quote:nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
Op maandag 2 februari 2004 15:18 schreef MrTinux het volgende:[..]
Dus omdat Nintendo nieuwe producten op de markt brengt die een ruim 10 jaar oud concept opvolgen (de GBC was ook weinig meer dan een klassieke GB met kleurenscherm) zijn ze niet klantvriendelijk?
je zegt het zelf al, het is feitelijk niet meer dan een gb classic met een handvol kleuren en wat platter en dat met de GBA al bijna in productie.
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.
fok! nintendo ![]()
en dan heb ik het niet eens over de SP (licht kan niet, werkt niet, zal nooit lukken) * halve maand later * KIJK!!! GBA MET LICHT!!!!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:32 schreef C2000 het volgende:
Lynx en Gamegear horen er idd niet echt in thuis. Zijn echt wel VEEL units van verkocht..Ngage is wat mij betreft de nr 1..
Lynx heb ik nog steeds, minstens net zo goed als de gameboy (maar dan in kleur).
En die mogelijk om hem om draaien en het beeld ook als je links/rechtshandig ben
quote:Meneer handhelt keert zich nu helemaal tegen de GBA. lol
Op maandag 2 februari 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:[..]
nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
je zegt het zelf al, het is feitelijk niet meer dan een gb classic met een handvol kleuren en wat platter en dat met de GBA al bijna in productie.
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.fok! nintendo
en dan heb ik het niet eens over de SP (licht kan niet, werkt niet, zal nooit lukken) * halve maand later * KIJK!!! GBA MET LICHT!!!!
Ik vermaak me kostenloos met me GBA's. Four Swords is nog steeds een van de beste games van de afgelopen 5 jaar.
quote:Ja, inderdaad, als er één bedrijf is dat een aaneenschakeling van trieste beslissingen heeft genomen was het Atari wel, sjonge zeg.
Op maandag 2 februari 2004 14:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Atari had zelf de Lynx gecancelled vanwege de Jaguar. Weer zo'n brilliante Atari actie.
quote:Ik denk dat je beter kunt zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn omdat ze zich tot voorheen alleen richtten op de Japanse en Amerikaanse markt en dat wij hier er maar bij hingen. De GB was er natuurlijk al een tijdje voordat 'ie hier uit werd gebracht. De GBC zou dan te snel de GB hebben opgevolgd, dus hebben ze daar ook mee gewacht. Maar de GBA is overal in de wereld vrijwel tegelijkertijd uitgebracht. Je kan dus concluderen dat Nintendo zijn leven heeft gebeterd.
Op maandag 2 februari 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:
nee, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gba zo vlak na de gbc op de markt hebben gebracht ... of beter gezegd, ze zijn niet klantvriendelijk omdat ze de gbc uberhaupt op de markt hebben gebracht.
quote:Yep, dat was ook een briljante zet, maar niet heus
quote:Alleen dat schermpje is toch wel een beetje flets, jammer genoeg. Ik heb beide Lynxen en natuurlijk een GB (moet nog een GB pocket en een GBC vinden
Op maandag 2 februari 2004 17:06 schreef Flex82 het volgende:
Lynx heb ik nog steeds, minstens net zo goed als de gameboy (maar dan in kleur).
Eh ja, en het grote nadeel van de Lynx (wat bijne niemand weet): de cartridge wordt gebruikt als een soort cassetterecorder. Alle data wordt eerst van de cartridge gekopieerd naar het geheugen. De Lynx heeft echter maar 64KB geheugen, waarvan voor games zelfs maar maximaal 40KB beschikbaar is. En 40KB is natuurlijk VEEL te weinig voor de wat grotere games.
De GB cartridge was veel handiger, daar kon zelfs bankswitching gebruikt worden zodat je in feite oneindig veel opslag voor games hebt.
Dus de Lynx was ook niet alles
.
Maar geflopt zou ik ze niet willen noemen, er zijn er veel van verkocht, en beide hebben een vrij uitgebreide gamelist (GG 259 titels in de us, Lynx 82 in de us) met redelijk wat goed speelbare titels.
Als je het afzet tegen Nintendo is inderdaad alles geflopt, maar zijn de Xbox en GameCube dan ook geflopt?
Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
quote:Hier kan ik me helemaal in vinden
Op dinsdag 3 februari 2004 12:02 schreef TAG-Speedy het volgende:
Lynx net zo goed als de Gameboy? Ok kwa techniek is hij beter, maar we hebben het hier over een handheld. Ik kocht toendertijd een Gameboy omdat het de bedoeling was om hem mee te nemen ergens naar toe en dus op batterijen te spelen. Helaas is dit een punt waar zowel Sega als Atari de mist in gingen buiten dat die apparaten veel te groot waren. Laatst nog is getest en m'n gamegear trok een setje el cheapo batterijen in 10 min leeg, laat het met duracells een uur zijn ofzo maar dat is nog steeds veel te kort.
En de prijs lag hoger (heb nog een hele tijd staan twijfelen bij de lokale bart smit tussen een gamegear en een gameboy, maar al met al kwam de gb er toch beter vanaf) iets wat ook best mee heeft gespeeld.
Helaas (alhoewel) wint niet altijd de beste techniek, niet alleen met consoles maar met alles.Maar geflopt zou ik ze niet willen noemen, er zijn er veel van verkocht, en beide hebben een vrij uitgebreide gamelist (GG 259 titels in de us, Lynx 82 in de us) met redelijk wat goed speelbare titels.
Als je het afzet tegen Nintendo is inderdaad alles geflopt, maar zijn de Xbox en GameCube dan ook geflopt?Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
quote:nee ik keer me tegen Nintendo, dat is wat anders en dat is nix nieuws.
Op maandag 2 februari 2004 17:07 schreef BMH het volgende:[..]
Meneer handhelt keert zich nu helemaal tegen de GBA. lol
Ik vermaak me kostenloos met me GBA's. Four Swords is nog steeds een van de beste games van de afgelopen 5 jaar.
GBA vind ik nog steeds een geweldig apparaat met geweldig veel potentieel maar ik ben dr klaar mee totdat ze wat nieuwe fps uitbrengen
quote:good point maar ik had het eigenlijk vooral over de Amerikaanse markt ... Europese markt qua handheldshit is al helemaal om te janken.
Op dinsdag 3 februari 2004 10:53 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn omdat ze zich tot voorheen alleen richtten op de Japanse en Amerikaanse markt en dat wij hier er maar bij hingen. De GB was er natuurlijk al een tijdje voordat 'ie hier uit werd gebracht. De GBC zou dan te snel de GB hebben opgevolgd, dus hebben ze daar ook mee gewacht. Maar de GBA is overal in de wereld vrijwel tegelijkertijd uitgebracht. Je kan dus concluderen dat Nintendo zijn leven heeft gebeterd.
quote:heb nog steeds geen SP
Yep, dat was ook een briljante zet, maar niet heus . Ik zit nog steeds te wachten op een gewone GBA met licht. De vorm van de gewone GBA is veel beter. Naja, ik koop wel een keer een Afterburner. Op EBay worden ze ook steeds goedkoper.
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 03-02-2004 13:56]
quote:mjah dat klopt dan ook niet, het grootste probleem van N-gage is Nokia ... net als het grootste probleem van Xbox microsoft is.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:02 schreef TAG-Speedy het volgende:
...
Iets als een Nokia N-Gage is dan wel officeel een flop volgens mij (veel bombarie aangekondigd maar wat is het nu?), en een Tiger Game.com ... als ik lees dat het enige speelbare spel een kaartspelletje is omdat het scherm absoluut niet overweg kan met snel bewegende beelden, dat soort spul is een flop.
N-gage wordt vanaf dag 1 belachelijk gemaakt door jan en alleman (ook door mij
) maar zo slecht is het apparaat niet Tony Hawk's is heel erg goed speelbaar (beter dan de gba versie imo), Red Faction is ook wel aardig en Fifa2003 is cool (voor voetbalshit) en het ding is nu wat? 4 maanden uit?
doen ze het toch beter als GBA voor de launch en er staan heel erg strakke spellen op stapel, mark my words N-gage flopt niet want Nokia staat dat gewoonweg niet toe, ze gooien er net zolang geld en nieuwe modellen tegenaan totdat het ding wel werkt (E3 wordt waarschijnlijk al een nieuw model aangekondigd).
quote:Nou bij mij is iets geflopt als niet verkoopt terwijl de verwachtingen hooggespannen waren. Heeft niks te maken met of het een goed of slecht apparaat is (al vind ik de N-Gage wel zware minpunten hebben als het verticale scherm en de manier van games wisselen maar dat terzijde). De Xbox is niet geflopt in de VS en Europa imho, de N-Gage wordt gewoon overal amper verkocht. En dat ze met nieuwe modellen gaan gooien dat bevestigd alleen maar dat de huidige toch wel een redelijke flop is. Kan Nokia geld tegenaan gooien wat ze willen, maar zolang ze met zulke producten blijven komen gaat het niet werken. Hoeveel games zijn er nu? 10-20? En meesten zijn dan ook nog gewoon games die verkrijgbaar zijn op de GBA (Tony Hawk, Monkeyball, Bust A Move, Sonic) of ouwe zooi uit vervlogen tijden (Pandamonium, Tomb Raider). Niemand gaat dit ook kopen op wat freaks na, een serieuze telefoon is het niet en voor de game mogelijkheden die hij bied is hij simpelweg te duur.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:02 schreef sp3c het volgende:[..]
Misschien wordt N-Gage 2 wel wat hoor, ik laat me verrassen door Nokia
Al denk ik dat ze weer onderuit gaan, de GBA bedient de main-stream markt met kwalitatief goed spul en een ruim aanbod, Sony pakt met de PSP het boven segment weg en dan denk ik dat er voor de N-Gage niet veel meer in het verschiet ligt dan een verzamelaars object.
voor zover ik weet enkel die van Nokia zelf, daarom was het aparaat in het begin zo duur (nog steeds), het schijnt redelijk te lopen met het ding en er komen steeds meer spellen uit.
enige echte reden waarom ik het niet moet zijn de controls en dat nieuwe model schijnt dat te fixen (is geen n-gage2, meer n-gage SP)
quote:Die van Nokia, die handel is toch behoorlijk gehypt en ze zouden wel even een redelijk aandeel in de handheld markt pakken. Jammer dat als men iets hypt en het valt tegen het dan ook enorm hard de grond in wordt getrapt
Op dinsdag 3 februari 2004 15:04 schreef sp3c het volgende:
wie zijn verwachtingen waren hooggespannen mbt de n-gage????
quote:Ja klopt, maar ik vond het toch prettiger dan de GBC en GBA. Een SP heb ik zelf nog niet
Op dinsdag 3 februari 2004 11:04 schreef RetepV het volgende:
Alleen dat schermpje is toch wel een beetje flets, jammer genoeg.
quote:Daar ben ik het niet mee eens. De Lynx heeft heel veel afwisselende spellen, goeie multiplayer spellen met tot 8 spelers en vooral erg goeie arcade conversies. De GB heeft voornamelijk platform games,
Ik moet toch zeggen dat er voor de GB heel wat leukere spellen waren. Atari heeft met de Lynx gewoon flink gefaald. Ze hebben hem al uit productie gehaald voordat er ECHT goede games uit kwamen.
quote:De Lynx heeft inderdaad een echt filesystem. Dat laden gaat overigens behoorlijk snel, je kunt zelfs audio samples direkt streamen. Voordeel is dat je de hele 64KB tot je beschikking hebt. Het oneindig aantal scalable sprites in bijna oneindige grootte (511 x unlim.) kan waar dan ook in het geheugen worden geplaatst.
Eh ja, en het grote nadeel van de Lynx (wat bijne niemand weet): de cartridge wordt gebruikt als een soort cassetterecorder. Alle data wordt eerst van de cartridge gekopieerd naar het geheugen. De Lynx heeft echter maar 64KB geheugen, waarvan voor games zelfs maar maximaal 40KB beschikbaar is. En 40KB is natuurlijk VEEL te weinig voor de wat grotere games.
Bij de GB was je aan een klein aantal minuscule sprites gebonden in combinatie met 8x8 tiles. 32KB van het geheugen was een deel van je ROM, wat je kon switchen. Dat heeft dus zijn voor en nadelen, je kunt er niet in schrijven en je moet telkens het hele blok switchen.
quote:De Lynx cartride is veel platter dan die van de GB. Opslag grootte was alleen maar gelimiteerd door de beschikbare geheugenchips en de prijs daarvan. Er zijn spellen van 512KB beschikbaar voor de Lynx en groter is mogelijk.
De GB cartridge was veel handiger, daar kon zelfs bankswitching gebruikt worden zodat je in feite oneindig veel opslag voor games hebt.
quote:Maar wel veel beter dan dat jij doet denken
Dus de Lynx was ook niet alles
Ik heb zelf een paar demotjes gemaakt voor de Lynx, die ik nu ook op cartridge heb. En ik moet zeggen dat het geweldige hardware is om te programmeren en kwa opzet zijn tijd ver vooruit, zelfs geavanceerder dan de GBA die nog steeds baseert op een tile systeem.
quote:of omdat de gebruikers te stom zijn
Op maandag 2 februari 2004 11:45 schreef SeraphimX het volgende:[..]
zelfde met de game gear...
de meeste van die handhelds zijn gefaalt niet omdat de hardware niet goed was, maar omdat nintendo's reclame machine gewoon veel beter was/is...
In totaal waren er 10 miljoen van verkocht. Sega was gewoon in problemen gekomen door al die Mega Drive add-ons waardoor ze in geld problemen kwamen en ze moesten bezuinigen op de Game Gear alle hoop was op de Saturn gevestigt en we weten allemaal hoe dat ging... ![]()
quote:
vervolgens smijten ze de gba op de markt, iedereen moet weer de nieuwe kopen want in tegenstelling tot de statements komen er nagenoeg geen nieuwe spellen meer voor de gbc meer uit, veel ontwikkelaars gaan bankroet omdat ze een jaar aan techniek en spellen hebben gewerkt die voor de release al gepasseerd zijn etc. etc. etc.fok! nintendo
Inderdaad, Fok! Nintendo beetje fucking 289 gulden voor die GBA betaald met hun domme slogen gaming 24:7 terwijl je geen reet ziet op dat ding en dan na zo'n korte tijd komt de GBA SP wel met licht, stelletje naaiers ze hadden gelijk licht erin moeten doen. En nu denken ze zeker dat ik een SP ga kopen ze kunnen het lekker ergens stoppen waar de zon niet schijnt. ![]()
F-ing 80% SNES ports op dat ding hell no, allemaal de schuld van die domme kids die opeens into crap als Pokémon waren dat die rommel goed verkoopt. ![]()
Ik hoop maar dat Sony's PSP een eind aan het tijdperk van die monopolist maakt.
Je vind 289 GULDEN teveel? Maar wil wel 300 EURO betalen voor de PSP
![]()
80 % ports
Get your facts straigt. Het valt allemaal wel mee. En het zijn wel de ports die het best verkopen, innovative games als Kuru Kuru en Wario Ware worden nauwelijks verkocht.
De SP is gewoon omdat ze geluisterd hebben naar de kritiek op het donkere scherm, dan verbeteren ze iets, is het nog niet goed.
Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt. Portable DVD players rock!
quote:Maar dat doet-ie helaas niet.
Op dinsdag 3 februari 2004 23:04 schreef Notorious het volgende:
Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt.
quote:Als je nou héél hard propt, dan krijg je misschien wel een DVD in die UMD-drive...
Op dinsdag 3 februari 2004 23:04 schreef Notorious het volgende:
Die kritiek was er al op Nintendo sinds er andere handhelds waren met een een backlight. Know your infooooo! Een beetje erg late reactie van Nintendo dus.Trouwens ik zou misschien wel 300 euro voor een PSP betalen als dat ding DVD's afspeelt. Portable DVD players rock!
Nou ff serieus... ik geloof dat Sony (die ook Columbia/Tristar Pictures bezit) d'r wel mee bezig is om ook eventueel films op UMD uit te gaan brengen. (en dan in MPEG 4 formaat)
quote:Graphics moeten ergens tussen PSone- en PS2-niveau liggen... en dan vooral richting PS2
Op woensdag 4 februari 2004 03:17 schreef Notorious het volgende:
Hmm dan word dat dingetje wel interessant hopelijk heeft het ook goede graphics, en krijg ik geen deja vu gevoel zoals bij de GBA, dat gewoon een opgepoetse portable SNES is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |