quote:Zo te zien is het in het midden van het breiwerk verkeerd gegaan. Ja ja, ik heb een brei-verleden
Op vrijdag 6 februari 2004 21:34 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Dat zou ook kunnen. Zou wel verklaren waarom ze steeds met meer steken eindigde dan begon
EDIT: voor de felicitaties dus
quote:Dat dacht ik ook al te zien. Het is trouwens inderdaad een luie wijvensteek, want ik heb met die steek mijn shawl gebreid, gecombineerd met een aantal pennen recht er tussendoor.
Op vrijdag 6 februari 2004 21:38 schreef moussy het volgende:[..]
Zo te zien is het in het midden van het breiwerk verkeerd gegaan. Ja ja, ik heb een brei-verleden
quote:Ga jij er een topic over openen? Je bent de eerste die zo enthausiast reageerd, dus gefelicieerd met de eer om de lente-meeting te organiseren! hahahaha
Op vrijdag 6 februari 2004 21:44 schreef jessie het volgende:
Ehhh wanneer begint de lente
Wij komen wel hoor.
Groot kleed, lekker weertje, lekkere broodjes. Mijn lieve kindjes, lieve husb erbij.
Ik heb er zin in
[Dit bericht is gewijzigd door melonovy op 06-02-2004 21:48]
Het valt me wel op dat ik een aantal nieuwe soorten steken ontwikkeld heb
Het is inderdaad de luie wijven steek met wat rechte ertussen door.
Op de wol zelf (nouja, op de wikkel) staat breipen 3,5-4 en ik brei lekker op 6!
quote:Gaat toch best goed? Vind het een mooie kleur ook nog...
Op vrijdag 6 februari 2004 21:47 schreef Troel het volgende:
Het was ook maar een oefenlapje
Dames van het breien ga zo door wordt vast een hele mooie sjaal (das toch de bedoeling )
Ziet het mezelf niet meer doen in elk geval jeugdtrauma noemen ze het ook wel
Dat gebeurt spontaan Melonovy.
Straks reageerd iedereen en dan komt het vanzelf wel. Hahahahahaha
En anders...... ik heb best een lekkere tuin hoor
Ik heb wel vaker minimeets gehouden.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:45 schreef coolbabe het volgende:
[afbeelding]
Mijn breiwerkje
quote:Niet boos worden Troel
Op vrijdag 6 februari 2004 21:47 schreef Troel het volgende:
Het was ook maar een oefenlapjeHet valt me wel op dat ik een aantal nieuwe soorten steken ontwikkeld heb
Het is inderdaad de luie wijven steek met wat rechte ertussen door.
Op de wol zelf (nouja, op de wikkel) staat breipen 3,5-4 en ik brei lekker op 6!
Lentemeeting lijkt me gaaf, als het een beetje aan deze kant van het land is wil ik ook wel komen
quote:Uiteindelijk moet het een vest worden... Met de hoeveelheid wol die ik gehaald heb schijn ik maar een half vest (in mijn maat) te kunnen maken.... Of een heel lange sjaal natuurlijk
Op vrijdag 6 februari 2004 21:49 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Gaat toch best goed? Vind het een mooie kleur ook nog...
Ik heb drie kleuren:
quote:Ik ben ook niet boos hoor, eigenlijk had de posticoon
Op vrijdag 6 februari 2004 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Niet boos worden Troel
Weet je, natuurlijk breit pen 6 wel lekker snel, maar als je wat dunnere pennen neemt, wordt je breiwerk wat 'vaster', en is het gemakkelijker om een regelmatig breiwerk tevoorschijn te toveren. Verder: leuk kleurtje hoor, ik ben dol op rood!
Ik heb met opzet deze dikke pennen genomen. Ik hou niet echt van dat hele strakke breiwerk, juist die luie wijven steek vind ik erg leuk staan.
quote:Even uitleg bij de foto.. Het is dus NIET rood wit en blauw,
Op vrijdag 6 februari 2004 21:58 schreef Troel het volgende:[..]
Uiteindelijk moet het een vest worden... Met de hoeveelheid wol die ik gehaald heb schijn ik maar een half vest (in mijn maat) te kunnen maken.... Of een heel lange sjaal natuurlijk
Dus morgen nog maar kijken of ze nog meer wol hebben in dezelfde kleuren.
Ik heb drie kleuren:
[afbeelding]
Bordeaux, beige en donkerig blauw is het
quote:Ah balen is dat he
Op vrijdag 6 februari 2004 22:06 schreef miss_dynastie het volgende:
En denk je dat die film op tv is? Nee dus![]()
![]()
![]()
Das toch die film met Keanu als Redneck? Die was best oke.
Wat zie ik, worden er plaids gebreid voor een lente-meeting?
* LadyS vindt het eigenlijk wel een leuk idee van easy-going
quote:Hehe, en wie krijgt het kleed dan?
Op vrijdag 6 februari 2004 22:22 schreef LadyS het volgende:
Iedereen breit een lapje van een bepaald formaat, dat sturen we naar 1 persoon toe die ze aan elkaar wil zetten.
En dan hebben we een prachtig kleed!!!* LadyS vindt het eigenlijk wel een leuk idee van easy-going
![]()
quote:Dan mag jij de lapjes aan elkaar naaien
Op vrijdag 6 februari 2004 22:27 schreef Karin het volgende:
Sorry, ik kan en wil echt niet breien
quote:Spelbreker
Spindizzy, het gaat om the Gift, Keanu speelt er inderdaad in mee. Ach, op zich is het wel goed, moet sowieso niet dat soort films kijken als ik alleen ben
quote:Ikke kan het ook niet, maar ik ben "bereid" om een recht-toe-recht-aan lapje te breien.. Denk wel dat het lukt
Troel, weet ik niet hoor, wie het kleed krijgt.
* LadyS riep eigenlijk maar wat in de ruimte
maar toch lijkt het me een leuk idee
quote:Ja, maar in mijn shawl heb ik ook de luie wijvensteek verwerkt hoor. De batterijen van mijn digitale camera zijn nu op, maar ik zal kijken of ik morgen een foto kan plaatsen, dan begrijp je wat ik bedoel
Op vrijdag 6 februari 2004 21:59 schreef Troel het volgende:[..]
Ik ben ook niet boos hoor, eigenlijk had de posticoon
moeten zijn.
Ik heb met opzet deze dikke pennen genomen. Ik hou niet echt van dat hele strakke breiwerk, juist die luie wijven steek vind ik erg leuk staan.
quote:Ik kan en wil het ook niet
quote:komt er aan, met toestemming!
Op vrijdag 6 februari 2004 22:30 schreef melonovy het volgende:
troel, ben je op MSN? Ik heb wat voor je!
quote:En ik kan ook niet naaien
Op vrijdag 6 februari 2004 22:31 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Dan mag jij de lapjes aan elkaar naaien
Nou Troel je weet in ieder geval alvast hoe die je staat
quote:Leuk! Nog een oranje hoofddeksel en je kan morgen naar Hamar.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:37 schreef melonovy het volgende:
Ik zag het al helemaal voor me:
Geplaatst met toestemming van Troel.
quote:21 maart toch?
Op vrijdag 6 februari 2004 23:16 schreef jessie het volgende:
Waneer gaat de lente nou eigenlijk in?
Ik dacht dan meer een beetje aan mei ofzo.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:16 schreef jessie het volgende:
Waneer gaat de lente nou eigenlijk in?
quote:Klopt als een bus
Op vrijdag 6 februari 2004 23:20 schreef Spindizzy het volgende:[..]
21 maart toch?
quote:ik heb wel weer zin in een meet, maar ja ik ben in januari ook niet geweest...
Op vrijdag 6 februari 2004 23:23 schreef jessie het volgende:
Ok dus vanaf die datum dus weer een meet. Maar voor een parkmeet is dat denk ik een beetje te vroeg hoor. Of er moeten dan ook dekentjes gebreid gaan wordenIk dacht dan meer een beetje aan mei ofzo.
voor een park/picknick meet is maart inderdaad misschien nog wel wat vroeg, maar wellicht is er wat anders om tussendoor te doen
quote:dat wordt dus flink doorbreien Troel
Op zaterdag 7 februari 2004 00:01 schreef Troel het volgende:
Als we een parkmeet houden, hebben we wel een heel groot kleed nodig om op te zitten!
quote:Jeetje
Op zaterdag 7 februari 2004 10:46 schreef Angel22 het volgende:
Ben vanmorgen me eigen rotgeschrokken.... was ineens het onderste balletje van me piercing deraf!!!!
Gelukkig zat dat ding nog omnder mijn tong maar ik schrok wel.
Ik heb wel ff me piercing deruit gehaald om te kijken hoe dat er nu uitzag, en dat voelde wel vreselijk raar moet ik zeggen. Ik ben nu al zo gewend om iets in mijn mond en dus ook tong te hebben dat dat ding eruit echt heel onnatuurlijk aanvoelt...
Wat ik vanmorgen nou weer had......Vanaf oktober/november al op zoek naar die ballenbaan........niet te krijgen....deze week dus via internet besteld en ontvangen.........loop ik net langs de Bart Smit, even binnen gluren, ja hoor, daar staan ze weer
quote:das inderdaad wel behoorlijk schrikken Angel22! Hopelijk gebeurt zoiets niet weer, want het lijkt me wel gevaarlijk
Op zaterdag 7 februari 2004 10:46 schreef Angel22 het volgende:
Ben vanmorgen me eigen rotgeschrokken.... was ineens het onderste balletje van me piercing deraf!!!!
Gelukkig zat dat ding nog omnder mijn tong maar ik schrok wel.
Ik heb wel ff me piercing deruit gehaald om te kijken hoe dat er nu uitzag, en dat voelde wel vreselijk raar moet ik zeggen. Ik ben nu al zo gewend om iets in mijn mond en dus ook tong te hebben dat dat ding eruit echt heel onnatuurlijk aanvoelt...
Leuk Jessie, een neuspiercing, waarom heb je hem eruit gehaald?
Hoe is het nu met je en met de thuiszorg?
Deze dame is nog steeds van plan een navelpiercing te nemen, wanneer en als ze ooit een gezond gewicht bereikt
Ik lurk gezellig mee in de speeltuinbankjes, en ook met jessie haar thuiszorg-gebeuren...waarschijnlijk heeft dat ontzettend veel indruk op mij gemaakt ofzo..dus ik droomde dat ik jessie ging helpen omdat de thuiszorg dr werk niet goed deed, w zaten geezellig te bellen enzo en toen besloten we toch maar dat het geen goed idee was dat ik zou komen helpen....ik ken jessie verder helemaal niet!
Mallemeid ik lig in een deuk hier. Ik zie net in je profiel dat je in leeuwarden woont. Wel lief hoor dat je me in Rotterdam wil komen helpen. Echt grappig dat je zo meeleeft dat je er van droomt. Ik vind dat wel heel lief
O ja, en het gaat heel goed nu met de thuishulp, misschien stelt je dat wat gerust Scheelt weer een nachtmerrie
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:39 schreef Leah het volgende:
toen ik 15 was, en de dino's nog gewoon door de tuin liepen![]()
Een tatoo leek me altijd wel leuk. Maar ik stelde me dat dan voor als ik een jaar of 50 was en een beetje uitgelubberd of wat rimpelig (toen dacht ik nog dat dat pas bij 50 jaar was ) En op je 50e met zo'n band om je arm ofzo...nee toch maar niet
quote:Hahaha! Kan me het echt wel voorstellen hoor!!
Op zaterdag 7 februari 2004 20:59 schreef jessie het volgende:
Ik ben echt een grote scheitert. Je had me moeten zien toen met die neusbel. Dat deden ze gewoon bij de juwelier, met zo'n pistool wat ze ook voor je oren gebruiken. Ik zei wel 10 keer toen ze wilde schieten, nee wacht nog maar ff. Op een gegeven moment moest ik er bij gaan zitten en kreeg ik een glaasje water omdat ik zo zneuwachtig/bang was. Toen dacht ik nu word het wel heel erg (zeker omdat het inmiddels heeeel druk werd in de juwelier en ik me toch wel voor lul voelde zitten daar) En toen pang. Het deed minder pijn als in me oor. Het voelde alleen of ik met een vreselijke wrat op ne neus liep (keek er een beetje tegenaan als het ware) Heb er ook heel snel een gouden ringentje doorheen gedaan omdat zo'n zweerknopje toch wel erg dom stond en groot was
Maar goed dat zijn jeugdherinneringen hahaha.
quote:
Een tatoo leek me altijd wel leuk. Maar ik stelde me dat dan voor als ik een jaar of 50 was en een beetje uitgelubberd of wat rimpelig (toen dacht ik nog dat dat pas bij 50 jaar was) En op je 50e met zo'n band om je arm ofzo...nee toch maar niet
quote:Oh... ben nu 19, hoop volgend jaar een gezond gewicht te hebben (liefst veel eerder, maar jezelf vooral niet overschatten
Op zaterdag 7 februari 2004 20:07 schreef Lois het volgende:
...ik werd inmiddels 30 ...
* Rewimo heeft vandaag weer een deeltje van de serie "Renée leert..." gescoord*
Wat een hels weer he vannacht? Het heeft hier gewaaid, gestormd en mega hard geonweerd... Gelukkig kan ik weer makkelijk in slaap vallen en heb ik er niet zo veel last van gehad!
quote:Het schijnt hier ook goed gespookt te hebben, maar ik heb er niks van gemerkt
Op zondag 8 februari 2004 14:32 schreef melonovy het volgende:
Wat een hels weer he vannacht? Het heeft hier gewaaid, gestormd en mega hard geonweerd... Gelukkig kan ik weer makkelijk in slaap vallen en heb ik er niet zo veel last van gehad!
quote:Same here
Op zondag 8 februari 2004 15:07 schreef LadyS het volgende:[..]
Het schijnt hier ook goed gespookt te hebben, maar ik heb er niks van gemerkt
![]()
![]()
quote:Ik heb zitten genieten van Renate bij het schaatsen
Op zondag 8 februari 2004 16:10 schreef Belana het volgende:Waar is iedereen verders? Met de kids op stap allemaal?
[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 08-02-2004 17:04]
quote:foto's gemaakt?
Op zondag 8 februari 2004 17:03 schreef coolbabe het volgende:
Het onweer was hier echt boven, is ook ingeslagen enkele honderden meters verderop.
Ik heb verstijfd in bed gelegen, bang dat de wereld zou vergaan ofzo
Zojuist zijn we naar Hoek van Holland geweest om bij de zee te kijken. Prachtig om te zien
[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 08-02-2004 17:06]
quote:je hebt gelijk ja, hier past het inderdaad beter
Op zondag 8 februari 2004 18:11 schreef Rewimo het volgende:
LadyS, even over dat wiegje (lijkt me hier beter dan in het momenteel erg serieuze Z&G-topic). Hoe heb je die nietjes tot nu toe geprobeerd te verwijderen? Heb je ook een ontnietertje geprobeerd (die ken je neem ik aan wel)? Ik ga mijn schoonvader even vragen voor je of hij er iets op weet, die is erg handig
Edit: aanvulling - de uitstekende stukken er met een hamertje er verder inslaan en eventueel het pitriet met een blanke lak insmeren, liefst 2 of 3 maal
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 08-02-2004 20:14]
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:49 schreef jessie het volgende:
Jaja ben er net gelijk gedaan. Hij is geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zie je wel dat je het wel kan!!!!!!!
Nou ja, overtrekken en binnen de lijntjes kleuren lukt me inderdaad wel
quote:En dat zijn nog opgehoogde lijntjes ook, dus dan is het helemaal makkelijk
Op zondag 8 februari 2004 20:12 schreef Rewimo het volgende:[..]
![]()
Nou ja, overtrekken en binnen de lijntjes kleuren lukt me inderdaad wel
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:15 schreef LadyS het volgende:[..]
En dat zijn nog opgehoogde lijntjes ook, dus dan is het helemaal makkelijk
![]()
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:15 schreef Rewimo het volgende:[..]
![]()
Nog een verlate tip van schoonpa: als je zelf weer nietjes gebruikt, neem dan roestvrije
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:17 schreef Rewimo het volgende:Nog een verlate tip van schoonpa: als je zelf weer nietjes gebruikt, neem dan roestvrije
en dan is het enige wat vriendlief met een big smile roept: Hahaha, er plast iemand in jouw buik
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:20 schreef pluisje het volgende:
Zit je ademloos "Het wonder van een nieuw leven" te kijken, krijg je een heel mooi beeld van een babietje dat net zo ver is als dat van ons...wordt er op de achtergrond verteld dat het babietje drinkt van het vruchtwater, wat grotendeels uit zijn/haar eigen urine bestaat...en dan is het enige wat vriendlief met een big smile roept: Hahaha, er plast iemand in jouw buik
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:10 schreef Belana het volgende:
Waar is iedereen verders? Met de kids op stap allemaal?
quote:Hihi, leuke foto's in de ballenbak
Op zondag 8 februari 2004 20:24 schreef moussy het volgende:[..]
http://cas.beebiesite.nl/final/home/
quote:
Zit je ademloos "Het wonder van een nieuw leven" te kijken, krijg je een heel mooi beeld van een babietje dat net zo ver is als dat van ons...wordt er op de achtergrond verteld dat het babietje drinkt van het vruchtwater, wat grotendeels uit zijn/haar eigen urine bestaat...en dan is het enige wat vriendlief met een big smile roept: Hahaha, er plast iemand in jouw buik
quote:Mooi he
Op zondag 8 februari 2004 20:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hihi, leuke foto's in de ballenbak
Dat koppie er zo bovenuit
Helemaal alleen in de ballenbak
Is het ook te eten??
quote:
quote:Een verlate reactie op jouw vraag:
Op donderdag 5 februari 2004 17:26 schreef CarOnline het volgende:
Ik dender hier maar even naar binnen:Ik wil de belastingprut invullen maar nou heb ik vanaf het begin van het vorig jaar in de ziektewet gezeten, met aansluitend zwangerschapsverlof tot 10 Juni afgelopen jaar.
Moet je dan ook een jaaropgave van het gak krijgen?We hebben alles al lang en breed binnen behalve dat! En het Gak kan in ook niet bellen, geeft continue ingesprek. Dat is het nummer van het Gak in Enschede, die ik via telefoongids.nl heb opgezocht.
Kijk ik bij Gak op het internet blijkt dat heel Gak-Enschede niet bestaat. Bel ik op de gok Gak-Hengelo; wordt er niet opgenomen![]()
![]()
Krijg je dus ook van het Gak een jaaropgave als je in de ziektewet / zwangerschaps verlof hebt gehad / hebt gezeten?
Wie weet dat?Ik word gek zo langzamerhand
quote:Ah dank je wel easy-going, ik heb geen loonstrookjes ofzo van het Gak gehad, volgens mij betaalde idd mijn baas gewoon.
Op maandag 9 februari 2004 11:52 schreef easy-going het volgende:[..]
Een verlate reactie op jouw vraag:
Of je een jaaropgave van het Gak krijgt ligt eraan wie jou doorbetaald heeft tijdens je verlof. Heeft jouw baas gewoon jouw salaris overgemaakt, dan krijg je geen jaaropgave van het Gak. Heb je de uitkering rechtstreeks van het Gak ontvangen, dan krijg je wel een jaaropgave van het Gak
Die van mij gaat wel aardig... Zal straks ff een foto'tje maken..
(heb om een brei-smilie gezocht, maar dit kwam het meeste in de buurt)
quote:Mijn moeder vond het verstandiger (Bert trouwens ook) om eerst een sjaal te breien, omdat een vest zo groot is in een keer... Bovendien vinden ze dat ik eerst flink moet oefenen... Dus dat gaan we maar doen dan.
Op maandag 9 februari 2004 14:18 schreef Jonnetje het volgende:
Dames........ Hoe gaat het met de brei-werk(stuk)jes????Die van mij gaat wel aardig... Zal straks ff een foto'tje maken..
[afbeelding]
quote:Is die sjaal nog niet af dan?
Op maandag 9 februari 2004 14:40 schreef Troel het volgende:[..]
Mijn moeder vond het verstandiger (Bert trouwens ook) om eerst een sjaal te breien, omdat een vest zo groot is in een keer... Bovendien vinden ze dat ik eerst flink moet oefenen... Dus dat gaan we maar doen dan.
Waar wat prijsvragen invullen omdat je je verveelt al niet goed voor is...dat ding is best duur!
quote:Ruilen voor mijn Skibox 2004?
Op maandag 9 februari 2004 14:48 schreef pluisje het volgende:
Ik zit hier echt helemaal te glimmen, ben er echt superblij mee zeg
quote:
Op maandag 9 februari 2004 14:49 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ruilen voor mijn Skibox 2004?
quote:Daar was ik al bang voor ja...
Op maandag 9 februari 2004 14:51 schreef pluisje het volgende:[..]
quote:
Op maandag 9 februari 2004 14:46 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dat is dat speelding van Chiara toch? Wat leuk, gefeliciteerd!
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:02 schreef melonovy het volgende:
dit is 'm:
Zelfs zonder bijgeleverde Chiara vind ik m leuk
Met mijn breiwerkje gaat het goed, ik ben met een andere kleur verder gegaan. Lekker streepjes breien en goed oefenen en wie weet ga ik dan ooit nog wel eens een trui of vest breien
quote:Het kindje krijg je nageleverd
Op maandag 9 februari 2004 15:04 schreef pluisje het volgende:[..]
Zelfs zonder bijgeleverde Chiara vind ik m leuk
quote:en hij maakt hele vrolijke muziekjes... vooral de 2e is erg vorlijk, Chiara swingt en grijnst altijd op dat deuntje...
Op maandag 9 februari 2004 15:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Wow, die is echt keimooi!!!!
Ik wil de Walker Ride On van Fisher Price voor Wilyan's verjaardag kopen, samen met de ballenbaan...
quote:Oh, dan heb ik er ook nog wel een
Op zaterdag 7 februari 2004 20:15 schreef jessie het volgende:
Mallemeid ik lig in een deuk hier. Ik zie net in je profiel dat je in leeuwarden woont. Wel lief hoor dat je me in Rotterdam wil komen helpen. Echt grappig dat je zo meeleeft dat je er van droomt. Ik vind dat wel heel lief
quote:hahaha wat herkenbaar, dromen over mensen van het forum
Op maandag 9 februari 2004 15:59 schreef Lemijn het volgende:[..]
Oh, dan heb ik er ook nog wel een
Ik ben ook een gelegenheidslurker, en heb kort geleden gedroomd dat ik op Chiara kwam passen, want Melonovy was zo moe en wilde eens wat anders doen. Ik kwam 's ochtends vroeg maar dat was toch al te laat, want ze wilde om 7 uur al op stap. Dat had ze niet tegen me gezegd, maar de irritatie was gewekt. Toen ik vroeg wanneer Chiara iets moest eten, slapen enz. werd ze helemaal chagerijnig: "Zeg, jij gaat oppassen, dan bekijk je het maar samen".
Chiara was erg lief trouwens, en Melonovy, mooi huis heb je!
quote:oké komt ie.....
Op maandag 9 februari 2004 14:18 schreef Jonnetje het volgende:
Dames........ Hoe gaat het met de brei-werk(stuk)jes????Die van mij gaat wel aardig... Zal straks ff een foto'tje maken..
[afbeelding]
Van iets dichterbij
Oke, de komende dagen zullen jullie het met 1 mod minder moeten doen want Karin is nl. ziek. Koorts, keelpijn en hoofdpijn. Nou is dat op zich niet zo vreselijk maar Karin heeft zo'n aparte reactie op koorts met als gevolg dat ze van enkels tot kruin onder de (jeukende) uitslag zit. Ook best lastig maar het lastigste zijn haar handen, die zwellen op, komen vol blaren en blaasjes te zitten en gaan ongelooflijk pijn doen. Dan gaat het geheel indrogen, en de huid gaat scheuren en loslaten. Als de huid aan het vervellen gaat kan ze een paar dagen niks aanraken, alles doet pijn want het is echt hele jonge nieuwe babyhuid zonder eelt. Dus Karin is wel een weekje zoet, die kan voorlopig weinig tot niks en zeker niet typen.
Ik ben er voornamelijk 's avonds, bijna niet overdag, dus mocht er iets dringends te modereren zijn schiet dan even een admin, FA of een Global Mod aan ( bijv. Knor, shmoopy, of Yvonne).
Jonnetje:
Dikke knuffel voor Karin
Onze overbuurvrouw heeft een dochter van 14...
en dat kind is dus 10 Weken zwanger had dr mond dicht gehouden tot aan verleden week tegen dr moeder , had gezegt dat er een condoom was geknapt verleden week (was dus niet zo) en dacht dat kind nog even te kunnen afbreken met een morning afterpil die ze had gehaald
Nu is ze dus 10 weken zwanger en gaat dus abortus doen... (gelukkig maar want iemand van 14 kan moeilijk voor een baby zorgen)
maar bah wat een KUT kind zeg
Beterschap iig!
quote:Ja ik begrijp het ook niet , alleen valt het me op dat het wel vaak uitkomt dat het dus gescheiden ouders zijn waarbij het voorkomt dat de moeder ofzo weinig invloed heeft op zon kind ?
Op maandag 9 februari 2004 21:21 schreef Belana het volgende:
jeetje Joene, wat een verhaal. zijn kinderen van tegenwoordig nog steeds zo dom? of zou ze niet goed voorgelicht zijn?
quote:Dat klopt
Op maandag 9 februari 2004 21:09 schreef E.T. het volgende:
Had Karin dat ook niet vlak na de geboorte van Bram? (staat me vaag iets van bij..)Beterschap iig!
quote:DIe moeder is een raar mens, die had die kinderen beter moeten opvoeden
Op maandag 9 februari 2004 21:32 schreef Lois het volgende:
Mijn god Joene wat een verhaal *bekopenvalsmilie*
Wat erg trouwens dat dat meisje het nu pas aan haar moeder wil en durft te vertellen, schrik je je ook rot als moeder zijnde....
[..]Dat klopt
Karin heeft dit altijd in februari (meestal zo rond haar verjaardag) en vorig jaar heeft ze het dus "kunnen" uitstellen tot Brams geboorte.
Ik heb er nog steeds mijn twijfels over als ik heel eerlijk ben. Het meisje is 19 en is nog bezig met school en dergelijke. Maarja, ze zijn weer bij elkaar nu en over 7 weken schijnt de bevalling te zijn.
Joene, wat een verhaal ... soms is abortus dan toch de beste optie!
Belana, aan de voorlichting schort het niet, het schort hooguit aan de uitvoering. Ik weet dat het zeer regelmatig gebeurt dat meisjes van dertien/ veertien verder gaan dan jij als ouder hoopt ... op zich niet erg, maar gebruik dan ook de pil! Verbieden kan je het niet, daar bereik je alleen maar het tegenovergestelde mee (stiekeme seks is vaak onveilige seks). Het gemiddelde voor de eerste keer lag twee jaar terug voor meisjes op 17 jaar en drie maanden... ik zat daar drie maanden boven
, een hele hoop van mijn vriendinnen (20) hebben het nog niet gedaan, een hele hoop kinderen van dertien, veertien die ik ken, storten regelmatig hun hart uit, als je begrijpt wat ik bedoel
... de tendens die ik zie is dat ze of met dertien, veertien, of na hun twintigste pas met seks beginnen.
quote:Oh, dat weet ik wel zeker
Op dinsdag 10 februari 2004 00:33 schreef Spindizzy het volgende:
Toch heb ik het idee dat we 'vroeger' wat langer kind waren.
quote:Trusten meis
Op dinsdag 10 februari 2004 00:39 schreef miss_dynastie het volgende:
En nu ga ik
Ik ga ook richting bed...
quote:Ik moet nog even beneden blijven, ik heb een kat met verlatingsangst die 's avonds niet eet zonder publiek
Op dinsdag 10 februari 2004 00:42 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Trusten meis
Ik ga ook richting bed...
ik kan me trouwens voorstellen dat het best klote voor je is om nu zo'n abortusverhaal te lezen. Je zult het vast constant tegenkomen, maar toch... bij jullie zou het kindje zo gewenst zijn , soms is het leven te oneerlijk
quote:Ik moet nog een paar slokjes wijn dan is mijn glas leeg.
Op dinsdag 10 februari 2004 00:49 schreef miss_dynastie het volgende:
ik kan me trouwens voorstellen dat het best klote voor je is om nu zo'n abortusverhaal te lezen. Je zult het vast constant tegenkomen, maar toch... bij jullie zou het kindje zo gewenst zijn, soms is het leven te oneerlijk
Ik heb minder moeite met abortusverhalen dan met onverschillige ouders, eerlijk gezegd.
Tuurlijk steekt het af en toe ook wel heel hard maar ik kan meer begrip opbrengen voor ouders die een gruwelijke beslissing durven nemen dan voor diegene die dat niet durven en er een zooitje van maken.
quote:bij ons ops chool krijgenze met bio zelfs condoom-om-doe-les, bij gezondheidskunde hameren we altijd op de pil en condoom , maar hoe vaak een meisje niet komt met een verhaal van HIJ wil niet..............
Op dinsdag 10 februari 2004 00:39 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Oh, dat weet ik wel zeker
. Maar tegenwoordig is het allemaal zo 'normaal' voor dertienjarigen om het over seks en dat soort aanverwante zaken te hebben (kijk eens wat er op tv is) dat het onvermijdelijk is dat men ook wil uitproberen wat men hoort, zeg maar. Dat hou je toch niet tegen, maar doe het dan in elk geval veilig
quote:Die lessen worden toch ook aan jongens gegeven? Steken die er dan niks van op of zo
Op dinsdag 10 februari 2004 06:07 schreef Stout het volgende:[..]
bij ons ops chool krijgenze met bio zelfs condoom-om-doe-les, bij gezondheidskunde hameren we altijd op de pil en condoom , maar hoe vaak een meisje niet komt met een verhaal van HIJ wil niet..............
Geloof dat we die mannen ook wat beter moeten opvoeden
quote:Mannen beter opvoeden, tja, de meisjes zijn er zelf natuurlijk ook bij
Op dinsdag 10 februari 2004 06:07 schreef Stout het volgende:[..]
bij ons ops chool krijgenze met bio zelfs condoom-om-doe-les, bij gezondheidskunde hameren we altijd op de pil en condoom , maar hoe vaak een meisje niet komt met een verhaal van HIJ wil niet..............
Geloof dat we die mannen ook wat beter moeten opvoeden
leraar: 'Hoe kan dat nou, ik heb gister nog een nieuw pakje gehaald, ze zijn allemaal weg'
miss_d, die toen al bijdehand was: 'Wat doet die biologiesectie toch met die condooms '
Drie maanden later werd het sectiehoofd gearresteerd wegens... nou ja, vul maar in ... er kwamen meer meisjes met hetzelfde verhaal en hij is later veroordeeld.
quote:Wij hebben het bij biologie inderdaad ook over voorbehoedsmiddelen gehad. Met vrouwencondooms, spiraaltjes en nog veel meer verschillende dinigen er gewoon bij. Condoom omdoen les hebben we niet gehad, maar er is echt wel op gehamerd om het veilig te doen.
Op dinsdag 10 februari 2004 09:24 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Mannen beter opvoeden, tja, de meisjes zijn er zelf natuurlijk ook bij
. Ik heb ook condoom-omdoe-les gehad, rond mijn dertiende of zo, maar kan niet echt zeggen dat ik me dat nu nog voor de geest kan halen, dus het heeft weinig indruk gemaakt. Een herhalingsles zou handig zijn in de vijfde of zo
. Er is maar één ding blijven hangen van de condoomles:
leraar: 'Hoe kan dat nou, ik heb gister nog een nieuw pakje gehaald, ze zijn allemaal weg'
miss_d, die toen al bijdehand was: 'Wat doet die biologiesectie toch met die condooms'
Drie maanden later werd het sectiehoofd gearresteerd wegens... nou ja, vul maar in... er kwamen meer meisjes met hetzelfde verhaal en hij is later veroordeeld.
Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel (dit klinkt erg ik weet het). Als je al langer een vriend hebt dan uiteindelijk beland je ook onveilig met elkaar in bed. Bovendien kan ik me best voorstellen dat ze het een hels karwei vinden om een condoom om te doen. De pil kunnen ze nog niet krijgen zonder medeweten van hun ouders en om het nou tegen je ouders te vertellen. Bovendien is het ook al eng om condoomos te kopen en zul je zien dat als je er eentje gebruikt dat ie dan alsnog kapot gaat.
Maar als je dat allemaal tegenover een zwangerschap of een seksuele aandoening zet. En je rekent uit wat de gevolgen kunnen zijn, dan gebruik je toch liever twee condooms (bij wijze van spreke dan).
Ik denk dat deze meisjes de gevolgen nog niet in kunnen schatten.
*ik vind het ook een beetje oneerlijk toz van mensen die graag zwanger willen worden en wat niet lukt dat zulke rot kinderen dan al een babytje krijgen of kunnen krijgen*
quote:Dat is dus niet waar... dat dacht ik ook altijd, maar je kunt hem gewoon halen, zeker als je ouders ziekenfonds verzekerd zijn. Het gaat rechtstreeks naar de verzekering. Als je particulier bent, dan verzinnen ze desnoods een omschrijving. Maar in principe zal een arts je altijd bijstaan in je wens de pil te gebruiken.
Op dinsdag 10 februari 2004 09:33 schreef Troel het volgende:De pil kunnen ze nog niet krijgen zonder medeweten van hun ouders en om het nou tegen je ouders te vertellen.
![]()
Ikzelf mocht dus niet aan de pil van mijn moeder, zij hoopte dat ik zwanger zou worden zodat de baby van haar werd jaaaa, mijn moeder is ziek in haar hoofd, ja . Stiekem naar de huisarts en stiekem aan de pil. Gelukkig ben ik vrij gauw daarna het huis uitgegaan. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat de angst dat mijn moeder het te weten zou komen, wel een probleem heeft opgeleverd
.. wij hebben dus gehad dat het condoom scheurde
... we hadden niet zuinig aan gedaan, de allerduurste die ze hadden, maar het mocht niet baten. Bij het halen van de morning-afterpil kwam ik er dus achter dat het allemaal stiekem kon en ik heb het toen gelijk gedaan. De MAP was overigens niet eens nodig, maar we wilden het zekere voor het onzekere nemen.
quote:Juist, en dan krijg je eens per zoveel tijd netjes een overzichtje van het ziekenfonds welke medicijnen zijn opgehaald. En dan staat het er dus gewoon op! Dus dan is het niet meer geheim.
Op dinsdag 10 februari 2004 09:41 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Dat is dus niet waar... dat dacht ik ook altijd, maar je kunt hem gewoon halen, zeker als je ouders ziekenfonds verzekerd zijn. Het gaat rechtstreeks naar de verzekering. Als je particulier bent, dan verzinnen ze desnoods een omschrijving. Maar in principe zal een arts je altijd bijstaan in je wens de pil te gebruiken.
Ikzelf mocht dus niet aan de pil van mijn moeder, zij hoopte dat ik zwanger zou worden zodat de baby van haar werd jaaaa, mijn moeder is ziek in haar hoofd, ja
. Stiekem naar de huisarts en stiekem aan de pil. Gelukkig ben ik vrij gauw daarna het huis uitgegaan. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat de angst dat mijn moeder het te weten zou komen, wel een probleem heeft opgeleverd
.. wij hebben dus gehad dat het condoom scheurde
... we hadden niet zuinig aan gedaan, de allerduurste die ze hadden, maar het mocht niet baten. Bij het halen van de morning-afterpil kwam ik er dus achter dat het allemaal stiekem kon en ik heb het toen gelijk gedaan. De MAP was overigens niet eens nodig, maar we wilden het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb hem gemaakt en had 3 fout (dat had ik bij de citotoets ook). Maar een van mijn fouten snap ik niet.
Het gaat om deze vraag:
Pietje wil vier flessen van 1,5 liter kopen. Er zijn echter alleen nog maar blikje van 33 cl. Hoeveel blikjes moet Pietje kopen om evenveel cola te krijgen?
Het goede antwoord moest zijn 18, ik had 24.
Ik zei namelijk 1 liter is +- 3 blikjes, 0,5 liter is +- 2 blikjes
En nu ik dit aan het uittypen ben zie ik al dat ik met 6 ben verder gegaan in plaats van met 5
quote:Bij ons ziekenfonds kreeg je dat overzicht niet
Op dinsdag 10 februari 2004 10:33 schreef Troel het volgende:[..]
Juist, en dan krijg je eens per zoveel tijd netjes een overzichtje van het ziekenfonds welke medicijnen zijn opgehaald. En dan staat het er dus gewoon op! Dus dan is het niet meer geheim.
quote:Hmm, dan kan het inderdaad gewoon verschillen bij de ziekenfondsen...
Op dinsdag 10 februari 2004 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Bij ons ziekenfonds kreeg je dat overzicht niet
... maar onze huisarts gaf dan een andere omschrijving op. Maar als ie dat niet doet heb je inderdaad pech
Overigens kan je nog altijd tegen je ouders zeggen dat je hem gebruikt omdat je zoveel last van je menstruatie hebt natuurlijk. (zolang ze maar wel eerlijk zijn tegen de huisarts)
Gemiddelde leeftijd 17 voor ontmaagding van meisjes? Dat lijkt mij eerlijk gezegd aan de late kant. We hebben hier af en toe van die meisjes van 13/14 over de vloer, en ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die al lang en breed seksueel actief zijn. Ze hebben ook bijna allemaal vriendjes van 18 of 19, dus dan gaat het natuurlijk al snel.
Wel zorgelijk verhaal over die zwangerschap van de 14-jarige. Lijkt me inderdaad deels een voorlichtingsprobleem. Je loopt als ouder rond die tijd wel erg achter de feiten aan hoor, denkt dat je kinderen nog lang niet zo ver zijn. We schrokken ons dood toen we ontdekten dat er gesnoept was van de vodka bijvoorbeeld, je zoekt dat soort dingen nog niet achter je kind.
Troel: leuk die CITO-toets. Ga m zo ook eens maken. Jij mag dus naar het gymnasium als ik het goed begrijp?
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 10-02-2004 11:51]
quote:ik heb ook andere cijfers gezien.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:56 schreef phileine het volgende:Gemiddelde leeftijd 17 voor ontmaagding van meisjes? Dat lijkt mij eerlijk gezegd aan de late kant.
en Joene, lekkere moeder heeft dat meisje - of was die het niet die het verhaal meteen aan de buren doorvertelde? niet zo gek dat dochterlief 't eerst niet durfde te vertellen misschien... nouja, treurige situatie, maar toch goed dat ze 't niet nóg langer verzwegen heeft zodat abortus nog een optie is. wat spindizzy ook zegt: beter nu deze moeilijke beslissing genomen, dan een kind krijgen terwijl je het eigenlijk niet wil en waarschijnlijk geen goed leven kunt bieden ook.
Karin: wat ellendig zeg, beterschap!
Gemiddelde leeftijden van ontmaagding bron
1. Verenigde Staten van Amerika 16.0 jaar
2. Duitsland 16.6 jaar
3. Frankrijk 16.7 jaar
4. Groot-Britannie 16.9 jaar
5. Nieuw-Zeeland 16.9 jaar
6. Tchechie 17.2 jaar
7. Nederland 17.2 jaar
En:
Het onderzoek van Durex wijst eveneens uit dat de Nederlandse jeugd er vroeg bij is. Waar jongeren wereldwijd voor de eerste keer liefde bedrijven op gemiddelde leeftijd van 18,1 jaar, experimenteren Nederlandse jongens en meisjes als ze ruim zeventien zijn. Chinezen zijn laat, een eerste seksuele ervaring doen ze pas op als ze tweeëntwintig zijn. Angst voor aids heeft zijn weerslag op het seksuele gedrag van meer dan de helft van alle Nederlanders. Negen op de tien Nederlanders gebruiken een vorm van anticonceptie, waarbij het condoom vooral onder alleenstaanden hoog scoort. bron
en
Er zijn overigens relatief weinig tienermoeders in Nederland.
quote:Helaas worden dat er wel steeds meer las ik laatst ergens.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Er zijn overigens relatief weinig tienermoeders in Nederland.
Ikke ben blij, heb zojuist de ballenbaan gekocht voor mn nichtje, wordt morgen 1!!
snellll weer in lurkstand schiet
Dat zorgverlof is er om thuis bij te kunnen springen als het echt niet anders kan, om te voorkomen dat er thuiszorg nodig is dus. Ik geloof dat ik de huisarts, of assistente, eens even "vriendelijk" naar die man zou laten bellen...
quote:Be-la-che-lijk...wat een rotreactie! Ik heb me het ook een tijdje geleden afgevraagd, had een zelfde soort voorbeeld van een collega op mn stage. Slaat inderdaad helemaal nergens op!! Buiten het feit dat ik op deze manier het nut van zorgverlof niet in zie, heb je gelijk dat jullie personeelsfunctionaris ook een bot figuur is!
Op dinsdag 10 februari 2004 12:45 schreef Belana het volgende:
Moet ff wat kwijt hoor...
Waarom bestaat zorgverlof eigenlijk? Kbot had dat voor een week aangevraagd, omdat ik dus absoluut niet mobiel ben en niet echt voor Liam kan zorgen op die manier. Krijgt ie dus niet, want ik kan best wel wat zelf wordt er gezegd. Dan moeten we maar thuiszorg aanvragen.
Maar waarom bestaat zorgverlof dan?
Bovendien was het ook zo'n heerlijk meelevennde reactie...NOT!!!
Wij werken dus bij hetzelfde bedrijf en ik ken die personeelsfunctionaris dus ook, maar niet eens iets in het antwoord als, goh, wat vervelend voor jullie en jammer dat ik niet kan helpen. Nee hoor, alleen maar keihard: zeur niet, Brenda kan best wat zelf en je komt niet in aanmerking, punt.
Nou ja, we zullen wel zien waar dit heen gaat.
Belana, wat is die baas van jou een klojo zeg
Ik kan me altijd zo vreselijk opwinden als ik dat soort dingen hoor. En dan overkomt het me nog niet eens zelf
Ik hoop dat je snel wat mobieler bent
Wie wil hier nog een kat hebben
Overal waar ik ga of sta, gaat ze je aandringend aan zitten kijken en dan op een hele irritante manier zitten mauwen
nee hoor, ze is wel lief , maar soms word je er een beetje gek van
Heeft hier iemand op zwemmen voor a.s. moeders gezeten? Het lijkt mij wel wat. Ik vind zwemmen wel leuk en voor de gezelligheid lijkt het me ook leuk!
Maar was wel benieuwd naar ervaringen
Kbot zal gewoon weer aan hetw erk moeten volgende week en dan doe ik dus alleen het hoognodige hier voor Liam. Zoals Lois gisteravond tegen me zei aan de telefoon, dan wordt het een leven op bed met zijn tweetjes met alles binnen handbereik.
Maar achterlijk blijft het vind ik. Werkgevers hebben wat dat aangaat gewoon altijd de mogelijkheid om onder dit soort regelingen uit te komen. We zullen het wel redden, al is het alleen al omdat het moet, maar prettig is anders.
Oe LadyS, dat van je kat klinkt heeeeeeeeel bekend. Deed mijn oudste kat ook de laatste maanden van de zwngerschap, om gek van te worden! Heeft misschien toch wel verband met elkaar, alsof ze iets aanvoelen ofzo?
quote:Ik heb hem ook gemaakt en had één fout
Op dinsdag 10 februari 2004 10:36 schreef Troel het volgende:
Overigens kwam ik het volgende linkje tegen op internet Citotoets voor oudersIk heb hem gemaakt en had 3 fout (dat had ik bij de citotoets ook).
quote:Hehe, ik had dus een domme fout gemaakt. Bij die prijs van het zwembad. Gewoon niet goed gelezen, ik dacht dat er 399 stond. Verder dus die blikjes fout. En nog een fout met zo'n verhaaltje.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:46 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Ik heb hem ook gemaakt en had één fout
... heb ik het toch een stukje beter gedaan dan bij de echte CITO, waar ik van zenuwen zelfs buiten de hokjes heb gekleurd
quote:Volgens mij heeft een van de katten van Knorretje hier ook last van. Dus het komt wel vaker voor.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:24 schreef LadyS het volgende:
Dan moet ze het de hele tijd hebben aangevoeld, want ik heb er pas sinds eind oktober. (uit het asiel gehaald). Als ik het goed heb, was ik toen net 2,5 week zwanger, waarvan dus een halve week "echt" zwanger. Dus wie weet houdt het wel op als ik bevallen ben
Ze is wel oud al.. een jaar of 12en het is Jenny trouwens
quote:Zit vriendje net mijn gemaakte cito na te kijken, zegt ie: hoe kom je erbij dat je een fout hebt gemaakt
Op dinsdag 10 februari 2004 16:06 schreef Troel het volgende:[..]
Hehe, ik had dus een domme fout gemaakt. Bij die prijs van het zwembad. Gewoon niet goed gelezen, ik dacht dat er 399 stond. Verder dus die blikjes fout. En nog een fout met zo'n verhaaltje.
De Cito is imho grote onzin. Ik zat ten tijde van de CITO niet zo lekker in mijn velletje mijn moeder had weer zo'n psychotische bui, ik was stiknerveus en had een minderwaardigheidscomplex en scoorde wel goed, maar ver beneden de (mijn) maat, dat heeft me mijn VWO advies gekost, terwijl de CITO gewoon VWO-score aangaf Dankzij andere leraren is het havo-advies van meester Peter (
) alsnog omgezet in VWO, dat was gewoon een beter beeld, je kunt iemand toch niet veroordelen op basis van een toetsje
Wat heb ik gelachen toen ik in de eerste met een goed rapport bij hem ben langsgegaan, zijn ogen rolden zowat uit zijn kassen
Dat is wel iets waar ik op wil gaan letten als ik over een paar jaar een school uit moet gaan zoeken voor ons Humpie (het arme kind, nog niet eens geboren, en nu al hebben we het over scholen ).
quote:De keuze van niveau komt NIET alleen van de CITO toets hoor!
Op dinsdag 10 februari 2004 17:40 schreef pluisje het volgende:
Ik zag het op tv van de week al, en toen dacht ik nog "wat ben ik blij dat ik nooit zo'n toets heb gehad". Er werden daar voorbeelden gegeven van kennisfeitjes die een kind zou moeten kennen...pfff, dingen die ik echt niet direct wist (en ik heb toch met glans het VWO doorstaan).
Wat mij betreft is het veel belangrijker om te kijken naar de mogelijkheden in de toekomst dan puur naar kennis. Want ook al ben je slecht in rekenen...dan haal je daar toch een 5 voor en voor de rest goede cijfers op HAVO of VWO? Maar heb je veel rekenvragen fout bij de CITO toets zit je dus richting VMBO, waar niks mis mee is, behalve als een kind veel meer zou kunnen dan dat...Dat is wel iets waar ik op wil gaan letten als ik over een paar jaar een school uit moet gaan zoeken voor ons Humpie (het arme kind, nog niet eens geboren, en nu al hebben we het over scholen
).
CITO is een moment opname, dat weet men ook. Bij mij op school is het eigenlijk al bekend wat de kinderen gaan doen. En dan hebben ze dus nog geen CITO gedaan!
Dat ze een toets doen als bevestiging van wat ze eigenlijk al van het kind wisten, ok, maar dat die toets op sommige scholen 95% van het advies bepaalt, vind ik onzin.
quote:bij ons op school ook
Op dinsdag 10 februari 2004 18:01 schreef Troel het volgende:
CITO is een moment opname, dat weet men ook. Bij mij op school is het eigenlijk al bekend wat de kinderen gaan doen. En dan hebben ze dus nog geen CITO gedaan!
Ik bedacht net tijdens het boodschappen doen (waar je al niet aan kan denken...) nog aan die gemiddeldes voor ontmaagding, en dat gaat natuurlijk over jongens èn meisjes. Waarschijnlijk zou je hele andere grafieken zien als je alleen meisjes had. Die lopen rond die leeftijd echt jaren voor op die arme knulletjes. Als je als ouders van een meisje uitgaat van 17 jaar dan ben je toch echt véél te laat met je voorlichting en je receptje voor de pil
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 10-02-2004 19:13]
quote:Ik zit op zwangerschapszwemmen en ik vind het heeeeel erg leuk! Het is lekker ontspannend en je voelt het gewicht van je buik niet in het water
Op dinsdag 10 februari 2004 13:13 schreef LadyS het volgende:
Heeft hier iemand op zwemmen voor a.s. moeders gezeten? Het lijkt mij wel wat. Ik vind zwemmen wel leuk en voor de gezelligheid lijkt het me ook leuk!
Maar was wel benieuwd naar ervaringen
Geef Karin nog maar een lekkere kroel van ons hoor
Bram is ondertussen weer koortsvrij maar nog niet zichzelf. Hij kijkt nog mat uit zijn oogjes en is ook best wel getekend in zijn gezichtje door al die koorts.
quote:De leukste
Op dinsdag 10 februari 2004 22:28 schreef pluisje het volgende:
He, die heb ik gekekenWelke van de drie was het?
quote:Ja, die was leuk
Op dinsdag 10 februari 2004 22:32 schreef Grijs het volgende:[..]
De leukste
. Anne-Gies (de blonde).
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:34 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja, die was leuk
Ik vond die jongste nog een beetje een kuiken hoor, maar dat zal ook wel komen omdat mijn verloskundige haar oma had kunnen zijn
Ik ben wat dat betreft blij met mijne, beroemd en berucht in het hele dorp, waarschijnlijk omdat zij het grootste gedeelte van het dorp ter wereld heeft gebracht
Helaas is er als ik buiten kantooruren beval wel een hele grote kans dat ik een onbekende VK aan mijn bed krijg, er werken er hier door heel het dorp een stuk of 5, en die hebben wisselend dienst.
quote:Wel prettig om 1 verloskundige te hebben, maar het lijkt me dan wel het fijnst als zij er dan ook bij de bevalling bij zou zijn. Hoewel je je er op het 'moment supreme' niet echt druk om kan maken, lijkt me.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:44 schreef pluisje het volgende:
Poeh, dat lijkt me gek hoor, zoveel verschillende verloskundigenIk ben wat dat betreft blij met mijne, beroemd en berucht in het hele dorp, waarschijnlijk omdat zij het grootste gedeelte van het dorp ter wereld heeft gebracht
Helaas is er als ik buiten kantooruren beval wel een hele grote kans dat ik een onbekende VK aan mijn bed krijg, er werken er hier door heel het dorp een stuk of 5, en die hebben wisselend dienst.
Die had zoiets van "wat doe jij hier nou??" waarop ze droog antwoordde "ja, je bent toch aan het bevallen, wat denk je?"
quote:Heerlijk! Dat is een verloskundige met hart voor haar werk!
Op dinsdag 10 februari 2004 22:54 schreef pluisje het volgende:
Precies, we zien wel!
Ik weet dat ze er bij mijn zus beide keren gewoon bij is geweest, de 2e keer lag ze (de vk) zelf in het ziekenhuis, en werd net op de ochtend dat mijn zus begon te bevallen ontslagen. "Toevallig" had ze haar tas bij zich, en dus stond ze nog voor ze thuis was geweest een verdieping lager naast mijn zus haar bedDie had zoiets van "wat doe jij hier nou??" waarop ze droog antwoordde "ja, je bent toch aan het bevallen, wat denk je?"
Antw. "Ja natuurlijk ben ik weer beter, je bent toch aan het bevallen"
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:59 schreef Rewimo het volgende:Vriendin van me heeft een miskraam gekregen... De derde inmiddels. Ze heeft (gelukkig) al een dochtertje, maar ze wil zo graag een tweede kindje en het gaat steeds na een aantal weken fout
quote:Ja, dat is het ook
Op woensdag 11 februari 2004 13:14 schreef pluisje het volgende:[..]
Ik vind dat zo oneerlijk...
quote:Ah wat een naar bericht rewimo.... gaan ze nu al onderzoeken waarom ze steeds een miskraam krijgt?
Op woensdag 11 februari 2004 12:59 schreef Rewimo het volgende:Vriendin van me heeft een miskraam gekregen... De derde inmiddels. Ze heeft (gelukkig) al een dochtertje, maar ze wil zo graag een tweede kindje en het gaat steeds na een aantal weken fout
Mijn schoonzusje heeft ook weer een miskraam gehad na de derde poging... Dit maal heeft ze icsi gehad en de vorige twee keer ivf.
Ze was nu zes weken zwanger... maar dat had ik al gemeld hier. Ze heeft nu een aantal onderzoeken gehad en ze hebben helaas voor haar niets kunnen vinden.
Met het vruchtje was alles goed, het was een jongen geworden.... en zij heeft ook niets afwijkends waardoor ze de vrucht niet vast zou kunnen houden. Ze gaan wel nog haar immuniteits reacties onderzoeken om te kijken of dat het misschien is, maar als dat het si kunnen ze nix voor haar doen. Want daar zijn nog geen middelen voor.
Met andere woorden dus je kan wel doorgaan met de icsi behandelingen maar je zal ws veel miskramen krijgen....
HEel erg hard om dat zo te moeten horen....
Ze zullen nu denk ik moeten gaan beslissen of ze doorgaan en de mmiskramen op de koop toe nemen ( in australie kan je zolang je maar betaald onbeperkt doorgaan met die behandelingen) of stoppen en andere opties misschien gaan over wegen of kinderloos blijven.
Bij je schoonzusje ook weer mis... Wat akelig allemaal. Op zich wel fijn dat je daar geen beperking in het aantal pogingen hebt, aan de andere kant ligt de keus om te stoppen dus echt bij jezelf, dat lijkt me ook moeilijk. Ik zou het erg moeilijk vinden om de hoop op een kindje op te geven als je weet dat je medisch gezien nog door kunt gaan denk ik...
Het is allemaal niet eerlijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 11-02-2004 14:04]
quote:Mijn vader zegt dan altijd het leven is niet eerlijk... En het vervelende is dat hij gelijk heeft. Maar dat is niet alleen met kindertjes zo helaas.
Op woensdag 11 februari 2004 13:53 schreef Angel22 het volgende:
Is het ook niet... het hele fokkingn leven is wat dat betreft niet eerlijk. Helemaal als je dan ziet dat mensen die niet eens willen of juist heel slecht voor de kinderen zorgen dan zomaar zonder poespas zwanger worden en jij die dan niet kan niet...
Rewimo, maar ook Angel veel sterkte... Ik snap heel goed dat dit ook bij julluie niet in je koude kleren gaat zitten
Waar is de lappenmand? Leg mij er ook maar in Gisteravond ineens ontiegelijke hoofdpijn ik heb dat een keer of drie per jaar in die ernstige mate, ik wilde alleen maar op bed liggen en met mijn kop tegen de muur bonken, buikpijn en gewoon blehh... nu moest ik vandaag natuurlijk naar school, kan ik dus niet gaan
... heb de hele tijd op bed gelegen, maar dat gaat ook zo vervelen, temeer omdat de kat dat liedje van Jantje Smit (maaaamaaaaa) bij mijn oor aan het janken is
Nu dus maar even een kopje thee en dan mijn bed weer in
Miss_dynastie, ik heb altijd Sanalgin tegen die vervelende koppijn. Bij mij werkt het echt heeel goed. Dus wie weet kan je het proberen!
Zelf had ik vandaag ook koppijn en ik voelde me niet lekker en ik ben uiteindelijk maar even mijn bed weer ingegaan. Ik kom er net weer uit, heb even en boterhammetje gegeten en ik voel me weer een stuk beter
normaal nam ik dus gewoon een sanalginnetje, maar dat mag nu dus niet meer
Wat ik trouwens nog helemaal niet gemeld had, ik sta binnenkort in het blaadje dat bloeddonoren krijgen ('Bloedverwant'), omdat ik na de bevalling van Judith een bloedtransfusie gehad heb. Degene die mij geïnterviewd heeft (via de telefoon), had mijn verhaal 'op internet' gelezen. Op Fok! dus, want alleen daar staat mijn verhaal. Er is ook een fotograaf langsgeweest. Ik ben heel benieuwd.
Maarrrrrrrrrrrrrr.........bij hoeveel graden koorts mag/kun je je kindje een zetpil geven?
Wilyan heeft de hele dag al hele rode wangen en neusje. Ik heb 'm net, bij het naar bed brengen getempt, en hij had 38,3 (normaal heeft hij ongeveer 36,7).
Ik heb 'm een pil in z'n bil gegeven, omdat ik het niet meer zeker wist vanaf welke temperatuur je nou wel of niet een zetpil mag geven.....
Beterschap voor Wilyan
quote:Nee hoor, geen slecht nieuws. Ben alleen de hele week ziek geweest en heb me dus een beetje afzijdig gehouden omdat ik er nogal sjagerijnig van was. Ben ondertussen alweer helemaal opgeknapt
Op donderdag 12 februari 2004 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Spindizzy, alles goed, je bent zo 'stil'? Toch geen slecht nieuws van het adoptiefront, he?
quote:Jij ook al
Op donderdag 12 februari 2004 13:50 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Nee hoor, geen slecht nieuws. Ben alleen de hele week ziek geweest en heb me dus een beetje afzijdig gehouden omdat ik er nogal sjagerijnig van was. Ben ondertussen alweer helemaal opgeknapt
quote:Iets van griep ofzo...De standaard hoofdpijn/buikpijn/misselijk/spierpijn//snotterig dingen. Hoelang ben je nu ziek?
Op donderdag 12 februari 2004 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Jij ook al
... ik ben nog steeds niet beter, heb alleen geen geduld om de hele dag in bed te liggen
... wat had je?
quote:Niet zo lang nog... voelde het dinsdagmiddag opkomen, dus twee dagen, zeg maar..... maar ik heb helemaal geen tijd om ziek te zijn
Op donderdag 12 februari 2004 13:58 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Iets van griep ofzo...De standaard hoofdpijn/buikpijn/misselijk/spierpijn//snotterig dingen. Hoelang ben je nu ziek?
Belana!
Hoestie?
quote:Dank je
Op donderdag 12 februari 2004 14:02 schreef Belana het volgende:
Miss D..... beterschap!
quote:Hmmm... dan misschien toch maar weer even in bed duiken, anders zie ik dat niet gebeuren
Op donderdag 12 februari 2004 14:04 schreef Spindizzy het volgende:
Miss D, bij mij begon het maandag en ik ben er nu zo'n beetje vanaf dus zou jij er morgen vanaf moeten zijn
quote:Het gaaaaaat...hangt niet over, maar langzaamaan zit er heus verbetering in.
Op donderdag 12 februari 2004 14:04 schreef Spindizzy het volgende:
Miss D, bij mij begon het maandag en ik ben er nu zo'n beetje vanaf dus zou jij er morgen vanaf moeten zijn
Belana!
Hoestie?
Is er op het adoptiegebied nog nieuws eigenlijk?
quote:Ik ben nu moeder, dus *zet strenge moederblik op* : Ga je bed in!!!
Op donderdag 12 februari 2004 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Hmmm... dan misschien toch maar weer even in bed duiken, anders zie ik dat niet gebeuren
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:16 schreef Belana het volgende:[..]
Ik ben nu moeder, dus *zet strenge moederblik op* : Ga je bed in!!!
quote:Het heet dus Sanalgin. Uit mijn hoofd zit er 250 mg paracetamol in, 250 mg propyfenazon en iets van 46 mg coffeine. Het is vrij te verkrijgen, maar het is wel 1 van de zwaardere pijnstillers, hoor.
Op donderdag 12 februari 2004 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
En LadyS, wat is dat precies voor een spul? Ik heb een beetje een hekel aan medicijnen en zo, maar als het helpt...
Op www.consumed.nl kun je het precies lezen... (het is een beetje rottig copy-pasten daar ander had ik het wel even voor je gedaan )
Beterschap iig
quote:De Raad voor de Kinderbescherming gaat positief advies geven. Wat erop neerkomt dat we onze toestemming krijgen
Op donderdag 12 februari 2004 14:15 schreef Belana het volgende:Is er op het adoptiegebied nog nieuws eigenlijk?
quote:Gelukkig barst het hier van de ervaringsdeskundigen dus je kunt met je vragen altijd ergens terecht. Maar ik denk dat het allemaal wel goed zal komen.
Kbot moet helaas volgende week echt weer aan het werk (hij heeft deze week uiteindelijk nog maar vrij genomen...) en daar zie ik best tegenop.
Ook onzekerheid hoor dat ik het dan zelf moet doen en bang ben dat ik dat niet kan. Ach, komt ook wel weer goed.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:16 schreef Belana het volgende:[..]
Ik ben nu moeder, dus *zet strenge moederblik op* : Ga je bed in!!!
Zie je wel! Je hebt dat moederen al helemaal onder de knie
Ow, dus mijn strenge moederblik helpt??? Of zie iik nog steeds sttiekem een miss D hier rondhuppelen???
Het komtt ook wel goed hoor volgende week. Wat het moeilijkst is, is dat ik nniet lang kan staan en dus moeitte heb met verschonen. In bad doen kunnen we 's avonds samen doen en hoeft ook niet iedere dag. Ach, we zullen ons wel redden. hett menneke en ik.
Hij is zooooo lief he....ik word stteeds verliefder op hem
Kom op joh, spam het fototopic nog ff vol met wat nieuwe Liamfotootjes
duurt het evengoed nog zow lang? pfffff. bewwondering voor jullie geduld hoor! Ik zal duimen datt het 2 wordt en niet 4...
Nog steeds Suriname he???
quote:Ja
Op donderdag 12 februari 2004 14:56 schreef Belana het volgende:Nog steeds Suriname he???
quote:done...
Op donderdag 12 februari 2004 14:54 schreef Spindizzy het volgende:
Kom op joh, spam het fototopic nog ff vol met wat nieuwe Liamfotootjes
quote:Nee, miss_d komt net uit bed rollen
Op donderdag 12 februari 2004 14:42 schreef Belana het volgende:Ow, dus mijn strenge moederblik helpt??? Of zie iik nog steeds sttiekem een miss D hier rondhuppelen???
quote:Dat is mooi, maar anders mag je hem ook wel naar Veenendaal brengen... de Ian hebben we ook al (al schrijven wij het op zijn Belgisch als Yian), dus dat komt helemaal goed
Hij is zooooo lief he....ik word stteeds verliefder op hem
quote:Met Karin gaat het langzaam beter, de koorts is eindelijk weg maar ze is nog zo slap als een nat watje.
Op donderdag 12 februari 2004 15:25 schreef Belana het volgende:
Lois, hoestt nou met Karin???
misschien een hele stomme vraag, maar ik heb niet altijd meegelezen overal, ben benieuwd hoe het nu met jessie is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |