Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.
Is dit normaal gebruik of is dat alleen maar in een bepaald gedeelte van NL ofzo
quote:Als diegenes ouders (en/of grootouders) er zijn wil ik die ook nog wel een handje geven en feliciteren maar daar blijft het bij hoor.
Op donderdag 5 februari 2004 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.
quote:A-sociaal
Op donderdag 5 februari 2004 17:13 schreef jaspah het volgende:
das normaala-sociaal type..
quote:Bij m'n ex thuis deden ze dat ook
Nu was ik laatst bij iemand thuis, er kwamen nieuwe gasten binnen en voordat ik het wist kreeg ik handjes en zoenen met de melding "gefeliciteerd" terwijl ik niet eens jarig was
Ze wisten natuurlijk wel wie de jarige was, maar zo gingen ze het rijtje rond...Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.
Is dit normaal gebruik of is dat alleen maar in een bepaald gedeelte van NL ofzo
Ik (Friesland hier) was dat ook niet gewend en sterker nog : ik stel het ook niet op prijs. Ik vind er he-le-maal niks aan, al die handjes en al dat gezoen . Wat ik wél doe is als bijvoorbeeld m'n oma jarig is, ook mijn ouders, oom & tante en opa feliciteren. Naar de rest van het bezoek wordt even gezwaaid
.
Provincie Utrecht btw.
[Dit bericht is gewijzigd door Gitarist op 05-02-2004 17:21]
quote:ik feliciteer : de jarige, de vriend/vriendin, eventueel de ouders
Nu was ik laatst bij iemand thuis, er kwamen nieuwe gasten binnen en voordat ik het wist kreeg ik handjes en zoenen met de melding "gefeliciteerd" terwijl ik niet eens jarig was
Ze wisten natuurlijk wel wie de jarige was, maar zo gingen ze het rijtje rond...Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.
Ikzelf kom uit Noordholland en daar krijgt iedereen behandeling nummer 1.
De jarige geef ik natuurlijk wel altijd een dikke knuffel
Vooral oudere mensen hebben die neiging merk ik. Maarja vroeger was familie enzo ook veel belangrijker.
Ik ga gewoon voor de jarige en evt ouders, broers en zussen. Meer dan genoeg zou ik zeggen!!! Maar dat wordt me dus ook niet altijd in dank afgenomen, van die rare blikken krijg ik dan...
(Noord/Zuid-Holland )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |