Echt fanatiek word ik er overigens niet van hoor. Echt, ik lig er helemaal niet wakker van. Ik begrijp echter op mijn beurt niet dat je het niet lekker kunt vinden. Maar dat is natuurlijk met wel meer dingen zo.
Voor mij is het bijvoorbeeld totaal onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een grapefruit lekker vinden, maar andersom zullen die mensen het misschien raar vinden dat ik het vies vind.
Laats heb ik trouwens een erg lekkere soep van knolselderij gegeten. een roomsoep...
Een goede vissoep op basis van een zelfgemaakte visbouillon gaat er ook altijd in!
Ik zal me niet meer ergeren, mijn humeur is ook al een beetje opgeknapt. (had geen tijd voor ontbijt vanmorgen en daar kan ik slecht tegen!)
***schrooooodgggggrlllllllsssrrrrcchhhhhhhhhsssshhhhchhchchchchhggggggsgsgsgsgsggs****
:-)
Vanaf morgen ben ik ´s ochtends nooit meer chagrijnig, want ik heb net een telefoontje gekregen dat mijn espressoapparaat gearriveerd is.. Mmmmmm!!
En over soep:
Ik vind trouwens ouderwetse snert ook heerlijk!!
Oosterse bouillon - eten met stokjes!
Haal basis voor misosoep bij de toko, klaarmaken en in een flinke theepot op tafel zetten. Kommetjes met fijngesneden lente ui, sesamzaad, omeletreepjes, plakjes kastanjechampignons, reepjes rode peper, gekookte noodles etc. op tafel zetten en de gasten zelf in hun eigen kommetjes de ingrediënten en de bouillon laten scheppen.
Voor de niet-vegetariërs onder ons: Ook lekker met stukjes gekookte kip.
quote:je zou deze film eens moeten kijken
Op woensdag 4 februari 2004 11:54 schreef Persephony het volgende:
Nog een ander lekker soepje:Oosterse bouillon - eten met stokjes!
Haal basis voor misosoep bij de toko, klaarmaken en in een flinke theepot op tafel zetten. Kommetjes met fijngesneden lente ui, sesamzaad, omeletreepjes, plakjes kastanjechampignons, reepjes rode peper, gekookte noodles etc. op tafel zetten en de gasten zelf in hun eigen kommetjes de ingrediënten en de bouillon laten scheppen.
Voor de niet-vegetariërs onder ons: Ook lekker met stukjes gekookte kip.
quote:Errug filmhuis, leuk! Thnx!
Op woensdag 4 februari 2004 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
je zou deze film eens moeten kijken
http://www.umich.edu/~iinet/cjs/films/reviews/tampopo.html
Ben je de aangewezen persoon om een topicje te openen over films met een centrale rol voor voedsel?
quote:Yuk, Marmite! En dan te bedenken dat er een compleet volk is dat die prut op z'n brood smeert. Het lijkt een beetje op maggi, maar is veeeel sterket van smaak en heeft de consitentie van appelstroop, zo ziet het er ook uit.
Op woensdag 4 februari 2004 00:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Vegetarische Boullion is eigenlijk een contradictie in termen.
Boullion is vleesextract, of visextract, met kruiden en groenten.als je het zonder vlees wilt doen zal je aangewezen zijn op een groente en kruidennat. Je kan gefermenteerde plantaardige eiwitten gebruiken, marmite, (echte) soyasaus, maar het blijft nep.
You cannot beat the real thing!!!
Nodig:
bereiding
- voeg de tortellini toe. Laat ongeveer 15 minuten koken
Ingrediënten:
Koolraab
aubergine
rode paprika
groene paprika
broccoli
(ui en knoflook)
bouillon
Op het laatst: tomatenblokjes
volgens het recept kun je er met olijfolie, ui, knoflook, tomaat en parmezaanse kaas een pistou bij maken, maar heb ik nu niet gedaan. Heb dus de ui en knoflook eerst gefruit, daarna de groenten even laten smoren, bouillon erbij en zodadelijk nog tomatenblokjes.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd naar dit recept.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:52 schreef DuchessX het volgende:
Mijn broccoliesoep is super, jammie!
Ik heb met kerst paprika-abrikozensoep gemaakt, dat is ook super. Ik zal de recepten hier binnenkort posten.
Melonovy welk vlees is hier lekker door? heb namelijk graag wat vlees in mijn soep.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 22:25 schreef melonovy het volgende:
Wat is je favo soep?
Ik vind
..........................
edit: de bouillon
Tuurlijk, beeb.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:43 schreef HeatWave het volgende:
Mag ik een bakkie komen halen shmoops?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |