Herkennen jullie iets in mijn verhaal? Houd jij je favoriete onbekende bands voor jezelf of deel je het met iedereen die erna vraagt?
quote:Ik ben zelf dj met duizende platen.... aangezien ik er zoveel heb maakt het me niks meer uit.
Op donderdag 29 januari 2004 10:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Herkennen jullie dat? Muziek die je met moeite zelf hebt ontdekt en helemaal bij jou past. Die muziek die voor veruit de meesten totaal onbekend is. Die soorten muziek heb ik veel, en die weiger ik te delen met anderen. En ik vraag mijzelf af waarom.
Misschien komt het omdat ik een hekel heb aan top 40 bands en mij smaak graag als uniek zie. Zodra ik aan iedereen ga vertellen waar ik van houd ben ik bang dat teveel mensen daar ook van gaan houden en dus mij als persoon niet meer zo speciaal maakt op muziekgebied. Althans ik denk dat ik daar bang voor ben.
Het gaat eigenlijk alleen om bands waar maar weinig mensen van hebben gehoord. Muziek als Morcheeba vind ik ook prachtig maar is al redelijk bekend dus dan vind ik het niet erg om het te delen voor een groot publiek zoals hier op Fok.Herkennen jullie iets in mijn verhaal? Houd jij je favoriete onbekende bands voor jezelf of deel je het met iedereen die erna vraagt?
Als ik goede muziek ken wil ik het iedereen laten horen. (soms tot vervelens toe)
quote:Dat gevoel is moeilijk uit te leggen maar het is geen doel om uniek qua muzieksmaak te zijn. Die muziek vind ik oprecht mooi.
Op donderdag 29 januari 2004 10:41 schreef MetalMessiah het volgende:
Uniek zijn is een gevolg, geen doel op zich...
Wat ik niet kan begrijpen zijn mensen die van de top 40 houden. Die lopen vaak de massa achterna. Muziek gepresenteerd op een dienblaadje. Maar dat is weer een andere discussie.
Dit gedrag van mij is ook de reden dat ik hier bijna niet te zien ben, terwijl ik enorm van muziek houd.
quote:Tja, ik hou ook niet zo van de meeste top 40 muziek, maar aan de andere kant zullen de auto-liefhebbers en -kenners mij wel weer een proleet vinden omdat ik geen zak om auto's geef. Zo heeft iedereen zijn eigen interesse.
Op donderdag 29 januari 2004 10:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wat ik niet kan begrijpen zijn mensen die van de top 40 houden. Die lopen vaak de massa achterna. Muziek gepresenteerd op een dienblaadje. Maar dat is weer een andere discussie.
quote:Ik ken een bandje dat al 5 jaar bestaat en nog niet eens bekend geworden is
Op donderdag 29 januari 2004 10:49 schreef Roellio het volgende:
Ik kende Guano Apes 2,5 jaar voordat ze bekend waren al.
quote:Ik ook maar die ken je toch niet.
Op donderdag 29 januari 2004 10:50 schreef veldmuis het volgende:[..]
Ik ken een bandje dat al 5 jaar bestaat en nog niet eens bekend geworden is
.
quote:Ja, meestal deel ik het wel met anderen, dat wel.
Op donderdag 29 januari 2004 10:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Herkennen jullie iets in mijn verhaal? Houd jij je favoriete onbekende bands voor jezelf of deel je het met iedereen die erna vraagt?
quote:Daar heb je een punt. Het zijn mensen die geen zak om muziek geven.
Op donderdag 29 januari 2004 10:49 schreef Zander het volgende:[..]
Tja, ik hou ook niet zo van de meeste top 40 muziek, maar aan de andere kant zullen de auto-liefhebbers en -kenners mij wel weer een proleet vinden omdat ik geen zak om auto's geef. Zo heeft iedereen zijn eigen interesse.
quote:Ik ook, met vrienden. Maar op Fok zal ik dat niet zo snel doen.
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef pfaf het volgende:[..]
Ja, meestal deel ik het wel met anderen, dat wel.
Soms stel ik mezelf gerust door te zeggen dat mijn muzieksmaak toch niet aan zal slaan bij de meesten omdat het zo enorm verschilt van de top 40. Dus misschien moet ik het gewoon maar gaan doen en hier vaker posten.
quote:Vind jij
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Daar heb je een punt. Het zijn mensen die geen zak om muziek geven.
quote:Ik denk dat het 99,5 van de 100 keer wel zo is.
Op donderdag 29 januari 2004 11:02 schreef rena het volgende:[..]
Vind jij
Beetje arrogant om zo over mensen te oordelen.
quote:Het komt er wat bot uit maar als je werkelijk een muziekliefhebber bent dan heb je een eigen stijl en ga je opzoek naar nieuwe bands. Top 40 heeft dat niet. Daar wordt de muziek tot je gevoerd via de radio of tv.
Op donderdag 29 januari 2004 11:02 schreef rena het volgende:[..]
Vind jij
Beetje arrogant om zo over mensen te oordelen.
quote:Ik vind niet dat je mensen zo maar kunt beoordelen alleen omdat ze in jou ogen naar slechte muziek luisteren. Hun zien dat kennelijk niet zo.
Op donderdag 29 januari 2004 11:03 schreef pfaf het volgende:[..]
Ik denk dat het 99,5 van de 100 keer wel zo is.
quote:Ik heb niets gezegd over slechte muziek ofzo
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rena het volgende:[..]
Ik vind niet dat je mensen zo maar kunt beoordelen alleen omdat ze in jou ogen naar slechte muziek luisteren. Hun zien dat kennelijk niet zo.
quote:Dat lijkt mij logisch dat zij het niet zo zien. Ze zullen niet opeens stilstaan en beseffen "goh, wat draai ik toch steeds slechte muziek"
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rena het volgende:[..]
Ik vind niet dat je mensen zo maar kunt beoordelen alleen omdat ze in jou ogen naar slechte muziek luisteren. Hun zien dat kennelijk niet zo.
Maar ik wil niet te veel offtopic gaan.
"Ik voel me elitair doordat ik naar spul luister wat anderen niet kennen."
Datzelfde had ik ook al in het Meatheads unite topic gepost, over de underground black metal scene.
quote:Vind je het dan leuke muziek? Maar goed, even ontopic
Op donderdag 29 januari 2004 11:08 schreef pfaf het volgende:[..]
Ik heb niets gezegd over slechte muziek ofzo
Dat maak jij er van.
quote:Nou nu vat je het wel erg zwaar op. Ik luister ook van alles, van onbekende dingen tot hits uit de top 40. Toch geef ik wel om muziek. En nee, ik "loop" niet achter andere massa's mensen aan hoor.
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Daar heb je een punt. Het zijn mensen die geen zak om muziek geven.
quote:Benieuwd hoe druk het daar was
Op donderdag 29 januari 2004 11:15 schreef Tokus het volgende:
het Meatheads unite topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |