Ik probeerde vannacht gewoon tijdens het waken te gaan dromen. Dus niet vanuit de slaap maar gewoon tijdens het waken.
Had lekkere muziek opstaan dus heb een discotheek gebouwd en mensen erin gezet. Daarna ben ik als een idioot gaan dansen en break-dancen ook. Als een idioot is overdreven maar het ging gewoon goed. Ik kon gewoon break-dancen als ik wilde, op een arm balanceren, salto's maken en ga zo door
![]()
. Alleen was het beeld niet groot genoeg. Het was geen grootbeeld wat ik ervaarde.
Dus ik wil het beeld groter maken. Ik wil dus gaan vliegen nog en nog meer. Maar dan zal ik eerst klein moeten beginnen. Eerst het beeld creeëren en later misschien in de droom stappen alsof het een game is.
Ik geloof er wel in dat het mogelijk is. Kwestie van je fantasie goed laten werken een beetje. Proberen situaties te kunnen ervaren ook. Proberen je in te leven in een situatie. En dan hoef je niet eens de situatie hebben meegemaakt. Zoals bij het vliegen of parachute springen.
En wie weet kan ik door het oefenen met inbeelden in waaktoestand, straks ook de dromen beter controleren als ik echt in slaaptoestand verkeer.
Lekker eigen werelden creeëren. En misschien is het dan zo dat je door het oefenen op grotere werelden creeëren vanzelf in een grotere wereld gaat leven als het ware. Dat je je belevingswereld blijft uitbreiden ook.
En dan is alles mogelijk
![]()
Ik ga ook nog muziek beter selecteren om tijdens het wakend dromen te draaien. Misschien dat ik af en toe zelfs ga proberen om met muziek in slaap te vallen. Kijken wat dat voor effect heeft op de droom.
val sowieso wel eens in slaap met muziek opLange post weer. Maar ik wil dus gewoon mijn eigen wereld maken waar mijn wetten gelden en nog meer. En waar ik bepaal wat ik toevoeg of niet toevoeg.
Escaping reality. En dan kan ik overdag in de realiteit bezig zijn
![]()
Heb ik tenminste een doel tijdens insomnia
Vannacht dus niet kunnen slapen maar de nacht is voorbij gevlogen als het ware. Alsof ik een dubbel leven leidt.
Die slaap haal ik later wel weer in, 1 nacht niet slapen is geen ramp. Ben ik moe dan slaap ik vanzelf wel.
Kleine update. Ik maak dus ook vaker lichtshows in bed. Dan verveel ik me en zet ik muziek op en ben ik met lichteffecten aan het werken en kan ik de schijnwerpers en stroboscopen en lasers zelf beheersen. Maar dat is niet moeilijk, gewoon een kwestie van je fantasie en verbeeldingskracht laten werken.
Daydreamer
![]()
In de lente en zomer ga ik denk ik dit jaar buiten zitten en ook dromen en creeëren. Ik ga gewoon dingen bouwen en kijken of ik dan gewoon vrij kan bewegen als ik ga dromen al dan niet dagdromen.
Misschien blijft het gecreeërde wel aanwezig ergens. Dat je het maar een keer hoeft in te beelden en daarna weer kunt oproepen en in volle glorie kunt ervaren.
Dan maak ik gewoon mijn persoonlijke droommachine
Nu nog een kans zien om die dromen te implanteren in de realiteit. Dan bouw ik gewoon vaten bier in de droom met bier en al en laat ik die vaten bier overkomen van de droom naar de realiteit.
Laatste gaat erg ver. En is waarschijnlijk niet mogelijk. Je hebt nog altijd grondstoffen nodig om bier te kunnen maken
![]()
Of misschien niet
![]()
Wie weet, dat is een kwestie van experimenteren ook. Kijken of ik in de droom kan genieten van een biertje. Niet eens om dronken te worden maar om de smaak.
Ik ga er nu vanuit dat je zelfs smaken kunt toevoegen in de dromen. Wodka jus, Whiskey on the rocks. Champagne. Garnalen. 10 gangen menu bij een 10 sterren restaurant en nog meer.
Imagination. Imagination
![]()
In ieder geval wil ik sowieso af van onprettige dromen en dromen die zich herhalen. Ik wil gewoon tijdens het slapend dromen rijden in auto's op lege wegen zoals ik dat wel eens heb. Ik wil voor mensen ferrari's huren en voor mezelf en gaan racen. Hoeft geen ferrari te zijn, als die auto maar snel is.
Wat heb je aan een ferrari in het echte leven? Je mag toch overal maar 120 maximaal hier. Kun je beter een in je droom aanschaffen en dan haal je misschien zelfs een top van 500 km per uur inplaats van die lage snelheid van 300 km.
Het gaat nog altijd om hoe je zaken beleeft. En dromen zijn ook herinneringen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-01-2006 05:55:31 ]