abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games donderdag 5 februari 2004 @ 17:11:20 #1
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16916721
Nu was ik laatst bij iemand thuis, er kwamen nieuwe gasten binnen en voordat ik het wist kreeg ik handjes en zoenen met de melding "gefeliciteerd" terwijl ik niet eens jarig was
Ze wisten natuurlijk wel wie de jarige was, maar zo gingen ze het rijtje rond...

Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.

Is dit normaal gebruik of is dat alleen maar in een bepaald gedeelte van NL ofzo

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_16916829
das normaal

a-sociaal type..

pi_16916843
bij ons gaat dat ook zo
netjes iedereen feliciteren
soms zeg ik dan wel erbij gefeliciteerd met..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:15:11 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16916872
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ehm, mensen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben gewend om alleen de jarige te feliciteren en de rest van de gasten wat er zit even te groeten.
Als diegenes ouders (en/of grootouders) er zijn wil ik die ook nog wel een handje geven en feliciteren maar daar blijft het bij hoor.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_16916877
ik vind het wel goed om de persoon in kwestie te feliciteren, en de rest op afstand te groeten. Maar ik merk dan soms wel dat dit niet echt in dank wordt afgenomen, dus ik denk niet dat dat de gewoonte is.
pi_16916889
Meestal wordt dat normaal gevonden, maar soms ook niet.
Doe het meestal maar niet meer.. zo'n gedoe.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  Redactie Games donderdag 5 februari 2004 @ 17:17:09 #7
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16916934
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:13 schreef jaspah het volgende:
das normaal

a-sociaal type..

A-sociaal het gaat bij de meeste verjaardagen zo die ik ken...ik ben niks anders gewend
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:17:21 #8
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_16916946
quote:
Nu was ik laatst bij iemand thuis, er kwamen nieuwe gasten binnen en voordat ik het wist kreeg ik handjes en zoenen met de melding "gefeliciteerd" terwijl ik niet eens jarig was
Ze wisten natuurlijk wel wie de jarige was, maar zo gingen ze het rijtje rond...

Is dit normaal gebruik of is dat alleen maar in een bepaald gedeelte van NL ofzo

Bij m'n ex thuis deden ze dat ook . (Noord-Holland)

Ik (Friesland hier) was dat ook niet gewend en sterker nog : ik stel het ook niet op prijs. Ik vind er he-le-maal niks aan, al die handjes en al dat gezoen . Wat ik wél doe is als bijvoorbeeld m'n oma jarig is, ook mijn ouders, oom & tante en opa feliciteren. Naar de rest van het bezoek wordt even gezwaaid .

pi_16916969
Ligt eraan hoeveel mensen er in de kamer zitten... als er teveel zitten dan roep ik wel ff gefeliciteerd allemaal. Wel ff de ouders feliciteren !
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:17:54 #10
33356 KitteKat
Kittekat voor een fitte kat
pi_16916972
idd iedereen handje en zoentje geven en dan gefelciteerd zeggen
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:18:00 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16916978
Ja, is redelijk normaal al heb ik het ook altijd wat vreemd gevonden. Ik hou er niet van. Meestal feliciteer en zoen ik de jarige en wuif een beetje naar het gezelschap, zo van: 'jullie ook allemaal van harte'.
Zo ook met Kerst enzo.
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:18:45 #12
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16917010
directe familie (ouders, grootouders, broers/zussen) feliciteer ik ook wel altijd, rest van de aanwezige gasten groet ik...
pi_16917062
Ik ga ook altijd iedereen af om hem/haar te feliciteren met de jarige (maar of hij/zij daarmee blij moet zijn )... ik weet niet beter of het hoort gewooon zo.

Provincie Utrecht btw.

[Dit bericht is gewijzigd door Gitarist op 05-02-2004 17:21]

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_16917074
quote:

ik feliciteer : de jarige, de vriend/vriendin, eventueel de ouders
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:21:10 #15
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_16917108
Verschil tussen Noord-, en Zuid Nederland. Mijn vriendin komt uit Roermond. Daar is het gewoon dat alleen de jarige het volledige pakket zoenen, handen en weetikveel ontvangt en de rest van de aanwezigen worden toegezwaait en er wordt 'gefeliciteerd' geroepen.

Ikzelf kom uit Noordholland en daar krijgt iedereen behandeling nummer 1.

Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_16917138
Ik heb een hekel aan verjaardagen. Al dat gezoen van mensen die je niet wilt zoenen... Vreemd maar ik heb die dag altijd de griep
spam (de ~ (m.), ~s) 1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame => junkmail
pi_16917216
Ik geef de jarige altijd een beurt en zoen de visite stuk voor stuk.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_16917225
Dit zie ik ook vaak gebeuren maar ik doe er niet aan mee en probeer dit meestal ook duidelijk ken baar te maken. Als mijn vader jarig is hoef ik echt geen handje hoor!!!

De jarige geef ik natuurlijk wel altijd een dikke knuffel

Een dag niet geleefd is een dag niet gelachen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:23:39 #19
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16917243
Dat vind ik dus ook raar, als je de hele familie af gaat om iemand te feliciteren met hun familielid.

Vooral oudere mensen hebben die neiging merk ik. Maarja vroeger was familie enzo ook veel belangrijker.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  Redactie Games donderdag 5 februari 2004 @ 17:28:30 #20
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16917474
Verschil was verder dat ik het meeste volk wat ik daar tegenkwam niet eens kende, dus dat helemaal een beetje vreemde ervaring. Mochten het bekenden tja...ik wil nog best wel een keertje zoenen hoor
pi_16917603
Nou bij mijn vriendin gaan ze ook iedereen af om te feliciteren....Tis maar net wat je leukt vind!!

Ik ga gewoon voor de jarige en evt ouders, broers en zussen. Meer dan genoeg zou ik zeggen!!! Maar dat wordt me dus ook niet altijd in dank afgenomen, van die rare blikken krijg ik dan...

One ring to rule them all
pi_16918576
meestal kom ik als laatste binnen en ik zwaai eventjes en dan vind ik het wel weer ok hoor.
Al dat gezoen met mensen bah
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 18:03:28 #23
43556 miss_dynastie
pi_16918683
Dat doen wel meer mensen... ik volsta met 'Hallo allemaal, ook gefeliciteerd' en een grote zwaai
Dat gelebber
pi_16920371
Ik feliciteer iedereen, wel zo netjes. Maar alleen de mensen waarmee ik een of andere band heb zoen ik, de rest krijgen een hand.
pi_16923451
Eigenlijk is het bij ons normaal om bij allle (dus familie maar ook vrienden) verjaardagen iedereen een hand te geven en de bekende dames ook een zoen. Als iemand binnenkomt en alleen groet naar de rest wordt diegene er meestal wel op aangesproken

(Noord/Zuid-Holland )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')