abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 4 maart 2004 @ 20:22:27 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17501507
Die bvthee heeft hier inderdaad niks geholpen. Ik ben behoorlijk wanhopig nu, ik zou zo graag weer eens Iris aan de borst willen leggen maar ze drinkt 3 slokken en stopt dan zeer kwaad en wil niet meer. Ik denk dat het komt omdat er dan niks meer in zit of omdat het niet hard genoeg gaat.
Goed, dan had ik bedacht om het maar via de fles te geven maar als ik elke keer niet verder kom dan 10ml schiet het ook niet op met kolven.
Ik kan wel janken, ik doe ook weinig anders vandaag lijkt wel, zo dwars zit het me. Ik wilde zo graag minstens een half jaar bv geven, en hoewel ze over een week een half jaar is wou ik niet dat het zo zou eindigen. Ik wilde dit keer bewust de laatste voeding geven, niet zoals nu erachter komen dat de laatste voeding al geweest is en het er niet meer in zit.

Als iemand nog ideeën heeft over wat ik ook nog zou kunnen proberen hou ik me zeer aanbevolen.

Oja, Belana, die berekening:

gewicht in kilo's (van Liam dus) x 150 = het aantal cc's per etmaal. Deel dat door het aantal voedingen en je hebt ongeveer een leidraad wat je in de fles moet stoppen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17501907
klote Lois, ik kan me erg goed voorstellen hoe jeje voelt. (het lijkt erg op hoe 't hier verlopen is). ik heb nu helaas ook geen tips voor je om nog echt veel op te voeren, maar wie weet heeft iemand anders nog een goed idee?

wat ik heb gedaan om de laatste bv toch min of meer bewust te geven is toch nog een echt afbouwschema gaan hanteren. dus vanaf nu geef je bijv. alleen nog voeding 1, 3 en 5 bv, evt aangevuld met flesvoeding als dat nodig is. het voordeel is dat je weer even wat stuwing krijgt en je die paar voedingen per dag weer wat meer hebt, al is dat van korte duur... vervolgens kun je nog verder afbouwen, ik heb al met al toch nog een hele tijd bij de laatste voeding nog bv gegeven.
pi_17502014
lois: geen idee hoe het heet en preies werkt, maar vast en zeker dat jut me dat wel weet. Maar er zijn van die dingen verkrijgbaar bij de thuiszorgd die je tesamen met je bv geeft.

iets met een flesje, met flesvoeding en een slangetje wat langs de borst/tepel loopt waardoor iris dus wel voeding binnenkrijgt vanuit de fles, maar tegelijkertijd ook aan de tepel zuigt waardoor ook de bv meekomt/stimuleert of zoiets

*heb klok horen luiden maar weet niet exact waar de klepel hangt*
pi_17502086
oja, zo'n soort sondevoedingslangetje bedoel je? heb ik ook eens gezien bij een vriendin van me. maar dat was vlak na de geboorte van haar dochter, de bv kwam niet goed genoeg op gang. nou wie weet, Lois...!
pi_17502331
hier een stukje over relactatie en zo'n borstvoedingshulpje

moet ik wel de link er bijgeven http://www.borstvoeding.com/abon/relactatie.html

[ Bericht 68% gewijzigd door knorretje op 04-03-2004 21:00:57 (link toegevoegd) ]
  donderdag 4 maart 2004 @ 22:13:50 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_17503908
Ik heb ook wat....(tuurlijk...)
Van het begin af aan geeft mijn linkerborst meer dan de rechter en ik heb het al proberen op te voeren door altijd met rechts te beginnen of extra te kolven, maar het lijkt alleen maar meer terug te lopen. Uit links kolf ik ook makkelijk 70 ml en uit rechts maar 20/30.
iemand tips? Of maakt het niet uit?
stormy waters...
sailin'
pi_17525766
Baby's hebben bijna altijd een voorkeur voor 1 borst. En die geeft lijkt mij dan ook het meeste melk. Ik heb dit in ieder geval ook als ik afkolf dat er eentje meer geeft dan de ander.

Lois hoe gaat het nou met afkolven. Wordt het al meer? Ik moet er steeds aan denken, het lijkt me echt helemaal niet leuk als het ineens zo afgelopen is zonder dat je het echt wil.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 23:34:15 #84
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17526619
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:45 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Baby's hebben bijna altijd een voorkeur voor 1 borst. En die geeft lijkt mij dan ook het meeste melk. Ik heb dit in ieder geval ook als ik afkolf dat er eentje meer geeft dan de ander.
(..)
Hé, nu je het zegt! Bij mij ging(/gaat?) links ook beter dan rechts. Ik had verwacht dat mijn linkerborst moeizamer zou gaan, omdat ik daaraan geopereerd ben, maar het ging juist beter!
Ik weet niet hoe het met kolven zit, want ik kolf niet meer, omdat Judith toch niet uit een flesje wil drinken en er ligt nog afgekolfde melk in de vriezer.

Lois, veel succes. Misschien is het een idee om een lactatiekundige te raadplegen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 6 maart 2004 @ 08:33:50 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17529389
Klein_Spookje, als je dit leest, hoe gaat het nu met je dieet? En reageert ze nog goed op de BV?
  Jubileum moderator zaterdag 6 maart 2004 @ 13:18:53 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17532818
Bedankt Knor, ik heb de linkjes gelezen en besloten vanmiddag of vanavond maar even te bellen met VBN voor een lactatiekundige hier in de buurt.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 14:50:51 #87
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17534484
tadaa!! hier kun je adressen en telefoonnummers vinden

http://www.nvl.borstvoeding.nl/bereiken/nrdhol.html

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 7 maart 2004 @ 23:26:29 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17565136
Filmpje van Judith aan de borst:
http://www.hadrian.net/media/judith-borst.avi
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 7 maart 2004 @ 23:46:33 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17565518
Heel mooi, Grijs. Wat me opvalt is dat Judith haar ogen zo mooi open houdt. Bij Job gaan bijna direct de ogen dicht als hij begint te drinken. Als hij zijn ogen open heeft drinkt hij ook niet goed, want dat is bij hem een teken dat hij veel te veel wordt afgeleid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17574943
Goh Grijs wat een mooi filmpje is dat. Gewoon aandoenlijk om Judith zo te zien drinken
Zo drinkt Joshua nou ook.
  maandag 8 maart 2004 @ 16:13:53 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17576569
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen )
pi_17576716
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:13 schreef Tan het volgende:
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen )
Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Het is zo'n mooi gezicht en zo heel speciaal. Maar ja er zullen ook zat vrouwen zijn die wel willen maar niet kunnen. Dat lijkt me toch ook wel heel rot hoor.
  maandag 8 maart 2004 @ 16:26:28 #93
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17576948
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Het is zo'n mooi gezicht en zo heel speciaal. Maar ja er zullen ook zat vrouwen zijn die wel willen maar niet kunnen. Dat lijkt me toch ook wel heel rot hoor.
Ja, dat had ik bij mijn oudste... Ik heb er geen trauma aan over gehouden maar ik vind het nog steeds erg jammer.
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 19:52:21 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17581516
Wat een mooi filmpje!
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 19:53:09 #95
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17581531
hoe is het met jou Lois, heb je al gebeld?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 8 maart 2004 @ 20:00:11 #96
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17581694
Prachtig filmpje, leuk dat we even mogen meekijken!
Ga zo door met de BV!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 20:20:55 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17582271
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:53 schreef just me het volgende:
hoe is het met jou Lois, heb je al gebeld?
Ik mag zo bellen, tussen half 9 en 9. bedankt voor de telefoonnummers, er zit er hier 1tje praktisch om de hoek.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 maart 2004 @ 20:41:31 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_17582913
wow wat een mooi filmpje! Ik wou dat Liam snapte hoe hij met een tepel moest omgaan....hij drinkt alleen met een tepelhoedje. Ik probeer het iedere keer weer, maar hijj snapt er niks van.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 21:28:57 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17584510
Ik heb zo'n geweldig gesprek gehad met de lactatiekundige, ik ben weer helemaal blij.
Ze heeft heel goed uitgelegd hoe het allemaal werkt in je lichaam, hoe de hormoonspiegels werken e.d. Ik hou van uitleg dat maakt het allemaal logischer.
Ik ga dus de komende dagen elke 2 uur een kwartier kolven, daarnaast kan ik een soort medicijnen gebruiken tegen misselijkheid (domperidon) die als gunstige bijwerking het prolactinegehalte in je bloed verhoogt. Dat medicijn is niet schadelijk voor mij en ook niet voor Iris in die hoeveelheden.
Dat moet ik dan een aantal dagen volhouden en dan hebben we opnieuw contact om te kijken of het aanslaat.
Ik ben me er wel van bewust dat dit mogelijk niet gaat lukken maar dan heb ik in ieder geval wel alles eraan gedaan.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 maart 2004 @ 21:32:26 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_17584610
goed nieuws Lois, alleen al dat je er zelf weer positief en met frissen moed tegenaan kijkt. Ik duim voor je!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')