abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16821824
Bron: NRC Handelsblad

Jaqueline Costa-Lascoux geschokt over de mislukte integratie in Nederland

'Moslims zien Nederland als pakje boter'

Na advies van de commissie-Stasi wil de Franse president het dragen van de hoofddoek op school verbieden. De situatie in Nederland speelde een grote rol bij dit advies, zegt commissielid Costa-Lascoux.

Door onze correspondent Pieter Kottman

Bij dit artikel
NIEUWS - Invloed Nederland op advies hoofddoek

PARIJS, 2 FEBR. Jacqueline Costa-Lascoux is er categorisch over. De ,,totale mislukking'' van de integratie in Nederland heeft ,,grote invloed'' gehad op de besluitvorming van de Franse commissie-Stasi. Deze commissie adviseerde de Franse president Jacques Chirac eind vorig jaar het dragen van 'opzichtige' religieuze tekens op openbare scholen bij wet te verbieden.

Commissielid Costa-Lascoux (64) bezocht met twee andere leden in november vorig jaar Nederland. ,,Onze gesprekken en observaties in Nederland hebben ons zeer gesterkt in de gedachte dat er een wet tegen het opzichtig dragen van religieuze tekens op openbare scholen moest komen. We waren geschokt door wat we in Nederland hebben gezien en gehoord. Hoewel we relatief veel aandacht aan Nederland wijden in ons rapport, hebben we er niet met zoveel woorden in gezet hoe alarmerend we de situatie vonden om niet één land te brandmerken.''

De aankondiging van het Franse staatshoofd, na het advies, interdaad een wettelijk verbod in te zullen voeren, lokte in de hele wereld protesten uit. Vooral moslims protesteren, ook in Frankrijk zelf, omdat duidelijk is dat de wet in de eerste plaats de islamitische hoofddoek beoogt uit te bannen.

De commissie hoorde ruim 150 betrokkenen uit het onderwijs en de medische wereld, maar ook religieuze gezagdragers en moslimmeisjes die al dan niet gedwongen worden een hoofddoek te dragen. Daarnaast maakten delegaties van de commissie studiereizen naar West-Europese landen.

Costa-Lascoux is juriste en psychologe en geeft leiding aan één van de onderzoeksinstituten van het Centre National de la Recherche Scientifique. Ze is verbonden aan de Raad van Europa als deskundige op het gebied van burgerschap en mensenrechten en lid van de Hoge Raad voor de Integratie van Frankrijk.

Costa-Lascoux, die al dertig jaar regelmatig in Nederland komt om 'professionele en vriendschappelijke redenen', noemt het land 'het schoolvoorbeeld van te ver doorgevoerd culturalisme'. ,,Tegelijkertijd is Nederland het land van de grote tolerantie, voorloper op moreel gebied in de wereld. Het is geen toeval dat het juist daar zo fout heeft kunnen gaan. De tragiek is dat de Nederlandse morele en sociale vooruitstrevendheid waarvan zelfs wij Fransen slechts kunnen dromen het zwaard is geworden waarmee het land nu bedreigd wordt.

,,Islamitische fundamentalisten gebruiken de ruime Nederlandse burgerlijke vrijheden in hun strijd tegen een land dat in hun ogen wordt bevolkt door homoseksuelen en druggebruikers. Ze kunnen die vrijheid met des te meer succes ondermijnen omdat juist die hen in staat stelt dat ongestoord te doen. Het is niet voor niets dat overal geroepen wordt om inperking van vrijheden, ook door de aanvankelijke pleitbezorgers van die vrijheden. Het is een dubbele tragiek dat het fundamentalisme op die manier een handje wordt geholpen.''

De invloed die de Nederlandse situatie op de besluitvorming van de commissie-Stasi heeft uitgeoefend is volgens Costa-Lascoux 'zowel negatief als positief'. ,,Door het Nederlandse multiculturalisme hebben minderheden belang bij het cultiveren van de eigen identiteit: zolang ze minderheid blijven, genieten ze voorrechten. Trouwen met partners uit het land van herkomst bestendigt die identiteit. In Frankrijk is dat uitzondering, in Nederland regel. Het heeft ons bewust gemaakt van het gevaar van 'speciaal beleid' en van lankmoedigheid.''

Het is niet de enige les die de Franse delegatie uit het bezoek aan Nederland getrokken heeft. Minister van Justitie Dominique Perben heeft voorgesteld de religieuze benadering te laten varen en in de wet uit te gaan van de openbare orde. ,,Zo'n benadering zou ongetwijfeld minder stof doen opwaaien, maar de commissie heeft daar bewust niet voor gekozen. Allerlei onverkwikkelijke situaties, zoals het weigeren door vrouwelijke patiënten van mannelijke dokters, hebben niets met openbare orde te maken en alles met normen. In dit verband verheugt ons het nieuwe beleid dat de Nederlandse regering zegt te willen voeren. Dat beleid gaat uit van 'fundamentele waarden' van de Nederlandse samenleving. Dat normatieve uitgangspunt sprak ons zeer aan.''

Costa-Lascoux noemt Nederland 'het voor moslimfundamentalisme kwetsbaarste land van Europa'. Franse moslims hebben Nederland tegenover haar 'een pakje boter' genoemd. ,,Moslims zijn zeer internationaal georiënteerd. Ze hebben overal familie zitten en kennen precies de verschillen in wetgeving tussen de diverse West-Europese landen. Nederland is een zeer open samenleving. Het is niet het enige dat het land aantrekkelijk maakt voor fundamentalisten die van Europa een islamitisch continent willen maken. Een land waar moslims in vrijwel alle grote steden in 2010 in de meerderheid zijn is in het licht van dat streven uiteraard buitengewoon interessant. De politieke islam is zich zeer bewust van dit gegeven.''

De Marokkaanse en Turkse organisaties in Nederland waarmee de delegatie van de commissie-Stasi sprak bevestigden de aantrekkingskracht van Nederland voor fundamentalisten, én hun aanwezigheid. Costa-Lascoux: ,,Ze zeiden last te hebben van de invloed van de politieke islam, maar ze bestrijden die niet. Ik bespeurde hetzelfde als ik in Frankrijk altijd constateer: gematigde moslims varen wel bij de dreiging van het fundamentalisme. Ze gebruiken het als een wapen door te suggereren: jullie kunnen maar beter rekening met ons houden.''

Costa-Lascoux houdt niet van de term 'botsing der beschavingen'. ,,We zitten er middenin, maar het zijn geen beschavingen die botsen. De overgrote meerderheid van de moslims in West-Europa bestaat uit goedwillende burgers. Ik heb islamitische vrienden die in hun landen van herkomst opgesloten hebben gezeten wegens hun verdediging van de mensenrechten. Het gaat om een botsing met fundamentalisme, politiek geïnspireerd, religieus fanatisme. Dat is geen beschaving en al zie ik de dreiging en de gevaren ervan, betreuren kan ik die botsing daarom nog niet. Integendeel, het wordt tijd dat we voor onze waarden opkomen.''

Costa-Lascoux, die een beetje Nederlands beheerst, heeft het onlangs verschenen rapport over de integratie in Nederland van de commissie-Blok ,,slechts doorgebladerd''. De conclusie van de commissie dat de integratie - in elk geval gedeeltelijk - 'geslaagd' genoemd moet worden is haar bekend. Ze schrijft die toe aan het ,,paternalistische denken'' dat volgens haar vooral 'West-Europees links' parten heeft gespeeld. ,,Links is goeddeels verantwoordelijk voor de rampzalige mislukking van de integratie. Ook de commissie-Blok heeft waarschijnlijk geen angst willen kweken, maatschappelijke conflicten willen bezweren en het imago in het buitenland geen geweld willen aandoen. Misschien ook bedoelde de commissie te zeggen: het had erger gekund.''

In het rapport van de commissie-Stasi staat dat de Nederlandse regering de stand van de integratie 'zorgelijk' acht. Volgens Costa-Lascoux is de term gekozen om Nederland niet in verlegenheid te brengen. ,,De politiek verantwoordelijken en de hoge ambtenaren die wij tijdens ons bezoek aan Nederland gesproken hebben spraken zonder enige aarzeling over de 'totale mislukking' van de integratie. Dat was trouwens nog iets wat ons in positieve zin opviel: de grote openheid waarmee over dit onderwerp in Nederland gesproken wordt.''

In Frankrijk is men blijkbaar nog niet ingeslapen, zoals in ons Zompland.

pi_16821935
Haha totale mislukking .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16822147
Waarom dan een pakje boter psies ? Omdat het zo zacht is ofzo ?
pi_16822170
Dat blijkt wel hieruit:

Rellen tijdens film Shouf Shouf Habibi

Uitgegeven: 2 februari 2004 13:30
Laatst gewijzigd: 2 februari 2004 13:30

AMSTERDAM - De Catharijne-bioscoop in Utrecht is zondagmiddag ontruimd na rellen tijdens de film Shouf Shouf Habibi. De politie heeft zes jongeren aangehouden.

Er ontstond consternatie toen dertig raddraaiers begonnen te schreeuwen en met flesjes, blikjes en popcorn gooiden. Met nog eens dertig anderen zochten ze de confrontatie met overige bezoekers. Vanwege het Islamitische offerfeest en het karakter van de film, bestond het grootste deel van de bezoekers uit jonge Marokkanen. In Hoog Catharijne bleef het daarna nog even onrustig, maar het kwam niet tot vechtpartijen.

Den Haag

In Den Haag leidde de film ook tot enige schermutselingen. Drie vrouwelijke bezoekers zouden zondag zijn bedreigd door een groot aantal medebezoekers. Ze hadden commentaar geleverd op het gejuich van het publiek na een vrouwonvriendelijke scène in de film.

pi_16822272
helemaal mee eens!
  maandag 2 februari 2004 @ 18:17:00 #6
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_16822406
Ik vind het weer eens klinklare onzin. Volgens mij heeft Frankrijk zelf meer dan genoeg problemen met intregratie. Ook ben ik niet zo bang dat de politieke Islam Europa gaat beheersen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_16822673
In 2010 al ? Da's snel
Waarom hoor je eigenlijk nooit eens problemen met immigranen in landen als Italie of Spanje ?
Treden ze daar keihard op of zijn er andere factoren ?
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 18:36:38 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16822957
Commissie Stasi ???

Goeie analyse verder, het is namelijk waar.

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16823074
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:02 schreef du_ke het volgende:
Haha totale mislukking .
Ja joh, lach en wuif het maar weg...
pi_16823097
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja joh, lach en wuif het maar weg...

Och ja, het is onderzocht en de conclusies zijn helder maar daar luisteren we maar niet naar he
  maandag 2 februari 2004 @ 18:44:06 #11
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16823176
Ik zal het kort houden:

Het verbaast mij eerlijk gezegt niks.
Deze regering had geen minuut later moeten komen

pi_16823261
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Och ja, het is onderzocht en de conclusies zijn helder maar daar luisteren we maar niet naar he

Je refereert naar die zogenaamde integratierapport? Geweldig rapport inderdaad, met N.B. als conclusie "De integratie is geslaagd."

Frankrijk heeft zo ook haar commissies en rapporten. Conclusie? De Islam is een reeel gevaar voor Frankrijk en het integratieproces zoals Nederland is iets dat we helemaal NIET moeten hebben.

Vreemd genoeg ben ik het eerder eens met de conclusies van de Fransen dan die van het geweldige integratierapport. En ik denk een heleboel met mij...

† In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 18:46:43 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16823262
Nog iets om ons zorgen over te maken:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002094.html#comments

23 februari. Neem maar geen bus. It's coming.

maandag 2 februari 2004 @ 18:49:37 #14
74080 Goodluck
pi_16823371
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nog iets om ons zorgen over te maken:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002094.html#comments

23 februari. Neem maar geen bus. It's coming.

Mischien een beetje voorbarig.

Desondanks verwacht ik dat er in de toekomst wel aanslagen door Moslims zullen plaatsvinden als de situatie doorgaat zoals "ie nu is.

pi_16823470
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:49 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Desondanks verwacht ik dat er in de toekomst wel aanslagen door Moslims zullen plaatsvinden als de situatie doorgaat zoals "ie nu is.

Aanslagen zullen niet zo snel gepleegd worden. Wel ben ik een beetje angstig voor die zogenaamde Islamisering van Nederland. Nog een paar jaar en het merendeel dat in de grote steden woont is islamitisch. Worst case scenario betekent dit dat in de toekomst Staphorst een betere plek is om te leven in vrijheid dan Amsterdam.

Het bovenstaande is natuurlijk met een knipoog geschreven. Zover zal het niet komen. Wel schuiven we op dit moment steeds een stapje die richting op...

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 02-02-2004 18:53]

pi_16823497
quote:

[..]

Ja dat verwacht ik ook. Daar kun je de klok op gelijk zetten.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 18:53:31 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16823506
quote:

[..]

teletekst van gisteren:
quote:
Palestijnen hekelen houding VS,EU
GAZA-STAD De Palestijnse Autoriteit is
ontstemd over het feit dat de VS en de
EU vinden dat het Haagse Internationale
Gerechtshof geen oordeel mag vellen
over de bouw van een afscheidingsmuur
door Israël op de Westoever.

Minister Saeb Erekat zei dat de VS en
de Europeanen de Palestijnen oproepen
geen geweld te gebruiken,maar nu ook de
diplomatieke weg voor de Palestijnen
willen afsluiten.

Nederland maakt naast de VS,Frankrijk,
Duitsland en Groot-Brittannië bezwaar
tegen de gang van de Palestijnen naar
het hof.
De kwestie zou in onderling
politiek overleg oplost moeten worden.

Palestijnen plegen hun aanslagen mede namens Allah. Ik maak mij dus wel degelijk zorgen.
  maandag 2 februari 2004 @ 18:56:30 #18
74080 Goodluck
pi_16823600
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Aanslagen zullen niet zo snel gepleegd worden.

Het principe , en daarmee de grote kracht van een aanslag is dat die alijd onverwachts komt.
quote:
Wel ben ik een beetje angstig voor die zogenaamde Islamisering van Nederland. Nog een paar jaar en het merendeel dat in de grote steden woont is islamitisch. Worst case scenario betekent dit dat in de toekomst Staphorst een betere plek is om te leven in vrijheid dan Amsterdam.
I.d.d.
Je ziet het nou al, steden als Rotterdam en Den Haag trekken steeds meer leeg. De autochtone bevolking vestigt zich liever in veilige "enclaves" buiten de randstad terwijl de randstad steeds meer Islamiseert.
pi_16823617
tja, Nederland is altijd wel gekke henkie geweest. En dat moet dus een keer keihard fout gaan.

Maar goed, oogjes dicht en snaveltjes toe, want er zal wel niks gezegd mogen worden van links nederland (behalve SP)

maandag 2 februari 2004 @ 18:59:17 #20
74080 Goodluck
pi_16823666
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:57 schreef Nimitz het volgende:
tja, Nederland is altijd wel gekke henkie geweest. En dat moet dus een keer keihard fout gaan.

Maar goed, oogjes dicht en snaveltjes toe, want er zal wel niks gezegd mogen worden van links nederland (behalve SP)

Tja, en de bevolking heeft kennelijk een flink bord voor haar kop. Dat in deze tijden de club van Wouter Bos als grootste in de opiniepeilingen staat zegt wel genoeg over hoe blind een groot deel van de Nederlandse bevolking (nog steeds) is.
  maandag 2 februari 2004 @ 19:00:23 #21
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16823699
Nederland een Islamitische staat in 2010 proest...
pi_16823732
quote:
Hoe kom je daar nou bij? Het zijn juist de linkse partijen die het probleem aankaarten, rechts zorgt alleen maar voor polarisatie. Je denkt toch niet dat mensen als Wilders ervoor zorgen dat er minder snel aanslagen komen?
pi_16823739
Schop ze dan er uit, maar nee daar zijn Nederlands veel te dom voor!

De meeste landen zouden wel raad weten met dat tuig! Maar Nederland niet. DOM DOM DOM HELE DOMME NEDERLANDERS

pi_16823776
quote:
Ach ja, het moet in Nederland altijd eerst gruwelijk hard fout gaan voordat er daadwerkelijk iets gebeurt. Dat de integratie niet goed verloopt en dat de Islamisering van Nederland problemen met zich meebrengt, ach, dat komt wel goed nietwaar? Net als het vestigen van een vuurwerkloods in een woonwijk, of het ophangen van niet brandwerende kerstversiering in een overdrukke bar. Het komt allemaal wel goed. Sterker nog, het gaat goed! (althans, volgens sommigen...)
  maandag 2 februari 2004 @ 19:04:13 #25
74080 Goodluck
pi_16823797
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:01 schreef Ghadaffi het volgende:
Schop ze dan er uit, maar nee daar zijn Nederlands veel te dom voor!

De meeste landen zouden wel raad weten met dat tuig! Maar Nederland niet. DOM DOM DOM HELE DOMME NEDERLANDERS

I.d.d, iedereen heeft er de bek van vol. Maar ondertussen wel allemaal PvdA stemmen.

Ik wil niet de simpele opportunist uithangen, maar als ik de (financiele) mogelijkheden heb vertrek ik als het zo doorgaat.

pi_16823822
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:04 schreef Goodluck het volgende:
Ik wil niet de simpele opportunist uithangen, maar als ik de (financiele) mogelijkheden heb vertrek ik als het zo doorgaat.
OSN
pi_16823838
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:04 schreef Goodluck het volgende:

[..]

I.d.d, iedereen heeft er de bek van vol. Maar ondertussen wel allemaal PvdA stemmen.

Hehhe! Goed plan. Velen zullen je volgen.

Laat die geitenwollensokken maar creperen tussen dat tuig hier. Als je het geld hebt moet je gewoon nokken uit Nederland.

Het Nederlandse volk is toch te dom want ze blijven maar Wouter Bos stemmen

maandag 2 februari 2004 @ 19:07:25 #28
74080 Goodluck
pi_16823894
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

OSN

Ik stuur wel een kaartje met pinksteren het suikerfeest.
pi_16823932
Nederland is nu dus gewoon het voorbeeld van hoe fout het kan gaan
  maandag 2 februari 2004 @ 19:09:20 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16823953
Je kunt zeggen van die Fransen wat je wilt, soms walgelijk aanmatigend en arrogant, maar sommige dingen hebben ze toch eng goed door. Ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die op een dergelijke manier blijk geeft de Franse samenleving zo goed te begrijpen.

Hulde .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16823966
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:08 schreef Kentaro het volgende:
Zeker weten!
  maandag 2 februari 2004 @ 19:11:15 #32
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16823994
laat ze hier ook maar eens beginnen dan met op openbare scholen het zichtbaar dragen van religieuze kenmerken te verbieden dan...
pi_16824017
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
Je kunt zeggen van die Fransen wat je wilt, soms walgelijk aanmatigend en arrogant, maar sommige dingen hebben ze toch eng goed door. Ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die op een dergelijke manier blijk geeft de Franse samenleving zo goed te begrijpen.

Hulde .

Frankrijk is al compleet verziekt.
pi_16824073
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:12 schreef Ghadaffi het volgende:

[..]

En ze proberen nu beter te worden...
  maandag 2 februari 2004 @ 19:14:51 #35
74080 Goodluck
pi_16824076
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:11 schreef onetouch het volgende:
laat ze hier ook maar eens beginnen dan met op openbare scholen het zichtbaar dragen van religieuze kenmerken te verbieden dan...
Laat de bevolking zelf maar eens beginnen door de linkse, socialistische politieke ideeen van zich af te werpen. Nogmaals: het mes snijd aan 2 kanten.

Je kunt als bevolking wel verandering willen, als je PvdA blijft! stemmen kies je duidelijk voor een dergelijk stelsel. Een volk krijgt de regering dat het verdiend!

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 02-02-2004 19:17]

maandag 2 februari 2004 @ 19:15:04 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824082
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:12 schreef Ghadaffi het volgende:
Integendeel.

In Frankrijk heeft men wel begrepen dat het geen enkel nut heeft veel tijd en moeite te steken in vrijwillig integratiegeneuzel en allochtonenknuffelarij. Daar wordt al het tuig zonder morren in ghetto's gesodemieterd, alwaar men elkaar het leven zuur kan maken.

De Amerikaanse aanpak zeg maar.

pi_16824120
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:14 schreef nikk het volgende:

[..]

En ze proberen nu beter te worden...

...waar het al te laat voor is!
pi_16824136
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Integendeel.

In Frankrijk heeft men wel begrepen dat het geen enkel nut heeft veel tijd en moeite te steken in vrijwillig integratiegeneuzel en allochtonenknuffelarij. Daar wordt al het tuig zonder morren in ghetto's gesodemieterd, alwaar men elkaar het leven zuur kan maken.

De Amerikaanse aanpak zeg maar.

Apartheid werkt! In Zuid Afrika werkte het, in Frankrijk volgens jou ook. Tijd dat het in Nederland wordt ingevoerd!
  maandag 2 februari 2004 @ 19:18:49 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824173
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef Ghadaffi het volgende:
Apartheid werkt! In Zuid Afrika werkte het, in Frankrijk volgens jou ook. Tijd dat het in Nederland wordt ingevoerd!
In de VS werkt het in elk geval. En met apartheid heeft het niks te maken, eerder met gelijke behandeling.
pi_16824181
Nederland moet nu inderdaad uitkijken wat het doet met het integratie beleid.
Kijk doordat WOII nog vers in ons geheugen zit hebben wij zoiets van we kunnen de mensen niet zomaar het land uittrappen. Logisch...., maar we kunnen ook niet de hele arabische wereld hierheen slepen.
Wat wel moet gebeuren is dat bijvoorbeeld mensen die aan het inburgeren zijn als die een misdrijf of iets dergelijks begaan. Eruit trappen.
Nederland is inderdaad dom dom dom dom dom
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16824189
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:14 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Laat de bevolking zelf maar eens beginnen door de linkse, socialistische politieke ideeen van zich af te werpen. Nogmaals: het mes snijd aan 2 kanten.

Je kunt als bevolking wel verandering willen, als je PvdA blijft! stemmen kies je duidelijk voor een dergelijk stelsel. Een volk krijgt de regering dat het verdiend!

Ja inderdaad - zie het huidige kabinet
pi_16824228
het blijft inderdaad grappig hoe links nederland geblindoekt richting afgrond loopt

in het buiteland hebben ze het al lang door, hier is men nog niet eens in het stadium dat er vrij over gepraat mag worden

[Dit bericht is gewijzigd door Schepseltje op 02-02-2004 19:21]

pi_16824238
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef Ghadaffi het volgende:

[..]

Niemand die pleit voor de Apartheid hoor. Daar is in Frankrijk ook helemaal geen sprake van. Maar goed, je moet ook ergens je punt mee proberen te maken nietwaar?
  maandag 2 februari 2004 @ 19:21:40 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824259
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:19 schreef SCH het volgende:
Ja inderdaad - zie het huidige kabinet
Het huidige kabinet, zonder de PvdA dus, is toevallig wel het eerste dat er iets aan lijkt te willen gaan doen.

Als de PvdA er in had gezeten, hadden we nu waarschijnlijk nog steeds in het allochtonen-knuffel-stadium van de jaren '80 en '90 gezeten.

pi_16824271
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:20 schreef Schepseltje het volgende:
het blijft inderdaad grappig hoe links nederland geblindoekt richting afgrond loopt

in het buiteland hebben ze het al lang door, hier is men nog niet eens in het stadium dat er vrij over gepraat mag worden

Je kan er tegenwoordig vrij over praten hoor. Zo erg is het allemaal ook niet.
pi_16824275
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:20 schreef nikk het volgende:
Niemand die pleit voor de Apartheid hoor. Daar is in Frankrijk ook helemaal geen sprake van. Maar goed, je moet ook ergens je punt mee proberen te maken nietwaar?
in frankrijk heb je ook grote voorsteden waar praktisch alleen maar immigranten wonen, 't is nou eenmaal de enigste manier, als men niet kan intergreren dan moet er maar gezorgd worden dat men in ieder geval niet de rest tot last is
pi_16824296
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het huidige kabinet, zonder de PvdA dus, is toevallig wel het eerste dat er iets aan lijkt te willen gaan doen.

Als de PvdA er in had gezeten, hadden we nu waarschijnlijk nog steeds in het allochtonen-knuffel-stadium van de jaren '80 en '90 gezeten.

Kom toch op. Dit kabinet maakt het alleen maar erger. Dat zie je toch dagelijks man. Polarisatie is geen oplossing hoor.

Je hebt het in de VS gezien - en er is niets van geleerd helaas.

maandag 2 februari 2004 @ 19:23:12 #48
74080 Goodluck
pi_16824302
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:20 schreef Schepseltje het volgende:

Vergeet niet dat links Nederland nog altijd haar bestaansrecht ontleend aan de kiezers die er op stemmen. Kennelijk wil een groot deel van de Nederlanders een links, tolerant beleid als ik de peilingen bekijk.
pi_16824304
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:22 schreef nikk het volgende:
Je kan er tegenwoordig vrij over praten hoor. Zo erg is het allemaal ook niet.
je moet wel erg verhullende taal gebruiken wil je niet als nazi worden bestempeld, je ziet het ook aan figuren als SCH die het alsmaar over polariseren hebben wanneer je iets ter sprake wil brengen
pi_16824323
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom toch op. Dit kabinet maakt het alleen maar erger. Dat zie je toch dagelijks man. Polarisatie is geen oplossing hoor.

Ik denk dat door de situatie op het moment de regering het alleen maar verkeerd kan doen..
pi_16824368
Ik geef dit topic nog enkele minuutjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 02-02-2004 19:25]

pi_16824372
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:23 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

je moet wel erg verhullende taal gebruiken wil je niet als nazi worden bestempeld, je ziet het ook aan figuren als SCH die het alsmaar over polariseren hebben wanneer je iets ter sprake wil brengen

Inderdaad. Elke discussie wordt in de kiem gesmoord door werkloze stakkers die met termen als racisme, polarisatie en nazi's beginnen te smijten.
  maandag 2 februari 2004 @ 19:26:21 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824395
quote:
nee, zo doorgaan zoals het ging, een beetje de boel bij mekaar proberen te blijven houden, dat is natuurlijk DE oplossing
quote:
Als je ziet hoeveel mensen de VS in al die jaren opgenomen hebben en hoe weinig problemen dat relatief heeft gegeven, kun je toch gerust stellen dat men het daar beter aanpakt dan hier.

Een immigrant in de VS weet bij aankomst meteen wat hem te wachten staat om iets te bereiken: namelijk keihard werken. In NL wordt je meteen in je eigen taal aan het handje naar de sociale dienst geleid.

maandag 2 februari 2004 @ 19:26:31 #54
74080 Goodluck
pi_16824398
quote:

[..]

Dit kabinet is een van de eerste die voet bij stuk houdt en een verandering in gang zet. Die verandering kan worden doorgezet, die verandering kan ook weer volledig teniet worden gedaan als men bij de volgende verkiezingen weer op de PvdA stemt.

Nederlands volk, u mag het zeggen!

maandag 2 februari 2004 @ 19:26:47 #55
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_16824409
We moeten gewoon het bijzonder onderwijs afschaffen en er openbare scholen van maken. En ik heb kennis van zaken omtrent de situatie in frankrijk, die is echt veel erger dan hier, dus ze mogen wel door zeuren in hun rapporten het is trouwens niet bijzonder dat ze kritiek hebben op "links" die lui zijn hartstikke rechts.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_16824428
Er moet maar eens een creatieve maatregel komen waardoor het mogelijk wordt om probleemgevallen terug te kicken, zeker als ze een dubbele nationaliteit hebben moet dat niet zo heel moeilijk zijn.

Verder maar eens ophouden met dat praktisch fatalisme in de trend van "we kunnen ze niet buitenhouden" want dat kan wel, misschien niet voor de volle honderd procent maar toch.

En last but not least moet Nederland tijdens zijn aanstaande voorzitterschap van de EU ervoor zorgen dat Turkije buiten de EU blijft, aangezien het hek dan helemaal van de dam zou gaan.

pi_16824450
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

nee, zo doorgaan zoals het ging, een beetje de boel bij mekaar proberen te blijven houden, dat is natuurlijk DE oplossing
[..]

Als je ziet hoeveel mensen de VS in al die jaren opgenomen hebben en hoe weinig problemen dat relatief heeft gegeven, kun je toch gerust stellen dat men het daar beter aanpakt dan hier.

Een immigrant in de VS weet bij aankomst meteen wat hem te wachten staat om iets te bereiken: namelijk keihard werken. In NL wordt je meteen in je eigen taal aan het handje naar de sociale dienst geleid.

De VS is ook een groter land met meer ruimte dan Nederland. Maar inderdaad in NL word je gelijk naar de sociale dienst geleid..
pi_16824453
de huidige regering kan doen wat ze willen, het is alleen maar uitstel van executie, over een paar decennia is de islamitische bevolking in de meerderheid en dan hebben zij de macht, of je het nou racisme noemt of niet, die kant gaan we op

in de jaren 80 had men het tij nog kunnen keren, nu al lang niet meer

pi_16824495
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef Lemmeb het volgende:

Ach ja, daarom staan de Twin Towers er nog natuurlijk
pi_16824499
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:28 schreef vdo28 het volgende:

De VS is ook een groter land met meer ruimte dan Nederland. Maar inderdaad in NL word je gelijk naar de sociale dienst geleid..

In de VS heb je geen socialisme, daar moet je werken als je je hoofd boven water wil houden
  maandag 2 februari 2004 @ 19:30:53 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824519
Ik denk overigens wel dat de types die nu het hardst 'racisme' schreeuwen, de hoog-opgeleide links-lullen-rechts-vullen-PvdA-stemmers, straks als eersten in de rij bij de boot naar Canada staan.

pi_16824528
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:30 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

In de VS heb je geen socialisme, daar moet je werken als je je hoofd boven water wil houden

In Nederland heb je ook geen socialisme, Deuszijdank.
pi_16824531
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dit kabinet is een van de eerste die voet bij stuk houdt en een verandering in gang zet. Die verandering kan worden doorgezet, die verandering kan ook weer volledig teniet worden gedaan als men bij de volgende verkiezingen weer op de PvdA stemt.

Nou als jij een belangrijke verandering ziet die ook iets positiefs oplevert dan mag jij hem benoemen. Ik zie alleen maar verder gaande polarisatie. Ik was geen fan van Paars, maar die had het stukken beter voor elkaar wat dit onderwerp betreft.
pi_16824533
Slaap lekker verder Nederland, Allah waakt over u................
  maandag 2 februari 2004 @ 19:31:37 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824539
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:30 schreef Schepseltje het volgende:
En je aanpassen aan de Amerikaanse normen en waarden, anders bereik je ook helemaal niks .
pi_16824540
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:30 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk overigens wel dat de types die nu het hardst 'racisme' schreeuwen, de hoog-opgeleide links-lullen-rechts-vullen-PvdA-stemmers, straks als eersten in de rij bij de boot naar Canada staan.

Ik weet het wel zeker, ik denk inderdaad dat het zo zal gaan
pi_16824547
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:08 schreef Kentaro het volgende:
Gelul in de ruimte. Dat is wat de media ervan maken. En die fransen moeten niet zo ouwehoeren want een paar jaar terug kwamen ze nog allemaal naar Nederland het grote voorbeeld van hoe de multiculturele samenleving ook kan werken. Een paar terug waren er nog internationale onderzoekers die beweerden dan er in Nederland nauwelijks sprake was van gettovorming in tegenstelling tot de VS en andere europese landen.

Een grote mediahype is het allemaal. Opeens is alles klote en is er sprake van een multicultureel drama. En ergste van alles is dat er ook nooit een middenweg kan zijn. Of het is allemaal klote of het is allemaal fantastisch.

Als ik in Amsterdam rond loop dan zie ik heeeel veel mensen van buitenlandse afkomst die heel goed geintegreerd zijn. Toen ik nog bij de makro werkte was de helft van mijn collegas van buitenlandse afkomst. We moeten eens op houden om onzelf een complex aan te lullen en eens leren dat de media dingen altijd erger/mooier maken dan ze zijn. Kijk dat er problemen zijn met marrokaanse jongetjes of in achterstandsbuurten dat zal iedereen toegeven. Maar laten we niet gaan overdrijven.

pi_16824556
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk ook van alles te maken met de integratie van nieuwkomers hè?
  maandag 2 februari 2004 @ 19:32:36 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824573
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:31 schreef SCH het volgende:
Nou als jij een belangrijke verandering ziet die ook iets positiefs oplevert dan mag jij hem benoemen. Ik zie alleen maar verder gaande polarisatie. Ik was geen fan van Paars, maar die had het stukken beter voor elkaar wat dit onderwerp betreft.
Inderdaad. Die deden gewoon net of er niks aan aan de hand was .
pi_16824589
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En je aanpassen aan de Amerikaanse normen en waarden, anders bereik je ook helemaal niks .

Welke waarden en normen?
pi_16824598
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:31 schreef Monidique het volgende:

In Nederland heb je ook geen socialisme, Deuszijdank.

zelfs de VVD is een semi-socialistische partij in nederland

rechts en links worden in nederland gedefinieerd binnen het socialistische kader, kijk maar eens hoe de begrippen in amerika liggen

maandag 2 februari 2004 @ 19:33:40 #72
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824612
quote:
En jij denkt dat dit in elk willekeurig ander westers land (bijvoorbeeld Nederland) niet had kunnen gebeuren?
pi_16824648
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:33 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

rechts en links worden in nederland gedefinieerd binnen het socialistische kader, kijk maar eens hoe de begrippen in amerika liggen

De begrippen in Amerika zijn de ware en enige echte begrippen? Overigens denk ik niet dat men Nederland als socialistisch bestempelt.
pi_16824660
quote:

[..]

Ga eens bij de groenteboer solliciteren. Dan mag je daar nog meer appels met peren vergelijken en af en toe een banaan in je hol douwen.
  maandag 2 februari 2004 @ 19:35:20 #75
74080 Goodluck
pi_16824668
quote:

[..]

Dus de VS had moeten buigen voor de invloed van de Islam ?

Ik heb een groot respect voor de manier waarop de VS met haar beleid omgaat. Heb je geen liefde voor het land en wil je niet, dan kom je er gewoon niet in.

Dit in tegenstelling tot de cultuur die we hier hebben ontwikkeld die zich louter richt op zelfspot en vervreemding van onze eigen cultuur. Het is zelfs zo erg dat mensen die roepen dat ze van Nederland houden vaak met een scheve blik worden aangekeken en van racisme/xenofobie worden beticht. Volkomen doorgeschoten dus!

Ook in Amerika heb je grote tegenstellingen tussen links ejn rechts. Over een eigenschap beschikken ze echter allemaal: Vaderlandsliefde!

maandag 2 februari 2004 @ 19:36:09 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16824696
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:34 schreef Monidique het volgende:
Overigens denk ik niet dat men Nederland als socialistisch bestempelt.
Ohjawel

Overigens vind ik de VS niet op alle gebieden zaligmakend, maar wel op het gebied van het omgaan met immigranten

pi_16824702
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk ook van alles te maken met de integratie van nieuwkomers hè?

Dit topic gaat toch over de islam of vergis ik me nu?
pi_16824710
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:35 schreef Ghadaffi het volgende:

[..]

Ga eens bij de groenteboer solliciteren. Dan mag je daar nog meer appels met peren vergelijken en af en toe een banaan in je hol douwen.

We kunnen het netjes houden, wat jij nu uitlokt is een scheldpartij.
pi_16824711
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:34 schreef Monidique het volgende:

De begrippen in Amerika zijn de ware en enige echte begrippen?

Amerika was voorbeeld
quote:
Overigens denk ik niet dat men Nederland als socialistisch bestempelt.
het is een mengvorm, maar socialisme is wel de voornaamste stroming
pi_16824745
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:31 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Gelul in de ruimte. Dat is wat de media ervan maken. En die fransen moeten niet zo ouwehoeren want een paar jaar terug kwamen ze nog allemaal naar Nederland het grote voorbeeld van hoe de multiculturele samenleving ook kan werken. Een paar terug waren er nog internationale onderzoekers die beweerden dan er in Nederland nauwelijks sprake was van gettovorming in tegenstelling tot de VS en andere europese landen.

Een grote mediahype is het allemaal. Opeens is alles klote en is er sprake van een multicultureel drama. En ergste van alles is dat er ook nooit een middenweg kan zijn. Of het is allemaal klote of het is allemaal fantastisch.

Als ik in Amsterdam rond loop dan zie ik heeeel veel mensen van buitenlandse afkomst die heel goed geintegreerd zijn. Toen ik nog bij de makro werkte was de helft van mijn collegas van buitenlandse afkomst. We moeten eens op houden om onzelf een complex aan te lullen en eens leren dat de media dingen altijd erger/mooier maken dan ze zijn. Kijk dat er problemen zijn met marrokaanse jongetjes of in achterstandsbuurten dat zal iedereen toegeven. Maar laten we niet gaan overdrijven.

Overdrijven? Dat in alle Nederlandse steden in 2010 de meerderheid moslim is lijkt misschien niet zo erg maar wacht maar af. Wat denk je dat deze meerderheid gaat stemmen.
pi_16824758
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit in elk willekeurig ander westers land (bijvoorbeeld Nederland) niet had kunnen gebeuren?

Het is in Amerika gebeurd. De rest is speculatie. Het is imo niet bij toeval in Amerika gebeurd en ik vind dat ze er verdomd weinig van geleerd hebben. Bij dat soort dingen ben je verplicht naar je zelf te kijken en aan reflectie te doen. Al is het maar voor de eer van de slachtoffers. De VS stuurt alleen maar aan op een volgende grote aanslag.
pi_16824763
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:35 schreef Goodluck het volgende:
Dus de VS had moeten buigen voor de invloed van de Islam ?
Ik denk dat SCH doelt op de kleine integratieprobleempjes van Mohammed Atta.
quote:
Het is zelfs zo erg dat mensen die roepen dat ze van Nederland houden vaak met een scheve blik worden aangekeken en van racisme/xenofobie worden beticht.
Onzin.
quote:
Over een eigenschap beschikken ze echter allemaal: Vaderlandsliefde!
Nou, allemaal! Zoals, Taliban John en die van Columbine en duizenden anderen die het land verkloten. Ware patriotten.
pi_16824793
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef Lemmeb het volgende:
Ohjawel
Ik heb dat nog nooit ergens gelezen of gehoord, hoor.
pi_16824818
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:28 schreef Schepseltje het volgende:
de huidige regering kan doen wat ze willen, het is alleen maar uitstel van executie, over een paar decennia is de islamitische bevolking in de meerderheid en dan hebben zij de macht, of je het nou racisme noemt of niet, die kant gaan we op

in de jaren 80 had men het tij nog kunnen keren, nu al lang niet meer

Inderdaad, te laat...en nu? Huilen? Of gewoon neuken neuken en neuken zodat het evenwicht herstelt wordt? Ik ga voor minister president btw, dan wordt ik de eerste moslim die dit land regeert!

Je begrijpt natuurlijk dat wat je vertelt gewoon echt onzin is. Het is "islamofobisch", je ziet het woordje moslim of islam en associeert het met iets slechts, terwijl het moslim zijn of de islam zelf, tot nu toe nooit iets fouts heeft gedaan. Dat aan de andere kant van de wereld mensen zichzelf opblazen heeft niets met de islam of moslim te maken. Zelfmoord is namelijk strikt verboden. Dat Marokkanen de bioscopen terroriseren heeft ook niets met de islam te maken (mits jij een passage aan kan wijzen waarin staat dat de marokkaanse bevolking in Nederland bioscopen moet gaan terroriseren terwijl ze shouf shouf habibi bekijken)

Allah Al Watan Al Malik
pi_16824831
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef vdo28 het volgende:

[..]

We kunnen het netjes houden, wat jij nu uitlokt is een scheldpartij.

Jij probeert de boel, te laten uitlopen op een offtopic-discussie. Laat dat even achterwege wil je!
pi_16824840
quote:
Het is zelfs zo erg dat mensen die roepen dat ze van Nederland houden vaak met een scheve blik worden aangekeken en van racisme/xenofobie worden beticht. Volkomen doorgeschoten dus!
Dit slaat echt helemaal nergens op.

Ik ben gek van Nederland - zou nergens anders willen wonen. Jij bent degene die hier weg wil, niet ik

pi_16824842
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef Schepseltje het volgende:
het is een mengvorm, maar socialisme is wel de voornaamste stroming
Als je sociaal-democratie als socialisme ziet, ja, dan wel. Alleen is dat geen socialisme.
pi_16824845
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:37 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Overdrijven? Dat in alle Nederlandse steden in 2010 de meerderheid moslim is lijkt misschien niet zo erg maar wacht maar af. Wat denk je dat deze meerderheid gaat stemmen.

Het gaat er inderdaad om wat die mensen stemmen. Nederland is een democratisch land. Degene die met een meerderheid is wint...
pi_16824866
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de islam of vergis ik me nu?

Jij reageerde op:
quote:
In een reeks van replies over integratie en de manier waarop het buitenland, dus ook de VS, dat aanpakt of heeft aangepakt.
pi_16824878
quote:

[..]

De PVDA, OMG TEH HORROR!

Welke partij had je anders in gedachte? De AEL die in Belgie niet eens de kiesdrempel haalde.

Allah Al Watan Al Malik
pi_16824887
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

Inderdaad, te laat...en nu? Huilen? Of gewoon neuken neuken en neuken zodat het evenwicht herstelt wordt? Ik ga voor minister president btw, dan wordt ik de eerste moslim die dit land regeert!

Je begrijpt natuurlijk dat wat je vertelt gewoon echt onzin is. Het is "islamofobisch", je ziet het woordje moslim of islam en associeert het met iets slechts, terwijl het moslim zijn of de islam zelf, tot nu toe nooit iets fouts heeft gedaan. Dat aan de andere kant van de wereld mensen zichzelf opblazen heeft niets met de islam of moslim te maken. Zelfmoord is namelijk strikt verboden. Dat Marokkanen de bioscopen terroriseren heeft ook niets met de islam te maken (mits jij een passage aan kan wijzen waarin staat dat de marokkaanse bevolking in Nederland bioscopen moet gaan terroriseren terwijl ze shouf shouf habibi bekijken)

wat loop je nou allemaal te blaten? het enige wat ik heb gezegd is dat over een paar decennia de meerderheid in nederland islamitisch is, ik heb niets negatiefs over moslims gezegd tot nu toe.
pi_16824915
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:40 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Het gaat er inderdaad om wat die mensen stemmen. Nederland is een democratisch land. Degene die met een meerderheid is wint...

Majority rules, minority protection. Dat is een belangrijk element van de democratische rechtsstaat, so dont worry be happy.
Allah Al Watan Al Malik
pi_16824922
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit slaat echt helemaal nergens op.

Ik ben gek van Nederland - zou nergens anders willen wonen. Jij bent degene die hier weg wil, niet ik

Je bent er gek op om Nederland te verzieken ja met je wereldvreemde standpunten!
pi_16824931
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:33 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Gelul in de ruimte. De balk loopt van puur communisme naar puur kapitalisme. Zowel in de VS als in Nederland kennen ze een middenweg. Puur kapitalisme bestaat niet en je kan je afvragen of zelfs puur communisme ooit heeft bestaan.
pi_16824980
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

teletekst van gisteren:
[..]

Palestijnen plegen hun aanslagen mede namens Allah. Ik maak mij dus wel degelijk zorgen.

Nederland verwerpt de bouw van de muur maar vind het, net als 40 andere landen, een politieke aangelegenheid ipv een juridische. Het Hof zou daarom niet bevoegd zijn. Ookal lijkt me deze mening wat gek omdat Nederlands wel vindt dat de muur in strijd is met de universele rechten van de mens. Maar om me daarom nou zorgen te maken dat Palestijen hier aanslagen gaan plegen..... nee, niet echt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 2 februari 2004 @ 19:44:37 #96
74080 Goodluck
pi_16824995
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De PVDA, OMG TEH HORROR!

I.d.d.
Dat gematigde, populistische toontje is een verkapping voor links progressief beleid van het ergste soort dat bovendien in het verleden verantwoordelijk was voor ontzettend veel misstappen m.b.t o.a de migratie/integratie in dit land.

Niet de SP is een groot gevaar, niet Groenlinks, niet de AEL. De PvdA is het allergrootste gevaar voor dit land!

pi_16825016
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:41 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

wat loop je nou allemaal te blaten? het enige wat ik heb gezegd is dat over een paar decennia de meerderheid in nederland islamitisch is, ik heb niets negatiefs over moslims gezegd tot nu toe.

Meerderheid in de grote steden, dat is wat anders dan de meerderheid in nederland. Bovendien kom je nogal paniekerig over, ik zie posts over aanslagen e.d. maar goed. Het zal wel aan mij liggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_16825030
.
pi_16825035
quote:

[..]

De meerderheid moslim in de grote steden in 2010? Waar haal je die onzin nou weer vandaan. Hoogstens meer dan de helft buitenlands. Je haat ten opzichte van de islam is zo groot dat je alleen nog maar in staat bent om te raaskallen.

En voorlopig is overgrote meerderheid in Nederland nog steeds blank en van nederlandse afkomst. En dat zal de komende honderd jaar niet veranderen.

maandag 2 februari 2004 @ 19:46:04 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16825049
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:38 schreef Monidique het volgende:
Ik heb dat nog nooit ergens gelezen of gehoord, hoor.
Veel Amerikanen die hier weleens een kijkje hebben genomen en wat verder hebben gekeken dan hun neus lang is (verder dan de koffiesjop dus), vinden NL een socialistisch land, ja. Vraag het ze maar eens.
pi_16825071
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

I.d.d.
Dat gematigde, populistische toontje is een verkapping voor links progressief beleid van het ergste soort dat bovendien in het verleden verantwoordelijk was voor ontzettend veel misstappen m.b.t o.a de migratie/integratie in dit land.

Niet de SP is een groot gevaar, niet Groenlinks, niet de AEL. De PvdA is het allergrootste gevaar voor dit land!

Misschien moeten de rechtse partijen een groot campagne offensief beginnen om wat stemmen van de allochtonen te winnen? Idee'tje misschien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_16825075
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:46 schreef Lemmeb het volgende:
Vraag het ze maar eens.
Sorry, ik kom weinig Amerikanen tegen, .

Maar waarom vinden ze het een socialistisch land, of bedoelden ze toevallig sociaal? Ik denk dat laatste. Die Amerikanen die dit een socialistisch land vinden, verdienen wat mij betreft inderdaad het stempeltje "dom" en zouden eens naar Noord-Korea moeten of de tijdmachine nemen naar Oost-Europa.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 02-02-2004 19:48]

pi_16825104
quote:

[..]

Ook in Amerika heb je grote tegenstellingen tussen links ejn rechts. Over een eigenschap beschikken ze echter allemaal: Vaderlandsliefde!

Ga dat vragen onder de zwarte bevolking.
pi_16825112
goh zonder dat onderzoek hadden we het toch al geweten.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 2 februari 2004 @ 19:48:37 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16825127
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Majority rules, minority protection. Dat is een belangrijk element van de democratische rechtsstaat, so dont worry be happy.
Helaas komt er meteen een einde aan die democratische rechtsstaat op het moment dat de moslim het hier voor het zeggen krijgt.

Daar gaaaaat je theorie.

pi_16825136
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:44 schreef Goodluck het volgende:
De PvdA is het allergrootste gevaar voor dit land!
Welnee. Ik heb weinig met de PvdA, maar wat sommigen over de PvdA en W. Bos zeggen is nagenoeg pure onzin.
pi_16825139
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ga dat vragen onder de zwarte bevolking.

Hun mening zal me aan mn reet roesten!
pi_16825147
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Veel Amerikanen die hier weleens een kijkje hebben genomen en wat verder hebben gekeken dan hun neus lang is (verder dan de koffiesjop dus), vinden NL een socialistisch land, ja. Vraag het ze maar eens.

Wat een gelul.

Ben je voor de val van de muur trouwens weleens in de Sovjet Unie geweest?

pi_16825168

is dit nou echt nodig, zo'n topic?

pi_16825203
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:45 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

De meerderheid moslim in de grote steden in 2010? Waar haal je die onzin nou weer vandaan. Hoogstens meer dan de helft buitenlands. Je haat ten opzichte van de islam is zo groot dat je alleen nog maar in staat bent om te raaskallen.

En voorlopig is overgrote meerderheid in Nederland nog steeds blank en van nederlandse afkomst. En dat zal de komende honderd jaar niet veranderen.

Haat tegen de islam, wat lul jij nou/ hoe kom je erbij. Neem eerst maar eens de moeite om het stuk uit het NRC van TS te lezen. Daar komen die cijfers vandaan. Dus als er hier een raaskalt ben jij het
  maandag 2 februari 2004 @ 19:51:21 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16825221
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:47 schreef Monidique het volgende:
Sorry, ik kom weinig Amerikanen tegen, .

Maar waarom vinden ze het een socialistisch land, of bedoelden ze toevallig sociaal? Ik denk dat laatste. Die Amerikanen die dit een socialistisch land vinden, verdienen wat mij betreft inderdaad het stempeltje "dom" en zouden eens naar Noord-Korea moeten of de tijdmachine nemen naar Oost-Europa.

In hun ogen is NL gewoon een socialistisch land. Dat wil nog niet zeggen dat ze daarin gelijk hebben.

Overigens is socialistisch niet het hetzelfde als communistisch.

maandag 2 februari 2004 @ 19:53:05 #112
74080 Goodluck
pi_16825287
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Welnee. Ik heb weinig met de PvdA, maar wat sommigen over de PvdA en W. Bos zeggen is nagenoeg pure onzin.

Dat denk je.

Veel mensen kijken niet door het babbeltje van Wouter Bos heen, en dat maakt hem nou juist zo gevaarlijk!

Achter al die gladde "vernieuwingspraatjes" en onzin gaat nog steeds de PvdA van weleer schuil die nog volop vergelijkingen met Holocaust, deportatie en wo2 maakt en dat bovendien niet schuwt Nederland weer tot een migratieland op volle toeren om te vormen.

pi_16825303
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:51 schreef Lemmeb het volgende:
In hun ogen is NL gewoon een socialistisch land. Dat wil nog niet zeggen dat ze daarin gelijk hebben.
Áls er Amerikanen zijn die vinden dat dit een socialistisch land is, dan zijn zij te vergelijken met Nederlanders die Amerika een dictatuur vinden. Even onzinnig.
pi_16825320
Herhaling van zetten, een openingspost die te wensen over laat en erg veel offtopic. Daarbij voegt dit topic niet bijster veel toe aan de discussies die al geveoerd zijn en open staan.

Slotje dus.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')