[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 29-01-2004 18:43]
quote:Dat zou ik geen metal noemen. Nu-metal of post-grunge is toepasselijker....
Op donderdag 29 januari 2004 18:03 schreef Hells_Angel het volgende:
Seether valt onder metal maar dat zal je vast wel goed vinden denk ik, probeer dat eens
metallica vind ik geniaal maar van hardere metal hoef ik echt niets te hebben
(behalve dan soms wat arch enemy )
quote:Ik heb het juist vooral op metal. Niet dat andere soorten rock verkeerd zijn, maar ik besteed er gewoon geen aandacht aan
Op donderdag 29 januari 2004 17:56 schreef hallodagg het volgende:
Ben ik dan echt de enigste die van zo'n beetje alle rock houd(met name hardrock en alternative rock) maar van bijna alle metal(liedjes) niets moet hebben. het valt me zo vaak op dat veel mensen naar beiden graag luisteren, maar ik dus nietHoor het graag
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:35 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat zou ik geen metal noemen. Nu-metal is toepasselijker....
quote:Onzin, is gewoon een slechte jaren 80-hardrock-revival. David Bowie, Roxy Music en Lou Reed, DAT is glamrock!
Op donderdag 29 januari 2004 18:37 schreef Rnej het volgende:
the darkness is glamrock.. of je vindt t geweldig of je houdt er totaal niet van (over t algemeen)
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:41 schreef Mark het volgende:[..]
Nu-metal = Staind, Korn, Slipknot, Deftones, Limp Bizkit, etc.
Metal = Metallica, Iron Maiden, Blind Guardian, Death, Dream Theater, Emperor, etc.
Is dit voldoende uitleg of moet ik me verder verklaren?
NOOT: Ik beweer onder geen beding dat nu-metal slecht is. Veel metal fans willen nu-metal nog wel eens afschilderen als a-muzikale herrie. Daarom is het ook zo handig als niet wetenden nu-metal als metal beschouwen en vervolgens denken dat alle metal a-muzikale herrie is
quote:ja.
Op donderdag 29 januari 2004 18:47 schreef Zander het volgende:
Maar is nu-metal niet gewoon een substroming van metal, net als power metal, death metal, black metal, etc?
al vinden velen zich te goed om zoiets te zeggen, alleen omdat het populair is.
quote:Dat kan je zeggen, maar ik vind zelf (met vele anderen) dat het daarvoor te veel verschilt met wat voor de rest onder metal verstaan wordt. Bovendien is het een onderdeel van de ideologie achter metal om tegen de commercie in te gaan. Nu-metal is (vooral in Amerika) zo mainstream als het maar zijn kan. Nu-metal bands schoten als paddestoelen uit de grond omdat platenmaatschappijen er geld in zien. Ik denk dat dat ook een belangrijke reden is voor het feit dat metalfans nu-metal zo massaal verwerpen.
Op donderdag 29 januari 2004 18:47 schreef Zander het volgende:
Maar is nu-metal niet gewoon een substroming van metal, net als power metal, death metal, black metal, etc? Er zijn in ieder geval wel een hoop overeenkomsten muzikaal gezien, ook al vinden veel metal-liefhebbers het niks. Maar goed, ik ken ook metalheads die niet van Blind Guardian-achtige bands houden ("Ivanhoe-metal")
Die metalfans die jij noemt als voorbeeld houden wellicht niet van Blind Guardian, maar die zeggen niet dat het geen metal is. Ivanhoe-metal wellicht, maar nog wel metal
Edit: daardoor -> daarvoor
En zoals Tokus heel duidelijk aangeeft, zijn metalfans het onderling niet echt met elkaar eens
quote:Hahaha metallica amuzikale puinzooi
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef RetepV het volgende:
Same here. P.O.D. en Alice In Chains zijn bijvoorbeeld, maar Metallica, The Darkness
en nog meer van die amuzikale puinzooi zooi is om te
.
quote:Ik zou Metallica niet amuzikaal noemen :p
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef RetepV het volgende:
Same here. P.O.D. en Alice In Chains zijn bijvoorbeeld, maar Metallica, The Darkness
en nog meer van die amuzikale puinzooi zooi is om te
.
quote:Nou, ik vind St. Anger toch echt wel amuzikale puinzooi
Op donderdag 29 januari 2004 18:55 schreef onanymous het volgende:[..]
Hahaha metallica amuzikale puinzooi
tjsa, eenieder zijn mening
Nee, St. Anger is bij lange na niet het enige wat ik van Metallica heb gehoord, dus ga me daar niet op aanvallen
quote:Amen
Op donderdag 29 januari 2004 19:07 schreef Tokus het volgende:
het draait in ieder geval weer uit op een zinloos "wat is rock en wat is metal" topic.
quote:Dan heb jij geen idee wat het begrip amuzikaal betekent
Op donderdag 29 januari 2004 18:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Nou, ik vind St. Anger toch echt wel amuzikale puinzooiFantastische beschrijving zelfs.
Nee, St. Anger is bij lange na niet het enige wat ik van Metallica heb gehoord, dus ga me daar niet op aanvallen
quote:Gek, jij hebt de meest legendarische avatar op het hele fok! forum? Waar heb je die ille foto vandaan?
Op donderdag 29 januari 2004 23:31 schreef TwztId het volgende:
Af en toe een rustig rock liedje erdoorheen is wel lekker, hele dag snoeiharde metal word je ook soms gek van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |