quote:Erik Meijer plakt er nog een jaar aan vast
Erik Meijer heeft zijn contract met Alemannia Aachen met een jaar verlengd. De 35-jarige spits van de nummer vier van de Tweede Bundesliga is nog niet op en is nog altijd een belangrijke kracht voor de tegenstander van AZ in de UEFA Cup.
'Ik bekijk nu van seizoen tot seizoen de mogelijkheden om verder te spelen', vertelde de sterke aanvaller aan De Telegraaf. 'Op het ogenblik behoor ik nog altijd tot de betere spelers. Zodra ik die rol niet meer kan waarmaken, stop ik.'
Meijer is bezig aan zijn tweede seizoen op Tivoli. Vorig jaar baarde Alemannia vooral opzien in de Duitse beker, waar het pas in de finale strandde. In de competitie liep het echter promotie mis.
Dit seizoen scoorde Meijer drie keer en was hij goed voor vier assists. In de UEFA Cup staat de Limburger al op vier treffers.
Bron: VI

quote:Nieuw stadion voor Alemannia Aachen
Alemannia Aachen krijgt een nieuw stadion met ongeveer 30.000 plaatsen. De kosten bedragen 35 miljoen euro. De nieuwe thuishaven komt pal naast het huidige Tivoli-stadion te liggen. Dat stadion is sterk verouderd en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Desondanks heeft de Duitse voetbalbond Alemannia laten weten dat de naar de Bundesliga gepromoveerde club komend seizoen de thuiswedstrijden gewoon op Tivoli mag afwerken. De voorbereidingen op de komst van een nieuw stadion hebben jaren geduurd. Naast het stadion ligt ook de accommodatie van de Aachen-Laurensberger Rennverein (ALRV), waar tal van grote paardensportevenementen plaatsvinden zoals het CHIO Aken en (dit jaar) het WK. Gesteggel over de verdeling van de beschikbare ruimte alsmede onduidelijkheid over wie moet meebetalen aan de nieuwbouw vertraagden de besluitvorming. De suggestie van Aken om dan maar te verhuizen naar Würselen stuitte op felle protesten van de fans. De ALRV, Alemannia en de gemeente Aken hebben nu een plan gepresenteerd, waarin de voetbalclub een gedeelte van het terrein van de ALRV overneemt en daardoor naast het stadion vijf trainingsvelden kan aanleggen.
Wanneer met de bouw op het nieuwe sportpark Soers begonnen wordt is nog niet duidelijk. Omwonenden hebben namelijk de mogelijkheid protest aan te tekenen tegen de plannen.
Bron: DDL

Hier hetzelfde verhaal. Toch sjiek om te zien dat er pakweg 1000-1500 van Aachen (en Roda) in het vak zaten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:30 schreef planethugo het volgende:
paar weken geleden nog naar 1860-Alemannia geweest. Even 8 uurtjes enkel reizen maar het uitvak zit gewoon vol. Blijft toch verbazingwekkend![]()
Jammer van Tivoli, deed me nog altijd aan Kaalheide denken maar ook dat is nu voorbij

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |