Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 29
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus: Anitra
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
24 september 2004: MaRtInEkE en RobbieRdam
29 september 2004: Merisse
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 02-02-2004 22:31]
*trots kijkt*
quote:Gaat toch wel hard zo he???
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef pluisje het volgende:
Nog maar 14 mensen voor me, en al 17 onder me...ik moet nu echt op zoek naar een kamertje enzo
Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger maar ik weet niet zeker of het de beeb is die ik voel in mij buik. Ik heb altijd al last van onrustige darmen, maar dit lijkt toch net iets anders. Soms voel ik uuuuuuuuren niets en dan om de paar minuten 'gerommel'. Klint bekend???
quote:Ik geloof niet daat ik je al gefeliciteerd had!!! Leuk meid!!!! Geniet ervan, ik weet inmiddels dat de tijd hard gaat. En ik heb misschhien geen makkelijke zwangerschap gehad en vervloekte het af en toe, maar toch was het ook heel bijzonder!
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef BubbleBabe het volgende:
Oeh! Ik sta er ook bij*trots kijkt*
Nou, ik ben inmiddels wat meer ook in het babietjes topic aan het posten, want hett ging niet helemaal lekker met Liam. Hij was te veel afgevallen (ruim een pond) en nu zijn we aan hett bijvoeden. Dat was even slikken want ik ben een bv aanhhanger, magoe, het was gewoon nodig. Vandaag was ie 40 gram aangekomen, dus we zijn erg opgelucht. verder gaat ie wel. ik kom rustig bij van alles. heb erg last van mijn bekken en dat zal wel even gaan duren. Vandaag/vanacht is ie alweer een week oud! Sjonge, een week geleden was ik druk bezig...
Ben benieuwd hoe het met Sugar is, dus zal later nog even lezen. Dat doe ik nog maar af en toe, dus ik kan niet meer al jullie verhalen volgen op het moment, sorry, komt wel weer hoor.
Hele dikke knuffel voor iedereen hier en zeker voor de mensen die het extra nodig hebben vanwege onzekerheid en angst. Het komt allemaal goed hoor!!!
quote:Klinkt heel bekend! Van die zachte plopjes in je buik. Als je zelf erg druk bent voel je het haast niet maar als je daarna even gaat zitten is het vaak wel aanwezig.
Op vrijdag 30 januari 2004 13:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:[..]
Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger maar ik weet niet zeker of het de beeb is die ik voel in mij buik. Ik heb altijd al last van onrustige darmen, maar dit lijkt toch net iets anders. Soms voel ik uuuuuuuuren niets en dan om de paar minuten 'gerommel'. Klint bekend???
quote:Ja hoor, dat is normaal. De baby slaapt namelijk op de momenten dat je niks voelt. En dan is ie weer een tijdje wakker en voel je de bekende schopjes en plopjes
Op vrijdag 30 januari 2004 13:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:[..]
Gaat toch wel hard zo he???
Wij hebben alles behalve de box al uitgezocht. De muren en de vloer zijn klaar in het kamertje. Ik zuit al weer hele dagen te dagdromen.Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger maar ik weet niet zeker of het de beeb is die ik voel in mij buik. Ik heb altijd al last van onrustige darmen, maar dit lijkt toch net iets anders. Soms voel ik uuuuuuuuren niets en dan om de paar minuten 'gerommel'. Klint bekend???
quote:Gelukkig, het wordt een Voetballer/Voetbalster
Op vrijdag 30 januari 2004 13:40 schreef Rewimo het volgende:de bekende schopjes
quote:Ik zit dus ook op die 'kickjes' te wachten, maar het lijken meer 'plopjes'. Lekker vaag hé?!
Op vrijdag 30 januari 2004 13:45 schreef Rottdog het volgende:
Heeft ook het gevoel dat de darmen op de loop gaat dan, dat ik een "pukkie" voel zeg maar wacht rustig af tot ik in mekaar "gekickt" wordt![]()
![]()
![]()
quote:Kamertje enzo hebben we al lang hier, echter het behang enzo :S
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef pluisje het volgende:
Nog maar 14 mensen voor me, en al 17 onder me...ik moet nu echt op zoek naar een kamertje enzo
Maar... Ons kleintje maakt een HELEboel goed
Volgens de anderen is het hier toch echt aangenaam in huis. Maar 's avonds zit ik gewoon met twee dekens op de bank, op mijn bed liggen inmiddels: één seizonesdekbed (bestaande uit twee lagen dus), één sprei in dekbedhoes, één gehaakte sprei, één wollen paardedeken en aan mijn kant nog een extra babydeken En dan nog heb ik het niet superwarm
quote:Mijn vrouw heeft het normaal al niet warm, maar nu is het helemaal snel dat ze het koud heeft.Dan is ze ook nog eens zo verschrikkelijk moe erbij
Op vrijdag 30 januari 2004 15:23 schreef Tan het volgende:
Vraagje hè... hebben jullie het ook sneller koud dan normaal? Ik word er gek van, heb nu een hemd (draag ik normaal nooit), longsleeve en trui aan en heb nog de bibbers.Volgens de anderen is het hier toch echt aangenaam in huis. Maar 's avonds zit ik gewoon met twee dekens op de bank, op mijn bed liggen inmiddels: één seizonesdekbed (bestaande uit twee lagen dus), één sprei in dekbedhoes, één gehaakte sprei, één wollen paardedeken en aan mijn kant nog een extra babydeken
En dan nog heb ik het niet superwarm
quote:Heeft dat ijzer dan ook invloed op het warm zijn? Of alleen op de vermoeidheid? Mijn HB was namelijk wat te laag maar ik ben te lui om die pillen te slikken, vooral omdat ik niet moe of duizelig ben eigenlijk. Maar als ik daarom zo koud ben zal ik maar eens gaan slikken
Op vrijdag 30 januari 2004 15:30 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
Mijn vrouw heeft het normaal al niet warm, maar nu is het helemaal snel dat ze het koud heeft.Dan is ze ook nog eens zo verschrikkelijk moe erbij
Is nie leuk... Ga vanavond maar eens voor ijzer-pillen op stap, misschien dat die nog willen helpen. Anders weet ik het ook niet meer. (Voel me zo
dat ik niet meer kan doen voor haar...)
quote:Ijzer eigenlijk alleen voor de vermoeidheid, maar misschien is het voor jou wel de moeite om Gravitamon te slikken. Mijn vrouw gebruikt er nu 2 per dag en heeft het wel minder koud nu. Ik weet niet of de kouwelijkheid iets tijdelijks was of niet, maar baat het niet, schaden zal het zeker niet, extra vitaminen!!
Op vrijdag 30 januari 2004 15:32 schreef Tan het volgende:[..]
Heeft dat ijzer dan ook invloed op het warm zijn? Of alleen op de vermoeidheid? Mijn HB was namelijk wat te laag maar ik ben te lui om die pillen te slikken, vooral omdat ik niet moe of duizelig ben eigenlijk. Maar als ik daarom zo koud ben zal ik maar eens gaan slikken
quote:Dat is niet helemaal waar. Te veel vitamines zijn zeker niet goed als je zwanger bent. Mijn vorige VK was zelfs helemáál niet zo blij met al die gravitamon-slikkende zwangeren. Volgens haar, en de rest van de praktijk was het helemaal niet nodig zolang je voldoende at. Ze adviseerde ze enkel aan vrouwen die veel braakten, zwanger waren van een meerling of een ander kind nog aan de borst hadden.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:43 schreef Psyche2003 het volgende:[..]
maar baat het niet, schaden zal het zeker niet, extra vitaminen!!
Mijn nieuwe VK is er iets makkelijker in, maar ook zij zegt dat je geen gravitamon moet slikken tenzij zij het adviseert. Extra ijzer naast die gravitamon is trouwens niet nodig, er zit al extra ijzer in.
quote:Ow, ok, de VK heeft mijn vrouw aangeraden om 2 Gravitamon te gebruiken, mijn vrouw zat met haar ijzer pcies goed (op randje) vandaar de aangerade 2 stuks. Dus dan zal ik het ijzer verder ook maar laten dan denk ik....
Op vrijdag 30 januari 2004 15:51 schreef Tan het volgende:[..]
Dat is niet helemaal waar. Te veel vitamines zijn zeker niet goed als je zwanger bent. Mijn vorige VK was zelfs helemáál niet zo blij met al die gravitamon-slikkende zwangeren. Volgens haar, en de rest van de praktijk was het helemaal niet nodig zolang je voldoende at. Ze adviseerde ze enkel aan vrouwen die veel braakten, zwanger waren van een meerling of een ander kind nog aan de borst hadden.
Ook met ijzer was ze uitermate voorzichtig.Mijn nieuwe VK is er iets makkelijker in, maar ook zij zegt dat je geen gravitamon moet slikken tenzij zij het adviseert. Extra ijzer naast die gravitamon is trouwens niet nodig, er zit al extra ijzer in.
Tan, ik heb het ook steeds ontzettend koud! Heb ik normaal niet zo snel last van dus ik ga er van uit dat het wel iets te maken heeft met de zwangerschap...
Sugar, was alles goed vanochtend? En hoe reageerde iedereen?
Mijn bezoek aan de ha was redelijk nutteloos. Er was een vervangster van mijn gewone ha en die had een beetje zoiets van: wat kom je doen?
Ze was heel aardig hoor en heeft me wat algemene dingen verteld en zo. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik een vk moest bellen
Dus dat ging ik thuis natuurlijk meteen doen.
En wat denk je? Kun je alleen op dinsdag en donderdag tussen 9 en 4 bellen voor een afspraak
Dus nog een paar dagen wachten maar...
quote:Ben dus niet de enige
Op vrijdag 30 januari 2004 16:23 schreef piglet het volgende:Tan, ik heb het ook steeds ontzettend koud! Heb ik normaal niet zo snel last van dus ik ga er van uit dat het wel iets te maken heeft met de zwangerschap...
quote:Dat schiet lekker op dan. Is bij onze VK trouwens hetzelfde, erg handig als je ook nog eens vergeetachtig bent
Mijn bezoek aan de ha was redelijk nutteloos. Er was een vervangster van mijn gewone ha en die had een beetje zoiets van: wat kom je doen?
Ze was heel aardig hoor en heeft me wat algemene dingen verteld en zo. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik een vk moest bellen
Dus dat ging ik thuis natuurlijk meteen doen.
En wat denk je? Kun je alleen op dinsdag en donderdag tussen 9 en 4 bellen voor een afspraak
Dus nog een paar dagen wachten maar...
Tan dat kou kleumen is erg bekend kachel gaat hier stukkie hoger en de voeten gaan heerlijk onder een fleece kleed vooral s'avonds is het voor mij het ergst
Alles was goed, we hadden een andere gyn en ze heeft weer een inwendige echo gedaan en ze "zag dat alles goed was" ( )! Hartje mooi zien kloppen en een goede foto mee van ons veertje "en profile". Gelukkig!!!!
Terwijl ik me aankleedde, berekende ze nog maar een keer hoe ver ik nou ben en ik hoorde : "...11...mompel...week". Wat? Ik was toch 10 weken en 1 dag????? Nee, dus, krijg een dikke week cadeau en blijk al op 11 en een halve week te zitten!!! Joepie! Nog meer zekerheid en nog meer reden het als een dolle aan iedereen te gaan vertellen! Nieuwe uitegrekende datum: 18 augustus, in plaats van de 27e! Fijn!
Door naar mijn ouders, totaal onverwacht, op een gewone werkdag (voor ons) met taart voor de deur! Mijn vader was even alleen en vroeg direct naar de reden van zo'n beszoek met taart! Ehm, even wachten op mama? Oké dan.
Ze kwam al vrij snel met mijn nichtje (kindje van mijn zus, 3 jaar). Koffie, thee, taart... Heb het mijn nichie laten zeggen, mooi joh! In haar oor gefluisterd en laten vertellen aan haar opa en oma...
"Oma, "sugar" heeft een baby in haar buik"!
Mijn moeder heel wijs, belerend en totaal zeker van haar zaak tegen haar: "Nee..."
Tot ze mij aankeek! Tranen bij mij en ontzettend lieve, warme, spontane reacties bij mijn ouders. Blij!
Rest van de dag zelfde verhaal, we zijn van het zuiden naar Utrecht gereden (mijn zus), door naar Amersfoort waar we het mijn "schoonzusje" op het station (!) hebben verteld en vlug door naar weer het zuiden voor de schoonouders! Iedereen superenthousiast, allemaal superlief! Wat is dit heerlijk!
Ben echt blij en voel me swangerder dan ooit!
Dankjulliewel voor al jullie medeleven, ben echt net terug en kon niet eerder iets typen!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 21:42 schreef livelink het volgende:
Ik schreef toen dat je het maar alvast aan wat mensen moest vertellen, want dat je toch ook niet met je echo in de hand het hele land door zou gaan om het iedereen te vertellen.
Om één of andere reden heb ik het toen niet gepost en dat is achteraf maar goed ook, want je bent dus wel met de echo in je hand iedereen afgegaan. Vooral dat je nog even naar het station bent gegaan om het je schoonzus daar te vertellen
.
Piggie, wat debiel, hè, dat je eik voor niks naar je huisarts gaat dan? Laat het maar snel dinsdag zijn, zodat je die afspraak kunt maken en hopelijk pijlsnel een glimp van je kindje mag opvangen!
Knor, wanneer was nou jullie volgende echo?
Wat zul jij opgelucht zijn zeg maar eerlijk voor jou neem ik echt mijn petje af dat je het volgehouden hebt meid geweldig
Ik ben nu in de 6e week en behalve tegen mijn beste vriendin heb ik het nog tegen niemand belangrijks verteld. Wel bij de sportschool en tegen de dokter, kon ik oefenen met te zeggen "ik ben zwanger" Nog steeds heel onwerkelijk om dat uit mijn eigen mond te horen.
Wij hebben zondag onze ouders uitgenodigd om het te vertellen. Het is wel erg vroeg maar aan de andere kant, mocht het mis gaan dan zal ik ze hard nodig hebben...
Maak we wel erg ongerust gezien de kans op een miskraam als je tegen de 40 loopt. Moet me er echt aan vast houden dat er meer kans is dat het goed gaat dan dat het verkeerd gaat.
Tan, ik heb het overigens ook steeds koud. Ben van de week 's nachts een aantal keer wakker geworden met steenkoude voeten. Dat is me nog nooit eerder overkomen.
Bedankt voor het luisteren allemaal!
quote:LOL geweldig!!! Ik heb van de week al een 9 maanden agenda gekocht en een boek ("veilig zwanger") en bij allebei de gelegenheden "nee" gezegd als er gevraagd werd of het een kadootje was
Op vrijdag 30 januari 2004 21:52 schreef Sugar het volgende:[..]
![]()
![]()
En het was heerlijk!
In de bus terug zelfs expres open en bloot het 9-maanden-tijdschrift erbij gepakt!!!!![]()
Ik ben echt heel blij.
Tan, wat dat koud hebben betreft, ik denk zeker dat het ermee te maken heeft. Ik had het toevallig andersom, ben altijd een koukleum en tijdens de zwangerschap heb ik het alleen maar warm gehad.
zow, nou, het blijft hier een beetje een gevecht met Liam wat de bv betreft, maar we komen er wel. Hij was 40 gram aangekomen gelukkig met de bijvoeding erbij. verder is ie een happy kereltje.
Ow ja, dat wou ik nog zeggen.....ik wist al die tijd al dat het een jongentje was, dus ik vond het zo lief toen jullie daar allemaal zo van overtuigd waren...
Zou het niet zo kunnen zijn dat "wij zwangeren" een hogere lichaamstemperatuur hebben en daardoor de omgeving als koud ervaren? Een beetje zoals bij verhoging/koorts dan lig je ook te zweten en te rillen tegelijk.
Ik heb op het moment bijv. een ontzettend warm hoofd en koude handen. Maar dat komt volgens mij ook omdat ik hoognodig naar bedje moet. * Merisse gaat zichzelf onderstoppen. Trusten.
quote:Jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap, klinkt echt raar hè als je dan ineens zegt dat je zwanger bent. Bij de laatste heb ik een jaar moeten wachten voordat ik zwanger was en dan leef je er al een jaar naar toe, maar als het dan eenmaal zover is dan is het zo vreselijk onwerkelijk. Ik wilde het wel van de daken blèren
Op vrijdag 30 januari 2004 22:50 schreef Merisse het volgende:
Ik ben nu in de 6e week en behalve tegen mijn beste vriendin heb ik het nog tegen niemand belangrijks verteld. Wel bij de sportschool en tegen de dokter, kon ik oefenen met te zeggen "ik ben zwanger"Nog steeds heel onwerkelijk om dat uit mijn eigen mond te horen.
Wij hebben zondag onze ouders uitgenodigd om het te vertellen. Het is wel erg vroeg maar aan de andere kant, mocht het mis gaan dan zal ik ze hard nodig hebben...
Maak we wel erg ongerust gezien de kans op een miskraam als je tegen de 40 loopt. Moet me er echt aan vast houden dat er meer kans is dat het goed gaat dan dat het verkeerd gaat.
quote:Ik ben ook niet warm te krijgen, maar heb ook wel eens zoals Belana, dan ben ik de enige die loopt te puffen van de hitte (gebeurt niet vaak, maar als het zo is dan heb ik het ook echt snikheet en krijg ik weer van die vreemde blikken van de rest van de familie
Tan, ik heb het overigens ook steeds koud. Ben van de week 's nachts een aantal keer wakker geworden met steenkoude voeten. Dat is me nog nooit eerder overkomen.
Sugar!! Wat een fantastisch verhaal zoals jij het je ouders hebt verteld, ik had graag hun gezichten gezien Fijn dat alles goed was en dat je het nu ook met iedereen kan delen, ik vond dat zelf het fijnste moment van de zwangerschap, eindelijk voel je je écht superzwanger! Geniet er lekker van.
quote:Kan het me goed voorstellen dat je baalt... Heel erg verdrietig, veel sterkte voor haar.
Op zaterdag 31 januari 2004 04:35 schreef Girly het volgende:
Iemand in mijn naaste omgeving heeft miskraam gehadze was net 3 maandjes..
oh wat baal ik zeg..
quote:ow wat vreselijk...
Op zaterdag 31 januari 2004 04:35 schreef Girly het volgende:
Iemand in mijn naaste omgeving heeft miskraam gehadze was net 3 maandjes..
oh wat baal ik zeg..
ik schreef 2 dagen geleden over bruin bloedverlies, gisteren had ik nergens last van tot gosterenavond of nah ja eigenlijk vann8 ging naar de wc en echt heel helder harstikke rood bloed, ook beetje zeurderig gevoel daar beneden. nu is t nog maar miniscuul beetje oud bloed qua kleur en nog steeds beetje zeurderig gevoel. ik heb er geen vertrouwen meer in anyway, maar ja wat ken ik nu doen, nix toch?
groetjes verdrietige martineke
quote:precies, voor je gemoedstoestand misschien ff de huisartsenpost bellen (al zijn die hier in r'dam niet zo heel erg blij met dit soort belletjes, maar gewoon lekker eigenwijs zijn en er op aandringen)
Op zaterdag 31 januari 2004 10:48 schreef pluisje het volgende:Je kunt altijd contact opnemen met de weekendarts hoor, want dit lijkt me ook helemaal niks.
als je tenminste uit r'dam komt zoals de nick vermoeden doet
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 31-01-2004 10:54]
quote:nou die kan ff kijken, evt zelf een (inwendige) echo doen. je was de 6 weken voorbij dus er zou een hartje evt zichtbaar kunnen zijn (die gaat rond de 6/7 weken kloppen)
Op zaterdag 31 januari 2004 10:53 schreef robbieRdam het volgende:
ja maar wat ken die doen dan?
mijn hoop is vann8 echt de grond in gestampt
sterkte iig
dat is balen xanthe, ik heb het probleem ook dat niks mij past, alleen dat is niet van het zwanger zijn maar van de vakantie die ik gehad heb ben beetje veel aangekomen aangezien er nog maar 1 broek past
Ik zal vast niet goed genoeg gezocht hebben, daar ik hier vrijwel alleen maar positieve verhalen hoor
PS. Phil, ik moet de 13e voor een echo
quote:Klopt geloof ik ook wel....
Op zaterdag 31 januari 2004 10:58 schreef robbieRdam het volgende:
als ik goed tel ben ik nu 5 weken en 5 dagen, helaas nog niet voorbij
1e dag laatste ongi 21 dec
quote:Heel onbeleefd misschien, maar welke maat heb je ongeveer? Miss Etam gaat iig tot maat 46 (XXL), en ik merk dat de positiemode vaak ruim valt. Waar ik normaal altijd XL heb, pas ik nu vaak in L, omdat alles toch wat meer rekt enzo.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:03 schreef Xanthe het volgende:
Xanthe zit zwaar te balen
Xanthe is aangekomen door de hormoonkuren en nu heeft ze met bijna 7 weken ook al een dikkere buik gekregen en zitten haar broeken te strak en ging ze vol goede moed op zoek naar een positie broek....
Dacht je dat ze die kon vinden in haar maat?
NOPE!!!! Zelfs Miss Etam die heeft geen grote maten voor positie kleding.
Dus dat word in een onderbroek lopen ofzo ......
quote:Sommige zaken zijn vreselijk, daar ben ik weer uitgerend omdat ik me er direct 10 jaar ouder voelde met al die bloemetjes
Op zaterdag 31 januari 2004 11:08 schreef Knorretje het volgende:
klaagt even vreselijk mee over de positie kleding, wat een vreselijke mode zegOudbollig, tuttig, preuts en oncomfortabel gedoe zeg. heb m'n hoop nu op de nwe collectie gevestigd, maar vrees dat ik m'n moeder lief moet gaan aankijken.
Ik zal vast niet goed genoeg gezocht hebben, daar ik hier vrijwel alleen maar positieve verhalen hoor
De Miss Etam hier in het dorp is ook een ramp, maar de grotere in Rijswijk waar we laatst waren, had nog wel wat leukere dingen. Ook bij H&M kon ik wel slagen (leuke stretchjurkjes), maar dat verschilt erg per keer. Rond de kerst hing de feestcollectie er, en die was wat uhm, bloter enzo, en daar heb ik wel wat leuke dingen uitgehaald. Ook bij de eigen lijn van Prenatal vond ik wel wat leuke dingen (maar die broeken blijf ik horror vinden hoor...).
En das alles behalve prettig iemand een idee wat ik er aan kan doen?
quote:Voor bovenkleding zou je misschien in een normale grotematen-winkel terecht kunnen? Zeker de eerste maanden zou dat toch wel passen? Alleen die broeken he, op een gegeven moment heb je toch een buikstuk nodig. Lastig
Op zaterdag 31 januari 2004 11:10 schreef Xanthe het volgende:
Tis toch belachelijk dat positiekleding bij maatje 48 op houd....?
Helaas....
Xanthe had voor de hormoon behandelingen die broeken nog aan gekund , maar nu heeft ik toch echt wel 2 maatjes groter nodig
quote:Bloedvaatje afgesloten of zenuw klem, denk ik. Even bewegen is dan het advies, maar zeker bij een zenuw kun je er nog lang last van hebben dat het blijft tintelen.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:12 schreef Knorretje het volgende:
even een ander vraagje tussendoor, als ik zit dan gaan (voornamelijk links) m'n benen na een paar minuten vreselijk tintelen (lijkt een beetje op dat slaapgevoel)En das alles behalve prettig iemand een idee wat ik er aan kan doen?
quote:H&M op zuidplein heeft geen positiemode (en de stad is te ver voor mij) Prenatal vond ik vreselijk (gisteren iig), V&D was hopeloos, C&A heb ik alleen een vest vandaan (ben vestverslaafd, maar das niet echt specifiek positie) heb daar ook nog een gewone broek (gewoon maatje groter gevonden, maar die gaan op den duur heel lelijk zitten vanwege de grote buik en de niet passende kont, krijg je dat drollenvanger idee)
Op zaterdag 31 januari 2004 11:11 schreef pluisje het volgende:[..]
Sommige zaken zijn vreselijk, daar ben ik weer uitgerend omdat ik me er direct 10 jaar ouder voelde met al die bloemetjes
De Miss Etam hier in het dorp is ook een ramp, maar de grotere in Rijswijk waar we laatst waren, had nog wel wat leukere dingen. Ook bij H&M kon ik wel slagen (leuke stretchjurkjes), maar dat verschilt erg per keer. Rond de kerst hing de feestcollectie er, en die was wat uhm, bloter enzo, en daar heb ik wel wat leuke dingen uitgehaald. Ook bij de eigen lijn van Prenatal vond ik wel wat leuke dingen (maar die broeken blijf ik horror vinden hoor...).
ow en ik heb een hekel aan die broeken met dat elastiche (opzichtelijke) buikstuk en daar lijkt alles zo'n beetje uit te bestaan. Dit wordt vast weer hopeloos *zucht*
quote:Bovenkleding kan ik zelfs strakls nog aan van miss etam.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:13 schreef pluisje het volgende:[..]
Voor bovenkleding zou je misschien in een normale grotematen-winkel terecht kunnen? Zeker de eerste maanden zou dat toch wel passen? Alleen die broeken he, op een gegeven moment heb je toch een buikstuk nodig. Lastig
quote:Schrok me een hoedje (nav je bruinevloed-verhaal) toen ik die eerste zin las, maar het valt nog mee gelukkig
Op zaterdag 31 januari 2004 11:03 schreef Xanthe het volgende:
Xanthe zit zwaar te balen
quote:Nou ik vind het over het algemeen ook niks. Ik heb gelukkig zelf nog een paar leuke tricot jurken die aardig meerekken en mooi strak zitten (showen maar met die bolle buik
Op zaterdag 31 januari 2004 11:08 schreef Knorretje het volgende:
klaagt even vreselijk mee over de positie kleding, wat een vreselijke mode zegOudbollig, tuttig, preuts en oncomfortabel gedoe zeg. heb m'n hoop nu op de nwe collectie gevestigd, maar vrees dat ik m'n moeder lief moet gaan aankijken.
De H&M heeft gelukkig wel wat vlotte mode voor zwangeren, probleem is dat niet iedere H&M positiemode heeft. Ik heb wat van mijn vriendin gekregen dus ik heb gelukkig wat leuke dingen erbij zitten.
Moet trouwens bekennen dat ik het soms wel erg lekker vind zitten hoor... die wijde tuttetruien... maar niet voor buitenshuis
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:18 schreef Knorretje het volgende:
ow en ik heb een hekel aan die broeken met dat elastiche (opzichtelijke) buikstuk en daar lijkt alles zo'n beetje uit te bestaan. Dit wordt vast weer hopeloos *zucht*
Ik heb een leuke van Noppies (in de aanbieding gekocht) met een soort van luiffel in dezelfde stof als de rest van de broek. Die sluit je dan weer met een rijgtouwtje, dat ziet er best leuk uit. Daarnaast heb ik er 2 met zo'n elastiek aan de bovenkant.
Die ingezette buikdingen...brrrr
Bij Miss Etam heb ik trouwens ook alleen wat vesten gehaald, die gingen nog wel (maar ja, het was wel zoeken tussen de tenten )
quote:Heb ik ook last van, ik draai - zodra ik het op voel komen - altijd met mijn voeten rondjes, als je snapt wat ik bedoel. Dan zakt het vrij snel weer weg.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:12 schreef Knorretje het volgende:
even een ander vraagje tussendoor, als ik zit dan gaan (voornamelijk links) m'n benen na een paar minuten vreselijk tintelen (lijkt een beetje op dat slaapgevoel)En das alles behalve prettig iemand een idee wat ik er aan kan doen?
quote:ow zeker, ik draag binnenshuis ook slobbertruien en trainingsbroeken (evt van manlief) maar zo nu en dan wil je ook graag naar buiten en dan er wel fatsoenlijk uitzien en zo
Op zaterdag 31 januari 2004 11:34 schreef Tan het volgende:
Moet trouwens bekennen dat ik het soms wel erg lekker vind zitten hoor... die wijde tuttetruien... maar niet voor buitenshuis
quote:Ik denk inderdaad dat de huisarts weinig voor je kan doen op dit moment... kan me voorstellen dat je verwacht dat het helemaal foutzit
Op zaterdag 31 januari 2004 10:53 schreef robbieRdam het volgende:
ja maar wat ken die doen dan?
mijn hoop is vann8 echt de grond in gestampt
quote:Voordeel is dat je dan kan blijven zitten. Als je moet gaan bewegen lijkt me ook niet lekker met je bekken.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:41 schreef Knorretje het volgende:
flink veel voetjes gaat draaien de komende tijd.tnx iig.
Die buikinzetbroeken zien er idd niet uit, maar ik weet uit ervaring dat ik die gewone positiebroeken die uit één stuk stof zijn gemaakt niet tot het eind aan kan. Ik heb er twee zonder inzet en twee met. Die twee zonder inzet pas ik dus al bijna niet meer, ook niet met het elatiek op z'n wijdst. Maar een maat groter slobbert weer bij mijn kont (ik heb maat 36-38 en broek maat 40 ziet er dus echt niet uit)
Die twee broeken met inzetstuk zitten dus wel het lekkerst... dan maar iets langs erover
quote:ik hoop dan alleen nog maar jurkjes te dragen
Op zaterdag 31 januari 2004 11:48 schreef Tan het volgende:
Die twee broeken met inzetstuk zitten dus wel het lekkerst... dan maar iets langs erover
quote:ik hoop ook op snel mooi weer, dan kan ik ook over op de jurkjes
Op zaterdag 31 januari 2004 11:54 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik hoop dan alleen nog maar jurkjes te dragen
Tja, mijn bezoek aan de ha was licht frustrerend, maar dinsdag bel ik gewoon naar de vk en dan hoor ik wel wanneer ik terecht kan...
Het klinkt trouwens niet best, als ik al die verhalen over zwangerschapsmode hoor! En helemaal omdat ik ook niet zo slank ben, dus als er weinig fatsoenlijks te krijgen is in een grote maat heb ik wel een probleem
Maar ik mag van mezelf nog niet op zoek (hier in het centrum hebben ze ook bijna geen positiemode, dus ik zou ook echt bewust moeten gaan shoppen in een andere plaats. Die stap vind ik nog even te groot).
Al beginnen m'n broeken wel steeds strakker te zitten (en volgens de boekjes hoort dat nog helemaal niet bij 7 a 8 weken , maar ik geloof dat anderen hier ook al last van hadden, toch?)
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:11 schreef piglet het volgende:Al beginnen m'n broeken wel steeds strakker te zitten (en volgens de boekjes hoort dat nog helemaal niet bij 7 a 8 weken
, maar ik geloof dat anderen hier ook al last van hadden, toch?)
quote:Yep ik wel iig, met 7 weken was er al een aardig buikje te zien en die groei is nu gelukkig wel weer wat afgenomen. vandaag 9 weken en heb niet het idee dat er in die 2 weken veel verschil zit.
Op zaterdag 31 januari 2004 12:11 schreef piglet het volgende:
Al beginnen m'n broeken wel steeds strakker te zitten (en volgens de boekjes hoort dat nog helemaal niet bij 7 a 8 weken, maar ik geloof dat anderen hier ook al last van hadden, toch?)
Weet niet of jullie die winkel ook hebben maar M&S mode wil soms ook wel leuke kleren hebben (tenminste fatsoenlijke broeken).
Voor de rest mag ik nog niet klagen pas nog steeds in me gewone kleren alleen heb ik moeite met een fatsoenlijke BH te vinden. Heb der gewoon geen 50 ¤ voor over belachelijke prijzen.
groetjes Rottdog (die vandaag weer heerlijk gaat werken in de aanstaande babykamer )
quote:Je mag wel voor me vragen , heb zelf nl. ook online al gezocht en niets gevonden.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:34 schreef Tan het volgende:[..]
Schrok me een hoedje (nav je bruinevloed-verhaal) toen ik die eerste zin las, maar het valt nog mee gelukkig
Natuurlijk is het erg vervelend dat je geen goede mode kunt vinden, zo bedoel ik het niet.
Maar ik weet dat het wél bestaat. Op een ander forum ben ik er eens wat over tegengekomen, inclusief patronen voor als je handig bent en links van winkels die het online verkopen. Helaas is dat topic weggegooid met de laatste keer opschonen en op Google zie ik ook zo snel niets. Maar het bestaat dus wel.
Als je wilt kan ik daar wel de vraag opnieuw stellen voor je? Of wil je zelf nog even op zoek gaan?
quote:Me 2 piglet....
Op zaterdag 31 januari 2004 12:11 schreef piglet het volgende:Al beginnen m'n broeken wel steeds strakker te zitten (en volgens de boekjes hoort dat nog helemaal niet bij 7 a 8 weken
, maar ik geloof dat anderen hier ook al last van hadden, toch?)
Op het eind sukkel je wat voort, merk ik...
Ik was ook vroeg dik ('aww, wordt het een tweeling"), maar dat trok later bij: met 7 weken liep ik al in stretchkleding. (maar wat word je dat zwangerschapsspul toch beu op het eind, zelfs als je redelijk leuke kleding hebt kunnen vinden) Van top tot teen stretch vind ik het lekkerste en mooiste zitten, de rest heb ik wel aan maar zit gewoon niet fijn.
Ik ben heel benieuwd wat ik ga krijgen, ik vind mezelf echt een meisjesmoeder (en eik is mijn vriend een meisjesvader, ook al ontkent hij hevig en wil hij graag een zoon)...maar ik heb ook een hele poos gedacht dat het een knul werd, lijkt me ook zo leuk. Aaaaaahh!!
quote:Heb de vraag gesteld, mocht er reactie op komen dan hoor je het. Het is niet zo'n druk bezocht forum als FoK, dus het kan ff duren
Op zaterdag 31 januari 2004 12:29 schreef Xanthe het volgende:[..]
Je mag wel voor me vragen , heb zelf nl. ook online al gezocht en niets gevonden.
Heb wel een vriendin die handig is dus die kan ik vragen kleding voor me te maken.
sugar: ik ben echt blij voor je dat je een week extra heb gehad
quote:Ik lurk nog steeds mee hoor
Op zaterdag 31 januari 2004 13:09 schreef Catootje het volgende:
Ik heb trouwens vannacht gedroomd over de collega van MissX! Miss, lurk je nog, is alles goed? Ze meot al flink ver nu zijn!
Me collegaatje is nu zo een 27 weken en alles gaat redelijk goed. Ze is wel nog steeds ontzettend moe, dat is echt niet weggeweest gedurende de zwangerschap en ze werkt ook maar 60% Ze is wel nog steeds misselijk, maar ze hangt niet meer de hele dag boven de wc zoals in het begin.
Verder heeft ze echt een super dikke buik, maar verder nog der gewone figuur (zo een heel tenger aziatische vrouwtje) Dus soms lijkt het eche net net alsof ze voorover gaat kukelen met die buik van der
Hier heb je vast een link: http://www.lisz.nl/
Verder kun je die patronen gewoon op de markt kopen of in een stoffenwinkel. En volgens de dames hoorde ik meerderemalen dat de grote maten positiemode van miss etam groot vallen en van promiss gaan nog een maatje verder en vallen nóg groter uit. Misschien een kwestie van passen dus.
Ik zal morgen voor je kijken of er meer berichtjes achtergelaten zijn.
quote:Wat vreselijk voor haar girly, zeker als je al in die derde maand zit!!!(begrijp me niet verkeerd meiden het is ALTIJD naar om mee te maken, maar als je al bij die "veilige" grens bent aangekomen...) Ging ze gewoon ze uit zichzelf vloeien dan, of ontdekten ze het pas op de echo dat het kindje niet meer leefde?
Op zaterdag 31 januari 2004 15:53 schreef Girly het volgende:
thx meiden voor medeleven... maar ik probeer me niet druk te maken.. vind gewoon ontzetten oneerlijk.. want tis al de derde keer voor haar... elke keer met 3 maanden binnen een jaar, en tjah niemand gun je dit gwoon... (en ik ben nu 7 weken en 5 dagen, ken het ook altijd nog verliezen)
sugar: ik ben echt blij voor je dat je een week extra heb gehad
quote:het is hel wisselend, d'r zitten dagen tussen dat het prima gaat enblijft bij misselijkheid maar er itten ook dagen bij (zoals vandaag) dat het beslist foute boel is.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:28 schreef Loena-tik- het volgende:
Knorretje, ben je trouwens nog steeds zo innig met je toiletpotof wordt het al wat minder?
alicia brengt al trouw de pan als ik overeind probeer te komen en een kokneiging maak en roept dan heel trots "mama iek"
(behalve vlak voor het eten, liet haar en manlief erg schrikken, schrok wakker en moest gelijk kotsen, niks bij de hand, etc etc. alicia schrok zo hard dat ze met gebiedend vingertje naar me wees, en riep 'toute mama' dus geen lief stemmetje of hulpend handje maar ze bedoelde het goed)
quote:Grandioos!
Op zaterdag 31 januari 2004 20:11 schreef Tan het volgende:
Hoi Xanthe,Hier heb je vast een link: http://www.lisz.nl/
Verder kun je die patronen gewoon op de markt kopen of in een stoffenwinkel. En volgens de dames hoorde ik meerderemalen dat de grote maten positiemode van miss etam groot vallen en van promiss gaan nog een maatje verder en vallen nóg groter uit. Misschien een kwestie van passen dus.
Ik zal morgen voor je kijken of er meer berichtjes achtergelaten zijn.
quote:Oh schattig!!!
Op zaterdag 31 januari 2004 20:33 schreef Knorretje het volgende:[..]
alicia brengt al trouw de pan als ik overeind probeer te komen en een kokneiging maak en roept dan heel trots "mama iek"
quote:Oh echt?! Lachen joh, wordt straks leuk rond de uitgerekende datum
Op zaterdag 31 januari 2004 20:38 schreef Knorretje het volgende:
loena-tik, ik zit net nog eens in het lijssie te kijken, mar we gaan echt gelijk op he, jij bent vandaag ook 9 weken precies (mijn uitgerekende datum klopt in dat lijssie niet, maar de gyn hield nog een slag om de arm en doet pas echte uitspraken bij de volgende echo, maar de vorige keer had hij het gesteld op 2 sept. vandaar dat ik ook nog niet om aanpassing gevraagd had)
quote:en nu moet ik dat natuurlijk nog wel waar gaan maken strakkies
Op zaterdag 31 januari 2004 20:47 schreef Knorretje het volgende:
ik beval eerder
quote:Prima hoor, ik heb beide keren echt zulke gemakkelijke zwangerschappen gehad( wel wat bekkenpijn) dat ik het niet erg vond als het wat langer zou duren, ik sliep ook nog heerlijk tot het laatst toe en dat scheelt ook een hoop hoor!
Op zaterdag 31 januari 2004 20:47 schreef Knorretje het volgende:
ik beval eerder
quote:hmm volgens de berekeningen van de gyn niet
Op zaterdag 31 januari 2004 20:48 schreef Loena-tik- het volgende:
Niet dat het wat uitmaakt (zie vorige post), maar ben volgens eigen berekening 9 weken 2 dagen( jij dus ook als het goed is Knor)
quote:Ja Knorretje, moet je idd wel ff klaren straks, hoop wel dat je dan niet weer misselijk bent, want dan moet je verplicht elke dag ananasharten eten en minstens twee keer per dag sexen
Op zaterdag 31 januari 2004 20:49 schreef Knorretje het volgende:[..]
en nu moet ik dat natuurlijk nog wel waar gaan maken strakkies
quote:ach ik roepook maar wat, het enige wat ik weet is dat als ik het weer zo "zwaar" heb en dat gaat het worden gezien onze bevindingen nu dat ze e gaan inleiden zodra het veilig is en alles wil mee werken. ze beginnen dan tussen de 36e en 37e week en zien we wel weer waar we eindigen. ik ga me nu niet echt meer vastpinnen op de ingeleidde datums, dat mislukte bij alicia ook keer op keer en voelde echt als zware teleurstelling telkens.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:52 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Prima hoor, ik heb beide keren echt zulke gemakkelijke zwangerschappen gehad( wel wat bekkenpijn) dat ik het niet erg vond als het wat langer zou duren, ik sliep ook nog heerlijk tot het laatst toe en dat scheelt ook een hoop hoor!
quote:ananashart is lekker en wij doen niet aan seks in de zwangerschap. dus dat laatste wordt het grootste probleem
Op zaterdag 31 januari 2004 20:55 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Ja Knorretje, moet je idd wel ff klaren straks, hoop wel dat je dan niet weer misselijk bent, want dan moet je verplicht elke dag ananasharten eten en minstens twee keer per dag sexen
Ow, dat gedoe met kleding....pffffff.....ik heb tot 4 keer aan toe nieuwe kleding kunnen kopen. Ik ben echt niet breed, maar paste toch nergens meer in. Zat uiteindelijk in de xxl. Ik vond dat echt idioot. Ben meestal wel geslaagd bij etam of v en d, maar het maakte me uiteindelijk ook niet veel meer uit hoe het eruit zag, het moest vooral lekker zitten....en dat doet stretch nog het meest vond ik.
Nu moet ik binnenkort gaan kijken of ik weer in mijn oude kleren pas...
Ik ben wel al 12 kilo kwijt en das wel fijn.
Verder sterkte aan iedereen die het nodig heeft
blijft vaag allemaal. deze hele dag nergens geen last van gehad(behalve vanmorgen dan beetje oud bloed), was echt alleen gisterenavond zo heftig.
wacht wel weer af, ik ga anyway van het slechtste uit, kan het alleen maar meevallen.
wel leuk zo dit topic
Aaaah, Xanthe, zou je die mannen niet! Ik heb dat hier ook wel eens hoor, zo hebben we onze houten vloer laatst uitgebreid geschuurd en opnieuw gelakt (ten koste van de klusacties in kinderkamer). We, dat wil zeggen: vriendje. Want ik kan natuurlijk weinig met hoogzwangere buik en dito energieniveau. Hadden we zooo afgesproken dat met de meubels in huis zetten hij hulp zou vragen want anders...krassen. Even later hoor ik gesleep en gekras ......need aai seej moor.
Even voor degenen die willen weten welke H&M positiekleding verkoopt:
Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Assen, Breda, Den Bosch, Den Haag, Dordrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Hengelo, Hilversum, Nijmegen, Rijswijk, Rotterdam, Tilburg, Utrecht.
Ik hoop niet dat ik er nu eentje vergeten ben.
Maar hier kun je het zelf even nalopen.
Ik zit nu zelf te wachten op de zomercollectie. We gaan nl. in maart lekker 8 daagjes naar Tenerife en dan moet ik natuurlijk wel wat nieuws en leuks hebben.
Catootje, je zei in het vorige topic dit:
quote:Mijn collegaatje denkt elke keer dat ik spontaan omval ofzo. Als ik of sterker nog iemand anders de trap afloop en het klinkt wat vreemd, denkt ze direct dat ik er af gevallen ben. Volgens mij denkt ze dat ik door de vernieuwde zwaartekracht nogal instabiel ben geworden.
Hebben jullie al zwangerschapsonhandigheid? Niet meer kunnen parkeren (hebbik ooit gekund), dingen laten vallen en wel drie keer achter elkaar, stoten, botsen...
Weet trouwens niet of ik dit al eerder gezegd heb, maar ik ben dus nog steeds niet over die vermoeidheid heen. En da's best vervelend. Vanaf morgen moet ik er 5 weken weer om 05.30 uit en en ben met een beetje mazzel pas weer tegen 19.00 thuis. (handig zo'n baan 'in de buurt' ) Hoop van harte dat ik het volhou. Daarna hoeft dat gelukkig voorlopig niet meer. stiekum hoop ik zelfs dat het helemaal niet meer hoeft, heb het zooo gehad op mijn werk. Maar mijn collega's zo'n zooo lief en die wil ik eik weer niet missen. Dilemma.
Ik ben trouwens ook nooit helemaal bijgekomen van de vermoeidheid.. Dat 'bruisen van energie' wat je de drie middelste maanden zou moeten hebben is hier ook niet geweest hoor.. (en nog steeds geen zekerheid over je werk? balen zeg...)
How are you trouwens? Lekker aan het genieten van je zwangerschapsverlof?
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:01 schreef dutchie het volgende:
O jee E.T., dus zo gek is ze dus helemaal nog niet?Ik had haar al een beetje voor gek verklaard. Ik moet flink wat traplopen op het werk, ik zal me maar eens goed gaan vasthouden.
How are you trouwens? Lekker aan het genieten van je zwangerschapsverlof?
Beetje op je gemakkie de laatste dingetjes doen.. ben acuut een stuk minder moe (mede door 't 'smorgens wat langer in bed liggen) en heb een stuk minder last van m'n bekken. Alles gaat lekker op 'zwangerschapstempo'
Wieg is af (na wat bloed, zweet en tranen) vandaag de laatste envelopjes schrijven en postzegels plakken, ligt dat ook maar vast klaar.. en verder.. sja, op je dooie gemakkie 't huishouden doen, zware dingen uitbesteden en wat vandaag niet lukt, komt morgen wel.
Nog even genieten van de rust dus..
Maar dat van dat traplopen is echt zo... (ikzelf moet me echt vasthouden aan de leuning en met handen vol naar boven en beneden is echt niet veilig meer hier)
Ow, en wacht maar af.. je wordt nog veeeeeeeeel onhandiger
Hoef me dus niet schuldig te voelen als ik dat op de zwangerschap afschuif
quote:Leo... zo heet mijn minst favoriete aangetrouwde oom. Vooral in dat Lomp herken ik hem
Op zondag 1 februari 2004 14:31 schreef Tan het volgende:
L.E.O. (Lomp En Onhandig)...
Nou ja, eigenlijk schoot ik opeens zwaar in de stress
Op een of andere manier voel ik mezelf nog steeds "pril zwanger" en heb ik me nog niet echt beziggehouden met allerlei practische zaken zoals het kamertje enzo. Ja, ik heb er wel fijn over nagedacht enzo, maar er echt iets aan gedaan...nee dat was voor als ik een eindje op weg was.
En nu ben ik opeens bijna op de helft
Ahum, nou, het komt er dus op neer dat de as babykamer leeggeruimd is door vriendlief, en dat ik fanatiek bezig ben geweest met het verwijderen van het oude behang. Daarnaast heb ik al uitgezocht wat voor behang we gaan nemen (nu alleen nog wachten welke kleurvariant, afhankelijk van wat er op de pretecho te zien is), waar we de vloerbedekking gaan kopen, en wat we nog meer gaan opknappen als we toch bezig zijn. De trap, de hal, de gang...kunnen allemaal wel een likje verf gebruiken.
Daarnaast heb ik een mooi ontwerp gemaakt voor de voortuin, die er troosteloos bijligt momenteel. Als er namelijk mensen op kraamvisite komen, moeten er natuurlijk wel leuke bloemetjes bloeien, had ik zo gedacht
Verder gaat het best ok hoor, van al dat behang gepeuter is mijn verkoudheid lekker los gekomen
Oh, en vrijdag gaan we babykamer en ws ook buggy uitzoeken, hopelijk geeft dat wat rust
Aan de andere kant, als die kast er eenmaal uit is is de kamer ook zo klaar. Behang eraf, vloer eruit. Alles nieuw erin en dan maar wachten op de meubeltjes. Valt al met al eik best mee.
Aan de telefoon val ik soms midden in een zin stil... 'euh... waar had ik het ook alweer over?' en dan hoor ik slechts mijn eigen *hijg hijg*, want ik ben dan uiteraard nog steeds buiten adem van de wandeling richting foon.
En de babykamer....oef, die was hier ook wat laat klaar en sterker nog, komende woensdag komt het rolgordijn en er moet nog een leuek lamp in... Maar ach, voorlopig slaapt Liam toch nog even in zijn wiegje bij ons op de kamer. Met om de 3 uur voeden is dat wel zo praktisch.
Fijn Catoot, dat je je niet meer zo druk maakt om de bevalling. Deed ik ook steeds minder aan het eind, het is zo onvermijdelijk en ik heb echt gemerkt dat een positieve houding ten opzichte ervan helpt en rustig blijven. Kijk, dat het bij mij op het laatst een beetje ophield daarmee.... maar het grootste deel ging echt heel goed hoor. Het is echt goed te doen met puffen en rustig blijven in de ademhaling. De eerste uren zijn zelfs nog gezellig geweest.
Ik moet mijn verhaal gaan schrijven...
quote:Belana, het feit dat die laatste centimeters zo moeilijk gingen, is dat hetzelfde wat je moeder ook had of vindt het daar zijn oorzaak in? Of is het gewoon puur toeval?
Op zondag 1 februari 2004 18:13 schreef Belana het volgende:
Fijn Catoot, dat je je niet meer zo druk maakt om de bevalling. Deed ik ook steeds minder aan het eind, het is zo onvermijdelijk en ik heb echt gemerkt dat een positieve houding ten opzichte ervan helpt en rustig blijven. Kijk, dat het bij mij op het laatst een beetje ophield daarmee.... maar het grootste deel ging echt heel goed hoor. Het is echt goed te doen met puffen en rustig blijven in de ademhaling. De eerste uren zijn zelfs nog gezellig geweest.
Ik moet mijn verhaal gaan schrijven...
Ow, enne...mijn moeder had vandaag het kaartje af, dus die gaat binnenkort op de bus....
quote:Waarom hebben ze zo lang gewacht? Je hebt toch eerst twee uur zelf moeten persen? Lijkt mij een behoooooorlijke poos *kinderwens nog even voor zich uitschuift
Op zondag 1 februari 2004 18:19 schreef Belana het volgende:
Nee, mijn moeder kreeg echt maar 2 cm ofzo en bij mij bleef het hangen bij de 8 omdat Liam scheef ingedaald was en bovendien met zijn linkerarmpje over zijn hoofd lag. De gyn heeft m dus met die pomp eigenlijk alleen maar gedraaid en toen heb ik hem er zelf uitgekregen.
Dat is toch een goed gevoel hoor achteraf....
quote:Stiekem editten terwijl ik je quote
Op zondag 1 februari 2004 18:19 schreef Belana het volgende:Ow, enne...mijn moeder had vandaag het kaartje af, dus die gaat binnenkort op de bus....
quote:ik wacht expres nog even met inscannen voor het kaartjes topic
Op zondag 1 februari 2004 18:23 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Stiekem editten terwijl ik je quote
![]()
Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet, niet verklappen!
quote:Was je verloskundige de hele tijd aanwezig, ook toen ze begonnen met de vacuum? Ik zou dit beslist met haar bespreken, misschien heeft ze een goede verklaring (waarschijnlijker niet
Op zondag 1 februari 2004 18:24 schreef Belana het volgende:
Tja, dat zijn van die dingen die ik ook niet weet en me ook best afvraag. want die laatste 2 cm zijn dus uiteindelijk door het persen en wegmasseren (dat doet die vk kan van binnen) dus wel gelukt en ik heb dus best het gevoel dat als ze dat eerder hadden geprobeerd het ook niet zolang had hoeven duren. Ik had 's middags laat al die 8 cm en ook persweeen, die ik dus al die tijd heb weg gezucht...
Nee, het is geen model bevalling geweest.
En dus hoef je je zeker ook niet aan mij te spiegelen
quote:*miss_d keihard wegrent voor alle boze nieuwsgierige mensen
Op zondag 1 februari 2004 18:25 schreef Belana het volgende:[..]
ik wacht expres nog even met inscannen voor het kaartjes topic
en het feit dat de scanner bij mijn ouders staat heeft daar helemaal niks mee te maken hoor...
en nu ff eten
quote:(sorry Catootje, het volgende kun je beter maar niet lezen
Op zondag 1 februari 2004 18:24 schreef Belana het volgende:
Nee, het is geen model bevalling geweest.
En dus hoef je je zeker ook niet aan mij te spiegelen
Maar het is gewoon zo dat bij een tweede of verdere zwangerschap de kans op een fijne en vooral snelle bevalling zonder complicaties groter is. Toch moet ik wel zeggen dat een snelle bevalling mij niet 'bevalt'. Je hebt gewoon veel meer kans op veel naweeën. Ik heb liever weeën tijdens een bevalling waarbij je half in een roes-toestand verkeert dan naweeën op een nuchter lijf. Daar zit je gewoon niet meer op te wachten.
Catootje, modelbevallingen voor de eerste kunnen wel hoor. In 5 uur van goed te houden weeën naar volledige ontsluiting, dikke tien minuten persen en voila. Inderdaad wel veel naweeën, maar dat maakt dan allemaal niets meer uit hoor. (hoewel die ontsluiting van mij best iets langzamer had gemogen als ik het dan wat beter had kunnen opvangen).
quote:Ik had echt meer moeite met het opvangen van de naweeën dan van de ontsluitingsweeën. Met een kind aan de borst trekt de baarmoeder nog eens extra hard samen en ik kon geen fijne houding vinden, temeer omdat ik bijna niet kon zitten met 16 hechtingen en nog steeds een zeer pijnlijk bekken. Liggen was ook niet mogelijk tijdens het voeden vanwege de bekkenpijn.
Op zondag 1 februari 2004 19:17 schreef phileine het volgende:
Inderdaad wel veel naweeën, maar dat maakt dan allemaal niets meer uit hoor.
Het was zelfs zo dat de nachtzuster in het ziekenhuis bezorgd bij me bleef staan omdat ze bang was dat ik flauwviel van de pijn. Ik had volgens haar geen kleur meer in mijn gezicht tijdens de naweeën. Maar misschien was dat bij mij dan wel erger dan 'normaal'? Of ik ben gewoon een mietje haha
quote:Volgens mij ben je echt geen mietje hoor
Op zondag 1 februari 2004 19:22 schreef Tan het volgende:[..]
Ik had echt meer moeite met het opvangen van de naweeën dan van de ontsluitingsweeën. Met een kind aan de borst trekt de baarmoeder nog eens extra hard samen en ik kon geen fijne houding vinden, temeer omdat ik bijna niet kon zitten met 16 hechtingen en nog steeds een zeer pijnlijk bekken. Liggen was ook niet mogelijk tijdens het voeden vanwege de bekkenpijn.
Het was zelfs zo dat de nachtzuster in het ziekenhuis bezorgd bij me bleef staan omdat ze bang was dat ik flauwviel van de pijn. Ik had volgens haar geen kleur meer in mijn gezicht tijdens de naweeën. Maar misschien was dat bij mij dan wel erger dan 'normaal'? Of ik ben gewoon een mietje haha
Ik was een beetje (beetje boel) teleurgesteld dat we hier tegen nog al wat praktische problemen aanliepen omtrent thuisbevallen. (draai van de trap te smal, waterbed kan niet op klossen en nog wat van die dingen.. de enige optie was een bed midden in de woonkamer, vol voor de openslaande deuren.. En dan ook echt midden in de woonkamer omdat er eigenlijk gewoon geen ruimte voor is). Dat mijn verloskundige vertelde dat zoveel vrouwen alsnog in het ziekenhuis eindigen hielp wel mee om de teleurstelling niet zo groot te zijn.
(en nou woon ik gelukkig nog geen vijf minuten van het ziekenhuis af en kan dus heeeeel lang thuisblijven en echt op het laatste nippertje die kant op gaan)
quote:Ik behoorde in ieder geval tot die 60%
Op zondag 1 februari 2004 19:39 schreef E.T. het volgende:
Mijn verloskundige wist trouwens nog te vermelden dat 60% van de bevallingen die voor thuis gepland staan bij een eerste alsnog in het ziekenhuis eindigen.
Na twee goede bevallingen erna, durf ik het nu wel thuis aan. De derde was wel medisch, maar dat kwam door een inleiding vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging. Als dat deze keer niet aan de orde is, dan ga ik voor thuis
En ik had ook nog niet verteld over mijn bevindingen om een zwangerschaps bh te kopen geloof ik.
Vol goede moed vrijdag de lingerie zaak in gelopen waar ik altijd mijn bh's koop en gevraagd naar mijn maat zwangerschaps bh , want die zouden mee groeien.
Mooi dat die dus niet paste , maar ik had m daar niet gepast omdat ik er geen zin in had en verwachtte dat het wel goed was.
Zaterdag dus terug en geen zwangerschaps bh's in grotere maten , die moesten besteld worden en dat duurde 2 weken , daar kan ik niet opwachten....
Maar mijn borsten zijn dus wel gegroeid , ik had het niet eens door!
2 maten groter nu al , ik hoop dus echt dat het hier bij blijft!
Maar ik ben geslaagd alleen met een voedings bh. Beetje vroeg maar hij zit best lekker en ik ben voor straks al een beetje klaar , over een poosje even kijken of mijn borsten nog hetzelfde zijn en dan nog 1 kopen.
Nu de broek nog
Ik heb overigens niet zo'n last gehad van naweeen. En als ik ze al had, dan vaak weer in mijn rug net als tijdens de bevalling.Dat was dan wel heel akelig, maar wel te doen.
quote:dankje
Op zondag 1 februari 2004 18:34 schreef Catootje het volgende:
je hebt ook wel een hele mooie liam gemaakt bel!!!!!!!!!!!
Tan: bij mij waren die naweeën niet zo erg, zeker niet in vergelijking tot de laatste twee uur ontsluitingsweeën. Dat is natuurlijk bij iedereen anders.
trouwens, toen ik nog op de "normale" manier zou bevallen, was het plan dat ik met 8cm ontsluiting naar het ziekenhuis zou gaan. Het ziekenhuis is echt vlakbij, maar achteraf had ik had dat dus never nooit gehaald, het ging zó snel op het laatst.
Xanthe, uit eigen ervaring weet ik dat als je er gevoelig voor bent je borsten wel vier of vijf maten kunnen groeien.......Ik zit nu inmiddels aan de zelfgemaakte maten, combi van '75' en 'groot' werkt niet in mijn voordeel.
Wel hebben we gevraagd het naar overige familie nog stil te houden. We willen het pas tegen de rest van de wereld vertellen na de eerste echo (met 9 weken op 25 feb.) Ik heb hier eerder gelezen dat als dan alles goed is de kans op een miskraam een stuk kleiner is geworden.
Ondanks dat ik me lichamelijk heel goed voel merk ik wel dat ik geestelijk behoorlijk labiel ben. Zo'n dag als vandaag hakt er qua emoties behoorlijk in. Ik ga denk ik zo eens lekker naar m'n mandje.
wat fijn Xanthe dat je een beetje geslaagd bent qua kleding (ok beetje dan) ik meng me gewoon in dit gesprek als jullie het niet erg vinden
ik heb vandaag een positiebroek gekocht bij de v&d die nog leuk was ook, moest zoiezo een nieuwe broek omdat ik gewoon dik ben geworden(niet van zwanger zijn) en aangezien ik zwanger ben(als het goed is nog wel tenminste) dacht ik dat ik zon broek ook wel kon kopen.
over mijn bloedverlies heb ik na lopen denken, en hoop gelezen op het i-net(was ook xanthe toch waarbij het nu weg is? top hoor )
eigenlijk denk ik toch dat mijn baarmoedermond heel erg goed doorbloed is en kwetsbaar, het viel me op toen ik sex had gehad dat het ook zo bloedde nieuwe hoop dat het daaraan ligt, maar toch maar ff morgen vk bellen
groetjess martine
quote:Ik heb geen omvang 75 , is nog enisgzins in mijn voordeel.
Op zondag 1 februari 2004 22:19 schreef Catootje het volgende:Xanthe, uit eigen ervaring weet ik dat als je er gevoelig voor bent je borsten wel vier of vijf maten kunnen groeien.......Ik zit nu inmiddels aan de zelfgemaakte maten, combi van '75' en 'groot' werkt niet in mijn voordeel.
Niet speciaal voor zwangeren maar wie weet nog adresjes die je kunt proberen.
quote:Het is niet om te lachen hoor, maar ik zie het zo voor me
Op zondag 1 februari 2004 22:09 schreef phileine het volgende:
Max heeft uiteindelijk vrij panisch iemand naar binnen gesleept omdat de persweeën begonnen, maar dat kostte nog heel wat moeite.
Bij mij een soortgelijk scenario, maar gelukkig stond er wél een verpleegster bij. Ik moest zo nodig persen, maar 5 minuten ervoor had ik nog maar 7 cm ontsluiting. De verpleegkundige was er wel eentje die al jaren op de kraamafdeling werkte dus die toucheerde me en ik mocht van haar wat voorzichtig meepersen. Ze belde meteen de gynaecoloog op en die hoorde mij op de achtergrond kreunen. Maar toen ze evenlater binnenvloog was het hoofdje al geboren. Ik was echt superblij dat de verpleegkundige bij me was blijven zitten vanaf die 7 cm ontsluiting want bij de bevalling ervoor liepen ze ook steeds weg.
En inderdaad Belana, iedere (eerste) bevalling is weer anders. Het heeft dus ook geen zin om je druk te maken, je (Catootje en alle anderen) moet het gewoon op je af laten komen. Je hebt het toch niet voor het zeggen dus wat voor een nut heeft al dat gepieker van te voren? Er is nog nooit een kind in een buik achtergebleven, dus het komt vanzelf wel goed
Lekker makkelijk praten heb ik hè... nou moet zeggen dat ik toch stiekem ook wel weer tegen de bevalling opzie hoor. Héél dubbel, ik kijk er enorm naar uit, maar ik woon nu best ver van het ziekenhuis af, dus hoe moet dat dan als ik op het laatst toch moet verkassen? Dat soort zorgen dus.
Maak me ook nog andere zorgen... we hebben nog steeds geen badkamer (al 7 maanden dat ik hier woon niet). We douchen hiernaast, bij mijn schoonouders, maar dat zie ik dus echt niet zitten tijdens de bevalling en de periode erna. Die badkamer moet gewoon af... maar dat moet ie al 7 maanden Schiet gewoon niet op... er ligt alleen nog maar een fundering op het moment, maar het is steeds zo'n snertweer, en de keren dat het mooi weer is is er wel weer wat anders (vriend te druk met de zaak, of net door zijn rug gegaan, dat soort dingen.)
Toch een beetje stress hier dus baal ook echt als een stekker, vooral omdat er nog zóveel moet gebeuren hier in huis, hte liefst allemaal voordat ik bevallen ben... *snif*
Okay genoeg gezeurd weer voor vandaag
Wij hebben een onwijs druk en vermoeiend weekend achter de rug. Vrijdag dus de "tournee door het hele land met echo in de hand" (thanks, Livelink!), zaterdag twee goeie vriendinnen bestookt met het nieuws en mijn geluk kon niet op!
Gisteren.... Pffff... Had het ineens gehad met het verspreiden van de boodschap ( ), maar we moesten natuurlijk nog naar de opa en oma's van vriendje! Leuk, hoor, maar kreeg vrij snel genoeg van alle vragen en soms zelfs al enigzins suggestieve opmerkingen en vragen. "Tja, wat is het beste, hè, een oppasmoeder voor zo'n klein hummeltje of een kinderdagverblijf waar hij of zij met leeftijdgenoten speelt...?" Hu-huh!
Schoonouders zijn schatten, worden voor het eerst opa en oma... Maar alle vragen, opmerkingen en "lichtelijke bemoeienissen" zaten me gisteren al hoog! Poeh, way to go, Sugar!
Na afloop meteen even flink gejankt en bij vriendje eruit gegooid wat dwars zat. "Ik wi-hil 't vooral samen met jou-hou ammal doe-hoe-hoen... Met jou... Samen... Zelluf... "
Dat hielp wel!
Oh ja, en zeuren mag dus wel vaker op een dag, hoor, dus mocht het vandaag nog nodig zijn...
quote:Merisse, dat was een heel leuk en ontroerend moment, iets wat je je leven niet meer vergeet: vertellen aan je ouders dat je een kindje verwacht
Op zondag 1 februari 2004 22:29 schreef Merisse het volgende:
Wij hebben vandaag verteld tegen wederzijdse ouders dat we zwanger zijn. Veel blijheid en ontroering. We hadden ze naar ons huis gelokt onder het mom van bijpraten over ons a.s. huwelijk (7 mei). Die blik op het gezicht van mijn moeder zal ik nooit vergeten. Schrik, ongeloof & ontroering tegelijk. Ik huilen, zij huilen. Snik. Ze had niet gedacht dat ze ooit nog kleinkinderen zou krijgen van mij gezien mijn leeftijd (39). Wel hoorde ik van haar dat haar moeder na haar 40e nog 4 kinderen heeft gekregen. Dat wist ik helemaal niet. Ach ja wij zijn nou eenmaal allemaal laatsbloeiers in onze beider families (!) maar "late haver komt ook op" zoals de uitdrukking luidt.Wel hebben we gevraagd het naar overige familie nog stil te houden. We willen het pas tegen de rest van de wereld vertellen na de eerste echo (met 9 weken op 25 feb.) Ik heb hier eerder gelezen dat als dan alles goed is de kans op een miskraam een stuk kleiner is geworden.
Ondanks dat ik me lichamelijk heel goed voel merk ik wel dat ik geestelijk behoorlijk labiel ben. Zo'n dag als vandaag hakt er qua emoties behoorlijk in. Ik ga denk ik zo eens lekker naar m'n mandje.
quote:Tja, 'wij mannen' doen alles om een dame in de storm zonde ondergoed in haar opwaaiende ochtendjas te zien
Op zondag 1 februari 2004 11:31 schreef Catootje het volgende:
*zwaait even naar Martineke*Aaaah, Xanthe, zou je die mannen niet! ...
quote:Ik weet niet of we de badkamer op tijd afkrijgen, mijn vriend heeft een eigen zaak en die gooi je niet zomaar voor een week dicht. En al zou het wel een week dicht kunnen, dan nog... muren metselen (gipsblokken, gaat op zich nog vrij snel maar toch), dak maken, raam er inzetten, sanitair aansluiten op de riolering (dat ligt gelukkig wel allemaal al klaar), betegelen, verven, afwerking... dat doe je niet ff in één weekje. En we hebben geen geld voor een aannemer.
Op maandag 2 februari 2004 09:32 schreef Sugar het volgende:
Tan, kan me voorstellen dat het geen fijn idee is dat die badkamer niet af is! Denk je dat het haalbaar is om het heel snel wel voor elkaar te krijgen? Hoop het, stress moet je niet hebben en een badkamer wel, lijkt me!Oh ja, en zeuren mag dus wel vaker op een dag, hoor, dus mocht het vandaag nog nodig zijn...
En ik had het al zo graag af gehad... want d'r zit ook een ligbad in straks... hmmm lekker met de dikke buik in het water laten zakken
Nou ja... blijven dromen en hopen op een wonder
Enne.. ik zal het onthouden van het zeuren
quote:ssssstttt 1x vermelden was meer da genoeg hoor
Op maandag 2 februari 2004 10:09 schreef Bright het volgende:
[..]Tja, 'wij mannen' doen alles om een dame in de storm zonde ondergoed in haar opwaaiende ochtendjas te zien
Maar de gedachten dwalen zo af naar mijn oma.
Ik wilde altijd dat ze het mee zou maken en nou is ze er sinds een half jaar niet meer.
Voor oma beter , ze was wat dement en had een tia gehad (hersenbloeding) waar ze de eerste dagen uit leek op te knappen , maar toch terug viel.
Mijn ouders met vakantie , een tante in A'dam die niet beter wist dan dat het goed ging met dr en een tante die voor haar "zorgde" en contact persoon was.
Maar ze liet oma alleen liggen.
Ik heb er ruim een week gezeten , bijna de hele dag.
Toen op maandag werd gezegd dat het verstandig was om te waken , had ik dus familie verwacht.
Niemand! Ze lieten oma gewoon alleen liggen. Dinsdag mijn tante in A'dam gebeld en die wist van niets.
Woensdag is ze gekomen en donderdag was oma niet meer.
Pas op woensdag toen mijn tante uit A'dam kwam heeft de contact persoon de rest van de familie ingelicht.
Oma was niet alleen mijn oma , maar ook mijn moeder en vriendin.
Het besef dat ze dit niet mee maakt terwijl ik zo trots ben.....
Jullie snappen me vast wel , zeker de mensen die zelf een dierbare zijn verloren....
En met die hormonsters zal het allemaal wel dubbel aankomen , maar het verdriet is ook nog niet verwerkt omdat ik er gewoon weg geen tijd voor heb gehad , zal nu dus ook wel los komen.
quote:noodzakelijk misschien niet (al kunnen kleintjes die nog niet kunnen zitten vanaf vrij vroeg al best veel lol hebben in de box0 maar handig is het wel. Zeker als de kleine wakker is en jij bv even je handen vrij moet hebben (denk toilet bezoek of tijdens het koffie drinken of andere huishoudelijke klussen) de eerste weken is de bank evt nog een oplossing idem voor het bedje of de wandelwagen, maar zodra ze meer wakker zijn doe je dat ook weer niet heel snel en op de bank al helemaal niet meer zodra ze pogingen van draaien gaan ondernemen.
Op maandag 2 februari 2004 12:10 schreef ezzi het volgende:
Jullie zetten de box met 37 weken in de kamer? Wij waren pas van plan om tegen die tijd eens te gaan kijken hoe we de box gaan maken. Want we hebben wel al in winkels gekeken maar dat is niet naar onze zin (mijn vriend is meubelmaker en vind al die boxen maar slecht inelkaar gezet). Maar is het echt nodig om al een box te hebben als het kindje net geboren is. Ik dacht altijd dat ze er pas ingingen als ze op een leeftijd waren waarop ze konden zitten???
quote:Nee, de meeste boxen hebben dus 2 standen, onderin en bovenin. En als hij dus bovening staat kan kan je ze er even in neerleggen als je je handen even vrij wilt hebben. Dan liggen ze iig niet op de koude grond enzo.
Jullie zetten de box met 37 weken in de kamer? Wij waren pas van plan om tegen die tijd eens te gaan kijken hoe we de box gaan maken. Want we hebben wel al in winkels gekeken maar dat is niet naar onze zin (mijn vriend is meubelmaker en vind al die boxen maar slecht inelkaar gezet). Maar is het echt nodig om al een box te hebben als het kindje net geboren is. Ik dacht altijd dat ze er pas ingingen als ze op een leeftijd waren waarop ze konden zitten???
quote:In principe wilde ik de box pas na de bevalling neerzetten, maar omdat we 'm wel vanaf dag 1 gebruiken zet ik 'm rond de 37 weken klaar. Dan kan ik 'm zelf aankleden met de nodige toeters en bellen en hoef ik dat niet te doen als ik al bevallen ben.
In het begin zetten we hem op de hoogste stand met een reiswieg erin(kan ook kinderwagenbak bijvoorbeeld, of kindje gewoon lekker in een deken gewikkeld), na een week of 8 gewoon lekker los liggen met evt. een babygym erboven en dan als ze gaan zitten een standje lager, als ze gaan staan op de laagste stand.
Moest zo straks ineens denken aan het verhaal toen oma zelfmoord wilde plegen. Ondanks dat het heel triest is , brengt het me altijd weer aan het lachen.
Oma was weduwe geworden , in januari 96 is opa gestorven en oma werd al snel uit huis gehaalt omdat ze toch niet voor zich zelf kon zorgen. Al was oma het daar niet mee eens.
Oma ging naar het verzorgings tehuis , maar oma vond het niet leuk en wilde niet meer leven.
Bij winterdag ging ze een wandeling maken , in haar hoofd had ze als eind bestemming de vijver in het park.
Ze was van plan om zich van het leven te beroven door zich zelf te verdrinken.
Had oma er een betere dag voor gekozen was het misschien gelukt , maar het niets handig om ziets te willen als het heel erg vriest en het water al geruime tijd bevroren is.
Ze kwam helemaal verdrietig terug , kwijnend in zelf medelijden.
Waarop er natuurlijk gevraagd werd wat er aan de hand was.
"Ach." had oma gezegd; "Ik heb ook altijd pech , nou wilde ik mezelf verzuipen is het water bevroren."
Oma was ondanks haar fratsen echt een toppertje en ik mis haar nu extra , ik had met haar een band zoals anderen die met hun moeder hebben. Ik mis nu gewoon een moeder figuur denk ik , waardoor ik haar extra ga missen.
Van alle overleden dierbaren mis ik wat dat betreft mijn overgrootvader het meest. Ik heb hem nog heel lang in mijn jeugd meegemaakt, en ik weet zeker dat hij stapeldol op zijn achterachterkleinkinderen was geweest. Als hij 7 jaar ouder was geworden had hij in ieder geval mijn oudste nog een tijdje meegemaakt, maar dan was hij 106 geweest, niet echt een realistische leeftijd. Maar dat neemt niet weg dat ik hem wel erg mis.
Sterkte hoor! Niet teveel traantjes laten, krijg je van die rode wangetjes van
quote:Valt wel mee , krijg eerder opgezete rode ogen
Op maandag 2 februari 2004 13:11 schreef Tan het volgende:Sterkte hoor! Niet teveel traantjes laten, krijg je van die rode wangetjes van
Het kinderkamertje is af! Ik zal de fotookes doorsturen naar mijn lieftallige internetbegeleidster Karin. Als ik ze eerst van toestel naar puter krijg ...
Over slecht humeur gesproken. Mijn vriend wil de box niet in de woonkamer hebben, ik wel. Heeele discussie, blijtk dat hij vindt dat hij al voortdurende consessies doet over het kindgebeuren. Zo vindt hij het belachelijk dat mijn ziekenhuistas al klaar staat Ik ben 37 weken zwanger jah! Wat wil hij dan, dat ik wat spulletjes bij elkaar sprokkel terwijl ik de wee-en wegpuf? Ik zie het al voor me: "oww, nog eeeven pufpuf een onderbroekje door de biotex pufpuf" Ik heb verdorie tot week 37 moeten wachten totdat de kinderkamer af was, de zeur!
*gaat in de storm staan in haar ondergoed en kijkt even of er een leuker exemplaar belangstelling heeft* Hoogzwangere vrouw in de aanbieding, MET complete uitzet! Aaah, hij is wel lief hoor, maar kan me soms zoo giftig maken over het gesleur en gezeur.
quote:Kom maar hier hoor Toot, plek zat voor de box
Op maandag 2 februari 2004 14:05 schreef Catootje het volgende:*gaat in de storm staan in haar ondergoed en kijkt even of er een leuker exemplaar belangstelling heeft* Hoogzwangere vrouw in de aanbieding, MET complete uitzet! Aaah, hij is wel lief hoor, maar kan me soms zoo giftig maken over het gesleur en gezeur.
quote:Hij stat nu in de slaapkamer
Op maandag 2 februari 2004 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Waar wil ie de box dan zetten? In de schuur of zo? Ach Toot, hopelijk vergaat het hem net zoals Frank: meteen verliefd op de kleine Gertje zodra hij hem in zijn armen heeftEn dan is het boxprobleem meteen uit de wereld
Oww en Rewimo: sudocrem (jouw tip toch??) roelt hevig idd! Heb het nu al twee dagen gebruikt voor mijn eigen schrale billetjes en het is al helemaal beter! Zou het ook werken voor een schraal humeur ?
quote:Je mag hier wel komen wonen hoor
Op maandag 2 februari 2004 14:05 schreef Catootje het volgende:
Over slecht humeur gesproken. Mijn vriend wil de box niet in de woonkamer hebben, ik wel. Heeele discussie, blijtk dat hij vindt dat hij al voortdurende consessies doet over het kindgebeuren. Zo vindt hij het belachelijk dat mijn ziekenhuistas al klaar staatIk ben 37 weken zwanger jah! Wat wil hij dan, dat ik wat spulletjes bij elkaar sprokkel terwijl ik de wee-en wegpuf? Ik zie het al voor me: "oww, nog eeeven pufpuf een onderbroekje door de biotex pufpuf" Ik heb verdorie tot week 37 moeten wachten totdat de kinderkamer af was, de zeur!
*gaat in de storm staan in haar ondergoed en kijkt even of er een leuker exemplaar belangstelling heeft* Hoogzwangere vrouw in de aanbieding, MET complete uitzet! Aaah, hij is wel lief hoor, maar kan me soms zoo giftig maken over het gesleur en gezeur.
quote:*al lekker uitgeraasd is* Jaaaah, het is natuurlijk ook wel des mans om het gefaseerd aan te moeten bieden; de kinderkamer is vandaag afgekomen, en dan moet ik eik niet meteen gaan gillen over de box, zo werkt dat nu eenmaal niet bij hem. Morgen gewoon heeeeel subtiel nog es proberen. als ie er niet op verdacht is. Ach, en hij doet zijn best hoor en hij is ook heel erg bang (toen ik hem vertelde hoe zo'n bevalling er uit ziet en wat er alelmal aan lichaamsvochten en dergelijke vrij kunnen komen wilde hij zijn ogen de hele bevalling dicht gaan houden...de schat...)
Op maandag 2 februari 2004 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Je mag hier wel komen wonen hoor
... de box hoort als het ff kan toch gewoon in de woonkamer, denk niet dat dat wat met concessies doen te maken heeft. Ik denk dat hij ook effies in paniek is over alles wat gaat komen, ook voor een man is het niet niks, maar desalniettemin is het klote dat hij er nu niet voor jou kan zijn omdat hij zo met zichzelf bezig is
. Tootje schouder aanbiedt om op uit te huilen
quote:Klinkt allemaal wel een beetje als mijn verhaal bij de vader van Jessai en de baby in mijn buik.
Op maandag 2 februari 2004 14:13 schreef Catootje het volgende:[..]
Hij stat nu in de slaapkamer
en dan wil hij hem daar laten staan totdat de baby komt. In zijn redenatie komt de baby pas over vijf weken, snap je? 'de meeste eerste zwangerschappen zijn overtijd, nou overtijd is twee weken..dus hebben we nog vijf weken en ik ga niet vijf weken naar een lege box sstaren' is de redenatie....*iiiiii* we slapen er nu naast, is uiteraard een veel betere oplossing (kunnen zijn vrienden het niet zien, snappie) ..zucht, zucht. En ik weet wel zeker dat ie straks op een stoere, verhullende manier helemaal gek is op de kleine, alleen word ik zo gallisch van de hele tijd hem overtuigen dat niet ik, maar hij de gek is. hallo, zo raar is het niet om drie weken voro de uitgerekende datum je kinderkamer af te hebben, maar mijnheer meent dat het echt vreeeeeselijk op tijd is.
Niet zo extreem maar wel alles op het laatst en zo min mogelijk met de zwangerschap geconfronteerd willen worden. Sterker nog, hij liet me hoogzwanger 5 weken lang in de steek zonder enig vorm van contact omdat meneer zo nodig moest nadenken enzo. En ondertussen had ik geen babykamer (die is er voor Jessai ook nooit meer gekomen) en moesten we de naam nog snel even tijdens de bevalling verzinnen. (ik had zelf al wel namen bedacht hoor, voor het geval dat papa helemaal niet meer op zou komen dagen)
Maar met de kleine Jessai in de armen was hij zó helemaal om! En nu is hij de beste vader die ik voor mijn kindje kan indenken. Weet niet of dat voor alle mannen geldt, maar ik hoor zoiets wel vaker Heb je nu niks aan maar toch.
quote:Ik ben van de vaseline
Op maandag 2 februari 2004 14:13 schreef Catootje het volgende:[..]
Hij stat nu in de slaapkamer
en dan wil hij hem daar laten staan totdat de baby komt. In zijn redenatie komt de baby pas over vijf weken, snap je? 'de meeste eerste zwangerschappen zijn overtijd, nou overtijd is twee weken..dus hebben we nog vijf weken en ik ga niet vijf weken naar een lege box sstaren' is de redenatie....*iiiiii* we slapen er nu naast, is uiteraard een veel betere oplossing (kunnen zijn vrienden het niet zien, snappie) ..zucht, zucht. En ik weet wel zeker dat ie straks op een stoere, verhullende manier helemaal gek is op de kleine, alleen word ik zo gallisch van de hele tijd hem overtuigen dat niet ik, maar hij de gek is. hallo, zo raar is het niet om drie weken voro de uitgerekende datum je kinderkamer af te hebben, maar mijnheer meent dat het echt vreeeeeselijk op tijd is.
Oww en Rewimo: sudocrem (jouw tip toch??) roelt hevig idd! Heb het nu al twee dagen gebruikt voor mijn eigen schrale billetjes en het is al helemaal beter! Zou het ook werken voor een schraal humeur
?
Ach die mannen... Mja, ik heb natuurlijk mijn eigen huis, dat scheelt. Maar ik heb Franks huis langzamerhand zien veranderen in een kindvriendelijk huis met kinderkamer en traphekjes
En je zult hem er toch van moeten overtuigen dat de box er moet staan voor Gertje er is. Enne, zijn vrienden zullen inmiddels toch wel weten dat Gertje eraan komt? Om een buik van 37 weken kijk je niet echt heen En ook zijn vrienden zullen snappen dat bij een Gertje een box hoort. *meneer de Uil-toon* Jawel, lieve kijkbuiskinderen!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:21 schreef Rewimo het volgende:[..]
Om een buik van 37 weken kijk je niet echt heen![]()
Vanmorgen bij de Vk geweest, nieuwe echo gehad. Kindje is helemaal in orde, heeft twee armpje en twee beentjes, een kloppend hartje, een gevuld maagje en blaasje en twee symetriche hersenhelften. Sjeen weer blij
Daarna door naar het gemeentehuis om de erkenning te regelen. To_davy is nu officieel papa en kindje krijgt zijn achternaam
Ik heb even zitten lezen wat er allemaal bijgeschreven is dit weekend, maar het is echt te veel om op te reageren
Knuffels voor iedereen
Sjeen
13 weken en 3 dagen
Kan me nog herinneren dat er van iemand hier de vliezen eindelijk braken en ik dat heel enthousiast riep en hij in paniek raakte want hij dacht eerst dat het mijn vliezen waren en vervolgens toen ie gekalmeerd was raakte ie nogmaals in paniek want hij besefte opeens dat wij dan de volgende van het lijssie waren.
Ach en zo zijn er nog tal van voorbeelden hier waar je zo spuugzat van word, zowel toen in de zwangerschap als tijdens de bevalling als nu tijdens de opvoeding (al begon ie wel steeds kalmer en geruststellender te worden).
Het zal vast ooit allemaal goedkopen denk en hoop ik maar.
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:55 schreef Knorretje het volgende:
Kan me nog herinneren dat er van iemand hier de vliezen eindelijk braken en ik dat heel enthousiast riep en hij in paniek raakte want hij dacht eerst dat het mijn vliezen waren en vervolgens toen ie gekalmeerd was raakte ie nogmaals in paniek want hij besefte opeens dat wij dan de volgende van het lijssie waren.
Uhm, het is dus een krijgertje van mijn zus, en we hebben nogal een lastige trap (waar werkelijk niks over omhoog past ) dus we hadden geen puf om het hele gevaarte te gaan demonteren, omhoog sjouwen, en een paar maanden het hele ritueel weer opnieuw, maar dan omgekeerd. Dus staat ie nu alvast mooi te staan, met allerlei dingen erin die normaal los door de kamer zwerven, harstikke handig
Die vent van mij is denk ik een gevalletje "wel redelijk ok"
Wat overbezorgd, maar dan weer niet op een manier dat ie me alles uit handen wil nemen. Nee...hij "verbiedt" me iets te doen (bv stofzuigen) maar doet het vervolgens zelf ook niet even
Waarna ik uiteraard heel demonstratief briefjes hier en daar plak met alle dingen die die week nog gedaan moeten worden in huis
Oh, en in plannen maken voor de kinderkamer enzo is ie heel goed. Alleen aan het beginnen met uitvoeren van die plannen
Zo hebben ze allemaal wel wat vrees ik, ze moeten verdorie zelf eens zwanger zijn, dan piepen ze wel anders
Liet zich gewillig meeslepen naar babyzaken om kinderwagens te bekijken toen ik vond dat dat nodig was. (hij had ook al gehoord van mega-lange wachttijden en vond 't dus niet zo voorbarig) Toen we daar meteen een box in de uitverkoop zagen staan, was hij 't die zei: "zullen we die dan ook meteen maar kopen, we moeten er toch eentje hebben en deze vinden we mooi" En zo stond de week erop een box (in doos) in de huiskamer. Hij is behoorlijk zwaar, dus we hadden zoiets van 'staat daar niemand in de weg'. Volgende week ga ik 'm opzetten enzo.
Hij is echt meedenkend, meegaand, komt elke ochtend voor 't opstaan nog ff kroelen met z'n kind (begint al echt speelkwartier te lijken, die buik gaat dan een partij tekeer) is toch heel nuchter over alles wat komen gaat, heel realistisch... (ok, de partnerles bij yoga vond ie behoorlijk minder... maar hij schikte zich naar z'n lot )
Hij kwam alleen van de week met de opmerking: "moeten we niet eens oefenen over wat ik moet doen enzo als 't zover is? Handdoeken scheuren en water koken enzo... " Je kon me echt opvegen!
quote:Oooh, dat doet mijne ook wel hoor
Op maandag 2 februari 2004 15:18 schreef E.T. het volgende:
Ik geloof dat ik 't erg getroffen heb met hubbie als ik 't zo hoor![]()
Liet zich gewillig meeslepen naar babyzaken om kinderwagens te bekijken toen ik vond dat dat nodig was. (hij had ook al gehoord van mega-lange wachttijden en vond 't dus niet zo voorbarig)
Het is ook wel logisch allemaal, het is voor mij al zo onwerkelijk, voor een man moet dat nog veel meer het geval zijn.
Oh, en hij perst al een week elke ochtend wat sinaasappeltjes uit omdat ik wat ziekig ben. En hij is 's avonds een keer naar de supermarkt gereden die op het punt van sluiten stond, omdat ik trek had in dropjes.
Dat dan weer wel
En ooit gaat ie al die mooie plannen ook vast wel uitvoeren. En anders leg ik gewoon weer briefjes neer
quote:
Hij kwam alleen van de week met de opmerking: "moeten we niet eens oefenen over wat ik moet doen enzo als 't zover is? Handdoeken scheuren en water koken enzo... " Je kon me echt opvegen!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:20 schreef Catootje het volgende:
*ziet inenen just me voorbij flitsen* Haaaai just me!! Just mehehe!!
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:03 schreef snoopy het volgende:
Mijn vriendje denkt dat ie de laatste week van de zwangerschap pas een naam hoeft te verzinnen voor de baby! Hij beweert dat ie dan 'n lijstje met 5 namen oplevert en ik dan mag kiezen. Nou, ik dacht het ff niet
Wij hebben overigens al namen. De meisjesnaam vond ik al heel lang mooi, en kon op goedrekening van vriendlief rekenen. De jongensnaam is nogal vaak gewisseld, maar ik dacht opeens "he, dat is ook wel leuk" en meldde dat op de hierboven beschreven methode, wat op goedkeuring kon rekenen.
Blij toe, want over 2,5 week hebben we de echo, en ik wou voor die tijd wel heel graag een jongens en een meisjesnaam hebben. Dat je ziet wat het wordt, en dan meteen ook weet hoe je het gaat noemen
en zodat we voor het geval ze mis gekeken hebben, niet na de bevalling nog als een idioot een naam moet gaan bedenken
Sjeen, vergeet je niet dat je vriend nog niet het gezag heeft over jullie kindje? Peter heeft ons kindje ook erkend e.d., maar de ambtenaar van de burgelijke stand wees ons er nog wel even op dat hij WEL de vader is, maar GEEN rechten heeft enzo. waarschijnlijk weet je dat allang, maar ik denk, ik zeg het maar even voor de zekerheid :p
Pluisje, over namen in een namenboek gesproken: In het namenboek wat wij hebben staat oa de volgende namen:
quote:Aaaaaarrrggghhh
Op maandag 2 februari 2004 16:56 schreef LadyS het volgende:
Pluisje, over namen in een namenboek gesproken: In het namenboek wat wij hebben staat oa de volgende namen:Lubbertje Lolligje Slettina Lipje Baardhout
Er staan nog veel meer van dergelijke namen in, maar die ben ik even kwijt
succes met de misselijkheid trouwens
quote:Dank je, maar het is alweer over
Op maandag 2 februari 2004 16:58 schreef Tan het volgende:[..]
succes met de misselijkheid trouwens
quote:Lief dat je het even aanhaalt. We zijn hier ook van op de hoogte. Moeten nu een formulier opsturen voor het 'curatele-register' wat dat ook zijn mag. En dan strakkies als Pukkie er is en vriendje de aangifte gedaan heeft, moeten we een formulier afgeven bij het kantongerecht.
...
Sjeen, vergeet je niet dat je vriend nog niet het gezag heeft over jullie kindje? Peter heeft ons kindje ook erkend e.d., maar de ambtenaar van de burgelijke stand wees ons er nog wel even op dat hij WEL de vader is, maar GEEN rechten heeft enzo. waarschijnlijk weet je dat allang, maar ik denk, ik zeg het maar even voor de zekerheid :p
...
Maar ondertussen is vriendje heeeeeeeel blij dat hij nu officieel a.s. pappie is
Zaterdag gaan we de kinderwagen en de maxicosie bestellen
Knuffels Sjeen
En daarna moet je nog een brief schrijven naar de kantonrechter ofzo he? Als het kind geboren is dan, over de voogdij enzo.
quote:Klopt ja... hebben wij nog steeds niet gedaan trouwens, dat laatste. Erkennen moet ook nog voor deze baby, maar mijn vriend heeft tot nu toe dus ook nog geen ouderschapsrecht over Jessai ook al heeft hij Jessai wel erkend.
Op maandag 2 februari 2004 17:07 schreef pluisje het volgende:
Ohja, naar het gemeentehuis, dat moeten we ook binnenkortEn daarna moet je nog een brief schrijven naar de kantonrechter ofzo he? Als het kind geboren is dan, over de voogdij enzo.
Volgens mij moet je ongeveer 3 maandne voor de geboorte naar de rechtbank om papieren op te halen enzo..
* LadyS gaat het allemaal nog maar eens navragen
quote:Ouderschapsrechten kan je geloof ik altijd nog aanvragen (bij de rechter dus)... in ieder geval nog vér na de geboorte.
Op maandag 2 februari 2004 17:11 schreef LadyS het volgende:
Volgens mij moet je ongeveer 3 maandne voor de geboorte naar de rechtbank om papieren op te halen enzo..
Of bedoelde je dat niet?
quote:Ik vind Slettina wel wat, zal ze vast waarderen
Pluisje, over namen in een namenboek gesproken: In het namenboek wat wij hebben staat oa de volgende namen:Lubbertje Lolligje Slettina Lipje Baardhout
Aaaah, laat ik hem toch maar houden! De woede is alweer gezakt. En hij is wel heeel lief naar mij toe hoor, volgens mij is dat ook concreter: hij vouwt was, kookt, haalt lekkere dingetjes en omdat ik geen suiker mag loopt hij winkel in winkel uit op zoek naar lekkers om te drinken/eten. En als ik zin heb in bitterballen, hoef ik maar te gillen ...dus hij is niet verkeerd, alleen een beetje te rationeel 'ik zorg voor dingen dat ik kan zien' , zoiets....Swetserig klinkt wel oke...En overbezorgd is ook niet leuk Knor
alhoewel het dan wel weer leuke verhalen oplevert
*ziet Knor een gespannen Danny-met-tassen steeds bij de auto wegtrekken*
quote:Jij denkt ook dat het een meisje is? En doe nog 's een Liamfotootje spammen?
Op maandag 2 februari 2004 19:24 schreef Belana het volgende:Tja, Toot, en ze kan ook vroeger komen, deed Liam ook ten slotte...
quote:Ja, dat bedoelde ik wel
Op maandag 2 februari 2004 17:14 schreef Tan het volgende:[..]
Ouderschapsrechten kan je geloof ik altijd nog aanvragen (bij de rechter dus)... in ieder geval nog vér na de geboorte.
Of bedoelde je dat niet?
quote:Ik denk ook dat het een meisje is
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Jij denkt ook dat het een meisje is? En doe nog 's een Liamfotootje spammen?
quote:"Sletje, kom je binnen, want het eten is klaar"
Op maandag 2 februari 2004 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Ik vind Slettina wel wat, zal ze vast waarderen
![]()
![]()
* LadyS heeft toch hele andere namen in gedachten
quote:Ach... als ze zich erg schaamt kan ze er ook nog Bettina van maken... Hoe heet je? Slettina. Wat zeg je? Bettina. Oh, ik verstond wat anders
Op maandag 2 februari 2004 19:34 schreef LadyS het volgende:[..]
"Sletje, kom je binnen, want het eten is klaar"
![]()
* LadyS heeft toch hele andere namen in gedachten
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:39 schreef miss_dynastie het volgende:
En Toot krijgt een meisje
quote:Nee, dat doet ze om ons te misleiden... Gertje is een meisje. Bovendien heb ik iemand in mijn (verre) kennissenkring die Gertje heet... een vrouw, welteverstaan
Op maandag 2 februari 2004 19:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Gertje is een jongen
wat een leuke verhalen van hubbies staan er tussen zeg kan er wel om lachen. ben benieuwd hoe het met die van mij gaat straks.
heb vandaag de vk gebeld en volgens haar moet ik me niet teveel zorgen maken aangezien er meer vrouwen tijdens zwangerschap bloed verliezen, moet het wel in de gaten blijven houden, als ik meer bloed verlies of kramp krijg moet ik bellen en dan gaat ze kijken.
groetjess martine
quote:Bright, dat doet me echt heel goed dat je dat zegt weet je dat! Ik kreeg een beetje het idee dat ik het te snel rondvertel.
Op maandag 2 februari 2004 09:39 schreef Bright het volgende:[..]
trouwens ook goed dat je het al snel hebt verteld. Mocht er dan toch iets fout gaan, dan zijn ze tenminste op de hoogte en kunnen ze je steunen.
Xanthe, kan me voorstellen dat je juist nu veel aan je oma moet denken. Zo'n zwangerschap brengt je toch terug bij de essentie van leven & dood, familie, emoties. Knuffel voor jou.
Ik kreeg vandaag de afspraakbevestiging voor 25-2 van het ziekenhuis thuisgestuurd samen met een boekje over prenatale diagnostiek. Daar wordt je niet vrolijk van. Is er iemand hier die een vlokkentest en/of een vruchtwaterpunctie heeft gehad? Dat doen ze dus met een naald door je buik heen. Ajakkie bah eng.
quote:Ik heb een vruchtwaterpunctie gehad. En het valt echt heel erg mee
Op maandag 2 februari 2004 20:58 schreef Merisse het volgende:
Ik kreeg vandaag de afspraakbevestiging voor 25-2 van het ziekenhuis thuisgestuurd samen met een boekje over prenatale diagnostiek. Daar wordt je niet vrolijk van. Is er iemand hier die een vlokkentest en/of een vruchtwaterpunctie heeft gehad? Dat doen ze dus met een naald door je buik heen. Ajakkie bah eng.
Ja, ze prikken door je buik heen, en nee, dat wordt niet verdoofd (de prik is namelijk even pijnlijk als een verdovingsprik). Het duurt 10-15 seconden en het is een vervelend gevoel, maar niet echt pijnlijk. En wat ik niet wist, is dat vruchtwater op dat moment knalgeel is
Ze maken tegelijkertijd een echo, zodat ze zo ver mogelijk van de baby vandaan kunnen prikken. Na de punctie moet je een dagje rustig aan doen, omdat het gaatje in de vliezen weer dicht moet groeien. Verder merk je er niks meer van.
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met de winkel Polderpuk. Website www.polderpuk.nl Ik hoorde dat ze er heel veel tweedehandsdingen hadden voor een redelijke prijs die nog goed waren. Maar de website ziet er nogal vaag uit, dus ik vroeg me af of het wel de moeite waard was. Iemand al eens geweest?
En wat zijn de ervaringen met de eerste tijd je slaapkamer delen met je baby? Ik heb de keuze, of bij m'n beste vriendin blijven wonen en m'n bed in de kamer van de baby zetten maar voor de rest alles in de huiskamer en computerkamer kunnen doen, of via de woningstichting een urgentieverklaring aanvragen, hopen dat ik heel snel een woning heb, maar dan weet ik niet of ik wel meer ruimte heb, maar dan zou ik eventueel wel in de huiskamer kunnen slapen. Maar eigenlijk lijkt het eerste idee me prettiger, m'n beste vriendin in de buurt en dan gewoon hard op zoek naar een nieuwe woning. Of is het heel slecht de eerste tijd met de baby op 1 kamer te slapen?
quote:hoi hoi
Op maandag 2 februari 2004 20:40 schreef piglet het volgende:
He Martineke,
Wat fijn dat de vk je ook weer gerust stelde! Is het bloeden helemaal over op dit moment? Ik duim voor je dat het goed blijft gaan hoor.
ik blijf het nog steeds allemaal raar vinden hoor, ben zwanger volgens 3 testen maar zo voel ik me eigenlijk niet. althans ben niet ongesteld dan en heb zere borsten beetje, maar verder (nog) nergens geen last van. morgen afspraak moeders voor moeders
zal het ook wel bevestigd worden d.m.v dat hcg? toch.
allemaal rare dingen spoken nu doo rme hoofd zeg, wat nou als ik morgen daar ben en ze zegt dat ik niet zwanger ben dat soort dingen.
het zal wel loslopen neem ik aan
groetjess martine
quote:ik heb het ook al rondverteld bij heel me family en friends
Op maandag 2 februari 2004 20:58 schreef Merisse het volgende:[..]
Bright, dat doet me echt heel goed dat je dat zegt weet je dat! Ik kreeg een beetje het idee dat ik het te snel rondvertel.
quote:Tuurlijk! Met welke naam? (want volgens mij had je ook een andere naam geregistreeerd, toch?)
Op maandag 2 februari 2004 22:04 schreef robbieRdam het volgende:
mag ik eigenlijk ook in het lijstje?als het goed is ben ik 24 sept uitgerekend
Luchtbel het wordt zelfs aangeraden om de eerste weken/maanden met je kindje op 1 slaapkamer te slapen. En het is zoveel makkelijker met nachtvoedingen en spenen aangeven.
quote:uhhh ja
Op maandag 2 februari 2004 22:24 schreef Karin het volgende:[..]
Tuurlijk! Met welke naam? (want volgens mij had je ook een andere naam geregistreeerd, toch?)
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:29 schreef robbieRdam het volgende:[..]
uhhh ja
Martineke en robbieRdam
(niet officiele fokbaby)
Jeetje wat wordt de lijst lang zeg! Ontzettend leuk.
quote:'k Heb 'm vast bij m'n bookmarks gezet
De stichting Baby Hope houdt zich bezig met het inzamelen van overgebleven artikelen van kraampakketten. In Nederland worden grote delen niet gebruikt (en vaak weggegooid), terwijl deze materialen in andere landen ontzettend hard nodig zijn.Wilt u ons ook helpen om moeders en kinderen in Derde Wereldlanden een betere start te geven?
Dit kan op maar liefst drie manieren: door materialen af te geven bij één van de inzamelingspunten, door zelf als vrijwilliger mee te helpen en door een donatie te storten op onze rekening.
Ik vrees dus dat hij zijn kind dus inderdaad niet kan erkennen als hij geen geldig legitimatiebewijs heeft. Wie weet weten ze bij een rechtswinkel of er nog mogelijkheden zijn om het kind wel te erkennen. Trouwen kan waarschijnlijk dan ook niet . Ik neem tenminste aan dat je daar ook een legitimatiebewijs voor moet overleggen.
quote:Kan hij zich dan niet op jouw adres laten in schrijven? Beetje vreemd verhaal hoor, dit.
Op maandag 2 februari 2004 23:52 schreef keine_meis het volgende:
Ik heb een vraagje , ik lees hier over gemeentehuizen en papieren die je moet invullen zodat je partner je kind erkend.
Ik had verwacht dat dat allemaal geen probleem was , maar ik neem aan dat je daar een geldige legitimatie voor moet hebben?
Nu is het zo dat de vader van mijn baby geen legitimatie heeft en ook geen nieuwe kan aanvragen omdat hij geen vast adres heeft.
Of beter hij staat nergens ingeschreven.
Houd dit nu in dat hij op papier niet de vader kan zijn van ons kind?
Nee trouwen gaat dus ook niet , want dat wil ik ook niet.
Hij wil het kind wel erkennen.
Geld een rijbewijs ook al legitimatie?
Die heeft hij nog wel.
quote:Een collega van mij heeft daar diverse babyspullen gekocht. Zij was er wel enthousiast over. Zelf ben ik er niet geweest, dus ik heb alleen informatie uit 2e hand.
Op maandag 2 februari 2004 21:45 schreef Luchtbel het volgende:
Wederom vraag ik me af of ik in het goede topic zit met deze vraag, maar hij wordt waarschijnlijk wel gelezen zoIk vroeg me af of iemand ervaring had met de winkel Polderpuk. Website www.polderpuk.nl Ik hoorde dat ze er heel veel tweedehandsdingen hadden voor een redelijke prijs die nog goed waren. Maar de website ziet er nogal vaag uit, dus ik vroeg me af of het wel de moeite waard was. Iemand al eens geweest?
quote:Nee maar ik heb zelf geen auto en volgens mij kan je er anders niet komen (ja kan wel maar dan moet je 10 km lopen) en ik zou graag wat ervaringen willen weten voor ik anderen optrommel om er heen te gaan.
Op dinsdag 3 februari 2004 07:49 schreef Jambo het volgende:[..]
Een kijkje nemen kan geen kwaad toch? Je bent niet verplicht om iets te kopen.
En ik wist helemaal niet of het goed of slecht was met de baby op 1 kamer te slapen Dan blijf ik namelijk liever eerst hier wonen met in ieder geval m'n beste vriendin in de buurt!
Maar jij hebt dus heerlijk geslapen Xanthe? Lekker hè
Luchtbel, leuk dat je wat vroeg over Polderpuk! Niet dat ik er ooit geweest ben of zo, maar het zit redelijk bij mij in de buurt zo te zien, dus heb ik weer een adresje waar ik ook eens kan gaan kijken
Ik ga voorlopig nog niet hoor (ben pas 7,5 week zwanger), maar als ik geweest ben voor jij dan hoor je natuurlijk van me of het wat is!
En als jij eerder gaat hoor ik ook graag van jou of het de moeite waard is natuurlijk
Polderpuk vind ik ook wel interessant. Misschien dat ik er wel eens ga kijken * LadyS zal dan meteen de bevindingen hier posten
Ik heb ook helemaal niet zo lekker geslapen
Maar ik moest er ook vroeg uit, want ik moest om half negen bij de dierenarts zijn waarom heb ik die afspraak eigenlijk zoooo vroeg gemaakt
Enne piglet ik vind je maar een smokkelaar hoor! 7,5
Haha
LadyS, dat doe ik nu ook altijd hele dag de tijd en afspraken zet ik dan idioot vroeg.....
quote:Oe, dat is bij mij lang geleden: ik heb nu dat ik er amar 1 keer uithoef en dan gewoon kan doorslapen
Op dinsdag 3 februari 2004 09:27 schreef Xanthe het volgende:
Piglet en LadyS dan bedank ik julie maar , heb ik zeker zo lekker en vast geslapen omdat jullie wat van jullie slaap hebben ingeleverd.
Ik sliep de laatste weken meestal ook zo vaag dat ik s'nachts steeds half wakker was en tig keer moest plassen.Enne piglet ik vind je maar een smokkelaar hoor! 7,5
Haha
quote:ik geloof dat iedereen er probs mee heeft gehad. Hoe kan een kind dat nog niet kan zitten fatsoenlijk op de foto gezet worden terwijl het niet huilt, geen speen mag niet in armen vast gehouden mag worden maar tussen je handen op schoot geprobt, zonder rugondersteuning etc.
Op dinsdag 3 februari 2004 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Het bijschrijven kan idd altijd nog later, maar hou er wel rekening mee dat je je kindje vaak mee moet nemen. Ze willen het koppie dan vergelijken met de foto of zo. Was het nou niet Lois die daar toen iets mee had?
wij hebben 4 keer opnieuw foto's moeten maken telkens zei de fotograaf dee is goed en kwam ik aan bij het stadhuis en werden we terug gestuurd. Dan was het hoofd weer te klein op de foto, dan had ze de ogen dicht of was de ogen te flets ga zo maar door..
Ik had ze in de Gouden Gids gevonden, maar ik weet niet of dat er wat over zegt.
quote:op een nieuwe bladijde staat gewoon een foto van de kleine met zijn/haar gegevens. Je kan het kind bij een van de ouders opschrijven als je toch altijd gezamelijk reist. Is dit ook afzonderlijk aan de orde dan bij beiden er op.
Op dinsdag 3 februari 2004 09:42 schreef Catootje het volgende:
...maar hoe gaatd at dan, dan krijg je twee van die fotookes in je paspoort? En meot kind dan bij zowel pa als moe ingeschreven?
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:45 schreef Catootje het volgende:
vvolgens mij screent de gouden gids niet op betrouwbaarheid Luchtbel, als ze maar de rekening betalen worden ze genoemd
Nee dat had ik ook wel begrepen, zo naief ben ik nog net niet
Ik heb alleen een stiekeme hoop dat een heel erg prutsgebeuren niet de moeite neemt een advertentie te plaatsen in de Gouden Gids
quote:Briljant!
quote:hier moest ik ook welgemeend heel erg hard om lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |