abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16999958
Ow ja, en @ Belsen;

Ik zie je overal roepen hoe mensen zo durven te spreken en te oordelen. Besef jij je wel dat het hier om een meming gaat en dat dit heel persoonlijk is.
Ik zie jou ook mensen beledigen, ook niet netjes.
Dat je naar 8 pagina's nog niet door hebt dat Linda Roos en Jessica niet tot de muzikanten behoren. Nu ga ik ook even beledigen; je hebt wel een gigantisch bord voor je kop.
Mensen die anders mans tekst inzingen op anders mans muziek, zijn geen muzikanten maar performers. Meer niet.
En ga nu dan maar weer verder met een kaarsje aan te steken bij Guusje op je open haard, want zo kom je over.

Man, man, man, overlijden gebeurt dagelijks ook door vreselijke enge ziektes, denk daar eens over na ipv zo'n zinloze topic te starten...

Moderator zondag 8 februari 2004 @ 16:02:28 #202
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17001977
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:57 schreef CryptoKnight het volgende:
Ow ja, en @ Belsen;

Ik zie je overal roepen hoe mensen zo durven te spreken en te oordelen. Besef jij je wel dat het hier om een meming gaat en dat dit heel persoonlijk is.
Ik zie jou ook mensen beledigen, ook niet netjes.
Dat je naar 8 pagina's nog niet door hebt dat Linda Roos en Jessica niet tot de muzikanten behoren. Nu ga ik ook even beledigen; je hebt wel een gigantisch bord voor je kop.
Mensen die anders mans tekst inzingen op anders mans muziek, zijn geen muzikanten maar performers. Meer niet.
En ga nu dan maar weer verder met een kaarsje aan te steken bij Guusje op je open haard, want zo kom je over.

Linda, Roos en Jessica was een band bestaande uit drie zangeressen, noem het gerust performers, en een producersteam. Dus? Maakt dat hun prestaties minder? Ze hebben een aantal zeer goede nummers op hun naam staan, waaronder ademnood, wat een klassieker is, omdat het publiek dat wil, niet omdat 'een muziekkenner' er presé dat labeltje 'klassieker' op moet plakken.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_17003178
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:02 schreef belsen het volgende:

[..]

omdat het publiek dat wil

quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:15 schreef belsen het volgende:

Serieuze popmuziek van bands als Linda, Roos en Jessica zal van het publiek waarschijnlijk nooit de volledige waarding krijgen die ze verdient.

Blijkbaar wil het publiek het helemaal niet. Jij wil het
.
pi_17004053
3 'Zangeressen' maakt geen band... Performen is geen muziek maken... En het NL publiek wil helemaal geen klassieker want die is het allang vergeten..

[edit] noemde ik ze bijna echt zangeressen? lol [/edit]

Moderator zondag 8 februari 2004 @ 19:16:36 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17007468
quote:
Op zondag 8 februari 2004 17:19 schreef CryptoKnight het volgende:
3 'Zangeressen' maakt geen band... Performen is geen muziek maken... En het NL publiek wil helemaal geen klassieker want die is het allang vergeten..

[edit] noemde ik ze bijna echt zangeressen? lol [/edit]

Zolang iedereen Ademnood nog kan meezingen en kent, is en blijft het een klassieker die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten.

Als performen geen muziekmaken is, dan is iedere band op tour onzin... En de discussie of Linda, Roos en Jessica nu wel of geen band is hebben we hierboven al gehad...

pi_17009508
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:02 schreef belsen het volgende:(..) omdat het publiek dat wil (..)
Dat publiek zorgde er vijf jaar geleden nog voor dat het nummer niet ontbrak in de Flop Top 100 Allertijden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_17009975
Belsen, je snapt het ook echt niet he? Een band tour is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets anders dan een playbackshow.
Nummers kunnen meezingen betekent niet dat het nummer een klassieker is. Ik zag iemand al het voorbeeld van Vader Jacob aanhalen. Hulde!

Dat ze 'bands' als WOW en BED meer bekendheid kregen door LRJ, zoals je ergens beweert, zegt overigens ook al genoeg over de intresse in deze muziekstroom. In die tijd was ik ook hevig geintresseerd in dat soort muziek, maar ja, ik was 15. BED kende ik wel, vond ik overigen niks. Maar WOW...
Niemand kent deze bands meer, dus als je als LRJ dit soort bands stimuleert of onder de aandacht brengt of whatever, maakt je geen trendsetter. Zeker niet als die trend nietszeggend is.
LRJ hebben alleen ademnood als 'echte' hit gehad, de rest was niet veel bijzonders. Laat ik LRJ dan maar beschouwen als eendagsvlieg.

De muziekscene is zoveel anders dan Linda, Roos en Jessica. Orienteer je daar eens op, wie weet komt het dan nog wel eens goed met je.
En zijn verdomme zoveel leuke, goede, bijzondere bands in NL, die er zo ontzettend hard voor werken. Hoe 'durf' je dan stil te staan bij zoiets lulligs als dit.

zondag 8 februari 2004 @ 20:44:05 #208
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_17010094
Omdat Bensen gewoon de hele boel hier zit op te fokken.

Je moet wel erg sneu zijn wil je ademnood als een klassieker beschouwen. *grinnik*

weg
pi_17010164
Carlo en Irene hebben ook een klassieker op hun naam, wie kent nu niet het Telekids nummer?!
Nog 3, 3 minuten voordat ik stop! lalalalala... echt vet hoor he?! En al die sponsoren die eromheen zaten, en de hele show, echt daar kan Metallica nog een voorbeeld aan nemen! Echt iedereen kan dat nummer meezingen, ga me dan niet vertellen dat DAT geen klassieker betreft?
Want zegt nou zelf, iemand die Nothing else matters kan meezingen?
  Moderator zondag 8 februari 2004 @ 20:51:55 #210
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17010344
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:39 schreef CryptoKnight het volgende:
Belsen, je snapt het ook echt niet he? Een band tour is wel heel iets anders dan een playbackshow.
Nummers kunnen meezingen betekent niet dat het nummer een klassieker is. Ik zag iemand al het voorbeeld van Vader Jacob aanhalen. Hulde!
Of je nu een band bent met vijf gitaren of een band met drie zangeressen dat maakt je band, qua band niet anders. Een optreden is een optreden. Ik hoor heel veel mensen het hebben over BLØF alszijnde 'de' Nederlandse band. Die zanger zingt ook niet zijn eigen teksten, maakt dat zijn zangprestatie dan minder?

Ik vind sowieso het hele heilige wat sommige aan het predikaat band hangen erg eng. Een band is Engels voor orkestje en dat zegt niets over hoe een band moet zijn samengesteld.

quote:
Dat ze 'bands' als WOW en BED meer bekendheid kregen door LRJ, zoals je ergens beweert, zegt overigens ook al genoeg over de intresse in deze muziekstroom. In die tijd was ik ook hevig geintresseerd in dat soort muziek, maar ja, ik was 15. BED kende ik wel, vond ik overigen niks. Maar WOW...
Komt hier niet de aap uit de mouw van jouw eerdere betoog?
quote:
Niemand kent deze bands meer, dus als je als LRJ dit soort bands stimuleert of onder de aandacht brengt of whatever, maakt je geen trendsetter. Zeker niet als die trend nietszeggend is.
LRJ hebben alleen ademnood als 'echte' hit gehad, de rest was niet veel bijzonders. Laat ik LRJ dan maar beschouwen als eendagsvlieg.
Ik heb ook al eerder gezegd dat de muziek een combinatie van trends was en erg op het verleden leunde, dus dat ze daarom muzikaal gezien niet van grote invloed zijn geweest. Dat zijn zoveel bands niet: ook veel bands die wel in die 'kennerslijstjes' voorkomen.
En Linda, Roos en Jessica zijn geen eendagsvlieg, want een eendagsvlieg is niet 4 jaar populair en heeft niet enkele singles in de hitlijsten.
quote:
De muziekscene is zoveel anders dan Linda, Roos en Jessica. Orienteer je daar eens op, wie weet komt het dan nog wel eens goed met je.
En zijn verdomme zoveel leuke, goede, bijzondere bands in NL, die er zo ontzettend hard voor werken. Hoe 'durf' je dan stil te staan bij zoiets lulligs als dit.
Linda, Roos en Jessica zijn onderdeel van de Nederlandse muziekscene en muziekhistorie. Of jij dat nu wilt of niet.
Ik heb zelf zat CD's van de 'leuke, goede en bijzondere' bands in Nederland, die er hard voor werken. Maar dat maakt de perstaties van een band als Linda, Roos en Jessica niet minder.
pi_17010530
Toen ik 15 was, was ik heel erg bezig met muziek. Vooral top 40 muziek want uitgaan mocht ik nog niet. En ja, dan kom je op mening verzamel CD wel eens wat tegen.
De jaren 90 heeft hele goede muziek voortgebracht. Maar de groepjes die er waren, vond ik maar niks. Mijn eerste 'live' show die ik ooit gezien heb was overigens van BED, ik was erg onder de indruk, maar niet wetend dat er veel meer was.
De jaren 90 stonden voor mij meer in het teken van DJ Paul Elstak, Nance, Maxx, Captain Jack, Haddaway etc.
Maar mijn ogen gingen pas echt open toen ik voor het eerst een live band zag. Ik heb nu het evenwicht in het snelle van de dance en het indrukwekkende van de bands gevonden in de SKA wereld. Helemaal top. Sindsdien geen top 40 of andere ellende meer.

Maar goed, als jij LRJ een nalatenschap vind, ben ik benieuwd of je over 20 jaar nog zo onder de indruk bent.

Moderator zondag 8 februari 2004 @ 21:03:43 #212
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17010677
quote:
Op zondag 8 februari 2004 20:58 schreef CryptoKnight het volgende:
Toen ik 15 was, was ik heel erg bezig met muziek. Vooral top 40 muziek want uitgaan mocht ik nog niet. En ja, dan kom je op mening verzamel CD wel eens wat tegen.
De jaren 90 heeft hele goede muziek voortgebracht. Maar de groepjes die er waren, vond ik maar niks. Mijn eerste 'live' show die ik ooit gezien heb was overigens van BED, ik was erg onder de indruk, maar niet wetend dat er veel meer was.
De jaren 90 stonden voor mij meer in het teken van DJ Paul Elstak, Nance, Maxx, Captain Jack, Haddaway etc.
Maar mijn ogen gingen pas echt open toen ik voor het eerst een live band zag. Ik heb nu het evenwicht in het snelle van de dance en het indrukwekkende van de bands gevonden in de SKA wereld. Helemaal top. Sindsdien geen top 40 of andere ellende meer.

Maar goed, als jij LRJ een nalatenschap vind, ben ik benieuwd of je over 20 jaar nog zo onder de indruk bent.

In de tijd van Linda, Roos en Jessica ben ik ook zat naar concerten geweest en menig skaconcert, maar als ik nu weer eens Mark Foggo hoor...

De meeste ska-cd's die ik in die tijd gekocht heb, heb ik of doorverkocht (Mighty Mighty Bosstones, Suicide Machines, Bouncers, en nog wat) of staan nu in mijn kast te bestoffen (Beatbusters, Selecter, en nog wat). Het enige wat ik daar nog van luister zijn The Specials (het eerste album), Operation Ivy en Son Of Blob... Geef mij dan maar Linda, Roos en Jessica.

pi_47758974
Linda Roos en Jessica zijn echt fantastisch, ik heb alle singles en albums en memorabilia en sjaals en ook een gesigneerde ansichtkaart! Kijk er nog elke week naar!
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:40:56 #214
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47761122
Laat deze maar rusten. Op verzoek van de TS gooi ik 'm wel weer open.
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 14:07:55 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84587988
Eindelijk heb ik de hand weten te leggen op het Goede Tijden Slechte Tijden soundtrack album. Met Ademnood en Alles of niets, maar ook solonummers van Linda (Eén dag alleen), Roos (Zolang ik dromen kan) én van Jessica (Ik ga voor goud). Alsmede een duet tussen Linda en Remco Terhorst (wie kent hém nog). _O_

pi_84589254
Dat is pas een cultplaat. Denk dat er van eigen bodem weinig overheen gaat wat dat betreft, behalve misschien Puma Gummah van de Poema's.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_84589784
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef methodmich het volgende:
Dat is pas een cultplaat. Denk dat er van eigen bodem weinig overheen gaat wat dat betreft, behalve misschien Puma Gummah van de Poema's.
Euh wat?
Prima hoor wat nostalgie, maar om dit te verheerlijken als cultplaat te bestempelen en te doen alsof er niets degelijks uit nederland komt gaat wel wat ver. :D
pi_84594228
Peter Slager had een moord gedaan voor een tekst als Ademnood, heeft hij weleens gezegd. Dat was op een zaterdag, toen ik hem sprak op de allermooiste straathoek in een walm van koffie en bier. Peter rookte een sigaret, en toen nog een stuk of vier.

En ooit sprak ik hem toen de warme lucht boven het vlakke land trilde en de zoute zee een diepe zilte zucht slaakte. Toen vertrouwde hij me toe dat Druppels toch ook wel geniaal was.

En Acda en de Munnik hebben meerdere keren Alles Of Niets gecoverd.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:55:28 #219
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84594407
Wat een heerlijk troll-topic is dit trouwens. _O-

cue boze belsen. ;)
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 17:21:57 #220
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84595406
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:55 schreef Grobbel het volgende:
Wat een heerlijk troll-topic is dit trouwens. _O-

cue boze belsen. ;)
Ehm, nee, ik heb gewoon echt die cd gekocht. :@
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:32:01 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_84601841
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef methodmich het volgende:
Aah de Peel-sessies van Acda en consorten!
pi_84626632
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:21 schreef belsen het volgende:

[..]

Ehm, nee, ik heb gewoon echt die cd gekocht. :@
Toch niet uit een aanbiedingenbak gevist? Want dan zou ik uit principe alsnog het volle pond betalen!
www.thuisuiteten.nl
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 14:29:23 #223
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84626905
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

Toch niet uit een aanbiedingenbak gevist? Want dan zou ik uit principe alsnog het volle pond betalen!
Nee, bij een popcuriosawinkel Bergen op Zoom, tweede hands, maar wel bijna in mintconditie.
pi_84627453
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:50 schreef methodmich het volgende:
.....
En Acda en de Munnik hebben meerdere keren Alles Of Niets gecoverd.
Dat was Van Dik Hout, toch?
  Moderator donderdag 29 juli 2010 @ 16:38:28 #225
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_84632320
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:42 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat is een andere Alles of niets.
pi_84632566
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:42 schreef cafca het volgende:

[..]

Klopt, die hadden een compleet eigen versie, niet over de pin en de 06.
www.thuisuiteten.nl
pi_84632752
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:38 schreef belsen het volgende:

[..]

Dat is een andere Alles of niets.
Ja, maar daarin zijn ze vast geinspireerd door LR&J
pi_84633339
Kan best, Buitenhuis schreef het nummer Zenderruis & Testbeeld ook naar aanleiding van GTST.

Ja, ik vind het ook vervelend dat ik al die nutteloze feitjes over de Nederpop niet uit mijn hoofd krijg
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 18 augustus 2011 @ 05:02:25 #229
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100884357
Oud topic _O-
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04:11 #230
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_100908715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 05:02 schreef LetsGame het volgende:
Oud topic _O-
Jeetje, goeie morgen. :o
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:12:54 #231
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100909111
quote:
11s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:04 schreef belsen het volgende:

[..]

Jeetje, goeie morgen. :o
jij bent ook een oude fokker zeg :o
pi_100912115
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:12 schreef LetsGame het volgende:

[..]

jij bent ook een oude fokker zeg :o
Belsen? da's een broekie, joh! :{w
pi_100949226
quote:
11s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Belsen? da's een broekie, joh! :{w
Vergis je niet. Belsen heeft ook gewoon gezien hoe dokter Simon en Annet een relatie kregen.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:25:10 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_100951000
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vergis je niet. Belsen heeft ook gewoon gezien hoe dokter Simon en Annet een relatie kregen.
Sure. Annet, nog zo eentje die ons te vroeg ontvallen is.
pi_100951454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

En inmiddels is er een schrikbarend groot aantal FOK!kers die destijds slechts vunzige gedachten van hun ouders waren. :X
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:43:01 #236
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100954005
Ik kijk GTST sinds 1998, maar LRJ heb ik ook meegemaakt.

@Belsen je kijkt sinds uitzending 1? :o
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:43:40 #237
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100954022
Het is Annette btw :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:15:45 #238
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_100967061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:43 schreef LetsGame het volgende:
Ik kijk GTST sinds 1998, maar LRJ heb ik ook meegemaakt.

@Belsen je kijkt sinds uitzending 1? :o
Nee, en ook allang niet meer. Ik ben afgehaakt toen Big Brother op hetzelfde tijdstip kwam. En bij Big Brother ben ik afgehaakt na de eerste serie, toen ik een leven kreeg. :D
pi_100967718
De Goede Oude Tijden, Goede Slechte Tijden waren nog veel beter...

Peter Kelder, Arnie, Annet(te), dokter Simon, Daniël Daniël.... Het halve schoolplein praatte erover. Dat was wat hoor. Dan was je een jaar of 11 en dan riep Arnie ineens om 20.00 op televisie "We hebben geneukt Annet(te)." En dan mocht je dat van de handwerkjuf de volgende dag niet citeren.

Maar later kwam Fort Alpha en dat was veel beter.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:58:36 #240
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100973823
Big Brother :r
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:59:21 #241
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_100973835
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef methodmich het volgende:
De Goede Oude Tijden, Goede Slechte Tijden waren nog veel beter...

Peter Kelder, Arnie, Annet(te), dokter Simon, Daniël Daniël.... Het halve schoolplein praatte erover. Dat was wat hoor. Dan was je een jaar of 11 en dan riep Arnie ineens om 20.00 op televisie "We hebben geneukt Annet(te)." En dan mocht je dat van de handwerkjuf de volgende dag niet citeren.

Maar later kwam Fort Alpha en dat was veel beter.
Arnie; 'Geil, klein sletje van me'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')