A.s. papa's en mama's:
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 30
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus: Anitra
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
We hadden het over de gouden gids en ID's ....
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 06-02-2004 20:46]
Uit het vorig topic bleek dat de kinderen nu ook met foto's in paspoort moeten zitten. Is dat nieuw? Wij heb een dochter van 13 en zoon van bijna 10. Ze staan allebei bij ons in het paspoort. Zowel bij vader als bij mij. Maar er hoefden geen pasfoto's bij. Paspoort is nu 4 jaar oud.
Enige wat ze aan de grens wel eens doen (Duitsland, Polen, Tsjechie) is de namen van de kids hardop roepen. En kijken of de kids reageren.
Dan kan ik me er vast op voorbereiden volgend jaar. En voor de oudste misschien wel een eigen paspoort laten doen.
quote:Ja eigenlijk best raar.
Op dinsdag 3 februari 2004 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, errug grappig, een paspoort is vijf jaar geldig, een baby verandert elke vijf uur... na een jaar moet je het kindje dus herkennen aan zijn of haar babyfoto, lekker makkelijk
Brighteyes, ik heb geen idee!
(ik zal es gaan kijken)
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:05 schreef Joene het volgende:
ha lekker geen vermeldingen in het rood deze keer
quote:Pssst, nou nog effe het linkje veranderen naar deeltje 30
Op dinsdag 3 februari 2004 10:06 schreef Catootje het volgende:[..]
Het klopt inderdaad. Maar ik lees nergens of ons paspoort nu dan nog geldig is of niet. Maar neem aan van wel.
Thnx, nu weet ik dat. Is wel zo handig
Toch?
* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren
quote:Als je naar het gemeentehuis gaat voor de erkenning leggen ze wel precies uit hoe het met de rechtbank zit... Tenminste bij ons wel. Gewoon even vragen.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:
1: naar het gemeentehuis, en allebei ons paspoort meenemen
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de babyToch?
* pluisje moet dat even op een rijtje zetten en in haar demente hoofdje programmeren
quote:Ben toevallig net vanochtend geweest om baby te erkennen (daar ging het toch over?). Je moet alleen beiden je paspoort meenemen. Brief aan rechtbank kan pas na de geboorte van de baby.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef pluisje het volgende:
Ok, dus we moeten:
1: naar het gemeentehuis, en allebei ons paspoort meenemen
2: formulieren voor het kantongerecht invullen en opsturen samen met uittreksel geboorteregister van de babyToch?
Maar omdat wij kort na de bevalling willen trouwen doen wij dat laatste niet.
quote:Ja, wij kregen een folder mee over de ouderschapsrechten e.d. Wat dat inhoudt en hoe je het moet aanvragen. Komt allemaal goed dus
Op dinsdag 3 februari 2004 11:35 schreef pluisje het volgende:
Ah ok, dus gewoon naar het gemeentehuis, en dan iig nog even wachten tot het kind er is. Dat moet lukken
Zo staat er bij mij dus een fotootje van een Christan van ruim een jaar in, waarin je nauwelijks meer de Christan van ruim 3 herkent Ik heb trouwens al een paar keer meegemaakt dat ik Christan in zijn buggy moest vertonen aan een douaneambtenaar, zowel in Turkije als in Nederland
Tip: als je foto's laat maken, zoek dan een fotograaf die ze digitaal maakt. Dan schieten ze net zo lang plaatjes tot ze een goede hebben. Christan staat er weliswaar op met een afgezakte band van zijn tuinbroekje, maar zijn hoofd staat er volgens de voorschriften op En dat in slechts 4 pogingen.
Wij wilden trouwens volgende week even een weekje ertussen uit. Ik heb in het weekend allemaal reisgidsen gehaald en we hadden al iets in Duitsland uitgezocht, toen ik er ineens achter kwam dat we Job nog niet hebben bij laten schrijven in onze paspoorten . Nu gaan we dus naar Drenthe
. Ik wil toch ook niet het risico lopen als kindersmokkelaar te worden aangehouden
.
Doe je dat niet, dan moet je na de geboorte zelf naar het gemeentehuis. Anders krijgt het kind namelijk automatisch de achternaam van de moeder. Je moet als moeder dus toestemming geven dat de vader het kind aan mag geven, en het kind zijn achternaam krijgt. Dat kan ook na de geboorte...maar of je daar nou binnen 3 dagen na een zware bevalling zin in hebt?
Dus daarom raden ze aan om dat voor de geboorte al te regelen
Over het curatele , hoe zit dat?
Dat is toch als je onder curatele zou staan?
Dat is niet zo bij ons , maar ik vind het toch wel fijn om dit soort vragen beantwoord te hebben en niets straks misschien ineens voor verassingen kom te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |