quote:En kopen, niet downloaden
Op woensdag 4 februari 2004 10:02 schreef Flash55 het volgende:
das wel ok ff luisteren dus
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 04-02-2004 10:13]
quote:Helemaal mee eens.
Op woensdag 4 februari 2004 10:12 schreef Tokay het volgende:
Wel een mooi initiatief ja.
quote:Was wel te verwachten natuurlijk. Zou ze het zelf nog gehoord hebben vraag ik me af.
Op woensdag 4 februari 2004 11:07 schreef _Flea_ het volgende:
Ik vind Kane helemaal niks, maar dit vind ik wel een hele goeie actie.
quote:wat denk je zelf?
Op woensdag 4 februari 2004 11:15 schreef SunChaser het volgende:[..]
Was wel te verwachten natuurlijk. Zou ze het zelf nog gehoord hebben vraag ik me af.
quote:Ik denk het wel. Ze is nog geen week geleden overleden. En de single is nu al klaar.
Op woensdag 4 februari 2004 11:19 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
wat denk je zelf?
Waarschijnlijk was Dinand er (stiekem?) al mee bezig zelfs..
quote:
Om 12.00 uur op alle commerciële radiostations!Kane-single ter herinnering aan Guusje
door onze redactie
AMSTERDAM - Woensdagmiddag, om 12.00 uur stipt, zal op alle commerciële radiostations een nummer van Kane te horen zijn. Het nummer is geschreven ter herinnering aan Guusje Woesthoff-Nederhorst, actrice en tevens echtgenote van Dinand, de voorman van de Haagse band.
Guusje 1969-2004
De voormalig GtSt-actrice en sinds 7 maanden moeder van zoontje Dean Maddy, overleed donderdag vroeg in de ochtend in haar woning te Scheveningen. Ze leed aan vergevorderde borstkanker, zo bleek kort na de bevalling in juni. Vandaag, op de dag dat ze in zeer besloten kring begraven wordt, zou ze 35 jaar geworden zijn.De plaat heet Dreamer en heeft als ondertitel Gussies song. De opbrengst gaat naar het Koningin Wilhelmina Fonds Kankerbestrijding
Noordzee en Sky ook?
quote:denk 't wel.
Op woensdag 4 februari 2004 11:52 schreef Troel het volgende:
Wat zijn de commerciele stations?Noordzee en Sky ook?
quote:op 3FM net erna.
Op woensdag 4 februari 2004 11:57 schreef SunChaser het volgende:
KOmt het ipv het nieuws dan?
quote:ja, ik hoef die cd nog niet eens als onderzetter,
Op woensdag 4 februari 2004 11:50 schreef Mark het volgende:
Dan maak ik liever rechtstreeks geld over op de rekening van het KWF.
maarja wel goed initiatief hoor.
quote:538 ook.
Op woensdag 4 februari 2004 11:52 schreef Troel het volgende:
Wat zijn de commerciele stations?Noordzee en Sky ook?
quote:Zet gewoon 3fm op dan.
Op woensdag 4 februari 2004 11:58 schreef Troel het volgende:
Sky heeft hem niet in de playlist staan
Kane-single ter herinnering aan Guusje
Rond 12.00 uur draait Noordzee 100.7 FM de nieuwe single van Kane.
@SC ik heb dat allemaal niet ingesteld. Heb nog steeds de oude frequenties in mijn stereo.
quote:ik w8 eerst ff het liedje af... maar het begin is idd erg euhmm... ja
Op woensdag 4 februari 2004 12:01 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind er niets aan.Klinkt als expirementeel gepingel, beetje een jamsessie.
quote:Wacht nog
Op woensdag 4 februari 2004 12:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
op 3FM begint ie zometeen.
quote:ja..
Op woensdag 4 februari 2004 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Hoort dat trouwfragment in de single?
quote:ja.
Op woensdag 4 februari 2004 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Hoort dat trouwfragment in de single?
En wie was die Barbara? Of heb ik dat echt verkeerd gehoord?
quote:Dat was een van de namen van Guusje Nederhorst/Woesthof...
Op woensdag 4 februari 2004 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry, hoe triest ook, ik kan niet zeggen dat ik er kapot van ben.En wie was die Barbara? Of heb ik dat echt verkeerd gehoord?
quote:ik verstond dat ook, samen met marco oid...
Op woensdag 4 februari 2004 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry, hoe triest ook, ik kan niet zeggen dat ik er kapot van ben.En wie was die Barbara? Of heb ik dat echt verkeerd gehoord?
quote:Ok, het klinkt alleen zo vaag. Net of het niet over hen gaat.
Op woensdag 4 februari 2004 12:06 schreef DePeer het volgende:[..]
Dat was een van de namen van Guusje Nederhorst/Woesthof...
quote:Was overigens geen afscheidssingle. In Amerika is ie ruim een half jaar voor Freddie's overlijden uitgebracht en in Europa werd ie als b-kantje van de re-release van Bohemian Rhapsody uitgebracht
Op woensdag 4 februari 2004 12:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de afscheidsingle van Queen: These Are The Days of Our Lives 1000x mooier.
De laatste Queen single die voor Freddie's dood uitkwam was The Show Must Go On, ongeveer 3/4 weken voor het einde.
quote:tis nu wel duidelijk dat je er niks aan vindt, SC
Op woensdag 4 februari 2004 12:05 schreef SunChaser het volgende:
Dinand zal best erg verdrietig zijn, maar dat is nog geen reden zo'n slechte cd uit te brengen. Ik maak nog liever gewoon geld over naar het W-Fonds.
quote:Those Are kwam in Europa meteen uit, compleet met clip. En gezien de tekst was het toch een afscheidsnummer imho.
Op woensdag 4 februari 2004 12:06 schreef PimD het volgende:[..]
Was overigens geen afscheidssingle. In Amerika is ie ruim een half jaar voor Freddie's overlijden uitgebracht en in Europa werd ie als b-kantje van de re-release van Bohemian Rhapsody uitgebracht
De laatste Queen single die voor Freddie's dood uitkwam was The Show Must Go On, ongeveer 3/4 weken voor het einde.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 04-02-2004 12:08]
quote:
huh? marco takes barbra??
Marco is geen rockersnaam: HUP Dinand
Culemborg is geen rockersstad: Hup ik kom uit Den Haag
Weet niet goed wat ik ervan moet vinden... Zeker geen lelijk nummer... Maar had een iets 'persoonlijker' tintje verwacht...
quote:Op Sky ook niet......
Op woensdag 4 februari 2004 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hm, op 3FM geen trouwfragment
Op 538 wel
ontroerend
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 04-02-2004 12:11]
quote:hmja, maar tis voor Dinand ook allemaal nog erg vers. Knap dat ie 't dan op 30 januari heeft opgenomen.
Op woensdag 4 februari 2004 12:08 schreef twentemeisje het volgende:
30 januari opgenomen wordt net verteld...Weet niet goed wat ik ervan moet vinden... Zeker geen lelijk nummer... Maar had een iets 'persoonlijker' tintje verwacht...
quote:Dan geloof je het niet. De clip was in mei 1991 opgenomen, Freddie wist toen al dat het zijn laatste clip zou zijn. Het was inderdaad wel bedoeld als een afscheidsnummer, maar het was niet echt de afscheidssingle.
Op woensdag 4 februari 2004 12:08 schreef SunChaser het volgende:[..]
Those Where kwam in Europa meteen uit, compleet met clip. En gezien de tekst was het toch een afscheidsnummer imho.
quote:Nog steeds geen goede reden gevonden om een paar eurootjes neer te leggen........
Op woensdag 4 februari 2004 12:09 schreef twentemeisje het volgende:
Heeft iemand de versie met het trouwfragment opgenomen?
quote:Filmpje van rtl wil ik ook wel zien.
Op woensdag 4 februari 2004 12:09 schreef twentemeisje het volgende:
Heeft iemand de versie met het trouwfragment opgenomen?
quote:Jezus! Daar gaat het echt niet om!!! Ik heb naar 3FM zitten luisteren en ben erg benieuwd naar het trouwfragment! Niet gelijk met beschuldigingen klaar staan...
Op woensdag 4 februari 2004 12:10 schreef stay_fun het volgende:[..]
Nog steeds geen goede reden gevonden om een paar eurootjes neer te leggen........
quote:Waar zie jij een beschuldiging
Op woensdag 4 februari 2004 12:10 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Jezus! Daar gaat het echt niet om!!! Ik heb naar 3FM zitten luisteren en ben erg benieuwd naar het trouwfragment! Niet gelijk met beschuldigingen klaar staan...
quote:Lees die post dan nog maar eens goed... Er werd gesuggereerd dat ik het singletje niet wilde kopen maar downloaden... En dat is niet het geval...
Op woensdag 4 februari 2004 12:12 schreef JaWi het volgende:[..]
Waar zie jij een beschuldiging
Maar laten we het hier maar niet over hebben... daar is dit topic niet voor...
[Dit bericht is gewijzigd door twentemeisje op 04-02-2004 12:13]
quote:rustig maar , je ziet het verkeerd
Op woensdag 4 februari 2004 12:13 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Lees die post dan nog maar eens goed... Er werd gesuggereerd dat ik het singletje niet wilde kopen maar downloaden... En dat is niet het geval...
quote:Hmm oka. Je hebt gelijk, waarschijnlijk
Op woensdag 4 februari 2004 12:13 schreef twentemeisje het volgende:[..]
Lees die post dan nog maar eens goed... Er werd gesuggereerd dat ik het singletje niet wilde kopen maar downloaden... En dat is niet het geval...
Maar laten we het hier maar niet over hebben... daar is dit topic niet voor...
quote:Is ie al te koop dan??
Op woensdag 4 februari 2004 12:10 schreef stay_fun het volgende:[..]
Nog steeds geen goede reden gevonden om een paar eurootjes neer te leggen........
quote:Kane is Dinand en Dinand is Kane. Hij ontslaat niet voor niets elk half jaar zijn bandleden.
Op woensdag 4 februari 2004 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Misschien heel suf, maar kan de topic-titel aangepast worden. Het is geen single van Kane, dit is echt een eenmans actie van Dinand.
quote:Was in Vegas, hun echte namen werden genoemd en of ze wilden trouwen. En dat wilden ze wel.
Op woensdag 4 februari 2004 12:15 schreef twentemeisje het volgende:
Kan iemand het trouwfragment beschrijven?
quote:Of je reageert niet.
Op woensdag 4 februari 2004 12:15 schreef Harry_Sack het volgende:
Pff, dood is dood (life is life)
quote:Sorry, absoluut ongepast, maar
Op woensdag 4 februari 2004 12:14 schreef SunChaser het volgende:[..]
Kane is Dinand en Dinand is Kane. Hij ontslaat niet voor niets elk half jaar zijn bandleden.
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 04-02-2004 12:17]
quote:Wat een lul ben jij
Pff, dood is dood (life is life)
quote:dank je wel, Ik doe m'n best.
Op woensdag 4 februari 2004 12:17 schreef Ymke het volgende:[..]
Wat een lul ben jij
Ik vind het absurd dat alles uitgemolken moet worden. Het is te ongeloofwaardig dat het iemand ook maar een reet kan schelen dat een of ander GTST sterretje zoveel fans heeft na haar dood.
Voor haar vrienden / kennissen en familie is het een ander verhaal, maar daar pers je geen liedje voor.
quote:het woord 'respect' ken je zeker niet?
=domme opmerking=
quote:het is opgenomen op 30 januari werd vermeld op 3FM, en zij was op 29 januari gestorven.. dus 1 dag erna, hup de studio in
Op woensdag 4 februari 2004 12:07 schreef JaWi het volgende:
Wat een prestatie om gelijk een single uit te brengen, als je vriending een week geleden is overleden ofzo
Had ie hem al klaar liggen ofzo
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:21 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
het woord 'respect' ken je zeker niet?
En ik vind dit nummer een mooi gebaar, de tekst gaf me kippenvel.
Of je nu van Kane houdt of niet (ikzelf vind er geen zak aan) doet nu even helemaal niet ter zake.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokay op 04-02-2004 12:34]
quote:Ze wisten al heel lang dat ze zou sterven, dus misschien was het nummer al twee maanden af? Kweet niet.
Op woensdag 4 februari 2004 12:22 schreef BdR het volgende:[..]
het is opgenomen op 30 januari werd vermeld op 3FM, en zij was op 29 januari gestorven.. dus 1 dag erna, hup de studio in
tja merkwaardig..
quote:Zo klinkt het ook.
Op woensdag 4 februari 2004 12:22 schreef BdR het volgende:dus 1 dag erna, hup de studio in
tja merkwaardig..
quote:Einde discussie
Op woensdag 4 februari 2004 12:30 schreef Tokay het volgende:
Hallooooo!?!
Dinand is een artiest. Het is zijn vak.
Mensen die artistiek zijn uiten hun gevoelens het best via hun creatieve talent.
Kon die gozer goed schilderen of beeldhouwen, dan was hij waarschijnlijk meteen aan een kunstwerk begonnen om zijn verdriet ergen in kwijt te kunnen.
Een dichter was gaan schrijven. Een topkok was zijn keuken in gedoken. Een schrijver was begon aan een verhaal op papier.Of je nu van Kane houdt of niet (ikzelf vind er geen zak aan) doet nu even helemaal niet ter zake.
quote:helemaal niet.
het is opgenomen op 30 januari werd vermeld op 3FM, en zij was op 29 januari gestorven.. dus 1 dag erna, hup de studio in
tja merkwaardig..
quote:heb jij de bootleg al?
Op woensdag 4 februari 2004 12:32 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zo klinkt het ook.
quote:Het proces van verdriet verwerken begint niet een dag nadat je vrouw is overleden lijkt me
Op woensdag 4 februari 2004 12:33 schreef milagro het volgende:[..]
helemaal niet.
ieder heeft zijn eigen manier om verdriet te verwerken en als muziek je ding is is het niet vreemd dat je dat als uitlaatklep hebt.
quote:Een goeie idd! Want er zijn veel mensen die bij dit soort acties roepen:
Op woensdag 4 februari 2004 10:06 schreef ray_nl het volgende:[..]
En kopen, niet downloaden
Maar mooi van Dinand... vond dat Nederland wel heel erg overdreef (hoewel ik wel ff heeeel erg schrok), maar ja net zoals bij iedere overledene is het voor de naasten.. zoals Dinand en kind, niet te beschrijven... of nouhja.. blijkbaar dus wel een beetje.. Maar ben benieuwd heb het niet gehoord, amar zal vast nog wel komen.
quote:Lijkt je dat zo, of spreek je uit eigen ervaring?
Op woensdag 4 februari 2004 12:34 schreef JaWi het volgende:[..]
Het proces van verdriet verwerken begint niet een dag nadat je vrouw is overleden lijkt me
quote:Dat weet ik niet.
Het proces van verdriet verwerken begint niet een dag nadat je vrouw is overleden lijkt me
quote:Ik spreek deels uit ervaring, niet uit eigen ervaring (gelukkig).
Op woensdag 4 februari 2004 12:36 schreef Tokay het volgende:[..]
Lijkt je dat zo, of spreek je uit eigen ervaring?
Heb jij weleens iemand verloren die zo dicht bij je stond?
Zo nee, dan kun jij hier helemaal niets over zeggen, JaWi.
quote:Iedereen heeft zijn eigen manier, zijn eigen moment.
Op woensdag 4 februari 2004 12:39 schreef JaWi het volgende:[..]
Ik spreek deels uit ervaring, niet uit eigen ervaring (gelukkig).
Het lijkt alleen erg snel he
quote:Het lijkt voor JOU erg snel.
Op woensdag 4 februari 2004 12:39 schreef JaWi het volgende:[..]
Ik spreek deels uit ervaring, niet uit eigen ervaring (gelukkig).
Het lijkt alleen erg snel he
quote:Dit was de bootleg
Op woensdag 4 februari 2004 12:33 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
heb jij de bootleg al?
quote:Misschien een manier van Dinand om zijn emoties te uiten en te rouwen om Guusje, zo raar is dat niet, dat zie je ook bij kunstenaars die gaan dan schilderen ofzo. Als mensen dood gaan, ga je echt niet de hele dag janken, dan zoek je ook naar een manier om je verdriet een plaatsje te geven. Voor rouwen gelden geen regels, ieder heeft daar zn eigen manier voor.
tja merkwaardig..
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-02-2004 19:25]
quote:Ja, en voor JOU zijn dit 'loze lul-opmerkingen'.
Op woensdag 4 februari 2004 12:45 schreef Tokay het volgende:[..]
Het lijkt voor JOU erg snel.
Maar jij kunt je dus niet voorstellen hoe het voor Dinand voelt.
Simpelweg omdat jij (gelukkig voor jou) niet in zijn schoenen staat.
Dus kom niet aan met loze lul-opmerkingen als 'goh, wel erg snel he?!'
quote:Ja, zeker als het voor een goed doel is, namelijk de stichting die patienten met dezelfde ziekte als waaraan zij is overleden steunt.
Op woensdag 4 februari 2004 13:01 schreef pro_jeex het volgende:
Belachelijk dat ze altijd iemands dood financieel uitbuiten
Echt belachelijk he, hoe durft ie...
quote:Ook al is het doel goed, het blijft het exploiteren van iemands dood.
Op woensdag 4 februari 2004 13:05 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja, zeker als het voor een goed doel is, namelijk de stichting die patienten met dezelfde ziekte als waaraan zij is overleden steunt.
quote:Denk dat het voor hem meer een emotionele manier van verwerken is, en we kunnen daags na het overlijden van zijn grote liefde geen super werk verwachten helaas. Iedere artiest heeft wel eens een 'mislukt stuk'. Vind de gedachte wel heel mooi dat de opbrengst naar het kanker fonds gaat, Dinand realiseert zich daarmee dat ontzettend veel mensen in zijn positie zich herkennen. Ben benieuwd wat voor clip er bij het liedje gaat komen, die is waarschijnlijk mooier dan het liedje. Maar misschien moeten we het ook wel vaker horen,dat heb je ook wel es.
Op woensdag 4 februari 2004 13:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het niet gek dat ie daags na de dood muziek schrijft om zijn verdriet te verwerken. Ik vind het alleen raar dat niemand zegt, Hey Dinand, dit is mooi voor jezelf, maar voor op single is het niets.
quote:nou, sorry hoor, dat vind ik echt onzin.
Op woensdag 4 februari 2004 13:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ook al is het doel goed, het blijft het exploiteren van iemands dood.
quote:Ja, maar hier kan ik 1000 keer beter mee leven dan de roddelbladen, die er alleen zelf beter van worden.
Haar dood zat er een flinke tijd aan te komen, en ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat ze dit niet samen besproken hebben. Als nabestaanden er achter staan, en zij op deze manier hun steentje willen bijdragen aan de onderzoek naar deze ziekte, heb ik daar respect voor.
quote:Ik wil eigenlijk wel zo'n GTST poppenarmpje, kost dat op de zwarte markt denk je?
Op woensdag 4 februari 2004 12:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dit was de bootleg
quote:Ga eens engels leren.
Op woensdag 4 februari 2004 13:10 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Ik wil eigenlijk wel zo'n GTST poppenarmpje, kost dat op de zwarte markt denk je?
quote:Het blijft uitbuiting van iemands dood. Verder wil ik de afrekening wel even zien hoeveel geld er daar echt heen gaat.
Op woensdag 4 februari 2004 13:05 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja, zeker als het voor een goed doel is, namelijk de stichting die patienten met dezelfde ziekte als waaraan zij is overleden steunt.
quote:Hoezo?
Op woensdag 4 februari 2004 13:09 schreef milagro het volgende:[..]
nou, sorry hoor, dat vind ik echt onzin.
Exploiteren: Uitbuiten of winstgevend maken. Dat is precies wat er gebeurt.
quote:Door dat "exploiteren" worden wel huidige en toekomstige kankerpatiënten gesteund (door onderzoek naar kanker).
quote:het is maar hoe je dat 'winstgevend maken' uitlegt ...
Op woensdag 4 februari 2004 13:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo?
quote:Misschien had ie zo'n single eerder moeten maken voor die stichting, niet nu ze dood is.
Op woensdag 4 februari 2004 13:15 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Door dat "exploiteren" worden wel huidige en toekomstige kankerpatiënten gesteund (door onderzoek naar kanker).
Het was anders geweest als het geld gewoon in de zak van Dinand zou verdwijnen. En dat is duidelijk niet het geval.
Ik zie dit als een gebaar van Dinand om andere kankerpatiënten te steunen en het bieden van een mogelijkheid aan fans van Guusje om dat ook te doen. Een oproep om geld te geven levert nu eenmaal minder op dan wanneer je er een single ofzo voor krijgt.
quote:Als ze dat eerder hadden gedaan, had ze er zelf misschien ook baat bij gehad, maar als het kalf verdronken is, dempt men de put pas.... sad but true...
Op woensdag 4 februari 2004 13:17 schreef pluisje het volgende:
Haar dood wordt "gebruikt" om meer onderzoek te kunnen doen naar de ziekte waaraan ze gestorven is. En als de nabestaanden daar achter staan, en dit graag willen doen...wie zijn wij om ze tegen te houden en/of te veroordelen?
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 04-02-2004 13:19]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-02-2004 19:26]
quote:De opbrengsten gaan naar het Kankerfonds.
Op woensdag 4 februari 2004 13:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo?
Dit is, zeker weten, doorgesproken met Guusje en haar ouders.
Zoals jij het stelt, geef je er een nare bijsmaak aan die toch echt voor jouw rekening is.
quote:De kanker die bij Guusje werd geconstateerd was al in een vergevorderd stadium. Het steunen van de Kankerstichting had weinig (niets) meer geholpen ...
Op woensdag 4 februari 2004 13:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Misschien had ie zo'n single eerder moeten maken voor die stichting, niet nu ze dood is.
quote:Nee, dat doe jij. Exploiteren hoeft niet iets negatiefs te zijn namelijk. Dat jij dat zo uitlegt is voor jouw rekening.
Op woensdag 4 februari 2004 13:20 schreef milagro het volgende:[..]
De opbrengsten gaan naar het Kankerfonds.
Om de aandacht op zich te vestigen heeft Dinand deze single niet nodig, zo is wel gebleken de afgelopen week.Dit is, zeker weten, doorgesproken met Guusje en haar ouders.
Zoals jij het stelt, geef je er een nare bijsmaak aan die toch echt voor jouw rekening is.
Het blijft zo dat haar dood in zekere zin gebruikt wordt om iets te bereiken. Dat is dus een exploitatie er van.
quote:Dat vraag ik me dus af. De tekst verwijst helemaal niet naar de dood of wat dan ook. Het is eigenlijk een heel mooi, klein liefdesliedje die hij misschien al wel eerder had geschreven (en laten horen).
Op woensdag 4 februari 2004 13:17 schreef gekke_sandra het volgende:
Mooi initiatief, had niks anders van Dinand verwacht. Jammer dat ze het nummer zelf nooit heeft kunnen horen.
"one out of a billion became one out of three
if you ever leave me i hope i never wake up
my sweetheart my sweetheart"
quote:precies, dit soort dingen doen me steeds weer denken aan dat stukje van Boudewijn Büch Het Carnaval Der Rouwenden
Op woensdag 4 februari 2004 13:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het niet gek dat ie daags na de dood muziek schrijft om zijn verdriet te verwerken. Ik vind het alleen raar dat niemand zegt, Hey Dinand, dit is mooi voor jezelf, maar voor op single is het niets.
quote:Ik vind het een geweldig nummer!
Op woensdag 4 februari 2004 13:25 schreef Wolk het volgende:
Hier een fragment.
quote:Vidt je het nou echt leuk om te gaan treiteren in een topic als dit?
Op woensdag 4 februari 2004 13:27 schreef Visie het volgende:
Is hij al ergens te downloaden?
quote:Ik hoop het niet.
Op woensdag 4 februari 2004 13:27 schreef Visie het volgende:
Is hij al ergens te downloaden?
quote:maar niet te downloaden.
Op woensdag 4 februari 2004 13:25 schreef Wolk het volgende:
Hier een fragment
quote:Wij zullen het wel nooit eens worden
Op woensdag 4 februari 2004 13:19 schreef Tokay het volgende:[..]
laatste keer offtopic dan...
Ik kan niet discussieren: dat vind JIJ.
Ik blijf het een loze lul-opmerking van je vinden JaWi: dat vind IK.
Einde discussie.Verder wilde ik je altijd nog eens zeggen dat ik je avatar prachtig vind.
Wil je dat van me aannemen?en nu weer inderdaad ontopic!
Gussies Song
Bring in the dancers,
Bring in the clowns.
Bring in the magic in the air,
And I'll sing you a song.
Calling all dancers,
Don't you ever wake up.
My sweetheart,
Sweetheart.
One out of million,
Became one out of three.
One out of thousands in the world,
Became one heart in me.
And if you ever leave me,
I hope I'll never wake up.
Sweetheart,
My sweetheart.
Sweetheart.
Oh, oh, oh,
It's a crazy world,
Everything changes but our love forever stays.
Oh, oh, oh,
It's a crazy world.
So bring in the dancers,
Bring in the clowns.
Oh won't you give me your smile.
And I'm calling you, dreamer
Don't you ever wake up.
Sweetheart,
Sweetheart.
Sweetheart.
Dinand Woesthoff
Voor Guusje Nederhorst 1969-2004
--------
Ik vind het een prachtig nummer
quote:Exploitatie heeft gewoon 'n negatieve lading, zeker in deze context, en als je het woord dan zo bewust gebruikt, neem ik, blijkbaar ten onrechte, aan dat die lading er ook voor jou is.
Op woensdag 4 februari 2004 13:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Nee, dat doe jij. Exploiteren hoeft niet iets negatiefs te zijn namelijk. Dat jij dat zo uitlegt is voor jouw rekening.
Het blijft zo dat haar dood in zekere zin gebruikt wordt om iets te bereiken. Dat is dus een exploitatie er van.
Excuses
quote:Dank je, ik had het gemist...
Op woensdag 4 februari 2004 15:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op diezelfde pagina kun je het hele nummer beluisteren.
Mooi nummer.
quote:Dinand zat in zijn studio wat op z'n gitaar te spelen en neuriede, hmmhmmhmmm...nananaaa...uhmuhhhmm. Plots kwam Guusje binnen. Wat ben je aan het doen, vroeg ze vermoeid. De zware woorden klonken Dinand niet vreemd in de oren. Chemo eiste al een tijd alle beetjes energie die ze had.
Op woensdag 4 februari 2004 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Zou ze het zelf nog gehoord hebben vraag ik me af.
quote:.... doopnamen....
Op woensdag 4 februari 2004 15:46 schreef maikeru het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom er op 538 net gezegd werd dat het stukje bruiloft op het einde van de single uit de bruiloft van Gussje en Dinand kwam, terwijl in het fragment heel erg duidelijk te horen is dat de namen Marco en Barbara genoemd worden ??ik snap het niet helemaal
quote:Marco Frank Ferdinand Woesthof
Wie kan mij vertellen waarom er op 538 net gezegd werd dat het stukje bruiloft op het einde van de single uit de bruiloft van Gussje en Dinand kwam, terwijl in het fragment heel erg duidelijk te horen is dat de namen Marco en Barbara genoemd worden ??ik snap het niet helemaal
quote:Het is ook zo moeilijk he, om even wat te lezen hier,,,,,,,,,
quote:sorry zit op stage en heb dus niet de tijd om alles te lezen, maar bedankt voor de info dat wist ik niet. Wees blij dat ik al zo netjes ben geweest de search te gebruiken
Op woensdag 4 februari 2004 15:49 schreef Ymke het volgende:[..]
Het is ook zo moeilijk he, om even wat te lezen hier,,,,,,,,,
quote:Dan heet je Barbara en dan is je artiestennaam Guusje.
Op woensdag 4 februari 2004 15:49 schreef flugeltje het volgende:
Barbara Augustina Nederhorst
quote:AuGUStina... Ik geloof dat het bij Guusje niet eens een artiestennaam, maar haar roepnaam is.
Op woensdag 4 februari 2004 15:57 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dan heet je Barbara en dan is je artiestennaam Guusje.
![]()
nu is het echt super voor guusje, als ze dat stukje hadden weggelaten was het denk ik een heel mooi algemeen begrafenis nummer geworden
quote:Toch nog iemand die het begrijpt! En of je het nu wel of geen goed nummer vind.... alsof Dinand daar wakker van ligt... hij heeft zijn gevoel omgezet in een nummer en wil daar een goed doel mee steunen! Een prachtig initiatief en zo snel na haar dood vind ik dat ontzettend knap!
Hallooooo!?!
Mensen die artistiek zijn uiten hun gevoelens het best via hun creatieve talent.
Kon die gozer goed schilderen of beeldhouwen, dan was hij waarschijnlijk meteen aan een kunstwerk begonnen om zijn verdriet ergens in kwijt te kunnen.
Een dichter was gaan schrijven. Een topkok was zijn keuken in gedoken. Een schrijver was begonnen aan een verhaal op papier.Of je nu van Kane houdt of niet (ikzelf vind er geen zak aan) doet nu even helemaal niet ter zake.
Overigens vind ik sommige reacties hier echt respectloos. Reageer dan gewoon niet....
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-02-2004 19:29]
quote:Moet zeggen heb het nummer nu 3 x gehoord. En de laatste x net bij TMF met beelden, en ik vind de woorden echt prachtig, hij spreekt t af en toe wat raar uit, maar d'r zit vast een kikker in zn keel van verdriet. Ik vind het een mooi nummer!
Op woensdag 4 februari 2004 13:09 schreef Fidelio het volgende:[..]
Denk dat het voor hem meer een emotionele manier van verwerken is, en we kunnen daags na het overlijden van zijn grote liefde geen super werk verwachten helaas. Iedere artiest heeft wel eens een 'mislukt stuk'. Vind de gedachte wel heel mooi dat de opbrengst naar het kanker fonds gaat, Dinand realiseert zich daarmee dat ontzettend veel mensen in zijn positie zich herkennen. Ben benieuwd wat voor clip er bij het liedje gaat komen, die is waarschijnlijk mooier dan het liedje. Maar misschien moeten we het ook wel vaker horen,dat heb je ook wel es.
quote:Dat laatste stuk vind ik een mooi einde..juist omdat 't het begin was van een lang leven samen..mocht alleen niet zo zijn.
Op woensdag 4 februari 2004 16:16 schreef Cybart het volgende:
heel mooi liedje
maar ik denk dat het nog mooier was geweest als ze het laatste stukje weg hadden gelaten....nu is het echt super voor guusje, als ze dat stukje hadden weggelaten was het denk ik een heel mooi algemeen begrafenis nummer geworden
quote:Toen ze trouwden wisten ze al dat Guusje ziek was....
Op woensdag 4 februari 2004 18:39 schreef milagro het volgende:[..]
Dat laatste stuk vind ik een mooi einde..juist omdat 't het begin was van een lang leven samen..mocht alleen niet zo zijn.
quote:Toen ze trouwden wisten ze toch niet dat de kanker zo uitgezaaid was?
Op woensdag 4 februari 2004 18:41 schreef Sonja27 het volgende:[..]
Toen ze trouwden wisten ze al dat Guusje ziek was....
Off topic: aan het begin van de clip zie je een foto van Guus met Dean, waarop je duidelijk ziet dat ze zo ziek was. Beetje "prednison" hoofd, waarschijnlijk van de behandelingen. Maar mooi was ze nog steeds.
quote:de single is na de dood van guusje in (volgens de radio) een avond geschreven, geloof het ook wel na het verlies van een dierbare zit je natuurlijk vol emoties en dinand uit deze emoties via een nummer... en een mooi nummer !
Op woensdag 4 februari 2004 11:23 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik denk het wel. Ze is nog geen week geleden overleden. En de single is nu al klaar.
quote:Dat is bij iedereen anders, dus daar kun je moeilijk over gaan oordelen.
quote:Dat ben ik helemaal met je eens, als je iemand dierbaar hebt verloren dan ben je heus niet de hele dag aan het janken. Je bent aan het overleven en zoekt een manier om je verdriet een plaats te geven. Vind t soms zo veroordelend over Dinand. Maar volgens mij zijn er nog geen strakke regels voor rouwen gegeven toch? En ik hoop ook niet dat we onze hokjesgeest op Dinand plaatsen, als iemand niet in een hokje past dan zijn het Guusje en Dinand wel. Wees blij dat hij zich niet te pletter zuipt, of is dat wel normaal?
Op woensdag 4 februari 2004 19:24 schreef Seborik het volgende:[..]
Dat is bij iedereen anders, dus daar kun je moeilijk over gaan oordelen.
Voorts heeft Dinant de mogelijkheid om het nummer op te nemen en zijn verdriet van zich af te zingen en doordat hij bekend is het geld voor het goede doel te genereren. Maar, hoeveel mensen zitten/zaten er niet in een vergelijkbare situatie en kunnen geen plaatje uitbrengen als eerbetoon. Wellicht kunnen er een aantal van hen ook niet onverdienstelijk zingen/gitaar spelen, maar hebben NIET de mogelijkheid tot het opnemen en uitbrengen van een liedje???? En als het dan wel zo is dat ze het uitbrengen, geen hond die het koopt....dat ervaar ik dus als een beetje een dubbel gevoel daarbij...
quote:-10 callous
Op woensdag 4 februari 2004 13:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Misschien had ie zo'n single eerder moeten maken voor die stichting, niet nu ze dood is.
V.
quote:Ze hadden toen nog hoop.
Op woensdag 4 februari 2004 18:41 schreef Sonja27 het volgende:[..]
Toen ze trouwden wisten ze al dat Guusje ziek was....
quote:DJIEZUS.... wat is dat voor presentatie
Op woensdag 4 februari 2004 15:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op diezelfde pagina kun je het hele nummer beluisteren.
Tè erg...
V.
quote:Hij is niet de enige die uitspraken van FOK!ers steelt.
Op woensdag 4 februari 2004 19:26 schreef SunChaser het volgende:
Beau van Erven Doorn had trouwens letterlijke citaten in zijn tekst vanavond uit dit topic.
quote:Helemaal eens, Moet je nagaan hoe erg wij nederlanders zijn dat we dus voor onze medemensen zoals zieke of ouderen, moeten inzamelen via dit soort zaken schaam je maar diep nederlanders.
Op woensdag 4 februari 2004 13:15 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Een oproep om geld te geven levert nu eenmaal minder op dan wanneer je er een single ofzo voor krijgt.
quote:Hmmm, zijn genoeg stellen die weten dat ze maar heeeeeeeeel erg kort nog hebben juist trouwen om hun liefde te bezegelen.
Op woensdag 4 februari 2004 20:16 schreef milagro het volgende:[..]
Ze hadden toen nog hoop.
En trouwen is een begin, hoe dan ook
quote:Ja, dat is zo.
Op woensdag 4 februari 2004 20:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hmmm, zijn genoeg stellen die weten dat ze maar heeeeeeeeel erg kort nog hebben juist trouwen om hun liefde te bezegelen.
maar zij hadden toen nog hoop op herstel..
en symbolisch gezien is het huwelijk naast een bezegeling ook een begin.
a) Hij is een muziekant. Muziek betekent veel voor hem. Muziek helpt hem dan bij zijn verdriet. Hij schrijft zijn verdriet een stukje weg. Ik weet het, ik heb het ook geprobeerd in gedichten en daarna voel ik me meestal een stukje beter.
b) Bijna alle fans van Guusje staan te wachten op zo een actie van hem. Zelf ben ik een fan en ik stond vanaf de eerste dag van het afschuwelijke nieuws te wachten op het tribute van Dinand voor Guusje.
Dus mensen, ophouden nu met de stomme beshuldigingen van Dinand en dat hij niet eens tijd neemt om te rouwen maar muziek maken, want dit is zijn manier. Gun het hem nou maar...
Persoonlijk vind ik het liedje zelf niet geweldig. De clip is wel leuk om te zien natuurlijk, al die beelden en foto's van Guusje.
quote:Hoezo kan hij beter? Ik denk niet dat hij het beter kan dan dit nummer. Het moest natuurlijk een klein, lief nummer worden en daarin is hij waanzinnig goed geslaagd. Prachtige text, mooi gezongen en mooi gitaarspel. Al met al een liedje dat exact de juiste snaar raakt.
Op woensdag 4 februari 2004 22:27 schreef Dizer het volgende:
Ik vind het nummer heel erg goed, maar Dinand kan beter.
Trouwens, is de single morgen al uit??
quote:volgende week pas.
Op woensdag 4 februari 2004 22:55 schreef Dizer het volgende:
Trouwens, is de single morgen al uit??
quote:Ja inderdaad!
Hallooooo!?!
Kon die gozer goed schilderen of beeldhouwen, dan was hij waarschijnlijk meteen aan een kunstwerk begonnen om zijn verdriet ergens in kwijt te kunnen.
Een dichter was gaan schrijven. Een topkok was zijn keuken in gedoken. Een schrijver was begonnen aan een verhaal op papier.Of je nu van Kane houdt of niet (ikzelf vind er geen zak aan) doet nu even helemaal niet ter zake.
quote:Onzin! t Geld gaat naar het Kankerfonds!
Op woensdag 4 februari 2004 13:01 schreef pro_jeex het volgende:
Belachelijk dat ze altijd iemands dood financieel uitbuiten
jammer dat sommige mensen hier geen respect hebben,
quote:*mee eensch is
Op woensdag 4 februari 2004 23:47 schreef DaNiToNeS het volgende:
jammer dat sommige mensen hier geen respect hebben,
quote:Sluit de koffer dan en heb respect
Op woensdag 4 februari 2004 23:51 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
*mee eensch is
quote:waarom reageer je zo? als je zelf eens een echt verlies van dichtbij meemaakt zul je niet zo tactloos reageren...
Op woensdag 4 februari 2004 15:46 schreef Rude het volgende:[..]
Dinand zat in zijn studio wat op z'n gitaar te spelen en neuriede, etc... " veel dom geneuzel"
ik had tranen in mijn ogen. mooi of niet mooi, het is zo gemeend, echt en puur en alleen daarom al zo indrukwekkend.
quote:Heb niet het hele topic doorgelezen beste mensen, maar BdR verwoordt met zijn/haar post wel mijn gevoelens.
tja merkwaardig..
Hoe is het mogelijk dat je één dag na de dood van je vrouw de studio induikt om nummer op te nemen wat als commercial voor het KWF dient.
Ik weet wel dat iedereen zijn verdriet op zijn eigen manier verwerkt.
Maar dit begrijp ik niet.
Ik vind het zelfs walgelijk.
J.
quote:Omdat hij ook reageerde op een post waar hij het niet mee eens was?
Op donderdag 5 februari 2004 01:01 schreef evert het volgende:[..]
waarom reageer je zo? als je zelf eens een echt verlies van dichtbij meemaakt zul je niet zo tactloos reageren...
ik had tranen in mijn ogen. mooi of niet mooi, het is zo gemeend, echt en puur en alleen daarom al zo indrukwekkend.
quote:
Hartverscheurend afscheid van Dinands sweetheartGuusjes droom gaat verder
Ik roep jou, mijn dromer. Word maar niet wakker. Lach naar me. Roep de dansers en de clowns, de magie in de lucht, dan zing ik een liedje voor je. Laten we samen in onze droom blijven...
Dinand Woesthoff (31) heeft gisteren in zeer besloten familiekring zijn lieve sweetheart Guusje Woesthoff-Nederhorst begraven. Op de dag die haar 35e verjaardag zou zijn geweest. Toen het lichaam van Guusje aan de grond werd toevertrouwd, was op alle commerciële radio- en tv-stations Gussie´s Song te horen, een cd-single die Dinand een dag nadat Guusje stierf heeft opgenomen.
Ongelooflijk dat hij de kracht heeft opgebracht. Maar hij wilde het. Het is Dinands manier om zijn verdriet toch nog met het massaal meelevende publiek te delen, zeggen de mensen in zijn naaste omgeving.
Zo besloten als alles rond het afscheid van Guusje is geweest, zo openbaar werd het geweldige leed door de vertoning van de zeer persoonlijke clip. In de gisteren herhaalde malen uitgezonden muziekvideo zitten filmfragmenten van Guusje met baby en spelend met de honden. En heel Nederland hoorde Guusje (onder haar eigen naam Barbara) ´I marry you´ zeggen tijdens de huwelijksceremonie met Dinand (eigen naam Marco) in Las Vegas.
Hartverscheurend te bedenken dat zij daar vorig jaar september haar jawoord gaf terwijl ze al wist dat ze zeer ernstig ziek was en wellicht haar zoontje Dean Maddy niet zou zien opgroeien.
Guusjes leven was een droom die ruw werd verstoord kort na de geboorte op 29 juni 2003 van hun zoontje. Guusje wilde borstvoeding geven, maar dat lukte niet. Ziekenhuisonderzoek bracht toen dramatisch nieuws. De jonge mama had uitgezaaide borstkanker. Ingewijden vertellen dat de kanker toen al overal in de lymfeklieren zat en dus lastig was te bestrijden. Guusjes onbezorgde moedergeluk duurde minder dan een week, maar ze besloot optimistisch te gaan vechten voor haar leven.
Ze werd behandeld in het buitenland en deelde haar angsten met zeer weinigen, onder wie Johnny de Mol jr., die haar soms tijdens reizen naar internationale klinieken vergezelde. Johnny keerde afgelopen weekend halsoverkop terug uit Thailand waar hij op reis was met vader John de Mol.
Guusje stierf toch nog onverwacht, de artsen hadden haar twee weken geleden nog drie maanden gegeven. Een paar dagen voor haar dood werd ze echter opeens niet lekker. Het ademhalen ging zwaar en artsen in het Haagse Bronovo-ziekenhuis constateerden tumoren in haar longen. Dinand nam Guusje toen mee naar huis om omringd door haar geliefden te sterven. Vorige week donderdag, een dag na thuiskomst, kreeg Guusje om half acht ´s ochtends een hartstilstand.
Een rilling van ontzetting ging door Nederland. Niemand kon het nieuws geloven. Beste vriendin Katja Schuurman verliet onmiddellijk Mexico en boezemvriend Johnny nam in tranen het eerste vliegtuig terug uit Thailand om afscheid te nemen.
Johnny is overigens nog steeds niet in staat over zijn rouw te praten. In een rouwadvertentie in de Telegraaf schreef hij wel heel onderkoeld de kern van zijn gevoelens op: Wat was jij een bijzonder mens, zeg.
Ook soapmaatje en steun en toeverlaat Babette van Veen schreef haar verdriet van zich af.
Haar onbezorgde moedergeluk duurde maar enkele dagen
Ben je nou een ster?Of word je eerst een wolkje?
En als je goed je best doet
kom je langzaam hogerop?
Ben je in de buurt?
Of ben je bij je oma,
Of bij al je ouwe katten en je pony en je hond?
Blijf nog maar even hier
In mijn hart en mijn gedachten,
kom even bij me spoken
zweef wat spullen door het huis
Blijf nog maar even hier
dan kan ik er aan wennen
En als het dan wat beter gaat
laat ik je zachtjes gaan.
De wereld leek sinds haar jeugd aan Guusjes voeten te liggen. Geboren en getogen in Haarlem als enige dochter van een dierenarts ging ze na de middelbare school aan het werk in een call centre. Maar dat baantje kon snel worden opgezegd, omdat ze werd ontdekt voor de rol van Roos in Neerlands eerste soap Goede Tijden Slechte Tijden.
Ze stopte pas na negen jaar met Goede Tijden Slechte Tijden en miste zoals ze zelf zei daarna vooral de vriendschap van Babette van Veen en Katja Schuurman uit de kolderieke ´Linda, Roos en Jessica´-periode. Het samen reizen in een busje! Het was 2000 en ze besloot dat jaar rustig te gaan nadenken over de toekomst. Ik heb toen heel wat met de honden over het strand gewandeld.
Guusje was in 2000 nog getrouwd met advocaat en jeugdvriend Sander Dikhoff. Die relatie strandde na drie jaar huwelijk in 2001. Dinand ontmoette ze datzelfde jaar en het was meteen overrompelend raak. Ze stal het hart van de rocker, die volgens hemzelf ´niet te binden was´. Ik geloofde nooit in de ware totdat ik Guus tegenkwam, schrijft Dinand in zijn afscheidsverklaring, Hun droom duurde drieënhalf jaar.
Afscheidssong na zeer besloten ceremonieDinand Woesthoff blijft alleen achter als papa van de 7 maanden oude Dean Maddy. Voor hem heeft hij straks nog een lange brief van mama. Want zo realistisch was Guusje. Er is de laatste maanden ontzettend veel geschreven, gefotografeerd en gefilmd.
Dean. Maddy. Hun zoon heet niet voor niks zo. Zwangere Guusje troostte Dinand begin vorig jaar met het verlies van zijn ex-geliefde en nog altijd goede vriendin Maddy. Ook zij stierf aan kanker. Guus en Dinand besloten Maddy te herdenken door hun kind, of het nu een jongen of een meisje zou zijn, naar haar te vernoemen. Guusje sleepte Dinand door het verdriet over Maddy heen.
Maar wie troost Dinand nu?
quote:Weet je wat ik walgelijk vindt? Dat je (excuses voor het taalgebruik) godver nou nooit eens iets kan doen op je eigen manier hier in NL.
Op donderdag 5 februari 2004 01:35 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Heb niet het hele topic doorgelezen beste mensen, maar BdR verwoordt met zijn/haar post wel mijn gevoelens.
Hoe is het mogelijk dat je één dag na de dood van je vrouw de studio induikt om nummer op te nemen wat als commercial voor het KWF dient.
Ik weet wel dat iedereen zijn verdriet op zijn eigen manier verwerkt.
Maar dit begrijp ik niet.
Ik vind het zelfs walgelijk.
J.
Er staan altijd wel mensen vooraan om te roepen hoe walgelijk of hoeveel ze het er wel niet mee eens zijn! Kots en kostziek wordt ik van mensen als jou! Laat hem dit gewoon op zijn eigen manier doen. Jij hebt daar geen ene reet mee te maken!
Ik maak ook muziek en geloof mij, het is DE manier om dingen te verwerken en los te laten. Shit joh, als je niet weet WAAR je het over hebt, houdt dan gewoon je bek dicht.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:34 schreef OutKast het volgende:[..]
Weet je wat ik walgelijk vindt? Dat je (excuses voor het taalgebruik) godver nou nooit eens iets kan doen op je eigen manier hier in NL.
Er staan altijd wel mensen vooraan om te roepen hoe walgelijk of hoeveel ze het er wel niet mee eens zijn! Kots en kostziek wordt ik van mensen als jou! Laat hem dit gewoon op zijn eigen manier doen. Jij hebt daar geen ene reet mee te maken!
Ik maak ook muziek en geloof mij, het is DE manier om dingen te verwerken en los te laten. Shit joh, als je niet weet WAAR je het over hebt, houdt dan gewoon je bek dicht.
quote:Je verwoordt het wat heftig, maar ik ben het wel met je eens. Er zijn geen regels voor rouwen. En gelukkig zullen die er nooit komen ook. Wees blij dat Dinand zich op deze manier uit en niet een zenuwinzinking nabij is. Ik kan het me goed voorstellen dat Dinand op deze manier zijn verdriet en rouw uit, een mooier eerbetoon aan je grote liefde bestaat er niet. En zoals ook al eerder aangegeven gebeurt dit op nadrukkelijke wens van de nabestaanden, dus ook de ouders van Guusje, die willen er heus geen slaatje uitslaan. Als ze in 2015 60 % van de mensen die kanker krijgt/heeft willen genezen, moet er wel geld zijn voor wetenschappelijk onderzoek. En Dinand en Guusje geven hiermee een goed voorbeeld. En anders stort je je geld gewoon, dit liedje is niet super maar geeft wel weer hoeveel Dinand van Guusje houdt.
Weet je wat ik walgelijk vindt? Dat je (excuses voor het taalgebruik) godver nou nooit eens iets kan doen op je eigen manier hier in NL.
quote:Dit is een discussieforum. Ik gaf mijn persoonlijke mening.
Dat het niet de jouwe is vind ik prima, respecteer ik.
Ik wil mijn mening wel nuanceren. Ik begrijp de manier van Dinand wel, en vind ik ook mooi. Ik begrijp het tijdstip niet.
J.
P.s. Ik weet overigens waar ik het over heb. Tijdens mijn vorige relatie kreeg mijn vriendin kanker. Zij heeft het wel overleefd.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 05-02-2004 11:16]
quote:Ik begrijp uit jouw woorden dat je zegt waar je weet waar je het over hebt. Maar toch er zijn zoveel verschillende mensen in NL, die ieder op hun eigen manier rouwen, de 1 drinkt zichzelf kapot, de ander gebruikt kalmerende middelen, weer een ander jankt de hele dag. Denk je dan niet dat er ook mensen zijn die iets constructiefs met hun verdriet kunnen doen? Dit lijkt mij beter en handiger als vader en rouwende echtgenoot dan voorgaande voorbeelden. Guusje kijkt vast trots toe vanuit een wolkje.
Op donderdag 5 februari 2004 11:09 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Dit is een discussieforum. Ik gaf mijn persoonlijke mening.
En ik weet waar ik het over heb.J.
PS: Gelukkig leeft je vriendin nog! Hoera Kankeronderzoek!
[Dit bericht is gewijzigd door Fidelio op 05-02-2004 11:19]
quote:Het is voor iedereen anders, je kan je eigen ervaringen en manier van verwerken niet als norm nemen.
Ik wil mijn mening wel nuanceren. Ik begrijp de manier van Dinand wel, en vind ik ook mooi. Ik begrijp het tijdstip niet.
J.
P.s. Ik weet overigens waar ik het over heb. Tijdens mijn vorige relatie kreeg mijn vriendin kanker. Zij heeft het wel overleefd.
Je mag niet oordelen over dit soort dingen, je kan niet in zijn hoofd kijken, niet in zijn hart.
quote:Ik ben blij dat je ex-vriendin kanker heeft overleefd.
J.
Dit is inderdaad een discussie forum. Mijn mening hoef je niet te delen en die van Dinand ook niet. Maar enige nuance is zeker wel op zijn plaats hier.
Een pedofiel is walgelijk, maar wat Dinand doet is gewoon zijn manier van omgaan met het verlies van een dierbare. Niets walgelijks aan dus.
quote:Heb je helemaal gelijk in.
Op donderdag 5 februari 2004 11:18 schreef milagro het volgende:[..]
Het is voor iedereen anders, je kan je eigen ervaringen en manier van verwerken niet als norm nemen.
Je mag niet oordelen over dit soort dingen, je kan niet in zijn hoofd kijken, niet in zijn hart.
Maar ik mag mijn mening geven.
J.
zo'n trouwpartijtje hou je toch prive imo en ik vind het schaamteloos om dat op plaat te zetten. Dat het voor een goed doel is doet daar niets aan af.
*maar de lurf_doctor begrijpt ook wel dat zijn mening er weing toe zal doen, dit plaatje zal wel rechtstreeks naar nummer 1 gaan*
quote:Erg he? Dat betekent heel veel geld voor het kankerfonds.....
Op donderdag 5 februari 2004 11:23 schreef lurf_doctor het volgende:
*maar de lurf_doctor begrijpt ook wel dat zijn mening er weing toe zal doen, dit plaatje zal wel rechtstreeks naar nummer 1 gaan*
quote:Ach weer meer geld voor kanker onderzoek!!!
Op donderdag 5 februari 2004 11:23 schreef lurf_doctor het volgende:
Matig plaatje, maar dat eind is helemaalzo'n trouwpartijtje hou je toch prive imo en ik vind het schaamteloos om dat op plaat te zetten. Dat het voor een goed doel is doet daar niets aan af.
quote:Mijn "walgelijk" toevoeging was misschien overdone.
Op donderdag 5 februari 2004 11:21 schreef OutKast het volgende:[..]
Ik ben blij dat je ex-vriendin kanker heeft overleefd.
Dit is inderdaad een discussie forum. Mijn mening hoef je niet te delen en die van Dinand ook niet. Maar enige nuance is zeker wel op zijn plaats hier.
Een pedofiel is walgelijk, maar wat Dinand doet is gewoon zijn manier van omgaan met het verlies van een dierbare. Niets walgelijks aan dus.
Maar het geheel van de single, de clip e.d. nog voor Guusje begraven is, kwam mij zo gepland voor en dat schoot even in het verkeerde keelsgat.
Maar zoals Milagro zei : ik kan niet in Dinand z'n hart en hoofd kijken en was mijn oordeel overhaast.
Let wel : ik vind het nog steeds vreemd. Niet de rouwverwerking, maar het tijdstip.
J.
quote:Ik denk dat het ook met haar 35e jaardag te maken had...
Op donderdag 5 februari 2004 11:27 schreef Juan Zueco het volgende:Let wel : ik vind het nog steeds vreemd. Niet de rouwverwerking, maar het tijdstip.
Ook ik vond het opvallend snel, maar iedereen verwerkt zijn/haar verdriet anders. De een schreeuwt het van de daken, de ander slaat op slot en de derde schrijft een lied voor een goed doel...
Ik vind het hartverscheurend in ieder geval.
V.
quote:Ok stel dat dit het geval was:
Op donderdag 5 februari 2004 11:27 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Mijn "walgelijk" toevoeging was misschien overdone.
Maar het geheel van de single, de clip e.d. nog voor Guusje begraven is, kwam mij zo gepland voor en dat schoot even in het verkeerde keelsgat.
Maar zoals Milagro zei : ik kan niet in Dinand z'n hart en hoofd kijken en was mijn oordeel overhaast.
Let wel : ik vind het nog steeds vreemd. Niet de rouwverwerking, maar het tijdstip.
J.
Ze wisten alletwee dat ze dood zou gaan. Ze had het nummer al gehoord. Ze weten alletwee dat als hij dat nummer uitbrengt op single en met video dat het veel geld op zal brengen. Geld dat ze doneren aan een Kankerstichting.
Hij heeft een de dag haar dood omgenomen. Waarschijnlijk in een home-studio. Omdat hij dan op die manier nog zo vers zijn emotie's voelt en juist daarom het op die dag al opneemt. Omdat hij dan zijn alles aan Guusje geeft.
Maar goed misschien zit ik er wel helemaal naast. Maar jij weet het ook niet...
quote:Don't get me wrong. Kanker is verschikkelijk en ik ben ook donateur van het kankerfonds, maar ik zou graag mijn bijdrage verdubbelen, als ik dit plaatje niet meer zou hoeven horen
Op donderdag 5 februari 2004 11:26 schreef scanman01 het volgende:[..]
Erg he? Dat betekent heel veel geld voor het kankerfonds.....
Het is toch geen kwestie van kiezen in zaken als dit, het is wat je gevoel je ingeeft.
Wie zijn wij om er een oordeel aan te hangen, neem maar aan dat als Guusjes ouders dit niet zagen zitten het niet gedaan was.
quote:Ik niet, want ik vind het een prachtig nummer. Een bijzonder mooie tekst.
Op donderdag 5 februari 2004 11:35 schreef lurf_doctor het volgende:[..]
Don't get me wrong. Kanker is verschikkelijk en ik ben ook donateur van het kankerfonds, maar ik zou graag mijn bijdrage verdubbelen, als ik dit plaatje niet meer zou hoeven horen
quote:precies.
Op donderdag 5 februari 2004 11:35 schreef milagro het volgende:Vergeet ook niet dat wij niet weten wat er de laatste weken zich afgespeeld heeft tussen deze 2 mensen, welke dingen besproken zijn.
Het is zo moeilijk om te weten wat er precies allemaal speelt, en het is veel te makkelijk om er desondanks toch nog over te oordelen.
quote:Da's je goed recht
Op donderdag 5 februari 2004 11:48 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik niet, want ik vind het een prachtig nummer. Een bijzonder mooie tekst.
quote:Dat schijnt dus een feit te zijn ja. Drie weken geleden dachten ze nog dat ze nog ongeveer 3 maanden zou leven. Dat is opeens versneld omdat er dus ook tumoren in de longen bleken te zitten.
Op donderdag 5 februari 2004 11:51 schreef calvobbes het volgende:
precies.
Wie weet had Dinand allang een liedje geschreven, wisten ze allebei al dat het Guusje niet meer lang te leven had.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:55 schreef lurf_doctor het volgende:
Da's je goed recht
(en wellicht tot ziens in het deel 2 topic)
quote:He ja, laten we het nog dramatischer gaan maken!
Op woensdag 4 februari 2004 18:52 schreef Fidelio het volgende:Off topic: aan het begin van de clip zie je een foto van Guus met Dean, waarop je duidelijk ziet dat ze zo ziek was. Beetje "prednison" hoofd, waarschijnlijk van de behandelingen. Maar mooi was ze nog steeds.
Ik denk dat ze hier nog gewoon een lekkere 'zwangerschaps-plofkop' had. En dat bedoel ik niet rot.
Over haar gezichtsuitdrukking valt wel heel veel te zeggen, but then again, het is maar een moment-opname en deze komt de media nu iig wel heel goed uit.
En prednison is een paardemiddel dat bij veel ziektes ingezet wordt, als normale medicatie niet meer aanslaat.
Maar ja, wat doet het er toe..
Over iemand rust gunnen gesproken zeg!
quote:ga er dan zelf ook niet op door
Op donderdag 5 februari 2004 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Het doet er helemaal niets toe, maar ik word zo moe van al die veronderstellingen. Zoals te lezen in het stuk in de telegraaf (die ik voor deze keer wel denk te kunnen geloven) is pas een week na de geboorte de kanker ontdekt en die foto is volgens mij van vlak na de geboorte dus die dikke kop is gewoon van het zwanger zijn en verder niets.Over iemand rust gunnen gesproken zeg!
quote:Het kan natuurlijk inderdaad ook een 'zwangerschaps-plofkop' zijn. Alleen toen ik haar gezicht zag moest ik wel direct denken aan het voorkomen van kankerpatienten. En ik bedoel dat abslouut niet sensationeel oid. Soi ze is ziek en het zij zo, dan zie je er ook niet stralend uit lijkt mij. Prednison kan wel gegeven worden bij kankerbestrijding, maar dat heeft meer te maken met bijverschijnselen. En ik doelde ook meer op andere medicamenten waardoor je een "prednison achtig voorkomen" hebt. Maar ik veronderstel niets, ik moest alleen daar aan denken. Ik sta open voor alle argumenten.
Op donderdag 5 februari 2004 11:57 schreef Brighteyes het volgende:[..]
He ja, laten we het nog dramatischer gaan maken!
Ooit bij stil gestaan dat de meeste vrouwen gewoon heel veel aan komen tijdens een zwangerschap.
Geen idee waar pretnison precies voor dient, maar volgens mij zeker niet als (pijn)bestrijding voor kanker.Ik denk dat ze hier nog gewoon een lekkere 'zwangerschaps-plofkop' had. En dat bedoel ik niet rot.
Over haar gezichtsuitdrukking valt wel heel veel te zeggen, but then again, het is maar een moment-opname en deze komt de media nu iig wel heel goed uit.
En hoezo komt het "de media" goed uit. Ik heb het over de clip die Dinand zelf heeft gemaakt voor Guusje, ik ben niet ervan op de hoogte dat "de media" dit gebruikt. Ik heb het alleen zo bedoeld, dat ik hartsikke verdrietig vind voor de persoon Guusje die dit is overkomen. Niks sensationeels aan hoor.
Verder word ik moe van het gespeculeer over de ziekte van Guusje en hoe ze eruit ziet op bepaalde foto's wat heeft dat speculeren voor zin? Dat stuk uit de Telegraaf is heel mooi en lijkt mij een waar verhaal.
En over de singel die Dinand heeft opgenomen.... Iedereen verwerkt zijn verdriet op zijn eigen manier! Dinand doet dat op deze manier. En belachelijk dat mensen het dan gaan vergelijken met andere songs van Kane. Halloooooooo snappen jullie de bedoeling wel van wat Dinand hiermee wil zeggen? Het gaat hier om zijn gevoel, verdriet, zijn hart.... en hij neemt dat op singel op om er een goed doel mee te steunen. Ik heb hier verschrikkelijk veel bewondering voor! Het jawoord op het eind vind ik zelf ook iets wat hij beter privé had kunnen houden, maar goed hij wil dat zo, dus klaar!
quote:Een beetje Nederlandse artiest neemt dan toch gelijk een duet met Gordon op, kom nou ..
Op donderdag 5 februari 2004 18:53 schreef Sonja27 het volgende:En over de singel die Dinand heeft opgenomen.... Iedereen verwerkt zijn verdriet op zijn eigen manier! Dinand doet dat op deze manier.
quote:Dat zou Guusje niet zo gewild hebben...
Op donderdag 5 februari 2004 18:57 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Een beetje Nederlandse artiest neemt dan toch gelijk een duet met Gordon op, kom nou ..
V.
quote:Ik denk dat je het zo misschien kunt zien; zij was ziek en hij heeft in de tijd die ze nog samen hadden mogelijk álles voor haar gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Op donderdag 5 februari 2004 11:09 schreef Juan Zueco het volgende:Ik begrijp de manier van Dinand wel, en vind ik ook mooi. Ik begrijp het tijdstip niet.
Dan opeens is ze er niet meer, en hij had nog zoveel willen doen voor haar, die onmacht tesamen met het verdriet maakt dat sommige mensen al heel rap gaan zoeken naar 'iets' wat ze kunnen doen, het kan vanalles zijn zolang het maar een gevoel geeft toch nog iets te kunnen doen voor die iemand, hij heeft dit gedaan.
Daarna heeft hij gewerkt aan de clip, om de plaat op de zenders te krijgen etc. het heeft hem misschien door de moeilijkste week van zijn leven door geholpen.
Hij heeft dit niet gedaan als een soort project met als hoofddoel het steunen van een goed doel (imo) maar om nog even het gevoel te hebben toch iets voor haar te kunnen doen.
Ik vind het wel mooi eigenlijk, ik begrijp zijn wanhoop.
quote:Mooi omschreven! Ik denk dat we het zo inderdaad het beste moeten zien!
Op donderdag 5 februari 2004 19:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik denk dat je het zo misschien kunt zien; zij was ziek en hij heeft in de tijd die ze nog samen hadden mogelijk álles voor haar gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag.
Dan opeens is ze er niet meer, en hij had nog zoveel willen doen voor haar, die onmacht tesamen met het verdriet maakt dat sommige mensen al heel rap gaan zoeken naar 'iets' wat ze kunnen doen, het kan vanalles zijn zolang het maar een gevoel geeft toch nog iets te kunnen doen voor die iemand, hij heeft dit gedaan.
Daarna heeft hij gewerkt aan de clip, om de plaat op de zenders te krijgen etc. het heeft hem misschien door de moeilijkste week van zijn leven door geholpen.Hij heeft dit niet gedaan als een soort project met als hoofddoel het steunen van een goed doel (imo) maar om nog even het gevoel te hebben toch iets voor haar te kunnen doen.
quote:En al helemaal als je weet waar de oprengst naartoe gaat. Ik verwacht ook wel dat de single rechtsreeks op #1 binnenkomt.
Op donderdag 5 februari 2004 11:56 schreef scanman01 het volgende:[..]
Vergeleken met alle andere troep in de top 40 verdient dit nummer ook de nummer 1 positie trouwens
quote:Ik vraag mezelf al de hele week af waarom dit me toch zoveel doet en waarom ik het maar niet uit mijn hoofd krijg. Ik had niet zoveel met Guusje, toch bleef het maar hameren in mijn hoofd.
Op donderdag 5 februari 2004 19:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik denk dat je nu precies verwoord waar ik geen antwoord op had...
[oude posting]
Ik heb me net helemaal te pletter gezocht naar de songtekst van het prachtige nummer van dinand over zijn vrouw...
heb het uiteindelijk toch gevonden op
( Staat ongeveer halverwege links in de pagina onder het kopje [Dinand - Dreamer] er is zelfs de moeite gedaan om het te vertalen in het nederlands)
[/oude posting]
quote:Staat gewoon in dit topic hoor... op pagina 6
Op zaterdag 7 februari 2004 12:02 schreef skippo2000 het volgende:Ik heb me net helemaal te pletter gezocht naar de songtekst van het prachtige nummer van dinand over zijn vrouw...
En in een ander topic ook al gepost:
[afbeelding]
quote:Dat verklaart een boel natuurlijk. Ik vind Kane wel klasse en het nummer van Dinand magistraal!
Op zaterdag 7 februari 2004 14:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik had ook niks verwacht van een nummer van Dinand, want van Kane vind ik tot nu toe ook alles vrij slecht.
quote:Dat hoeft ook helemaal niet! Als je maar wel de bedoeling begrijpt! En dat begrijp je wel gelukkig!
Op zaterdag 7 februari 2004 14:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb het nummer gisteren 2 keer gehoord, en ik vind het helemaal niks. Ik had ook niks verwacht van een nummer van Dinand, want van Kane vind ik tot nu toe ook alles vrij slecht.
Wel mooi dat de opbrengst naar het Koningin Wilhelmine Fonds gaat. Ik geef wel gewoon weer als de collectebus langskomt, want die singel hoef ik niet zo nodig in huis te hebben.
Het nummer komt echt recht uit zijn hart!
quote:Ik had toen ik het hoorde ook niet het idee dat er veel gevoeensl in zittne. Maar ja, wat weet ik van zijn gevoelens? Het leek mij een erg standaard deuntje, en de tekst vond ik ook niet erg persoonlijk overkomen. Nou ja, ik hoop maar dat ze er veel geld mee binnenhalen, en ik kijk bijna geen tmf/mtv/the box en luister geen radio, dus ik zal het niet vaak hoeven horen.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:44 schreef methodmich het volgende:
Ik heb juist het idee dat dit een oud tekstje is dat hij nog had liggen en nu met een ondertiteltje mooi uit kon brengen.... Erg standaardtekstje voor een oprechte tribute, het spijt me zeer.
quote:Da's een mooi voordeel.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
en ik kijk bijna geen tmf/mtv/the box en luister geen radio, dus ik zal het niet vaak hoeven horen.
quote:Fout idee. Denk je echt dat Dinand zoiets zou uitbrengen?
Ik heb juist het idee dat dit een oud tekstje is dat hij nog had liggen en nu met een ondertiteltje mooi uit kon brengen.... Erg standaardtekstje voor een oprechte tribute, het spijt me zeer.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:17 schreef scanman01 het volgende:[..]
Fout idee. Denk je echt dat Dinand zoiets zou uitbrengen?
Ik denk eerder dat jij de tekst totaal niet begrijpt. Maar maakt verder ook niet uit. Het raakt je of het raakt je niet.
Kom op zeg, het is toch een vreselijk standaard tekstje....
quote:Magic in the air, lekker cliché.
Bring in the dancers,
Bring in the clowns.
And I'll sing you a song.
quote:Uiteraard, one out of million of the one of one out of thousands... Hoe dan ook, de ware wordt bezongen.
Calling all dancers,
Don't you ever wake up.My sweetheart,
Sweetheart.One out of million,
Became one out of three.
One out of thousands in the world,
Became one heart in me.
quote:Uiteraard moet er iets tragisch zijn als ze hem ooit verlaat...
And if you ever leave me,
I hope I'll never wake up.
quote:Rare wereld, alleen liefde blijft overeind. Everything changes natuurlijk.
Sweetheart,
My sweetheart.
Sweetheart.Oh, oh, oh,
It's a crazy world,
Everything changes but our love forever stays.
Oh, oh, oh,
It's a crazy world.
quote:Herhaling van zetten.
So bring in the dancers,
Bring in the clowns.
Oh won't you give me your smile.And I'm calling you, dreamer
Don't you ever wake up.Sweetheart,
Sweetheart.Sweetheart.
Aan jou de vraag: waar zit de duidelijke verwijzing naar Dinands eigen oprechte emoties over Guusje? Dat ie oprecht is, wil ik nog wel geloven. Dat de timing hoogst vreemd is, lijkt me duidelijk. Dat de tekst standaard is, ook. Maar goed, wie weet mis ik iets.
quote:Hij doet echter niet mee aan een schrijfwedstrijd. Het gaat er m.i. toch echt om dat hij verwoord wat hij voelt en meestal laten gevoelens zich vertalen in erg eenvoudige woorden of daden. Eenvoud is vaak ook het meest doeltreffend. Minder is meer. Ik denk dat hij nu wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan het maken van een zo toegankelijk mogelijk liedje waarin alles heel vaag gehouden wordt en waar iedereen zich mee kan identificeren.
Wat betreft het publieke van dit alles: net zo goed als dat je bijvoorbeeld wel zou willen schreeuwen van de daken dat je verliefd bent kun je ook willen schreeuwen van de daken dat je iemand voorgoed kwijt bent geraakt van wie je heel erg veel hield. Je wilt immers dat die persoon niet stilletjes via een achterdeurtje 'het podium verlaat' en snel vergeten wordt. Je wilt iedereen laten onthouden wat voor bijzonder mens hij of zij was. En bovendien krijgt je maar één kans om die persoon deze laatste eer te bewijzen. Je wilt niet dat je later denkt: "had ik dat maar gedaan". Ook niet "had ik dat maar niet gedaan" natuurlijk.
Hij heeft de mogelijkheden om het op deze manier te doen en bovendien vind ik gezien het publieke leven dat zij hadden (en de zanger van Kane nog steeds heeft) een vrij voor de hand liggend gebaar.
quote:Je mist kompleet de essentie, ja.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:24 schreef methodmich het volgende:[..]
Kom op zeg, het is toch een vreselijk standaard tekstje....
[..]Magic in the air, lekker cliché.
[..]Uiteraard, one out of million of the one of one out of thousands... Hoe dan ook, de ware wordt bezongen.
[..]Uiteraard moet er iets tragisch zijn als ze hem ooit verlaat...
[..]Rare wereld, alleen liefde blijft overeind. Everything changes natuurlijk.
[..]Herhaling van zetten.
Aan jou de vraag: waar zit de duidelijke verwijzing naar Dinands eigen oprechte emoties over Guusje? Dat ie oprecht is, wil ik nog wel geloven. Dat de timing hoogst vreemd is, lijkt me duidelijk. Dat de tekst standaard is, ook. Maar goed, wie weet mis ik iets.
quote:'t in ieder geval eindelijk weer eens een oprecht nummer
Op donderdag 5 februari 2004 11:56 schreef scanman01 het volgende:[..]
Vergeleken met alle andere troep in de top 40 verdient dit nummer ook de nummer 1 positie trouwens
al had die vibrafoon van mij niet gehoeven
quote:Waar zit die dan? Kijk als je alleen maar Top 40 luistert, kan ik me voorstellen dat je dit een vreselijk mooie tekst vind. Maar Dinand heeft 50 jaar rock-clichés aan elkaar geplakt tot deze emotieloze janboel....
Op zaterdag 7 februari 2004 17:44 schreef milagro het volgende:[..]
Je mist kompleet de essentie, ja.
Dat is wel duidelijk.
Hoe durven jullie te oordelen over zijn gevoelens, dat hij dat liedje te snel na haar dood heeft geschreven, dat het exploitatie is
Muziek schrijven is inderdaad zijn manier om zijn gevoelens te uiten. Toen een van mijn beste vrienden overleed, ben ik meteen dezelfde dag een brief aan hem gaan schrijven, deze heb ik in de kerk voorgelezen (op het moment van schrijven wist ik nog niet dat ik dat ging doen). Maar ik had gewoon behoefte om dat te doen, een epistel van anderhalf A4 had ik ook in minder dan tien minuten uit mijn mouw geschud. Omdat dat mijn gevoelens waren! En zo zal dat bij Dinand ook zijn.
Walgelijk dat oordelen over hoe iemand rouwt. Het is nooit goed. Toen ik na drie weken nog treurde om mijn vriend kreeg ik van mensen te horen dat het nu maar eens afgelopen moest zijn! En Dinand zal dadelijk vast te horen krijgen dat hij te vroeg is begonnen met optreden of zo. Alsof zijn liefde niet oprecht is...........
quote:En nu doet je het weer
Op zaterdag 7 februari 2004 17:48 schreef methodmich het volgende:[..]
Waar zit die dan? Kijk als je alleen maar Top 40 luistert, kan ik me voorstellen dat je dit een vreselijk mooie tekst vind. Maar Dinand heeft 50 jaar rock-clichés aan elkaar geplakt tot deze emotieloze janboel....
De essentie is neit of de tekst van een hoogstaande kwaliteit is, de essentie is niet of de zinnen kloppen, de muziek origineel is, de essentie is dat een man die net zijn vrouw en moeder van zijn zoontje verloren heeft, zijn gevoelens heeft vertaald in de taal die hij het beste spreekt, de muziek.
Het gaat er niet om of JIJ het mooi vindt, of het een edison waard is.
Zolang jij dat niet snapt en blijft doormekkeren over afgezaagde rifjes, toonladders en clichéteksten begrijp je er dus geen HOL van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |