Jaah, ik kan bijvoorbeeld ook helemaal niet electrisch kolven, heb dan helemaal het gevoel dat ik mij met een *ander* zoemend apparaat in een hokje terugtrek. Maar mijn ervaring is dat anderen het vaak volkomen logisch vinden, in de trant van 'oja, die baby moet natuurlijk ook eten'. De uitgesproken negatieve reacties die ik heb gehad zijn echt op de vingers van 1 hand te tellen (en kwamen gek genoeg allemaal van vrouwen). Heb wel vaak dat mensen (in casu: mannen) in eerste instantie niet begrijpen waar ik het in shemelsnaam over heb, maar dat zie ik niet als 'negatief'. Mooiste was de receptioniste van een bedrijf waar we ooit vergaderden die toen ik vroeg of ze een kolfhokje hadden me naar de lokale golfbaan verwees. Sindsdien vraag ik maar naar een kolf- of EHBOruimte.quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat mannen vaak heel ongemakkelijk reageren op kolven. Het is dan ook wel een rare bezigheid, natuurlijk
Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er. Ik dronk niet dus ik moest over op flesvoeding toen dronk ik wel. Ik heb het op het vbo gezeten Ben nu ook al voor verzorgende aan het leren en ik ga nog verder leren dat ik hoger kom. Maar mijn broer heeft op het VWO gezeten en die studeert nu aan de universieteit en die heeft lang borstvoeding gehad.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
Ja hoor dat kan geen kwaad (mits je geen pakjes tegelijk opeet natuurlijk).quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:24 schreef livelink het volgende:
Even weer iets heel anders. Ik heb al een paar dagen vervelende hoofdpijn waar ik nu eindelijk wel eventjes van af wil. Kan ik paracetamol slikken als ik bv geef?
Ik doe het nu dus om een beetje voorraad vast te hebben, dat geeft me een prettig gevoel en om mijn borsten aan het kolven te laten wennen voor als ik over 3 weken weer aan het werk moet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik vind de combinatie zelf voeden en daarbij kolven te vermoeiend.
een voorbeeld kan nooit een bewijs zijn. net als dat een tegenvoorbeeld geen tegenbewijs is. (zoals "mijn opa heeft altijd gerookt en is toch 100 geworden"). het gaat om gemiddelden. en uit onderzoek blijkt inderdaad dat BV over het algemeen allerlei gunstige effecten heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
Bij ons thuis is het bewijs er.
Dat zegt lang niet alles. Bij ons thuis hebben we allemaal de fles gehad en respectievelijk op de/het Havo, Vwo, Havo, Vbo beland. Waarschijnlijk had je broer geen vbo gedaan als hij flesvoeding had gehad en jij geen vwo als je borstvoeding had gehad.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er. Ik dronk niet dus ik moest over op flesvoeding toen dronk ik wel. Ik heb het op het vbo gezeten Ben nu ook al voor verzorgende aan het leren en ik ga nog verder leren dat ik hoger kom. Maar mijn broer heeft op het VWO gezeten en die studeert nu aan de universieteit en die heeft lang borstvoeding gehad.
nu begrijp ik waarom mijn jongste broer zo zuur kan zijn, hij wilde nooit gewone melk, alleen karnemelkquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er.
Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties...quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
[..]
Is een kwestie van toeval. Zo groot zijn die verschillen niet. Over het algemeen zijn kinderen met BV intelligenter, maar dit gaat maar om kleine verschillen. Daarnaast heeft goed kunnen leren niet altijd wat met intelligentie te maken. Mijn broer kan goed leren maar heeft een lager IQ dan ik (volgens de test dan). Maar op school had ik vele malen meer moeite om te kunnen slagen. (Beiden HAVO gedaan) Overigens hebben we géén van tweeën de borst gehad.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er. Ik dronk niet dus ik moest over op flesvoeding toen dronk ik wel. Ik heb het op het vbo gezeten Ben nu ook al voor verzorgende aan het leren en ik ga nog verder leren dat ik hoger kom. Maar mijn broer heeft op het VWO gezeten en die studeert nu aan de universieteit en die heeft lang borstvoeding gehad.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het suggereert iets negatiefs over flesvoeding vind ik. En ook al ben ik een groot BVvoorstander, flesvoeding is niet slecht in ieder geval (gelukkig maarquote:Op donderdag 18 maart 2004 13:08 schreef anneja het volgende:
nee joh, ik suggereer helemaal niet dat flesvoeding slecht is, ik ben er zelf ook groot mee geworden (goeie weerstand, VWO gedaan, geen enge aandoeningen, niet te zwaar, et cetera). Alleen dat het slechter is dan moedermelk. Gemiddeld genomen, en met meer van dergelijke slagen om de arm. Als a>b geldt toch ook dat b<a? Ik snap nooit zo dat je wel 'moedermelk is beter' mag zeggen, maar niet 'flesvoeding is slechter'. Two sides of the same coin, imho.
BV is nou eenmaal wat beter dan FV, dat betekent ook dat FV iets minder goed is dan BV (maar nog altijd van prima kwaliteit). daar hoef je toch verder niet omheen te draaien.quote:Op donderdag 18 maart 2004 13:29 schreef Tan het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het suggereert iets negatiefs over flesvoeding vind ik.
wat iedereen al zegt: FV is van voldoende kwaliteit. maarrr je kunt nou eenmaal niet weten of je dochters het NOG beter zouden hebben gedaan als ze wel BV zouden hebben gekregen. geldt ook voor mijzelf hoor, ik ben ook met FV opgegroeid en heb school & studie relatief makkelijk doorlopen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:39 schreef ikkemikke het volgende:
En als je dan geen keus had zoals ik? Borstvoeding was niet mogelijk vanwege een borstoperatie en toch zijn mijn dochters gezond groot geworden met de fles! Onze oudste heeft de HAVO met goed gevolg afgelegd en volgt nu een HBO studie. De ander zit nog op de HAVO. Ook wat betreft ziektes zijn we er prima doorheen gerold op de normale kinderziektes na. Het is al door meerderen gezegd hier, je praat over gemiddelden. Gelukkig geldt dit gemiddelde dan niet voor mijn dochters![]()
Mijn moeder heeft mij ook amper borstvoeding gegeven (het lukte niet) en ik zit in het tweede jaar van de universiteit en heb daarvoor in zes jaar mijn gymnasium gehaald. Dus??quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:52 schreef just me het volgende:
ik heb geen borstvoeding gekregen en ik heb geen VWO kunnen doen
mijn kinderen hebben borstvoeding gekregen en studeren nu allebei
mijn ex heeft geen borstvoeding gekregen en is met lof afgestudeerd
soms zit het mee en soms zit het tegen
ik heb er 2 versleten in de kolf periode, en nummer 3 zal het bij de volgende wel begeven. Had alleen minder succes bij avent als livelink want ik heb telkens een nieuwe kunnen kopen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:53 schreef anneja het volgende:
Ahhh, ik had nog helemaal niet naar het plastic gekeken maar er zitten inderdaad een soort scheurtjes in dat verbindingsding tussen de body en het flesje! Gompie! Mmmmmm zal ze eens mailen dan. Nou gebruik ik de mijne wel intensief, maar je zou toch denken dat ie het langer dan vier maanden uithoudt...
dank je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |