00:56 #147
79550 Ymke
your ghost
pi_17081947
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 10:35 schreef Tronica het volgende:

[..]

Yep, oud, dat wel, kan ook niet anders want het is in de kelder van een heel oud kasteel. Maar het is me niet 'klassiek' genoeg.

Mijn eigenlijke idee is niet uit te voeren helaas.

Wat wilde je doen dan?
pi_17083965
Ik heb al een aantal erg mooie foto's gezien!

Ik denk dat dit hem voor mij wordt...ik moet hem alleen nog een keer opnieuw inscannen met een hogere resolutie.

woensdag 11 februari 2004 @ 13:10:15 #149
79550 Ymke
your ghost
pi_17085102
Ik vind het een beetje jammer dat ik hem al in een ander topic heb gezien , blijft wel een mooie foto
pi_17085234
Dan lever ik hem niet in...
Het is gewoon niet voor iedereen makkelijk om zomaar foto's te gaan maken...vooral niet als je je huur niet eens kunt betalen, vandaar dat ik een oude foto ervoor wilde gebruiken omdat ik hem wel klassiek vind.
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:20:46 #151
79550 Ymke
your ghost
pi_17085385
Ik zeg toch niet dat je hem niet in mag leveren??
Dat is geheel aan jezelf .

Ik vond het jammer dat ik de foto eerder al had bekeken , nu is de *verassing * er een beetje af.

Er zijn hier genoeg mensen die een foto uit het archief plaatsen , en nee ik vind dat niet zo leuk , en andere vinden van wel , dus..

Maak je niet zo druk en laat hem gewoon staan

woensdag 11 februari 2004 @ 14:02:10 #152
35485 rique
with Canon, I can
pi_17086753
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:27 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik heb al een aantal erg mooie foto's gezien!

Ik denk dat dit hem voor mij wordt...ik moet hem alleen nog een keer opnieuw inscannen met een hogere resolutie.

[afbeelding]

Schitterende foto Silent_Lucidity! Ik ben vandaag op pad geweest voor de wedstrijd en ondanks dat de locatie er in het echt anders uitzag dan ik hoopte heb ik toch wat moois kunnen schieten. Hierbij mijn definitieve inzending voor deze maand!

pi_17088033
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:20 schreef Ymke het volgende:
Ik zeg toch niet dat je hem niet in mag leveren??
Dat is geheel aan jezelf .

Ik vond het jammer dat ik de foto eerder al had bekeken , nu is de *verassing * er een beetje af.

Er zijn hier genoeg mensen die een foto uit het archief plaatsen , en nee ik vind dat niet zo leuk , en andere vinden van wel , dus..

Maak je niet zo druk en laat hem gewoon staan

Ik snap je standpunt
Maar ja voor mij gaat het gewoon niet anders op dit moment.
  woensdag 11 februari 2004 @ 15:08:26 #154
35485 rique
with Canon, I can
pi_17088971
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:38 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Ik snap je standpunt
Maar ja voor mij gaat het gewoon niet anders op dit moment.

Ongeveer de helft van de inzendingen komt uit archieven, daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor! Voor mezelf vind ik het leuk om echt op pad te gaan maar als mensen dingen uit hun archief willen halen... het mag gewoon. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van je plaat dus ik zou zeggen, inleveren die hap!
pi_17089081
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:08 schreef rique het volgende:

[..]

Ongeveer de helft van de inzendingen komt uit archieven, daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor! Voor mezelf vind ik het leuk om echt op pad te gaan maar als mensen dingen uit hun archief willen halen... het mag gewoon. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van je plaat dus ik zou zeggen, inleveren die hap!

Dank je wel
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 15:12:12 #156
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17089098
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:02 schreef rique het volgende:

[..]

Schitterende foto Silent_Lucidity! Ik ben vandaag op pad geweest voor de wedstrijd en ondanks dat de locatie er in het echt anders uitzag dan ik hoopte heb ik toch wat moois kunnen schieten. Hierbij mijn definitieve inzending voor deze maand!

[afbeelding]

waar is deze genomen? in oud-diemen dan?
is dat gewoon Diemen (bij a'dam) en zoja, waar dan? (mijn vriendin woont namelijk in diemen)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17089390
Zit nu te naar aanleiding van de foto van Rigue te denken aan oude dorpjes... je hebt toch ergens in Drenthe of Overijssel ofzo het plaatsje Orvelte (oid)? Dat is echt een dorpje dat zo uit de middeleeuwen komt... iemand die in de buurt woont heheh
  woensdag 11 februari 2004 @ 15:27:07 #158
35485 rique
with Canon, I can
pi_17089524
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:22 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Zit nu te naar aanleiding van de foto van Rigue te denken aan oude dorpjes... je hebt toch ergens in Drenthe of Overijssel ofzo het plaatsje Orvelte (oid)? Dat is echt een dorpje dat zo uit de middeleeuwen komt... iemand die in de buurt woont heheh
Orvelte jah

Maar je hebt wel meer van dit soort dorpjes, Lage Vuursche bijvoorbeeld. Ook in Amsterdam heb je natuurlijk genoeg gebouwen uit de 17e en 18e eeuw. Oud-Diemen is echt een verzameling van 6 boerderijtjes en een kerk. Op 50 meter afstand loopt de A1, direct naast de huisjes liggen de nieuwbouwwijken van Diemen-Noord. Het is een enorme tegenstelling maar wel heel erg leuk om te zien.

woensdag 11 februari 2004 @ 15:44:01 #159
35485 rique
with Canon, I can
pi_17090010
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:12 schreef Xilantof het volgende:

[..]

waar is deze genomen? in oud-diemen dan?
is dat gewoon Diemen (bij a'dam) en zoja, waar dan? (mijn vriendin woont namelijk in diemen)

Het is in Diemen-Noord. Als je vanaf het station naar Noord loopt dan zie je het vanzelf liggen zodra je onder de A1 doorloopt. Is ongeveer 7 minuutjes lopen vanaf het station

woont je vriendin op de Rode Kruislaan?

FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 17:23:35 #160
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17092866
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:44 schreef rique het volgende:

[..]

Het is in Diemen-Noord. Als je vanaf het station naar Noord loopt dan zie je het vanzelf liggen zodra je onder de A1 doorloopt. Is ongeveer 7 minuutjes lopen vanaf het station

woont je vriendin op de Rode Kruislaan?

helaas voor mijn vriendin moet ik altijd gewoon naar station Diemen.
en nee ze woont dus niet op de rode kruislaan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:30:36 #161
35485 rique
with Canon, I can
pi_17093058
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

helaas voor mijn vriendin moet ik altijd gewoon naar station Diemen.
en nee ze woont dus niet op de rode kruislaan

Ik bedoelde ook het station Diemen Vanaf dat station is Diemen-noord een minuutje of 7 lopen.

Maargoed, deze slowchat heeft volgens mij niet echt heel veel met de wedstrijd te maken

FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 17:38:30 #162
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17093280
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:30 schreef rique het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook het station Diemen Vanaf dat station is Diemen-noord een minuutje of 7 lopen.

Maargoed, deze slowchat heeft volgens mij niet echt heel veel met de wedstrijd te maken

laatste keer offtopic voor vandaag:
dus vanaf diemen-station, niet naar het "centrum" () van diemen, maar de andere kant op, en dan onder die brug door (met danlinks water) en dan loop je er practisch tegen aan...
dan is het toch wel vrij dicht bij mijn vriendin...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:39:37 #163
35485 rique
with Canon, I can
pi_17093306
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:38 schreef Xilantof het volgende:

[..]

laatste keer offtopic voor vandaag:
dus vanaf diemen-station, niet naar het "centrum" () van diemen, maar de andere kant op, en loop je er practisch tegen aan...
dan is het toch wel vrij dicht bij mijn vriendin...

pi_17097663
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:22 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Orvelte ligt in Drente. idd erg antiek
pi_17098678
Na lang denken heb ik eindelijkeen thema.. Nu nog wachten op een regenachtige, maar niet te sombere dag.. En hopen dat ie snel komt anders moet ik weer wat anders bedenken
NoW=WoW
pi_17098796
Dit moet hem worden deze maand..!
Definitieve inzending dus.

Moet zeggen dat er al heel mooie platen bij de inzendingen zitten.

pi_17098964
Aaarrggg kan niet wachten ik mn nieuwe camera heb en eindelijk foto's kan gaan maken!

Vind de foto's met de digicam niet echt mooi, mjah als ik die camera niet snel krijg haal ik het ontwikkelen enz niet

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 21:03:32 #168
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17099535
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:41 schreef Fristi het volgende:
Dit moet hem worden deze maand..!
Definitieve inzending dus.

Moet zeggen dat er al heel mooie platen bij de inzendingen zitten.

[afbeelding]

mooie keuzen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Admin woensdag 11 februari 2004 @ 21:12:29 #169
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17099912
2 stuks, kan niet kiezen:

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 11-02-2004 21:19]

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:23:26 #170
52657 pea4fun
pi_17100264
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:12 schreef yvonne het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

De paardjes in naar mijn idee meer algeheel een klassieke foto, de ouwe vrouw gewoon een ouwe vrouw.

Maar dat zou helemaal mijn keuze zijn....

FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2004 @ 21:26:27 #171
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17100382
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:23 schreef pea4fun het volgende:

[..]

De paardjes in naar mijn idee meer algeheel een klassieke foto, de ouwe vrouw gewoon een ouwe vrouw.

Maar dat zou helemaal mijn keuze zijn....

ik ga met jouw mee..

de paarden

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:29:32 #172
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17100511
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:12 schreef yvonne het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

die eerste vind ik als portret nog wel interessant...die paardenfoto doet me eerlijk gezegd niets...
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:36:49 #173
52657 pea4fun
pi_17100749
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef Abbadon het volgende:

[..]

die eerste vind ik als portret nog wel interessant...die paardenfoto doet me eerlijk gezegd niets...

Als portret staat er teveel zooi omheen....alleen een portret zou wel weer interessant zijn.
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:54:14 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17101435
Nou dacht ik dat het vorige onderwerp, kou, me niet lag. Dit onderwerp ligt me nog minder...

Ik heb er echt totaal niks mee blijkt nu

©Dumbo
  Admin woensdag 11 februari 2004 @ 22:02:19 #175
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17101706
Nu weet ik het nog niet , een nachtje over slapen dan maar
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_17101765
en dat van de winnaar...hoe moet dat nu met mij???
Ik woon dan wel in Nijmegen met architectuur en kunst erin vanaf de Romeinse tijd tot nu! Mooi Jugendstill huisjes enzo..maar iets ouds fotograveren maakt een foto nu niet meteen 'klassiek' (vind ik)... maar ik heb al wel een idee, of het wat wordt..wie weet!! Hoe lang hebben we nog? twee weken toch ofzo he! (please zeg ja, zeg ja!!)
pi_17102119
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:54 schreef texelonia het volgende:
Nou dacht ik dat het vorige onderwerp, kou, me niet lag. Dit onderwerp ligt me nog minder...

je bent gewoon een modern mens, is ook niets mis mee...
Het voelt goed hč?
A je to!
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:43:13 #178
34663 SpeedyGJ
pi_17103131
Oke aangezien ik nu zeker weet dat die ene foto niks wordt wil ik miss deze inzende maar ik weet ut nog niet helemaal zeker.

-weg-

* SpeedyGJ is even film kijken

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 12-02-2004 14:41]

pi_17103961
Jawel! Mijn ideetje even uitgewerkt en dit is

mijn inzending:

woensdag 11 februari 2004 @ 23:06:50 #180
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17103976
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:54 schreef texelonia het volgende:

en dat terwijl bij dit onderwerp toch zo ongeveer alles mag...het maakt niet echt uit wat je fotografeert, het gaat imho meer om belichting en sfeer...
pi_17104970

Ik blķjf blij worden van deze foto
pi_17107429
Lol helemaal vergeten die fotowedstrijd .

Ga morgen meteen foto's schieten!! (maar ik kom nooit in de buurt van wat sommige hier laten zien zie ik al ).

donderdag 12 februari 2004 @ 09:44:15 #183
63591 Salvor
spastische avatar
pi_17110627
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:06 schreef m-niki het volgende:

mijn inzending:

[afbeelding]

prachtig! Heel leuk idee .
...En jij maar panisch doen "wat moet ik nou toch doehoen!!" Goed gelukt hoor
Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  FOK!fotograaf donderdag 12 februari 2004 @ 10:17:40 #184
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17111256
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:06 schreef m-niki het volgende:

mijn inzending:

[afbeelding]

erg leuke inzending
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17111887
Hoe maak ik een foto zwart/wit met Paint Shop Pro 8?

(ant. Image/GreyScale).

[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 12-02-2004 11:18]

pi_17112457

Ik vind zelf de 2e het beste, jullie?

pi_17112463
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:50 schreef Supaaah het volgende:
Hoe maak ik een foto zwart/wit met Paint Shop Pro 8?
Hmm ben bij m'n vriend en ik heb een oudere versie, dus het was even zoeken, maar ik heb het gevonden: Bovenaan bij die menuutjes op Image klikken, en dan in dat menuutje zoeken naar "Grey scale". En dat was het
©Dumbo
pi_17112485
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:17 schreef texelonia het volgende:

[..]

Hmm ben bij m'n vriend en ik heb een oudere versie, dus het was even zoeken, maar ik heb het gevonden: Bovenaan bij die menuutjes op Image klikken, en dan in dat menuutje zoeken naar "Grey scale". En dat was het

Tnx maar het was al gelukt .
  FOK!fotograaf donderdag 12 februari 2004 @ 11:36:22 #189
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17112883
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:17 schreef Supaaah het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind zelf de 2e het beste, jullie?

goh..
2de ja.
maar ik vind ze allemaal niet echt klassiek..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17113844
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:44 schreef Salvor het volgende:

...En jij maar panisch doen "wat moet ik nou toch doehoen!!"

ik weet het, ik overdrijf graag (en dacht dat ik niets zou gaan inleveren deze maand)
quote:
prachtig! Heel leuk idee . Goed gelukt hoor
Thanks! Stress kan soms een bron van ideeen zijn!
pi_17114549

Na rijp beraad en veel nadenken:
Lekker radio luisteren op dinsdagavond met doppinda's. Ja, gezellig

pi_17114602
Oelala we kunnen wel inpakken.

prachtige plaat

donderdag 12 februari 2004 @ 12:47:33 #193
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17114630
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:46 schreef Ymke het volgende:

prachtige plaat

Idd mooi
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_17114704
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:46 schreef Ymke het volgende:

prachtige plaat

thnx, maar de wedstrijd is nog lang.
Hoe zat dat ook al weer met die beer en z'n huid
  FOK!fotograaf donderdag 12 februari 2004 @ 12:58:20 #195
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17114881
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:44 schreef The_Frog het volgende:

[afbeelding]

mooie plaat
maar had ook niets anders van jouw verwacht!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17115378
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]
.....maar had ook niets anders van jouw verwacht!

Oeiii, dit geeft druk en stress
  donderdag 12 februari 2004 @ 13:43:21 #197
52657 pea4fun
pi_17115960
Hoe zat het ook weer? Als ik iets inlever als definitief en daarna maak ik plotseling toch DE plaat, dan mag ik nog wisselen he?

Dit wordt hem dan maar

donderdag 12 februari 2004 @ 14:41:00 #198
34663 SpeedyGJ
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:44:44 #199
52657 pea4fun
pi_17117540
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]

Deze wordt de mijne maar.
Ik maak geen kans mja valt te proberen.

Hehe...2 klokjes uit een verschillende tijd
pi_17117886
The_Frog, mooi hoor die klassieker van jou!!

SpeedyGJ, is het niet mogelijk om iets meer je best te doen, die spijker ...

Het voelt goed hč?
A je to!
  donderdag 12 februari 2004 @ 15:06:51 #201
34663 SpeedyGJ
pi_17118102
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:58 schreef melonovy het volgende:
The_Frog, mooi hoor die klassieker van jou!!

SpeedyGJ, is het niet mogelijk om iets meer je best te doen, die spijker ...

Jah jah ik weet ut.
Maar ik wist toch al dat ik niet kan winnen dus wat maakt het uit
  donderdag 12 februari 2004 @ 15:09:01 #202
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17118154
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:06 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Jah jah ik weet ut.

maar dat is geen reden om het maar bij voorbaat niet te proberen natuurlijk
  donderdag 12 februari 2004 @ 15:11:17 #203
52657 pea4fun
pi_17118209
quote:

[..]

Jah jah ik weet ut.

Maar dan kan je streven toch zijn zoveel mogelijk punten proberen te krijgen? Winnen zit er voor mij ook niet in, maar mijn best blijf ik wel doen...Ik zit nog met variaties op het klokje van me te stoeien, ben er al een hele tijd mee bezig, maar het wil niet erg lukken, vandaag heb ik er 1 van neergezet omdat het lijkt dat ik verder weinig tijd meer zal hebben om nog meer variaties te proberen.
pi_17119181
quote:

Jah jah ik weet ut.

Foute instelling Toen ik begon met meedoen aan deze wedstrijden dacht ik ook dat ik nooit zou winnen. Maar vorige maand heb ik toch echt gewonnen! De wonderen zijn de wereld nog niet uit
©Dumbo
pi_17119303
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:47 schreef texelonia het volgende:

[..]

Foute instelling Toen ik begon met meedoen aan deze wedstrijden dacht ik ook dat ik nooit zou winnen. Maar vorige maand heb ik toch echt gewonnen! De wonderen zijn de wereld nog niet uit

En zo is het maar net. Gewoon lekker meedoen. Tenslotte gaat het om het fotograferen.
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:32:44 #206
35485 rique
with Canon, I can
pi_17120266
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:11 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Maar dan kan je streven toch zijn zoveel mogelijk punten proberen te krijgen? Winnen zit er voor mij ook niet in, maar mijn best blijf ik wel doen...Ik zit nog met variaties op het klokje van me te stoeien, ben er al een hele tijd mee bezig, maar het wil niet erg lukken, vandaag heb ik er 1 van neergezet omdat het lijkt dat ik verder weinig tijd meer zal hebben om nog meer variaties te proberen.

Ik vind het gestoei wat je tot nu toe met het klokje gedaan hebt heel leuk hoor pea! Bij juweliers en horlogerieėn gebruiken ze voor het presenteren van klokjes altijd de stand "10 voor 2" of "10 over 10". De wijzers zitten dan in de vorm van een goedlachse mond. Ik weet niet of dat de foto zou verbeteren maar het is maar een stoeitip
pi_17120369
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:53 schreef The_Frog het volgende:

En zo is het maar net. Gewoon lekker meedoen. Tenslotte gaat het om het fotograferen.

Ik moet zeggen dat het wel een stuk minder leuk is als je écht totaal geen inspiratie hebt, en je niet tevreden bent over je eigen foto's..

Maar goed, de maand is nog niet voorbij... Nog 2 weken toch?

©Dumbo
pi_17121686
quote:

praaachtige foto

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Dįt is klassiek

Geweldig!

FOK!fotograaf donderdag 12 februari 2004 @ 17:43:25 #209
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17122101
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:20 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Oeiii, dit geeft druk en stress

tuurlijk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17122154
gvd nog een halve maand wachten om te stemmen
  FOK!fotograaf donderdag 12 februari 2004 @ 19:17:01 #211
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17124488
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:45 schreef pascalheister het volgende:
heb jij je punten al verdeeld dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17124773

Nog een keer posten dan! Ik zie hem namelijk niet bij de inzendingen staan. Terwijl foto's die na mij gepost zijn er al wel bij staan.

Definitieve inzending dus!

pi_17124912
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:35 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het wel een stuk minder leuk is als je écht totaal geen inspiratie hebt, en je niet tevreden bent over je eigen foto's..

Maar goed, de maand is nog niet voorbij... Nog 2 weken toch?

mmmmmmmmmmm is waar, druk neemt toe, stressssss. Maar ja, dat is het leven van de kunstenaar nietwaar

idd nog twee weken, tijd zat.

pi_17125428
quote:
nog een halve maand wachten om te stemmen
ja dat dacht ik ook vanmiddag, wat duurt het lang nog he... er zitten al hele mooie en leuke klassiekers bij...
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_17125490
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:17 schreef Xilantof het volgende:

[..]

heb jij je punten al verdeeld dan?

nee maar duurt nog zo verekte lang en er zijn al aardig wat foto`s
pi_17125625
quote:
Is maar goed ook, ik heb mn camera nog steeds nie!
Kwil wel meedoen

( voor de zekerheid ga ik toch maar zaterdag met de digicam op stap, stel ik heb nog tijd, weet ik wel al waar ik moet zijn )

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 12 februari 2004 @ 20:41:18 #217
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17127202
quote:

[afbeelding]

Bril - Jant

Ik mis alleen nog de stekker van die radio die dan op zo'n driewegverdeelstuk zit samen met de schemerlamp en het theelichtje .

donderdag 12 februari 2004 @ 20:44:46 #218
34663 SpeedyGJ
pi_17127323
Ik zal em nog wel eens opnieuw maken.
Mischien nog tips?? (Achtergrond enz....)
pi_17128359
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:41 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Bril - Jant

Ik mis alleen nog de stekker van die radio die dan op zo'n driewegverdeelstuk zit samen met de schemerlamp en het theelichtje .

Geweldig, als je zulke herinneringen kunt hebben, niet waar.....
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:16:45 #220
52657 pea4fun
pi_17130341
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:32 schreef rique het volgende:

[..]

Ik vind het gestoei wat je tot nu toe met het klokje gedaan hebt heel leuk hoor pea! Bij juweliers en horlogerieėn gebruiken ze voor het presenteren van klokjes altijd de stand "10 voor 2" of "10 over 10". De wijzers zitten dan in de vorm van een goedlachse mond. Ik weet niet of dat de foto zou verbeteren maar het is maar een stoeitip

Ik zal het in gedachten houden de volgende keer...misschien van het weekend nog ff tijd, na alle verplichte bezoekjes
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:22:06 #221
52657 pea4fun
pi_17130516
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
tip van een beginner dan...leg hem niet recht midden in het beeld, das saai, neem een wat donkerder achtergrond, zodat hij wat beter uitkomt...voor meer tips kan je beter de pro's hier vragen.
pi_17130820
quote:

Haal 'm van de muur!! Maar dat lijkt me wel logisch...

Doe iets creatiefs, iets extra's mbt het klassieke van de opdracht. Succes, ik ben benieuwd naar je nieuwe foto!!

Het voelt goed hč?
A je to!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:11:48 #223
79550 Ymke
your ghost
pi_17134292
quote:
Fotografeer hem onder water
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:16:31 #224
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17134430
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:11 schreef Ymke het volgende:

Fotografeer hem onder water

heb je weer gedronken Ymke?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:17:15 #225
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17134458
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:16 schreef Abbadon het volgende:

[..]

heb je weer gedronken Ymke?

Hahahahahahaha LOL
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:17:50 #226
79550 Ymke
your ghost
pi_17134468
Nee niet eens

Maar ik vind het zo'n rare vraag in een wedstrijd topic,

vrijdag 13 februari 2004 @ 00:21:00 #227
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17134547
[quote]Op vrijdag 13 februari 2004 00:17 schreef Ymke het volgende:
Nee niet eens

Niet???

vrijdag 13 februari 2004 @ 00:22:22 #228
79550 Ymke
your ghost
pi_17134592
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:21 schreef sinemet het volgende:
[quote]Op vrijdag 13 februari 2004 00:17 schreef Ymke het volgende:
Nee niet eens

Niet???

*negeer*
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:26:22 #229
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17134679
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:17 schreef Ymke het volgende:
Nee niet eens

Maar ik vind het zo'n rare vraag in een wedstrijd topic,

in dat geval: proost!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:27:32 #230
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17134708
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:26 schreef Abbadon het volgende:

[..]

vrijdag 13 februari 2004 @ 00:29:33 #231
79550 Ymke
your ghost
pi_17134760
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:26 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ehm , niet vandaag , moet morgen weer werken
pi_17134781
niemand reageert op mijn foto
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:32:29 #233
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17134825
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:30 schreef tinkebell het volgende:
[afbeelding]
ik vind 'm vrolijk
pi_17134917
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:32 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ik vind 'm vrolijk

Ik vind 'm heel erg leuk, en er oud uit zien.
Jammer alleen van de slechte scan, maar verder vind ik 'm erg goed
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:36:03 #235
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_17134918
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:29 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ehm , niet vandaag , moet morgen weer werken

Weer vroeg uit de veren. Dn draai ik me nog even heerlijk een keer extr om in mn bed.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:36:08 #236
79550 Ymke
your ghost
pi_17134922
quote:
[afbeelding]
Niet zo boos kijken gelijk , jij reageert ook niet op alle andere inzendingen!!!!

Je foto is wazig en doet mij niet klassiek aan. Wat vindt je dan zelf klassiek aan je foto?

pi_17136165
quote:
Ik krijg op mijn kop als ik zo'n foto post. "Niet scherp, foute belichting, kras had je weg moeten werken.... etc."

Ik vind het in ieder geval een aardige foto qua onderwerp, maar slecht qua techniek. Het lijkt gewoon een snapshotje dat je toevallig nam van een of ander vriendinnetje dat gek deed. Wel aardig dus voor een familiealbum.

vrijdag 13 februari 2004 @ 09:33:58 #238
35485 rique
with Canon, I can
pi_17138724
quote:
[afbeelding]
Ik vind het echt een ongelofelijk mooie foto, doordat je hem zelf hebt afgedrukt heeft de foto al een klassiek karakter. En dat de scan slecht was heb je zelf al gezegd bij je eerste post. Het feit dat hij weinig aandacht gekregen heeft komt denk ik omdattie sepia is.

Ik zou hem zwart wit maken en gewoon qua scherpte en krassen zo laten, dat is wel lekker klassiek vind ik, net zo'n jaren '60 kiekje. Alsie mooi scherp is verliest de foto denk ik de klassieke inhoud.

FOK!fotograaf vrijdag 13 februari 2004 @ 10:57:14 #239
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17140244
quote:
[afbeelding]
ik vind hem niet echt mooi... niet klassiek, te wazig...
maar zoals je ziet, meningen verschillen, want Rique vind hem wel mooi

en ik moet nog steeds mijn rolletje wegbrengen

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17141422
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:40 schreef Tronica het volgende:

[..]

Ik krijg op mijn kop als ik zo'n foto post. "Niet scherp, foute belichting, kras had je weg moeten werken.... etc."

Ik vind het in ieder geval een aardige foto qua onderwerp, maar slecht qua techniek. Het lijkt gewoon een snapshotje dat je toevallig nam van een of ander vriendinnetje dat gek deed. Wel aardig dus voor een familiealbum.

Tis wel klassiek, zo zagen foto's er 60 jaar geleden ook uit

[Dit bericht is gewijzigd door fr.oos op 13-02-2004 11:55]

pi_17141515
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:45 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Tis wel klassiek, zo zaggen foto's er 60 jaar geleden ook uit

Daarom zeg ik ook dat ik het een aardige foto vind qua onderwerp.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:48:59 #242
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_17141520
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:45 schreef fr.oos het volgende:

[..]

Tis wel klassiek, zo zaggen foto's er 60 jaar geleden ook uit

Jah, maar 60 jaar geleden waren de rokjes echt zo kort niet

Lieve, spontane foto, maar geeft mij niet het 'echte klassieke' gevoel helaas...

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:22:55 #243
15985 huiz
Man in Black
pi_17142252
Er zitten weer geweldige foto's bij waarvan ik die van The_frog er echt vind uitspringen... ik bedoel als klassieke foto dan. Ik kan me voorstellen dat je "klassiek" moeilijk kunt omschrijven maar van veel foto's straalt het er imho een beetje vanaf dat het recente foto's zijn die zwart-wit geconverteerd zijn (geen slechte foto's maar het geeft mij geen gevoel dat het klassiek is).

Die van Tinkebell vind ik wel heel erg aanspreken, misschien omdat het wat wazig is, stoffig en bekrast. En een beetje mysterieus. Maar sepia mag dus niet voor deze wedstrijd

Die van pea4fun vind ik ook erg mooi!

Als het goed is ga ik maandag op pad, hopelijk lukt het me wat ik in gedachten heb

Scope Pure Colombia BV
pi_17144331
als ik naar de foto's kijk waar tinkelbel zelf op staat, dan lijkt het alsof ze ook zelf op deze foto staat..heb je de foto wel zelf gemaakt dan? (met zelfontspanner??) Anders moet degene die de foto wel gemaakt heeft hem insturen natuurlijk!!
Ik ben trouwens bang dat als je deze foto omzet naar zwart-wit dat ie dan dat 'sprookjes'gehalte verliest, wel jammer eigenlijk!
pi_17145825
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:22 schreef huiz het volgende:
... van The_frog er echt vind uitspringen... ik bedoel als klassieke foto dan. Ik kan me voorstellen dat je "klassiek" moeilijk kunt omschrijven maar van veel foto's straalt het er imho een beetje vanaf dat het recente foto's zijn die zwart-wit geconverteerd zijn (geen slechte foto's maar het geeft mij geen gevoel dat het klassiek is).
ehm..en die van The_frog is toch juist precies hoe jij het net beschreef...you move in mysterious ways...

persoonlijk vind ik de foto van The-frog niet per definitie als uit een andere tijd, want het is gewoon een feit dat oude mensen de oude troep van vroeger nog hebben en gebruiken! Altijd van die kleedjes op de tafel, sanseveria op de vensterbank en zo'n radio idd... dat the frog het op de gevoelige plaat heeft gezet, bewijst juist dat dit een gewone alledaagse (en recente) situatie is!!! Ik begrijp de commotie dus niet zo goed... (foto technisch is het een mooie foto, maar ik vind de compositie wel erg rommelig)

vrijdag 13 februari 2004 @ 15:11:11 #246
34663 SpeedyGJ
pi_17145828
Moet nog veel leren helaas, maar goed, iedereen is natuurlijk wel eens een beginner geweest

-weg-

Mening?
Hoop dat dit een beetje beter is dan die klok.

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 13-02-2004 17:32]

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:11:16 #247
15985 huiz
Man in Black
pi_17147375
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:11 schreef m-niki het volgende:

[..]

ehm..en die van The_frog is toch juist precies hoe jij het net beschreef...you move in mysterious ways...

persoonlijk vind ik de foto van The-frog niet per definitie als uit een andere tijd, want het is gewoon een feit dat oude mensen de oude troep van vroeger nog hebben en gebruiken! Altijd van die kleedjes op de tafel, sanseveria op de vensterbank en zo'n radio idd... dat the frog het op de gevoelige plaat heeft gezet, bewijst juist dat dit een gewone alledaagse (en recente) situatie is!!! Ik begrijp de commotie dus niet zo goed... (foto technisch is het een mooie foto, maar ik vind de compositie wel erg rommelig)

Tja, iedereen heeft zijn eigen mening en iedereen kijkt anders tegen de foto's aan. Het is ook grotendeels een kwestie van jouw eigen gevoel. Ik vind die van The_frog juist wel een klassieke uitstraling hebben (mijn mening). Dat het een hedendaagse situatie is haal ik er niet uit. Naar mijn mening doet het ietwat overbelichte deel van de foto juist een sfeer van vroeger oproepen wat in mijn ogen de foto perfect maakt. Maar in jou ogen zie je wat anders

Verder vind ik het jammer dat sommige mensen de diverse meningen zich teveel aantrekken en als een persoonlijke aanval zien, evenals dat sommige meningen ook op vrij harde toon worden neergezet.

Nog een keer: Als je een foto maakt en je bent er zelf tevreden over, je vindt de foto mooi, dan is die foto perfect. Als een ander dat niet vindt, dan is dat ook prima. En dat is mijn bescheiden mening

Scope Pure Colombia BV
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:27:23 #248
52657 pea4fun
pi_17147883
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Moet nog veel leren helaas, maar goed, iedereen is natuurlijk wel eens een beginner geweest

[afbeelding]

[afbeelding]

Mening?

Ik kan niet echt zeggen waarom, maar die 2e vind ik heel erg leuk.Tja ik weet het, heb je niet veeel aan, maar tis mijn mening
pi_17148606
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:11 schreef huiz het volgende:

Verder vind ik het jammer dat sommige mensen de diverse meningen zich teveel aantrekken en als een persoonlijke aanval zien, evenals dat sommige meningen ook op vrij harde toon worden neergezet.

Nog een keer: Als je een foto maakt en je bent er zelf tevreden over, je vindt de foto mooi, dan is die foto perfect. Als een ander dat niet vindt, dan is dat ook prima. En dat is mijn bescheiden mening

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat iedere foto iets anders naar boven haalt, maar ik zie nergens in dit topic iemand die zich persoonlijk aangevallen voelt (toch?). Als je ook op mij doelt met je opmerking en vindt dat ik te hard ben wanneer ik zeg dat de compositie te rommelig is van een foto en dat ik hem daardoor niet zo bijzonder vind, dan is dat nogal in tegenspraak met jouw bescheiden mening dat iedereen iets anders mag vinden!
Dus jij vindt de foto fantastisch en uit dat openlijk, dan uit ik openlijk dat ik de foto niet fantastisch vind..klaar toch?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:51:09 #250
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17148652
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:11 schreef SpeedyGJ het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mening?

die eerste vind ik niet zo...het onderwerp is mij iets te nietszeggend, en het is teveel genomen als een vakantie-kiekje....onderwerp in het midden en *klik*

die tweede vind ik al beter....zit wat meer contrast in het zwart-wit, en het onderwerp staat wat mooier in het beeld....vind alleen dat je daar wat te veel omgeving ziet....doet af aan het 'klassieke' van de foto...ik denk dat ik 'm, gebaseerd op wat ik op je foto zien kan, vanuit een lager standpunt genomen zou hebben, zodat die muurtjes de omliggende weg wat uit het zicht trekken...en dan een 'staande' foto van wat dichterbij, zodat de pomp nog wat prominenter in beeld zou zijn...

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:52:53 #251
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17148724
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:11 schreef huiz het volgende:
wie? wat ? waar? wanneer?

ik kan me niet herinneren dat er mensen kritiek als een persoonlijke aanval gezien hebben eerlijk gezegd

vrijdag 13 februari 2004 @ 17:02:34 #252
34663 SpeedyGJ
pi_17149003
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:51 schreef Abbadon het volgende:

[..]

die eerste vind ik niet zo...het onderwerp is mij iets te nietszeggend, en het is teveel genomen als een vakantie-kiekje....onderwerp in het midden en *klik*

die tweede vind ik al beter....zit wat meer contrast in het zwart-wit, en het onderwerp staat wat mooier in het beeld....vind alleen dat je daar wat te veel omgeving ziet....doet af aan het 'klassieke' van de foto...ik denk dat ik 'm, gebaseerd op wat ik op je foto zien kan, vanuit een lager standpunt genomen zou hebben, zodat die muurtjes de omliggende weg wat uit het zicht trekken...en dan een 'staande' foto van wat dichterbij, zodat de pomp nog wat prominenter in beeld zou zijn...

Thnx voor jou reactie.
Oke van de eerste foto had ik zeker wel verwacht.
Ik zal nog eens een keer maken.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 17:31:32 #253
34663 SpeedyGJ
pi_17149797

Oke op mijn camerabeeld leek het dus net te passen terwijl ie nog wel dichterbij kan.
Ik heb hier niks aan veranderd.
De andere 2 foto's heb ik verwijderd.
Euhm tja nog wel een beetje veel maar wel minder.
Ik had toch beter miss dezefde positie kunnen nemen lijkt mij.
Zeg ut maar
(Miss handig dat de achtergrond wazig is?)

pi_17150216
als je iets meer naar rechts loopt, dan komt de kraan van de pomp ook mooier uit EN staat dat huis er minder op en vooral die (moderne) auto niet!! Probeer eens ook foto's van heel dichtbij en andere hoeken te maken, als je een digitale camera hebt, kan je zoveel mogelijk foto's maken als je wilt! De pomp is nu ook vrij donker, misschien kan je iets meer licht de camera in laten komen?
  FOK!fotograaf vrijdag 13 februari 2004 @ 17:48:50 #255
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17150347
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]

Oke op mijn camerabeeld leek het dus net te passen terwijl ie nog wel dichterbij kan.
Ik heb hier niks aan veranderd.
De andere 2 foto's heb ik verwijderd.
Euhm tja nog wel een beetje veel maar wel minder.
Ik had toch beter miss dezefde positie kunnen nemen lijkt mij.
Zeg ut maar
(Miss handig dat de achtergrond wazig is?)

leuke foto, vind alleen dat "blok" (dus die hele voet met die kraan eraan) heeeel donker, is waarschijnlijk in het echt ook zo, maar hier vind ik het bijna storend.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 13 februari 2004 @ 17:50:45 #256
15985 huiz
Man in Black
pi_17150417
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:49 schreef m-niki het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat iedere foto iets anders naar boven haalt, maar ik zie nergens in dit topic iemand die zich persoonlijk aangevallen voelt (toch?). Als je ook op mij doelt met je opmerking en vindt dat ik te hard ben wanneer ik zeg dat de compositie te rommelig is van een foto en dat ik hem daardoor niet zo bijzonder vind, dan is dat nogal in tegenspraak met jouw bescheiden mening dat iedereen iets anders mag vinden!
Dus jij vindt de foto fantastisch en uit dat openlijk, dan uit ik openlijk dat ik de foto niet fantastisch vind..klaar toch?

Hmmz... ik bedoel niet specifiek dit topic, dat mensen zich kritiek te persoonlijk opvatten, meer in het algemeen. En dan nog lang niet altijd, maar soms.

Maar jouw reactie is een subliem voorbeeld wat ik bedoel, ik zeg iets in het algemeens en jij betrekt het direct op jezelf, je gaat je verdedigen, terwijl ik het totaal niet zo bedoel

Maar goed, jammer van dit topic om hierover te discussiėren

Scope Pure Colombia BV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')