abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1157168
Op tv wordt telkens opgeroepen te kennen te geven dat je tegen zinloos geweld bent, 1 minuut stilte is niet genoeg.
Men verwijst hierbij naar de speciale zinloosgeweld-site alwaar te lezen is dat 1 minuut stilte niet genoeg is, en waar men oproept het speciale zinloosgeweld lieveheersbeestspeldje te dragen.

Volgens mij is iedereen tegen zinloos geweld, als er al zoiets bestond als zinvol geweld.
Ik vind het een zinloze actie, hooguit begrijpelijk een speldje op te spelden uit blijk van medeleven voor de slachtoffers van zinloos-geweld, maar om aan te geven dat je er tegen bent?
Wie is er voor dan?

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 6 juli 2001 @ 18:40:59 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1157183
Zinloos geweldig zo'n aktie.

Ben alleen bang dat er toch altijd van die minkukels zullen zijn die iemand ff voor de gein op z'n bek willen rossen.

Misschien wordt het weer 'ns tijd voor een schandpaal in het centrum van de stad ?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_1157194
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 18:40 schreef popolon het volgende:
Zinloos geweldig zo'n aktie.

Ben alleen bang dat er toch altijd van die minkukels zullen zijn die iemand ff voor de gein op z'n bek willen rossen.

En wanneer we allemaal dat lieveheersbeestje opspelden kunnen we dat voorkomen?

Behalve tegen zinloos-geweld ben ik wel tegen meer dingen, wanneer het ook maar een fractie zou helpen als ik daar dingen voor ga opspelden ben ik daar gaarne toe bereid.

vrijdag 6 juli 2001 @ 18:44:56 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1157199
Tja, ik zal zelf niet met zo'n speldje gaan lopen maar als mensen hun onvrede daarmee willen uiten heb ik daar geen probleem mee. Ik geloof niet dat iemand die zo'n speldje draagt ook echt verwacht dat het verschil zal maken...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 6 juli 2001 @ 18:45:38 #5
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_1157201
Ach iemand die met zo'n speldje op zou willen lopen is vaak toch al niet iemand die zomaar een ander in elkaar zou slaan, maar inderdaad, als blijk van medeleven naar slachtoffers.
Dan wel met de vraag of men dan de actie voor overleden mensen met kanker, verkeersslachtoffers, verdrinkingsslachtoffers en andere slachtoffers nog ff wil uitstellen, anders wordt mijn jasje zo zwaar met al die speldjes.
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
pi_1157206
Maar wat is dan de zin ervan Zanderr, iedereen is toch tegen zinloos geweld, om aan te moeten geven dat je er tegen bent door een speldje te dragen zou nl aangeven dat er ook mensen voor zouden kunnen zijn.
pi_1157223
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 18:44 schreef Zanderrr het volgende:
Tja, ik zal zelf niet met zo'n speldje gaan lopen maar als mensen hun onvrede daarmee willen uiten heb ik daar geen probleem mee. Ik geloof niet dat iemand die zo'n speldje draagt ook echt verwacht dat het verschil zal maken...
Het punt is volgens mij dat de stelling fout is, indien ze zouden zeggen geeft je onvrede aan, of geef blijk van medeleven, tja.
Maar om aan te geven dat je ertegen bent?
  vrijdag 6 juli 2001 @ 18:50:51 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1157227
Het is vergelijkbaar met een 'stille tocht', denk ik. Heeft ook totaal geen nut, maar voor sommige mensen is het een soort uitlaatklep om hun onvrede met bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen of gebeurtenissen te uiten.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 6 juli 2001 @ 19:31:42 #9
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1157370
Laat de overheid eerst maar het goede voorbeeld geven.........
Zoveel miljoen weer huppeldepup voor wapentuig.
Of is oorlogsgeweld op hun *niveau* wel zinvol, is het alleen zinloos als het door burgers wordt aangewent ????????

Weer zo dubbel als het maar zijn kan............

Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 6 juli 2001 @ 19:36:27 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_1157381
Nou op hun *niveau* noem ik het redelijk zinvol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 19:41:09 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_1157401
ontopic: zulke acties zijn totaal zinloos, tenzij ze ze het echt heel compleet doorvoeren. Terug naar de vorige eeuw waar de hele buurt over je schouder meekeek wat je deed. Maarja, of we daar dan op zitten te wachten...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1157403
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 18:50 schreef Zanderrr het volgende:
Het is vergelijkbaar met een 'stille tocht', denk ik. Heeft ook totaal geen nut, maar voor sommige mensen is het een soort uitlaatklep om hun onvrede met bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen of gebeurtenissen te uiten.
Een stille tocht als uitlaatklep voor de onvrede met een gebeurtenis/als steunbetuiging heeft toch wel zin, vaak ook omdat de slachtoffers/achterblijvers ook meelopen en zich getroost voelen door al dat medeleven.
Een stille tocht wordt volgens mij ook niet aangeduid als teken geven van het feit dat je ergens tegen bent eerder dat je ervoor bent om je steun te betuigen door fysiek aanwezig te zijn.
Maar wie van de slachtoffers/achterblijvers zien mijn speldje, dat ik niet uit medeleven draag, maar omdat ik ergens tegen ben zo stelt tenminste de actie zinloos-geweld.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 19:52:24 #13
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1157446
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 19:36 schreef speknek het volgende:
Nou op hun *niveau* noem ik het redelijk zinvol.
Wat is in hemelsnaam het verschil ?

Als burger hoor je alles uit te praten en als overheid begin je een oorlog, met 1000 x grotere gevolgen, waarom is dat wel acceptabel ??????????????????

vrijdag 6 juli 2001 @ 19:54:04 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_1157453
Het is niet echt de politiek meer om oorlogen te beginnen
  vrijdag 6 juli 2001 @ 20:01:41 #15
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1157487
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 19:54 schreef speknek het volgende:
Het is niet echt de politiek meer om oorlogen te beginnen
  vrijdag 6 juli 2001 @ 20:24:12 #16
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1157591
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 19:31 schreef Midioot het volgende:
Laat de overheid eerst maar het goede voorbeeld geven.........
Zoveel miljoen weer huppeldepup voor wapentuig.
Of is oorlogsgeweld op hun *niveau* wel zinvol, is het alleen zinloos als het door burgers wordt aangewent ????????

Weer zo dubbel als het maar zijn kan............

Wapentuig kan, en wordt door ons leger aangehoudt om oorlogen te voorkomen...

Voortaan ff je grijze massa aan het werk zetten voor je zo'n domme kreet neerpleurt.

Down[br]Under
  vrijdag 6 juli 2001 @ 22:14:14 #17
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1158218
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 20:24 schreef MacBeth het volgende:
Wapentuig kan, en wordt door ons leger aangehoudt om oorlogen te voorkomen...
Propaganda heeft zijn werk prima gedaan in jou geval
quote:
Voortaan ff je grijze massa aan het werk zetten voor je zo'n domme kreet neerpleurt.
Moet je horen wie het zegt, ik trap tenminste niet in fabeltjes, om oorlog te voorkomen, yes right.....
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:08:55 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1158500
Ik word een beetje kostmisselijk van die zinloos geweld hype

Iedere dikke huismoeder grijpt tegenwoordig een SBS6 camera beet om haar ongenoegen over "zinloos geweld" te uiten

En ach gut o gut, we hebben het allemaal zo zwaar! Dagelijks worden we in elkaar geslagen door meutes straatbendes!

Pleur op man! Vroeger was het veel erger
Niks dan een mediahype

Stille toch hier, stille toch daar, niemand heeft er wat aan

Ik geef ook wel eens een ram op straat hoor, als iemand me auto weer eens aan het openbreken is, of z'n middelvinger naar me opsteekt omdat ik niet snel genoeg uit z'n weg ging

Drama om niks allemaal

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:09:49 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1158507
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 22:14 schreef Midioot het volgende:

[..]

Propaganda heeft zijn werk prima gedaan in jou geval
[..]

Moet je horen wie het zegt, ik trap tenminste niet in fabeltjes, om oorlog te voorkomen, yes right.....

Dus als een vijandige mogendheid Nederland aanvalt, moeten we maar vragen of ze alsjeblieft willen stoppen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:26:55 #20
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1158627
Als zinloosgeweld speltje hebbende zal ik een seen reactie geven op deze topic. Natuurlijk zal het dragen van zo'n speldje of weet ik veel wat geen nut hebben. Daarvoor is het ook vast niet bedoelt. Je laat misschien alleen een standpunt zien en leeft mee met de slachtoffers van het geweld. Het zal niks oplossen, maar er je laat er wel iets van jezelf inzien, je laat een standpunt zien. De een vind het dan prettig zo'n speldje eens op te spelden de ander doet weer iets anders of doet niks. Ieder zijn keus toch...
G'day mates, I'm in Australia!!!
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:43:58 #21
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1158760
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:09 schreef X-Ray het volgende:
Dus als een vijandige mogendheid Nederland aanvalt, moeten we maar vragen of ze alsjeblieft willen stoppen?
Wat is het verschil met geen leger, denk je werkelijk dat er hier militairen zijn die terugvechten ten tijde van oorlog, en waarmee moeten die eigenlijk terugvechten, met die verouderde voor de hoofdprijs aangeschafte troep ???
Ik weet niet of je nog weet wat er in voormalig Yoegoslavie is voorgevallen met onze *helden*
heulen met de vijand, een daadkrachtig leger prima, maar een groep watjes, die miljarden kosten, niet prima, o. t. w. OPZOUTEN
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:46:46 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_1158783
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:43 schreef Midioot het volgende:
en waarmee moeten die eigenlijk terugvechten, met die verouderde voor de hoofdprijs aangeschafte troep ???
Wil je nou wel of niet investeren in het leger
Overigens was de eerste neergeschoten MiG door Nederland.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 23:58:54 #23
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1158849
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 23:46 schreef speknek het volgende:

Wil je nou wel of niet investeren in het leger

Ik ben tegen een leger, althans tegen *ons* leger, wat niet betekend dat ik een geitewollu alternatieve sok ben die tegen elke vorm van geweld is, not at all, als iemand NL aanvalt dan moet er een cordaat antwoord ( mogelijk ) zijn, probleem is dat er in mijn ogen in het Nederlandse leger geen * vechters* zitten, veelal schijtlaarzen, die *thuis* de broek nog niet bijna aan hebben, vandaar ook hun beroepskeuze.

Ik zie het Nederlandse leger echt als een miljarden verslindende organisatie zonder, in deze hoedanigheid, enig nut

quote:
Overigens was de eerste neergeschoten MiG door Nederland.
Propaganda ( sells ), alles onder supervisie van de USA
oftewel de wapenindustrie, wist je dat voor het meeste
wapentuig nog geeneens gekwalificeerde mensen zijn en dat veel van dat dure, ongebruikte materieel uiteindelijk in handen belandt van onze zogenaamde vijand ?

Leuk man zo'n oorlogsindustrie

En de mensen maar dokken

pi_1159035
Dat hele zinloze geweld gedoe is een grote hype. Er worden netzoveel mensen in elkaar getrimd als vroeger, alleen het verschil is dat we nu tig mediakanalen hebben, en alles wordt dus ook veel breder uitgemeten in de pers, op tv, internet ed.

Vroeger toen er alleen nog maar radio was wist je niet dat er in Amsterdam iemand werd doodgetrapt als je zelf in Rotterdam woonde. Nieuwstijd was beperkt en er waren wel belangrijker dingen. Nu heb je 28 zenders met allemaal elk half uur nieuws bij wijze van spreken, en al die tijd moet toch ergens mee gevuld worden. Nou verkoopt sensatie altijd goed, dus dat is een gewild onderwerp, en iemand die wordt doodgetrapt is toch best wel "sensationeel" ...
En iedereen wordt dan geacht om elke keer boos en verontwaardigd te zijn. En dat moet je dan laten blijken door zo'n beessie op je jas te spelden en mee te lopen in zo'n stille tocht...

Maar dat helpt natuurlijk geen ene fluit. Die gasten die willen matten denken echt niet: "oh jee, ik geloof niet dat het nu nog maatschappelijk verantwoord is om iemand tot gort te rammen, laat ik het maar niet doen!"

Als ik iemand zou zijn die anderen graag voor hun plaat sloeg dan zou ik alleen maar extra agressief worden van zo'n kutlieveheersbeestje en al die stille tochten, en zou ik iemand in elkaar trimmen alleen maar om die mensen te pesten.

Gelukkig ben ik zo niet.

Maar inderdaad, al helpt het niet tegen het geweld, het is voor veel mensen een manier om hun onvrede te uiten en om te gaan met gevoelens van frustratie. Maar niet meer dan dat.

Unox, the worst operating system.
  zaterdag 7 juli 2001 @ 01:40:19 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1159525
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 19:41 schreef speknek het volgende:
ontopic: zulke acties zijn totaal zinloos, tenzij ze ze het echt heel compleet doorvoeren. Terug naar de vorige eeuw waar de hele buurt over je schouder meekeek wat je deed. Maarja, of we daar dan op zitten te wachten...
ach, een beetje sociale controle is weinig mis mee.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 09:22:01 #26
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1160085
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 00:33 schreef Schorpioen het volgende:
Maar dat helpt natuurlijk geen ene fluit. Die gasten die willen matten denken echt niet: "oh jee, ik geloof niet dat het nu nog maatschappelijk verantwoord is om iemand tot gort te rammen, laat ik het maar niet doen!"

Als ik iemand zou zijn die anderen graag voor hun plaat sloeg dan zou ik alleen maar extra agressief worden van zo'n kutlieveheersbeestje en al die stille tochten, en zou ik iemand in elkaar trimmen alleen maar om die mensen te pesten.

Gelukkig ben ik zo niet.

Het is de waarheid!

Al die kutlieveheerbeestjes maken me alleen maar aggresiever

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 10:09:59 #27
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1160156
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 09:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het is de waarheid!

Al die kutlieveheerbeestjes maken me alleen maar aggresiever

Dat zegt dan meer over jouw dan over die lieveheerbeestjes
G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 7 juli 2001 @ 10:12:46 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1160165
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 10:09 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over jouw dan over die lieveheerbeestjes

Zie mijn ondertitel
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 12:20:19 #29
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1160572
Ach ja, als iedereen nou gewoon eens wat liever deed...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zondag 8 juli 2001 @ 23:28:24 #30
9337 _psilocybin
dubbelzijdig
pi_1171043
haha 'zinloos' geweld, zo'n mooie term ook. volgens mij is het verschil tussen zinloos en zinvol geweld dat het zinvol is zodra het door autoriteiten wordt uitgevoerd. Die hele 'zinloos geweld' campagne is te stompzinnig voor woorden. kun je eigenlijk ook *voor* zinloos geweld zijn? gaan ze binnenkort de straat op om te peilen hoe het staat met de voor-tegen verhouding? en mag 'geen mening' dan ook ? anders,namelijk...? is een junk in elkaar meppen zinvol ? en is een buitenlander in elkaar slaan zinvol als je racist bent? is geweld sowieso zinvol? is het leven opzich eigenlijk wel zinvol ?

ik kan er alleen maar om lachen. vrede op aarde zal het nooit worden omdat geweld nou eemaal onderdeel uit maakt van het menselijk gedrag, er zullen altijd mafkezen zijn die er sneller op los slaan dan de gemiddelde nederlander. da's heel naar, maar zo'n k*tspeldje zou weinig uitmaken. het moet iets weg hebben van een protest, maar wie is de groep dan waartegen de dragers van zo'n speldje protesteren ? ieder persoon die wel eens schade heeft toegebracht aan een ander persoon? en wie bepaald wanneer dat zinvol dan wel zinloos is ?

waarom worden er zoveel mensen in bv. het uitgaansleven in elkaar gerost? omdat de meeste mensen te bang zijn om te hulp te schieten. als er nou eens een capagne kwam met de boodschap 'help je medemens in nood' ofzo, dat zou denk ik meer uithalen dan die afgrijselijk truttige speldjes.

yesterday I woke up sucking a lemon
  maandag 9 juli 2001 @ 15:08:40 #31
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1174421
Is het niet gewoon zo dat je zo'n speldje moet kopen, en dat met dat geld weer allerlei actie's en voorlichtingsavonden of zelfverdedigingscursussen of monumenten of weet ik veel wat financieel kunnen worden ondersteund?
In dat geval heeft zo'n speldje dus zin.

We kunnen ook gewoon geld geven, maar de nederlander wil er wel waar voor.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 9 juli 2001 @ 15:17:22 #32
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1174488
quote:
Op maandag 09 juli 2001 15:08 schreef sataN het volgende:
Is het niet gewoon zo dat je zo'n speldje moet kopen, en dat met dat geld weer allerlei actie's en voorlichtingsavonden of zelfverdedigingscursussen of monumenten of weet ik veel wat financieel kunnen worden ondersteund?
In dat geval heeft zo'n speldje dus zin.

We kunnen ook gewoon geld geven, maar de nederlander wil er wel waar voor.

ja, dat haalt veel uit! Monumenten?
Zelfverdedigingscursussen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 9 juli 2001 @ 16:54:35 #33
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1175266
quote:
Op maandag 09 juli 2001 15:17 schreef X-Ray het volgende:

[..]

ja, dat haalt veel uit! Monumenten?

Ja, dat helpt soms nabestaanden van slachtoffers van zinloos geweld het te verwerken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1175300
quote:
Op maandag 09 juli 2001 16:54 schreef sataN het volgende:

[..]

Ja, dat helpt soms nabestaanden van slachtoffers van zinloos geweld het te verwerken.

Ja, leuk zo'n marmeren stoeptegel. Komop zeg. Grote kolder allemaal. Zolang niemand er iets van zegt of alleen blijft toekijken zal dit soort gedrag blijven bestaan. Als er dertig mensen omheen staan die er allemaal bovenop duiken, is dit soort gedrag snel gecorrigeerd. Alleen weet ik uit ervaring dat mensen liever blijven kijken. En later maar schreeuwen hoe erg het allemaal is. Pffffffffffffffff.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')