abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16840931
...nu hebben we vast twee keer een deel 30 Maarrrrrr: we gaan er weer voor! en het moet natuurlijk geen kinderen zijn, maar geboorte.....
TADAAAAAAAAAAAAA!!!

A.s. papa's en mama's:

Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 30

22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus: Anitra
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

We hadden het over de gouden gids en ID's ....

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 06-02-2004 20:46]

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_16841099
Ik spring even uit lurkstand.

Uit het vorig topic bleek dat de kinderen nu ook met foto's in paspoort moeten zitten. Is dat nieuw? Wij heb een dochter van 13 en zoon van bijna 10. Ze staan allebei bij ons in het paspoort. Zowel bij vader als bij mij. Maar er hoefden geen pasfoto's bij. Paspoort is nu 4 jaar oud.
Enige wat ze aan de grens wel eens doen (Duitsland, Polen, Tsjechie) is de namen van de kids hardop roepen. En kijken of de kids reageren.
Dan kan ik me er vast op voorbereiden volgend jaar. En voor de oudste misschien wel een eigen paspoort laten doen.

dinsdag 3 februari 2004 @ 10:02:28 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841103
Psst Catoot, er moet nog een linkje bij naar het vorige topic en als je de eerste post van het vorige topic quote dan zie je ook meteen hoe je de rooie vermeldingen maakt
pi_16841123
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, errug grappig, een paspoort is vijf jaar geldig, een baby verandert elke vijf uur... na een jaar moet je het kindje dus herkennen aan zijn of haar babyfoto, lekker makkelijk
Ja eigenlijk best raar.
Vroeger toen ik bij mijn moeder in het paspoort stond , stond er nog geen foto in van mij.
Ik zal eens navraag gaan doen tzt bij het gemeentehuis.
Maar ja in mijn geval is het toch wel handig om de kleine bijgeschreven te hebben , 20km van de Duitse grens is natuurlijk heel weinig.....
De kosten van een ID kaart ligt heel dicht bij die van een paspoort dus dan is de keuze snel gemaakt als die kleine ook een ID moet hebben....
Een paspoort!
pi_16841134
Funnie ik heb geen idee!

Brighteyes, ik heb geen idee!

(ik zal es gaan kijken)

DANYEL EN THIJS
pi_16841158
ha lekker geen vermeldingen in het rood deze keer
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_16841177
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:05 schreef Joene het volgende:
ha lekker geen vermeldingen in het rood deze keer
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:12:00 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841258
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:06 schreef Catootje het volgende:

[..]

Pssst, nou nog effe het linkje veranderen naar deeltje 30
pi_16841341
topic titel iniddels ook aangepast.

je bent er bijna catoot... alleen de link nog

dinsdag 3 februari 2004 @ 10:16:50 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16841361
Pfoe, het is een hele 'bevalling' dit, het openen van deeltje 31!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:19:45 #11
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_16842788
http://www.paspoortinformatie.com/nl/

Het klopt inderdaad. Maar ik lees nergens of ons paspoort nu dan nog geldig is of niet. Maar neem aan van wel.

Thnx, nu weet ik dat. Is wel zo handig

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:23:40 #12
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16842882
Ok, dus we moeten:
1: naar het gemeentehuis, en allebei ons paspoort meenemen
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de baby

Toch?

* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:27:50 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16842958
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de baby

Toch?

* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren

Als je naar het gemeentehuis gaat voor de erkenning leggen ze wel precies uit hoe het met de rechtbank zit... Tenminste bij ons wel. Gewoon even vragen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:29:56 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16843012
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:

Toch?

Ben toevallig net vanochtend geweest om baby te erkennen (daar ging het toch over?). Je moet alleen beiden je paspoort meenemen. Brief aan rechtbank kan pas na de geboorte van de baby.

Maar omdat wij kort na de bevalling willen trouwen doen wij dat laatste niet.

dinsdag 3 februari 2004 @ 11:35:33 #15
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16843144
Ah ok, dus gewoon naar het gemeentehuis, en dan iig nog even wachten tot het kind er is. Dat moet lukken
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:37:20 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16843182
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:35 schreef pluisje het volgende:
Ah ok, dus gewoon naar het gemeentehuis, en dan iig nog even wachten tot het kind er is. Dat moet lukken
Ja, wij kregen een folder mee over de ouderschapsrechten e.d. Wat dat inhoudt en hoe je het moet aanvragen. Komt allemaal goed dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 11:38:02 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16843199
Als je nu een nieuw paspoort neemt, en je kind bij wilt laten schrijven, moet je twee pasfoto's van je kind inleveren en komt je kind op een aparte bladzijde met zijn foto en gegevens.
En even 17 euro dokken, voorheen was dat 11 gulden!

Zo staat er bij mij dus een fotootje van een Christan van ruim een jaar in, waarin je nauwelijks meer de Christan van ruim 3 herkent Ik heb trouwens al een paar keer meegemaakt dat ik Christan in zijn buggy moest vertonen aan een douaneambtenaar, zowel in Turkije als in Nederland

Tip: als je foto's laat maken, zoek dan een fotograaf die ze digitaal maakt. Dan schieten ze net zo lang plaatjes tot ze een goede hebben. Christan staat er weliswaar op met een afgezakte band van zijn tuinbroekje, maar zijn hoofd staat er volgens de voorschriften op En dat in slechts 4 pogingen.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:39:19 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16843228
Ik schreef gisteren geloof ik dat je 3 maanden van te voren het een en ander moest opahlen bij de rechtbank. Nu weet ik weer waarom dat was Dat was ivm dat curateleregister. Dat neemt een paar weken in beslag. Dat geldt dus alleen als je het zo snel mogelijk geregeld wil hebben na de geboorte
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_16844633
Ik heb vorige week precies dezelfde keuze moeten maken met ID-kaarten en paspoorten. Mijn paspoort was nog wel even geldig, maar de ID-kaart van mn man was inmiddels verlopen. Mijn man kiest nu maar weer voor een paspoort, met tegelijkertijd bijschrijving van dochter. En ik schrijf haar ook bij. Het is namelijk handiger om het kind in beide paspoorten te melden, want als een van de ouders bijvoorbeeld wat gebeurt, kan het kind hoe dan ook met de andere ouder altijd mee terug naar huis. Zowel paspoort als een Id-kaart is 5 jaar geldig, dus of je nou je baby met foto in je paspoort hebt of op zijn/haar eigen ID-kaart, maakt geen verschil. Ik hoefde maar twee foto`s te hebben, 1 inleveren voor paspoort man en 1 voor eigen paspoort. En inderdaad bij aanvraag je partner en kind mee. En ieder ouder moet zijn of haar eigen paspoort/ID -kaart ophalen!
The waves you made will always be
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:37:15 #20
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_16844659
In mijn paspoort staat Jelle nog gewoon bijgeschreven zonder foto, toen Lisa er vorig jaar ook moest worden bijgeschreven moest dat met pasfoto. Ik heb nu dus een paspoort met 1 kind erin met foto en 1 kind zonder foto. Dit om het allemaal lekker duidelijk te houden.......
de grote zus van pluisje
pi_16844844
Mijn vriend vond dat ook al raar. Een foto????
Hahaha... ach zal wel goed komen , maak me er niet te druk om hoor , zeker nu ik heb gelezen hoe het in zijn werk gaat.
Aangezien een ID kart een paar euro goedkoper is dan een paspoort en dan nog wat extra voor de bijschrijving , is de keus toch makkelijk en het gemeentehuis zal vast wel helpen.
En over dat erkennen he?
Moet je dat al doen als je nog zwanger bent? Kan dat niet gewoon als de kleine is geboren?
Of ben ik nou moeilijk aan het doen , hahaha?
Ik dacht altijd het is een kwestie dat de vader het kind gaat aangeven op het gemeentehuis en klaar is het.
Maar dat schijnt allemaal dus niet zo te zijn....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 februari 2004 @ 13:29:06 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16846040
Aangeven is niet hetzelfde als erkennen, Xanthe. Erkennen moet apart gebeuren. In principe kan iedereen die bij de geboorte was, een kind aangeven (ook een arts of vk dus). Maar voor erkenning is de toestemming van de moeder nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:40:31 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16846334
Xanthe, je mag ook erkennen tijdens het aangeven van je kind, maar dat is niet handig, want de moeder moet aanwezig zijn bij de erkenning. En als jij net bevallen bent heb je geen zin om naar een gemeentehuis te gaan en als je een keizersnede hebt gehad is het zelfs onmogelijk. Om die reden regelt bijna iedereen de erkenning voor de geboorte.
Wat betreft het curateleregister. Bij Katja had ik die al binnen een week terug en bij Job binnen twee weken. Voor Katja had ik dat ook allemaal al voor de geboorte gedaan, maar bij Job heb ik alles met betrekking tot het ouderlijk gezag pas na de geboorte gedaan.

Wij wilden trouwens volgende week even een weekje ertussen uit. Ik heb in het weekend allemaal reisgidsen gehaald en we hadden al iets in Duitsland uitgezocht, toen ik er ineens achter kwam dat we Job nog niet hebben bij laten schrijven in onze paspoorten . Nu gaan we dus naar Drenthe . Ik wil toch ook niet het risico lopen als kindersmokkelaar te worden aangehouden .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:43:46 #24
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16846446
Inderdaad, alleen als je ongehuwd bent, dan wordt het aangeraden om voor de geboorte al naar het gemeentehuis te gaan, waarbij de vader het ongeboren kind erkent, en de moeder toestemming geeft dat de vader het kind na de geboorte aan mag geven. Tevens kun je dan de achternaam geloof ik al vast laten leggen.

Doe je dat niet, dan moet je na de geboorte zelf naar het gemeentehuis. Anders krijgt het kind namelijk automatisch de achternaam van de moeder. Je moet als moeder dus toestemming geven dat de vader het kind aan mag geven, en het kind zijn achternaam krijgt. Dat kan ook na de geboorte...maar of je daar nou binnen 3 dagen na een zware bevalling zin in hebt?

Dus daarom raden ze aan om dat voor de geboorte al te regelen

pi_16848325
Das duidelijk , nou dan moeten we dat tzt maar eens gaan regelen.
Zitten daar ook kosten aan vast?
Bedoel voor niks gaat de zon op en voor elk stom papiertje moet je tegenwoordig toch wel betalen.

Over het curatele , hoe zit dat?
Dat is toch als je onder curatele zou staan?
Dat is niet zo bij ons , maar ik vind het toch wel fijn om dit soort vragen beantwoord te hebben en niets straks misschien ineens voor verassingen kom te staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')