Ik zie je overal roepen hoe mensen zo durven te spreken en te oordelen. Besef jij je wel dat het hier om een meming gaat en dat dit heel persoonlijk is.
Ik zie jou ook mensen beledigen, ook niet netjes.
Dat je naar 8 pagina's nog niet door hebt dat Linda Roos en Jessica niet tot de muzikanten behoren. Nu ga ik ook even beledigen; je hebt wel een gigantisch bord voor je kop.
Mensen die anders mans tekst inzingen op anders mans muziek, zijn geen muzikanten maar performers. Meer niet.
En ga nu dan maar weer verder met een kaarsje aan te steken bij Guusje op je open haard, want zo kom je over.
Man, man, man, overlijden gebeurt dagelijks ook door vreselijke enge ziektes, denk daar eens over na ipv zo'n zinloze topic te starten...
quote:Linda, Roos en Jessica was een band bestaande uit drie zangeressen, noem het gerust performers, en een producersteam. Dus?
Op zondag 8 februari 2004 14:57 schreef CryptoKnight het volgende:
Ow ja, en @ Belsen;Ik zie je overal roepen hoe mensen zo durven te spreken en te oordelen. Besef jij je wel dat het hier om een meming gaat en dat dit heel persoonlijk is.
Ik zie jou ook mensen beledigen, ook niet netjes.
Dat je naar 8 pagina's nog niet door hebt dat Linda Roos en Jessica niet tot de muzikanten behoren. Nu ga ik ook even beledigen; je hebt wel een gigantisch bord voor je kop.
Mensen die anders mans tekst inzingen op anders mans muziek, zijn geen muzikanten maar performers. Meer niet.
En ga nu dan maar weer verder met een kaarsje aan te steken bij Guusje op je open haard, want zo kom je over.
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:02 schreef belsen het volgende:[..]
omdat het publiek dat wil
quote:Blijkbaar wil het publiek het helemaal niet. Jij wil het
Op zaterdag 7 februari 2004 17:15 schreef belsen het volgende:Serieuze popmuziek van bands als Linda, Roos en Jessica zal van het publiek waarschijnlijk nooit de volledige waarding krijgen die ze verdient.
[edit] noemde ik ze bijna echt zangeressen? lol [/edit]
quote:Zolang iedereen Ademnood nog kan meezingen en kent, is en blijft het een klassieker die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten.
Op zondag 8 februari 2004 17:19 schreef CryptoKnight het volgende:
3 'Zangeressen' maakt geen band... Performen is geen muziek maken... En het NL publiek wil helemaal geen klassieker want die is het allang vergeten..
[edit] noemde ik ze bijna echt zangeressen? lol [/edit]
Als performen geen muziekmaken is, dan is iedere band op tour onzin... En de discussie of Linda, Roos en Jessica nu wel of geen band is hebben we hierboven al gehad...
quote:Dat publiek zorgde er vijf jaar geleden nog voor dat het nummer niet ontbrak in de Flop Top 100 Allertijden.
Op zondag 8 februari 2004 16:02 schreef belsen het volgende:(..) omdat het publiek dat wil (..)
Dat ze 'bands' als WOW en BED meer bekendheid kregen door LRJ, zoals je ergens beweert, zegt overigens ook al genoeg over de intresse in deze muziekstroom. In die tijd was ik ook hevig geintresseerd in dat soort muziek, maar ja, ik was 15. BED kende ik wel, vond ik overigen niks. Maar WOW...
Niemand kent deze bands meer, dus als je als LRJ dit soort bands stimuleert of onder de aandacht brengt of whatever, maakt je geen trendsetter. Zeker niet als die trend nietszeggend is.
LRJ hebben alleen ademnood als 'echte' hit gehad, de rest was niet veel bijzonders. Laat ik LRJ dan maar beschouwen als eendagsvlieg.
De muziekscene is zoveel anders dan Linda, Roos en Jessica. Orienteer je daar eens op, wie weet komt het dan nog wel eens goed met je.
En zijn verdomme zoveel leuke, goede, bijzondere bands in NL, die er zo ontzettend hard voor werken. Hoe 'durf' je dan stil te staan bij zoiets lulligs als dit.
Je moet wel erg sneu zijn wil je ademnood als een klassieker beschouwen. *grinnik*
quote:Of je nu een band bent met vijf gitaren of een band met drie zangeressen dat maakt je band, qua band niet anders. Een optreden is een optreden. Ik hoor heel veel mensen het hebben over BLØF alszijnde 'de' Nederlandse band. Die zanger zingt ook niet zijn eigen teksten, maakt dat zijn zangprestatie dan minder?
Op zondag 8 februari 2004 20:39 schreef CryptoKnight het volgende:
Belsen, je snapt het ook echt niet he? Een band tour is wel heel iets anders dan een playbackshow.
Nummers kunnen meezingen betekent niet dat het nummer een klassieker is. Ik zag iemand al het voorbeeld van Vader Jacob aanhalen. Hulde!
Ik vind sowieso het hele heilige wat sommige aan het predikaat band hangen erg eng. Een band is Engels voor orkestje en dat zegt niets over hoe een band moet zijn samengesteld.
quote:Komt hier niet de aap uit de mouw van jouw eerdere betoog?
Dat ze 'bands' als WOW en BED meer bekendheid kregen door LRJ, zoals je ergens beweert, zegt overigens ook al genoeg over de intresse in deze muziekstroom. In die tijd was ik ook hevig geintresseerd in dat soort muziek, maar ja, ik was 15. BED kende ik wel, vond ik overigen niks. Maar WOW...
quote:Ik heb ook al eerder gezegd dat de muziek een combinatie van trends was en erg op het verleden leunde, dus dat ze daarom muzikaal gezien niet van grote invloed zijn geweest. Dat zijn zoveel bands niet: ook veel bands die wel in die 'kennerslijstjes' voorkomen.
Niemand kent deze bands meer, dus als je als LRJ dit soort bands stimuleert of onder de aandacht brengt of whatever, maakt je geen trendsetter. Zeker niet als die trend nietszeggend is.
LRJ hebben alleen ademnood als 'echte' hit gehad, de rest was niet veel bijzonders. Laat ik LRJ dan maar beschouwen als eendagsvlieg.
quote:Linda, Roos en Jessica zijn onderdeel van de Nederlandse muziekscene en muziekhistorie. Of jij dat nu wilt of niet.
De muziekscene is zoveel anders dan Linda, Roos en Jessica. Orienteer je daar eens op, wie weet komt het dan nog wel eens goed met je.
En zijn verdomme zoveel leuke, goede, bijzondere bands in NL, die er zo ontzettend hard voor werken. Hoe 'durf' je dan stil te staan bij zoiets lulligs als dit.
Maar goed, als jij LRJ een nalatenschap vind, ben ik benieuwd of je over 20 jaar nog zo onder de indruk bent.
quote:In de tijd van Linda, Roos en Jessica ben ik ook zat naar concerten geweest en menig skaconcert, maar als ik nu weer eens Mark Foggo hoor...
Op zondag 8 februari 2004 20:58 schreef CryptoKnight het volgende:
Toen ik 15 was, was ik heel erg bezig met muziek. Vooral top 40 muziek want uitgaan mocht ik nog niet. En ja, dan kom je op mening verzamel CD wel eens wat tegen.
De jaren 90 heeft hele goede muziek voortgebracht. Maar de groepjes die er waren, vond ik maar niks. Mijn eerste 'live' show die ik ooit gezien heb was overigens van BED, ik was erg onder de indruk, maar niet wetend dat er veel meer was.
De jaren 90 stonden voor mij meer in het teken van DJ Paul Elstak, Nance, Maxx, Captain Jack, Haddaway etc.
Maar mijn ogen gingen pas echt open toen ik voor het eerst een live band zag. Ik heb nu het evenwicht in het snelle van de dance en het indrukwekkende van de bands gevonden in de SKA wereld. Helemaal top. Sindsdien geen top 40 of andere ellende meer.Maar goed, als jij LRJ een nalatenschap vind, ben ik benieuwd of je over 20 jaar nog zo onder de indruk bent.
De meeste ska-cd's die ik in die tijd gekocht heb, heb ik of doorverkocht (Mighty Mighty Bosstones, Suicide Machines, Bouncers, en nog wat) of staan nu in mijn kast te bestoffen (Beatbusters, Selecter, en nog wat). Het enige wat ik daar nog van luister zijn The Specials (het eerste album), Operation Ivy en Son Of Blob... Geef mij dan maar Linda, Roos en Jessica.
Euh wat?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef methodmich het volgende:
Dat is pas een cultplaat. Denk dat er van eigen bodem weinig overheen gaat wat dat betreft, behalve misschien Puma Gummah van de Poema's.
Ehm, nee, ik heb gewoon echt die cd gekocht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:55 schreef Grobbel het volgende:
Wat een heerlijk troll-topic is dit trouwens.
cue boze belsen.![]()
Aah de Peel-sessies van Acda en consorten!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef methodmich het volgende:
Dat is pas een cultplaat. Denk dat er van eigen bodem weinig overheen gaat wat dat betreft, behalve misschien Puma Gummah van de Poema's.
Toch niet uit een aanbiedingenbak gevist? Want dan zou ik uit principe alsnog het volle pond betalen!quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Ehm, nee, ik heb gewoon echt die cd gekocht.
Nee, bij een popcuriosawinkel Bergen op Zoom, tweede hands, maar wel bijna in mintconditie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch niet uit een aanbiedingenbak gevist? Want dan zou ik uit principe alsnog het volle pond betalen!
Dat was Van Dik Hout, toch?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:50 schreef methodmich het volgende:
.....
En Acda en de Munnik hebben meerdere keren Alles Of Niets gecoverd.
Dat is een andere Alles of niets.quote:
Klopt, die hadden een compleet eigen versie, niet over de pin en de 06.quote:
Belsen? da's een broekie, joh!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:12 schreef LetsGame het volgende:
[..]
jij bent ook een oude fokker zeg
Vergis je niet. Belsen heeft ook gewoon gezien hoe dokter Simon en Annet een relatie kregen.quote:
Sure. Annet, nog zo eentje die ons te vroeg ontvallen is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vergis je niet. Belsen heeft ook gewoon gezien hoe dokter Simon en Annet een relatie kregen.
En inmiddels is er een schrikbarend groot aantal FOK!kers die destijds slechts vunzige gedachten van hun ouders waren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vergis je niet. Belsen heeft ook gewoon gezien hoe dokter Simon en Annet een relatie kregen.
Nee, en ook allang niet meer. Ik ben afgehaakt toen Big Brother op hetzelfde tijdstip kwam. En bij Big Brother ben ik afgehaakt na de eerste serie, toen ik een leven kreeg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:43 schreef LetsGame het volgende:
Ik kijk GTST sinds 1998, maar LRJ heb ik ook meegemaakt.
@Belsen je kijkt sinds uitzending 1?
Arnie; 'Geil, klein sletje van me'quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef methodmich het volgende:
De Goede Oude Tijden, Goede Slechte Tijden waren nog veel beter...
Peter Kelder, Arnie, Annet(te), dokter Simon, Daniël Daniël.... Het halve schoolplein praatte erover. Dat was wat hoor. Dan was je een jaar of 11 en dan riep Arnie ineens om 20.00 op televisie "We hebben geneukt Annet(te)." En dan mocht je dat van de handwerkjuf de volgende dag niet citeren.
Maar later kwam Fort Alpha en dat was veel beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |