Hoe waar hoe waar
quote:frans
Op vrijdag 6 februari 2004 16:02 schreef deepthroat het volgende:
kun je het ff vertalen voor de mensen die niet afgestudeerd zijn in frans?
quote:Waar slaat dit op?
Op vrijdag 6 februari 2004 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Europarlementarier...Hoe waar hoe waar
quote:het is een waar woord, denk nog eens na, hoe waar dit woord is.
Op vrijdag 6 februari 2004 17:51 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Waar slaat dit op?
Maar ik neem aan dat de discussie over het volgende bericht gaat?
quote:Op verzoek van topicstarter het topic heropend.
Europarlementsleden ontkennen misbruik vergoedingen
BRUSSEL - Hoewel de meeste Nederlandse leden van het Europees Parlement niets teruggestort hebben van de riante reiskostenvergoeding die ze ontvangen, ontkennen ze het geld te misbruiken. Zo zegt de CDA-fractie dat het geld simpelweg niet altijd wordt afgehaald, zodat de leden ook niets hoeven terug te storten.Daarmee reageert het CDA op een onderzoek van het Radio 1-Journaal vrijdagmorgen. Daaruit blijkt dat in het jaar 2002 slechts dertien van de 31 Nederlandse europarlementariėrs geld hebben teruggestort. Alle fracties hebben kort na de verkiezingen in 1999 vrijwillig een gedragscode ondertekend om het teveel aan ontvangsten in de kas van het parlement af te staan.
Vooral de linkse partijen (PvdA, Groen Links en SP) houden zich keurig aan de vrijwillige afspraak. Die is destijds gemaakt, omdat in 1999 heel wat commotie over de riante vergoedingen is ontstaan. Europarlementariėrs hebben bijvoorbeeld recht op vergoeding van een businessclassticket, ook al vliegen ze met een prijsvechter. Met de code wilden de Nederlandse parlementariėrs van het inhalige imago afkomen.
D66'ster Van der Laan, nu Tweede-Kamerlid maar tot vorig jaar europarlementariėr, gaf op de radio toe dat ze niets heeft teruggestort. Ze zegt dat ze het geld voor extra bijeenkomsten en dergelijke heeft gebruikt. 'Ik ben in de politiek gegaan om idealen in daden om te zetten. Daar is dat geld voor.' Haar partijgenoot Van den Bos laat via een woordvoerster weten wel degelijk van plan te zijn geld terug te storten, maar dat dat om administratieve redenen nog niet is gebeurd. D66 laat alles via een accountant lopen en dat kost extra tijd, is de redenering.
De parlementariėrs beloofden in de code in het openbaar verantwoording af te leggen, als ze niets zouden terugstorten. Dat ontbreekt bij vrijwel alle partijen. 'Over 2002 hebben we geen verslag gemaakt omdat de gegevens bijna dezelfde waren als over het voorgaande jaar', zei europarlementslid Maaten in het Radio 1-Journaal. Hij leidt de VVD'ers, die slechts sporadisch hebben teruggestort.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1076048210441.html
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 06-02-2004 23:05]
quote:nee, nu is het pas grappig
Op vrijdag 6 februari 2004 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
verknal de grap ff, leuk...
quote:omdat je hem nu pas snapt?
Op vrijdag 6 februari 2004 23:04 schreef Uriel het volgende:[..]
nee, nu is het pas grappig
quote:Ja, maar wat is dan het doel van dit topic? Dit is een politiek discussieforum, dat houdt dus in dat je discussieert over politieke kwesties. Taalgrapjes zouden eerder in LIT of GC horen. Hoewel onbegrijpelijke topics ook daar gesloten worden.
Deze grap is dubbel, hij is leuk, maar als je ziet dat veel mensen hem niet snappen is ie nog een keer leuk.
Een zogenaamde Arie Roos grap
quote:Oh, in een Politiek Forum mag je geen Politieke grappen maken, maar alleen ernstig discussieren?
Op vrijdag 6 februari 2004 23:08 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, maar wat is dan het doel van dit topic? Dit is een politiek discussieforum, dat houdt dus in dat je discussieert over politieke kwesties. Taalgrapjes zouden eerder in LIT of GC horen. Hoewel onbegrijpelijke topics ook daar gesloten worden.
Dus parlementarier vanwege de euro's die je kan opstrijken?, of snap ik het nog steeds niet.
Het blijft matig hoor.
quote:Ha Bob Evers in de politiek
Deze grap is dubbel, hij is leuk, maar als je ziet dat veel mensen hem niet snappen is ie nog een keer leuk.
Een zogenaamde Arie Roos grap
quote:Ik vond de woorspeling anders ijzersterk, en nee ik begreep hem ook niet direct, maar ja ik ben ook maar een havo in 7 jaar lul
Op vrijdag 6 februari 2004 23:11 schreef Sidekick het volgende:
Europarlementarier.Dus parlementarier vanwege de euro's die je kan opstrijken?, of snap ik het nog steeds niet.
Het blijft matig hoor.
quote:* Pietverdriet heeft medelijden met sjors dubbelyou diepe keel, neemt zijn handje vast en houd het vast, There There Deepthroat, There There
Op zaterdag 7 februari 2004 02:05 schreef deepthroat het volgende:
of iemand vertelt me nu waar dit topic over gaat of men hangt er een slotje aan, zeg het maar.
Kijk, het zit zo, er is een convenant opgestelt door Nederlandse europarlementariers, dat ze niet meer zouden nemen van hun vergoedingen als ze recht op zouden hebben.
Nu blijkt dat de meesten er, zullen we zeggen, een beetje slordig zijn, een beetje laat zijn, met het terugstorten van het teveel ontvangen geld.
EuroParlementariers dus.
Zul je nu niet meer huilen?
**Glaasje water geef**
En Niet slokken, Hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 07-02-2004 11:31]
quote:sorry dat ik geen frans kan
Op zaterdag 7 februari 2004 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:-blaat-
quote:russische grap
Op vrijdag 6 februari 2004 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Europarlementarier...Hoe waar hoe waar
Europa heeft een parlement. Parlement komt van parlare, het Italiaanse woord voor "praten"
Duma is het russische parlement, en het komt van "dumat", wat Russisch voor "denken" is.
Europarlementarier, een man die voor eurootjes een eind weglult?
quote:Wat wil je van iemand die Bush als avatar heeft
Op zaterdag 7 februari 2004 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Zul je nu niet meer huilen?
quote:wat is er mis met mijn avatar
Op maandag 9 februari 2004 04:07 schreef Sessy het volgende:[..]
Wat wil je van iemand die Bush als avatar heeft
quote:Niks.
Op maandag 9 februari 2004 04:27 schreef deepthroat het volgende:[..]
wat is er mis met mijn avatar
Je gedroeg zich wel in overeenstemming met een vooroordeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |