Poll: Allochtonen moeten
quote:idem dito voor mij
Op donderdag 5 februari 2004 22:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb gekozen voor terug naar eigen land, op kosten van de Nederlandse staat uiteraard..
Dan ben ik morgen meteen weg...
Intergreren klinkt altijd een beetje als je herkomst verliezen / verlochenen. Dat hoeft nou ook weer niet.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:13 schreef schatje het volgende:
Lekker zichzelf blijven, wat in mijn ogen met behoud van cultuur is. Ik verwacht wel dat men Nederlands spreekt en een klein lief steentje bijdraagt aan ons pracht landje.
quote:Geldt dit ook voor de die hard Moslims aka vrouwonvriendelijk etc.......
Lekker zichzelf blijven, wat in mijn ogen met behoud van cultuur is. Ik verwacht wel dat men Nederlands spreekt en een klein lief steentje bijdraagt aan ons pracht landje.
quote:
quote:en:
Op donderdag 5 februari 2004 22:17 schreef Woffel het volgende:[..]
Geldt dit ook voor de die hard Moslims aka vrouwonvriendelijk etc.......
1. anti westers
2. overheersend in alle media op een slechte manier dan
3. Meestal aanhangers van achterhaalde en achterlijke geloven.
Lekker zichzelf blijven dus.
quote:Zoiets ja
Die hier willen zijn: buiten laten.
quote:Was dat niet optie 1 al?
Op donderdag 5 februari 2004 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
oprotten of bloeden! optie 5, onderin!
quote:Een gewaagte uitspraak. Straks word je gedemoniseerd ...
Op donderdag 5 februari 2004 22:21 schreef sizzler het volgende:
Die er al zijn: volledig assimileren.Die hier willen zijn: buiten laten.
quote:Ik heb mijn kleurenbril niet op, maar het stond ergens onderin.
Op donderdag 5 februari 2004 22:21 schreef Ype het volgende:[..]
Was dat niet optie 1 al?
quote:Er zijn toch wel cultuur-uitingen waar ik moeite mee heb. Zoals vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking en de m.i. achterstelling van vrouwen.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
oprotten of bloeden! optie 5, onderin!
quote:Dat ze zo overheersend zijn in de media kunnen ze niet zoveel aan doen, dat doet de media zelf.
Op donderdag 5 februari 2004 22:19 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
en:
1. anti westers
2. overheersend in alle media op een slechte manier dan
3. Meestal aanhangers van achterhaalde en achterlijke geloven.
Ik neem trouwens aan dat met assimileren bedoeld wordt dat ze gelijk moeten worden, niet dat ze ons in zichzelf moeten opnemen?
quote:Zeg, je vunzige voorstellen doe je maar in een ander topic. Deze topic gaat over allochtonen zwartmaken (zo ze dat nog niet waren uiteraard).
Op donderdag 5 februari 2004 22:23 schreef kLowJow het volgende:[..]
Met jou zou ik nou wel eens een beschuitje willen eten.
quote:Of laten we zeggen, het Fokdom.
Op donderdag 5 februari 2004 22:23 schreef bondgirl het volgende:[..]
Dat ze zo overheersend zijn in de media kunnen ze niet zoveel aan doen, dat doet de media zelf.
.
En láng niet alle allochtonen zijn anti westers, en de islam is geen achterhaalder of achterlijker geloof dan, laten we zeggen, het christendom.
quote:Sorry, maar je bent een man.
Op donderdag 5 februari 2004 22:23 schreef kLowJow het volgende:[..]
Met jou zou ik nou wel eens een beschuitje willen eten.
quote:hehe
Op donderdag 5 februari 2004 22:26 schreef Ype het volgende:Deze topic gaat over allochtonen zwartmaken (zo ze dat nog niet waren uiteraard).
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:21 schreef sizzler het volgende:
Die er al zijn: volledig assimileren.Die hier willen zijn: buiten laten.
quote:'de Borg' assimileren in Startrek de flightcrew en dat was niet echt positief te noemen
Op donderdag 5 februari 2004 22:24 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wat is het verschil tussen integreren en assimileren?Ik neem trouwens aan dat met assimileren bedoeld wordt dat ze gelijk moeten worden, niet dat ze ons in zichzelf moeten opnemen?
quote:Helaas denk ik dat dit nederland is tegewoordig.
Op donderdag 5 februari 2004 22:29 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat een dieptrieste uitslag. Dit is dus Fok! tegenwoordig.
quote:Je hebt al 5 maal gepost in dit topic, maar nog niks gezegd.
Op donderdag 5 februari 2004 22:27 schreef Ype het volgende:[..]
Of laten we zeggen, het Fokdom.
Verwerpelijke cultuur, die Fokcultuur!
quote:Want er is Nederland (groen en hemels) en er is 'Het Buitenland' (bloedhete zandbak met allemaal 'pure evil bastards').
Op donderdag 5 februari 2004 22:28 schreef DaDemoMan het volgende:
Gewoon terug naar eigenland hier zitten ze maar te zeuren dat er niets goeds is. Nou dan mogen ze lekker weer terug naar hun zandbak.
quote:Daar doe je een poll voor.
quote:oops sorry.. Ik dacht dat "lid van de rechtse kliek" code was voor... nou ja, laat maar
Op donderdag 5 februari 2004 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Sorry, maar je bent een man.
quote:Nou, al een tijdje hoor. Maar het werd steeds ontkent, dus ik dacht, laat ik eens een poll openen. Daarom is de discussie in Nederland omtrent de integratie ook huichelachtig, een flink deel van de nederlanders ziet allochtonen gewoon liever vertrekken.
quote:Een biertje drinken mag en dan ga je maar op de bank je roes uitslapen!
Op donderdag 5 februari 2004 22:30 schreef kLowJow het volgende:[..]
oops sorry.. Ik dacht dat "lid van de rechtse kliek" code was voor... nou ja, laat maar
quote:Deze topic, 7 keer, niets gezegd?
Op donderdag 5 februari 2004 22:30 schreef GS het volgende:[..]
Je hebt al 5 maal gepost in dit topic, maar nog niks gezegd.
quote:Een flink deel van de nederlanders zijn meelopers.
Op donderdag 5 februari 2004 22:30 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, al een tijdje hoor. Maar het werd steeds ontkent, dus ik dacht, laat ik eens een poll openen. Daarom is de discussie in Nederland omtrent de integratie ook huichelachtig, een flink deel van de nederlanders ziet allochtonen gewoon liever vertrekken.
quote:Goed opgemerkt, althans je opmerking dat de discussie huichelachtig is.
Nou, al een tijdje hoor. Maar het werd steeds ontkent, dus ik dacht, laat ik eens een poll openen. Daarom is de discussie in Nederland omtrent de integratie ook huichelachtig, een flink deel van de nederlanders ziet allochtonen gewoon liever vertrekken.
quote:Fok is nog steeds niet een afspiegeling van het Nederlandse volk hoor.
quote:Daarom vinden mensen je niet zo aardig, je moet investeren in de mensen die reageren op jouw topic. Ik geef graag antwoord aan mensen met een prangende vraag.
Op donderdag 5 februari 2004 22:32 schreef gelly het volgende:
Moet trouwens elk POL topic een verlenging worden van de POL slowchat ? Dacht het niet.
Die users zitten dan de hele tijd te liegen op Fok....in weze zijn ze tegen integratie en assimilatie...
Zijn ze dus stiekem rechtsextremist.....op dit punt.
Goed dat die poll er is want nu komt de geheime agenda van opgefokt rechts boven drijven..
Dezelfde geheime agendapunt als van extreemrechts..
[Dit bericht is gewijzigd door Bluesdude op 05-02-2004 22:35]
quote:Ik denk persoonlijk dat je deze poll wel kunt doortrekken naar de nederlandse samenleving. Althans, dat is mijn beleving als ik zo om mij heen kijk.
Op donderdag 5 februari 2004 22:33 schreef Ype het volgende:[..]
Fok is nog steeds niet een afspiegeling van het Nederlandse volk hoor.
quote:Je gaat me toch niet vertellen dat FOK representatief is voor de Nederlandse samenleving?
quote:tja, kijk eens op het forum van twee vandaag of stand.nl wel steeds zelfde geluiden als op fok......
Op donderdag 5 februari 2004 22:33 schreef Ype het volgende:[..]
Fok is nog steeds niet een afspiegeling van het Nederlandse volk hoor.
quote:Maar kijk eens in het echte leven. Dan houden mensen wijselijk hun mond over hun racistische uitlatingen. Waarom anoniem op internet dan wel? Er zijn vrijwel geen users die dergelijke strapatsen uithalen die ook hun gegevens zo erbij hebben gezet.
Op donderdag 5 februari 2004 22:35 schreef Woffel het volgende:[..]
tja, kijk eens op het forum van twee vandaag of stand.nl wel steeds zelfde geluiden als op fok......
Maargoed. Ik ga blijkbaar met een heel ander slag mensen om. Ik ken namelijk geen enkel persoon in mijn leven buiten Fok die er zo radicaal over denkt en ik ken veel mensen.
quote:of die mensen zijn net zo huichelachtig als de rest van Nederland (blijkbaar), en zeggen niet dat ze het vinden, maar vinden het stiekum wel
Op donderdag 5 februari 2004 22:38 schreef Ype het volgende:Maargoed. Ik ga blijkbaar met een heel ander slag mensen om. Ik ken namelijk geen enkel persoon in mijn leven buiten Fok die er zo radicaal over denkt en ik ken veel mensen.
quote:Ik zal eens een poll bedenken om alles uit jou naar boven de krijgen. Ik stel ook voor om een fok-tribunaal op te richten.
Op donderdag 5 februari 2004 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zie hier vele rechtse users die echt fanatiek pro-integratie zijn.....
Dat rechtsradikalisme neemt enge vormen aan.
Kijk ik naar de uitslagen van de poll.....verdorie een meerderheid is voor deportatie...en niet meer pro-integratie...Die users zitten dan de hele tijd te liegen op Fok....in weze zijn ze tegen integratie en assimilatie...
Zijn ze dus stiekem rechtsextremist.....op dit punt.
Goed dat die poll er is want nu komt de geheime agenda van opgefokt rechts boven drijven..Dezelfde geheime agendapunt als van extreemrechts..
quote:Wees dan consequent en noem dan alle groepen in de samenleving die andere, soms bedenkelijke, normen en waarden erop nahouden (ga eens in Staphorst vragen over de rol vd vrouw en homo's).
Op donderdag 5 februari 2004 22:17 schreef Woffel het volgende:[..]
Geldt dit ook voor de die hard Moslims aka vrouwonvriendelijk etc.......
quote:Als dit waar zou zijn, dan had de verkiezingsuitslag wel wat anders uitgepakt denk je niet? Of het zou zo moeten zijn dat alle (radicaal) rechtse gastjes op FOK <18 jaar zijn, danwel te lui zijn om eventjes naar de lokale stembus te lopen.
Op donderdag 5 februari 2004 22:34 schreef gelly het volgende:
Ik denk persoonlijk dat je deze poll wel kunt doortrekken naar de nederlandse samenleving. Althans, dat is mijn beleving als ik zo om mij heen kijk.
quote:Dat zou dan heel mieterig zijn. Dat toont trouwens ook wel dat ze niet achter hun eigen beweringen staan, maar dergelijke praat alleen gebruiken om hun frustraties kwijt te raken.
Op donderdag 5 februari 2004 22:41 schreef Xcalibur het volgende:[..]
of die mensen zijn net zo huichelachtig als de rest van Nederland (blijkbaar), en zeggen niet dat ze het vinden, maar vinden het stiekum wel
quote:Ik denk (en weet haast wel zeker) dat Fortuyn niet zoveel stemmen kreeg vanwege zijn briljante plannen omtrent onderwijs of zorg, maar door zijn gekrakeel over allochtonen en moslims. En dat waren toch behoorlijk wat zetels.
Op donderdag 5 februari 2004 22:43 schreef kLowJow het volgende:[..]
Als dit waar zou zijn, dan had de verkiezingsuitslag wel wat anders uitgepakt denk je niet? Of het zou zo moeten zijn dat alle (radicaal) rechtse gastjes op FOK <18 jaar zijn, danwel te lui zijn om eventjes naar de lokale stembus te lopen.
Overigens zie ik hier op het forum regelmatig de opmerking langskomen "ik woon liever naast een nazi dan een moslim". Mensen vinden het "begrijpelijk dat vluchtelingen het dorp worden uitgejaagd" en staan bijna te juichen als er 28.000 asielzoekers de grens worden overgezet.
Natuurlijk zal men nazi's met de nek aankijken, wie wil er nou met dergelijke idioten vergeleken worden. Neemt niet weg dat enkele idealen die nazi's aanhangen de gewone burgerij niet onaangenaam in de oren klinken.
quote:Nog nooit gezien en ik kom hier al een tijdje.
Op donderdag 5 februari 2004 22:50 schreef gelly het volgende:
Overigens zie ik hier op het forum regelmatig de opmerking langskomen "ik woon liever naast een nazi dan een moslim".
ben ik ook morgen weg.
uiteraard met een zak geld wat door de nederlandse staat moet betaald worden. Hadden ze 40 jaar terug maar niet zoveel reklame
moeten maken over hoeveel geld je wel niet kan verdienen met een baan in nederland.
quote:blabla
Op donderdag 5 februari 2004 22:54 schreef RichardQuest het volgende:
Nou, volgens mij wordt Nederland een paar miljoen mensen lichter als het aan Fok! ligt
quote:De poll is toch democratisch, of moeten we nu alles gaan uitvoeren wat de minderheid wil?
Nou, volgens mij wordt Nederland een paar miljoen mensen lichter als het aan Fok! ligt
quote:Ja, ik zie zulke opmerkingen ook vaak. Meestal is de aangevoerde argumentatie hierbij echter zo zwak (vooral bij de wat extremere posts), dat ik sterk vermoed met een klein kind/zwakbegaafd persoon/relschopper te maken te hebben. Ik weiger dan ook te geloven dat zij representatief zijn voor de Nederlandse bevolking, en zal erg teleurgesteld zijn wanneer de komende verkiezingen dit tegenspreken.
Op donderdag 5 februari 2004 22:50 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk (en weet haast wel zeker) dat Fortuyn niet zoveel stemmen kreeg vanwege zijn briljante plannen omtrent onderwijs of zorg, maar door zijn gekrakeel over allochtonen en moslims. En dat waren toch behoorlijk wat zetels.
Overigens zie ik hier op het forum regelmatig de opmerking langskomen "ik woon liever naast een nazi dan een moslim". Mensen vinden het "begrijpelijk dat vluchtelingen het dorp worden uitgejaagd" en staan bijna te juichen als er 28.000 asielzoekers de grens worden overgezet.
Natuurlijk zal men nazi's met de nek aankijken, wie wil er nou met dergelijke idioten vergeleken worden. Neemt niet weg dat enkele idealen die nazi's aanhangen de gewone burgerij niet onaangenaam in de oren klinken.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:57 schreef Woffel het volgende:
ja, maar volgens mij heeft men die 26000 allochtonen in het achterhoofd bij het invullen van deze poll.................
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
De poll is toch democratisch, of moeten we nu alles gaan uitvoeren wat de minderheid wil?
quote:Als Fokker zijnde kun je het best de hele Nederlandse cultuur meteen als achterlijk bestempelen. Who cares about reasoning anyway?
Op donderdag 5 februari 2004 22:58 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Die mensen zijn dom, allochtonen zijn niet dezelfde mensen als illegalen....moet ik Fok! nu als achterlijk beschouwen dat ze dat verschil niet eens kunnen zien?
Wat betreft de mensen die volledige assimilatie eisen: no way dat ik m'n roti+kerrie kip inruil voor stampot+andijvie!
quote:ja, maar ik zie anderen gelijk al oordelen over de mensen die voor stemmen. Ik zit toch ook niet te zaniken over de tegenstemmers?
Op donderdag 5 februari 2004 22:59 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ik heb alleen een constatering gedaan....
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:34 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk persoonlijk dat je deze poll wel kunt doortrekken naar de nederlandse samenleving.
quote:Dat is zoooooo paars....
Op donderdag 5 februari 2004 23:00 schreef Ype het volgende:[..]
Als Fokker zijnde kun je het best de hele Nederlandse cultuur meteen als achterlijk bestempelen. Who cares about reasoning anyway?
quote:Ik denk dat er veel pubers tussen zitten die vrij weinig verstand van zaken hebben.
Op donderdag 5 februari 2004 23:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
Fijn.
Volgens bijna de helft van de respondenten moet ik terug naar m'n eigen land.
quote:Voorstemmers? Voor uitzetting?
Op donderdag 5 februari 2004 23:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
ja, maar ik zie anderen gelijk al oordelen over de mensen die voor stemmen. Ik zit toch ook niet te zaniken over de tegenstemmers?
[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 05-02-2004 23:04]
quote:Vraag je je ondertussen nooit af hoe het zover heeft kunnen komen ?
Op donderdag 5 februari 2004 22:50 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk (en weet haast wel zeker) dat Fortuyn niet zoveel stemmen kreeg vanwege zijn briljante plannen omtrent onderwijs of zorg, maar door zijn gekrakeel over allochtonen en moslims. En dat waren toch behoorlijk wat zetels.
Mij maak je niet wijs dat Nederland van oorsprong xenofobe gevoelens met zich meedraagt, nog dat ze een afkeer van andere culturen hebben.
Ik zie het ook in mijn omgeving: mensen die een steeds grotere afkeer van allochtonen in het algemeen krijgen (en dat zijn niet de meest domme, onopgeleide mensen) Er moet toch ergens een oorzaak liggen ?
Die oorzaak ligt wat mij betreft vrij voor de hand: op de multiculturele samenleving heeft jarenlang een taboe gelegen. Je kunt het ten stelligste ontkennen, het is gewoon zo. Nu de beerput definitief aan het opengaan is komen alle stront en onderbuikgevoelens in een keer naar buiten. En geloof mij, dat is geen kleine gierput.
Helaas krijgen allochtone bevolkingsgroepen die zich over het algemeen keurig gedragen hebben dit momenteel ook allemaal op hun bord. Er zijn zat allochtonen die dit nooit gewild hebben en nu de dupe worden van dit jarenlange politieke onderdrukkingsbeleid.
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben en zijn het nog steeds voor anderen hier aan het verpesten. Voorbeeldje: de Yugoslavische poets van mijn ouders. Je wilt niet weten wat die allemaal roept als iemand het woord Marokkaan alleen al in de mond neemt: ze haat ze!
Tijd om in te grijpen ?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 05-02-2004 23:11]
quote:Ach. Misschien wordt daarmee het fileprobleem opgelost. En de problemen in de zorg. En in het onderwijs. Je weet maar nooit.
Op donderdag 5 februari 2004 23:04 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Het is ook best wel achterlijk om elke allochtoon weg te willen ja...regelrecht xenofobisch
quote:Even een kleine opmerking: de slechte naam vd Marokkanen/Turken en de goede naam vd Chinezen komt niet uit de lucht vallen. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
Op donderdag 5 februari 2004 23:04 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vraag je je ondertussen nooit af hoe het zover heeft kunnen komen ?
Mij maak je niet wijs dat Nederland van oorsprong xenofobe gevoelens met zich meedraagt, nog dat ze een afkeer van andere culturen hebben.
Ik zie het ook in mijn omgeving: mensen die een steeds grotere afkeer van allochtonen in het algemeen krijgen (en dat zijn niet de meest domme, onopgeleide mensen) Er moet toch ergens een oorzaak liggen ?Die oorzaak ligt wat mij betreft vrij voor de hand: op de multiculturele samenleving heeft jarenlang een taboe gelegen. Je kunt het ten stelligste ontkennen, het is gewoon zo. Nu de beerput definitief aan het opengaan is komen alle stront en onderbuikgevoelens in een keer naar buiten. En geloof mij, dat is geen kleine gierput.
Helaas krijgen allochtone bevolkingsgroepen die zich over het algemeen keurig gedragen hebben dit momenteel ook allemaal op hun bord. Er zijn zat allochtonen die dit nooit gewild hebben en nu de dupe worden van dit jarenlange politieke onderdrukkingsbeleid.
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben en zijn het nog steeds voor anderen hier aan het verpesten. Voorbeeldje: de Yugoslavische poets van mijn ouders. Je wilt niet weten wat die allemaal roept als iemand het woord Marokkaan alleen al in de mond neem: ze haat ze!
Tijd om in te grijpen ?
Net zoals de Duitsers het ernaar gemaakt hadden in de 2e helft vd vorige eeuw een slechte naam te hebben.
quote:Laten we de recessie niet vergeten
Op donderdag 5 februari 2004 23:05 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Ach. Misschien wordt daarmee het fileprobleem opgelost. En de problemen in de zorg. En in het onderwijs. Je weet maar nooit.
quote:Ach de gemiddelde Fokker is een witte autochone jongeman die negers beschouwd als sexueel concurrent, moslims ziet als bedreiging voor een geloof/cultuur die ze zelf al niet meer belijden of duidelijk kunnen definiëren, de helft van de dag voor de computer zit en op die manier meent allochtonen te leren kennen via de intermedia i.p.v. een fatsoenlijk gesprek met hun te hebben.
Gelukkig kom ik IRL meer dan genoeg autochtone mensen die een leven leiden zonder bekrompen oogkleppen op en Nederland zien als onderdeel van de rest van de wereld waar meerdere wereldburgers in mogen en kunnen leven.
quote:Het grote probleem is dat de domme Fok!ker/Nederlander het verschil niet ziet tussen twee allochtone bevolkingsgroepen: "Ze zijn allemaal zwart, dus allemaal Marokkaan, dus allemaal slecht!"
Op donderdag 5 februari 2004 23:06 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Even een kleine opmerking: de slechte naam vd Marokkanen/Turken en de goede naam vd Chinezen komt niet uit de lucht vallen. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
quote:Ik denk eerder dat de topictitel een bepaalde slag users aantrekt..
quote:Politie kan dan ook wel opgeheven worden natuurlijk.
Op donderdag 5 februari 2004 23:07 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Laten we de recessie niet vergeten
maar desondanks mogen ze van mij wel weg
.
quote:Dat ligt eerder aan de zwart/wit-stelling, zelfde als die poll van drWolfenstein.
Op donderdag 5 februari 2004 23:04 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Voorstemmers? Voor uitzetting?
Het is ook best wel achterlijk om elke allochtoon weg te willen ja...regelrecht xenofobisch
quote:Als je het een zwart/wit-stelling vindt dan stem je niet.
Op donderdag 5 februari 2004 23:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat ligt eerder aan de zwart/wit-stelling, zelfde als die poll van drWolfenstein.
quote:Zo zwart-wit is de poll niet, er zijn naar mijn mening genoeg keuzes buiten "allemaal oprotten". Of niet ?
Op donderdag 5 februari 2004 23:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat ligt eerder aan de zwart/wit-stelling, zelfde als die poll van drWolfenstein.
quote:Of verzin je geen truukjes om anderen te laten stemmen.
Op donderdag 5 februari 2004 23:13 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Als je het een zwart/wit-stelling vindt dan stem je niet.
quote:Misschien dat je 'buitenlander' wat specefieker had kunnen omschrijven. Bedoel je daar ook tweede generaties mee?
Op donderdag 5 februari 2004 23:13 schreef gelly het volgende:[..]
Zo zwart-wit is de poll niet, er zijn naar mijn mening genoeg keuzes buiten "allemaal oprotten". Of niet ?
quote:Soms denk ik bij jou weleens, waar zou jij het over moeten hebben als er geen allochtonen in Nederland zouden zijn en er niemand zou zijn om op te kankeren? Of ga je dan Limburgers aanvallen op hun accent, Bourgondische levenstijl?
Even een kleine opmerking: de slechte naam vd Marokkanen/Turken en de goede naam vd Chinezen komt niet uit de lucht vallen. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
Net zoals de Duitsers het ernaar gemaakt hadden in de 2e helft vd vorige eeuw een slechte naam te hebben.
Krijg je er nou niet genoeg van om bepaalde allochtone bevolkingsgroepen te blijven stigmatiseren, te kleineren ,zwart te maken? Praat je weleens IRL met Turken/Marokkanen? Weleens op bezoek geweest en genoten van de mid-Oosterse gastvrijheid? Over koetjes en kalfjes met hen gepraat? Met hen actviteiten (sport,muziek,etc..) ondernomen? Kortom, weleens een dag met deze mensen geleefd i.p.v. afgezeken?
Bladibladibladi......
Ok, even kijken wanneer ik de reactie .... huili .....krijg.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 05-02-2004 23:26]
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef sizzler het volgende:[..]
Misschien dat je 'buitenlander' wat specefieker had kunnen omschrijven. Bedoel je daar ook tweede generaties mee?
quote:Nee, het Centrum voor Wiskunde en Informatie is te belangrijk om zomaar op te heffen.
Op donderdag 5 februari 2004 23:12 schreef RichardQuest het volgende:[..]
CWI ook
Alhoewel, er werken daar veel hoogopgeleide allochtonen. Aangezien ze dan toch allemaal het land uit zijn kan dit onderzoekcentrum dan ook wel gesloten worden...
quote:Grappig man
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef digitaLL het volgende:
Krijgen we geen massale werkloosheid onder ambtenaren als de allochtonen het land uit zouden zijn. Ik vrees't ergste voor hen.
quote:Ik bedoel gewoon alle allochtonen, dat staat er toch ook ?
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef sizzler het volgende:[..]
Misschien dat je 'buitenlander' wat specefieker had kunnen omschrijven. Bedoel je daar ook tweede generaties mee?
quote:Daar heb je grotendeels gelijk in.
Desondanks worden steeds vaker andere bevolkingsgroepen aangekeken op wat bijvoorbeeld Marokkanen allemaal lopen te flikken. Daar wil en kan ik gen vrede mee hebben.
quote:Nee ik denk het niet. Die verkankeren geen films omdat er een Limburger in meedoet. Geen gezeik gehoord bij Van God Los. Jij wel?
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Soms denk ik bij jou weleens, waar zou jij het over moeten hebben als er geen allochtonen in Nederland zouden zijn en er niemand zou zijn op op te kankeren? Of ga je dan Limburgers aanvallen op hun accent, Bourgondische levenstijl?
quote:Ja vrind, geboren en getogen in Den Haag. Dus dan ontkom je daar niet aan. En vreemd genoeg zijn vele andere allochtonen het nog met me eens ook.
Krijg je er nou niet genoeg van om bepaalde allochtone bevolkingsgroepen te blijven stigmatiseren, te kleineren ,zwart te maken? Praat je weleens IRL met Turken/Marokkanen?
quote:
Weleens op bezoek geweest en genoten van de mid-Oosterse gastvrijheid? Over koetjes en kalfjes met hen gepraat? Met hen actviteiten (sport,muziek,etc..) ondernomen? Kortom, weleens een dag met deze mensen geleefd i.p.v. afgezeken?
quote:Ja leuk.
Bladibladibladi......
quote:Ja die zal je wel vaak krijgen ja.
Ok, even kijken wanneer ik de reactie .... huili .....krijg.
Misschien is een nieuwe voor je leuk: slachtoffercultuur en 'je oogst wat je zaait'.
quote:Je roept altijd dat je hele buurt uit turken en marokkanen bestaat, en kijkt er dan gek van op dat ze ook de meeste overlast veroorzaken
Op donderdag 5 februari 2004 23:19 schreef Robert_Jensen het volgende:Ja jaren lang. En nu? Dat neemt niet weg dat hetzelde gezeik op straat ALTIJD die gasten zijn. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal gelul vd media en zo.
[..]
quote:De stad bestaat nog uit meer wijken dan alleen deze buurt.
Op donderdag 5 februari 2004 23:21 schreef gelly het volgende:[..]
Je roept altijd dat je hele buurt uit turken en marokkanen bestaat, en kijkt er dan gek van op dat ze ook de meeste overlast veroorzaken
Maar ik weet gewoon zeker dat als jij een jaartje hier gaat wonen, je heel anders praat. ZEKER jij!
quote:ons koningshuis... wat doe je
Op donderdag 5 februari 2004 23:16 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Er staat toch duidelijk 'allochtonen'....de definitie moge duidelijk zijn. Dus ook tweede generatie.
quote:Amsterdam heeft een links bestuur...die hebben ook geen allochtonen natuurlijk
Op donderdag 5 februari 2004 23:22 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
De stad bestaat nog uit meer wijken dan alleen deze buurt.
Maar ik weet gewoon zeker dat als jij een jaartje hier gaat wonen, je heel anders praat. ZEKER jij!
quote:Had jij niet mijn fiets gejat?
Op donderdag 5 februari 2004 23:23 schreef kLowJow het volgende:[..]
ons koningshuis... wat doe je
oh shit.. ik dus ook... das wel balen, moet ik dadelijk gaan integreren in de Marokkaanse maatschappij... dan moet ik Marokkaans leren... dan moet ik mijn normen en waarden bij gaan stellen
quote:Ik heb niet de behoefte om in een achterbuurt te wonen, die eravring heb ik ook niet nodig om te zien dat het kut wonen is. Zoals in elke achterbuurt. Grappig trouwens dat je altijd roept dat men de problemen ontkent, dat doet namelijk niemand. Over slachtofferrol gesproken ...
Op donderdag 5 februari 2004 23:22 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:24 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Had jij niet mijn fiets gejat?
quote:Nee dat was mijn grootvader... de NSB-er
quote:Dat zou ik wel eens gedaan kunnen hebben. Ik had wel van tevoren voor de zekerheid mijn haar zwartgeverfd, onder de zonnebank gelegen en bruine lenzen ingedaan. Ik wil natuurlijk niet dat 'mein volch' voor criminelen aangezien gaat worden.
Op donderdag 5 februari 2004 23:24 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Had jij niet mijn fiets gejat?
-edit- typo
[Dit bericht is gewijzigd door Ype op 05-02-2004 23:34]
quote:Man
Op donderdag 5 februari 2004 23:30 schreef Ype het volgende:[..]
Dat zou ik wel eens gedaan kunnen hebben. Ik had wel van tevoren voor de zekerheid mijn haar zwartgeverfd, onder de zonnebank gelegen en bruine lenzen ingedaan. Ik wil natuurlijk niet dat 'mein volch' criminelen aangezien gaat worden.
quote:Hij woont in Roden hoor.
Op donderdag 5 februari 2004 23:23 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Amsterdam heeft een links bestuur...die hebben ook geen allochtonen natuurlijk
quote:Je beweert dat als men in een grote stad gaat wonen dat men andere gedachten gaat vormen. Blijkbaar niet....niet iedereen in de stad is het met je eens hoor
Op donderdag 5 februari 2004 23:31 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Hij woont in Roden hoor.
quote:Het IS niet eens een achterbuurt hier. Dit is al een normale. De echte achterbuurten zijn veel en veel erger. En waar roep ik dat het ontkend wordt? Nergens. Dus waarom zeg je dat? Tegenwoordig wordt niets meer ontkend, integendeel. Zelfs ik word een beetje moe vd constante media-aandacht maar geen enkel concreet iets.
Op donderdag 5 februari 2004 23:24 schreef gelly het volgende:[..]
Ik heb niet de behoefte om in een achterbuurt te wonen, die eravring heb ik ook niet nodig om te zien dat het kut wonen is. Zoals in elke achterbuurt. Grappig trouwens dat je altijd roept dat men de problemen ontkent, dat doet namelijk niemand. Over slachtofferrol gesproken ...
En nu even eerlijk: jullie kunnen lullen als brugman, en nee, ik vind het absoluut niet leuk noch kom ik klaar op het kankeren op allochtonen (en dat WEET je want het gaat mij specifiek om de groepen hier die problemen veroorzaken, woon ik samen met een halve-pinda) maar ik ga af op mijn eigen ervaringen. En die zijn gewoon al heel lang hetzelfde. Altijd bij het uitgaan, in de stad, op het strand, in de tram etc ga maar door is het het zelfde liedje. ALTIJD gezeik, en ALTIJD die gasten. Elke keer weer. Gezeik in de disco---> knokken met DIE gasten. Meisjes lastig gevallen---> die gasten. Je wordt overvallen---> die gasten. Elke keer raak, elke keer weer. Het spijt me maar ik durf te stellen dat van die gasten in mijn leeftijdsklasse en lager hier in de stad, 70% bezig is met hooliganisme, ruzie zoeken, vandalisme, diefstal en algeheel a-sociaal gedrag. Sorry, maar zo is het gewoon....
quote:Jawel, Robert is cool.
Op donderdag 5 februari 2004 23:33 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Je beweert dat als men in een grote stad gaat wonen dat men andere gedachten gaat vormen. Blijkbaar niet....niet iedereen in de stad is het met je eens hoor
quote:En hoe denkt jouw (puur uit respect zo genoemde) halve pinda daarover?
Op donderdag 5 februari 2004 23:36 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Het IS niet eens een achterbuurt hier. Dit is al een normale. De echte achterbuurten zijn veel en veel erger. En waar roep ik dat het ontkend wordt? Nergens. Dus waarom zeg je dat? Tegenwoordig wordt niets meer ontkend, integendeel. Zelfs ik word een beetje moe vd constante media-aandacht maar geen enkel concreet iets.
En nu even eerlijk: jullie kunnen lullen als brugman, en nee, ik vind het absoluut niet leuk noch kom ik klaar op het kankeren op allochtonen (en dat WEET je want het gaat mij specifiek om de groepen hier die problemen veroorzaken, woon ik samen met een halve-pinda) maar ik ga af op mijn eigen ervaringen. En die zijn gewoon al heel lang hetzelfde. Altijd bij het uitgaan, in de stad, op het strand, in de tram etc ga maar door is het het zelfde liedje. ALTIJD gezeik, en ALTIJD die gasten. Elke keer weer. Gezeik in de disco---> knokken met DIE gasten. Meisjes lastig gevallen---> die gasten. Je wordt overvallen---> die gasten. Elke keer raak, elke keer weer. Het spijt me maar ik durf te stellen dat van die gasten in mijn leeftijdsklasse en lager hier in de stad, 70% bezig is met hooliganisme, ruzie zoeken, vandalisme, diefstal en algeheel a-sociaal gedrag. Sorry, maar zo is het gewoon....
quote:Biertje? De café's blijven even vol, dat is het rare.
Op donderdag 5 februari 2004 23:37 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Oh.....dan.....oké.....
quote:Wat toevallig.
Op donderdag 5 februari 2004 23:31 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Hij woont in Roden hoor.
Eind december stonde er een artikel in de Elsevier waarin een vergelijking werd getrokken tussen "de 2 kanten van Nederland". Als voorbeelden dienden Rotterdam, Denhaag, Roden, en Eibergen.
Er werd van alle 4 de gemeentes portretten van mensen geschetst. De meest gehoorde kritiek van de Rodenaren en Eibergenaren: een dagje grote stad is leuk, als al die ellende maar niet deze kant op komt.
De Rodenaren waren tevens zeer voldaan met hun paar asielzoekers die dan wel meteen symbool zouden staan voor de gehele multiculturele samenleving. De directeur van de plaatselijke wasmolenfabriek Brabantia: " we hebben hier ooit een jongen uit het asielzoekerscentrum aan het werk gehad, die mooesten we iedere dag bijna letterlijk van het werk af trekken, zo hard werkte hij"
Gelly, Elsevier, de decemberuitgave!
quote:Echt waar? Serieus? Shit die wil ik lezen!
Op donderdag 5 februari 2004 23:38 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wat toevallig.
Eind december stonde er een artikel in de Elsevier waarin een vergelijking werd getrokken tussen "de 2 kanten van Nederland". Als voorbeelden dienden Rotterdam, Denhaag, Roden, en Eibergen.
Er werd van alle 4 de gemeentes portretten van mensen geschetst. De meest gehoorde kritiek van de Rodenaren en Eibergenaren: een dagje grote stad is leuk, als al die ellende maar niet deze kant op komt.
De Rodenaren waren tevens zeer voldaan met hun paar asielzoekers die dan wel meteen symbool zouden staan voor de gehele multiculturele samenleving. De directeur van de plaatselijke wasmolenfabriek Brabantia: " we hebben hier ooit een jongen uit het asielzoekerscentrum aan het werk gehad, die mooesten we iedere dag bijna letterlijk van het werk af trekken, zo hard werkte hij"
quote:Dus 'allochtonen' in de zin van negatieve discriminatie mag niet meer gebruikt worden, aangezien je er sowieso al bovenstaande persoon mee tekortdoet.
Op donderdag 5 februari 2004 23:38 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wat toevallig.
quote:In kersteditie staat ook een zeer interessant artikel over de geslaagde integratie in duitsland t.o.v. nederland.
Op donderdag 5 februari 2004 23:41 schreef Robert_Jensen het volgende:
Er zijn er 3 in december. Welk nummer was het?http://new.else4.nl/nabestellen.htm
quote:Je snapt het niet.
Op donderdag 5 februari 2004 23:41 schreef Ype het volgende:[..]
Dus 'allochtonen' in de zin van negatieve discriminatie mag niet meer gebruikt worden, aangezien je er sowieso al bovenstaande persoon mee tekortdoet.
De multiculturele problematiek (als die op sommige plekken al bestaat) is van totaal andere aard als in de plekken waar het daadwerkelijk gebeurd.
Roden, een uitgestrekt dorp (en ik citeer hier de Elsevier) waar nog volop ruimte en plek is, waar mensen nog een praatje met elkaar houden en waar de sociale controle vrij groot is met een klein asielzoekerscentrumpje, tegenover een grote stad waar vrijwel iedereen anoniem is. Vind je het gek dat inwoners van dergelijke dorpen er geen flauw benul van hebben hoe het in de steden uit de hand aan het lopen is ?
Zowieso ben ik er trouwens tegen om alle bevolkingsgroepen over een kam te scheren.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 05-02-2004 23:47]
quote:Dus je bedoelt te zeggen dat het probleem eigenlijk ligt in de stadscultuur?
Op donderdag 5 februari 2004 23:46 schreef Goodluck het volgende:[..]
Je snapt het niet.
De multiculturele problematiek (als die op sommige plekken al bestaat) is van totaal andere aard als in de plekken waar het daadwerkelijk gebeurd.
Roden, een uitgestrekt dorp (en ik citeer hier de Elsevier) waar nog volop ruimte en plek is, waar mensen nog een praatje met elkaar houden en waar de sociale controle vrij groot is met een klein asielzoekerscentrumpje, tegenover een grote stad waar vrijwel iedereen anoniem is. Vind je het gek dat inwoners van dergelijke dorpen geen flauw benul hebben hoe het in de steden uit de hand aan het lopen is ?
Zowieso ben ik er trouwens tegen om alle bevolkingsgroepen over een kam te scheren.
quote:Ik zal even voor je kijken.
Op donderdag 5 februari 2004 23:41 schreef Robert_Jensen het volgende:
Er zijn er 3 in december. Welk nummer was het?http://new.else4.nl/nabestellen.htm
quote:RJ,
Op donderdag 5 februari 2004 23:48 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik zal even voor je kijken.
Artikel: "Het perspectief van een leefbaar Nederland"
quote:Uhm, dat geschetste beeld klopt dus totaal niet. Roden is een import dorp waar enorm veel mensen uit het westen van het land wonen. Het is zegmaar een soort van Wassenaar in het noorden. De geprezen sociale controle is echter niet zo enorm aanwezig als de Elsevier wil doen geloven. Het AZC (wat in april verdwijnt) had 1000 plaatsen. En dat op een bevolking van 14.000.
Op donderdag 5 februari 2004 23:46 schreef Goodluck het volgende:[..]
Roden, een uitgestrekt dorp (en ik citeer hier de Elsevier) waar nog volop ruimte en plek is, waar mensen nog een praatje met elkaar houden en waar de sociale controle vrij groot is met een klein asielzoekerscentrumpje, tegenover een grote stad waar vrijwel iedereen anoniem is. Vind je het gek dat inwoners van dergelijke dorpen er geen flauw benul van hebben hoe het in de steden uit de hand aan het lopen is ?
Het bedrijf waarvoor ik werk zit in de randstad, net als veel klanten waar ik kom. Je kunt wel net doen of iedereen uit het noorden een achtergestelde boer is die alleen met koninginnedag A'dam aandoet, maar het is echt larie.
Ik heb zelfs een tijd in Den Haag gewerkt, ook in de mindere buurten. Bij veel allochtonen thuis geweest, nooit problemen. Overigens was ik vroeger zelf een enorme racist, totdat mijn wereld wat groter werd en ik inzag dat het totaal onzinnig was.
quote:Als er bevolkingsgroepen in Nederland zijn waar ik als Hindoestaan het meest last van heb gehad dan zijn het de autochtonen EN Marokkanen. Zal daar ook eerlijk in zijn.
Op donderdag 5 februari 2004 23:36 schreef Robert_Jensen het volgende:En nu even eerlijk: jullie kunnen lullen als brugman, en nee, ik vind het absoluut niet leuk noch kom ik klaar op het kankeren op allochtonen (en dat WEET je want het gaat mij specifiek om de groepen hier die problemen veroorzaken, woon ik samen met een halve-pinda) maar ik ga af op mijn eigen ervaringen. En die zijn gewoon al heel lang hetzelfde. Altijd bij het uitgaan, in de stad, op het strand, in de tram etc ga maar door is het het zelfde liedje. ALTIJD gezeik, en ALTIJD die gasten. Elke keer weer. Gezeik in de disco---> knokken met DIE gasten. Meisjes lastig gevallen---> die gasten. Je wordt overvallen---> die gasten. Elke keer raak, elke keer weer. Het spijt me maar ik durf te stellen dat van die gasten in mijn leeftijdsklasse en lager hier in de stad, 70% bezig is met hooliganisme, ruzie zoeken, vandalisme, diefstal en algeheel a-sociaal gedrag. Sorry, maar zo is het gewoon....
De andere bevolkingsgroep, de Marokkanen heb ik in mijn ogen ook het nodige a-sociaal gedrag zien vertonen. Meer dan andere allochtone bevolkingsgroepen. Heb me daar ook aan geërgerd, kwaad om gemaakt.
Ben ik Marokkanen gaan haten? Ben ik Marokkanen gaan zwartmaken en op die manier gaan misbruiken om hoger op de allochtonenladder te gaan staan, geliefder te worden bij autochtonen?
Nee, ik vond en vind dat dom en laf gedrag. Dom, omdat ik dan niet de problemen onderken waar veel Marokkaanse Nederlanders mee te maken hebben( culture/geloofs-clash, stigmatisering, etc..). Ik wil liever op een intelligentere manier naar oplossingen zoeken en op die manier mijn hersenen en energie gebruiken.
Laf,omdat ik geen stom competitiestrijdje wil aangaan met mede-allochtonen "wie zijn de meest geliefde knuffelallochtonen". Ik ken allochtonen die dat stom spelletje wel spelen ( bv Daphne85) en daarvoor medeallochtonen beschimpen, hun eigen afkomst verloochenen, puur en alleen om hun angstgevoelens van 'er niet bij te horen' te verdoven.
Wat ik hiermee wil zeggen; ook al heb ik last van sommige Nederlandse bevolkingsgroepen, ik kies 100 X liever voor een positieve benadering met de meerderheid van die groep,dan dat ik al mijn tijd,energie steek in het zwartmaken van de kleine "rotten apple"groep.
quote:Citaat Elsevier:
Op donderdag 5 februari 2004 23:56 schreef gelly het volgende:[..]
Uhm, dat geschetste beeld klopt dus totaal niet. Roden is een import dorp waar enorm veel mensen uit het westen van het land wonen. Het is zegmaar een soort van Wassenaar in het noorden. De geprezen sociale controle is echter niet zo enorm aanwezig als de Elsevier wil doen geloven. Het AZC (wat in april verdwijnt) had 1000 plaatsen. En dat op een bevolking van 14.000.
Het bedrijf waarvoor ik werk zit in de randstad, net als veel klanten waar ik kom. Je kunt wel net doen of iedereen uit het noorden een achtergestelde boer is die alleen met koninginnedag A'dam aandoet, maar het is echt larie.
Ik heb zelfs een tijd in Den Haag gewerkt, ook in de mindere buurten. Bij veel allochtonen thuis geweest, nooit problemen. Overigens was ik vroeger zelf een enorme racist, totdat mijn wereld wat groter werd en ik inzag dat het totaal onzinnig was.
quote:
-Onne Storteboom(39), manager van Brabantia in Roden, is vier keer per jaar in Utrecht, waar zijn vrouw, die coupeuse is, stoffen koopt. "mooie stad: je kunt er alles krijgen".Boekhandelaar Daan Nijman doet weleens een dagje Amsterdam: "Heerlijk! dat multiculturele is voor ons dorpelingen hardstikke leuk, voor een dagje. Maar ik zou er niet kunnen wonen. Dat geldt voor de meesten. De Randstad ? Ze zouden er nog niet dood willen liggen.-
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 06-02-2004 00:09]
quote:Ja, dus ? Ik zou er ook niet willen wonen. Niet vanwege het hoge aantal allochtonen, maar vanwege de constante drukte en de onbetaalbare huizenprijzen. Ik woon hier 2-onder-1 kap met grote tuin voor een prijs waarvoor ik in de randstad een 1-kamer apartement kan huren. Kan bij elke winkel zo'n beetje voor de deur parkeren. Nauwelijks files.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:05 schreef Goodluck het volgende:[..]
Citaat Elsevier:
[..]
Aldus een aantal dorpsgenoten van jou.
Ben altijd blij dat ik Almere weer voorbij ben op de terugweg naar huis.
quote:Mischien is het daarom wel handig dat je eens pas op de plaats maakt als je weereens dingen roept over de problematiek die in de steden de spuigaten uitloopt.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:08 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, dus ? Ik zou er ook niet willen wonen. Niet vanwege het hoge aantal allochtonen, maar vanwege de constante drukte en de onbetaalbare huizenprijzen. Ik woon hier 2-onder-1 kap met grote tuin voor een prijs waarvoor ik in de randstad een 1-kamer apartement kan huren. Kan bij elke winkel zo'n beetje voor de deur parkeren. Nauwelijks files.
Ben altijd blij dat ik Almere weer voorbij ben op de terugweg naar huis.
Jij zit veilig in je forenzendorp, voor anderen is het de realiteit van alledag.
quote:Wat is dit voor onzin ? Omdat ik niet elke dag in die shit zit moet ik m'n klep houden ?
Op vrijdag 6 februari 2004 00:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Mischien is het daarom wel handig dat je eens pas op de plaats maakt als je weereens dingen roept over de problematiek die in de steden de spuigaten uitloopt.
Jij zit veilig in je forenzendorp, voor anderen is het de realiteit van alledag.
Er zijn talloze anderen die wel in een grote stad wonen, maar er een andere mening opnahouden dan jou of X-ray. Mogen die wel commentaar geven ?
Ga toch weg zeg, als het lijfelijk ondervinden van dingen criterium is om je mening te mogen geven, dan kan de hele politiek opgedoekt worden en Fok! helemaal.
quote:Ik geef alleen maar Robert Jensen gelijk: een jaartje in een stad zou goed zijn voor je wereldbeeld.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:15 schreef gelly het volgende:[..]
Wat is dit voor onzin ? Omdat ik niet elke dag in die shit zit moet ik m'n klep houden ?
Er zijn talloze anderen die wel in een grote stad wonen, maar er een andere mening opnahouden dan jou of X-ray. Mogen die wel commentaar geven ?
Ga toch weg zeg, als het lijfelijk ondervinden van dingen criterium is om je mening te mogen geven, dan kan de hele politiek opgedoekt worden en Fok! helemaal.
quote:Ik denk dat het eerder andersom is..
Op vrijdag 6 februari 2004 00:16 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik geef alleen maar Robert Jensen gelijk: een jaartje in een stad zou goed zijn voor je wereldbeeld.
Figuren als jullie zouden eens uit die stad moeten komen om te zien dat niet heel nederland zo'n zooi is als de volkswijken van Den Haag of Rotterdam.
Ik heb namelijk beide meegemaakt, nu jij nog.
quote:Toevallig, ik ook.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:18 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat het eerder andersom is..
Figuren als jullie zouden eens uit die stad moeten komen om te zien dat niet heel nederland zo'n zooi is als de volkswijken van Den Haag of Rotterdam.Ik heb namelijk beide meegemaakt, nu jij nog.
Ik kan je melden dat tegen de tijd dat ik een gezinnetje ga stichten ik ongetwijfeld jouw kant op kom. Mijn kinderen in deze teringzooi grootbrengen zie ik absoluut niet zitten. En met mij trouwens meerderen.
Oh, en als je trouwens dacht dat de rommel zich enkel beperkte tot Rotterdam en Den Haag zit je er falikant naast.
quote:het gaat er uiteindelijk toch om hoe JIJ je kinderen opvoed.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:22 schreef Goodluck het volgende:[..]
Toevallig, ik ook.
Ik kan je melden dat tegen de tijd dat ik een gezinnetje ga stichten ik ongetwijfeld jouw kant op kom. Mijn kinderen in deze teringzooi grootbrengen zie ik absoluut niet zitten. En met mij trouwens meerderen.
dus als jij een tering opvoeding geeft maakt het ook niet meer uit of dat je nou in tering rotterdam woont of op de maan
quote:Dat heeft er zeker mee te maken.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:25 schreef ClioSporT het volgende:[..]
het gaat er uiteindelijk toch om hoe JIJ je kinderen opvoed.
dus als jij een tering opvoeding geeft maakt het ook niet meer uit of dat je nou in tering rotterdam woont of op de maan
Toch wil ik dat mijn kinderen later veilig kunnen spelen i.p.v dat ze tussen de injectienaalden en de geparkeerde auto's moeten rondhuppelen. Ook wil ik niet dat mijn kinderen naar een zwarte school gaan of op straat bedreigd worden door Marokkaanse ettertjes.
quote:Tuurlijk maakt dat uit. Op de maan lopen geen kutmarokkantjes drugs te dealen en mensen te bestelen, daar laat ik m'n kinderen dus liever buitenspelen dan in tering rotterdam. De buurt heeft namelijk ook invloed op de ontwikkeling van je kind.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:25 schreef ClioSporT het volgende:[..]
het gaat er uiteindelijk toch om hoe JIJ je kinderen opvoed.
quote:je bent me voor
Op vrijdag 6 februari 2004 00:28 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat heeft er zeker mee te maken.
Toch wil ik dat mijn kinderen later veilig kunnen spelen i.p.v dat ze tussen de injectienaalden en de geparkeerde auto's moeten rondhuppelen. Ook wil ik niet dat mijn kinderen naar een zwarte school gaan of op straat bedreigd worden door Marokkaanse ettertjes.
quote:Terzijde genomen dat de naam geen atmosfeer heeft. Wat dat betreft is Mars een betere plek.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:29 schreef Haringvliet het volgende:[..]
Tuurlijk maakt dat uit. Op de maan lopen geen kutmarokkantjes drugs te dealen en mensen te bestelen, daar laat ik m'n kinderen dus liever buitenspelen dan in tering rotterdam. De buurt heeft namelijk ook invloed op de ontwikkeling van je kind.
quote:Ach ja, het Drentse platteland lijkt mij eigenlijk ook wel wat.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:31 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Terzijde genomen dat de naam geen atmosfeer heeft. Wat dat betreft is Mars een betere plek.
Een dorp als Roden lijkt mij ideaal: lekker dicht bij Groningen, ruime veilige omgeving met veel natuur en huizenprijzen waar je hier in Utrecht nog geen bezemkast voor koopt.
Bovendien kan ik dan lekker bij Gelly gaan barbequen!
quote:sorry hoor, maar ik ben opgegroeid in tering rotterdam en heb weinig te maken gehad met al die dingen die jij opnoemt. Mede door mijn ouders. En dat er overal drugsnaalden enzo liggen, pfff daar ga ik niet eens op in.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:29 schreef Haringvliet het volgende:[..]
Tuurlijk maakt dat uit. Op de maan lopen geen kutmarokkantjes drugs te dealen en mensen te bestelen, daar laat ik m'n kinderen dus liever buitenspelen dan in tering rotterdam. De buurt heeft namelijk ook invloed op de ontwikkeling van je kind.
quote:Je bent welkom hoor
Op vrijdag 6 februari 2004 00:35 schreef Goodluck het volgende:[..]
Bovendien kan ik dan lekker bij Gelly gaan barbequen!
quote:POL-meet!
Op vrijdag 6 februari 2004 00:40 schreef gelly het volgende:[..]
Je bent welkom hoor
quote:Moeten we dat niet bewaren voor SlowChat??
Op vrijdag 6 februari 2004 00:41 schreef sizzler het volgende:[..]
POL-meet!
quote:Maar serieus: merk jij niet dat er steeds meer randstedelingen jullie kant op komen ?
Op vrijdag 6 februari 2004 00:42 schreef gelly het volgende:[..]
Vinger-hand
quote:Rotterdam is de meest verziekte kutstad die er bestaat. Echt waar, 1 grote ghetto. Als Rotterdammer zie je dat misschien niet zo goed meer, het went
Op vrijdag 6 februari 2004 00:35 schreef ClioSporT het volgende:[..]
sorry hoor, maar ik ben opgegroeid in tering rotterdam en heb weinig te maken gehad met al die dingen die jij opnoemt. Mede door mijn ouders.
quote:zegt genoeg.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:47 schreef Haringvliet het volgende:[..]
ik als boer
quote:Hier in Friesland wel, maar heeft volgens mij vrij weinig met de allochtonen in de grote stad te maken. Ze komen hier heen voor de ruimte, rust en betaalbare huizen etc, alhoewel er hier vrij weinig allochtone te bekennen zijn...........
Op vrijdag 6 februari 2004 00:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Maar serieus: merk jij niet dat er steeds meer randstedelingen jullie kant op komen ?
quote:*proest*
Op vrijdag 6 februari 2004 00:47 schreef Haringvliet het volgende:[..]
Rotterdam is de meest verziekte kutstad die er bestaat. Echt waar, 1 grote ghetto. Als Rotterdammer zie je dat misschien niet zo goed meer, het went
maar ik als boer zijnde schrik me echt elke keer weer wezenloos als ik die massa's kansloze drugsnegers rond zie lopen.
Misschien toon een beetje matigen. Dit kan een ban worden. Zou jammer zijn.
-edit-
geen garpje
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 06-02-2004 00:51]
quote:Het heeft ook niet alleen met allochtonen te maken. Het is een combinatie van factoren. De multiculturele rotzooi vormt daar zeker een belangrijk punt in.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:49 schreef Woffel het volgende:[..]
Hier in Friesland wel, maar heeft volgens mij vrij weinig met de allochtonen in de grote stad te maken. Ze komen hier heen voor de ruimte, rust en betaalbare huizen etc, alhoewel er hier vrij weinig allochtone te bekennen zijn...........
quote:Steeds meer weet ik niet, het is altijd al zo geweest zolang ik hier woon. Je kunt denk ik beter in de kleinere dorpen kijken, daar is het meer zichtbaar. Mensen uit het westen 'integreren' daar ook niet. Dat is wat die mensen ongeliefd maakt. Dat probleem heb je hier niet omdat de bevolking hier veel diverser is.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Maar serieus: merk jij niet dat er steeds meer randstedelingen jullie kant opkomen ?
Overigens moet je je ook niet verkijken op de huizenprijzen in Roden. De nieuwbouwwijk waar ik woon is ook aardig aan de prijzige kant.
Aan het eind van de straat staan 2 huizen van een miljoen euro de stuk, en in de zijstraat staan huizen van een half miljoen. En dan zijn het niet echt spectaculaire huizen.
Verderop begint de echte villawijk, en dat zijn echt kasten. Allemaal zo'n beetje bewoont door import. Mensen die dus al redelijk binnen zijn. Voor dat geld kocht ik echter liever een huis in een achteraf gebied, niet midden in een nieuwbouwwijk.
quote:Goh.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:52 schreef gelly het volgende:
Mensen uit het westen 'integreren' daar ook niet. Dat is wat die mensen ongeliefd maakt.
quote:In de bewuste Elsevier die ik hier naast me heb liggen zie ik toevallig een stukje over nieuwbouwwijk "de 5e verloting" in Roden staan. Als ik dat zo zie lijkt het mij een mooie, lommerrijke omgeving waar het met kinderen goed toeven is.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:52 schreef gelly het volgende:[..]
Steeds meer weet ik niet, het is altijd al zo geweest zolang ik hier woon. Je kunt denk ik beter in de kleinere dorpen kijken, daar is het meer zichtbaar. Mensen uit het westen 'integreren' daar ook niet. Dat is wat die mensen ongeliefd maakt. Dat probleem heb je hier niet omdat de bevolking hier veel diverser is.
Overigens moet je je ook niet verkijken op de huizenprijzen in Roden. De nieuwbouwwijk waar ik woon is ook aardig aan de prijzige kant.
Aan het eind van de straat staan 2 huizen van een miljoen euro de stuk, en in de zijstraat staan huizen van een half miljoen. En dan zijn het niet echt spectaculaire huizen.
Verderop begint de echte villawijk, en dat zijn echt kasten. Allemaal zo'n beetje bewoont door import. Mensen die dus al redelijk binnen zijn. Voor dat geld kocht ik echter liever een huis in een achteraf gebied, niet midden in een nieuwbouwwijk.
Zowieso zijn de prijzen in het noorden en oosten vergeleken met de randstad een speldenprik. Je gaat er dus per definitie op vooruit!
quote:Bedankt voor de tip. Daar kan ik tenminste wat mee.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:49 schreef DrWolffenstein het volgende:Misschien toon een beetje matigen. Dit kan een ban worden. Zou jammer zijn.
quote:Ik heb het niet over een stad waar iedereen sowieso al langselkaar heen leeft.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:55 schreef Lithion het volgende:[..]
Goh.
quote:Ik ook. Is de ideaal-oplossing, het is ook wat Den Uyl ons beloofd heeft. Of waar stond Gast dan voor in Gastarbeider?
Op vrijdag 6 februari 2004 00:56 schreef tRiZzZ het volgende:
Ik heb gestemd op Terug naar eigen land ..
Is dit niet realiseerbaar, dan dient ons beleid op assimilatie gericht te zijn.
quote:We hebben idd niks te klagen
Op vrijdag 6 februari 2004 00:57 schreef Goodluck het volgende:[..]
In de bewuste Elsevier die ik hier naast me heb liggen zie ik toevallig een stukje over nieuwbouwwijk "de 5e verloting" in Roden staan. Als ik dat zo zie lijkt het mij een mooie, lommerrijke omgeving waar het met kinderen goed toeven is.
quote:Het is de harde waarheid.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:58 schreef Duritz het volgende:[..]
Ik ook. Is de ideaal-oplossing, het is ook wat Den Uyl ons beloofd heeft. Of waar stond Gast dan voor in Gastarbeider?
quote:De plaats doet er dan ook totaal niet toe.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:57 schreef gelly het volgende:
Ik heb het niet over een stad waar iedereen sowieso al langselkaar heen leeft.
quote:Niet de mijne
Op vrijdag 6 februari 2004 00:58 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Het is de mijn harde waarheid.
quote:Dat is wel realistisch, wilde je zeggen ?
quote:Nee, natuurlijk Lithion. Je hebt gelijk.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:59 schreef Lithion het volgende:[..]
De plaats doet er dan ook totaal niet toe.
quote:Dan weet ik in de toekomst i.i.g uit welke hoek de kritiek m.b.t grootstedelijke problematiek komt.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:58 schreef gelly het volgende:[..]
We hebben idd niks te klagen
quote:Uhm, elke allochtoon is gastarbeider?
Ik ook. Is de ideaal-oplossing, het is ook wat Den Uyl ons beloofd heeft. Of waar stond Gast dan voor in Gastarbeider?
quote:Uiteraard, dat spreekt voor zich.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:00 schreef gelly het volgende:
Nee, natuurlijk Lithion. Je hebt gelijk.
quote:Ik heb kritiek op de aanpak en de vorm waarin het probleem gebracht wordt, niet op het probleem zelf. Dat vergeten mensen wel eens ...
Op vrijdag 6 februari 2004 01:00 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dan weet ik in de toekomst i.i.g uit welke hoek de kritiek m.b.t grootstedelijke problematiek komt.
quote:Een belangrijk kenmerk van "het probleem zelf" is dat mensen er dagelijks mee geconfronteerd worden. Ik durf mezelf (zonder arrogant te worden) wel een klein beetje ervaringsdeskundige te noemen wat dat betreft. Natuurlijk speelt de aanpak een belangrijke rol, de dagelijkse praktijk en de beleving die mensen daarbij hebben is minstens zo belangrijk.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:02 schreef gelly het volgende:[..]
Ik heb kritiek op de aanpak en de vorm waarin het probleem gebracht wordt, niet op het probleem zelf. Dat vergeten mensen wel eens ...
quote:Nee, maar degene die de gastarbeider heeft geïmporteerd door gezinsvereniging cq gezingshereniging laat ik voor het gemak onder dezelfde noemer vallen.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:00 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Uhm, elke allochtoon is gastarbeider?
Dit is de utopische ideaal-oplossing, dat begrijp ik ook wel. Ik snap de precaire situatie waarin we zitten. Maar toch moeten we, om in de toekomst zoals Widlers zegt echte rellen te zien voorkomen, nu paal en perk stellen. Nederland is Nederland. Ik zeg niet Nederland is voor de Nederlanders, let wel: ik zeg Nederland is Nederland. Hoe simpel dat moge klinken, het beleid is daarop niet afgestemd.
Assimilatie is nogmaals de second best optie. Dit hier is een westerse samenleving, als je dat niet aanstaat dan ga je niet op kosten van de staat allerlei clubjes oprichten, maar dan ga je weg.
quote:Hoe zie je dat dan voor je? Je hebt laten we zeggen een willekeurige moslim, waarvan je zegt, deze moet geassimileerd worden. Hoe doe je dit, en hoe weet je dat je hierin geslaagd bent?
Op vrijdag 6 februari 2004 01:07 schreef Duritz het volgende:[..]
Nee, maar degene die de gastarbeider heeft geïmporteerd door gezinsvereniging cq gezingshereniging laat ik voor het gemak onder dezelfde noemer vallen.
Dit is de utopische ideaal-oplossing, dat begrijp ik ook wel. Ik snap de precaire situatie waarin we zitten. Maar toch moeten we, om in de toekomst zoals Widlers zegt echte rellen te zien voorkomen, nu paal en perk stellen. Nederland is Nederland. Ik zeg niet Nederland is voor de Nederlanders, let wel: ik zeg Nederland is Nederland. Hoe simpel dat moge klinken, het beleid is daarop niet afgestemd.
Assimilatie is nogmaals de second best optie. Dit hier is een westerse samenleving, als je dat niet aanstaat dan ga je niet op kosten van de staat allerlei clubjes oprichten, maar dan ga je weg.
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 06-02-2004 01:10]
quote:Vreemde is dan dat Nederlanders zelf ook niet geassimileerd is. De Nederlander bestaat niet, kijk naar de politieke spectra in de Tweede Kamer, allemaal verschillende levensopvattingen.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:07 schreef Duritz het volgende:[..]
Nee, maar degene die de gastarbeider heeft geïmporteerd door gezinsvereniging cq gezingshereniging laat ik voor het gemak onder dezelfde noemer vallen.
quote:Je bedoelt dat het kabinet van De Jong dit beloofd heeft?
Ik heb overigens "integreren" gekozen.
quote:[off topic]
Op vrijdag 6 februari 2004 01:10 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je bedoelt dat het kabinet van De Jong dit beloofd heeft?
Ik heb overigens "integreren" gekozen.
quote:Ik propageer ook zeker geen eenheidsworst. Ik zou willen noch durven. Nee, ik propageer het behoud van westerse gelijkheden en vrijheden. Ik vind dat Nederland een godsdienst die de mensen vertelt dat er alleen vrouwen in de hel zitten overbodig, of dat vrouwen zonder sluier niet naar school mogen, of dat homo's lager zijn dan varkens. Als dat gezegd wordt, door individuele imam of burger, dan beschouw ik dat als excentriek geval, maar als zo'n 60, 70, 80% van de moslims zegt de Koran te volgen, dan maakt mij dat zenuwachtig. Zeker als atheïst. Als jij jood was dan zou je het ook niet fijn vinden als 60, 70, 80% van de Nederlandse bevolking Mein Kampf zou volgen. Een beetje misse vergelijking, maar qua haatzaaierij zijn de boeken zeker vergelijkbaar, alleen heeft de Koran een stuk meer doden op zijn geweten.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:10 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Vreemde is dan dat Nederlanders zelf ook niet geassimileerd is. De Nederlander bestaat niet, kijk naar de politieke spectra in de Tweede Kamer, allemaal verschillende levensopvattingen.
Eenheidsworst maken van Nederland is onmogelijk, respect vragen voor iedereen is wel mogelijk.
Verschillende culturen is best. Zolang mensen maar weten dat de westerse cultuur hier superieur is, en dat daar niet aangekomen kan worden. En als dat dan inbreuken oplevert op het gebied van de vrijheid van godsdienst, soit.
quote:Sneek, het bolwerk van de multiculturele samenleving
Op vrijdag 6 februari 2004 01:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben overigens ervaringsdeskundige, aangezien het Sneek is gelukt om honderden allochtonen te laten oprotten het afgelopen jaar.
quote:Ja, je wilt niet weten hoeveel moeite het kost om iets bij de Chinees te bestellen.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:19 schreef Goodluck het volgende:[..]
Sneek, het bolwerk van de multiculturele samenleving
En die Duitse gastarbeider die hier werkt kan niemand begrijpen.
quote:Ik laat al je misvattingen over de Islam maar even zitten. Vind je wat je hier zegt niet een beetje arrogant? superieur.. er kan niet aangekomen worden...
Op vrijdag 6 februari 2004 01:17 schreef Duritz het volgende:
Verschillende culturen is best. Zolang mensen maar weten dat de westerse cultuur hier superieur is, en dat daar niet aangekomen kan worden. En als dat dan inbreuken oplevert op het gebied van de vrijheid van godsdienst, soit.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 01:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, je wilt niet weten hoeveel moeite het kost om iets bij de Chinees te bestellen.
En die Duitse gastarbeider die hier werkt kan niemand begrijpen.
Maar goed, je zult toch eerlijk moeten toegeven dat het vanuit een redelijk comfortabele positie makkelijker praten is dan vanuit "het hol van de leeuw".
quote:Nee, hier in Europa gelden de westerse normen. Wat erbuiten gebeurt boeit me niet zo gek veel. Europa = Westers. Bevalt het je niet, dan weg.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:22 schreef kLowJow het volgende:[..]
Ik laat al je misvattingen over de Islam maar even zitten. Vind je wat je hier zegt niet een beetje arrogant? superieur.. er kan niet aangekomen worden...
Er is altijd ruimte voor verbetering en daar moet je open voor staan.
Persoonlijk ben ik verder uiteraard van mening dat de westerse vrijheden/verlichting vrede en gelijkheid hebben gebracht onder de mensen. De ongelijkheid is in niet-westerse landen groter dan hier.
Dat heeft zelfs de VN aangetoond.
quote:Maar als ik jou hoor over de vele problemen in Nederland, krijg ik het gevoel dat het jou hier niet zo bevalt. Volgens je eigen redenering zou je dan dus weg moeten gaan.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:32 schreef Duritz het volgende:[..]
Nee, hier in Europa gelden de westerse normen. Wat erbuiten gebeurt boeit me niet zo gek veel. Europa = Westers. Bevalt het je niet, dan weg.
quote:Hier ben ik het mee eens, maar het is slechts mijn mening.
Persoonlijk ben ik verder uiteraard van mening dat de westerse vrijheden/verlichting vrede en gelijkheid hebben gebracht onder de mensen. De ongelijkheid is in niet-westerse landen groter dan hier.
quote:Imperialisme, kolonialisme, racisme, nazisme, twee bloedige wereldoorlogen, koude oorlog met dreiging van genocide/ de aarde onleefbaar maken,
Op vrijdag 6 februari 2004 01:17 schreef Duritz het volgende:Verschillende culturen is best. Zolang mensen maar weten dat de westerse cultuur hier superieur is, en dat daar niet aangekomen kan worden. En als dat dan inbreuken oplevert op het gebied van de vrijheid van godsdienst, soit.
Teruggrijpen op westers cultuurfundamentalisme ?
Nee dank je.......
* sanniejj heeft niet gereplyd op de poll
quote:En wat is je punt precies?
Op donderdag 5 februari 2004 22:50 schreef gelly het volgende:
quote:He zou dat soms bij andere groepen ook zo werken?
Op vrijdag 6 februari 2004 00:52 schreef gelly het volgende:[..]
Mensen uit het westen 'integreren' daar ook niet. Dat is wat die mensen ongeliefd maakt.
quote:Die is het daar meer dan mee eens. Die weet ook door wie ze telkens lastig gevallen wordt.
Op donderdag 5 februari 2004 23:37 schreef Ype het volgende:[..]
En hoe denkt jouw (puur uit respect zo genoemde) halve pinda daarover?
quote:Inderdaad, erg triest.
Triest ook, dat mensen helemaal geen nuance meer kennen, 't wordt nog leuk de komende jaren hier in Nederland...
quote:het is ook triest maar als je om je heen kijkt wèl de realiteit. Het echt triestte aan de situatie is dat we er maar niet in slagen om hem te verbeteren. De regering rommelt maar wat aan,durft vaak niet onpopulaire maatregelen te nemen. Als dat wel gebeurt hoor je weer een geschreeuw over zielig en dat is ook vaak terecht.Ze hadden in het verleden, eigenlijk van meet af aan hun oor te luisteren moeten leggen bij het volk. Ik vind Nederland helemaal niet zo democratisch. Hoe heeft het allemaal zo uit de hand kunnen lopen
Op vrijdag 6 februari 2004 10:00 schreef Zander het volgende:[..]
Inderdaad, erg triest.
![]()
Triest ook, dat mensen helemaal geen nuance meer kennen, 't wordt nog leuk de komende jaren hier in Nederland...
quote:Je bedoelt volgens mij dat die poll geen nuance kent.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:00 schreef Zander het volgende:[..]
Inderdaad, erg triest.
![]()
quote:Ja. En dat Al-Qaida rond 11 september 2001 steeds in 't nieuws was is ook de schuld van de media
Op donderdag 5 februari 2004 22:23 schreef bondgirl het volgende:[..]
Dat ze zo overheersend zijn in de media kunnen ze niet zoveel aan doen, dat doet de media zelf.
.
quote:Als men dat vindt, dan stemmen ze maar op 'anders, nl.....'
Op vrijdag 6 februari 2004 10:42 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Je bedoelt volgens mij dat die poll geen nuance kent.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:30 schreef Ype het volgende:[..]
Dat zou ik wel eens gedaan kunnen hebben. Ik had wel van tevoren voor de zekerheid mijn haar zwartgeverfd, onder de zonnebank gelegen en bruine lenzen ingedaan. Ik wil natuurlijk niet dat 'mein volch' voor criminelen aangezien gaat worden.
quote:Ja goede conclusies, vooral als je kijkt hoe serieus deze poll wordt ingevuld:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:22 schreef du_ke het volgende:
Het xenofobe karakter van de meeste Fokkers wordt maar weel al te duidelijk uit deze Poll.
quote:Ik ken genoeg Fok!ers die het serieus menen....zonder een zak geld, want 'ze' zijn moslim
Op vrijdag 6 februari 2004 11:29 schreef Woffel het volgende:[..]
Ja goede conclusies, vooral als je kijkt hoe serieus deze poll wordt ingevuld:
Ik heb gestemd voor "terug naar eigen land", met een grote zak Euro's ter waarde van een getal met minimaal 7 cijfers. Vóór de komma.
quote:En dus zijn ze eng en gevaarlijk
Op vrijdag 6 februari 2004 12:31 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ik ken genoeg Fok!ers die het serieus menen....zonder een zak geld, want 'ze' zijn moslim
quote:De gemiddelde Nederlander kan het woord nuance niet eens spellen.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:42 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Je bedoelt volgens mij dat die poll geen nuance kent.
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 06-02-2004 12:34]
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:34 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ze pikken onze vrouwen in
quote:Na ze als hoer gebruikt, en fysiek mishandeld te hebben natuurlijk.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:35 schreef du_ke het volgende:[..]
Die ze dan weer dumpen om een berggeit uit Turkije over te laten komen.
quote:Je hebt toch niet het woord nuance geëdit hè?
Op vrijdag 6 februari 2004 12:33 schreef Meneer_Aart het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 06-02-2004 12:34]
quote:Ah jij kan zien wie op wat gestemd heeft.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Goed topic trouwens. Je merkt dat vermoedens over sommige user worden bevestigd. Die mensen kan ik nu van mijn lijstje met potentiëlen overhevelen naar mijn lijstje met racisten. Altijd goed om te weten wie je het liefst persoonlijk de grens over willen trappen.
Knap zeg.
quote:LOL!
Op vrijdag 6 februari 2004 12:54 schreef Lithion het volgende:[..]
Je hebt toch niet het woord nuance geëdit hè?
.
quote:Ja, omdat ze het er zelf bij vermelden
Op vrijdag 6 februari 2004 13:03 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ah jij kan zien wie op wat gestemd heeft.
Knap zeg.
quote:
Knap zeg.
quote:Dat is net wat te veel. Elke migrant kost al kapitalen (nettorendement is negatief). Als we nou eens berekenen hoeveel een migrant kost in zijn leven en dit meegeven, vind ik best een strak plan.
Op vrijdag 6 februari 2004 11:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb gestemd voor "terug naar eigen land", met een grote zak Euro's ter waarde van een getal met minimaal 7 cijfers. Vóór de komma.
quote:
Knap zeg.
Overigens mist misschien de optie om alleen criminele autochtonen uit te zetten. Zoals Maxima.
quote:Dan zou een hoogopgeleide migrant met een topsalaris misschien wel een paar miljoen moeten betalen om teruggestuurd te worden
Op vrijdag 6 februari 2004 13:09 schreef Duritz het volgende:[..]
Dat is net wat te veel. Elke migrant kost al kapitalen (nettorendement is negatief). Als we nou eens berekenen hoeveel een migrant kost in zijn leven en dit meegeven, vind ik best een strak plan.
Niet aardig
quote:Elke migrant?
Dat is net wat te veel. Elke migrant kost al kapitalen (nettorendement is negatief). Als we nou eens berekenen hoeveel een migrant kost in zijn leven en dit meegeven, vind ik best een strak plan.
En nee, voor minder dan datgene wat ik bood vertrek ik nergens heen. Je zult het hier met mij blijven moeten doen. Of je kiest voor het pad dat velen voor jou gevolgd hebben en je gaat zelf weg als het je niet bevalt. In jouw plaats kunnen we dan weer een echte asielzoeker nemen.
quote:Ik zat meer te denken aan gelijke monniken. De hoogopgeleide migrant die wil blijven moet aan het nieuw in te voeren puntensysteem voldoen. Beetje Green Card/Canadees model dus.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:10 schreef kLowJow het volgende:[..]
Dan zou een hoogopgeleide migrant met een topsalaris misschien wel een paar miljoen moeten betalen om teruggestuurd te worden
Niet aardig
Ik heb overigens gestemd voor terug naar eigen land. Mijns inziens de beste oplossing.
quote:Je moet het positief blijven zien. Als je genoeg stemmen bij elkaar weet te sprokkelen voor NR, zou je wens zomaar waarheid kunnen worden.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:13 schreef Duritz het volgende:[..]
Ik zat meer te denken aan gelijke monniken. De hoogopgeleide migrant die wil blijven moet aan het nieuw in te voeren puntensysteem voldoen. Beetje Green Card/Canadees model dus.
Ik heb overigens gestemd voor terug naar eigen land. Mijns inziens de beste oplossing.
Wat overigens weinig zegt over de haalbaarheid, om er dat maar bij te zeggen.
quote:Op een paar die goed standhouden in een hoekje van Frankrijk na dan.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Elke migrant?
We weten nu wel hoe jouw soort mensen over buitenlanders denken, maar om het er zo dik bovenop te leggen.
Zie vooral het aantal Turkse mannen tussen 55 en 65 met een uitkering.
Bron: De Volkskrant.
quote:Nee, dat is niet de juiste tactiek. Die tactiek is voor de politieke nitwits.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je moet het positief blijven zien. Als je genoeg stemmen bij elkaar weet te sprokkelen voor NR, zou je wens zomaar waarheid kunnen worden.
Je moet bestaande partijen zover krijgen dat ze zulke maatregelen gaan invoeren, van binnen uit dus, waarom een eigen partij beginnen als de entiteit van de partij al bestaat. Waarom is Denemarken zo'n hard land jegens migranten, niet omdat het een rechtse regering heeft. Ze hebben altijd sociaal-democraten aan de macht gehad, onder druk van de Deense Volkspartij, maar ook de conservatieven en liberalen, en ook uit eigen wil, hebben ze de allerstrengste maatregelen van Europa. Sociaaldemocratische burgemeesters gooien zonder pardon 3de generatie buitenlanders eruit als ze iets stelen. Zo hoort het.
Ik probeer geen zieltjes te winnen voor uiterst rechtse partijen, ik probeer mensen de ogen te openen van andere partijen. Dat werkt veel beter.
quote:Misschien is het handiger de immigrant en authentieke nederlander te motiveren om een positief rendement na te streven. Gewoon strak in de gaten houden of mensen in dit land niet parasiteren. Geen onderscheid maken op dit punt.
quote:Je bedoelt die oude Turkse mannen die begin jaren zestig en zeventig alle vieze en zware klusjes hebben gedaan voor een hongerloontje, omdat je vader zich daar te goed voor voelde?
Op vrijdag 6 februari 2004 13:17 schreef Duritz het volgende:[..]
Ja, die zouden ze het land uit moeten zetten
quote:Tja, als je polarisatie en discriminatie nastreeft, zou je hier voor kunnen zijn inderdaad.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:20 schreef Duritz het volgende:[..]
Nee, dat is niet de juiste tactiek. Die tactiek is voor de politieke nitwits.
Je moet bestaande partijen zover krijgen dat ze zulke maatregelen gaan invoeren, van binnen uit dus, waarom een eigen partij beginnen als de entiteit van de partij al bestaat. Waarom is Denemarken zo'n hard land jegens migranten, niet omdat het een rechtse regering heeft. Ze hebben altijd sociaal-democraten aan de macht gehad, onder druk van de Deense Volkspartij, maar ook de conservatieven en liberalen, en ook uit eigen wil, hebben ze de allerstrengste maatregelen van Europa. Sociaaldemocratische burgemeesters gooien zonder pardon 3de generatie buitenlanders eruit als ze iets stelen. Zo hoort het.
Ik probeer geen zieltjes te winnen voor uiterst rechtse partijen, ik probeer mensen de ogen te openen van andere partijen. Dat werkt veel beter.
quote:Dat is de tweede optie. Zelfreflectie bij allochtonen creëren. Zij moeten beseffen dat het in hun voordeel is om de rotte appels het land uit te zetten. Zolang zij dit niet doen, en dat doen ze niet, is optie 1 nog altijd beter.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:21 schreef freud het volgende:[..]
Misschien is het handiger de immigrant en authentieke nederlander te motiveren om een positief rendement na te streven. Gewoon strak in de gaten houden of mensen in dit land niet parasiteren. Geen onderscheid maken op dit punt.
Assimilatie is dus de 2nd best optie, maar dat betekent dat wat vrijheden van godsdiensten moeten worden opgegeven zodat ze kunnen toetreden tot de heersende westerse cultuur in Nederland. Dit kan een tijdje duren, en ik wil die investering alleen maken als ik weet dat de rotte appels teruggevlogen worden. Ook al zijn ze nog nooit in dat land geweest (en wel dat paspoort hebben, maar dat is helemaal niet zo'n probleem, aangezien zo'n 90% van de Marokkanen toch een Marokkaanse paspoort hebben, met de Turken komt het uiteindelijk wel goed hoop ik, anders kunnen ze alsnog komen als Turkije bij de EU zit (waar ik dus wel voor ben))
quote:Overtuigende grafieken zeg. Het is trouwens allochtone mannen, niet allochtonen mannen. Stomme volkskrant.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:17 schreef Duritz het volgende:[..]
Op een paar die goed standhouden in een hoekje van Frankrijk na dan.
Het grote aantal terugkerende Nederlanders is ook wel opvallend. Zouden we het hier dan misschien toch niet zo slecht hebben als sommigen suggereren?
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 06-02-2004 13:28]
quote:In het begin van de 20ste eeuw waren de klusjes veel zwaarder, en toen bleven mensen ook gewoon werken. Tuurlijk moet ik ook de hand in eigen boezem steken, veel ondernemers hebben mensen gewoon (gratis) de WAO ingeduwd en het land laten betalen. Schandalig!
Op vrijdag 6 februari 2004 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je bedoelt die oude Turkse mannen die begin jaren zestig en zeventig alle vieze en zware klusjes hebben gedaan voor een hongerloontje, omdat je vader zich daar te goed voor voelde?
Ja, die zouden ze het land uit moeten zetten
Maar ze moeten wel het land uit, uiteraard. Het zijn gastarbeiders, laten we wel wezen. Ze zijn hier gekomen voor het werk, nu is er geen werk meer, nu moeten ze terug. Dit mag voor mij best gepaard gaan met behoud van uitkering (daar hebben ze recht op), maar ze hebben in mijn ogen geen recht om hier permanent te wonen.
Overigens, de gastarbeiders zitten niet in een slachtofferrol hoor. Ze hebben de keuze gemaakt om in Nederland x keer meer te verdienen dan in het thuisland. Dat is gewoon marktwerking waar ze op hebben ingespeeld. Als jij een jaar in Canada monteur gaat spelen, en wanneer je daar 10x zoveel verdient als hier, dan ben je toch ook geen slachtoffer. De Filipijnen die in Saudi-Arabië werken zijn toch ook geen slachtoffer?
quote:Als je dat daadwerkelijk denkt, is het nog erger met je gesteld dan ik dacht. Je zou zo MS rechts kunnen inhalen, vlak naast Herr Wilders.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:[..]
Dat is de tweede optie. Zelfreflectie bij allochtonen creëren. Zij moeten beseffen dat het in hun voordeel is om de rotte appels het land uit te zetten. Zolang zij dit niet doen, en dat doen ze niet, is optie 1 nog altijd beter.
Assimilatie is dus de 2nd best optie, maar dat betekent dat wat vrijheden van godsdiensten moeten worden opgegeven zodat ze kunnen toetreden tot de heersende westerse cultuur in Nederland. Dit kan een tijdje duren, en ik wil die investering alleen maken als ik weet dat de rotte appels teruggevlogen worden. Ook al zijn ze nog nooit in dat land geweest (en wel dat paspoort hebben, maar dat is helemaal niet zo'n probleem, aangezien zo'n 90% van de Marokkanen toch een Marokkaanse paspoort hebben, met de Turken komt het uiteindelijk wel goed hoop ik, anders kunnen ze alsnog komen als Turkije bij de EU zit (waar ik dus wel voor ben))
quote:Zitten ook expats bij hè. Vandaag werd bekend dat de emigratie en immigratie dit jaar op hetzelfde niveau is. Ga eens na wie er binnenkomt en wie er weggaat.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:27 schreef kLowJow het volgende:[..]
Het grote aantal terugkerende Nederlanders is ook wel opvallend. Zouden we het hier dan misschien toch niet zo slecht hebben als sommigen suggereren?
Inderdaad domme fout van de Volkskrant.
quote:Jullie trappen er allemaal met open ogen in, in de meest zwart-witte poll die je maar kan bedenken. De meesten hebben een behoorlijk domme keuze gemaakt die men nu met nuance uitlegt.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:40 schreef deedeetee het volgende:[..]
het is ook triest maar als je om je heen kijkt wèl de realiteit. Het echt triestte aan de situatie is dat we er maar niet in slagen om hem te verbeteren. De regering rommelt maar wat aan,durft vaak niet onpopulaire maatregelen te nemen. Als dat wel gebeurt hoor je weer een geschreeuw over zielig en dat is ook vaak terecht.Ze hadden in het verleden, eigenlijk van meet af aan hun oor te luisteren moeten leggen bij het volk. Ik vind Nederland helemaal niet zo democratisch. Hoe heeft het allemaal zo uit de hand kunnen lopen
Je hoort heel vaak negatieve dingen zeggen over allochtonen en eigenlijk hoor ik zelf niet gauw dat die groep iets aardigs over de Nederlanders te vertellen heeft.
Volgens mij is niemand gelukkig met de situatie waarom willen ze dan toch persè hier blijven ? Om hier in hun eigen wereld te leven? Daar is alle ellende eigenlijk door ontstaan toch ? Ik ben van mening dat er beslist geen allochtonen meer bij mogen komen door huwelijk en dergelijke zaken en als het zou kunnen mogen ze van mij allemaal retour.( maar dat kan nat. niet en zou ook niet eerlijk zijn dan hadden we maar beter moeten oppassen en de regering een halt toe moeten roepen ) Ik ben helemaal geen blije nederlander meer en daar ben ik best wel boos om
Als deze poll werkelijkheid zou worden dan moeten alle Nieuw-Zeelanders, Engelsen, Schotten, Amerikanen, Italianen, Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Oostenrijkers, Zwitsers, Luxemburgers, Portugezen, Liechtensteiners, Australiërs en oh ja, die vermaledijde woestijn- en rimboekleurlingen, ook de gevestigde, aangepaste gekleurde Italiaanse en Engelse maatpakkenverkoper, niemand uitgezonderd, terug naar hun 'land' gestuurd worden.
Zoek de betekenis van "Allochtoon" maar eens in het woordenboek.
Er zijn dus een hoop mensen die tegenwoordig niet meer kunnen lezen en met elke populistische uitspraak meegaan. Klinkt als een periode in de vorige eeuw, mensen.
quote:Mensen die hier 30/40 jaar geleden heen kwamen, zijn geen gast meer
Op vrijdag 6 februari 2004 13:28 schreef Duritz het volgende:[..]
In het begin van de 20ste eeuw waren de klusjes veel zwaarder, en toen bleven mensen ook gewoon werken. Tuurlijk moet ik ook de hand in eigen boezem steken, veel ondernemers hebben mensen gewoon (gratis) de WAO ingeduwd en het land laten betalen. Schandalig!
Maar ze moeten wel het land uit, uiteraard. Het zijn gastarbeiders, laten we wel wezen. Ze zijn hier gekomen voor het werk, nu is er geen werk meer, nu moeten ze terug. Dit mag voor mij best gepaard gaan met behoud van uitkering (daar hebben ze recht op), maar ze hebben in mijn ogen geen recht om hier permanent te wonen.
Overigens, de gastarbeiders zitten niet in een slachtofferrol hoor. Ze hebben de keuze gemaakt om in Nederland x keer meer te verdienen dan in het thuisland. Dat is gewoon marktwerking waar ze op hebben ingespeeld. Als jij een jaar in Canada monteur gaat spelen, en wanneer je daar 10x zoveel verdient als hier, dan ben je toch ook geen slachtoffer. De Filipijnen die in Saudi-Arabië werken zijn toch ook geen slachtoffer?
quote:Als je niet voorzichtig bent jat iemand zo je vondst om de Tweede Wereldoorlog er aan de gemilimeterde haren bij te slepen.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Herr Wilders.
quote:Tja, de Nederlander zal de allochtoon nooit accepteren als ze door blijven gaan met het bovengemiddeld roven en uitkeringtrekken. Als dat probleem is opgelost (ondere andere door remigratie) dan kunnen we verder kijken. Het is op dit moment de angel van de anti-niet-westerse allochtonen. De beste manier om mensen te overtuigen is om dit soort grafieken te laten zien. Zou je ze normaliseren, kijk eens naar de Chinezen in de grafiek, dan heb je al heel wat minder te zeggen.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als je dat daadwerkelijk denkt, is het nog erger met je gesteld dan ik dacht. Je zou zo MS rechts kunnen inhalen, vlak naast Herr Wilders.
Ik snap niet dat jij het zo graag voor de rotte appels wilt opnemen.
Overigens ben ik niet zo echt onder de indruk van allerlei vergelijkingen, die tijd is voorbij.
quote:Nee dat niet. De intentie is om alleen mensen met een kleurtje weg te sturen. Engelsen/Belgen/Duitsers/Amerikanen/Canadezen/Australiërs zijn wel welkom. Nu is het alleen wachten op een wet die dit kan regelen zonder al te racistisch te zijn. Misschien kunnen ze inderdaad gebruik maken van de definite niet-westerse allochtoon. De voorbeelden die ik noemde zijn namelijk de westerse-allochtonen.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:30 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Jullie trappen er allemaal met open ogen in, in de meest zwart-witte poll die je maar kan bedenken. De meesten hebben een behoorlijk domme keuze gemaakt die men nu met nuance uitlegt.
![]()
Dat geldt tenminste voor de meeste gevallen die deze oenige keuze hebben gemaakt, een enkeling wil echt terug naar de oer-Hollandsche boerenkool met worst cultuur. Degenen die op je werk op een Bassie en Adriaan-manier altijd grapjes maken over de allochtone namen en gebruiken.Als deze poll werkelijkheid zou worden dan moeten alle Nieuw-Zeelanders, Engelsen, Schotten, Amerikanen, Italianen, Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Oostenrijkers, Zwitsers, Luxemburgers, Portugezen, Liechtensteiners, Australiërs en oh ja, die vermaledijde woestijn- en rimboekleurlingen, ook de gevestigde, aangepaste gekleurde Italiaanse en Engelse maatpakkenverkoper, niemand uitgezonderd, terug naar hun 'land' gestuurd worden.
Zoek de betekenis van "Allochtoon" maar eens in het woordenboek.
Er zijn dus een hoop mensen die tegenwoordig niet meer kunnen lezen en met elke populistische uitspraak meegaan. Klinkt als een periode in de vorige eeuw, mensen.
Ja dat zou kunnen. Stuur alleen de buitenlanders weg die niet-westerse allochtoon zijn.
quote:Ik zeg ook: ideaaloplossing. Dat het allemaal niet zo makkelijk te realiseren valt, dat besef ik ook wel. Maar mensen zonder Nederlands paspoort hebben geen recht om hier te wonen. Daar kan wettelijk vast iets aan gedaan worden, maar zoals je al kunt lezen zijn de oude van dagen niet mijn prime targets.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Mensen die hier 30/40 jaar geleden heen kwamen, zijn geen gast meer
Het gaat mij voornamelijk om de criminelen en de illegalen. En dan om de mensen die niets aan Nederland kunnen bijdragen.
Ik ben van mening dat Nederland alleen maar niet-Nederlanders kan toelaten die een effectieve bijdrage kan leveren aan ons land. Is dat nou zo'n rare mening?
quote:De heilige graal voor het übervolk.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nu is het alleen wachten op een wet die dit kan regelen zonder al te racistisch te zijn.
quote:Ja, mensen die met de dood worden bedreigd in het land van herkomst zijn wmb altijd welkom, of ze mij nou geld kosten of niet
Op vrijdag 6 februari 2004 13:35 schreef Duritz het volgende:
Ik ben van mening dat Nederland alleen maar niet-Nederlanders kan toelaten die een effectieve bijdrage kan leveren aan ons land. Is dat nou zo'n rare mening?
quote:Je begint het te begrijpen.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nee dat niet. De intentie is om alleen mensen met een kleurtje weg te sturen. Engelsen/Belgen/Duitsers/Amerikanen/Canadezen/Australiërs zijn wel welkom. Nu is het alleen wachten op een wet die dit kan regelen zonder al te racistisch te zijn. Misschien kunnen ze inderdaad gebruik maken van de definite niet-westerse allochtoon. De voorbeelden die ik noemde zijn namelijk de westerse-allochtonen.
Ja dat zou kunnen. Stuur alleen de buitenlanders weg die niet-westerse allochtoon zijn.
Surinamers en Kaapverdiërs hebben zich prima kunnen integreren hier. Zijn goede toevoegingen voor onze maatschappij. Zij zijn geassimileerd, zoals praktisch alle Afro-Amerikanen dat in Amerika ook zijn. Kijk wat daar is gebeurd, drie ministers en de hoofd van de veiligheid zijn afro-Amerikaans. In de Bush Administratie zitten verder nog een maar hispanics en Aziaten. Het wachten is daar op de eerste zwarte president. Powell kan een kans maken, of Rice. En dat bij die 'racistische' Republikeinen. Het kan dus wel, maar assimilatie is een voorwaarde.
Het is niet de afkomst of huidskleur die niet strookt bij niet-westerse allochtonen, het is hun instelling en drang om hun eigen cultuur te behouden hier. Een cultuur vol ongelijkheden en onvrijheden. En dat is niet vreemd, ze weten niet beter, nu wil ik hen dat bijbrengen. Maar dan moet iedereen wel beseffen wat het einddoel is. Een Nederland met Nederlanders (van welke afkomst of huidskleur dan ook). En geen Nederland met westerse en niet westerse culturen die haaks staan op elkaar. Dat werkt niet. Voorbeelden in de wereld genoeg.
quote:Uiteraard. Dat is zelfs een eer om hen te mogen beschermen.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:37 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ja, mensen die met de dood worden bedreigd in het land van herkomst zijn wmb altijd welkom, of ze mij nou geld kosten of niet
quote:Een verblijfsvergunning geeft je ook gewoon het recht hier te wonen hoor.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:35 schreef Duritz het volgende:
Ik zeg ook: ideaaloplossing. Dat het allemaal niet zo makkelijk te realiseren valt, dat besef ik ook wel. Maar mensen zonder Nederlands paspoort hebben geen recht om hier te wonen.
quote:Remigratie kun je denk ik wel op je buik schrijven. Dat zal nooit, (echt nooit) gebeuren.
Daar kan wettelijk vast iets aan gedaan worden, maar zoals je al kunt lezen zijn de oude van dagen niet mijn prime targets.
quote:Ja. De drang allerlei (echte) vluchtelingen te helpen en onderdak te bieden is nu eenmaal sterk verankerd in ons geweldige normen en waarden pakket. De vraag of deze mensen een effectieve bijdrage kunnen leveren aan de samenleving is hierbij totaal irrelevant. We helpen ze gewoon omdat ons dat zo'n lekker gevoel geeft.
quote:Dat de controleurs hun werk niet goed doen en mensen onterecht aan een uitkering helpen is de schuld van de controleur en van de NL'se overheid. Je maakt je overigens schuldig aan stelselmatig discrimineren door alle allochtonen, want ik heb geen nuances gezien, over 1 kam te scheren. Waaronder mij. Je intentie is mij duidelijk dit maakt jou imo een potentieel racist en misschien nog meer.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:32 schreef Duritz het volgende:[..]
Tja, de Nederlander zal de allochtoon nooit accepteren als ze door blijven gaan met het bovengemiddeld roven en uitkeringtrekken. Als dat probleem is opgelost (ondere andere door remigratie) dan kunnen we verder kijken. Het is op dit moment de angel van de anti-niet-westerse allochtonen. De beste manier om mensen te overtuigen is om dit soort grafieken te laten zien. Zou je ze normaliseren, kijk eens naar de Chinezen in de grafiek, dan heb je al heel wat minder te zeggen.
Ik snap niet dat jij het zo graag voor de rotte appels wilt opnemen.
Overigens ben ik niet zo echt onder de indruk van allerlei vergelijkingen, die tijd is voorbij.
Wat ik ook niet snap is dat je denkt dat ik het opneem voor rotte appels. Waar je die BS vandaant haalt is mij een raadsel. Ik neem het op voor het overgrote deel dat gewoon werkt, op school zit, terecht een uitkering heeft en alle andere allochtonen die niemand tot last zijn.
Je angst en paranoïa hebben je verblind. Je zit vol haat en je probeert dat op deze manier te ventileren. Het liefst zou je voor je echte mening willen uitkomen, maar je bent bang dat je om je mening geband wordt op dit forum waardoor je je waanbeelden niet meer kunt uiten. Imo.
quote:Ik verzoek je het aantal asielzoekers dat geaccepteerd wordt en het aantal migranten dat jaarlijks binnenkomt eens naast elkaar te leggen. Allicht besef je dan waar het probleem vooral wel, en waar het probleem vooral niet (echte vluchtelingen dus) zit.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:42 schreef kLowJow het volgende:
Ja. De drang allerlei (echte) vluchtelingen te helpen en onderdak te bieden is nu eenmaal sterk verankerd in ons geweldige normen en waarden pakket. De vraag of deze mensen een effectieve bijdrage kunnen leveren aan de samenleving is hierbij totaal irrelevant. We helpen ze gewoon omdat ons dat zo'n lekker gevoel geeft.
quote:Het is inderdaad geen rare mening...... als je fascisme normaal zou vinden.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:35 schreef Duritz het volgende:[..]
Ik zeg ook: ideaaloplossing. Dat het allemaal niet zo makkelijk te realiseren valt, dat besef ik ook wel. Maar mensen zonder Nederlands paspoort hebben geen recht om hier te wonen. Daar kan wettelijk vast iets aan gedaan worden, maar zoals je al kunt lezen zijn de oude van dagen niet mijn prime targets.
Het gaat mij voornamelijk om de criminelen en de illegalen. En dan om de mensen die niets aan Nederland kunnen bijdragen.
quote:Dit is een dicriminerend stereotype over ' de allochtoon '
Op vrijdag 6 februari 2004 13:32 schreef Duritz het volgende:Tja, de Nederlander zal de allochtoon nooit accepteren als ze door blijven gaan met het bovengemiddeld roven en uitkeringtrekken.
quote:Behoud van cultuur en identiteit blijkt wél te werken in USA en UK. Daarom kun jij die landen nu ook als goed voorbeeld geven. Van Denemarken kun jij deze voorbeelden niet geven. Dáár moeten ze pas assimileren.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:39 schreef Duritz het volgende:[..]
Je begint het te begrijpen.
Surinamers en Kaapverdiërs hebben zich prima kunnen integreren hier. Zijn goede toevoegingen voor onze maatschappij. Zij zijn geassimileerd, zoals praktisch alle Afro-Amerikanen dat in Amerika ook zijn. Kijk wat daar is gebeurd, drie ministers en de hoofd van de veiligheid zijn afro-Amerikaans. In de Bush Administratie zitten verder nog een maar hispanics en Aziaten. Het wachten is daar op de eerste zwarte president. Powell kan een kans maken, of Rice. En dat bij die 'racistische' Republikeinen. Het kan dus wel, maar assimilatie is een voorwaarde.
Het is niet de afkomst of huidskleur die niet strookt bij niet-westerse allochtonen, het is hun instelling en drang om hun eigen cultuur te behouden hier. Een cultuur vol ongelijkheden en onvrijheden. En dat is niet vreemd, ze weten niet beter, nu wil ik hen dat bijbrengen. Maar dan moet iedereen wel beseffen wat het einddoel is. Een Nederland met Nederlanders (van welke afkomst of huidskleur dan ook). En geen Nederland met westerse en niet westerse culturen die haaks staan op elkaar. Dat werkt niet. Voorbeelden in de wereld genoeg.
quote:Ik ben blij dat er nog niet zoveel mensen zijn die zijn denkbeelden aanhangen. Dán zou ik me pas echt zorgen maken.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:47 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Dit is een dicriminerend stereotype over ' de allochtoon '
Fouten van enkelingen projecteer je op de HELE groep..
Met het opfokken van ethnische haat word je stelling idd waargemaakt ja....
quote:Jij (en eigenlijk de gehele allochtonen wereld) neemt het, in mijn ogen voor de rotte appels doordat zij nooit terecht gewezen worden. Vanuit de allochtone organisaties zelf zouden er strenge woorden tegen hen gesproken moeten worden. Zeker als je een eigen zuil wilt oprichten.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wat ik ook niet snap is dat je denkt dat ik het opneem voor rotte appels. Waar je die BS vandaant haalt is mij een raadsel. Ik neem het op voor het overgrote deel dat gewoon werkt, op school zit, terecht een uitkering heeft en alle andere allochtonen die niemand tot last zijn.
Je angst en paranoïa hebben je verblind. Je zit vol haat en je probeert dat op deze manier te ventileren. Het liefst zou je voor je echte mening willen uitkomen, maar je bent bang dat je om je mening geband wordt op dit forum waardoor je je waanbeelden niet meer kunt uiten. Imo.
Maar behalve die rotte appels is er nog altijd het probleem van de botsende culturen. Culturen die niet alleen in Nederland botsen, maar op praktisch alle plaatsen in de wereld met een grote islamitische minderheid. Dat zijn geen fabeltjes, maar gewoon goed opletten. Ik ken eigenlijk geen enkel land waar islamieten vreedzaam met andere mensen samenleven. Van Atjeh tot de Filipijnen en van Sudan tot Nigeria, van Libanon tot Servië en van Rusland tot Israël, overal ellende. Dat wil ik voorkomen.
Dat je mij een panische, danwel racistische angst toedicht staat je vrij. Ik zit op dit moment overigens 100% mijn mening te verkondigen. Wat denk je dat ik achterhoud dan, het lijkt mij allemaal nogal duidelijk.
quote:Dus het eisen dat iemand iets moet toevoegen aan Nederland staat gelijk aan fascisme? Zullen ze in Zwitserland, Canada en Australië blij mee zijn.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het is inderdaad geen rare mening...... als je fascisme normaal zou vinden.
quote:Nieuwkomers zullen zich moeten houden aan 's lands eer = 's lands cultuur..
quote:Behoud van identiteit in de VS? You must be kidding me. Ooit gehoord van de Melting Pot. Dat staat gelijk aan assimilatie, dat is de moeder van assimilatie, of geheel in thema: dat is über-assimilatie.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Behoud van cultuur en identiteit blijkt wél te werken in USA en UK. Daarom kun jij die landen nu ook als goed voorbeeld geven. Van Denemarken kun jij deze voorbeelden niet geven. Dáár moeten ze pas assimileren.
In de VS ben je trots op Amerika, zing je het volkslied, heb je de vlag uithangen, propageer je de vrijheden vastgelegd in de grondwet, en kun je alleen iets bereiken als je hard werkt. Dit zie ik de meeste niet-westerse allochtonen niet direct in Nederland doen.
Dus wat het behoud van cultuur betreft...
quote:Hoe zou jij willen zien dat ik een criminele allochtoon terecht wijs? Ik ken er geen. Moet ik op de berg gaan staan en foei roepen? |:{ Ik hoor jou anders ook niet roepen als weer een leraar zich vergrijpt aan een leerling. Wat maakt dat jou? Een hypocriet.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:54 schreef Duritz het volgende:[..]
Jij (en eigenlijk de gehele allochtonen wereld) neemt het, in mijn ogen voor de rotte appels doordat zij nooit terecht gewezen worden. Vanuit de allochtone organisaties zelf zouden er strenge woorden tegen hen gesproken moeten worden. Zeker als je een eigen zuil wilt oprichten.
Maar behalve die rotte appels is er nog altijd het probleem van de botsende culturen. Culturen die niet alleen in Nederland botsen, maar op praktisch alle plaatsen in de wereld met een grote islamitische minderheid. Dat zijn geen fabeltjes, maar gewoon goed opletten. Ik ken eigenlijk geen enkel land waar islamieten vreedzaam met andere mensen samenleven. Van Atjeh tot de Filipijnen en van Sudan tot Nigeria, van Libanon tot Servië en van Rusland tot Israël, overal ellende. Dat wil ik voorkomen.
Dat je mij een panische, danwel racistische angst toedicht staat je vrij. Ik zit op dit moment overigens 100% mijn mening te verkondigen. Wat denk je dat ik achterhoud dan, het lijkt mij allemaal nogal duidelijk.
De enige reden dat culturen in NL botsen is het simpele feit dat NL'ers helemaal geen andere cultuur dulden naast de eigen.
Ik denkt dat je wel degelijk iets achterhoudt en dat je je nu alleen maar nuanceert om een ban te voorkomen.
quote:Dit vind ik een vreemd principe. Als je iemand niet terecht wijst neem je het voor die persoon op? Dus jij wijst iedereen die bv een misdaad pleegt terecht? Dan zul je het wel erg druk hebben. Of ben jij er ook zo een die het voor alle (autochtone) criminelen opneemt?
Op vrijdag 6 februari 2004 13:54 schreef Duritz het volgende:
Jij (en eigenlijk de gehele allochtonen wereld) neemt het, in mijn ogen voor de rotte appels doordat zij nooit terecht gewezen worden.
quote:Generaliseer toch niet zo. Ik sta ook als (tweede generatie) allochtoon geregistreerd omdat een van mijn ouders uit het buitenland komt, maar kennelijk is het al zover gekomen dat ik dat maar beter niet hardop kan zeggen, wil ik als normaal mens en zonder vooroordelen behandeld worden.
Op vrijdag 6 februari 2004 10:40 schreef deedeetee het volgende:
het is ook triest maar als je om je heen kijkt wèl de realiteit.
En in de niet al te verre toekomst kan ik bijv. misschien niet eens in de woonplaats gaan wonen die ik zelf uitkies vanwege dat vervelende stempel. Ik wens niet als tweederangs burger gezien te worden die het liefst moet oprotten, aangezien ik net zoveel bijdraag aan de Nederlandse samenleving als de meeste andere doorsnee mensen. En ik ben ook zeker niet verantwoordelijk voor wat andere allochtonen flikken.
quote:Dus alle uitkeringtrekkers / invaliden / bejaarden het land uitschoppen? Of heb je het alleen over gastarbeiders?
Op vrijdag 6 februari 2004 13:55 schreef Duritz het volgende:[..]
Dus het eisen dat iemand iets moet toevoegen aan Nederland staat gelijk aan fascisme?
Ik vind dat je alleen bij gastarbeiders zulke eisen mag stellen. Als je aan iedereeen deze eisen gaat stellen, kan je spreken van fascisme, en vanwege het missen van enige nuance in je posts is het begrijpelijk dat anderen dat gaan afvragen. Als je alleen bij allochtonen zulke eisen gaat stellen, is het misschien niet fascistisch, maar wel discriminerend, polariserend en segregratie bevordenend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |