laurierdrop, zoethout, kandijsuiker, suiker, conserveermiddel (), citroenzuur. Geen verhoudingen erbij
. Ik schat ongeveer een cm (bodempje) suikers, 2 gewone zoethouten en 12 cm laurierdrop.
Fles vullen met water, 2 x daags goed schudden, Na 1 week heeft u een heeerlijke dropdrank. Na bereiding 2 weken houdbaar (werkt goed, dat conserveermiddel )
[Dit bericht is gewijzigd door Whiskers op 30-01-2004 13:01]
Dacht ook gelijk aan die HEMA meuk.
Eigenlijk was dat dus de eerste keer dat ik in een HEMA krantje heb gekeken
quote:Volgens mij is dat het Duitse woord voor drop, het kan ook iets anders zijn dan Duits (in het Deens is er bijvoorbeeld een woord voor drop wat daar ook erg op lijkt), maar het betekent iig drop. Denk ook aan het Engelse licorice.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:57 schreef DuchessX het volgende:
Dat maakte mijn moeder heel vroeger voor mij als ik verkouden was of keelpijn had. De naam 'Lakritz' komt in mij omhoog maar vraag me niet waarom mijn hersens die associatie maken?
en dan 's ochtends komt de man met de hamer
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 31 januari 2004 11:30 schreef Mercure het volgende:
Dropwater weet ik niet. Maar zelfgemaakt dropshot... fles vodka, van die salmiakballen in oplossen.. ff proeven en evt nog wat aanzoeten.
en dan 's ochtends komt de man met de hamer
Naar smaak. Hoe meer hoe droppiger. Ik zou je echt geen hoeveelheden kunnen geven. Gewoon uitproberen. Hoe zwarter hoe beter. Ja, idd van die oranje.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Van die oranje Salmiakballen?
En hoeveel ballen per liter?
Nog een specail soort Wodka of is iedere Wodka / drank met veel alcohol goed?quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:34 schreef Mercure het volgende:
[..]
Naar smaak. Hoe meer hoe droppiger. Ik zou je echt geen hoeveelheden kunnen geven. Gewoon uitproberen. Hoe zwarter hoe beter. Ja, idd van die oranje.
Er moet zeker veel alcohol inzitten?quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:04 schreef Mercure het volgende:
ik zou gewoon de goedkoopste wodka nemen die de slijter heeft staan. Of je gaat voor wat duurder Smirnoff ofzo.
Lange smalle pincet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:37 schreef Whiskers het volgende:
Vorige week (eindelijk) begonnen met schudden van de Schuddrop van de HEMA, vandaag geproefd:![]()
En ik krijg dat stukje zoethout niet uit de fles![]()
Waar kun je die kopen?quote:Op zondag 16 mei 2004 21:33 schreef Mimi_Rei het volgende:
Voor de anijssmaak kan je volgens mijn ook de bladeren van een dropplant gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |