abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:56:21 #1
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_16691738
Ben ik dan echt de enigste die van zo'n beetje alle rock houd(met name hardrock en alternative rock) maar van bijna alle metal(liedjes) niets moet hebben. het valt me zo vaak op dat veel mensen naar beiden graag luisteren, maar ik dus niet Hoor het graag
Die zoute stokjes...
pi_16691783
Nee hoor
Mijn voorkeur ligt ook in de rock/alt.rock hoek maar de meeste metal moet ik niks van hebben, enkele uitzonderingen zijn er wel zoals Metallica's Master of Puppets plaat bijv.
That never existed
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:03:50 #3
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_16691967
Seether valt onder metal maar dat zal je vast wel goed vinden denk ik, probeer dat eens
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:11:33 #4
45613 Kreeltje
It's Just RockNRoll!
pi_16692231
Ik heb precies hetzelfde

P.S. het is "enige"....

Isn't it?
pi_16692832
Same here. P.O.D. en Alice In Chains zijn bijvoorbeeld , maar Metallica, The Darkness en nog meer van die amuzikale puinzooi zooi is om te .
pi_16692957
Ik vind Alice in Chains meer 'metal' dan the Darkness, eigenlijk, maar goed.. ieder z'n eigen hokjes. Ik ben zelf ook wel een grotere rock- dan metalliefhebber, hoewel ik het laatste genre op z'n tijd zeker ook wel kan waarderen. Alleen die 'true evil' black metal met van die figuren met panda-makeup en spikes trek ik meestal nogal slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 29-01-2004 18:43]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16692968
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:03 schreef Hells_Angel het volgende:
Seether valt onder metal maar dat zal je vast wel goed vinden denk ik, probeer dat eens
Dat zou ik geen metal noemen. Nu-metal of post-grunge is toepasselijker....
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:37:33 #8
71115 Rnej
I walk the line
pi_16693021
the darkness is glamrock.. of je vindt t geweldig of je houdt er totaal niet van (over t algemeen)

metallica vind ik geniaal maar van hardere metal hoef ik echt niets te hebben

(behalve dan soms wat arch enemy )

pi_16693104
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:56 schreef hallodagg het volgende:
Ben ik dan echt de enigste die van zo'n beetje alle rock houd(met name hardrock en alternative rock) maar van bijna alle metal(liedjes) niets moet hebben. het valt me zo vaak op dat veel mensen naar beiden graag luisteren, maar ik dus niet Hoor het graag
Ik heb het juist vooral op metal. Niet dat andere soorten rock verkeerd zijn, maar ik besteed er gewoon geen aandacht aan 'Gewone' rock, punk, grunge, hardcore, nu-metal, alternative rock, hard rock, glam rock, niet verkeerd, maar gewoon niet voor mij. Misschien als ik metal zat ben... maar dat duurt denk ik nog wel een tijdje
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:41:12 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_16693133
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:35 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat zou ik geen metal noemen. Nu-metal is toepasselijker....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:43:02 #11
67663 fractalis
we (all) search
pi_16693175
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:37 schreef Rnej het volgende:
the darkness is glamrock.. of je vindt t geweldig of je houdt er totaal niet van (over t algemeen)
Onzin, is gewoon een slechte jaren 80-hardrock-revival. David Bowie, Roxy Music en Lou Reed, DAT is glamrock!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_16693246
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:41 schreef Mark het volgende:

[..]

Daar zou gewoon een heel nieuw topic over kunnen worden begonnen. Maar ik probeer het wel ff kort:

Nu-metal = Staind, Korn, Slipknot, Deftones, Limp Bizkit, etc.
Metal = Metallica, Iron Maiden, Blind Guardian, Death, Dream Theater, Emperor, etc.

Is dit voldoende uitleg of moet ik me verder verklaren?

NOOT: Ik beweer onder geen beding dat nu-metal slecht is. Veel metal fans willen nu-metal nog wel eens afschilderen als a-muzikale herrie. Daarom is het ook zo handig als niet wetenden nu-metal als metal beschouwen en vervolgens denken dat alle metal a-muzikale herrie is

pi_16693314
Maar is nu-metal niet gewoon een substroming van metal, net als power metal, death metal, black metal, etc? Er zijn in ieder geval wel een hoop overeenkomsten muzikaal gezien, ook al vinden veel metal-liefhebbers het niks. Maar goed, ik ken ook metalheads die niet van Blind Guardian-achtige bands houden ("Ivanhoe-metal" )
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2004 @ 18:48:43 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16693340
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:47 schreef Zander het volgende:
Maar is nu-metal niet gewoon een substroming van metal, net als power metal, death metal, black metal, etc?
ja.

al vinden velen zich te goed om zoiets te zeggen, alleen omdat het populair is.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16693408
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:47 schreef Zander het volgende:
Maar is nu-metal niet gewoon een substroming van metal, net als power metal, death metal, black metal, etc? Er zijn in ieder geval wel een hoop overeenkomsten muzikaal gezien, ook al vinden veel metal-liefhebbers het niks. Maar goed, ik ken ook metalheads die niet van Blind Guardian-achtige bands houden ("Ivanhoe-metal" )
Dat kan je zeggen, maar ik vind zelf (met vele anderen) dat het daarvoor te veel verschilt met wat voor de rest onder metal verstaan wordt. Bovendien is het een onderdeel van de ideologie achter metal om tegen de commercie in te gaan. Nu-metal is (vooral in Amerika) zo mainstream als het maar zijn kan. Nu-metal bands schoten als paddestoelen uit de grond omdat platenmaatschappijen er geld in zien. Ik denk dat dat ook een belangrijke reden is voor het feit dat metalfans nu-metal zo massaal verwerpen.

Die metalfans die jij noemt als voorbeeld houden wellicht niet van Blind Guardian, maar die zeggen niet dat het geen metal is. Ivanhoe-metal wellicht, maar nog wel metal

Edit: daardoor -> daarvoor

En zoals Tokus heel duidelijk aangeeft, zijn metalfans het onderling niet echt met elkaar eens

pi_16693505
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef RetepV het volgende:
Same here. P.O.D. en Alice In Chains zijn bijvoorbeeld , maar Metallica, The Darkness en nog meer van die amuzikale puinzooi zooi is om te .
Hahaha metallica amuzikale puinzooi
tjsa, eenieder zijn mening
pi_16693506
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef RetepV het volgende:
Ik zou Metallica niet amuzikaal noemen :p
pi_16693603
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:55 schreef onanymous het volgende:

[..]

Hahaha metallica amuzikale puinzooi
tjsa, eenieder zijn mening

Nou, ik vind St. Anger toch echt wel amuzikale puinzooi Fantastische beschrijving zelfs.

Nee, St. Anger is bij lange na niet het enige wat ik van Metallica heb gehoord, dus ga me daar niet op aanvallen

donderdag 29 januari 2004 @ 19:05:46 #19
60430 Bartuc
Pugno Pro Patria
pi_16693769
Ik luister wel rock en metal(van emo tot grindcore), terwijl ik niet echt hou van grunge en punk. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat nou metal is of rock. Zo vind ik bijvoorbeeld Metallica hardrock terwijl anderen vinden dat het echt snoerharde metal is. Komt mischien ook doordat ik wel wat gewend ben kwa harde muziek
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2004 @ 19:07:14 #20
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16693815
het draait in ieder geval weer uit op een zinloos "wat is rock en wat is metal" topic.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 29 januari 2004 @ 19:09:27 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_16693874
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:07 schreef Tokus het volgende:
het draait in ieder geval weer uit op een zinloos "wat is rock en wat is metal" topic.
Amen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_16693945
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Nou, ik vind St. Anger toch echt wel amuzikale puinzooi Fantastische beschrijving zelfs.

Nee, St. Anger is bij lange na niet het enige wat ik van Metallica heb gehoord, dus ga me daar niet op aanvallen

Dan heb jij geen idee wat het begrip amuzikaal betekent
ik vind het ook het slechtste album dat ze hebben maar dat maakt het nog niet amuzikaal
pi_16702659
Af en toe een rustig rock liedje erdoorheen is wel lekker, hele dag snoeiharde metal word je ook soms gek van.
pi_16702832
#define metal

niet echt te doen
Daaaaag met de vooroordelen

met papier maché kun je alles maken!
pi_16704962
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:31 schreef TwztId het volgende:
Af en toe een rustig rock liedje erdoorheen is wel lekker, hele dag snoeiharde metal word je ook soms gek van.
Gek, jij hebt de meest legendarische avatar op het hele fok! forum? Waar heb je die ille foto vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')