quote:Onzin, de energie centrales zijn verplicht de hoeveelheid groene stroom die zij afleveren ook echt te produceren of in te kopen, anders krijgen ze boetes. En natuurlijk krijg jij niet alleen groene stroom: ze gaan geen nieuw kabeltje leggen...
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef Intronic het volgende:
Wij hebben ook groene stroom. Maar, een kerel van Essent die langs kwam voor een nieuwe meter te plaatsen, zei dat de meeste "groene" stroom gewoon van kerncentrale's afkomt. Omdat dat goedkoper is. Niet van die windmolens, waterdinges etc. Lekker dan
quote:Slechte zaak als dat zo is
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef Intronic het volgende:
Wij hebben ook groene stroom. Maar, een kerel van Essent die langs kwam voor een nieuwe meter te plaatsen, zei dat de meeste "groene" stroom gewoon van kerncentrale's afkomt. Omdat dat goedkoper is. Niet van die windmolens, waterdinges etc. Lekker dan
quote:Vaak heeft zoeen vent er de ballen verstand van, de bedrijven krijgen boetes als ze niet aan de eisen voldoen...
Op donderdag 29 januari 2004 18:35 schreef The_M het volgende:[..]
Slechte zaak als dat zo is
quote:bron: http://www.ecolo.org/intro/intronl.htm
Indien ze goed beheerd wordt, is kernenergie een uiterst reine vorm van energie; ze loost geen vervuilende gassen in de atmosfeer en maakt slechts minimaal gebruik van bouwmaterialen (per kWh) in vergelijking met zonne- & windenergie, ze produceert erg weinig afval (de hoeveelheid kan haast volledig in speciale bunkers opgeslagen worden) en draagt niet bij tot het broeikaseffect (geen koolstofdioxide komt vrij).
quote:Dit stimuleerd de bedrijven windparken e.d. te plaatsen, hoe meer mensen groene stroom hebben, des te meer stimulans dus!
Op donderdag 29 januari 2004 18:39 schreef portier het volgende:
Groene stroom is niet even duur, het wordt even duur gemaakt dmv subsidies...
En zoals gezegd _is_ er niet genoeg groene stroom en is een deel van de groene stroom gewoon grijze stroom...
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 29-01-2004 18:46]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:41 schreef dagizmo het volgende:
Kerncentrales beste oplossing ooit imho.Nuken met die hap.
-edit-
ethanol gemaakt van biomassa van vezelrijke planten (HENNEP!) is ook een goeie vervanger voor fossiele brandstoffen en duizenden malen schoner
[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 29-01-2004 18:43]
(ik kan het weten ik heb in die sector gewerkt(groene stroom is alleen maar een verkoop praatje want wie heeft er een speciaal kabeltje liggen naar zijn huis dat daar alleen groene stroom doorheen komt en niet kern energie om maar iets te noemen) en nee het is niet net zo duur het is
quote:Om water te splitsen heb je toch energie nodig... (er zijn trouwens algen die dat met zonlicht kunnen)
Op donderdag 29 januari 2004 18:43 schreef Demon-X het volgende:[..]
omgekeerde electrolyse
als mobiele brandstof dan toch-edit-
ethanol gemaakt van biomassa van vezelrijke planten (HENNEP!) is ook een goeie vervanger voor fossiele brandstoffen en duizenden malen schoner
PS. Dit is mijn 1000ste post op het forum
dus dat is in 1 jaar reken reken reken 142 euro per jaar aan stroom... niet veel als je bedenkt wat hier allemaal wel niet staat
quote:en dat in mijn topic
Op donderdag 29 januari 2004 18:45 schreef BazP het volgende:[..]
Om water te splitsen heb je toch energie nodig... (er zijn trouwens algen die dat met zonlicht kunnen)
PS. Dit is mijn 1000ste post op het forum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |