abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 00:17:37 #126
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16899675
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:13 schreef DennisMoore het volgende:
Zorg voor meer vacatures, en laat dus zeker niet zomaar iedere buitenlander toe tot de arbeidsmarkt.
Dan moet er wel werk zijn. De markt bepaalt dat. Werk kopen (subsidie) levert niks op. Maar het is goed dat de regering Oost-europeanen voorlopig wil tegenhouden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16899703
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Heeft Australië het Vluchtelingenverdrag niet ondertekend?

Daar vegen ze hun aaaarsss mee af.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:18:48 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16899710
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:06 schreef Goodluck het volgende:
Ik vind het erg zwak van de PvdA dat ze tot dit doort akties overgaan. Het getuigd van politieke ongehoorzaamheid en doet absoluut geen recht aan de parlementaire democratie die we hier hebben.
Sinds wanneer beperkt democratie zich tot de Tweede Kamer?
quote:
Ook het nu pas komen met je felle akties terwijl je je tot nog toe op de vlakte hebt gehouden zou ik als absoluut laf en achterbaks willen bestempelen.
De PvdA is al een jaar aan het strijden voor een generaal pardon van 6000 / 7000 mensen. Dat er nu opgroepen wordt tot actie is omdat het wrs de laatste kans is.

En het vragen aan burgemeesters om een aantal illegalen op te vangen is helemaal niet tegen de wet lijkt me.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16899725
En kinderen die hier hun hele leven hebben gewoond, kunnen prima terug naar het land van herkomst. Kinderen zijn erg flexibel, en kunnen zich uitstekend aanpassen.
pi_16899791
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maar het is goed dat de regering Oost-europeanen voorlopig wil tegenhouden.

Oost-Europeanen zijn volgens mij niet echt een probleem. Over het algemeen hardwerkend, pro-Westers en veelal christelijk. Die zullen dus niet zo snel in bendes hele buurten en alles wat autochtoon is terroriseren omdat het maar inferieure, ongelovige Westerse honden zijn.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:23:09 #131
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16899829
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's kortzichtig.

Zorg voor meer vacatures, en laat dus zeker niet zomaar iedere buitenlander toe tot de arbeidsmarkt.

www.loi.nl/economie/macro/les_1.pdf
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16899872
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:23 schreef Kaalhei het volgende:

Gelukkig wordt beleid niet bepaald door economen.

En nu ontopic.

donderdag 5 februari 2004 @ 00:25:00 #133
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16899892
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat incinueer ik ook helemaal niet.
Ik vind alleen dat een politieke partij zich aan het systeem heeft te houden waar ze zelf deel aan neemt. Er zijn zat andere manieren om tegen een beslissing die je niet aanstaat in opstand te komen. Het oproepen om je bewust niet aan kabinetsbeleid te houden hoort gewoon niet bij een politieke partij.
quote:
De PvdA is al een jaar aan het strijden voor een generaal pardon van 6000 / 7000 mensen. Dat er nu opgroepen wordt tot actie is omdat het wrs de laatste kans is.
Nogmaals zijn daar andere manieren voor. Dit is het bewust ondermijnen van de rechtsstaat.
quote:
En het vragen aan burgemeesters om een aantal illegalen op te vangen is helemaal niet tegen de wet lijkt me.
Dat is het weldegelijk. Je doet daarmee een bewust beroep op wetsdienaren om de wet te negeren. Als ik jou vraag om een grannaat in de ambassade te gooien en jij geeft daar uitvoering aan ben ik weldegelijk strafbaar.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:26:00 #134
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16899915
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Oost-Europeanen zijn volgens mij niet echt een probleem. Over het algemeen hardwerkend, pro-Westers en veelal christelijk. Die zullen dus niet zo snel in bendes hele buurten en alles wat autochtoon is terroriseren omdat het maar inferieure, ongelovige Westerse honden zijn.

Tja, het probleem is dat voornamelijk Duitsland haar economie voorloopig sluit voor Polen Oost-Europeanen en dus een veel sterke concurrentiepositie verwerft tov NL. In principe zou er nl. een vrij verkeer van personen en goederen moeten zijn in Europa.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:26:16 #135
74080 Goodluck
pi_16899921
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat insinueer ik ook helemaal niet.
Ik vind alleen dat een politieke partij zich aan het systeem heeft te houden waar ze zelf deel aan neemt. Er zijn zat andere manieren om tegen een beslissing die je niet aanstaat in opstand te komen. Het oproepen om je bewust niet aan kabinetsbeleid te houden hoort gewoon niet bij een politieke partij.
quote:
Nogmaals zijn daar andere manieren voor. Dit is het bewust ondermijnen van de rechtsstaat.
quote:
Dat is het weldegelijk. Je doet daarmee een bewust beroep op wetsdienaren om de wet te negeren. Als ik jou vraag om een granaat in de ambassade te gooien en jij geeft daar uitvoering aan ben ik weldegelijk strafbaar.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:27:41 #136
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_16899960
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:23 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Die link doet het niet bij mij...of was het ironisch bedoeld?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 00:29:46 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16900009
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het had even betrekking op de werkgelegenheid. Ik zie ze ook vele malen liever komen dan dat - volk.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:31:00 #138
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16900043
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:25 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat insinueer ik ook helemaal niet.

Waar zie jij dan dat er wordt opgeroepen aan de burgemeesters om zich niet aan de wet / kabinetsbeleid te houden?
quote:
[..]

Nee, het is gewoon aanspreken op verantwoordelijkheden bij de diverse burgemeesters.
quote:
[..]

Dat is het weldegelijk. Je doet daarmee een bewust beroep op wetsdienaren om de wet te negeren. Als ik jou vraag om een grannaat in de ambassade te gooien en jij geeft daar uitvoering aan ben ik weldegelijk strafbaar.

Maar de PvdA vraagt niet om een granaat te gooien, dus laat die beeldspraak maar achterwege.

Overigens hoorde ik ook een leuk verhaal van iemand uit Leefbaar Rotterdam die zei dat je als lokale bestuurder soms wat regels moest overtreden aangezien ze op nationaal niveau erg achter lopen qua regelgeving. Oei, oei, wat fout, he?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:33:47 #139
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16900104
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Gelukkig wordt beleid niet bepaald door economen.

En nu ontopic.

Gelukkig wel voor een groot gedeelte, ergo zou je kennis van met name macro-economie iets hoger moeten zijn. Anders beperken je uitspraken zich een beetje tot het onderbuik-niveau en daar is, zoals je weet, geen enkele zinnige discussie mee mogelijk.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:36:17 #140
74080 Goodluck
pi_16900169
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar zie jij dan dat er wordt opgeroepen aan de burgemeesters om zich niet aan de wet / kabinetsbeleid te houden?

Door burgemeesters op te roepen geen gehoor te geven aan de beslissing die zegt dat men moet uitzetten doe je een oproep tot ongehoorzaamheid.
quote:
Nee, het is gewoon aanspreken op verantwoordelijkheden bij de diverse burgemeesters.
Nee, het is het oproepen.
Zo heb ik het Coolen trouwens ook letterlijk horen zeggen.
quote:
Maar de PvdA vraagt niet om een granaat te gooien, dus laat die beeldspraak maar achterwege.
De PvdA vraagt burgemeesters om de wet te overtreden. Komt dus precies op hetzelfde neer.
quote:
Overigens hoorde ik ook een leuk verhaal van iemand uit Leefbaar Rotterdam die zei dat je als lokale bestuurder soms wat regels moest overtreden aangezien ze op nationaal niveau erg achter lopen qua regelgeving. Oei, oei, wat fout, he?
Ja, en wat moet ik daarmee ?
pi_16900224
Ik snap de hele heisa niet, je komt naar nederland, je vraag asiel aan en je volgt netjes de procedure, als vervolgens blijkt dat de aanvraag niet reeel is, dan dien je gewoon te houden aan de uitzettingsprocedure, die overigens zeer humaan is. Mensen krijgen een zeker voor lokale begrippen behoorlijk bedrag mee.

Maar nee, de PVDA gaat weer lopen steggelen met individuele gevallen, want ze zijn zo zielig als ze hier al 8 jaar wonen en kindertjes hebben die alleen nederlands kunnen spreken (yeah right!).

Nu wil men weer duizenden extra gevallen in nederland houden, terwijl we absoluut niet de capaciteit hebben om in nederland nog meer mensen op te vangen (die lui MOETEN ook wonen in de grote steden, terwijl daar al 15 jaar wachttijd voor een 3 kamerflatje is).

Imo zouden de burgermeesters die niet meewerken aan het beleid, gewoon uit hun ambt moeten gezet worden wegens werkweigering, dan wel staatsondermeinende activiteiten.

Maar ik zie het al weer komen aanwaaien, ik woon in amsterdam en ik zie nu al hoe Job op de barricaden gaat staan en doodleuk gaat roepen dat amsterdam nog lang niet vol is (Job is nu al bezig met de burgermeester verkiezingen, met 70 procent allochtonen in amsterdam wordt dat dus een appeltje eitje )

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:42:01 #142
74080 Goodluck
pi_16900281
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:39 schreef raptorix het volgende:
Ik snap de hele heisa niet, je komt naar nederland, je vraag asiel aan en je volgt netjes de procedure, als vervolgens blijkt dat de aanvraag niet reeel is, dan dien je gewoon te houden aan de uitzettingsprocedure, die overigens zeer humaan is. Mensen krijgen een zeker voor lokale begrippen behoorlijk bedrag mee.

Maar nee, de PVDA gaat weer lopen steggelen met individuele gevallen, want ze zijn zo zielig als ze hier al 8 jaar wonen en kindertjes hebben die alleen nederlands kunnen spreken (yeah right!).

Nu wil men weer duizenden extra gevallen in nederland houden, terwijl we absoluut niet de capaciteit hebben om in nederland nog meer mensen op te vangen (die lui MOETEN ook wonen in de grote steden, terwijl daar al 15 jaar wachttijd voor een 3 kamerflatje is).

Imo zouden de burgermeesters die niet meewerken aan het beleid, gewoon uit hun ambt moeten gezet worden wegens werkweigering, dan wel staatsondermeinende activiteiten.

Maar ik zie het al weer komen aanwaaien, ik woon in amsterdam en ik zie nu al hoe Job op de barricaden gaat staan en doodleuk gaat roepen dat amsterdam nog lang niet vol is (Job is nu al bezig met de burgermeester verkiezingen, met 70 procent allochtonen in amsterdam wordt dat dus een appeltje eitje )

Tja, ik ben daarom ook blij dat de PvdA niet de grootste partij is geworden. Een Nederland met Job Cohen aan het roer is een Nederland waar ik persoonlijk echt de bibbers van krijg.
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:45:05 #143
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16900341
Mijn mening: Generaal pardon voor de huidige aanwezigen en een zeer strict beleid.
pi_16900367
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:45 schreef Kaalhei het volgende:
Mijn mening: Generaal pardon voor de huidige aanwezigen en een zeer strict beleid.
Alle 26000 of alleen de 8.000 die hier langer dan 5 jaar zitten?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:49:42 #145
74080 Goodluck
pi_16900433
quote:
Hooguit een generaal pardon voor gezinnen die uit elkaar gerukt dreigen te worden, maar dan mogen er geen andere (criminele) aspecten in het spel zijn. De rest moet gewoon volgens de wet worden uitgezet. Verdonk is de eerste minister die zo ontzettend ruimhartig met de asielwet omgaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 05-02-2004 00:55]

† In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 00:49:51 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16900436
quote:
Dat stricte beleid moet dan eerst waterdicht zijn, anders is het wederom dweilen met de kraan open.
pi_16900440
quote:

Mijn mening: Generaal pardon voor de huidige aanwezigen

Hoezo? Hun zaak is herhaaldelijk afgewezen hoor, door rechters enzo...
pi_16900441
quote:
Hou toch op, je bent dan wel legaal en je blijft, of je bent illegaal en je dient je aan de uitzetting te houden, landen die niet aan terugname mee werken dienen direct economische sancties van de EU te krijgen, desnoods de mensen gewoon droppen in hun eigen land (vaar met een boot voor de kust, en zet ze in sloepen af)
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:50:46 #149
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16900458
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Alle 26000 of alleen de 8.000 die hier langer dan 5 jaar zitten?

Ik ben een ingenieur en dus voor de reset: Iedereen die hier is mag hier blijven, maar in de toekomst hebben we strenge regel.
Wat zijn nu eenmalig 26k of 8k mensen op 16m?

[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 05-02-2004 00:52]

pi_16900484
Overigens denk ik dat de regering nogal zwaar naast het aantal illegalen in nederland zit, misschien mag je het boerekoolstatistiek noemen, maar het feit dat ik meer afrikanen in amsterdam zie als surinamers geeft te denken, dat het probleem toch iets groter is als men denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')