abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17406761
en het is dus zeker geen spruw lewis?
jammer dat je dokter niet behulpzamer is. Als je het trouwens niet kunt vinden wil ik ook wel een tubetje bepanthen opsturen hoor. ik weet niet of het helpt tegen die pijn die doortrekt naar de rug, maar je tepels zullen er echt wel wat van opknappen.
mooi he, alles
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:28:25 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17407267
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik ga ook maar eens kijken of ik die bepanthen zalf kan vinden hier in Engeland. Zal vast wel. En als ik in Nederland ben ga ik ook maar eens zoeken naar bv theetjes.
Tepels blijven pijnlijk. Ik was toevallig bij de dokter van de week, maar die wist ook niet wat het was. Het enige wat die aanraadt is om over te gaan naar flesvoeding als het te pijnlijk is. Hij is nogal een voorstander van flesvoeding. Dus bij hem hoef ik ook niet verder te vragen.
Ik legde hem uit over die pijn die doorgaat naar mijn rug zoals jij ook had Livelink. Maar dat had allemaal te maken met bv Zover kwam ik zelf ook nog wel, maar wat is het dan. Nou ja laat maar weer, want hij wist het ook niet. Zelfs de bv deskundigen hier weten het niet.
Vervelend he, die pijn in je rug? Ik heb het soms tijden niet en dan plotseling weer heel erg. Gek, dat niemand weet wat het precies is. Mijn huisarts kwam ook niet verder dan tepels insmeren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zondag 29 februari 2004 @ 20:14:32 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17431715
Door wat stressvolle dingen hier, oa wat problemen met mijn werk, liep de bv ongelooflijk hard terug. Gevolg, Iris wilde niet meer wachten op het toeschietreflex en weigerde keer op keer de borst. Het werd een steeds groter gevecht en een dag of 8 geleden heb ik even de handdoek in de ring gegooid en besloten dat de bv dan maar op was en ik was er klaar mee.
Inmiddels heb ik daar enorme spijt van, niet in de laatste plaats omdat Iris nu ineens ziek is. Ik ben dus sinds gisteren weer begonnen met intensief kolven, elke 3 uur. Tot mijn grote schrik kolf ik ongeveer 10 ml per keer, ik had de hoop dat het niet zo hard zo "opdrogen".
Ik ga proberen nu een paar dagen intensief te kolven, voor zover dat gaat met een rondlopend Evaatje en een ziek Irisje, en ik hoop dat ik zo weer iig 1 voeding per dag kan geven.
Ik mis het zo
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 29 februari 2004 @ 20:41:25 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_17432243
Ow Lois.... dat snap ik heel goed! Ik denk dat je met intensief kolven een heel eind kunt komen en het ook blijven aanbieden aan Iris denk ik. ik duim voor je dat het lukt.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 februari 2004 @ 22:27:01 #55
37150 livelink
pi_17434335
Vervelend, Lois. Ik hoop dat het kolven resultaat geeft. Ik ben inmiddels ook aan het kolven geslagen omdat ik morgen weer moet werken en ik vind het kolven op zich al behoorlijk stressvol, omdat het resultaat altijd weer zo tegenvalt.
Ik weet nog van Katja dat mijn borstvoeding ook heel hard terugliep toen ik weer ging werken en de stress daarvan had.
Job is vrij ziekelijk, hij is eigenlijk sinds zijn geboorte al continue verkouden, dus ik wil ook zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven, maar of dat zal lukken . Ik hoop het en ik hoop voor jou en Iris dat het bij jou ook weer voldoende op gang zal komen. Drink je nog borstvoedingsthee? Ik heb het gekocht in de hoop dat het zal helpen om de bv op peil te houden als ik weer ga werken.
Heel veel sterkte en veel succes. Ik hoop dat Iris zich snel weer beter zal voelen. Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat ze nu net ziek is.
  maandag 1 maart 2004 @ 12:59:42 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_17442384
moeilijk lijkt dat me idd als je weer moet werken. ik moet ook over 5 weken weer aan de slag. Ik kolf nu al af en toe en op zich gaat dat redelijk, zolang Liam in de buurt is dan... Ik kolf nu zo'n 50 cc uit 1 borst en zo'n 70 in totaal, want de linker geeft gewoon meer als de rechter. We hebben van de week uitgeprobeerd wat hij op dit moment drinkt door hem het uit een fles te geven waar in totaal 100 cc in zat. Hij dronk er 70 op. Ik kolf dus op het moment wat ie drinkt, dus dat lijkt goed te gaan. Maar ik weet niet hoe dat zal gaan als ik op het werk zit hoor. En ik wil zo graag minimaal een half jaar geven...
we zullen wel zien, ik probeer er niet van te stressen want dat helpt zeker niet. En nu vast beetje voorraad aanleggen dus. En hij gaat straks 2 dagen in de week naar de oppas en ik ga maar proberen op de 4 dagen dat ik thuis ben voldoende te kolven en op het werk alleen om het op gang te houden.

Hoe gaat ie nou Lois?
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2004 @ 21:25:55 #57
2628 Karin
pi_17450821
Belana er staat een berekening voor wat een kindje ongeveer drinkt per voeding (zodat je een beetje een richtlijn hebt met wat je ontdooid/verwarmt. Zo zonde om veel weg te moeten gooien). Iets met gewicht van het kind en aantal voedingen wat het drinkt. Ik kan het op internet zo snel niet vinden maar ik weet dat Lois een boek heeft waar het instaat.

Dat ik ging werken liep helaas mijn bv ook aardig terug. Met kolven kreeg ik op het werk meestal maar 2/3 van de voeding die hij die dag dronk bij elkaar. Ik was blij dat ik een behoorlijke voorraad in de vriezer had zodat Bram nog best lang op volledige bv heeft gezeten. Ik probeerde ook de dagen dat ik tussendoor thuis was extra te kolven om het weer aan te vullen. Maar na een tijdje was ik al dat kolven ook behoorlijk zat hoor, voor mijn gevoel was ik alleen maar bezig met spullen uitkoken en kolven. Maargoed achteraf ben ik erg blij dat ik het nog best lang heb volgehouden.
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2004 @ 21:39:54 #58
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17451156
Het kolven gaat nog steeds niet goed, ik kreeg er vandaag nog minder uit dan gisteren. Ik was alweer bijna in staat om het op te geven toen Iris ineens op zoek ging naar mijn borsten. Vervolgens heeft ze een half uurtje zielstevreden aan de borst gedronken, niet genoeg voor een hele voeding maar ik was er zo blij mee.
Het lijkt wel niet te willen toeschieten met de kolf, en met Iris wel.
Toestand dit, maar ik wil het zo graag nog even volhouden.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17451203
die neusspray die karin (volgens mij) destijds heeft gebruikt is dat dan niets voor je lois als het idd om de tsr gaat ?
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2004 @ 21:43:56 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17451254
Ja daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, ik zal morgen de huisarts eens bellen voor een receptje.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 maart 2004 @ 23:17:43 #61
37150 livelink
pi_17453391
Fijn dat Iris toch zelf weer gedronken heeft. Het is toch ook wel erg gezellig, die tijd samen aan de borst . Op mijn werk had ik vandaag een aangename verrassing. Toen ik twee jaar geleden weer ging werken na Katja's geboorte was er dus niks geregeld met kolven. Uiteindelijk werd er een slot op de kamer van mijn baas geplaatst en moest ik mijn baas maar de kamer uitgooien als ik moest kolven. Dat ging dus niet altijd, want hij had vaak vergaderingen. Verder was er geen koelkast en moest ik dus alles in een koeltasje bewaren waar de koelelementen zo'n 12 uur lang uit de vriezer waren.
Verleden jaar heb ik het bij de OR aangekaart dat het helemaal niet geregeld was en de OR is daarmee naar de directie gegaan. De directie had beterschap beloofd, maar ik had me er verder niet meer zo in verdiept.
Vanochtend belde ik Personeelszaken en kreeg te horen dat er nu een aparte ruimte was die van binnen kon worden afgesloten en waar een koelkastje stond die ook afgesloten was zodat niemand anders er gebruik van kon maken. Echt perfect geregeld dus . Dat maakt het kolven alweer een stuk beter vol te houden.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:55:51 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_17457419
Ow karin, dankjewel. Ik zal es aan Lois vragen.... Lois????
Hier gaat het kolven de ene keer wel en de andere keer niet...ik heb gemerkt dat ik Liam moet zien (zit tussen je oren ik weet het, maarja...wat doe je eraan) Ik ga maar eens uitproberen met een foto.

Wat vervelend lois dat het niet wil lukken. Wel fijn dat iris weer ff lekker bij je gedronken heeft. Ik hoop dat ze dat weer vaker doet dan, misschien dat dat ook scheelt.

Livelink wat fijn dat er nu een kolfruimte is! Bij ons is die er ook wel, in de invalidetoilet.... magoe, er staat wel een koelkastje en hij kan op slot enzo...
stormy waters...
sailin'
pi_17464068
Oh Lois ik hoop dat je het allemaal nog vol gaat houden dan. Ik baal want op het werk wordt de kdv niet geopend wanneer ik ga beginnen met werken, en dat is half mei. Dus moet ik ook tijdelijk gaan kolven. En dat is niet fijn. Maar ja er zit niet anders op waarschijnlijk.

En naar een foto kijken van je kind helpt ook met afkolven en hoeveelheid.

Livelink wat fijn dat je in ieder geval op je gemak kunt gaan afkolven. Dat geeft al veel minder stress en je hebt dan even adempauze van je werk

Nog wat, ik heb een tube bepanthen creme hoor dames. Bedankt voor de aanbieding om het op te sturen Phileine

[ Bericht 14% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 02-03-2004 16:27:13 (bepanthen creme) ]
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:51:08 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17465675
Wat ook wil helpen is het horen van je kind.. Huilen of kreetjes.. Misschien een idee om dit op een bandje op te nemen en met een walkman af te luisteren?
(Als ik Saskia hoor huilen of denk te horen, lek ik ook alle kanten op... Het kolven gaat dan ook een stuk beter als ik haar kreetjes hoor)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 18:14:04 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_17466145
Ik weet nog dat mijn moeder ooit tegen onze buurvrouw zei dat ze moest kolven voordat ze d'r dochtertje aan ging leggen. Dan spoot het er wel uit,
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17476119
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:49 schreef phileine het volgende:
en het is dus zeker geen spruw lewis?
jammer dat je dokter niet behulpzamer is. Als je het trouwens niet kunt vinden wil ik ook wel een tubetje bepanthen opsturen hoor. ik weet niet of het helpt tegen die pijn die doortrekt naar de rug, maar je tepels zullen er echt wel wat van opknappen.
Nee zeker geen spruw, de symptomen zijn gewoon te licht en Joshua heeft ook absoluut geen witte vlekjes op zijn tong en ook geen uitslag op zijn kontje. Als het alsnog wel zo zou zijn dan heb ik de medicijnen al liggen. Maar goed het gaat momenteel eigenlijk wel aardig goed. Niet veel pijn, het gaat een beetje op en neer. Ook die pijn die door gaat naar mijn rug.

Ik heb trouwens die creme opgehaald gisteren en ga dat eens proberen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:46:44 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_17476294
Vraagje....
Vanacht sliep Liam dus een keer heel lang door en van ellende heb ik hem zelf wakker gemaakt omdat mijn borsten op springen stonden en ik gewoon niet meer kon liggen (alleen nog op mijn rug).
Hoe doe je dat als je kind gaat doorslapen?
stormy waters...
sailin'
pi_17477712
Dat past zich vanzelf aan. Maar zoals ik bij jouw heb gelezen, had liam zijn laatste voeding om 7 uur. Dan zou het ook een optie zijn om vlak voordat je naar bed gaat even af te kolven. Dan heb je er dus later ook niet zo'n last van, want het is wel zonde om hem wakker te maken. En ook zonde voor je eigen nachtrust.
pi_17481157
lewis, bepanthen creme is weer wat anders dan bepanthen zalf, las ik in de bijsluiter van de creme. dus even oppassen wat je gebruikt. (de zalf is tegen tepelkloven, de creme is voor andere oppervlakkigere huidirritaties).
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2004 @ 14:33:31 #70
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17481194
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dat past zich vanzelf aan. Maar zoals ik bij jouw heb gelezen, had liam zijn laatste voeding om 7 uur. Dan zou het ook een optie zijn om vlak voordat je naar bed gaat even af te kolven. Dan heb je er dus later ook niet zo'n last van, want het is wel zonde om hem wakker te maken. En ook zonde voor je eigen nachtrust.
Het zou ook averechts kunnen werken, door het kolven wordt er weer meer melk gemaakt en dat is toch niet de bedoeling
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator woensdag 3 maart 2004 @ 15:38:13 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17482316
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:33 schreef just me het volgende:

[..]

Het zou ook averechts kunnen werken, door het kolven wordt er weer meer melk gemaakt en dat is toch niet de bedoeling
Helaas wordt er hier door het kolven niet meer melk gemaakt, zelfs met de neusspray kom ik niet verder dan 10ml per borst per keer.
* Lois ziet het ff niet meer zitten*
Verdomme, ik ben nog niet klaar om te stoppen met bv maar Iris en mijn borsten blijkbaar wel.

Ow en Belana, ik zoek het vanavond ff voor je op, die berekening.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17483566
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:33 schreef just me het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer waar. Dit is wat mij aangeraden werd trouwens. Maar je hebt wel gelijk.

Bix, zalf kennen ze in het engels niet En ik ben zo'n belg die vaak haar woorden niet kan vinden in het nederlands omdat ik over het algemeen veel engels praat. Maar ik heb de bijsluiter gelezen en het word over het algemeen gebruikt voor luier uitslag maar je kon het ook gebruiken voor je tepels.
Ik had zelfs nog gekeken in de gids bij de apotheek en zag niets anders erin staan.
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:46:51 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_17483586
He wat k*t Lois! Vind ik echt! Ik weet hoe belangrijk je het vind....verdorie....

Ik hoor het wel ff nog dan.
stormy waters...
sailin'
pi_17483645
Het heet bepanthen ointment creme

Ja wat jammer is dat Lois. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt zeg.
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:08:58 #75
37150 livelink
pi_17483949
Oh Lois, wat vind ik dat vervelend voor je. Het is al erg genoeg om te stoppen als je er zelf aan toe bent om te stoppen, maar helemaal als je er zelf nog niet aan toe bent.
Die borstvoedingsthee heeft dus ook niks gedaan, begrijp ik? Ik ben hem nu braaf aan het drinken, maar ik zou het wel prettig vinden als het ook iets deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')