ik vaarde met een bootje in een fabriek (het leek een soort atractie)
de mensen die ik zag waren aan het lassen. ze hadden witte jassen aan en een masker op (als bescherming).Ik zag dat 2 van die mensen elkaar wilden vermoorden ik vond het maar vreemd en wou een RC uitvoeren,
ik wou op mijn horloge kijken maar het lukte niet telkens als ik het probeerde zag ik een witte vlek zitten. een paar tellen daarna werd ik wakker...helaas!
quote:precies. Mocht je het eng vinden, dan raad ik je aan om je er eens wat meer in te verdiepen. Blijf je het eng vinden, laat het dan gewoon los. Misschien dat je er over een tijdje anders over denkt.
Op zondag 15 februari 2004 20:30 schreef Auticia het volgende:[..]
Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Ik heb het een paar jaar geleden geforceerd, door de hele dag ben-ik-wakker-checks te doen. 's Nachts wist ik telkens dat ik droomde en werd daar meteen wakker van. Erg irritant, want ik heb toen nauwelijks geslapen. Tot ik het met rust liet. Geen checks meer, gewoon relaxed leven en dromen. Na een tijdje kwamen de lucide dromen vanzelf.
quote:als je er geen controle over hebt, dan droom je niet lucide.
Op zondag 15 februari 2004 20:43 schreef C_hery_L het volgende:
ik heb ook pas een ld droom gehad daar had ik ook geen controle over
quote:Helemaal juist.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Voor mij is het dan een logisch gevolg dat ik dan kan doen wat ik wil, dat ik controle heb. Misschien voor anderen niet?
quote:Dat heet pre-lucide, als je echt je droom in controle hebt ben je echt lucide. Daar zijn weer verschillende maten in, van kleine handelingen tot totale droomverandering.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Nu ik er over nadenk had mijn broer het hier al over toe hij klein was. Ik heb het zelf nooit gekunt, maar misschien heb ik te vroeg opgegeven.
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen
[/edit]
quote:Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Op maandag 16 februari 2004 19:53 schreef Bartimeus het volgende:
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen[/edit]
quote:ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn, en dat leert God me
Op maandag 16 februari 2004 20:36 schreef Eveli het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Ik had vannacht wel een vage droom waar ik iets deed dat ik eigenlijk niet wilde doen... en zulke dromen heb ik wel vaker gehad... dus ja misschien is het tijd dat ik leer mijn dromen onder controle te krijgen. Het is mijn leven en het zijn mijn keuzes after all
quote:als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.
Op maandag 16 februari 2004 20:44 schreef Bartimeus het volgende:
ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn,
En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:heh ja zou wel mooie ervaring zijn
Op maandag 16 februari 2004 20:53 schreef The_Shining het volgende:
[..]
als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:Dat doen we allemaal, maar het schijnt de verwerking te zijn van wat je in het echt hebt meegemaakt, dus blijkbaar is het wel 'goed' om vaag te dromen.
Op maandag 16 februari 2004 21:06 schreef Bartimeus het volgende:
Heb ik ook wel nodig eigenlijk want ik droom soms echt vage dingen die ik niet wil
quote:hm nja dat ken ik ergens van
Op dinsdag 17 februari 2004 15:36 schreef C_hery_L het volgende:
voordat ik alle informatie over lucide worden had gelezen...kon ik het al min of meer nu ik het heb gelezen wil ik het te graag en lukt het niet meer !! zoo irritant
Misschien kan je gewoon lekker gaan dansen, laat je het lekker waaien en ga jij in de wind staan, geniet!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:55 schreef Barbamama het volgende:
Ik kan myn dromen dagelyks goed onthouden, het is iedere keer weer als een soort horrorfilmmarathonNiets leuks om jullie mee te vervelen
Maar ik probeer de laatste tyd steeds meer lucide te worden en vandaag voor de tweede keer bewust gevoeld dat ik kan doen wat ik wil... Maar ik kon niets bedenken!
Totaal blanco mind... Zelfs in myn dromen ben ik depressief!
wat eet je zoal dan als je lucide wilt worden?quote:Op woensdag 11 februari 2004 23:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Iets ergers dan dat bestaat gewoon niet!!!
Vanavond weer proberen
Dit keer wat ludice-voedsel erbij gegeten.
Even kijken of dat helpt.
Jullie horen het morgen
Goodnight
Ik vloog vroeger ook met zo'n plankje!quote:Soms gebruikte ik wel eens een hulpmiddel om mee te vliegen. Dus dan nam ik bijvoorbeeld een denkbeeldige plank in die droom ( zoals een plank waar je als kind mee leert zwemmen) en via die plank ging ik de lucht in
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:03 schreef boterbloembloempje het volgende:
Beetje rare vraag misschien en ik weet ook niet of ie hier goed staat, maar .......
Wie droomt er wel eens dat ie droomt?
Ik niet eigenlijk, ik maak de meest vreemde dingen mee in mijn dromen, achtervolgingen, schietpartijen, spannende avonturen......
Ook mag ik regelmatig over mooie dingen dromen, maar dromen dat ik droom.....![]()
Dat eigenlijk nooit........
quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:48 schreef Ontopic het volgende:
Heb ik een keer gehad, en de eerste keer dat je wakker wordt (dus wakker worden IN je droom) was heel raar omdat ik me in de droom in de droom me er bewust van was dat ik droomde.
Dus toen ik daarna nog een keer wakker werd schrok ik nogal
Deze volgden elkaar erg snel op trouwens.
Verder heb ik vaak terug komende dingen, zoals dat ik een soort van kan vliegen.
Maar het is meer zweven waarmee ik iets hoger kan komen doro hard met m'n armen te slaan.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:24 schreef boterbloembloempje het volgende:
DarkElf heeft me hierheen gevlogen, dus ga ik hier maar eens proberen uit te leggen wat ik bedoel....
Vaak als je droomt, gebeuren er de meest fantastische of huiveringwekkende dingen....
Inderdaad, je kan vliegen, rennen zo snel als de wind..... Soms zelfs je dromen sturen, maar mijn vraag is eigenlijk of er wel eens iemand gedroomd heeft dat ie droomt![]()
Ik bedoel...... niet dat je droomt dat je een leuke date met Brad Pitt hebt, of dat je samen met superman de wereld red, maar dat je droomt dat je gewoon in je bedje ligt en droomt.......
Ik heb het nu 2 keer meegemaakt en ik vond het allebei de keren niet ergquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef KarmaniaK het volgende:
even een vraagje nog, lach niet, kben gewoon nieuwschierig (jaaaja)... heb gehoord dat je als je een geoefende luciede dromer bent dat je dan meer dingen kan gaan uitproberen... en dat het mogelijk is om in real life klaar te komen terwijl je nog in je droom zit en niet wakker wordt. iemand ervaringen mee?![]()
![]()
Lekker duidelijkquote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef jogy het volgende:
Ik ben jammer genoeg nog niet lucide genoeg om sex te hebben met iemand in mijn droom zonder dat ik sex ga hebben met iets waar ik geen sex mee wil hebben, dus dat doe ik maar gewoon niet meer.
je hebt toch geen kanarie pietje of goudvissen in je slaapkamer hequote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef jogy het volgende:
Ik ben jammer genoeg nog niet lucide genoeg om sex te hebben met iemand in mijn droom zonder dat ik sex ga hebben met iets waar ik geen sex mee wil hebben, dus dat doe ik maar gewoon niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |