abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16840931
...nu hebben we vast twee keer een deel 30 Maarrrrrr: we gaan er weer voor! en het moet natuurlijk geen kinderen zijn, maar geboorte.....
TADAAAAAAAAAAAAA!!!

A.s. papa's en mama's:

Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 30

22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus: Anitra
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

We hadden het over de gouden gids en ID's ....

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 06-02-2004 20:46]

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_16841099
Ik spring even uit lurkstand.

Uit het vorig topic bleek dat de kinderen nu ook met foto's in paspoort moeten zitten. Is dat nieuw? Wij heb een dochter van 13 en zoon van bijna 10. Ze staan allebei bij ons in het paspoort. Zowel bij vader als bij mij. Maar er hoefden geen pasfoto's bij. Paspoort is nu 4 jaar oud.
Enige wat ze aan de grens wel eens doen (Duitsland, Polen, Tsjechie) is de namen van de kids hardop roepen. En kijken of de kids reageren.
Dan kan ik me er vast op voorbereiden volgend jaar. En voor de oudste misschien wel een eigen paspoort laten doen.

dinsdag 3 februari 2004 @ 10:02:28 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841103
Psst Catoot, er moet nog een linkje bij naar het vorige topic en als je de eerste post van het vorige topic quote dan zie je ook meteen hoe je de rooie vermeldingen maakt
pi_16841123
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, errug grappig, een paspoort is vijf jaar geldig, een baby verandert elke vijf uur... na een jaar moet je het kindje dus herkennen aan zijn of haar babyfoto, lekker makkelijk
Ja eigenlijk best raar.
Vroeger toen ik bij mijn moeder in het paspoort stond , stond er nog geen foto in van mij.
Ik zal eens navraag gaan doen tzt bij het gemeentehuis.
Maar ja in mijn geval is het toch wel handig om de kleine bijgeschreven te hebben , 20km van de Duitse grens is natuurlijk heel weinig.....
De kosten van een ID kaart ligt heel dicht bij die van een paspoort dus dan is de keuze snel gemaakt als die kleine ook een ID moet hebben....
Een paspoort!
pi_16841134
Funnie ik heb geen idee!

Brighteyes, ik heb geen idee!

(ik zal es gaan kijken)

DANYEL EN THIJS
pi_16841158
ha lekker geen vermeldingen in het rood deze keer
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_16841177
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:05 schreef Joene het volgende:
ha lekker geen vermeldingen in het rood deze keer
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:12:00 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841258
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:06 schreef Catootje het volgende:

[..]

Pssst, nou nog effe het linkje veranderen naar deeltje 30
pi_16841341
topic titel iniddels ook aangepast.

je bent er bijna catoot... alleen de link nog

dinsdag 3 februari 2004 @ 10:16:50 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841361
Pfoe, het is een hele 'bevalling' dit, het openen van deeltje 31!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:19:45 #11
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_16842788
http://www.paspoortinformatie.com/nl/

Het klopt inderdaad. Maar ik lees nergens of ons paspoort nu dan nog geldig is of niet. Maar neem aan van wel.

Thnx, nu weet ik dat. Is wel zo handig

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:23:40 #12
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16842882
Ok, dus we moeten:
1: naar het gemeentehuis, en allebei ons paspoort meenemen
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de baby

Toch?

* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:27:50 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16842958
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de baby

Toch?

* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren

Als je naar het gemeentehuis gaat voor de erkenning leggen ze wel precies uit hoe het met de rechtbank zit... Tenminste bij ons wel. Gewoon even vragen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:29:56 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16843012
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:

Toch?

Ben toevallig net vanochtend geweest om baby te erkennen (daar ging het toch over?). Je moet alleen beiden je paspoort meenemen. Brief aan rechtbank kan pas na de geboorte van de baby.

Maar omdat wij kort na de bevalling willen trouwen doen wij dat laatste niet.

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:35:33 #15
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16843144
Ah ok, dus gewoon naar het gemeentehuis, en dan iig nog even wachten tot het kind er is. Dat moet lukken
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:37:20 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16843182
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:35 schreef pluisje het volgende:
Ah ok, dus gewoon naar het gemeentehuis, en dan iig nog even wachten tot het kind er is. Dat moet lukken
Ja, wij kregen een folder mee over de ouderschapsrechten e.d. Wat dat inhoudt en hoe je het moet aanvragen. Komt allemaal goed dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 11:38:02 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16843199
Als je nu een nieuw paspoort neemt, en je kind bij wilt laten schrijven, moet je twee pasfoto's van je kind inleveren en komt je kind op een aparte bladzijde met zijn foto en gegevens.
En even 17 euro dokken, voorheen was dat 11 gulden!

Zo staat er bij mij dus een fotootje van een Christan van ruim een jaar in, waarin je nauwelijks meer de Christan van ruim 3 herkent Ik heb trouwens al een paar keer meegemaakt dat ik Christan in zijn buggy moest vertonen aan een douaneambtenaar, zowel in Turkije als in Nederland

Tip: als je foto's laat maken, zoek dan een fotograaf die ze digitaal maakt. Dan schieten ze net zo lang plaatjes tot ze een goede hebben. Christan staat er weliswaar op met een afgezakte band van zijn tuinbroekje, maar zijn hoofd staat er volgens de voorschriften op En dat in slechts 4 pogingen.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:39:19 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16843228
Ik schreef gisteren geloof ik dat je 3 maanden van te voren het een en ander moest opahlen bij de rechtbank. Nu weet ik weer waarom dat was Dat was ivm dat curateleregister. Dat neemt een paar weken in beslag. Dat geldt dus alleen als je het zo snel mogelijk geregeld wil hebben na de geboorte
pi_16844633
Ik heb vorige week precies dezelfde keuze moeten maken met ID-kaarten en paspoorten. Mijn paspoort was nog wel even geldig, maar de ID-kaart van mn man was inmiddels verlopen. Mijn man kiest nu maar weer voor een paspoort, met tegelijkertijd bijschrijving van dochter. En ik schrijf haar ook bij. Het is namelijk handiger om het kind in beide paspoorten te melden, want als een van de ouders bijvoorbeeld wat gebeurt, kan het kind hoe dan ook met de andere ouder altijd mee terug naar huis. Zowel paspoort als een Id-kaart is 5 jaar geldig, dus of je nou je baby met foto in je paspoort hebt of op zijn/haar eigen ID-kaart, maakt geen verschil. Ik hoefde maar twee foto`s te hebben, 1 inleveren voor paspoort man en 1 voor eigen paspoort. En inderdaad bij aanvraag je partner en kind mee. En ieder ouder moet zijn of haar eigen paspoort/ID -kaart ophalen!
The waves you made will always be
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:37:15 #20
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_16844659
In mijn paspoort staat Jelle nog gewoon bijgeschreven zonder foto, toen Lisa er vorig jaar ook moest worden bijgeschreven moest dat met pasfoto. Ik heb nu dus een paspoort met 1 kind erin met foto en 1 kind zonder foto. Dit om het allemaal lekker duidelijk te houden.......
de grote zus van pluisje
pi_16844844
Mijn vriend vond dat ook al raar. Een foto????
Hahaha... ach zal wel goed komen , maak me er niet te druk om hoor , zeker nu ik heb gelezen hoe het in zijn werk gaat.
Aangezien een ID kart een paar euro goedkoper is dan een paspoort en dan nog wat extra voor de bijschrijving , is de keus toch makkelijk en het gemeentehuis zal vast wel helpen.
En over dat erkennen he?
Moet je dat al doen als je nog zwanger bent? Kan dat niet gewoon als de kleine is geboren?
Of ben ik nou moeilijk aan het doen , hahaha?
Ik dacht altijd het is een kwestie dat de vader het kind gaat aangeven op het gemeentehuis en klaar is het.
Maar dat schijnt allemaal dus niet zo te zijn....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 13:29:06 #22
13151 crew  Rewimo
pi_16846040
Aangeven is niet hetzelfde als erkennen, Xanthe. Erkennen moet apart gebeuren. In principe kan iedereen die bij de geboorte was, een kind aangeven (ook een arts of vk dus). Maar voor erkenning is de toestemming van de moeder nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:40:31 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16846334
Xanthe, je mag ook erkennen tijdens het aangeven van je kind, maar dat is niet handig, want de moeder moet aanwezig zijn bij de erkenning. En als jij net bevallen bent heb je geen zin om naar een gemeentehuis te gaan en als je een keizersnede hebt gehad is het zelfs onmogelijk. Om die reden regelt bijna iedereen de erkenning voor de geboorte.
Wat betreft het curateleregister. Bij Katja had ik die al binnen een week terug en bij Job binnen twee weken. Voor Katja had ik dat ook allemaal al voor de geboorte gedaan, maar bij Job heb ik alles met betrekking tot het ouderlijk gezag pas na de geboorte gedaan.

Wij wilden trouwens volgende week even een weekje ertussen uit. Ik heb in het weekend allemaal reisgidsen gehaald en we hadden al iets in Duitsland uitgezocht, toen ik er ineens achter kwam dat we Job nog niet hebben bij laten schrijven in onze paspoorten . Nu gaan we dus naar Drenthe . Ik wil toch ook niet het risico lopen als kindersmokkelaar te worden aangehouden .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:43:46 #24
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16846446
Inderdaad, alleen als je ongehuwd bent, dan wordt het aangeraden om voor de geboorte al naar het gemeentehuis te gaan, waarbij de vader het ongeboren kind erkent, en de moeder toestemming geeft dat de vader het kind na de geboorte aan mag geven. Tevens kun je dan de achternaam geloof ik al vast laten leggen.

Doe je dat niet, dan moet je na de geboorte zelf naar het gemeentehuis. Anders krijgt het kind namelijk automatisch de achternaam van de moeder. Je moet als moeder dus toestemming geven dat de vader het kind aan mag geven, en het kind zijn achternaam krijgt. Dat kan ook na de geboorte...maar of je daar nou binnen 3 dagen na een zware bevalling zin in hebt?

Dus daarom raden ze aan om dat voor de geboorte al te regelen

pi_16848325
Das duidelijk , nou dan moeten we dat tzt maar eens gaan regelen.
Zitten daar ook kosten aan vast?
Bedoel voor niks gaat de zon op en voor elk stom papiertje moet je tegenwoordig toch wel betalen.

Over het curatele , hoe zit dat?
Dat is toch als je onder curatele zou staan?
Dat is niet zo bij ons , maar ik vind het toch wel fijn om dit soort vragen beantwoord te hebben en niets straks misschien ineens voor verassingen kom te staan.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:55:32 #26
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16848547
Ja, dat van die curatele is een formaliteit, men checkt of je onder cura tele staat en that's it.

Geen idee wat de kosten zijn eigenlijk verder.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:57:51 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16848634
Ik heb iig wel altijd begrepen dat je het beter voor de bevalling kan regelen, want als er iets ernstigs met de moeder gebeurt tijdens de bevalling dan is er niets meer te regelen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:03:53 #28
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16848822
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb iig wel altijd begrepen dat je het beter voor de bevalling kan regelen, want als er iets ernstigs met de moeder gebeurt tijdens de bevalling dan is er niets meer te regelen.
Dat geldt voor het erkennen ja, ouderschapsrechten aanvragen (voogdij), kan pas na de bevalling. Maar ik vroeg het vandaag toevallig nog op het gemeentehuis. Het kindje is erkend door de vader, dus in principe krijgt hij ook de kleine als eerste toegewezen door de rechter bij overlijden van de moeder. Alleen als je familie moeilijk gaat doen dan heb je dus een probleem.

Je kunt dus misschien wel alvast iets op laten stellen bij een notaris of zo (denk ik) als je je familie niet vertrouwt.

Maar het erkennen is wel zo handig vóór de bevalling want anders moet je net zoals ik, drie dagen na de bevalling bibberend in het gemeentehuis staan om je kind bij het aangeven alsnog te laten erkennen.

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:16:07 #29
37150 livelink
pi_16849214
Erkenning kost niks (alleen een telefoontje om een afspraak te maken bij de gemeente). Aantekening uit het register van curatele kost niks (alleen postzegel voor het opsturen van het verzoek). Aanvraag ouderlijk gezag kost je drie keer een uittreksel uit het bevolkingsregister. Voor de kosten hoef je het dus niet te laten .

Ik heb inderdaad ook begrepen dat de rechter bij overlijden van de moeder het kind bijna altijd toewijst aan de vader, ook als het gezag niet geregeld is. Het ouderlijk gezag is juist handig voor als de ouders onderling een bepaald conflict hebben over het kind. Dan heeft de vader ook nog wat te zeggen.

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:32:00 #30
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16849814
Die uittreksels uit het geboorteregister, moet je die van kind, papa en mama hebben?
En die moet je dan toch opvragen bij de gemeente waar je geboren bent?

Dat worden dan 3 verschillende gemeentes

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:40:32 #31
37150 livelink
pi_16850117
Nee, het is niet uit het geboorteregister, maar uit het bevolkingsregister. Je kunt het dus aanvragen in de gemeente waar je woont. En die van de baby krijg je meteen bij de aangifte mee (tegen betaling)
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:44:30 #32
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16850263
Oooh, ja, dat is waar, dat zijn 2 verschillende dingen

Wel handig om te weten, dan vragen (kopen...) we die gelijk als we er toch zijn om het ongeboren kind te laten erkennen, je kan ze maar vast in huis hebben

Nou, ik heb het iig op een rijtje, da's weer een zorg minder

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:50:52 #33
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16850482
Die dingen zijn 10 euro per uittreksel, laat je dus nog even goed informeren in je eigen gemeete, zodat je zeker weten het goede hebt. Anders is het best zuur geld
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:56:42 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16850673
Mooi, ik word weer flink wat wijzer hier.

Ook wij zijn niet getrouwd en gaan niet trouwen voordat dit kindje er is. Dus dit is alles?
Hoe zit dat dan met samenlevingscontracten enzo? Dat moest toch ook, hoorde ik? Of is dat gewoon handig, vinden sommigen?
En met verzekeringen voor het kindje, is daar nog belangrijke info over?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_16850766
Bij ons samenlevingscontract hebben we een testament laten opmaken. Wat ik altijd begreep is dat je de notaris alleen maar hoeft te laten weten dat je een kind krijgt/hebt gekregen en dan is het automatisch zo geregeld dat je kind erfgenaam wordt...
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:02:07 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16850843
Maar: wij hebben samen een huis gekocht ZONDER ook een samenlevingscontract op te stellen. Dat vinden en vonden we niet nodig. Moet het als je een kindje krijgt?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_16850879
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:02 schreef Sugar het volgende:
Maar: wij hebben samen een huis gekocht ZONDER ook een samenlevingscontract op te stellen. Dat vinden en vonden we niet nodig. Moet het als je een kindje krijgt?
Naaaaahh, moet, moet....weet ik niet: volgens mij als je de erkennind ed geregeld hebt is alels klip en klaar in principe.
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:05:57 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16850973
Mooi!
Klip en klaar klinkt goed!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:06:46 #39
37150 livelink
pi_16850999
Sugar, verzekeringen ben ik ook niet zo in thuis. Ik heb voor Job en Katja in ieder geval een ziektekostenverzekering geregeld en op de uitvaartpolis erbij laten zetten. Verder meen ik dat de Aansprakelijkheidsverzekering moet worden aangepast, maar dat hebben we voor Job nog niet gedaan. Ik was van plan om een keer een verzekeringsagent te bellen om dat eens allemaal te bespreken.

Samenlevingscontract met testament hadden wij geregeld toen we het huis kochten, maar we hebben er absoluut niet bij nagedacht om aan de notaris door te geven dat we inmiddels kinderen hebben. Notaris moet ik dus ook maar eens gaan bellen.

Verder hebben wij dus ook nog niks geregeld met betrekking tot de voogdij, maar daar gaan we ook maar eens zo langzamerhand over nadenken.

dinsdag 3 februari 2004 @ 16:08:53 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16851067
Ja, maar een testament is toch ook wel prettig om te hebben hoor. Anders zou alles van jouw vriend naar zijn familie gaan en sta jij straks, samen met je kindje met lege handen.
Bijvoorbeeld bij dingen als partnerpensioen etc. daar willen ze toch wel vaak een samenlevingscontract voor zien voordat ze jou daarvoor in aanmerking laten komen bij zijn pensioen.

Kijk, het zijn geen dingen waar je nu over na wil denken, maar je kan het maar beter nu regelen want als het ooit aan de orde is, dan wil je er al helemaaaaal niet over denken.

pi_16851469
Poe, wat een gedoe nog zeg, als je niet getrouwd bent met erkennen en zo
Ben blij dat ik dat ik gewoon getrouwd ben
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:27 schreef Xanthe het volgende:
Enne piglet ik vind je maar een smokkelaar hoor! 7,5
Haha
Haha, met 0,5 bedoel ik dus een half hè? En aangezien zaterdag dag 1 was van deze week vind ik dat ik toch wel al bijna op een half zit (ok, het is wat ruim genomen, maar je moet jezelf af en toe wat moed inpraten )

O, ja heb vanochtend EINDELIJK naar de vk kunnen bellen om een afspraak te maken.
Het wordt 3 maart .
Ok, dat duurt dus nog precies een hele maand (gelukkig is het wel de kortste maand v/h jaar ), maar toch. Het is weer iets om naar toe te leven.
Als alles dan in orde is, ga ik het daarna aan de rest van de wereld vertellen!

dinsdag 3 februari 2004 @ 16:22:33 #42
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16851568
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:20 schreef piglet het volgende:
Als alles dan in orde is, ga ik het daarna aan de rest van de wereld vertellen!
En ga je al die mensen dan net als Sugar ook persoonlijk opzoeken?
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:24:39 #43
37150 livelink
pi_16851673
Toch zijn de meeste mensen die gaan trouwen wel bijna een jaar bezig met alles te regelen (wat ik zo om me heen zie). We lullen er nu wel veel over, maar uiteindelijk stelt het hele erkennen en gezag aanvragen niks voor.
pi_16851763
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:22 schreef pluisje het volgende:En ga je al die mensen dan net als Sugar ook persoonlijk opzoeken?
Hahaha, de hele belangrijke mensen weten het al. De rest zal het ws via de telefoon moeten horen (of nog langer moeten wachten op het nieuws want die wonen wel heel erg verspreid door het land ).
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:30:42 #45
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16851929
Als je het heel de wereld wil laten weten, zou ik vast gaan sparen om de telefoonrekening te betalen

Maar goed, nog een maandje volhouden, en dan wordt het opeens allemaal zo "echt" als je bij de VK bent geweest

dinsdag 3 februari 2004 @ 16:31:00 #46
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16851937
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:22 schreef pluisje het volgende:
En ga je al die mensen dan net als Sugar ook persoonlijk opzoeken?

Zeg, word ik hier nou in de zeik gezet?!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 16:31:31 #47
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16851956
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:31 schreef Sugar het volgende:

[..]

Zeg, word ik hier nou in de zeik gezet?!

pi_16851985
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:24 schreef livelink het volgende:
Toch zijn de meeste mensen die gaan trouwen wel bijna een jaar bezig met alles te regelen (wat ik zo om me heen zie). We lullen er nu wel veel over, maar uiteindelijk stelt het hele erkennen en gezag aanvragen niks voor.
Tuurlijk, met trouwen ben je ook wel even bezig (al hoeft dat niet natuurlijk, ik ken ook mensen die een spijkerbroek op een maandagochtend langs het gemeentehuis zijn geweest.
Lijkt mij persoonlijk niks ).
Ik bedoel eigenlijk ook dat ik erg blij ben dat ik al getrouwd ben en daarom nu niet dit soort dingen hoef te regelen. Het is waarschijnlijk lang niet zo ingewikkeld als het allemaal klinkt, maar ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik daar even niet aan hoef te denken

Kan ik me weer even rustig concentreren op kinderkamertjes, geboortekaartjes, namen, etc. Gelukkig heb ik nog bijna 8 maanden de tijd om alles op orde te krijgen

pi_16852022
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:24 schreef livelink het volgende:
Ik krijg voorlopig wel nog geen kinderen, maar we hadden eigenlijk ook nog niets geregeld. In augustus ben ik getrouwd. en dat kan ook een kwestie zijn van binnen een paar weken, ligt er aan wat je wilt. Met pinksteren besloten we te gaan trouwen, 2 juli gingen we in ondertrouw en 12 augustus zijn we gratis getrouwd. Het heeft ons maar iets van 50 euro gekost.

Nu zijn we tenminste elkaars erfgenaam, pensioenen goed geregeld en als er kinderen komen is het ook net zo makkelijk.

Wat dat betreft heeft het weinig te betekenen.

pi_16852581
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:30 schreef pluisje het volgende:
Als je het heel de wereld wil laten weten, zou ik vast gaan sparen om de telefoonrekening te betalen

Maar goed, nog een maandje volhouden, en dan wordt het opeens allemaal zo "echt" als je bij de VK bent geweest

ik ga natuurlijk bij wijze van spreken de hele wereld bellen.
Maar wat zal ik blij zijn als we weer een maandje verder zijn en het hopelijk allemaal nog goed gaat en ik het er tenminste met iedereen over mag hebben...
  dinsdag 3 februari 2004 @ 17:10:35 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_16853396
Hier was 't trouwen ook binnen drie weken geregeld.. En 't is een hele mooie dag geworden met alles er op en eraan en veel tranen van emotie en ook heel veel gelachen.
Het kan heel snel.. (bij ons ging 't zo snel omdat mijn vader ernstig ziek was en hij de geplande datum niet zou halen)

Ik moet zeggen, al die regeltjes over erkennen enzo.. Ik ben blij dat dat dus allemaal al automatisch geregeld is.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_16853599
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:10 schreef E.T. het volgende:
(bij ons ging 't zo snel omdat mijn vader ernstig ziek was en hij de geplande datum niet zou halen)
[off topic]hier een vergelijkbaar geval. We zouden in het buitenland trouwen en alles was daar geregeld. Toen werd m'n vader ernstig ziek en konden we niet meer ver weg. Gelukkig lukte het ons om binnen 6 weken een bruiloft in NL te regelen...[/off topic]
pi_16854649
Ik weet dat het een beetje oftopic is , maar weet iemand wat het kost asl je een samenlevingscontract afsluit?
Het lijkt mij op zich best verstandig om te hebben.
Nu met de kleine op komst helemaal.
pi_16854766
Nog een ander vraagje he? Ik heb nu een paar keer geprobeerd de VK te bellen , steeds overdag , maar ik krijg niemand te pakken , wanneer is de beste tijd om daar hen te bellen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 17:51:42 #55
13151 crew  Rewimo
pi_16854876
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:48 schreef Xanthe het volgende:
Nog een ander vraagje he? Ik heb nu een paar keer geprobeerd de VK te bellen , steeds overdag , maar ik krijg niemand te pakken , wanneer is de beste tijd om daar hen te bellen?
Krijg je geen bandje? Of staan daar de tijden niet op dat ze "open" zijn?
pi_16854940
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Krijg je geen bandje? Of staan daar de tijden niet op dat ze "open" zijn?

Ja dat ze er om 10 uur is....
Dus ik ga ervan uit dat ze 10 uur in de ochtend bedoelt , maar niks....
En een ander nummer voor spoed.
Maar ik ga toch echt niet s'avonds om 10 uur dat soort dingen regelen als ik dood moe ben.....
  dinsdag 3 februari 2004 @ 17:54:39 #57
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16854954
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:43 schreef Xanthe het volgende:
Ik weet dat het een beetje oftopic is , maar weet iemand wat het kost asl je een samenlevingscontract afsluit?
Met ff snel Googlen kwam ik (ongeveer) ¤300 tegen als prijs. Bij de bieb hebben ze toch folders over samenlevingscontracten? Anders bij de notaris zelf. Gewoon naar binnen lopen en berg foldertjes scoren
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_16855148
Dat is niet niks!
En ik kom nooit in de bieb , als ik een boek wil hebben neemt mijn vriend hem wel mee die heeft een pasje.
Maar ik koop liever mijn boeken , rare tik , maar een boek dat ik gelezen heb moet ik in bezit hebben , dus niet erg handig om dan een boek te lenen in de bieb , vandaar dat ik er dus nooit kom.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 18:02:54 #59
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16855174
Zonder pasje mag je ook de bieb in hoor
pi_16855190
Weet ik maar dan heb ik er niets te zoeken.
Vind het ook geen fijn gebouw , maar straks zal ik er wel vaker komen om boekjes te lenen voor de kleine.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 18:08:29 #61
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16855297
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:03 schreef Xanthe het volgende:
Weet ik maar dan heb ik er niets te zoeken.
Kunt hier foldertje aanvragen...
pi_16856057
Tof dank je! Meteen aangevraagd.
pi_16857292
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 08:42 schreef Xanthe het volgende:
Ik wist het ook niet dat het aangeraden werd om op dezelfde kamer te slapen als de baby , waarom is dat?
Niet dat het een probleem was , waren we toch al van plan.
Wiegendood
Uit onderzoek in Nieuw-Zeeland kwam naar voren dat de aanwezigheid van een volwassene in de kamer waar een zuigeling slaapt, enige bescherming kan bieden tegen wiegendood en dat dit ook geldt wanneer het kind op zijn buik te slapen is gelegd (Scragg, 1996). Mogelijk is een aanwezige volwassene soms in staat tijdig op te merken dat een kind in een ongewenste houding is komen te liggen, dat het kind het te warm heeft of dat er een ander probleem is. Overigens zijn er ook gevallen van wiegendood die zich onopgemerkt hebben voorgedaan, ondanks de aanwezigheid van een competente volwassene. In ons land sliep in 1985/1987 op de leeftijd van 3 maanden 90% van de zuigelingen in het algemeen in een kamer buiten aanwezigheid van de ouders (Engelberts, 1991). Het zal dan ook niet eenvoudig zijn de in Nederland ingeburgerde gewoonte om de baby in een aparte kamer te laten slapen te veranderen in een situatie waarbij ouders en baby hun slaapkamer delen. Het is de vraag of het in één bed slapen van ouders en zuigeling voor het kind extra fysieke veiligheid oplevert. Goede gegevens hierover ontbreken. Wel is het duidelijk, dat dit een riskante situatie is indien de ouders alcohol hebben gebruikt of een slaapmiddel hebben ingenomen (De Jonge, 1992b). Apparaten, die alleen alarmeren als de baby stopt met ademen, zijn niet effectief. Nergens ter wereld is de wiegendoodincidentie gedaald door het gebruik van een dergelijk apparaat.

Bron: Kiddysites.

& lees ook eens Medic Info -- De eerste dagen van de baby: waar slaapt hij?

pi_16858380
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:48 schreef Xanthe het volgende:
Wat vervelend Xanthe! Ik zou het als ik jou was gewoon op een paar verschillende momenten proberen. En anders even langsgaan bij de praktijk (wie weet hangt daar een briefje met 'openingstijden') of evt. naar het noodnummer bellen (al was het alleen maar om te vragen wanneer je het beste kunt bellen voor een afspraak omdat je ze nooit te pakken krijgt...).
En je kunt natuurlijk ook altijd even kijken of er misschien een andere vk in de buurt zit die wel opneemt...
pi_16859699
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:43 schreef Xanthe het volgende:
Het lijkt mij op zich best verstandig om te hebben.
Nu met de kleine op komst helemaal.
Ik zou zeggen, kijk even op www.degoedkoopstenotaris.nl of bel wat notariskantoren af. Kan aardig verschillen!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:39:45 #66
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16861822
zo goedenavond allemaal

heb eindelijk rust.. wat een hoop info te lezen over dat erkennen en voogdij en paspoort en blabla... heel nuttig!

heb vandaag weer de vk gebeld ben weer aan het bloeden, deze keer ging ze er wat beter op in als vorige keer(dat was gisteren) en ze vermoedt toch echt dat het oud bloed is wat eruit komt. ze heeft me naam genoteerd en telnummer (had ik al gegeven) en als ik echt heel helder knalrood bloed heb of klachten moet ik weer terugbellen.

zwanger zijn moet toch leuk zijn? is dat pas na 3 maanden of zo?

moeders voor moeders is verzet naar donderdag,2 dagen afwachten nog of ik wel echt zwanger ben

groetjess martineke

pi_16863259
Het wordt vast nog wel leuk, niemand bloedt negen maanden lang...(maar wat een stress!!)

Ondertussen heb ik het gevoel alsof ik op een te groot paard heb gezeten...

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 3 februari 2004 @ 23:02:37 #68
21170 robbieRdam
pi_16864742
hehe te groot paard? lijkt me niet echt prettig

weltrusten allemaal

woensdag 4 februari 2004 @ 07:57:58 #69
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_16870989
pfff goedemorgen

tis weer zover ik zal weer es niet bloeden. leuk wakker worden zo pff
ik hoopdat het met jullie beter gaat vandaag

groetjes en werkse en zo

martine

woensdag 4 februari 2004 @ 08:20:11 #70
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16871109
Martineke sterkte! Ik hoop voor je dat alles goed is!!

[offtopic]Ik las nog ff dat stukje over kindje bij je op de kamer leggen en veel bij je dragen enzo. Bij de oudste wist ik niet beter dan dat je het na de kraamtijd op het eigen kamertje legde. Veel bij me dragen kwam ook niet echt in mij op, pas later toen ze veel huilde droeg ik haar wel in de draagzak bij me. Ook heeft zij geen borstvoeding gekregen, domweg omdat ze de borst weigerde.

De tweede kreeg borstvoeding en sliep naast me op de kamer, omdat dat gewoon praktisch was met die borstvoeding. Veel bij me dragen deed ik ook niet, maar ze was ook best rustig.

De derde kreeg ook BV, sliep bij me op de slaapkamer en droeg ik, uit praktische overwegingen, veel bij me in een tricot-slen. Oh echt heerlijk was dat.. is iedereen aan te raden:

Als ik de verschillen tussen de kinderen bekijk dan is de eerste heel erg onzeker, gesloten en wat snel huilerig.

De tweede is erg zelfverzekerd en open.

De jongste is het makkelijkst, hij huilde werkelijk nooit in zijn babyjaren, altijd tevreden en rustig, goedlachs enz. Nog steeds is het een heerlijke knuffelkont.

Kan toeval wezen, maar ik zie wel een kern van waarheid in het artikel dat ik las. Met name omdat al is gebleken dat kinderen in niet Westerse culturen veel minder huilen (tenzij er hongersnood heerst )

pi_16871439
Martineke, wat vervelend dat je weer/nog steeds bloedt... Echt balen. Ik hoop dat het snel minder wordt en dat het allemaal goed komt.
Dikke
  woensdag 4 februari 2004 @ 08:56:25 #72
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16871459
Hee Catoot,

poep dat kind er eens uit joh... ik wil je kunnen feliciteren...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_16871474
Hoe gaat het trouwens met Loena en Knorretje? Nog steeds zo misselijk? Of begint er verbetering in te komen?

Ik heb sinds een weekje wel dat heel veel dingen me tegenstaan, maar echt misselijk is het niet te noemen. Kan me dus niet zo goed voorstellen hoe het is voor jullie, maar ik duim wel dat jullie je heel snel beter gaan voelen .

pi_16871509
Zo ik heb nu ook eindelijk eens tijd genoeg om alles te lezen en zelf weer eens te posten. Jemig wat heb ik het druk op kantoor als mijn baas vakantie heeft! De babykamer staat in elkaar inmiddels en het is nu een kwestie van even schoonmaken, kleedje bestellen, matras kopen, klamboe kopen en het kindje kan zo zijn bedje in. Ik moet alleen nog 5,5 maand wachten tot de uitgerekende datum. Waarom mijn kinderkamer dan al in elkaar staat? Omdat we niet zo heel erg groot wonen en de onderdelen door het hele huis stonden en ik daar kriegel van werd besloot mijn man het maar in elkaar te zetten en op Ryan (mijn stiefzoontje) zijn kamer te zetten. Die gaat namelijk dienst doen als babykamer aangezien we Ryan al 7 maanden niet hebben gezien. (zijn moeder, mijn man zijn ex dus, ligt graag dwars). En wanneer hij wel weer een weekendje mag logeren dan is er altijd zo plaats voor hem.

Ik ben misschien heel erg ouderwets in bepaalde dingen maar ik wou altijd getrouwd zijn voor ik uberhaupt aan kinderen wou beginnen. We zijn nu dus ook (vandaag precies) 7 maanden getrouwd. Het scheelt in ieder geval ook een heleboel papierwerk als er wel een baby is en ik ben en blijf een hopeloze romanticus. Mijn huwelijksdag was dan wel in 5 maanden tijd geregeld maar een van de mooiste dagen van mijn leven.

Ik wil ook nog even melden dat de zus van mijn beste vriendin afgelopen maandagavond bevallen is van een dochtertje. Amber Noa en zij is 48 cm groot (of klein) en weegt precies 6 pond. Ik en mijn beste vriendin hadden het overigens erg mis, wij dachten dat zij een jongen zou krijgen.

pi_16871841
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 08:58 schreef piglet het volgende:
Hoe gaat het trouwens met Loena en Knorretje? Nog steeds zo misselijk? Of begint er verbetering in te komen?
het blijft hier wisselvallig, maar wil er niet echt een klaagzang over beginnen, das het niet eens waardig als ik het vergelijk met de vorige keer.

Heb meer last van andere kwaaltjes als duizeligheid, hoofdpijn, obstipatie (het lukt me nog steeds alleen op een zetpil) bloedneuzen etc

pi_16872179
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:20 schreef Knorretje het volgende: het blijft hier wisselvallig, maar wil er niet echt een klaagzang over beginnen, das het niet eens waardig als ik het vergelijk met de vorige keer.

Heb meer last van andere kwaaltjes als duizeligheid, hoofdpijn, obstipatie (het lukt me nog steeds alleen op een zetpil) bloedneuzen etc

Van mij mag je klagen hoor (al snap ik wel dat het de vorige keer allemaal vele malen erger was).
Maar die andere kwaaltjes zijn ook lastig zeg! Duizeligheid en obstipatie heb ik ook. De andere 2 niet.
Sta je wel al onder controle zodat ze je bloeddruk in de gaten kunnen houden en zo? Of misschien dat je bloedarmoede hebt (heb ik vroeger ook erg vaak gehad waardoor ik ook vaak hoofdpijn had en snel duizelig was...).
pi_16872243
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:38 schreef piglet het volgende:
Sta je wel al onder controle zodat ze je bloeddruk in de gaten kunnen houden en zo?
loop onder de gyn mag de 13e weer voor een consult
quote:
Of misschien dat je bloedarmoede hebt (heb ik vroeger ook erg vaak gehad waardoor ik ook vaak hoofdpijn had en snel duizelig was...).
dat heb ik sowieso, altijd. dus dat zal nu zeker wel weer erger zijn.
  woensdag 4 februari 2004 @ 09:52:36 #78
1087 Merisse
broddeltante
pi_16872458
Als ik jullie zo hoor Knorretje en Piglet dan heb ik mazzel.Tot nu toe is mijn enige verschijnsel een ander gevoel in mijn buik. In het begin was het een trekkend gevoel aan de zijkanten (schijnt bandenpijn te zijn) en nu is het meer het gevoel alsof ik een zware bal in mijn buik heb (wat ook eigenlijk zo is). Maar ik vind het eigenlijk wel prettig om dit te voelen want dan heb ik het idee dat alles goed is. Als ik eens een uurtje niets voel maak ik me ook meteen ongerust.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_16872566
Ik heb er sinds een paar dagen een nieuw kwaaltje bij.
Als ik op sta voel ik me ziek , krijg ik het heel erg warm dat ik het gevoel heb koorts te hebben.
Maar als ik tempratuur zit ik voor een mens op normale tempratuur of een ietsje verhoging.
Voor mezelf is het wel een verhoging , ja ik ben geen mens zonder gekheid mijn eigen tempratuur ligt meestal zo rond de 36,3 en de 36,7 nu schommelt mijn tempratuur tussen de 37, en de 37,7.
Maar ik neem aan dat ik het warmer heb door de zwangerschap.
De hele morgen een onbestemd gevoel in mijn buik , niet misselijk , maar ook niet dat ik me happy voel.
Nou ja ik hoop dat dit straks weer minder gaat worden.
s'Avonds is er niets aan de hand , voel ik me wel weer normaal....
pi_16872615
xanthe klopt, tenminste ik zit nu ook rond de 37.4-37.6 standaard ipv 36.2-36.5 en had dat in de vorige zwangerschappen ook
pi_16872663
Maar voelde jij je dan ook echt ziek?
Ik heb echt het gevoel als ik s'morgens op sta dat ik beter terug kan gaan in bed.
Ik kan ook niets in het huishouden doen , want dan word ik nog warmer (niet gemeten maar zo voelt het).
Koken is een crime , omdat er extra warmte vanaf komt.
Ik zit nu in de woonkamer met het raam open en de kachel uit.
Mijn vriend vind me gestoord als die me zo ziet zitten , gelukkig ligt die nog op bed.
  woensdag 4 februari 2004 @ 10:04:42 #82
1087 Merisse
broddeltante
pi_16872671
Xanthe, ik heb het ook warmer (37,2). Inmiddels heb ik gelezen dat dat door het versnelde metabolisme gedurende de zwangerschap komt. YES! eindelijk heb ik die snelle verbranding die ik altijd al heb willen hebben!
  woensdag 4 februari 2004 @ 10:06:05 #83
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16872695
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:04 schreef Merisse het volgende:

YES! eindelijk heb ik die snelle verbranding die ik altijd al heb willen hebben!

En dan wordt je er niet eens dunner van
pi_16872759
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:03 schreef Xanthe het volgende:
Maar voelde jij je dan ook echt ziek?
Ik heb echt het gevoel als ik s'morgens op sta dat ik beter terug kan gaan in bed.
Ik kan ook niets in het huishouden doen , want dan word ik nog warmer (niet gemeten maar zo voelt het).
Koken is een crime , omdat er extra warmte vanaf komt.
Ik zit nu in de woonkamer met het raam open en de kachel uit.
Mijn vriend vind me gestoord als die me zo ziet zitten , gelukkig ligt die nog op bed.
ik voel me s'ochtends sowieso ziek en blijf op bed tot ik me tegen het middaguur me wat beter voel. koken doe ik niet dat resulteerd in kotsen dus dat doen of vrienden of manlief. En het huishouden, tja das hier een verwaarlooszooitje wat ik als ik me beterder voel wel weer eens ga doen

Ben dus niet echt verelijkingsmateriaal voor je..

pi_16872853
Ik had dat dus ook in het begin van de zwangerschap, dat misselijke, het niet kunnen eten en alleen maar water en veel groente en fruit naar binnen kunnen werken. Vlees werd ik al onpasselijk van als ik er aan dacht. Ik ben nu 14 weken zwanger en ik voel me stukken beter, ben niet meer misselijk, eet weer een heleboel dingen waar ik toen niet eens aan wou denken en houdt ook alles binnen. Ik dacht eerst ook dat ik dat negen maanden lang zou hebben. Maar gelukkig gaat het ook weer over.

Het enige waar ik nog steeds last van heb is dat ik soms echt onwijs moe ben en alleen maar wil slapen (zoals nu dus). Maar ik probeer zo veel mogelijk mijn normale ritme aan te houden en ga wel eerder naar bed als ik het niet meer trek. En ik heb constant honger, de hele dag door heb ik trek in voedsel. Maar ik beperk het tot het eten van de normale hoeveelheden alleen verspreid over de dag.

woensdag 4 februari 2004 @ 10:17:02 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16872875
Ik wil nog even echo spammen!

woensdag 4 februari 2004 @ 10:26:15 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16873048
Oe! Ik zie een babieeeeeeeeeee!

Leuk hoor!

pi_16873202
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:10 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ik voel me s'ochtends sowieso ziek en blijf op bed tot ik me tegen het middaguur me wat beter voel. koken doe ik niet dat resulteerd in kotsen dus dat doen of vrienden of manlief. En het huishouden, tja das hier een verwaarlooszooitje wat ik als ik me beterder voel wel weer eens ga doen

Ben dus niet echt verelijkingsmateriaal voor je..

Wel een beetje.
Ik sta op omdat ik niet samen met vriendlief kan blijven liggen s'morgens.
Als ik het bed voor mezelf zou hebben wel , maar dan kan ik z gaan liggen zoals ik me dat wil en nu moet ik me aanpassen.
Ik zal wel moeten koken , maar het gaat me ontzettend moeilijk af , want vriendlief werkt in ploegen en anders zou ik dus de helft van de tijd of niks te eten krijgen (bij de middagdiensten) of pas tegen 21.00/22.00 uur bij de nachtdiensten.
Dat is niet te doen.
Ik ga nu dus langer op de bank hangen met tussendoor even achter de pc.
pi_16873230
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:52 schreef Merisse het volgende:
Als ik jullie zo hoor Knorretje en Piglet dan heb ik mazzel.Tot nu toe is mijn enige verschijnsel een ander gevoel in mijn buik. In het begin was het een trekkend gevoel aan de zijkanten (schijnt bandenpijn te zijn) en nu is het meer het gevoel alsof ik een zware bal in mijn buik heb (wat ook eigenlijk zo is). Maar ik vind het eigenlijk wel prettig om dit te voelen want dan heb ik het idee dat alles goed is. Als ik eens een uurtje niets voel maak ik me ook meteen ongerust.
Merisse, ik had ook nergens last van in het begin
Pas sinds 2 weken heeft m'n lichaam iets door! Ik heb dus nu wel wat kwaaltjes, maar ik denk dat als ik er niet mee bezig was geweest, ik niks in de gaten had gehad...
pi_16873247
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:17 schreef Sugar het volgende:

Leuk joh!
Hoeveel weken ben jij nu?
Ik mag morgen weer vooreen echo ben dan 7,4 weken.
pi_16873262
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:17 schreef Sugar het volgende:

[afbeelding]

Sugar ik zie je beebie Wat geweldig!!!
Ben je al helemaal klaar met iedereen vertellen dat je swanger bent?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2004 @ 10:39:57 #92
13151 crew  Rewimo
pi_16873342
Sugarbeebie
pi_16873347
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:33 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik zal wel moeten koken , maar het gaat me ontzettend moeilijk af , want vriendlief werkt in ploegen en anders zou ik dus de helft van de tijd of niks te eten krijgen (bij de middagdiensten) of pas tegen 21.00/22.00 uur bij de nachtdiensten.

misschien een idee om veel te maken waardoor je niet iedere dag zou hoeven te koken, als je dan een klein voorraadje hebt hoef je het alleen maar te ontdooien en op te warmen ? (zonder natuurlijk iedere dag hetzelfde te moeten eten) wij eten simpele dingen (een pasta oid de helft gaat op en de ander helft is voor later) en lekker veel soep.
  woensdag 4 februari 2004 @ 10:40:27 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16873353
Ik ben vandaag psies 12 weken! Op echo: 11 en een halve week!

* Sugar trots is, je ziet zo mooi het profieltje van veertje...

woensdag 4 februari 2004 @ 10:48:20 #95
1087 Merisse
broddeltante
pi_16873569
S u p e r Sugar!!! Je ziet het echt profieltje echt goed.
* Merisse wist niet dat dat al zo vroeg in de zwangerschap zo goed te zien is.
pi_16873603
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:40 schreef Knorretje het volgende:

[..]

misschien een idee om veel te maken waardoor je niet iedere dag zou hoeven te koken, als je dan een klein voorraadje hebt hoef je het alleen maar te ontdooien en op te warmen ? (zonder natuurlijk iedere dag hetzelfde te moeten eten) wij eten simpele dingen (een pasta oid de helft gaat op en de ander helft is voor later) en lekker veel soep.

Normaal maak ik met pasta wel meer en gaat er een portie in de vriezer voor vriendlief voor de middagdienst.
Dat heeft hij nu ook niet meer.
Echt een oplossing is het niet daar de vriezer niet groot genoeg is en onze magnetron niet echt super.
Verder vind ik het eten dat uit de magnetron komt ook niet lekker.
Ik heb ook een tip van verse groenten , het mag niet uit de vriezer komen , het mag niet uit een potje.... vers....
Nog 3 dagen en dan is vriendlief weer 4 dagen bij huis en zal hij wel weer mee helpen.
Maar voor de overige dagen is het gewoon een beetje afzien.
In het ergste geval kan ik altijd nog om me heen vragen of er iemand voor me zou willen koken.
Maar zolang het nog lukt....
Komt ook wel weer goed hoor
pi_16873632
Gaaf he zo'n echo! Nu is het helemaal echt. Tenminste, zo voelde ik het toen ik mijn baby op de echo zag
Heb me daarna ook niet zo'n zorgen meer gemaakt als de eerste 12 weken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 februari 2004 @ 11:04:22 #98
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16873946
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 09:20 schreef Knorretje het volgende:
bloedneuzen etc
Heeeee, kan dat ook door zwangerschap komen?
Ik ben al heel de winter wat snotterig, en heb vrijwel elke dag wel een keertje een bloedneus. Dacht dat het alleen door het snuiten kwam ofzo, maar voor de zwangerschap had ik het nooit, dus ik vond het al opvallend.
pi_16874004
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 11:04 schreef pluisje het volgende:

[..]

Heeeee, kan dat ook door zwangerschap komen?
Ik ben al heel de winter wat snotterig, en heb vrijwel elke dag wel een keertje een bloedneus. Dacht dat het alleen door het snuiten kwam ofzo, maar voor de zwangerschap had ik het nooit, dus ik vond het al opvallend.

yep, meer bloed door de vaten en de vaatjes in je neus zijn gevoelige dunnen vaatjes die makkelijk dan een bloedneus kunnen geven bij een verhoogde druk hierop, door bv snuiten, niezen, te snel omhoog komen etc.
pi_16874024
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:49 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Normaal maak ik met pasta wel meer en gaat er een portie in de vriezer voor vriendlief voor de middagdienst.
Dat heeft hij nu ook niet meer.
Echt een oplossing is het niet daar de vriezer niet groot genoeg is en onze magnetron niet echt super.
Verder vind ik het eten dat uit de magnetron komt ook niet lekker.
Ik heb ook een tip van verse groenten , het mag niet uit de vriezer komen , het mag niet uit een potje.... vers....
Nog 3 dagen en dan is vriendlief weer 4 dagen bij huis en zal hij wel weer mee helpen.
Maar voor de overige dagen is het gewoon een beetje afzien.
In het ergste geval kan ik altijd nog om me heen vragen of er iemand voor me zou willen koken.
Maar zolang het nog lukt....
Komt ook wel weer goed hoor

hopelijk gaat het gewoon snel een stuk beterder met je
  woensdag 4 februari 2004 @ 11:13:22 #101
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16874173
Goed, dat wordt dus gewoon nog wat extra dozen tissues inslaan
pi_16874302
Gaaf he zo'n echo! Nu is het helemaal echt. Tenminste, zo voelde ik het toen ik mijn baby op de echo zag
Heb me daarna ook niet zo'n zorgen meer gemaakt als de eerste 12 weken
  woensdag 4 februari 2004 @ 12:00:44 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16875548
Sugar wat een mooie echo

Ik heb vannacht gedroomd dat ik was bevallen. En dat er nog 3 uit moesten Het geslacht van de 1e weet ik niet meer en voordat de andere 3 geboren werden was ik gelukkig alweer wakker.

woensdag 4 februari 2004 @ 12:11:11 #104
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_16875900
* spookvrouw komt uit de lurkstand.

Heeft iemand nog iets gehoord van Gaoxing? ik heb haar zo'n tijd niet meer zien posten.

hofleverancier van sterretjes :)
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:03:52 #105
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16877380
Mooie echo Sugar! Echt prachtig duidelijk te zien
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 19:25:41 #106
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16888945
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:11 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw komt uit de lurkstand.

Heeft iemand nog iets gehoord van Gaoxing? ik heb haar zo'n tijd niet meer zien posten.

het gaat goed met Gaoxing hoor spookvrouw
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 19:45:16 #107
43556 miss_dynastie
pi_16889623
Ach Martineke, wat ontzettend balen, alweer bloed

Knorretje, heb je écht de indruk dat het beter is dan de vorige keer? Dat zou fijn zijn En dat huishouden is hier ook een zooitje hoor, daar hoef je je niet voor te schamen

Sugar krijgt een meisje!!! heb geen flauw idee, maar je moet toch gokken... bij Liam was ut veeeeel duidelijker, maar dat was ook een echo met 20 weken of zo

pi_16889765
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Knorretje, heb je écht de indruk dat het beter is dan de vorige keer? Dat zou fijn zijn En dat huishouden is hier ook een zooitje hoor, daar hoef je je niet voor te schamen
wat betreft het kotsen zeker weten, bij alicia dreigden de artsen me steeds op te nemen vanwege uitdroging das nu echt niet aan de orde.
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 19:56:22 #109
43556 miss_dynastie
pi_16889955
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:49 schreef Knorretje het volgende:

[..]

wat betreft het kotsen zeker weten, bij alicia dreigden de artsen me steeds op te nemen vanwege uitdroging das nu echt niet aan de orde.

Dat is in elk geval al heel fijn! En wat betreft de BI? Of is het te vroeg om daar al iets over te zeggen?
pi_16890184
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is in elk geval al heel fijn! En wat betreft de BI? Of is het te vroeg om daar al iets over te zeggen?

kijk ik merk wel verschil met de BI, maar we nemen dusdanig veel voorzorgsmaatregelen (smorgen ben ik pas tegen 11-en uit bed smiddags tegen 2-en ga ik gewoon liggen tot een uur of 6 en savonds tegen een uur of 8 lig ik wederom) dat er tot nu genoeg rustpunten zijn waardoor de activiteit steeds wordt afgewisseld met rust waardoor ik tot nu toe steeds wel een nieuwe activiteit zelfstandig kan uitvoeren, als we dat vol kunnen houden zal het vast langer duren voor ik in de rolstoel kom, maar onvermijdelijk lijkt het niet te zijn.

Maar ja nu ben ik nog behoolijk moe en vermaak ik me smiddags met liggen door veel te slapen, als ik wat meer energie ga krijgen houd ik het waarschijnlijk niet uit in bed met alleen maar stil liggen dus zal het schema anders worden en geen idee wat daar de gevolgen van gaan zijn. Maar dat zien we dan wel weer, de vorige keer begonnen de klachten bij 9 weken, dus das nu zo ongeveer. Dat ik het nu al merk is logisch doordat ik al last had voor dat ik zwanger was, echt met zekerheid zeggen dat het nu beter gaat dan de vorige keer lukt dus niet en daarnaast is het ook geen eerlijke vergelijking (normaal ga je ook niet zo absurd veel liggen of geef je veel uithanden).

† In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 22:09:57 #111
43556 miss_dynastie
pi_16895480
Ja, het is natuurlijk wel waar dat je nu weet wat er kan (gaat) komen, en derhalve nu al wat rust kan nemen en zo, dat was de eerste keer niet. Ik hoop in elk geval dat je het op deze manier zo lang mogelijk volhoudt Begint Alicia al wat in de gaten te krijgen? Misschien een fotootje van haar in het fototopic
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:16:45 #112
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16903225
Knorretje, ik denk dat het je voordeel ook is dat je nu weet waar je op moet letten en dat je misschien wel beter op signalen van je lichaam let. Je weet immers wat de gevolgen zijn.

Als ik zelf ff lekker klagen mag... Ik merk deze zwangerschap ook verschil dat ik niet meer naar school hoef te lopen om de kids te halen en te brengen en de boodschappen kunnen nu met de auto gedaan worden. Anderzijds moet ik toch vaak Jessai tillen. I.p.v. veel en vaak pijn bij mijn stuit en schaambot heb ik nu juist het vaakst pijn in mijn rechterbil. Pijn in stuit/schaambot heb ik doorgaans bij langer dan 5 minuten lopen terwijl die pijn in mijn rechterbil de hele dag zeurt en erger wordt als ik Jessai til of bij hem in en uit bed kruip voor de laatste borstvoeding (bedrekje zit in de weg dus is voor mij veel auw bij in/uitstappen).

Laatste twee nachten uren wakker gelegen van de pijn

donderdag 5 februari 2004 @ 08:59:34 #113
21170 robbieRdam
pi_16903559
goedemorgen

ik denk ik denk ik denk dat je ons uit dat lijstje kan halen heel veel bloedverlies met heel veel stolsels en ook iets "raars" wat eruit kwam

om 11.20 echo om zeker te weten.

† In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 09:04:14 #114
43556 miss_dynastie
pi_16903610
Ach, Martineke... ik duim in elk geval dat jullie echo straks goed is...
pi_16903666
Martineke wat balen
Laat je het ons straks even weten hoe de echo was?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 09:10:03 #116
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16903677
sterkte straks met de echo
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:12:36 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16903715
Martineke, wat vreselijk rot voor jullie

pi_16903895
Martineke, heeeelv eel succes straks bij de echo (dat zijn de wat mindere controles), ik hoop toch dat het nog zal meevallen.....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:25:10 #119
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_16903906
Martinke wat erg voor jullie. Heel veel sterkte.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_16903989
Ik zal voor je duimen... Sterkte
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:52:09 #121
21170 robbieRdam
pi_16904377
dankjewel allemaal, doet me goed!

dat dat zo'n impact kan hebben zeg, loop alleen maar te janken hele tijd ongelooflijk normaal kan ik me groot en heel sterk houden maar nu is er echt iets geknapt lijkt wel.

maar ja, ik laat het jullie straks weten wat er uit die echo kwam.

gr. martine

donderdag 5 februari 2004 @ 10:06:30 #122
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16904661
Heel veel sterkte, Martineke
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:29:11 #123
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16905067
Sterkte Martineke en Robbie...
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:52:12 #124
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16905562
Oh nee he

Sterkte...

pi_16905726
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Begint Alicia al wat in de gaten te krijgen? Misschien een fotootje van haar in het fototopic
Daar is ze nog veel te jong voor om iets ervan mee te krijgen. Voorlopig vind ik dat ook prima, als we een heel eind verder zijn zien we wel hoe we haar er evt in betrekken.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:16 schreef Tan het volgende:
Anderzijds moet ik toch vaak Jessai tillen. I.p.v. veel en vaak pijn bij mijn stuit en schaambot heb ik nu juist het vaakst pijn in mijn rechterbil. Pijn in stuit/schaambot heb ik doorgaans bij langer dan 5 minuten lopen terwijl die pijn in mijn rechterbil de hele dag zeurt en erger wordt als ik Jessai til of bij hem in en uit bed kruip voor de laatste borstvoeding (bedrekje zit in de weg dus is voor mij veel auw bij in/uitstappen).
is er geen oplossing voor te bedenken ?? Jessai meer zelf laten doen/minder tot niet tillen bv ?? Het is hier echt uitzondering dat ze getild wordt door mij, we laten haar heel veel zelf doen en proberen en dat gaat prima.
pi_16905731
Martineke heel erg veel sterkte..
pi_16905800
He getsie wat een naar bericht!
Martineke heel veel sterkte....
Neem de tijd om dit te verwerken , je hoeft je heust niet groot te houden hoor!
pi_16905939
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:21 schreef poemojn het volgende:

[..]

[i]Wiegendood
Uit onderzoek in Nieuw-Zeeland kwam naar voren dat de aanwezigheid van een volwassene in de kamer waar een zuigeling slaapt, enige bescherming kan bieden tegen wiegendood en dat dit ook geldt wanneer het kind op zijn buik te slapen is gelegd (Scragg, 1996).

Dit betekend toch dat je de baby juist op zijn buik zou moeten leggen?

Staat er op fok het volgende ;
De reden dat ouders hun kind vastbinden is omdat ze bang zijn dat het kind zich op de buik draait. Dit kan namelijk tot wiegendood leiden.

(en dat het vast binden ook niet zonder gevaar is).

Beetje tegen strijdig allemaal.

donderdag 5 februari 2004 @ 11:22:52 #129
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16906244
Xanthe, hoe gaat het nu met jou eigenlijk?
pi_16906392
Vandaag lang op bed gelegen en een broodje op bed gehad.
Het gaat wel redelijk.
Allen ik reageer zo raar overal op er is geen gewone discussie met mij te voeren.
Arghhhhh. Dat resulteerde gisteravond(laat) in heftige gesprekken die niet leuk meer waren.
Het zal wel van de hormonen komen.

Straks een echo , beetje dubbel gevoel.
Ben bang dat we dingen te zien / horen krijgen die we eigenlijk niet willen zien/horen.
Maar tegelijkertijd heb ik er zin in omdat het vast wel goed zal zijn en we misschien het hartje zien kloppen.
Dubbel dus....
We gaan om 14.00 uur weg , omdat ik ook een nieuw pasje moet laten maken ivm. overstappen op andere zorgverzekeraar. En om 14.50 hebben we de afspraak voor de echo.
We hebben nog wat afspraken staan na die tijd , dus weet niet hoelaat ik jullie kan vertellen hoe het gegaan is.

pi_16906393
Martineke sterkte...
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:38:58 #132
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16906694
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:28 schreef Xanthe het volgende:
Vandaag lang op bed gelegen en een broodje op bed gehad.
Het gaat wel redelijk.
Allen ik reageer zo raar overal op er is geen gewone discussie met mij te voeren.
Arghhhhh. Dat resulteerde gisteravond(laat) in heftige gesprekken die niet leuk meer waren.
Het zal wel van de hormonen komen.

Straks een echo , beetje dubbel gevoel.
Ben bang dat we dingen te zien / horen krijgen die we eigenlijk niet willen zien/horen.
Maar tegelijkertijd heb ik er zin in omdat het vast wel goed zal zijn en we misschien het hartje zien kloppen.
Dubbel dus....
We gaan om 14.00 uur weg , omdat ik ook een nieuw pasje moet laten maken ivm. overstappen op andere zorgverzekeraar. En om 14.50 hebben we de afspraak voor de echo.
We hebben nog wat afspraken staan na die tijd , dus weet niet hoelaat ik jullie kan vertellen hoe het gegaan is.

Dat van die hormonen ken ik wel een beetje hoor... kan zelf ook wel wat onredelijk doen, niet vaak en ik realiseer me gelukkig wel dat de fout bij mij ligt, maar ja... heb je op dat moment niet veel aan

Veel sterkte bij de echo, kan me die spanning wel indenken! Zal voor je duimen dat alles goed is.

pi_16907197
Xanthe, meid ik ben ook zo supersnel geïrriteerd de laatste tijd. Dat zijn gewoon de hormonen!
Als je maar op de momenten dat je weer wat bedaard bent, je mannetje geruststeld dat je het allemaal niet zo kwaad bedoeld. Dan komt het vast wel goed

Ik ga voor vanmiddag heel hard voor je duimen dat je een prachtig knipperend hartje ziet en dat alles gewoon helemaal goed is (en dat is het natuurlijk ook gewoon, maar dit blijven toch spannende momenten).

Als je een foto meekrijgt dan ga je die toch wel spammen hè? Ik ben namelijk ook zo benieuwd hoe het er nu ongeveer uit ziet
Dikke

donderdag 5 februari 2004 @ 12:11:05 #134
37150 livelink
pi_16907518
Martineke, heel veel sterkte! Ik hoop dat het toch geen miskraam is, maar veel bloedverlies met stolsels klinkt niet goed, natuurlijk.
pi_16907574
Zal wel zorgen dat de foto dan gespamd word hoor.

Ben op dit moment lekker druk aan het zoeken naar de puma avanti in dezelfde kleur als die we voor onze beebie hebben gekocht (die op de site staan)
Ze zijn er dus ook in volwassen maat , maar het probleem is dat ze niet overal te verkrijgen zijn.
Nu schijnt er dus een paar te staan in Zutphen , bij een landelijke keten , maar ze kunnen niet deze kant op gebracht worden zodat ik ze kan kopen bij een keten in de buurt (waar ze deze kleur dus niet meer hebben).
Maar we blijven volhouden....

donderdag 5 februari 2004 @ 12:23:17 #136
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16907881
Xanthe, spannend hoor, zo'n echo
Hoever ben je ook alweer? sorry hoor, vergeet ik steeds

Martineke? Hoe is het met jullie? Weet je al wat meer?

pi_16908074
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:23 schreef LadyS het volgende:
Xanthe, spannend hoor, zo'n echo
Hoever ben je ook alweer? sorry hoor, vergeet ik steeds
7 week en 4 dagen
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:14:13 #138
1087 Merisse
broddeltante
pi_16909376
Martineke, ah, nee toch, de tranen springen in mijn ogen.... Wat ontzettend kloten!
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:16:20 #139
1087 Merisse
broddeltante
pi_16909438
Xanthe meid, ik voel met je mee. Maar het zal best goed zijn allemaal. Hou ik mezelf ook steeds voor; de kans dat alles goed gaat is veel groter dan dat dat niet zo is.
Veel plezier.
pi_16909829
Martine heel veel sterkte!!!!

Xanthe jij ook straks!!!

Ik ga heel hard duimen voor jullie!!!!

pi_16910080
Nog niets vernomen van Martineke ... Ik vrees het ergste

Xanthe, ook jij suk6!

donderdag 5 februari 2004 @ 13:44:57 #142
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16910347
Blegh, het is heel de zwangerschap bij misselijkheid zonder over te geven gebleven, en nu ging ik dus mooi over mijn nek...maar niet van de misselijkheid, maar van het hoesten

Er zat zo veel slijm in mijn keel/longen, dat ik niet meer kon stoppen met hoesten en ook een deel van mijn lunch meekwam

pi_16910389
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:44 schreef pluisje het volgende:
Blegh, het is heel de zwangerschap bij misselijkheid zonder over te geven gebleven, en nu ging ik dus mooi over mijn nek...maar niet van de misselijkheid, maar van het hoesten

Er zat zo veel slijm in mijn keel/longen, dat ik niet meer kon stoppen met hoesten en ook een deel van mijn lunch meekwam

Bah, pluisje wat vervelend! Ben je er al mee naar de ha geweest?
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:47:38 #144
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16910444
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:46 schreef piglet het volgende:

[..]

Bah, pluisje wat vervelend! Ben je er al mee naar de ha geweest?

Neh, ik hoop dat het de laatste stuiptrekkingen van die rotverkoudheid zijn, er zit nog wat slijm dwars hier en daar, en dat komt er nu uit.
Alleen had ik het leuker gevonden als dat slijm niet vergezeld van mijn pannenkoek naar buiten was gekomen
pi_16910635
kan ik me voorstellen pluisje, op de heen weg smaakt alles een stuk beter
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 13:57:43 #146
43556 miss_dynastie
pi_16910777
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:53 schreef Anitra het volgende:
kan ik me voorstellen pluisje, op de heen weg smaakt alles een stuk beter
Dat is mooi uitgedrukt! Pluisje, beterschap
  FOK!fossiel donderdag 5 februari 2004 @ 14:12:13 #147
2628 Karin
pi_16911208
Ach Martineke wat een schrik. Ik hoop zo dat het meevalt.
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:45:53 #148
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16912218
Martineke, heel veel sterkte, denk aan je hoor, Loena krijgt er helemaal een naar buikgevoel van

Xanthe, geniet van je cho, IK WIL OOK!!!

En voor de rest van de meiden: Loena zit weer te internetten op telefoontikken dus ik hou het kort, GROETJES!!!

Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_16915258
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:45 schreef Loena-tik- het volgende:En voor de rest van de meiden: Loena zit weer te internetten op telefoontikken dus ik hou het kort, GROETJES!!!
Dat is waar ook! ik vond je al zo stil de laatste tijd

Groetjes terug natuurlijk

donderdag 5 februari 2004 @ 16:35:58 #150
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16915549
Getsie Martineke en Robbie hou me vingers gekruist.

Xanthe hopelijk heb jij een heel mooi mogen zien.

donderdag 5 februari 2004 @ 17:19:07 #151
21170 robbieRdam
pi_16917021
hoi hoi

Xanthe ik hoop dat jij een heel mooi kindje hebt gezien

voor mij was het minder leuk helaas, precies wat ik dacht, gisteren heb ik een miskraam gehad (kwam iets raars uit zei ik al) dat was dus vruchtje mijn baarmoeder is al bijna helemaal schoon en ook klein geworden al, ik heb nog beetje "zooi" in mijn baarmoederhalswat eruit moet, ze kon wel zien dat ik zwanger geweest ben, en ze wist me ook te vertellen dat wij erg vruchtbaar zijn aangezien we zo snel zwanger waren (pluspuntjeee)
en ze hoopt me snel terug te zien

ben vanmiddag naar de film lord of the rings geweest om ff lekker me gedachten ergens anders op te zetten, dat is even gelukt. totdat ik de bioscoop uitkwam en de tranen alweer begonnen te stromen, dat zoiets zon impact heeft he ongelooflijk.

maar goed, we komen er wel doorheen.

tnx for alle sterkte, doet me goed

donderdag 5 februari 2004 @ 17:20:28 #152
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16917077
Ah, wat ontzettend klote. Sterkte voor jullie allebei.
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:24:38 #153
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16917281
He meissie, sterkte joh

Dikke knuffel, en ik hoop jullie hier snel weer met wat leuker nieuws te zien.

pi_16917620
He getsie wat erg!
Denk je dat je al zover onderweg bent en dan kan je weer opnieuw beginnen
edit: dat staat ook een beetje raar zo maar ik bedoel meer dat alles waar je je op verheugde, van droomde weg is en je (tijdelijk) weer een andere invulling van je leven moet zoeken.
Sterkte hoor, niet zo raar toch dat het er zo inhakt!

Nou mijn zus haar zwangerschap is ook weer voorbij, heeft precies 5 dagen geduurt ofzo, vorige week werd ze na een paar dagen 'gewoon' weer ongesteld. Ze had zelf al zo'n idee aangezien het totaal niet goed voelde. Ze is er niet van onderste boven (gelukkig), meer een bevestiging dat het ècht niet goed zat. Wel jammer natuuk maar niet vreselijk verdrietig vind ze zelf. Nu moet ze wel de molen weer in, dat vind ze wel erg jammer, maar toch maar weer het bewijs dat het wel kan

[Dit bericht is gewijzigd door CarOnline op 05-02-2004 17:49]

Screw them.
We're going home.
  donderdag 5 februari 2004 @ 17:34:00 #155
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16917674
Oooh wat verdrietig voor jullie zeg Heel veel sterkte!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 februari 2004 @ 17:38:39 #156
13151 crew  Rewimo
pi_16917844
O Martineke, wat verdrietig Ik wens jullie heel veel sterkte meid, enne huilen mag hoor, ook hier...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 februari 2004 @ 17:42:25 #157
13151 crew  Rewimo
pi_16918009
Caronline, wat jammer voor je zus Het blijft toch verdrietig, ook al "weet" je zelf dat het mis is...

Xanthe, hoe is het met jou gegaan?

Vind je het soms vervelend om nu te posten? Is best moeilijk als je zelf goed nieuws hebt, tussen die verdrietige berichtjes door

pi_16918092
Oh da's echt heeeeel erg verdrietig zeg
Heeeeeeel veel sterkte
pi_16918247
Bah wat een verschrikkelijk nieuws...sterkte Martineke en hub!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_16918465
CarOnline en Martineke, heel jammer. Heel vervelend! Het lijkt me echt een van de moeilijkste dingen om mee te maken. Raar hoor, ineens zo'n lege buik....

------------[warning]ik ben ook op controle geweest, hieronder begint dus een joepie-verhaal[/warning]----------------------------

Nah, de controle was uitstekend: kind is ingedaald, combi vruchtwater/kind is uitstekend in balans, en: ik ben maar 12 kilo angkomen tijdens deze zwangerschap!!! Ik ben er klaar voor!

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 18:00:19 #161
43556 miss_dynastie
pi_16918580
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:56 schreef Catootje het volgende:

Nah, de controle was uitstekend: kind is ingedaald, combi vruchtwater/kind is uitstekend in balans, en: ik ben maar 12 kilo angkomen tijdens deze zwangerschap!!! Ik ben er klaar voor!

Is dit nu de Toot die zo tegen de bevalling opzag ?? En staat de box al in de woonkamer ??
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 18:00:48 #162
43556 miss_dynastie
pi_16918599
Wat verdrietig, Martineke
pi_16918772
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is dit nu de Toot die zo tegen de bevalling opzag ?? En staat de box al in de woonkamer ??

Jaa, ik begin er op een sadistische manier zin in te krijgen: zo'n beetje van dan weet ik in ieder geval wat het is. Scary. En de box staat opgeklapt in de slaapkamer maar er hoeft alleen maar een kleed in te worden gelegd, dus waar maak ik me druk om...ach. Tenzij de hond er dan mooi aan zou kunnen wennen? Weet iemand dat?
DANYEL EN THIJS
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:09:33 #164
21170 robbieRdam
pi_16918865
ja het is jammer, ik kom vast weer snel met goed nieuws

en ik blijf natuurlijk mee lurken hiero, vind het veels te leuk om alles te lezen van jullie
as ik dat mag tenminste.....

Xanthe kom es met goed nieuws dat je je kindje hebt gezien

ben toch wel erg benieuwd

pi_16919000
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:09 schreef robbieRdam het volgende:
ja het is jammer, ik kom vast weer snel met goed nieuws

en ik blijf natuurlijk mee lurken hiero, vind het veels te leuk om alles te lezen van jullie
as ik dat mag tenminste.....

Xanthe kom es met goed nieuws dat je je kindje hebt gezien

ben toch wel erg benieuwd

Als jullie zo vreselijk vruchtbaar zijn als de dok denkt...dan zien we je hier snel weer terug. En dan doe je maar neit meer aan miskramen he!!

.....en nou vind ik het een beeetje eng dat Xanthe nog niet gesignaleerd is. ehmmmmm, dat is vast een goed teken *Xantje voorstelt met mooie echofoto* toch, toch?

DANYEL EN THIJS
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:21:19 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16919215
Martineke wat een vervelend nieuws. Heel veel sterkte jullie
* LadyS weet nooit zo goed wat te zeggen

Xanthe!!!! Waar ben je? Ik hoop toch wel dat je goed nieuws hebt gehad
*samen met Catootje een blije Xanthe met mooie echofoto voor zich ziet *

donderdag 5 februari 2004 @ 18:23:35 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16919285
Xanthe zei dat ze niet gelijk online zou zijn om ons op de hoogte te brengen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:25:02 #168
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16919320
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:23 schreef Spindizzy het volgende:
Xanthe zei dat ze niet gelijk online zou zijn om ons op de hoogte te brengen.
ow, dat heb ik even gemist dan
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:26:58 #169
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16919384
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:28 schreef Xanthe het volgende:
Wachten we maar rustig af...
pi_16919942
Martineke: Wat ontzettend balen, maar goeie vruchtbaarheid is een goed teken. Ik ben immers ook eentje die direct na een miskraam zwanger is geworden (stond niet in de planning, we wouden het even rustig aan doen), dus we zien je snel teurg hoop ik!!!!!!
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:49:20 #171
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_16920120
Martineke en Robbie, wat erg voor jullie. Heel veel sterkte en hopelijk zien we jullie snel terug met goed nieuws.

CarOnline, heel veel sterkte met je zus.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_16920676
Daar was Xanthe eindelijk!
Ik zag al dat jullie helemaal ongeduldig werden
Leuk hoor

Oke , ik vind het een beetje echoistisch overkomen om nu met mijn geluk te komen terwijl Martineke net zo iets naars heeft mee gemaakt.
Maar meid ik denk aan je en hoop dat je het niet erg vind dat ik het toch doe.

De afspraak was dus om 14.50 , we waren er al om 14.30 en de wachtkamer zat vol.
Tja kan gebeuren.
Maar om 15.15 hadden ze nog m,ijn ponskaartje niet gehaald en ben ik maar eens naar de assistente gelopen en ja ze waren me vergeten.
Kan gebeuren , helemaal omdat ze een hectische dag hebben gehad en er ook nog een spoedgeval tussen door is geweest.

Maar we waren uiteindelijk aan de beurt!
Ik mocht me uitkleden voor de inwendige echo en het vruchtje was duidelijk te zien!!! Joepieeeee!!!!!
En nog mooier het hartje klopte!
Op de echo zijn we minder ver dan de berekening qua datum.
Via de kalender zitten we op 7.4 weken en op de echo 6.5 weken.
Hij/zij is nu 8.5mm groot.
Het was erg leuk om te zien hoe geëmotioneerd mijn vriend was toen hij de echo zag en helemaal toen het hartje ook klopte!

De vraag van ons nog of het kon dat we door de medicatie alsnog spontaan zwanger waren geworden werd beaamt dat dat erg goed mogelijk was.
Ik voel me zo goed!

De foto zal spoedig volgen.

pi_16921492
Poeh, wat een dag met mixed emotions hier.

Martineke , wat een verdrietig nieuws. Ik weet niet of er al veel mensen in je omgeving op de hoogte waren van je zwangerschap, maar praat er maar veel over. En hier kan je natuurlijk ook altijd je hard luchten. En we hopen je natuurlijk weer snel hier in het lijstje te zien

CarOnline, wat een rotnieuws voor je zus, ook al hield ze er min of meer rekening mee, het is toch een klap. Sterkte!

Catootje die er klaar voor is, het moet niet gekker worden hier

Xanthe, wat een fijn nieuws, ben je er nu een beetje geruster op geworden. Mooi he zo'n kloppend stipje

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:37:01 #174
21170 robbieRdam
pi_16921556
is niet egoistisch hoor, gun je het van harte

en leuk om te lezen

donderdag 5 februari 2004 @ 19:38:43 #175
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_16921607
Xanthe gefeliciteerd met de goede echo.
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:41:12 #176
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16921681
Martineke, naar voor jullie hoor, heel veel sterkte, hoop dat het bij jou net zo gaat als bij mij, namelijk gelijk na mijn miskraam weer zwanger, dus hopelijk weer snel terug hier!!!

Xanthe, fijn dat alles goed was en een kloppend hartje, wat wil je nog meer?! Nu lekker genieten !!!

Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 februari 2004 @ 19:43:05 #177
13151 crew  Rewimo
pi_16921736
Xanthe, wat heerlijk voor jullie Leuk dat je vriend zo reageerde, het is ook heel wat als je ineens je 'boontje' ziet zwemmen Dat maakt het een stuk echter hè.
pi_16921973
Xanthe: Oh heerlijk dat alles goed is, kan je eindelijk rust vinden.

Geniet ervan

pi_16922323
Ik mocht kiezen of ik naar de verloskundige wilde of in het ziekenhuis omdat ik medische indicatie heb , mag ik daar dus blijven lopen.
En daar heb ik eerst nog even voor gekozen wat inhoud dat we op 23 februari weer heen gaan voor een echo.

De foto van de echo;

pi_16922490
ik hoor woensdag wat de gyn vind.
de 11e heb ik dus eer echo en afspraak gyn, dus ben heel benieuwd
pi_16924497
Meiden wat een rare dag zeg!

Martineke, wat ontzettend naar dat het toch echt fout was. Huil lekker uit en laat je verwennen.
Dan kun je binnenkort vol goede moed weer aan de slag... ik hoorde laatst een fries of gronings gezegde: na een misse komt een wisse. Oftewel: de volgende keer gaat het wel gewoon helemaal goed
Blijf lekker lurken als je er behoefte aan hebt en hopelijk kom je je gewoon heeeel snel opnieuw melden. Ik duim voor je

Caronline, voor je zus ligt het misschien een beetje anders omdat ze zelf al dacht dat het niet in orde was. Maar volgens mij blijft het toch moeilijk...

En dan hebben we natuurlijk ook weer de leuke verhalen (het leven is soms zo tegenstrijdig hè?):

Catootje: fijn dat alles in orde is. En ik ben erg blij dat je langzaam maar zeker klaar bent voor de bevalling. Dat geeft de burger moed, zeg maar. Ik ben er namelijk zelf ook enorm bang voor, maar het is voor mijn gevoel nog heel erg een 'ver-van-mijn-bed-show'.

En Xanthe, wat fijn dat het allemaal in orde was! En een mooie echo (al moest ik wel een beetje zoeken voor ik er iets in zag. Ligt aan mij hoor, ik weet gewoon niet zo goed waar ik naar moet kijken )
Maarre, hadden ze nog een verklaring voor het feit dat je toch minder ver was dan eerst werd gedacht?

donderdag 5 februari 2004 @ 21:23:32 #182
1087 Merisse
broddeltante
pi_16924605
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:35 schreef easy-going het volgende:
Poeh, wat een dag met mixed emotions hier.
Nou zeg dat wel. De tranen van het slechte nieuws van Martineke heb ik nog in mijn ogen en er wellen er alweer nieuwe tranen op door de goede berichten van Xanthe! Wanneer ben je nou uitgerekend Xanthe?

Catootje: you go girl!

Caronline, heel veel sterkte voor je zus.

Martineke, dikke knuffel en fijn om te lezen dat je ondanks alles toch positief tegen de toekomst aankijkt.

pi_16924825
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 21:19 schreef piglet het volgende:

Maarre, hadden ze nog een verklaring voor het feit dat je toch minder ver was dan eerst werd gedacht?

Nee , het schijnt nogal onduidelijk te zijn tot aan de 12 weken.
Ik moest me er nog niet al te vast op gaan pinnen , het kon maar zo zijn dat het de volgende keer ineens verder is dan ik nu ben.

Collega van mijn vriend liep de hele zwangerschap 2 weken achter.
Dus het is geen ramp....

pi_16925078
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 21:30 schreef Xanthe het volgende:Nee , het schijnt nogal onduidelijk te zijn tot aan de 12 weken.
Ik moest me er nog niet al te vast op gaan pinnen , het kon maar zo zijn dat het de volgende keer ineens verder is dan ik nu ben.
O, gelukkig maar!
  donderdag 5 februari 2004 @ 21:54:23 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_16925628
Xanthe, fijn dat de echo goed is!!!
Catootje, nog ff meid, dan mag je

Meiden, ik weet datt jullie het wel snappen, maar ik ben er dus ff niet zo veel en volg niet alles meer, want jullie ouwehoeren zoveel
Het is heel druk zo'n kleintje in je leven, de dagen zijn gevuld en zo voorbij...
En met mij gaat het niet zo lekker. Ik heb erg veel pijn aan 1 kant van mijn bekkenbodemspieren, ik word er echt gek van. Ga toch maar eens de dokter vragen, misschien fysiotherapie ofzo, want dit is geen harden. Ik kan niet zitten namelijk...

Ik hoop dat alles goed gaata met jullie allemaal, want jeetje, wat is het druk hier tegenwoordig!!! leuk hoor!
Sterkte, succes en knuffels voor iedereen.

stormy waters...
sailin'
pi_16935125
Robbierdam - Ik wens je veel sterkte meid , en ik hoop dat je/jullie er snel weer bovenop komen

Xanthe- Wat een geweldig nieuws volgens mij ben je nu helemaal verliefd haha, echt een supermooie echo..

catootje- meid nog ff en dan heb jij/jullie een hele mooie baby in je armen.. weten jullie al wat het wordt? (sorry als ik het nie theb gelezen)

en voor de meiden die ik vergeten ben, allemaal succes/sterkte, ik denk aan jullie

pi_16935806
we zitten in een rare emo-tombola! Belana, wel jammer dat die bekkenbodem zo'n pijn doet! Maar ergens ook wel logisch als je bedenkt dat je zoooo'n bevalling hebt gehad: tis natuurlijk wel van het grof geschut gegaan...

Xanthe, meid! Van harte hoor, en wat echt nu he!!!

Girly, nee ik weet niet wat het word, maar ben zooooooooo gruwelijk nieuwsgierig. Misschien is het voor mij wel slim om niet te weten: ik ben altijd zo nieuwsgierig en slecht in het uitstellen van dat soort behoeften dat ik er zelfs een bevalling voor overheb om het maar te kunnen weten! (misschien ene tip voor Piglet ) Ik ben wel steeds 'bang' dat het niet gezond is. Alle familieleden met een kleine afwijking worden door mij bekeken (en dat zijn er nogal wat!)

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 6 februari 2004 @ 09:37:16 #188
3011 E.T.
pi_16935902
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 09:28 schreef Catootje het volgende:Girly, nee ik weet niet wat het word, maar ben zooooooooo gruwelijk nieuwsgierig. Misschien is het voor mij wel slim om niet te weten: ik ben altijd zo nieuwsgierig en slecht in het uitstellen van dat soort behoeften dat ik er zelfs een bevalling voor overheb om het maar te kunnen weten! (misschien ene tip voor Piglet ) Ik ben wel steeds 'bang' dat het niet gezond is. Alle familieleden met een kleine afwijking worden door mij bekeken (en dat zijn er nogal wat!)
Volgens mij hebben wel of niet weten wat het wordt allebei z'n voor en nadelen.. Als je weet wat 't wordt, word de keus in kleertjes zo ontzettend veel groter Het is maar goed dat ik niet meer zo vaak in baby-winkels kom omdat ik niet meer zo ver kan..

En dat 'bang' zijn voor de gezondheid heb ik ook dagelijks.. Om wanhopig van te worden! (van m'n eigen absurde gedachtengangen op zulke momenten dus)

Ik merk wel dat de oefenweeen steeds een miniscuul beetje heftiger worden en vaker voorkomen. Het begon bij eentje, als ik in bed lag 's avonds laat.. Dt werden er twee... toen aan het einde van de middag terwijl de aardappels koken en ik op de bank hang.. Dat werden er ook twee.. Nu heb ik ze dus ook gewoon als ik 's avonds op de bank film zit te kijken... en als ik 'smorgens in bed lig, te wachten tot de wekker gaat, of als ik 's nachts wakker wordt... (volgens mij word ik van die oefenweeen wakker en niet door m'n volle blaas )
Maar ja, goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_16935911
Belana
Wat jammer dat je zo'n last hebt van je bekkenbodem. Ik zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan. Wie weet ben je er met wat therapie redelijk snel van verlost...

Catootje, goeie tip
Helaas ben ik bang dat vooral m'n hubbie zo ontzettend nieuwsgierig is naar het geslacht, dat we het toch vantevoren al willen weten.
We zien wel. Als ik het wel weet, ben ik vast heel erg benieuwd naar hoe het kindje er nou eigenlijk uit ziet (want een 3d echo ga ik sowieso niet doen...).
Maar voorlopig is het nog lang niet zover. Ik zit nog in het stadium dat de dagen kruipen omdat je het er niet echt over kan hebben met iedereen
Eerst maar eens zien dat we volgende maand bij de vk terechtkomen en een hartje horen. Dan geloof ik pas echt dat er iets in m'n buik zit

vrijdag 6 februari 2004 @ 09:44:26 #190
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16935999
Ik had me al jaaaaaaaaren voorgenomen dat ik niet wilde weten wat het zou worden. Ik wil dat nog steeds niet. En eigenlijk min of meer om de reden die Catootje geeft. Zo blijft er wat spannend aan de bevalling (ja, het is sowieso retespannend natuurlijk, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen ).
Ik wil het zo graag NIET weten dat ik zelfs zit te twijfelen om een pretecho te laten doen Ik las het verhaal van Jambo nog even de videoband van de echo bekijken en dan toch zien wat het is Dat wil ik dus voorkomen.
Dus wrs wordt het GEEN pretecho of een pretecho ZONDER videoband.
* LadyS is eigenlijk wel een muts

Belana Wat rot dat je zoveel pijn hebt

pi_16936058
Martineke, wat erg Ik hoop dat jullie, jij en hubbie veel steun aan elkaar en de omgeving hebben! En natuurlijk het geluk dat je weer snel zwanger mag worden, waarbij die zwangerschap wel goed zal gaan...

Xanthe van harte gefeliciteerd met de goede berichten! Ben benieuwd of je nog een echootje kan spammen

edit: had de laatste pagina - met fotootje - nog niet gelezen

vrijdag 6 februari 2004 @ 09:53:41 #192
3011 E.T.
pi_16936158
Sja, bij ons lag 't iets gecompliceerder..
Jongetjes, verwekt door ICSI hebben 0,5% meer kans op het syndroom van Klinefelter
Meisjes, verwekt door ICSI hebben geen verhoogd risico ergens op.

De 0,5% was voor mij niet hoog genoeg om vruchtwaterpunctie oid te laten doen.. De ziekte is ook niet dusdanig ernstig dat ik afbraak van de zwangerschap ook maar 1 seconde zou overwegen.. (er lpoen naar schatting heeeeel veel mannen rond in Nederland die niet eens weten dat ze 't hebben)
Maar het is natuurlijk wel handig om je van te voren een beetje in te kunnen lezen en te kunnen voorbereiden als het een jongetje is.

Vandaar dat wij 't geslacht wel wilden weten.. (ow, en bij de 20wk echo was ik trouwens niet overtuigd (de vk wel...) toen ik later nog een keer een echo kreeg op 33 weken heb ik toch nog een keer om bevestiging gevraagd.. Tot die tijd had ik ook alleen nog maar beige, wit, grijs, geel enzo in de kast hangen

† In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 09:59:03 #193
43556 miss_dynastie
pi_16936246
Wat een mooie echo, Xanthe!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:03:12 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16936319
Xanthe gefeli joh! Fijn dat het allemaal goed zat, je zult enorm opgelucht zijn. Mooie echo.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:03:17 #195
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16936322
Hm, die bekkenbodemspieren...is het normaal dat je daar ook voor de bevalling al last van hebt? Ik kan sinds een week behoorlijk moeilijk zitten iig. Ik merk ook dat als ik lig, ik vaak onbewust mijn bekkenbodemspieren aangespannen heb. Nu let ik er echt op dat ik me ontspan, en lijkt het wel iets beter te gaan, maar heb ik een dagje teveel gezeten (zoals gister..) dan weet ik 's avonds haast niet meer hoe ik moet hangen op de bank.

Nou ja, we gaan over een uurtje op weg naar zo'n hele grote babywinkel om een kamertje uit te zoeken. Heb er helemaal zin in

pi_16936806
Kan goed Pluis!! Wat mijn menschendiecktherapeute adviseerde was om beweging en rust af te wisselen. Dus niet te lang lopen, niet te lang zitten (jaaa lekker duidelijk)..veel plezier met babykamers kijken!!

Ook ik ben een beetje aan het buikrommelen, maar kan het geen wee noemen, eerder menstruatiezeurderig. En pijnscheuten in mijn kruis .....

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:31:34 #197
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16936853
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:29 schreef Catootje het volgende:
Kan goed Pluis!! Wat mijn menschendiecktherapeute adviseerde was om beweging en rust af te wisselen. Dus niet te lang lopen, niet te lang zitten (jaaa lekker duidelijk
Had ik me na 5 jaar Cesartherapie ook al bedacht...maar iets bedenken en iets uitvoeren...daar zit bij mij altijd zo'n groot verschil tussen

Maar ik ga er toch wat meer op letten, dit is ook niks

vrijdag 6 februari 2004 @ 10:35:20 #198
1087 Merisse
broddeltante
pi_16936954
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 09:37 schreef piglet het volgende:
Maar voorlopig is het nog lang niet zover. Ik zit nog in het stadium dat de dagen kruipen omdat je het er niet echt over kan hebben met iedereen
Eerst maar eens zien dat we volgende maand bij de vk terechtkomen en een hartje horen. Dan geloof ik pas echt dat er iets in m'n buik zit
Owww Piglet, dat is zo herkenbaar! Ik moet nog 3 weken wachten voor we naar de gyn mogen.

Wij willen eigenlijk ook niet weten wat het wordt, of eigenlijk J. wil het niet weten en het maakt mij niet zoveel uit. Maar straks bij de vlokkentest wordt ook het geslacht bepaald. En dat hoeven ze wel niet tegen ons te vertellen als we dat niet willen maar het wordt wel doorgegeven aan de verloskundige. Dus dan krijgen we de rare situatie dat zij het wel weten en wij niet. Lig ik zo eind september ergens te baren in het UMC weet de hele verloskamer wat het wordt behalve de a.s. ouders

Tja we moeten maar eens kijken wat we daarmee doen. Of geen geslachtbepaling of wij willen het ook weten. Vind ik nu.

pi_16937000
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:03 schreef pluisje het volgende:
Hm, die bekkenbodemspieren...is het normaal dat je daar ook voor de bevalling al last van hebt? Ik kan sinds een week behoorlijk moeilijk zitten iig. Ik merk ook dat als ik lig, ik vaak onbewust mijn bekkenbodemspieren aangespannen heb. Nu let ik er echt op dat ik me ontspan, en lijkt het wel iets beter te gaan, maar heb ik een dagje teveel gezeten (zoals gister..) dan weet ik 's avonds haast niet meer hoe ik moet hangen op de bank.

Nou ja, we gaan over een uurtje op weg naar zo'n hele grote babywinkel om een kamertje uit te zoeken. Heb er helemaal zin in

Pluisje, je moet er goed om letten dat je je bekkenbodemspieren goed ontspant. Echt doen hoor, ik heb zo gespannen gelopen/gezeten/gedaan van November tot April, en nu loop ik ṇg bij de fysio omdat mijn bekkenbodemspieren helemaal verkrampt zijn.
Met blaasproblemen na de bevalling aan toe. Dat is wel over nu maar heeft toch wel een hele tijd geduurt. Ik mag nog niet eens buikspieroefeningen doen zelfs, omdat dan mijn spieren alweer te gespannen zijn en ik ze niet goed kan ontspannen.
Goed opletten hoor *met vingertje wijst*
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:38:34 #200
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16937029
quote:
eerder menstruatiezeurderig. En pijnscheuten in mijn kruis .....
Daar begint het mee
Kan vandaag zomaar ineens doorzetten maar kan ook nog een paar weken duren ()

Spannend hoor, laat je ons ook zo in spanning zitten als Belana?

pi_16937033
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:35 schreef Merisse het volgende:Owww Piglet, dat is zo herkenbaar! Ik moet nog 3 weken wachten voor we naar de gyn mogen.

Wij willen eigenlijk ook niet weten wat het wordt, of eigenlijk J. wil het niet weten en het maakt mij niet zoveel uit. Maar straks bij de vlokkentest wordt ook het geslacht bepaald. En dat hoeven ze wel niet tegen ons te vertellen als we dat niet willen maar het wordt wel doorgegeven aan de verloskundige. Dus dan krijgen we de rare situatie dat zij het wel weten en wij niet. Lig ik zo eind september ergens te baren in het UMC weet de hele verloskamer wat het wordt behalve de a.s. ouders

Tja we moeten maar eens kijken wat we daarmee doen. Of geen geslachtbepaling of wij willen het ook weten. Vind ik nu.

Merisse, ik moet ook nog bijna 4 weken wachten voor ik naar de verloskundige mag Frustrerend hè?

Ik zou het trouwens ook niet leuk vinden als anderen wel al weten wat het wordt en ik niet
Is die geslachtsbepaling verplicht? Misschien kun je vragen of ze dat niet willen doen?

pi_16937069
quote:
Ook ik ben een beetje aan het buikrommelen, maar kan het geen wee noemen, eerder menstruatiezeurderig. En pijnscheuten in mijn kruis .....
Pfff Catootje, dat je alweer zooo ver bent! Je kan gewoon op elk moment gaan bevallen! Toen ik nog lurkte en toen ik begon met posten was je altijd diegene met de hormonen () en de boodschappentas () en nou ga je gewoon je eigen beebietje krijgen! Wat gaat dat toch allemaal snel zeg! (Zelfde geld eigenlijk ook een beetje voor ET )
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:40:31 #203
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16937079
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:38 schreef Tan het volgende:

[..]

Daar begint het mee
Kan vandaag zomaar ineens doorzetten maar kan ook nog een paar weken duren ()

Spannend hoor, laat je ons ook zo in spanning zitten als Belana?

Dat had ik nou niet willen weten, want nu ga ik eindeloos zitten F5-en
pi_16937104
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:40 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dat had ik nou niet willen weten, want nu ga ik eindeloos zitten F5-en

Nou snel de boodschappen binnen halen dan

Rennuhhhh!!

Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 10:44:24 #205
43556 miss_dynastie
pi_16937180
*snel boodschappentas kopen gaat om het kindje van Toot in mee te jatten*
  vrijdag 6 februari 2004 @ 10:46:56 #206
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16937248
Ok, ik ga dus zo weg.

Catoot, laat ik verdorie niet merken dat die kruiskrampen stiekum weeen waren en dat er als ik thuiskom opeens een Gertje is he?

CarOnline, jemig, ja ik ga er echt goed opletten. Toch maar wat vaker op de bank liggen en er op letten dat ik helemaal ontspan enzo

vrijdag 6 februari 2004 @ 10:47:52 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16937266
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:41 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Nou snel de boodschappen binnen halen dan

Rennuhhhh!!

ships..... ik moet gewoon de hele dag weg
Nou ja, dan kom ik vanavond online en dan is Catootje d'r baby dochter er al
pi_16937565
quote:
zou fijn zijn weer es een mooi tijdig babietje! mocht het nu doozetten: zet 'm op he Cato!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 11:07:30 #209
13151 crew  Rewimo
pi_16937708
quote:
Go Toot, go! Je hebt toch wel een laptop met internetverbinding geregeld zodat je ons van elke wee op de hoogte kunt houden hè? En meteen fotokes spammen van Gertje en zo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:07:45 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16937715
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 10:47 schreef LadyS het volgende:

[..]
ou ja, dan kom ik vanavond online en dan is Catootje d'r baby dochter er al

Ja het wordt een meisje hè Dat denk ik ook steeds bij Catootje, weet niet waar het vandaan komt.
pi_16937876
Ik heb even een vraagje. We waren gisteren in een Prenatal warenhuis aan het kijken naar een kinderwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar de driewieler van maxi-cosi met reiswieg enzo. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze compacte kinderwagen en of er voor of nadelen zijn. En wat voor kinderwagens hebben de rest van de Fokkers gekocht en wat was daar de reden voor (behalve mooi dan).
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:16:57 #212
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16937964
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:14 schreef Little-Angel het volgende:
Ik heb even een vraagje. We waren gisteren in een Prenatal warenhuis aan het kijken naar een kinderwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar de driewieler van maxi-cosi met reiswieg enzo. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze compacte kinderwagen en of er voor of nadelen zijn. En wat voor kinderwagens hebben de rest van de Fokkers gekocht en wat was daar de reden voor (behalve mooi dan).
Geen ervaring mee maar misschien staat hier wat voor je?

Wat voor een kinderwagen?

† In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:18:25 #213
43556 miss_dynastie
pi_16938013
Misschien heb je hier wat aan, Little-Angel:

Wat voor soort kinderwagen?

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 11:19:47 #214
13151 crew  Rewimo
pi_16938048
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:16 schreef Tan het volgende:
Geen ervaring mee maar misschien staat hier wat voor je?

Wat voor een kinderwagen?

quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien heb je hier wat aan, Little-Angel:

Wat voor soort kinderwagen?

Okee, dan hoef ik deze link niet meer te posten: Wat voor soort kinderwagen?

† In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:20:48 #215
43556 miss_dynastie
pi_16938075
Tan was op hetzelfde idee gekomen, zie ik
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:21:34 #216
43556 miss_dynastie
pi_16938096
En Rewimo ook
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:31:01 #217
3011 E.T.
pi_16938348
quote:

Oefenweeen is mij verteld..
Heftige menstruatiekramp afgewisseld of gecombineerd met harde buiken..
Ik loop er nu dus 1,5 week mee..

Gaan we dan toch tegelijkertijd???

Licht Ontvlambaar vrijdag 6 februari 2004 @ 11:50:03 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_16938915
Hai dames,

Wat een emo-dingen allemaal hier, robbieRdam heel veel sterkte met het verwerken. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn... En Caronline ook sterkte voor je zus.

Xanthe, proficiat met de mooie echo!!!

Catootje, wel d'r voor gaan nu he, we willen die 'dochter' van jou snel bewonderen

Ik heb nog even een vraagje:
Heeft er iemand ervaring met zwangerschap en migraine?
Ik heb normaal gezien eens per half jaar ofzo een aanval. Maar ik zit nu al de tweede keer op tijd van een maand thuis omdat ik echt niet kan werken. Normaal trok de hoofdpijn ook weg na een nacht slapen, nu duren de aanvallen zelfs tot drie dagen
Iemand enig idee wat ik eraan zou kunnen doen?

Knuffels
Sjeen
Vandaag 14 weken!!!

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:11:22 #219
3011 E.T.
pi_16939544
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:50 schreef Sjeen het volgende:Ik heb nog even een vraagje:
Heeft er iemand ervaring met zwangerschap en migraine?
Ik heb normaal gezien eens per half jaar ofzo een aanval. Maar ik zit nu al de tweede keer op tijd van een maand thuis omdat ik echt niet kan werken. Normaal trok de hoofdpijn ook weg na een nacht slapen, nu duren de aanvallen zelfs tot drie dagen
Iemand enig idee wat ik eraan zou kunnen doen?

Knuffels
Sjeen
Vandaag 14 weken!!!

Je weet dat je paracetamol mag slikken he?
(helaas mag je niks sterkers.. Heb hier meegemaakt dat normaal 250mg paracetamol echt helemaal niets deed, terwijl ik zwanger was/ben is dat dus echt meer dan voldoende voor een zware hoofdpijn.. Zal wel door de wisselwerking met hormonen komen ofzo)
pi_16939720
ik heb van de week ook een aanval gehad en heb 2 dagen met enorme hoofdpijn rond gelopen. Ik mag wel iets stekere medicijnen maar die hielepen ook niet. Voor 1 keer een inbuprofen genomen en het was weg. Wat de gevolgen zijn weet ik niet, maar ik werd echt gek............
pi_16940110
Of....was dat toen ook niet bij ET?...de BH-bandjes nog even goed optrekken!! Ik heb nu sinds enkele weken ook last van hoofdpijn...maar als ik de bh weer even goed doe...

Ja, die boodschappentas.. *even voor Xanthe*..ik heb nu pas het gevoeld at dat echt ver achter em ligt, alsof het een ander was. Moet je mij zien als ik voor nr twee ga maar nu is het alsof ik nooit anders dan zwanger ben geweest. Ik kan me nu ook wel voorstellend at ik een babietje ga krijgen, maar nu nog een gezond babietje!! Ik heb altijd pech, denk ik toch stiekem (terwijl dat niet zo is, want ik heb me toch een droomzwangerschap!!!!)...dus pessimistje tot het eind he!

Ik ga voor een triple-bevalling: gao, Cato en Etio...eerste week van maart! Jullie hebben nog even de tijd!!

DANYEL EN THIJS
pi_16940230
BHbandjes?
Daar al het bij mij niet aan liggen denk ik, heb nl al 2 maanden geen bh aan bijna omdat dat zo zeer doet.
pi_16940270
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:38 schreef Anitra het volgende:
BHbandjes?
Daar al het bij mij niet aan liggen denk ik, heb nl al 2 maanden geen bh aan bijna omdat dat zo zeer doet.
Ja, maar ik bedoel dat je borsten soms zo snel kunnen groeien dat het gewicht klachten geeft. Als je dan een goede BH aan hebt kunnen de klachten overgaan.
DANYEL EN THIJS
pi_16940366
hmmm dan zal het weer wel kunnen, want ik ben al een maat of 2 gegroeid. Dus van het weekend toch maar eens shoppen voor een bh.

Moet wel lachen zit net te bedenken dat voor ik zwanger was van mijn dochter 9,5 jaar geleden had ik nog niet eens een bh nodig hahaha

vrijdag 6 februari 2004 @ 13:35:13 #225
3011 E.T.
pi_16941773
goed onthouden Catoot!!!!! Dat was ik al weer helemaal een beetje kwijt..
Ik liep idd in de weekenden regelmatig zonder BH en ook de schouderbandjes van de BH's die ik droeg zaten niet echt strak.
Blijkbaar protesteerden mijn nekspieren vanwege het toegenomen gewicht (twee cupmaten gegroeid)..

Schouderbandjes strakker (op z'n strakst zo'n beetje) en niet meer zonder BH lopen en alles was opgelost!

(wat stom dat ik daar zelf niet meer aan dacht joh.. )

vrijdag 6 februari 2004 @ 13:50:24 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_16942138
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:31 schreef E.T. het volgende:

[..]

Oefenweeen is mij verteld..
Heftige menstruatiekramp afgewisseld of gecombineerd met harde buiken..
Ik loop er nu dus 1,5 week mee..

Gaan we dan toch tegelijkertijd???

Oeoeoeoeoe, dat lijkt me wel wat!!!
Meiden wat wordt het spannend nu voor jullie. De laatste loodjes....
Geniet nog maar even van de buik en de bewegingen erin. Hoewel ik blij ben met mijn weer redelijk normale buik, kan ik met weemoed kijken naar de buikfoto's.
En Catoot, je weet het, bij mij begon het ook 5 dagen van tevoren al met voorweeen, dat doet toch zijn werk al hoor....
En ja het wordt natuurlijk een dochter! Want het is meisjestijd...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 februari 2004 @ 14:36:02 #227
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16943407

Ah, Gertje zit nog veilig binnen

Nou, het kamertje is er hoor
Hartstikke mooi en schattig, beetje oud wit, commode, ledikantje en 2 linnenkasten. 2? Ja, want de kast die wij qua type mooi vonden, was maar klein (1-deurs) en aangezien we toch een grote kamer hebben...hebben we er 2 genomen, die we dan naast elkaar kunnen zetten

Verder natuurlijk een matrasje, een dekentje etc...en een heleboel centjes lichter

Eea wordt 2 precies 2 maanden voor de uitgerekende datum geleverd, lekker op tijd dus, zodat ik het hopelijk zelf nog in elkaar kan zetten (vind ik leuk ). Verder wordt er zodra het kindje geboren is door de winkel een spaarrekening geopend met 300 euro inleg van hun kant. Zit verder geen verplichting aan vast, behalve dan dat we het minimaal 10 jaar moeten laten staan. Ok, lijkt mij geen probleem hoor

[Dit bericht is gewijzigd door pluisje op 06-02-2004 14:36]

vrijdag 6 februari 2004 @ 14:45:56 #228
3011 E.T.
pi_16943703
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:36 schreef pluisje het volgende:

Ah, Gertje zit nog veilig binnen

Nou, het kamertje is er hoor
Hartstikke mooi en schattig, beetje oud wit, commode, ledikantje en 2 linnenkasten. 2? Ja, want de kast die wij qua type mooi vonden, was maar klein (1-deurs) en aangezien we toch een grote kamer hebben...hebben we er 2 genomen, die we dan naast elkaar kunnen zetten

Verder natuurlijk een matrasje, een dekentje etc...en een heleboel centjes lichter

Eea wordt 2 precies 2 maanden voor de uitgerekende datum geleverd, lekker op tijd dus, zodat ik het hopelijk zelf nog in elkaar kan zetten (vind ik leuk ). Verder wordt er zodra het kindje geboren is door de winkel een spaarrekening geopend met 300 euro inleg van hun kant. Zit verder geen verplichting aan vast, behalve dan dat we het minimaal 10 jaar moeten laten staan. Ok, lijkt mij geen probleem hoor

Klinkt goed

burgerhout?

Licht Ontvlambaar vrijdag 6 februari 2004 @ 14:56:51 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_16944071
Dit is jammer genoeg echt migraine. Het zit maar aan één kant, als het rechts zit gaat het nog, dan kan ik nog werken. Maar nu zit het links en dan kan ik alleen nog maar in bed liggen en hopen dat het overgaat. Voorheen slikte ik Ascal en dat helpt, maar die durf ik nu dus niet te nemen. Paracetamol helpt hier helaas niet tegen, zelf geen heel doosje bij wijze van spreken.

Mijn cup was al mega, maar die is tijdens de zwangerschap niet gegroeid. Nu is het zo dat ik meestal een aanval kreeg als ik het te druk heb/teveel stress heb. En op mijn werk is het sinds 1 januari een grote chaos, maar ik heb gelukkig wel nog steeds het idee dat het goed gaat komen.

De hoofdpijn is inmiddels al een beetje veranderd van plaats. Zat eerst direct achter mijn wenkbrauw en oog (net alsof iemand erop getimmerd had...), maar nu meer bovenin en richting mijn nek. Da's meestal het teken dat het over aan het gaan is.

Maar goed, in elk geval bedankt voor jullie tips

Knuffels
Sjeen

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:08:14 #230
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_16944483
* spookvrouw komt weer uit de lurkstand gesprongen.

Al die spannende verhalen. Toot en ET nog effies, dat het zo hard is gegaan, ik zie me nog de IVF hormoon verhalen zitten lezen, en nu zijn de babies er al bijna.

* spookvrouw strooit verschrikkelijk veel sterretjes dit topic binnen.

hofleverancier van sterretjes :)
  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:39:44 #231
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16945565
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:45 schreef E.T. het volgende:

[..]

Klinkt goed

burgerhout?

Babythings, Barendrecht.
Geweldig joh...ik voelde me net alsof ik in Disneyland rondliep, zo mooi aangekleed allemaal
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:00:38 #232
3011 E.T.
pi_16948363
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:39 schreef pluisje het volgende:

[..]

Babythings, Barendrecht.
Geweldig joh...ik voelde me net alsof ik in Disneyland rondliep, zo mooi aangekleed allemaal

Ik vond het daar een beetje 'overdone'.. Werd op een gegeven moment helemaal kriegel van dat muziekje dat in de centrale hal gespeeld werd.. (dat disney-like muziekje)
De klap op de vuurpijl was voor mij toen ik ging vragen om beddegoed voor een wieg.. (was gewoon doordeweeks en dus niet een of andere zaterdaghulp) De eerste reactie was "bestaat dat dan?" .. ehm.. ja, je kunt moeilijk zo'n groot ledikant hoeslaken om een wiegmatrasje proppen.. (dat was haar idee dus om te doen) blijkbaar was ik erg ongeloofwaardig, want ze ging 't toch nog even navragen bij degene die bedjes en wiegjes verkocht.. Daar kreeg ik als antwoord "als je een wiegje koopt zit er een setje beddengoed en een dekbedje bij en dat is het" Wiegje verschonen mag dus niet van hun.. en al helemaal geen oud, eigen wiegje gebruiken ofzo.. (niet te vergeten dat dekbedjes zelfs afgeraden worden.. )

Na al een eerder soortgelijk 'gevalletje' bij de afdeling kinderwagens, heb ik maar besloten dat baby-things erg leuk is voor kleertjes (die alleen maar afgrijselijk duur zijn, maar ja alleen maar DKNY e.d.) en hebbedingetjes.. Maar dat ik van de kundigheid van het personeel niet te veel hoefde te verwachten.

ze hadden wel leuke kamertjes staan tegen normale prijzen

vrijdag 6 februari 2004 @ 18:15:57 #233
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16950617
Ja, ze zijn pas kort open, en hebben echt allemaal hun eigen stukje, viel me wel op

Maar bij de kamertjes liep het gesmeerd, ik had dan ook een wat oudere verkoopster, die zelf ook kinderen heeft, en dus wist wat ik zocht enzo

vrijdag 6 februari 2004 @ 19:08:32 #234
1087 Merisse
broddeltante
pi_16952118
K.. ik verlies bloed. Nou ja bloed, een flinke bruine streep in mijn onderbroek. Ik vind het zo eng. En net nu ik er de hele middag mee bezig ben geweest dat ik niet geloof dat ik zwanger ben....
Ik ben naar de zaak gegaan waar ik mijn bruidsjurk gekocht heb om te vertellen dat ik zwanger ben en hoe dat nu moet met vermaken etc. Ze reageerden nou niet bepaald leuk daar. En ik kreeg me toch een paniekaanval "wat als het nou niet waar is, als ik nou niet zwanger ben" schoot er ineens door me heen. Tja en alsof de duivel ermee speelt...
bloed ik nu. K..
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 19:11:00 #235
43556 miss_dynastie
pi_16952192
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:08 schreef Merisse het volgende:
K.. ik verlies bloed. Nou ja bloed, een flinke bruine streep in mijn onderbroek. Ik vind het zo eng. En net nu ik er de hele middag mee bezig ben geweest dat ik niet geloof dat ik zwanger ben....
Ik ben naar de zaak gegaan waar ik mijn bruidsjurk gekocht heb om te vertellen dat ik zwanger ben en hoe dat nu moet met vermaken etc. Ze reageerden nou niet bepaald leuk daar. En ik kreeg me toch een paniekaanval "wat als het nou niet waar is, als ik nou niet zwanger ben" schoot er ineens door me heen. Tja en alsof de duivel ermee speelt...
bloed ik nu. K..
Ach Merisse toch ... ik weet niet wat ik kan zeggen om je gerust te stellen, maar ik duim wel voor je dat alles goed zit met de baby En heb je die jurk al gekocht of nog niet? Anders zou ik hem lekker laten hangen, stelletje sukkels
  vrijdag 6 februari 2004 @ 19:18:33 #236
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16952393
Als het bruin is kan het toch ook oud bloed zijn? Tenminste, dat lees ik altijd van de meiden hier.

En wat is dat nou voor gezeik dat ze in de bruidsjurkenwinkel niet leuk reageren? Hoe halen ze het in hun botte hoofd? Zo'n jurk kost klauwen met geld dus ze hebben hem maar uit te leggen voor je, zonder gemor. Stelletje amateurs

vrijdag 6 februari 2004 @ 19:20:43 #237
21170 robbieRdam
pi_16952437
bruine streep wil niet veel zeggen hoor Merisse, maar dat je het eng vindt kan ik maar al te goed begrijpen
kan beetje oud bloed zijn wat je verliest.
komt allemaal vast goed!

maar toch wens ik je veel sterkte en zo met dat in spanning inzitten e.d. brrr ik wil het niet nog een x

haha is het zo erg joh bij die babywinkel, en daar wou ik nog wel gaan solliciteren (in barendrecht) laat ik nu mooi achterwege dus als ik dat al hoor! blijf nog wel ff zitten waar ik zit

groetjes martine

FOK!fossiel vrijdag 6 februari 2004 @ 20:49:01 #238
2628 Karin
pi_16955074
Martineke wat vreselijk
Heel veel sterkte

Merisse ook sterkte, dit lijkt me zo'n ontzettend onzekere tijd als je wat bloed gaat verliezen. Maar inderdaad het is oud bloed dus dat is wel een goed teken.

Voor de rest heel veel leuke verhalen tegengekomen (wat lullen jullie veel in 1,5 dag).
ET gaat zeker nog niet verklappen wat het wordt?
Catootje klinkt goed hoor die oefenweeen!
Pluisje heeft die winkel waar je het kamertje gekocht hebt niet toevallig een fotootje online staan? Ben erg nieuwsgierig.

En iedereen die ik in de gauwigheid vergeten ben een

Jubileum moderator vrijdag 6 februari 2004 @ 20:49:12 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16955079
Martine, ik lees het nu pas, heel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16955717
Merrise , misschien geeft dit je een beetje moed , maar ik heb ruim 9 dagen last gehad van bruine afscheiding.
En toch was gisteren alles in orde en was er een kloppend hartje te zien.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:10:57 #241
3011 E.T.
pi_16955768
karin: www.babythings.nl

Merisse.. balen zeg! Helas kun je niks anders doen dan afwachten.. Sterkte!

vrijdag 6 februari 2004 @ 21:14:47 #242
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16955894
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:49 schreef Karin het volgende:
Pluisje heeft die winkel waar je het kamertje gekocht hebt niet toevallig een fotootje online staan? Ben erg nieuwsgierig.
Ik ben zo vrij geweest om mijn digicam mee de winkel in te nemen, zodat ik ook als ik thuis was nog zou weten wat ik ook al weer gekocht had
Hij is hier helemaal meisjesachtig, maar al die accessoires hebben we er dus niet bij. Verder lijkt het een beetje geel, maar is het toch echt gebroken wit, alleen de lampen waren wat gelig in die winkel. De commode staat er maar half op, maar heeft 2 hele lekkere grote deuren met veel bergruimte. En er staat maar 1 linnenkast op de foto, terwijl wij er dus 2 hebben

FOK!fossiel vrijdag 6 februari 2004 @ 21:30:18 #243
2628 Karin
pi_16956379
Ow wat mooi Pluisje
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:52:01 #244
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16956974
Pluisje dat wordt zekers te weten een heel mooi kamertje
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:09:31 #245
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16957451
Oh Pluisje wat leuk. Dan ga je toch bijna op een meisje hopen als je dat roze en paars er zo bijziet he...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:25:17 #246
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16957868
Merisse, wat rot dat je bruine afscheiding hebt, mar wrs heeft het niks te betekenen, zoals iedereen zo een beetje al zegt

Pluisje, wat een leuke meubeltjes
Ik heb vandaag mijn wiegje van zolder gehaald om de nietjes eruit te halen, maar dat lukt dus mooi niet Die nietjes zijn helemaal doorgeroest en ze breken dan af Dus daar moeten we iets op verzinnen, anders wordt het dus niet mama's wiegje waar BabyS in komt te liggen

vrijdag 6 februari 2004 @ 22:33:24 #247
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16958094
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:09 schreef Spindizzy het volgende:
Oh Pluisje wat leuk. Dan ga je toch bijna op een meisje hopen als je dat roze en paars er zo bijziet he...
Ik denk dat ik nog even een blauwe versie ga Photoshoppen

Maar ik kan haast niet wachten op die pretecho hoor (nog 2 weken), zeker na zo'n dagje shoppen...zo veel leuke dingetjes gezien en niet gekocht omdat ze roze of blauw waren

vrijdag 6 februari 2004 @ 22:36:23 #248
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16958164
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:25 schreef LadyS het volgende:

Ik heb vandaag mijn wiegje van zolder gehaald om de nietjes eruit te halen, maar dat lukt dus mooi niet Die nietjes zijn helemaal doorgeroest en ze breken dan af Dus daar moeten we iets op verzinnen, anders wordt het dus niet mama's wiegje waar BabyS in komt te liggen

Oh, wat zou dat zonde zijn zeg, ik had het zo leuk gevonden als er in onze familie ergens zo'n familiewiegje rond zou zwerven...maar helaas hebben zowel onze beide ouders, als onze opa's en oma's geen zolder...en dus ook geen bijpassende "zolderspulletjes"
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:41:02 #249
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16958262
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:36 schreef pluisje het volgende:

[..]

Oh, wat zou dat zonde zijn zeg, ik had het zo leuk gevonden als er in onze familie ergens zo'n familiewiegje rond zou zwerven...maar helaas hebben zowel onze beide ouders, als onze opa's en oma's geen zolder...en dus ook geen bijpassende "zolderspulletjes"

Ja dat is ook echt leuk Ik heb een wiegje en een commode.
Ik heb er ooit een foto van neergezet. Zal hem even opzoeken!

een foto van de commode heb ik niet, zal ik van de week even maken als ik eraan denk

vrijdag 6 februari 2004 @ 22:41:56 #250
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16958284
Oooh, het is echt zo'n poppenwiegje
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:43:03 #251
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16958329
Mooi wiegje
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:44:12 #252
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16958362
Hij ziet er alleen lang zo mooi, niet meer uit
de bekleding heb ik eraf gerukt. eerst geprobeerd voorzichtig te doen, om evt. te kunnen wassen. Maar de stof was zo gaar, dat het aan alle kanten scheurde
Dus nu heb ik alleen een kaal wiegje met roestige nietjes erin

[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 06-02-2004 22:47]

pi_16958384
Echt een poppig wiegje hoor LadyS !!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:56:59 #254
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16958678
Owkee, vandaag weer het vervolg van de pretecho gehad, geweldig om te zien hoe snel dat groeien gaat van zo'n kleintje!!

Ons dochtertje had er vandaag wat meer zin in als vorige keer en heeft dan ook lekker geposeerd. Bewegen is nog een vies woord en alleen toen mama zich even moest omdraaien heeft ze even haar ongenoegen geuit en is gaan verliggen

Echt, ik wordt steeds vliefterder

Hier ook maar weer een paar scans, eentje is van voorkant gezichtje, de andere is van de zijkant.

http://picserver.org/view_image.php/J0UDK473P54

http://picserver.org/view_image.php/6195G13M6C6

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_16958858
leuk kamertje pluisje!!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 23:06:25 #256
43556 miss_dynastie
pi_16958898
Wat een prachtig kamertje, Pluisje

En wa een mooi meiske, Psyche!!