quote:2 weken later schreef ik dit erover:
"Vannacht tijdens het voeden kreeg ik onwijze pijn! Zoiets als de eerste keer aanleggen, of verkeerd aanleggen, maar dan nog iets erger... Het was weer echt kiezen op elkaar en voeden maar, niets geen rustig liggen en tijdens het voeden in slaap dommelen...
Soms is Chiara aan 't huilen aan de borst, ik vraag me af of ze erg pijn heeft, of een beetje last, dat vind ik best lastig. Echt uitgillen van de pijn doet ze niet. Verder drinkt ze wel redelijk goed en is ze nog aardig vrolijk. De spruw zit alleen aan de binnenkant van haar wang en gelukkig niet op d'r tong, lippen of gehemelte."
quote:Het is even een knip en plak werkje van chiara dr website, misschien hebben jullie er wat aan.
"De spruw bij Chiara was al snel weer over met de daktarin, maar op advies èn omdat ik zelf pijn bleef houden, ben ik een aantal dagen door blijven smeren. Ik hield nog steeds dagen lang pijn, tot iemand mij er op wees dat het wel eens een verstopt melkkanaaltje was. Dit was inderdaad het geval en ik heb dat dus nooit opgemerkt... De nacht er op kreeg ik enorme koorts. Ik heb onwijs liggen dromen die nacht, en had enorme pijn: verschrikkelijk vervelend allemaal!Die volgende dag heb ik de hele dag met koorts op bed gelegen, een zeer pijnlijke borst heb ik steeds leeg laten drinken, de andere een beetje afgekolfd, ik ben met warmtekompressen aan de slag geweest en heb veel geslapen. Kortom alle tips en adviezen uit de borstvoedingslectuur heb ik toegepast. 's Avonds was de koorts gezakt, de volgende dag ging het al weer een stuk beter en nog 2 dagen later en ik voelde me weer helemaal de oude. Waarschijnlijk is dit een lichte borstontsteking geweest, maar waar het nu om gaat is dat alles weer helemaal over is. Chiara is ook weer rustig aan de borst, dus we kunnen weer lekker doorgaan! "
quote:Ja vreemd he, ik had precies hetzelfde maar bij mij is het ook inmiddels over. Ik dacht zelf ook dat het beginnende spruw was, of eigenlijk had ik de medicijnen al maar heb ze nooit genomen omdat het vaak ook weer wegtrok. Het was geen constante pijn zeg maar.
Op zondag 8 februari 2004 02:18 schreef livelink het volgende:
Lewis, ik weet ook niet wat het is geweest. De huisarts eigenlijk ook niet. Het kon beginnende spruw zijn. Ik heb van hem alleen het advies gekregen om mijn tepels in te vetten vanwege de dreigende tepelkloven. Inmiddels is het brandende gevoel weer weggetrokken en heb ik weinig last meer. Het zal dus inderdaad geen spruw geweest zijn, misschien inderdaad een verstopt melkkanaaltje of een beginnende ontsteking die er door Job weer uitgezogen is.
Nou ja gelukkig maar, want ik vond het echt een rot gevoel. Ik wist gewoon echt niet hoe ik zitten moest van de pijn.
quote:wat ontzettend lekker voor je dat je de boosdoener kunt aanpakken, het zal fijn zijn als je dit dieet nog een hele poos kan blijven vol houden, daar profiteerd die kleine weer van!
Op zondag 8 februari 2004 19:58 schreef klein_spookje het volgende:
Hier gaat het erg goed doe het dieet nu 1 week en 2 dagen en ze is zo goed als eczeem vrij. Let welop het kleinste beetje dat koemelkeiwit bevat en het gaat goed
quote:Echt super hoor! Ben zo blij voor je dat je het probleem aan kunt pakken zonder medicijnen e.d.!!
Op zondag 8 februari 2004 19:58 schreef klein_spookje het volgende:
Hier gaat het erg goed doe het dieet nu 1 week en 2 dagen en ze is zo goed als eczeem vrij. Let welop het kleinste beetje dat koemelkeiwit bevat en het gaat goed
Als je kleine 6 maanden is kun je langzaam weer opbouwen met producten. Je merkt binnen 24-48 uur of er een allergische reactie is. Dus dat is nog wel te doen, want jouw dochter is al ruim 3 maanden toch?
Nog een vraagje hoorde een tijd geleden dat honing voor kinderen onder het jaar niet goed is.
Zou het kwaad kunnen als ik honing op brood eet. Tot nu toe heb ik het 2 x gedaan en ze heeft er geen last van gehad.
quote:Jij mag het wel eten, maar je kindje niet. Die schadelijke bacterie komt niet in de moedermelk (ook niet door de placenta, dus mag ook in je zwangerschap).
Op maandag 9 februari 2004 11:17 schreef klein_spookje het volgende:
Mara is nu drie maanden en een week. En joh heb 9 maanden geen biefstuk enz gemogen dit moet ook lukken hoor. Alhoewel een beker melk bij me brood lijkt me ook wel weer eens lekker.Nog een vraagje hoorde een tijd geleden dat honing voor kinderen onder het jaar niet goed is.
Zou het kwaad kunnen als ik honing op brood eet. Tot nu toe heb ik het 2 x gedaan en ze heeft er geen last van gehad.
quote:Hahaha, nou het scheelt dat ik zelf kinderen heb, dan hoor je nog eens wat
Op maandag 9 februari 2004 11:31 schreef klein_spookje het volgende:
aha dat is mooi dank je wel Tan had je geen voedingsdeskundige willen worden
Lastig zo, want ik kan niet voelen wat jij voelt en zoals je op me over komt ben je zeker geen aansteller en zou ik het dus héél goed in de gaten houden.
Je zou je vraag even kunnen stellen op het BV-forum http://www.network54.com/Hide/Forum/89719
Daar zitten toch meer BVgevende mama's dan hier, die je probleem wellicht herkennen.
Sterkte in ieder geval!!
Heb je al geprobeerd die plek, bijv. onder de douche, los te masseren?
heb een vraagje hopelijk heeft iemand hier antwoord.
Doe nu bijna 3 weken het koemelk dieet en sinds 2 dagen is Mara wat onrustig een heeft meer honger normaal kwam ze keurig om de 4 uur vandaag was het 7.30,11.00 13.30 15.30, 18.30 dus erg vaak en ze dronk dan wel een volledige voeding. dus niet ff een paar slokjes.
Nu is mijn vraag kan het zijn dat ik door het dieet minder voedingswaarde in mijn bv heb?>
bedankt groetjes
En knap hoor dat je het dieet volhoudt!!
quote:daar heb ik inderdaad ook al aangedacht maar wist niet hoe vaak ze die hebben zeg maar.
Op woensdag 18 februari 2004 21:13 schreef Karin het volgende:
Misschien heb je wel een "gewoon" regeldagje, het hoeft niets met het dieet te maken te hebben. Maargoed ik heb er ook geen verstand van, ik opper ook maar wat.En knap hoor dat je het dieet volhoudt!!
Volgende week is mijn laatste week thuis en dan moet Job naar het kdv. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Ik krijg het nooit voor elkaar om wat hij nodig heeft af te kolven en ik heb er ook eigenlijk nog helemaal niks voor gedaan. Ik had helemaal geen zin om al een voorraad aan te leggen. Wat ik eigenlijk wil is hem op het kdv gewoon flessevoeding te geven en dan thuis nog de borst. Ik ga dan wel kolven op mijn werk om de produktie op gang te houden. Denken jullie dat dat gaat lukken? Ik voel me wel rot onder die beslissing, want Job vindt de borst heel erg lekker en hij doet het er heel goed op, maar ik heb gewoon geen energie genoeg om te zorgen dat hij voldoende mee kan krijgen naar het kdv. Als ik uitga van voeding om de 3 uur, dan zou hij om 07.00 nog de borst krijgen en dan moet hij om 10.00, 13.00, 16.00 een voeding krijgen en dan moet ik nog heel erg mijn best doen om om 19.00 thuis te zijn voor de borst. Inclusief één reserve zou dat betekenen dat ik hem elke dag vier flesjes mee moet geven. Ik zie dat echt niet gebeuren
quote:hoi,
Op woensdag 18 februari 2004 22:23 schreef livelink het volgende:
Jeetje, Klein_Spookje. Ik heb geen idee of door je dieet de bv kan teruglopen, maar ik ben hardstikke jaloers op je oorspronkelijke 4 uur! Job is 2,5 week jonger dan Mara en die heb ik nog niet eens op een schema van 3 uur. Meestal wil hij alweer na 2 uur en dan rek ik het zelf naar 2,5 uur.
Ik heb trouwens borstvoedingsthee gekocht bij De Tuinen. De smaak is wel te doen (niet echt vies) en wie weet helpt het wel een beetje.Volgende week is mijn laatste week thuis en dan moet Job naar het kdv. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Ik krijg het nooit voor elkaar om wat hij nodig heeft af te kolven en ik heb er ook eigenlijk nog helemaal niks voor gedaan. Ik had helemaal geen zin om al een voorraad aan te leggen. Wat ik eigenlijk wil is hem op het kdv gewoon flessevoeding te geven en dan thuis nog de borst. Ik ga dan wel kolven op mijn werk om de produktie op gang te houden. Denken jullie dat dat gaat lukken? Ik voel me wel rot onder die beslissing, want Job vindt de borst heel erg lekker en hij doet het er heel goed op, maar ik heb gewoon geen energie genoeg om te zorgen dat hij voldoende mee kan krijgen naar het kdv. Als ik uitga van voeding om de 3 uur, dan zou hij om 07.00 nog de borst krijgen en dan moet hij om 10.00, 13.00, 16.00 een voeding krijgen en dan moet ik nog heel erg mijn best doen om om 19.00 thuis te zijn voor de borst. Inclusief één reserve zou dat betekenen dat ik hem elke dag vier flesjes mee moet geven. Ik zie dat echt niet gebeuren
succes.
Wat zonde zeg, al die voeding moeten weggooien. Ik weet dat ik in de tijd van Katja een paar keer in huilen uit ben gebarsten toen het flesje omviel. Maar zelfs van een paar druppels kon ik al stevig balen.
Phileine, gaat het weer iets beter met jouw borst? Het klinkt inderdaad als een verstopt melkkliertje. Alles wat ik daarvan weet is al voorbijgekomen in de tips van Tan. Is wel vervelend, die pijnscheuten. Ik had er in de tijd van Katja ook wel last van. Onder de douche wegmasseren lukte mij nooit. Gelukkig kon ik Katja toen ze wat ouder was in alle standen laten drinken en zij wist het er meestal wel uit te drinken.
Livelink, je kunt gewoon s'morgens en s'nachts blijven voeden zonder af te kolven. Dat probleem wat jij nu hebt had ik ook bijna gehad. Maar gelukkig komt Joshua in het kdv op mijn werk terecht en volgens de regeltjes mag ik hem dan ook gewoon bv blijven geven overdag.
Ik denk wel dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben als ik het zou moeten verminderen zoals jij vanwege werk en kdv.
Ik heb nog steeds wel steken in mijn borsten en tepels zijn ook nog heel overgevoelig. En dat gaat maar niet weg, het wordt ook niet erger en is wel te doen. Maar toch vraag ik mij af of dat wel goed is. Iemand hier een tip. Ik heb dus bijna spruw opgelopen en zoals livelink eerder had, had ik dus ook steken door mijn borsten heen en pijn in mijn rug. Tepels deden ook zeer. Eigenlijk in het begin was het omdat ik Joshua verkeerd aanlegde en dat is nu verbeterd. Maar door alle pijntjes heen zijn we nooit verder gegaan met kijken wat er nu aan de hand is omdat ik al blij was dat de bv zo goed gaat.
Maar klein spookje, ik denk inderdaad aan een regeldag. Het is trouwens geen regeldag, maar meestal een regelweek. Dus als je over een paar dagen nog een probleem hebt dan is het vast iets anders.
Door het dieet lijkt me onwaarschijnlijk, mij is ook diverse malen verzekerd dat de kwaliteit van de BV hetzelfde blijft, mits je de melkproducten vervangt door kalktabletten met vitamine D (geloof ik)
quote:Wat goed tegen tepelkloven en pijnlijke tepels helpt is (op dit forum veelgeroemde) Bepanthen-zalf. En natuurlijk goed (en vaak) aanleggen.
Op donderdag 19 februari 2004 14:08 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
..
Ik heb nog steeds wel steken in mijn borsten en tepels zijn ook nog heel overgevoelig. En dat gaat maar niet weg, het wordt ook niet erger en is wel te doen. Maar toch vraag ik mij af of dat wel goed is. Iemand hier een tip. Ik heb dus bijna spruw opgelopen en zoals livelink eerder had, had ik dus ook steken door mijn borsten heen en pijn in mijn rug. Tepels deden ook zeer. Eigenlijk in het begin was het omdat ik Joshua verkeerd aanlegde en dat is nu verbeterd. Maar door alle pijntjes heen zijn we nooit verder gegaan met kijken wat er nu aan de hand is omdat ik al blij was dat de bv zo goed gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |