De selectie:
quote:
Stephan Straub
Frank Paulus
Alexander Klitzpera
Quido Lanzaat
Dennis Brinkmann
Willi Landgraf
Ivica Grlic
Eric van der Luer
Daniel Gomez
Karlheinz Pflipsen
Erik Meijer
Edwin Bediako
George Mbwando
Chuck Kim
Kai Michalke
Dirk Memmersheim
Thierry Bayock
Emmanuel Krontiris
Stefan Blank
Bachirou Salou
Fabian Ewertz
Cristian Fiel
Wat Alemannia zelf over Alemannia zegt:
quote:Het logo:
Alemannia Aachen ist das sportliche Aushängeschild einer ganzen Region.Aachen - das ist mehr als Dom, Printen, heiße Quellen und Kaiser Karl und Alemannia - das ist mehr als Fußball. Alemannia bedeutet aufopferungsvollen Kampf, Einsatz und Leidenschaft.
Über eine Million Menschen in der "Euregio Maas-Rhein" im deutsch-niederländisch-belgischen Grenzgebiet nehmen Anteil am sportlichen Erfolg des Vereins und der Mannschaft. Während ihres mittlerweile über einhundertjährigen Bestehens erlebte Alemannia Aachen viele Sternstunden, musste aber auch Rückschläge verkraften. Meisterschaften, Pokalendspiele, Auf- und Abstiege bleiben in Erinnerung und machen das aus, was Alemannia heute ist. Ein Verein mit Tradition, ausgerichtet auf eine moderne Zukunft.
Wir heißen Sie willkommen in der virtuellen Heimat des TSV Alemannia Aachen. Klicken Sie sich durch unser Angebot, lernen Sie unseren Verein kennen.
Het stadion:
Daten und Fakten:
erste Bebauung des Geländes: 1908
Stadioneröffnung: 03. Juni 1928
Einweihung nach Modernisierung: 28. August 1957
Fassungsvermögen: 22.500 Zuschauer
überdachte Sitzplätze: 3.500 Zuschauer
überdachte Stehplätze: 6.500 Zuschauer
Zuschauerrekord 35.000 beim Spiel Alemannia - Schalke 04
am 06.10.1957 (Oberliga West, 2:1)
quote:Erg leuk inderdaad, maar het voetbal is, alhoewel het niet altijd even goed is, altijd spannend.
Op woensdag 4 februari 2004 23:07 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Aachen is een leuke stad
quote:Roda kon/wilde hem iig niet dat bedrag betalen.
Op woensdag 4 februari 2004 23:07 schreef Zwansen het volgende:
Stond laatst in Sportweek wat Erik Meier daar verdient... Echt asociaal veel volgens mij. Zal het ff opzoeken.
Op deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.
quote:Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Afunados het volgende:
Hier zitten we echt op te wachtenOp deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.
quote:Een aardige redenering die echter niet het bestaan van een MVV-topic verklaart, aangezien deze club aan geen van de twee criteria voldoet, au contraire.
Hier zitten we echt op te wachtenOp deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.
Maar als je niet op die topic zit te wachten staat het je vrij hier niet te posten.
quote:Waarom?
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef golfer het volgende:[..]
Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.
quote:Er zijn ook vast genoeg mensen die sympathie voor Rood-Zwart 3 in Bloemendaal hebben, maar of dat een eigen topic verdient?
Op woensdag 4 februari 2004 23:13 schreef Kaalhei het volgende:Waarom?
Er zijn genoeg mensen die bijzondere gevoelens voor deze club hebben.
quote:Zal ik dan ook even een Fiorentina, STVV, Standard, Gent, Tottenham en Lazio topic openen
Op woensdag 4 februari 2004 23:13 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Waarom?
Er zijn genoeg mensen die bijzondere gevoelens voor deze club hebben.
quote:De positie van de club op de ranglijst moet toch niet het beslissingscriterium zijn. De mogelijkheid tot discussie is toch het meest relevante aspect. Ik weet zeker dat er meer mensen rondlopen hier die in deze club geinteresseerd zijn, of sterker nog: vanavond aanwezig waren bij de match tegen Bayern Muenchen.
Op woensdag 4 februari 2004 23:14 schreef golfer het volgende:[..]
Er zijn ook vast genoeg mensen die sympathie voor Rood-Zwart 3 in Bloemendaal hebben, maar of dat een eigen topic verdient?
[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 04-02-2004 23:16]
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Een aardige redenering die echter niet het bestaan van een MVV-topic verklaart, aangezien deze club aan geen van de twee criteria voldoet, au contraire.
Maar als je niet op die topic zit te wachten staat het je vrij hier niet te posten.
quote:Als er mensen over een tosti met kaas en tomaat een topic en discussie kunnen openen, waarom dan niet over een voetbalclub?
Op woensdag 4 februari 2004 23:15 schreef Afunados het volgende:[..]
Zal ik dan ook even een Fiorentina, STVV, Standard, Gent, Tottenham en Lazio topic openen
quote:Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.
Op woensdag 4 februari 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als er mensen over een tosti met kaas en tomaat een topic en discussie kunnen openen, waarom dan niet over een voetbalclub?
De enige die echt in Aachen geinteresseerd zijn, zijn de r*da supporters op dit forum. Discussier dan gewoon in het r*da-topic of in 't Bundesliga topic..
quote:Aken-1860, Aken-Wacker Burghausen, Aken-Arminia Bielefield en nog een paar thuispartijen dit seizoen.
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Kaalhei het volgende:
Iemand al eens "Im Tivoli" geweest?
quote:Misschien moet ik maar eens een KV Mechelen topic openen!
quote:D'r staan wel maar topics over buitenlandse clubs. Waarom Aachen niet?
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef golfer het volgende:[..]
Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.
Waarom trouwens zoveel topics over Ajax???
quote:Zoals ik al eerder vermeldde: ik overleg er morgen even over met Doc, dus laat ik het voorlopig open.
Op woensdag 4 februari 2004 23:23 schreef Kaalhei het volgende:
Golfer, laat het topic iig 48 uur staan als het daarna niet bevalt kan en moet je het gewoon sluiten. Ik denk dat er meer dan genoeg mensen het over deze club willen hebben. Ik ben er iig vaak geweest en ik weer veel Nederlanders met mij.
quote:Er zijn genoeg zuid-Limburgers fan van Aken.
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Afunados het volgende:[..]
Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.
De enige die echt in Aachen geinteresseerd zijn, zijn de r*da supporters op dit forum. Discussier dan gewoon in het r*da-topic of in 't Bundesliga topic..
quote:Waarom kunnen er dan zoveel topics over Ajax openstaan?
Op woensdag 4 februari 2004 23:24 schreef golfer het volgende:[..]
Zoals ik al eerder vermeldde: ik overleg er morgen even over met Doc, dus laat ik het voorlopig open.
quote:Jouw analogie volgende zou ik het in het 2e Bundesliga topic moeten bediscussieren, en dat bestaat niet.
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Afunados het volgende:[..]
Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.
quote:Ik ken geen Rood-Zwart in Bloemendaal. Ze houden zich daar sowieso meer bezig met Hockey en Golf, dus echt veel mensen zullen geen sympathie voor die club hebben mocht die bestaan. Laat staan genoeg mensen. Je onderbouwing is dus incorrect
Op woensdag 4 februari 2004 23:14 schreef golfer het volgende:[..]
Er zijn ook vast genoeg mensen die sympathie voor Rood-Zwart 3 in Bloemendaal hebben, maar of dat een eigen topic verdient?
[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 04-02-2004 23:28]
quote:OK.
Op woensdag 4 februari 2004 23:24 schreef golfer het volgende:[..]
Zoals ik al eerder vermeldde: ik overleg er morgen even over met Doc, dus laat ik het voorlopig open.
quote:Hoeveel Ajax-topics tel jij?
Op woensdag 4 februari 2004 23:26 schreef DarkShine het volgende:
Waarom kunnen er dan zoveel topics over Ajax openstaan?
Waarom mogen er wel topics van andere buitenlandse clubs?
quote:Helaas moet ik uren reizen voor een wedstrijd, anders had ik wel een seizoenskaart van Alemannia
Op woensdag 4 februari 2004 23:24 schreef DarkShine het volgende:
Aken-1860, Aken-Wacker Burghausen, Aken-Arminia Bielefield en nog een paar thuispartijen dit seizoen.
quote:3e Divisie
Misschien moet ik maar eens een KV Mechelen topic openen!
quote:[Ajax] Ioannis Anastasiou
Op woensdag 4 februari 2004 23:30 schreef golfer het volgende:[..]
Hoeveel Ajax-topics tel jij?
quote:Het prachtige AS Roma topic
Hoeveel buitenlandse niet topclubs-topics kan jij vinden?
quote:[Centraal] Serie A topic deel 5
Er is 1 centraal serie-b topic.
quote:Word onoverzichtelijk, Aken promoveert.
Misschien moeten jullie inderdaad een centraal 2e Bundesliga-topic invoeren.
Oja ik heb trouwens alleen maar klein beetje omlaag gescrolled...
[Dit bericht is gewijzigd door DarkShine op 04-02-2004 23:41]
quote:Tig
Op woensdag 4 februari 2004 23:30 schreef golfer het volgende:
Hoeveel Ajax-topics tel jij?
quote:Mja, waarom zou je het een centraal 2e Bundesliga-topic gaan noemen als je het over één club hebt.
Hoeveel buitenlandse niet topclubs-topics kan jij vinden?
Er is 1 centraal serie-b topic.
Misschien moeten jullie inderdaad een centraal 2e Bundesliga-topic invoeren.
Het essentiële verschil in het Serie B-topic en een centraal 2e Bundesliga-topic zijn geografische aspecten. Het is uiteraard geen geheim dat woonplaats van een persoon van sterke invloed is op zijn clubkeuze. Er zijn meer Rotterdammers voor Feyenoord of Sparta dan voor Ajax, Kingsz FC of Dnjeprprotetrovs.
Bij Alemannia Aachen, Borussia Monchengladbach, Schalke04, Racing Genk spelen dergelijke geografische factoren dat het aantal Nederlandse supporters van een dergelijk niveau is dat een topic tot de mogelijkheden behoort.
Kheb voor aanvang van dit seizoen voor t eerst een wedstrijd in Tivoli meegemaakt (Aachen-Roda), nu niet bepaald een hoogstaande wedstrijd.
Maar ik volg het voetbal in Aken op de voet. Vanavond was het gelukkig op tv, zodat ik dan ook nix gemist heb .
Goeie wedstrijd, en nog extra leuk dat juist Meijer het beslissende doelpunt maakte. Hij is lekker bezig om zich in Aken onsterfelijk te maken.
quote:Plus 46 voorgaande Ajax-topics plus enkele serverscrashes.
Op woensdag 4 februari 2004 23:38 schreef DarkShine het volgende:[..]
[Ajax] Ioannis Anastasiou
Het enige echte AJAX topic #47
[Trainer] Ronald Koeman
Het Van der Vaart-topic
"Koeman boos na toespraak Freek de Jonge"
quote:Die miste ik nog
Op woensdag 4 februari 2004 23:41 schreef TheGHunter het volgende:
Alemannia AachenKheb voor aanvang van dit seizoen voor t eerst een wedstrijd in Tivoli meegemaakt (Aachen-Roda), nu niet bepaald een hoogstaande wedstrijd.
Maar ik volg het voetbal in Aken op de voet. Vanavond was het gelukkig op tv, zodat ik dan ook nix gemist heb.
Goeie wedstrijd, en nog extra leuk dat juist Meijer het beslissende doelpunt maakte. Hij is lekker bezig om zich in Aken onsterfelijk te maken.
quote:Die zijn gesloten, deze staan nog open
Op woensdag 4 februari 2004 23:41 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Plus 46 voorgaande Ajax-topics plus enkele serverscrashes.
quote:Ik kan me nog een wedstrijd van jaren gelden herinneren op het veld van de Eupense lokale voetbalvereniging. Toen kreeg Roda een oorwassing door 11 bloedfanatieke Duitsers.
Op woensdag 4 februari 2004 23:42 schreef DarkShine het volgende:[..]
Die miste ik nog
quote:bron: www.vi.nl
Alemannia stunt, Meijer nekt Bayern München4/2/2004 22:41
Alemannia Aachen heeft in het Duitse bekertoernooi voor een enorme stunt gezorgd. De ploeg van Quido Lanzaat en Erik Meijer schakelde Bayern München in de kwartfinale uit. De winnende goal was zelfs van Nederlandse makelij.
Meijer was de gelukkige. In de 81ste minuuut bezorgde hij Alemannia op karakteristieke wijze de zege. Op een voorzet van rechts reikte de voormalige spits van PSV als hoogste en kopte de bal onhoudbaar in de hoek voorbij Oliver Kahn. In de laatste minuut volgde bijna een derde goal, maar deze keer kwam Meijer net te kort.In de eerste helft had Bayern juist vlak voor het laatste fluitsignaal toegeslagen. Michael Ballack scoorde van dichtbij na een voorzet van Bixente Lizarazu. Die Rekordmeister maakte daarmee de 1-0 achterstand goed. Stefan Blank had met een afstandschot de 1-0 op het scorebord gezet.
quote:Aken wachtte al zolang op die wedstrijd, die wedstrijd werd echt kapot gehyped. Zelfs op Aken's lokale radiostation (100.50 FM) waren er een paar keer per uur spotjes te horen:"Der Match des jahres: Der Herbstmeister gegen der Recordmeister. Jetzt geht's los"
Op woensdag 4 februari 2004 23:46 schreef TheGHunter het volgende:[..]
bron: www.vi.nl
quote:Berlijn
Op woensdag 4 februari 2004 23:51 schreef Kaalhei het volgende:
Weet iemand trouwens waar de Duitse bekerfinale is? Als Alemannia wint van de Borussen dan wil ik zeker naar de bekerfinale.
berlin berlin wir fahren nach berlin
quote:Ik probeer zeker om ook al kaartjes voor de halve finale te regelen. Mocht dat niet lukken en ze komen in de finale dan zijn er toch plaatsen zat in dat stadion in Berlijn, dan probeer ik het gewoon nog ns
Op woensdag 4 februari 2004 23:51 schreef Kaalhei het volgende:
Weet iemand trouwens waar de Duitse bekerfinale is? Als Alemannia wint van de Borussen dan wil ik zeker naar de bekerfinale.
quote:Dat ze anders de Kick-Off maar open gooien!
Op woensdag 4 februari 2004 23:55 schreef TheGHunter het volgende:[..]
Ik probeer zeker om ook al kaartjes voor de halve finale te regelen. Mocht dat niet lukken en ze komen in de finale dan zijn er toch plaatsen zat in dat stadion in Berlijn, dan probeer ik het gewoon nog ns
Of het stadion (PLS) open en dan samen met Alemannia goed promoten. Krijg je denk ik best wel goed vol!
quote:Kickoff opengooien voor de mensen die geen kaartje hebben kunnen krijgen zou ik een zeer goed idee vinden
Op woensdag 4 februari 2004 23:56 schreef DarkShine het volgende:[..]
Dat ze anders de Kick-Off maar open gooien!
Of het stadion (PLS) open en dan samen met Alemannia goed promoten. Krijg je denk ik best wel goed vol!
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:53 schreef DarkShine het volgende:[..]
Berlijn
berlin berlin wir fahren nach berlin
quote:Aankaarten op prikbord van rodajcfans.nl
Op donderdag 5 februari 2004 00:01 schreef TheGHunter het volgende:
Of als dat weer niet kan gewoon gezamenlijk met zn allen een cafe uitzoeken waar we de wedstrijd gaan kijken. Is ook gezellig
Taak voor de supportersverenigingen om dat te regelen trouwens.
quote:Wat is jouw naam daar trouwens....ik heb nog nooit DarkShine daar gezien?
Op donderdag 5 februari 2004 00:02 schreef DarkShine het volgende:[..]
Aankaarten op prikbord van rodajcfans.nl
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:04 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wat is jouw naam daar trouwens....ik heb nog nooit DarkShine daar gezien?
Terwijl, als je bij de crew van WSU zit, ik je iig van gezicht zou moeten kennen.
En ik zit niet bij de crew, ben wel een van de bekendere gasten binnen WSU. Help ook meestal wel mee.
quote:Jij bent Sjef
Op donderdag 5 februari 2004 00:06 schreef DarkShine het volgende:[..]
Sjef
En ik zit niet bij de crew, ben wel een van de bekendere gasten binnen WSU. Help ook meestal wel mee.
Ik schrijf onder de naam Kirchroa, als ik daar al wat schrijf, meestel lees ik alleen daar
[Dit bericht is gewijzigd door TheGHunter op 05-02-2004 00:08]
quote:En jij bent?
Op donderdag 5 februari 2004 00:07 schreef TheGHunter het volgende:[..]
Jij bent Sjef
hehe vet
quote:Mijn vorige post even ge-edit
Op donderdag 5 februari 2004 00:08 schreef DarkShine het volgende:[..]
En jij bent?
's Kijken of ik de rodafans van fok ken.
Geen die-hard wsu'er. Wel lid maar meer als gewone rodafan.
quote:Ze hadden echt goed gespeeld vanavond
Op donderdag 5 februari 2004 00:11 schreef Afunados het volgende:
Volgens mij is dit toch echt een Alemannia Aachen-topic hoor
Waarom stond vd Luer eigenlijk niet op vandaag? Ik las dat hij ook in Aken tegenwoordig geen basisplaats meer krijgt
http://www.rodajcfans.nl/site.php?PID=20&pageID=105
En meteen wat links
http://www.alemannia-aachen.de/
http://www.aktive-alemanniafans.de/
http://www.alemannia-world.de/
http://www.gp96.de/
http://www.ac-ultras.de/
http://www.tivoli-crew.de/
Over Roda kunnen we beter effe naar Roda topic gaan
quote:Is een tijdje gebleseerd geweest. En omdat het elftal zo lekker draait is het erg moeilijk om weer terug te komen als basisspeler.
Op donderdag 5 februari 2004 00:12 schreef TheGHunter het volgende:[..]
Ze hadden echt goed gespeeld vanavond
Waarom stond vd Luer eigenlijk niet op vandaag? Ik las dat hij ook in Aken tegenwoordig geen basisplaats meer krijgt
quote:Tja, Eric loopt ook al tegen de veertig jaar.
Op donderdag 5 februari 2004 00:14 schreef DarkShine het volgende:[..]
Is een tijdje gebleseerd geweest. En omdat het elftal zo lekker draait is het erg moeilijk om weer terug te komen als basisspeler.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:18 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Tja, Eric loopt ook al tegen de veertig jaar.
Rückennummer 8
Position Mittelfeld
Geburtstag 16.08.1965
Geburtsort Maastricht/Niederlande
Größe/Gewicht 173 cm / 74kg
Familienstand Verheiratet
Vereine 1987-2002: Roda Kerkrade, seit 2002: Alemannia Aachen
Favoriten Musik:R.Kelly, Urlaubsziel: Mauritius, Sportart außer Fußball: Golf, Verein: Manchester United
Bron: alemannia-aachen.de
quote:
Favoriten Musik:R.Kelly
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:06 schreef zjroentje het volgende:
De volgende ronde vliegen jullie er gewoon uit.
Op de terugweg van Dusseldorf vanmorgen, ze hadden het op 100,5 alleen maar over Alemannia
quote:Eitje voor die Fohlen.
Op donderdag 5 februari 2004 12:10 schreef DarkShine het volgende:[..]
quote:gladbacher krepieren when Aachener marchieren!
Op donderdag 5 februari 2004 12:12 schreef zjroentje het volgende:[..]
Eitje voor die Fohlen.
Sfeeractie S-blok gisteravond:
Bron: alemannia-aachen.de
quote:hier regiert, DER TSV!
Op donderdag 5 februari 2004 17:46 schreef hellmondunited het volgende:
Bochum is de baas in aachen!
Ze gaan goed door na afgelopen woensdag!
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:41 schreef DarkShine het volgende:
Mainz [3 - 2] Alemannia Aachen
26' [0 - 1] Salou
44' [0 - 2] Emmanuel Krontiris
50' [1 - 2] Friedrich
76' [2 - 2] Edwin Bediako (o.g.)
80' [3 - 2] Christof Babatz
Die promotie zal wederom niks worden.
quote:Lijkt me wel, maar van dat scenario hoef je niet uit te gaan hoor.
Op maandag 9 februari 2004 14:42 schreef TheGHunter het volgende:
Hoe zit dat duitse bekersysteem eigenlijk in elkaar? Is het ook zo dat wanneer ze Gladbach verslaan en in de finale tegen Werder komen te spelen, dat ze dan al Uefa-cup voetbal hebben? Waarschijnlijk haalt Werder de champions league wel dus heeft de uefa cup plaats van de beker voor hun geen toegevoegde waarde.
quote:Ze verslaan ook Bayern thuis, dus dan kan Gladbach ook wel verslagen worden hoor
Op maandag 9 februari 2004 14:43 schreef zjroentje het volgende:[..]
Lijkt me wel, maar van dat scenario hoef je niet uit te gaan hoor.
quote:Ja, dus dat zal misschien 2 clubs Europees in het PLS zijn volgend seizoen?
Op maandag 9 februari 2004 14:42 schreef TheGHunter het volgende:
Hoe zit dat duitse bekersysteem eigenlijk in elkaar? Is het ook zo dat wanneer ze Gladbach verslaan en in de finale tegen Werder komen te spelen, dat ze dan al Uefa-cup voetbal hebben? Waarschijnlijk haalt Werder de champions league wel dus heeft de uefa cup plaats van de beker voor hun geen toegevoegde waarde.
quote:Dat jij in een stadion komt waar het niet kan spoken kan ik niks aan doen
Op maandag 9 februari 2004 14:43 schreef zjroentje het volgende:[..]
Lijkt me wel, maar van dat scenario hoef je niet uit te gaan hoor.
quote:De Bokelberg heeft dit seizoen al aardig wat memorabele DFB-Pokal wedstrijden gezien.
Op maandag 9 februari 2004 14:51 schreef DarkShine het volgende:
Dat jij in een stadion komt waar het niet kan spoken kan ik niks aan doen
quote:Tivoli ook, laat de pot nu net op Tivoli gespeeld worden.
Op maandag 9 februari 2004 15:06 schreef zjroentje het volgende:[..]
De Bokelberg heeft dit seizoen al aardig wat memorabele DFB-Pokal wedstrijden gezien.
Het is een derby, en in derby's kan alles gebeuren! Gladbach speeld tegen degradatie, Aachen speelt voor promotie, kwalitatief zullen die 2 dus niet veel schelen!
quote:Ik denk ook niet dat Aken slechter is dan Gladbach.
Op maandag 9 februari 2004 15:36 schreef DarkShine het volgende:[..]
Tivoli ook, laat de pot nu net op Tivoli gespeeld worden.
Het is een derby, en in derby's kan alles gebeuren! Gladbach speeld tegen degradatie, Aachen speelt voor promotie, kwalitatief zullen die 2 dus niet veel schelen!
Zou fijn zijn als Gladbach wint, want dan is Europees voetbal zowat gegarandeerd. Het duel tussen Van Lent en Meijer is ook een leuke, en voor Pflipsen moet het ook een speciale wedstrijd zijn.
quote:www.vi.nl
Alemannia Aachen zakt verder weg na verlies15/2/2004 17:12
Alemannia Aachen is de weg kwijt in de Tweede Bundesliga. De ploeg van de Nederlanders Erik Meijer, Eric van der Luer en Quido Lanzaat, met ingang van de winterstop nog koploper, leed zondag tegen Energie Cottbus (0-2) de derde competitienederlaag op rij.
Alemannia, vorige week nog te sterk voor Bayern München in de kwartfinale van het Duitse bekertoernooi, is in de Tweede Bundelsiga nu al vijf duels op rij op zoek naar een zege en is zodoende in drie weken tijd afgezakt naar de vijfde plaats op de ranglijst.Rot-Weiss Oberhausen is sinds eind januari de nieuwe koploper. De ploeg van voormalig Eintracht Frankfurt-aanvaller Jörn Andersen boekte vrijdag tegen Karlsruher SC de vijfde competitiezege op rij.
quote:Alemannia Aachen 0 - 0 Greuther Furth
geen idquote:Op vrijdag 27 februari 2004 20:41 schreef planethugo het volgende:
waarom heeft die quote van jou een witte achtergrond?
quote:Alemannia Aachen 0 - 0 Greuther Furth
Als jij dat denkt, dan heb je de stand niet bekekenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:30 schreef zjroentje het volgende:
Staan ze nu weer onder de promotiestreep.
quote:Tabelle der 2. Liga:
Pl. Verein Sp. Pkt.
1 Nürnberg 22 39
2 RWO 21 38
3 Cottbus 21 35
4 Alemannia 22 35
5 Mainz 05 21 33
6 Bielefeld 22 32
7 Karlsruhe 22 32
8 Burghsn. 21 30
9 Duisburg 21 29
10 Lübeck 21 29
11 U.Haching 21 29
12 Regensbg. 21 26
13 Gr.-Fürth 22 25
14 Erzg. Aue 22 23
15 E. Trier 21 23
16 U. Berlin 21 21
17 LR Ahlen 21 21
18 Osnabrück 21 20
3de plaats geeft toch geen recht op promotie, alleen de eerste drie.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, dan heb je de stand niet bekeken![]()
[..]
?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
3de plaats geeft toch geen recht op promotie, alleen de eerste drie.
Uit bij Duisburg met 2-1, ze zullen nu wel voor de beker gaanquote:Gisteren overigens weer verloren.
Volgende wedstrijd:quote:Pl. Verein Sp. Pkt.
1 Cottbus 23 41
2 Nürnberg 23 40
3 RWO 22 38
4 Alemannia 23 35
5 Mainz 05 22 34
6 Bielefeld 23 33
7 Karlsruhe 23 33
8 Duisburg 23 32
9 Burghsn. 22 31
10 U.Haching 23 30
11 Regensbg. 23 30
12 Lübeck 23 29
13 U. Berlin 23 27
14 E. Trier 23 27
15 Gr.-Fürth 23 26
16 Erzg. Aue 23 26
17 LR Ahlen 22 22
18 Osnabrück 23 20
quote:Fr 12.03.04 19.00 24 Alemannia - VfB Lübeck
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:40 schreef DarkShine het volgende:
[..]
?
Niks aan de hand dus, ze krijgen alle concurenten nog, op Cottbus na.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
4de bedoelde ik dus.
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die Salou... komt die toevallig van Turnhout af?
quote:Tabelle der 2. Liga:
Pl. Verein Sp. Pkt.
1 Cottbus 24 42
2 Nürnberg 23 40
3 RWO 23 39
4 Alemannia 24 38
5 Mainz 05 23 35
6 Bielefeld 23 33
7 Karlsruhe 23 33
8 Duisburg 23 32
9 Burghsn. 22 31
10 U.Haching 23 30
11 E. Trier 24 30
12 Regensbg. 24 30
13 Lübeck 24 29
14 U. Berlin 23 27
15 Gr.-Fürth 23 26
16 Erzg. Aue 23 26
17 LR Ahlen 23 23
18 Osnabrück 23 20
Oke dankje! Die Salou die bij Turnhout heeft gespeeld heet Ibrahim.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bachirou Salou
Rückennummer: 17
Position: Angriff
Geburtstag: 15.09.1970
Geburtsort: Lome/Togo
Größe/Gewicht: 190 cm / 90 kg
Familienstand: verheiratet, ein Sohn und eine Tochter
Vereine: Bor. Mönchengl., MSV Duisburg, Bor. Dortmund, Eintr. Frankfurt, Hansa Rostock, SC Kapellen-Erft
Favoriten: Black Music, Tennis, Zidane
Succes.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:20 schreef DarkShine het volgende:
Woensdag 17 maart, halve finale DFB-Pokal, Alemannia Aachen - Borussia Monchengladbach...
Aachen heeft zeker een goeie kans!quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Succes.
Maar niet heus.
Tenminste al 1 wedstrijd Europees in het PLSquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Alemannia Aachen Europa in![]()
![]()
www.vi.nlquote:Alemannia mag niet uitwijken naar Kerkrade
18/3/2004 13:11
Het Parkstad Limburg Stadion moest het toneel worden van de Europese wedstrijden van de Duitse buurman Alemannia Aachen. Maar de UEFA werkt niet mee dit scenario.
Alemannia Aachen bereikte woensdag ten koste van Borussia Mönchengladbach de finale van de Duitse beker. In Berlijn is Werder Bremen de tegenstander. Daarmee is Aachen nagenoeg verzekerd van een plaats in de UEFA Cup, omdat Werder zich naar alle waarschijnlijkheid plaatst voor de Champions League.
Alemannia Aachen kan de Europese wedstrijden niet op eigen veld spelen. Het eigen Tivoli voldoet niet aan de UEFA-eisen. Voorzitter Horst Heinrichs liet als uitwijkmogelijkheid zijn oog vallen op het Parkstad Limburg Stadion van Roda JC. 'Kerkrade zou voor mij de ideale oplossing zijn, omdat het slechts op twaalf kilometer afstand ligt', zei de preses in Aachener Nachrichten.
Maar de reglementen van de UEFA bieden geen opening. Het is niet toegestaan thuiswedstrijden in het buitenland af te werken. Alleen uit veiligheidsoverwegingen wordt een uitzondering gemaakt. Dit seizoen moesten de Turkse en Israëlische clubs uitwijken naar het buitenland in verband met de dreigende terroristische aanslagen.
We moeten eerst weten of we kaarten krijgen, 18.000 kaarten krijgt Alemannia.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:24 schreef hellmondunited het volgende:
Jeroen, nog 2 plaatsen vrij?
zozo zag dat er in totaal +/- 76.000 man in kunnen als het stadion helemaal af is?quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
We moeten eerst weten of we kaarten krijgen, 18.000 kaarten krijgt Alemannia.
of je verzint een Fok meeting/busreis naar Berlijnquote:Op donderdag 18 maart 2004 18:06 schreef planethugo het volgende:
waar kan je goedkope vliegreizen krijgen
Nou, moet Bremen geen CL halen? Als ze geen CL halen, dan halen de UEFA via de beker en dan komt er in de competitie een plaats vrij, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:13 schreef Brand_bier het volgende:
dan zou Werder Bremen niet bij de laatste 6 ofzo moeten eindigen....aangezien ze nu al 9 punten voorstaan op de nummer 2 lijkt met het sterk dat ze dat nog gaan weggeven....
La Louviere mocht het wel dit seizoen geloof ik?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
La Louviere mocht het wel dit seizoen geloof ik?
Dat stadionnetje van La Louviere voldeed ook niet aan de eisen en ik geloof dat ze daarom ergens in Noord Frankrijk hebben gespeeld tegen Benfica.quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:54 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
dat shirtje heb ik al een tijdje bij wedstrijden niet meer aangehad, ik vertoef nu vaak op w1...quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nou, moet Bremen geen CL halen? Als ze geen CL halen, dan halen de UEFA via de beker en dan komt er in de competitie een plaats vrij, toch?
-He, je bent Ramonski zie ik. Ik je zie altijd linksvoor me staan op west met dat shirtje van je-
Was in Charleroi, België dus.quote:Dat stadionnetje van La Louviere voldeed ook niet aan de eisen en ik geloof dat ze daarom ergens in Noord Frankrijk hebben gespeeld tegen Benfica.
Hm, oke. Dan mag het dus echt niet, want het was de bedoeling die wedstrijd in Frankrijk te spelen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:19 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Was in Charleroi, België dus.
Daar bij de gehandicapten?quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:15 schreef Brand_bier het volgende:
[..]
dat shirtje heb ik al een tijdje bij wedstrijden niet meer aangehad, ik vertoef nu vaak op w1...
De supporters van de Alemannen een beetje kennende, krijgen ze de ArenA of de Kuip ook wel vol bij een wedsrtijd in de UEFA-cup.quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hm, oke. Dan mag het dus echt niet, want het was de bedoeling die wedstrijd in Frankrijk te spelen.
Wel jammer dat het niet mag vind ik. Aachen in het PLS en dan een leuke loting is een uitverkocht huis.
Toch leuk zo'n grenzeloos Europaquote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De supporters van de Alemannen een beetje kennende, krijgen ze de ArenA of de Kuip ook wel vol bij een wedsrtijd in de UEFA-cup.
jij ook al op fokquote:Op donderdag 18 maart 2004 23:15 schreef Brand_bier het volgende:
[..]
dat shirtje heb ik al een tijdje bij wedstrijden niet meer aangehad, ik vertoef nu vaak op w1...
quote:naam: Koempel
tijd: 2004.03.19 20:16
Europarlementariër Twan Manders heefy gezegd dat als Roda hem daarom vraagt, hij protest gaat aandienen bij het internationale gerechtshof. Hij zal de UEFA daar aanklagen voor de belemmering van "vrij verkeer van diensten". Een voetbalwedstrijd is immers net als elke andere voorstelling, een dienst.
Vergelijk het met het beroemde Bosman-arrest.
Deze voorzet van Manders hoeft slechts door Aachen of door Roda ingetikt te worden!
quote:15:00 Unterhaching ? - ? Alemannia Aachen
Was er al om 18quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:22 schreef Brand_bier het volgende:
trouwens DarkShine, 18:30 @ Martinair ingang, ik zal er zijn.....
Die gele kaart van Meijer was gewoon dom van hemzelf. Als de scheids een lachwekkende fout maakt, dan dien je nog niet tot 2x toe de bal alsnog op de cornervlag te leggen natuurlijk..quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:26 schreef DarkShine het volgende:
Vanavond bij Aachen geweest. Vond de scheids beter dan Hans Teeuwen, die gast heeft echt zijn roeping gemist!
Aachen speelde ongeinspireerd (lijkt alsof ze alleen nog aan de Cup-Final denken), en Osnabruck wou wel maar kon niet (6 punten uit alle uitwedstrijden tot nu toe zegt genoeg).
Tijdens het onweer gewoon doorspelen, bij iedere flits hoorde je de boxen goed kraken, maar onweer is sfeerbevorderen weet ik nu uit ervaring!
Gele kaart voor Meijer was lachwekkend, een Osnabruck verdediger knalt de bal uit pure frustratie de tribune op, en de scheids geeft op aangeven van de grens een keepers bal... Meijer legt de bal 's op de corner stip, grens trapt bal naar de keeper en Meijer gooit de bal weer terug naar cornervlag. Volgens de regels terecht, maar uiterst lachwekkend!
Alemannia is ook onneembaar in de DFB-Pokal..quote:Op maandag 24 mei 2004 15:18 schreef zjroentje het volgende:
Ahlen en Karlsruhe, wat een onneembare hordes.
Op Tivoli is alles in orde, maar owee als Aken buiten de stadsgrenzen moet voetballen.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alemannia is ook onneembaar in de DFB-Pokal..
En of er geld zit in Aken. Die jongens voetballen daar echt niet voor een prikkie hoor.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:32 schreef bartje518 het volgende:
Daarnaast wist Johan Derksen te melden dat er geld zat zit in Aken. Simpelweg onwaar.
3-0 voor Aachen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:04 schreef RedGuy het volgende:
Aachen speelde vanavond tegen Jong Ajax.
Juist.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:35 schreef zjroentje het volgende:
[..]
3-0 voor Aachen.
En nu mogen we je aanraken?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:49 schreef RedGuy het volgende:
Ik heb vanmiddag een paar Aachen spelers op het strand gezien..
Het was inderdaad erg slecht.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:05 schreef DarkShine het volgende:
Gister 1-5 verloren op het Maritiem toernooi in Den Helder van RKC Waalwijk...
Ik heb niks meegekregen. Zal zo 's op Alemannia-World.de kijken of er wat over staat.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:08 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Het was inderdaad erg slecht.
quote:Erik Meijer plakt er nog een jaar aan vast
Erik Meijer heeft zijn contract met Alemannia Aachen met een jaar verlengd. De 35-jarige spits van de nummer vier van de Tweede Bundesliga is nog niet op en is nog altijd een belangrijke kracht voor de tegenstander van AZ in de UEFA Cup.
'Ik bekijk nu van seizoen tot seizoen de mogelijkheden om verder te spelen', vertelde de sterke aanvaller aan De Telegraaf. 'Op het ogenblik behoor ik nog altijd tot de betere spelers. Zodra ik die rol niet meer kan waarmaken, stop ik.'
Meijer is bezig aan zijn tweede seizoen op Tivoli. Vorig jaar baarde Alemannia vooral opzien in de Duitse beker, waar het pas in de finale strandde. In de competitie liep het echter promotie mis.
Dit seizoen scoorde Meijer drie keer en was hij goed voor vier assists. In de UEFA Cup staat de Limburger al op vier treffers.
Bron: VI
quote:Nieuw stadion voor Alemannia Aachen
Alemannia Aachen krijgt een nieuw stadion met ongeveer 30.000 plaatsen. De kosten bedragen 35 miljoen euro. De nieuwe thuishaven komt pal naast het huidige Tivoli-stadion te liggen. Dat stadion is sterk verouderd en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Desondanks heeft de Duitse voetbalbond Alemannia laten weten dat de naar de Bundesliga gepromoveerde club komend seizoen de thuiswedstrijden gewoon op Tivoli mag afwerken. De voorbereidingen op de komst van een nieuw stadion hebben jaren geduurd. Naast het stadion ligt ook de accommodatie van de Aachen-Laurensberger Rennverein (ALRV), waar tal van grote paardensportevenementen plaatsvinden zoals het CHIO Aken en (dit jaar) het WK. Gesteggel over de verdeling van de beschikbare ruimte alsmede onduidelijkheid over wie moet meebetalen aan de nieuwbouw vertraagden de besluitvorming. De suggestie van Aken om dan maar te verhuizen naar Würselen stuitte op felle protesten van de fans. De ALRV, Alemannia en de gemeente Aken hebben nu een plan gepresenteerd, waarin de voetbalclub een gedeelte van het terrein van de ALRV overneemt en daardoor naast het stadion vijf trainingsvelden kan aanleggen.
Wanneer met de bouw op het nieuwe sportpark Soers begonnen wordt is nog niet duidelijk. Omwonenden hebben namelijk de mogelijkheid protest aan te tekenen tegen de plannen.
Bron: DDL
Hier hetzelfde verhaal. Toch sjiek om te zien dat er pakweg 1000-1500 van Aachen (en Roda) in het vak zaten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:30 schreef planethugo het volgende:
paar weken geleden nog naar 1860-Alemannia geweest. Even 8 uurtjes enkel reizen maar het uitvak zit gewoon vol. Blijft toch verbazingwekkend![]()
Jammer van Tivoli, deed me nog altijd aan Kaalheide denken maar ook dat is nu voorbij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |