abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16660809
Naar aanleiding van een artikel in het AD wil ik openen

In Duitsland is het On-woord voor 2003 gekozen.
Het is Tätervolk

De relatie mag iedereen duidelijk zijn. De eeuwige discussie , of een volk collectief schuldig kan zijn, of sterker nog, door haar collektiefe instelling, zelfs als daadwerkeljk schuldig te kunnen worden afgestempeld. Schuldig by Proxie lijkt mij wel op zijn plaats

Enfin, de Duister zeggen ; Nee , wij zijn geen Tätervolk. Vele zullen dat anders zien.

Ik ken echter een ander tätervolk

Nederland is een Tätervolk

Een volk dat door haar instelling collectief schuldig is aan de Misdrijven tegenover medeschepsels.

Ja ik heb het over de Bio Industrie en de houding hier tegenover in Nederland

Men windt zich in Nederland liever op over Boomknuffelaars , over een paar idealisten die nertsen een paar weekjes vrijheid gunnen , als dat men in Nederland bereid is , zich ernste gedachtes maken over de vraagstelling ; Is Nederland het beestachtigste Land in Europa , en zo ja , waarom dat zo is?

Beestachtig , is in deze vorm waarlijk geen woordspeling en geen overdrijving , want hoe men in Nederland met Beesten omgaat is waarlijk beestachtig.

Ondergetekende weet uit eigen ervaring , hoe beestachtig.
Ik kom uit de Vleeswereld. Niemand die mij ongefudeerde emoties kan nawijzen of enige vorm van zakenverstand kan ontkennen. Ik weet waar ik het over heb , als ik zeg , dat Nederland zich collectief moet doodschamen

Ik heb het niet over die Psychopaten die als veevervoerder werken. Niet over die gewetenloze Zondags-paks-Veehandelaren , die er geen sekonde slecht van slapen ,wanneer zij een lading stieren levend aan Libanon verkopen. Ik heb het niet over die Grrristelijke boeren die er niets bij denken 1000 kalveren in Kisten te pakken , om ze zonder daglicht vet te mesten om dan te laten slachten. Ik heb het niet over die varkensboeren , die hun zeugen een leven lang aan een ketting laten liggen. Ik heb het niet over die nertsfarmers. Ik heb het niet over die Kippenbaterijen.

Ik heb het over de Nederlandse burger

De Nederlandse burger die dit thema zo boeiend vind als een fiets die in China omvalt.

De burger die zo lang onder het Juk van Calvijn leeft , dat hij dat beetje meer voor Bio-Vlees (verwarrend, maar ik bedoel dus nu vlees van gelukkige koeien) , niet wil betalen. Want wie weet wat de buur ervan zal zeggen. Doe maar gewoon , dan doe je gek genoeg. Ik geef toch geen 15 Euro uit wanneer het ook 12 Euro kan kosten. Een Volkswijsheid , die noodlottig is voor millioenen van dieren in Nederland.

Ik woon sinds 20 jaar in het Buitenland en sta er telkens weer verstelt van , hoe ignorant de Nederlander is , wanneer het gaat om de Themas; Millieu , Dierenrechten , of Bio Industrie.

Het lijkt wel alsof heel Nederland stage heeft gelopen , bij de gewetenlooste boer in Nederland .
Alsof iedereen een expert is , wanneer het om de "onmogenlijkheid" van gelukkig-vlees gaat(sorry voor dit Euphenisme)
Het lijkt wel alsof iedereen weet dat Bio Vlees geen toekomst heeft en zo een Self Fulfulling Prophesy ontstaan is. Omdat iedereen dit denkt te weten , heeft Bio-Vlees natuurljk ook geen toekomst.

Om mijn betoog even een punt te geven .

Waarom is de Nederlander lid van een Tätervolk? Waarom de Nederlander?

Omdat de Nederlander in Europa uniek in zijn instelling is.
Geen andere bevolking , gaat zo gewetenloos met het Millieu en dieren om als het Nederlandse volk.

Langzaam maar zeker is dit geen insider-weten meer. Men hoeft alleen maar te kjken , waar in Europa een schandaal zijn kop op steekt. Gegarandeert dat Nederland een vinger in de pap heeft. Praat met buitenlandse activisten en vraag naar de grootste boosdoeners. Het antwoort is altijd Nederland.

Maar praat er met een Nederlander over en je ontmoet een blik welke boekdelen spreekt.Waar heeft die man het in Godsnaam over?

Kan men zich 1 ander land voortsellen waar 30 millioen dieren over de kling springen maar de bevolking het liever heeft over de eventuele elf-steden-tocht?

Nee natuurlijk niet . Zelfs in de zuidelijke landen , waar dit soort themen lager scoren dan in Noord Europa, zou men maanden lang over niets anders hebben gediscussieerd. Hele Televise-Marathons zouden zich hebben bezig gehouden met dit drama. Burger-initiatiefen zouden zich hebben gevormd.

In Nederland was het zwijgen oorverdovend.

Natuurlijk iets wat men in Nederland niet graag hoort en daarom verwijst naar de Mest van Ganzen in Frankrijk. De honden assiels in Spanje. Het stierenvechten in Spanje.

Gewiss , allemaal niet mooi en er is nog veel te doen in europa, maar nergens in Europa is de industrialiseering van het Beestachtige en de Ich habe es nicht gewusst-struisvogel mentaliteit tenopzichte van het Beestachtige , zo tergend als in Nederland

[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 28-01-2004 16:59]

pi_16660856
Zouden Nederlanders dan stage moeten gaan lopen bij een slachthuis?
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:50:31 #3
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16660865
quote:
'Dierenactivisten zijn niet geīnteresseerd in feiten'

Utrecht - Bioloog Bert 't Hart uit Utrecht wordt al jaren bedreigd door anonieme dierenactivisten omdat hij proeven met apen doet. Deze maand werd zijn auto in brand gestoken.
,,Actievoeren tegen dierproeven is schering en inslag. Maar ik verbaas me erover dat je het andere geluid nauwelijks hoort. In Engeland en de VS komen patiëntenverenigingen op voor hun belangen. Zij wachten op nieuwe geneesmiddelen. Maar dat past kennelijk niet bij de Nederlandse mentaliteit. Hier kijkt men de andere kant op als onderzoekers worden bedreigd.''

Bert 't Hart (50) uit Utrecht is sinds 1990 onderzoeksleider bij het Biomedical Primate Research Centre (BPRC) in Rijswijk. Bij dit instituut worden medische proeven met apen gedaan die nodig zijn bij het testen van sommige nieuwe medicijnen. 't Hart doet onder meer onderzoek naar auto-immuunziekten zoals multiple sclerose (MS) en reuma en bestudeert afstoting van getransplanteerde organen. Andere afdelingen houden zich onder meer bezig met het ontwikkelen van medicijnen tegen aids en malaria. ,,Ook wij vinden het heel vervelend vinden als een dier pijn lijdt'', zegt 't Hart ,,Het is een voortdurend zoeken naar alternatieve methoden.''

Het Rijswijkse centrum is al jaren mikpunt van allerlei acties. Aanvankelijk richtten de dierenactivisten zich vooral op het centrum zelf, maar de laatste jaren worden de medewerkers meer en meer persoonlijk bedreigd. En deze acties nemen criminele vormen aan. Dieptepunt voor Bert 't Hart vormden de brandstichtingen in zijn straat. Op 13 december werden drie auto's in brand gestoken. Toevallig was zijn auto daar niet bij. Maar op 8 januari kwamen de daders terug en was het wel raak. De politie gaat ervan uit dat dierenactivisten de daders zijn. ,,Het was levensgevaarlijk'', vertelt 't Hart. ,,Door de hitte is de voorkamerruit gesprongen. Het huis had in de fik kunnen gaan'',

,,Vijf jaar geleden begon het. Geregeld werd aan de poort van ons centrum gedemonstreerd. Ook het kantoor werd een keer overhoop gehaald. Dat noemen ze dan een geweldloze actie. Emmers water werden over onze computers gegooid.'' Later werden namen en adressen werden op internet gezet met de oproep hen thuis te bezoeken. 't Hart zag zijn eigen hoofd in Den Haag op een poster met daaronder 'moordenaar'. ,,Je kreeg anonieme telefoontjes, je kinderen werden bedreigd. Ze zeiden dat we geen rust zouden krijgen, dat ze ons hetzelfde zouden aandoen als wij de apen. En er werden leuzen op de ramen geklad.''

Drie jaar geleden was het bijna ieder weekend raak. ,,Actievoerders stonden midden in de nacht op de deur te bonken: 'moordenaar, kom naar buiten!' ,,Een heel agressief zooitje. Op zaterdagmiddag stonden ze eens met dertig man voor de deur, terwijl ik niet thuis was. Heel grimmig.''

Eén keer ging de bioloog de discussie aan. ,,Stond er zo'n groepje met een megafoon te roepen waarom ik apen martelde. Ik wilde antwoord geven, maar ze waren helemaal niet geīnteresseerd. Er ging een steen door de ruit. Een andere keer schoten ze met een katapult stalen moeren door een raam.'' Nooit werden demonstranten gepakt. ,,Er blijkt ontzettend lastig vat op te krijgen. Ze werken volgens een cellenstructuur.''

Na de moord op Pim Fortuyn hielden de actievoerders zich even rustig. ,,Maar de afgelopen maanden is het weer raak. Een auto van een collega is met zuur overgoten en bij de directeur is de voordeur dichtgeschroefd. Hij wordt geregeld met de dood bedreigd. In Engeland is het nog extremer. Daar is wel eens iemand vermoord. Een collega in de VS kreeg een bombrief en is zijn onderarmen kwijt.''

Volgens 't Hart worden de actievoerders meer gedreven door emoties dan door hun verstand. ,,Ze zijn vaak niet in geīnteresseerd in de werkelijkheid. Ik heb weleens gevraagd op wie we dan medicijnen moeten uitproberen. Op slachtafval hoor je dan, maar dat is onmogelijk. Anderen roepen: op gevangenen en bejaarden. Maar als je hen vraagt of hun oma wil meedoen, zeggen ze snel nee.''

Dierenterroristen dienen het goede voorbeeld voor een betere wereld te nemen en zichzelf op te knopen.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:51:48 #4
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16660906
Het leed van die dieren boeit me geen zier.

Echt niet. Ik eet ze op, ik draag hun huid, omdat IK het lekker vind.

Ik, het mens, heers over het dier.

Klaar.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16661002
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:48 schreef CANARIS het volgende:
Naar aanleiding van een artikel in het AD wil ik openen

In Duitsland is het On-woord voor 2003 gekozen.
Het is Tätervolk

De relatie mag iedereen duidleijk zijn. De eeuwige discussie , of een volk collectief schuldig kan zijn, of sterker nog, door haar collektiefe insteling, zelfs als daadwerkeljk schuldig te kunnen worden afgestempeld. Schuldig by Proxie lijkt mij wel op zijn plaats

Enfin, de Duister zeggen ; Nee , wij zijn geen Tätervolk. Vele zullen dat anders zien.

Het woord Tätervolk is als onwoord gekozen omdat het door een Duitse (rechtse) politicus werd gebezigd die hiermee het Joodse volk omschreef. De Duitsers die dit woord hebben gekozen zeggen hiermee dus dat zij als volk wel degelijk fout zijn geweest in de oorlog en dat het dus niet meer mag gebeuren.
pi_16661083
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:51 schreef Robert_Jensen het volgende:
Het leed van die dieren boeit me geen zier.

Echt niet. Ik eet ze op, ik draag hun huid, omdat IK het lekker vind.

Ik, het mens, heers over het dier.

Klaar.

Duidelijk.

@ TS:
Gezanik over beesten. We kunnen de mens al niet eens helpen.
Dus ze geven liever wat vreten aan een koe in de buurt, dan aan een kind aan de andere kant van de planeet.

Conclusie: Je bent een beetje hypocriet.

+ Kom eens met concrete informatie
+ Leer teksten opmaken
+ Waar heb je het over?!?!?
+ Je bent vooringenomen
+ Je bent gefrustreerd
+ Mensen gaan voor dieren. Dieren zouden hetzelfde doen.
+ Leer de natuur kennen.
+ Leer de geschiedenis kennen.
+ Had ik al gemeld dat er geen reet te volgen is van je verhaal?

[Dit bericht is gewijzigd door drugsgebruiker op 28-01-2004 17:00]

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_16661150
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:50 schreef Duritz het volgende:

[..]

Dierenterroristen dienen het goede voorbeeld voor een betere wereld te nemen en zichzelf op te knopen.

Shocking is an art.
  FOK!fotograaf woensdag 28 januari 2004 @ 17:05:15 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16661306
Ik zou het een eerlijke wereld vinden als mensen die tegen dierproeven etc zijn, ook afstand willen doen van alle voordelen van deze praktijken. Dus geen medicijnen etc die op deze manier tot stand zijn gekomen.

En wat betreft het BPRC in Rijswijk; ik ben er geweest, en vond het erg veel op de verblijven in Blijdorp lijken. Ik kan dan ook witheet worden als er een of andere groep actie staat te voeren voor de deur, aangevoerd door iemand die weet hoe het er 10 jaar geleden aan toe ging.

Als er imo een groep als Tätervolk aan te wijzen is, dan zijn dat de ecoterroristen die hersenloos zaken slopen. TS geeft aan dat nederlanders de ergste zijn in europa. Dat mag hij als mening hebben. Ik ben van mening dat het wel meevalt. Zijn stukje is zo geschreven dat ik niet echt het idee heb dat TS open staat voor argumenten die zijn mening niet onderschrijven.

TS, het is antwoord ipv antwoorT en collectieve ipv colleKtieFe...

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:05:36 #9
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16661314
ik denk dat je op moet zouten met je dieren gezeik.

Ik heb graag een ei uit de legbatterij!

als de kippen en varkens het daar niet mee eens zijn..... dan hadden zij maar de succesvolste soort in de evolutie moeten worden.
Nertsen hadden dan mensenjassen kunnen dragen.

Maar het is zo niet gegaan. Leider leider.

Ik ga vanavond nog eens een lekker stukje varkensvlees eten, uit zo'n groot varken gesneden uit een oerhollansche varkensmesterij!

ps. als we allemaal gras gaan eten blijft er voor de koeien en schapen niks meer over. Hongersnood onder de koeien, nee da's diervriendelijk....

pi_16661421
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:05 schreef freud het volgende:
En wat betreft het BPRC in Rijswijk; ik ben er geweest, en vond het erg veel op de verblijven in Blijdorp lijken. Ik kan dan ook witheet worden als er een of andere groep actie staat te voeren voor de deur, aangevoerd door iemand die weet hoe het er 10 jaar geleden aan toe ging.
Geven ze rondleidingen? Ik wil het ook wel eens zien. Al die fascisten met vooroordelen.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:10:41 #11
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16661473
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:48 schreef CANARIS het volgende:Een volk dat door haar instelling collectief schuldig is aan de Misdrijven tegenover medeschepsels.
Ooit gezien hoe leeuwen, eksters, haaien of andere beesten met elkaar omgaan?

Met elke stap die je zet Canaris vermoordt jij, ja jij, een medeschepsel Bij elke keer dat jij slikt vermoordt je allerlei eencelligen die in je mond zaten te teren in jouw habitat.

Je vermoordt je medeschepsels. (geschapen door wie trouwens?)

Daarom, nogmaals het vriendelijk verzoek, spaar het milieu a.u.b. In de 10 seconden dat je dit bericht hebt gelezen zijn er door jouw toedoen alweer duizenden medeschepsels dood gegaan. Sta niet op! Sta in vredesnaam niet op, want dan komt er een factor 10 bij.

Door jouw verhaal maak je duidelijk dat mensen dieren zijn, beesten zelfs, dan is het ook natuurlijk om als beesten te leven. Niets menselijks dierlijk is de mens vreemd, of niet?

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:13:00 #12
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16661536
nog een toevoeging: Bio vlees is smerig.
Ik moet dat taaie vlees niet van dieren die buiten rond hebben lopen springen en daardoor niet dik genoeg konden worden!
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:14:47 #13
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_16661590
oh ja, nog even melden... dat advies van Duritz..... doen!
pi_16661593
Het hele verhaal kan mij niet echt boeien, en de reacties zijn ook wel weer te verwachten.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:10 schreef Duritz het volgende:
Dan is het ook natuurlijk om als beesten te leven.
Ja, dat gebeurt alleen wel verdacht selectief.
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:16:34 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16661635
Ik vind de vergelijking van de Shoa met bioindustrie om te kotsen.
Ga je een partij schamen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:17:34 #16
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16661657
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:14 schreef Monidique het volgende:
Het hele verhaal kan mij niet echt boeien, en de reacties zijn ook wel weer te verwachten.
[..]

Ja, dat gebeurt alleen wel verdacht selectief.

Dat vind ik ook! Stel je voor, ik eet vandaag geen varken (waar zijn die beesten anders voor? als we geen vlees meer zouden eten dan zou er geen enkel varken meer op de wereld zijn), maar als ik morgen een tijger tegen kom: wat is mijn zekerheid dat die tijger me niet opeet? Of wat dacht je van die malaria-muggen? Of die ratten vroeger met de pest?

Neenee, het moet van twee kanten komen zeg ik!

pi_16661684
Sjees, Volkert is verhuisd en heeft blijkbaar gelijk toegang tot het internet gekregen.

Jongen, het Nederlandse Volk is zo geworden omdat hier de overheid zich zo bezig houdt met de milieuproblemathiek. De Nederlander HOEFT zich er dus niet meer druk over te maken.

Dit in tegenstelling tot het buitenland.

Dat er hier dan nog zo vaak 'schandalen' boven water komen, komt niet OMDAT er hier schandaliger met dieren om wordt gegaan, maar omdat een schandaal hier veel eerder boven water komt en gelijk breeduit uitgemeten wordt in de media.

Bekijk nou eens het HELE plaatje en niet alleen dat stukje dat je WIL zien.

quote:
Kan men zich 1 ander land voortsellen waar 30 millioen dieren over de kling springen maar de bevolking het liever heeft over de eventuele elf-steden-tocht?
Eh, Noorwegen? Daar springen elke zoveel jaar miljoenen lemmings in zee .

Nu weer serieus: een groot voorbeeld is wel de pluimveepest hier. Die is voortvarend aangepakt, ten koste van vele kippen. Maar in Korea is die mega traag aangepakt, zo traag dat het zich al flink verspreid heeft en nu ten koste gaat van VEEL MEER kippen en ook nog een paar mensen.

Wie is er nou humaner?

Het is hier gewoon allemaal veel meer en beter geregeld, waardoor er veel minder verborgen kan blijven, er veel meer boven water komt en alles dus veel erger lijkt dan in het buitenland.

Maar ga jij maar in de VS koeien eten hoor. Die zijn supergezond en alles is daar superveilig.

...vandaar ook dat de bevolking daar langzamerhand steeds meer op Jabba The Hutt gaat lijken...

Ga eens een maandje dat supergezonde McDonalds voedsel eten, en kijk of je je broek nog past. Als je je broek dan niet past omdat je niet dik geworden bent, pas je je broek wel niet omdat je lever zo ver opgezwollen is.

Dierenleed is er overal, mensenleed nog meer.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 28-01-2004 17:20]

FOK!fotograaf woensdag 28 januari 2004 @ 17:19:32 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16661709
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:08 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Geven ze rondleidingen? Ik wil het ook wel eens zien. Al die fascisten met vooroordelen.

Mijn oom werkte in een lab daar, en hij liet toen ook even de verblijven zien. De verblijven kan je je een beetje voorstellen als die ruimte binnen voor de apen in Blijdorp, maar dan tralies ipv glas. Ook dat ranzige groen op de muren . Ik kreeg niet de indruk dat de apen slaecht behandeld werden. Wel was het zo dat apen die bij een proef betrokken waren, niet mochten mengen met 'steriele' apen. En tijdens tests zoals bloed afnemen, zitten ze in kleine kooien, want heb jij ooit geprobeerd bloed af te nemen van een wilde aap?

Ik denk dat TS iets teveel af gaat op de propeganda van de eco terroristen. Ik zeg niet dat de 'de andere kant' gelijk heeft, maar het is beter om je mening te baseren op ALLE beschikbare informatie, dan om je mening te baseren op info van een erg gekleurde bron. Maar goed, kiezen wie je gelooft is je eigen keuze, maar besef goed waar de info vandaan komt. Dit is ook van invloed op de manier waarop je het moet wegen.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_16662215
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind de vergelijking van de Shoa met bioindustrie om te kotsen.
Ga je een partij schamen!
Juist.
Write a wise saying and your name will live forever
pi_16662715
als antiboomknuffelaar kun je ook overdrijven.
Nog mensen die genuanceerde standpunten hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 28-01-2004 20:31]

pi_16666096
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:50 schreef Duritz het volgende:

[..]

Ja, idd.

Mensen die weigeren over dieren te heersen zijn geen mens en hebben geen recht te bestaan.

pi_16667586
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:55 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, idd.

Mensen die weigeren over dieren te heersen zijn geen mens en hebben geen recht te bestaan.

Waar slaat deze opmerking op???
pi_16667593
Heeft de TS een alternatief? Een punt waarover hij graag wil discussieren? Of is dit slechts columnachtig bedoeld?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:51:14 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16667964
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:13 schreef MALLENS het volgende:
nog een toevoeging: Bio vlees is smerig.
Ik moet dat taaie vlees niet van dieren die buiten rond hebben lopen springen en daardoor niet dik genoeg konden worden!
op 30 vierkante cm zal zo'n kip echt niet veel te springen hebben, overdrijven is ook een vak, maar daar doe je het ook om, geloof ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_16668132
Heb je die beelden gezien hoe kippen in Thailand behandeld worden? Volgens mij zijn we hier dan al een stuk verder in het verzachten van dierenleed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')