abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16679467
Herkennen jullie dat? Muziek die je met moeite zelf hebt ontdekt en helemaal bij jou past. Die muziek die voor veruit de meesten totaal onbekend is. Die soorten muziek heb ik veel, en die weiger ik te delen met anderen. En ik vraag mijzelf af waarom.
Misschien komt het omdat ik een hekel heb aan top 40 bands en mij smaak graag als uniek zie. Zodra ik aan iedereen ga vertellen waar ik van houd ben ik bang dat teveel mensen daar ook van gaan houden en dus mij als persoon niet meer zo speciaal maakt op muziekgebied. Althans ik denk dat ik daar bang voor ben.
Het gaat eigenlijk alleen om bands waar maar weinig mensen van hebben gehoord. Muziek als Morcheeba vind ik ook prachtig maar is al redelijk bekend dus dan vind ik het niet erg om het te delen voor een groot publiek zoals hier op Fok.

Herkennen jullie iets in mijn verhaal? Houd jij je favoriete onbekende bands voor jezelf of deel je het met iedereen die erna vraagt?

pi_16679525
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Herkennen jullie dat? Muziek die je met moeite zelf hebt ontdekt en helemaal bij jou past. Die muziek die voor veruit de meesten totaal onbekend is. Die soorten muziek heb ik veel, en die weiger ik te delen met anderen. En ik vraag mijzelf af waarom.
Misschien komt het omdat ik een hekel heb aan top 40 bands en mij smaak graag als uniek zie. Zodra ik aan iedereen ga vertellen waar ik van houd ben ik bang dat teveel mensen daar ook van gaan houden en dus mij als persoon niet meer zo speciaal maakt op muziekgebied. Althans ik denk dat ik daar bang voor ben.
Het gaat eigenlijk alleen om bands waar maar weinig mensen van hebben gehoord. Muziek als Morcheeba vind ik ook prachtig maar is al redelijk bekend dus dan vind ik het niet erg om het te delen voor een groot publiek zoals hier op Fok.

Herkennen jullie iets in mijn verhaal? Houd jij je favoriete onbekende bands voor jezelf of deel je het met iedereen die erna vraagt?

Ik ben zelf dj met duizende platen.... aangezien ik er zoveel heb maakt het me niks meer uit.
Vroeger deed ik wel eens een plaat afplakken maar dat vond ik lame van mezelf dus ben ik mee gestopt. Ik heb altijd zoiets van de plaatjes mag je van mij kopen, of je er iets mee kunt is een tweede.
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16679560
als mensen vragen naar mijn muziek smaak krijgen ze die gewoon, wat ze ervan denken moeten ze zelf weten
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16679615
Hoe 'onbekend' een band ook mag lijken, er zullen altijd wel andere mensen zijn die ze ook kennen. En je haalt zelf toch je ideeen voor nieuwe muziek ook weer ergens vandaan? Of je nu wil of niet, je smaak wordt altijd wel door anderen beinvloed, of dat nou vrienden zijn of recensies of whatever. Zie het probleem ook niet om het zelf dan weer met anderen te delen, sterker nog: ik vind het altijd wel leuk als mensen op mijn aanraden eens iets nieuws proberen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16679656
Het is vaak andersom bij mij. Muziek die je graag met anderen wilt delen maar die er niks van snappen omdat het te underground is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:39:00 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_16679690
Ik vind het juist cool muziek te delen met anderen.

Als ik goede muziek ken wil ik het iedereen laten horen. (soms tot vervelens toe)

donderdag 29 januari 2004 @ 10:41:54 #7
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_16679747
Uniek zijn is een gevolg, geen doel op zich...
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_16679919
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:41 schreef MetalMessiah het volgende:
Uniek zijn is een gevolg, geen doel op zich...
Dat gevoel is moeilijk uit te leggen maar het is geen doel om uniek qua muzieksmaak te zijn. Die muziek vind ik oprecht mooi.

Wat ik niet kan begrijpen zijn mensen die van de top 40 houden. Die lopen vaak de massa achterna. Muziek gepresenteerd op een dienblaadje. Maar dat is weer een andere discussie.

Dit gedrag van mij is ook de reden dat ik hier bijna niet te zien ben, terwijl ik enorm van muziek houd.

pi_16679944
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wat ik niet kan begrijpen zijn mensen die van de top 40 houden. Die lopen vaak de massa achterna. Muziek gepresenteerd op een dienblaadje. Maar dat is weer een andere discussie.
Tja, ik hou ook niet zo van de meeste top 40 muziek, maar aan de andere kant zullen de auto-liefhebbers en -kenners mij wel weer een proleet vinden omdat ik geen zak om auto's geef. Zo heeft iedereen zijn eigen interesse.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16679945
Ik kende Guano Apes 2,5 jaar voordat ze bekend waren al.
pi_16679987
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:49 schreef Roellio het volgende:
Ik kende Guano Apes 2,5 jaar voordat ze bekend waren al.
Ik ken een bandje dat al 5 jaar bestaat en nog niet eens bekend geworden is .
pi_16680082
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:50 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik ken een bandje dat al 5 jaar bestaat en nog niet eens bekend geworden is .

Ik ook maar die ken je toch niet.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:57:30 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16680115
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ja, meestal deel ik het wel met anderen, dat wel.
pi_16680125
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:49 schreef Zander het volgende:

[..]

Tja, ik hou ook niet zo van de meeste top 40 muziek, maar aan de andere kant zullen de auto-liefhebbers en -kenners mij wel weer een proleet vinden omdat ik geen zak om auto's geef. Zo heeft iedereen zijn eigen interesse.

Daar heb je een punt. Het zijn mensen die geen zak om muziek geven.
pi_16680176
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja, meestal deel ik het wel met anderen, dat wel.

Ik ook, met vrienden. Maar op Fok zal ik dat niet zo snel doen.

Soms stel ik mezelf gerust door te zeggen dat mijn muzieksmaak toch niet aan zal slaan bij de meesten omdat het zo enorm verschilt van de top 40. Dus misschien moet ik het gewoon maar gaan doen en hier vaker posten.

pi_16680221
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Vind jij Beetje arrogant om zo over mensen te oordelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:03:26 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16680249
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:02 schreef rena het volgende:

[..]

Ik denk dat het 99,5 van de 100 keer wel zo is.
pi_16680338
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:02 schreef rena het volgende:

[..]

Het komt er wat bot uit maar als je werkelijk een muziekliefhebber bent dan heb je een eigen stijl en ga je opzoek naar nieuwe bands. Top 40 heeft dat niet. Daar wordt de muziek tot je gevoerd via de radio of tv.
pi_16680343
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:03 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik denk dat het 99,5 van de 100 keer wel zo is.

Ik vind niet dat je mensen zo maar kunt beoordelen alleen omdat ze in jou ogen naar slechte muziek luisteren. Hun zien dat kennelijk niet zo.
And you know I might
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:08:21 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16680383
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rena het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je mensen zo maar kunt beoordelen alleen omdat ze in jou ogen naar slechte muziek luisteren. Hun zien dat kennelijk niet zo.

Ik heb niets gezegd over slechte muziek ofzo Dat maak jij er van.
pi_16680396
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rena het volgende:

[..]

Dat lijkt mij logisch dat zij het niet zo zien. Ze zullen niet opeens stilstaan en beseffen "goh, wat draai ik toch steeds slechte muziek"

Maar ik wil niet te veel offtopic gaan.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2004 @ 11:15:48 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16680550
Dus je gunt anderen het plezier niet wat ze eventueel aan die muziek beleven? Of de bekendheid van de artiest, die het meer dan verdient dat mensen zijn muziek te horen krijgen?
Dan kan je wel iets zeggen van "ja maar die mensen kopen toch de cd niet, ze downloaden het". Ook al koopt er maar 1 van de 25 mensen die het goed vinden de cd, dan is dat het al een goed gebaar geweest richting de artiest.

"Ik voel me elitair doordat ik naar spul luister wat anderen niet kennen."
Datzelfde had ik ook al in het Meatheads unite topic gepost, over de underground black metal scene.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16680592
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik heb niets gezegd over slechte muziek ofzo Dat maak jij er van.

Vind je het dan leuke muziek? Maar goed, even ontopic
Ik deel alle muziek die ik leuk vind wel met vrienden ja, maakt mij niks uit of ze onbekend zijn, het is juist leuk om er met mensen over te praten.
And you know I might
pi_16680657
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 10:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nou nu vat je het wel erg zwaar op. Ik luister ook van alles, van onbekende dingen tot hits uit de top 40. Toch geef ik wel om muziek. En nee, ik "loop" niet achter andere massa's mensen aan hoor.
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:23:35 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_16680763
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:15 schreef Tokus het volgende:
het Meatheads unite topic.
Benieuwd hoe druk het daar was
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')