Oh, klinkt apart...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:39 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik heb geen exact recept maar ik had eens een lekker pittige egale pompoensoep met daarin een bolletje vanille-ijs. Dat was echt heel bijzonder en lekker
Nou, echt heerlijk!quote:
Nee ik had het in een restaurant. Muse a Muse in Hoofddorp...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, klinkt apart...
Weet je niet wat je exact gebruikt hebt?
Hmm, en was het dikke soep?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:47 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Nee ik had het in een restaurant. Muse a Muse in Hoofddorp...
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:56 schreef Oblivion het volgende:
Dus het kan zoiets geweest zijn:
Pompoenvlees, groenteboullion, creme fraiche, cayennepeper en een bol ijs?
Maar een keer proberen dan!quote:
Ja, godver, en ik heb al zo'n honger...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:59 schreef zoalshetis het volgende:
hollandse garnalen door tempura met een beetje oestersaus.
2 min. frituren. op papier laten uitlekken en krokant laten worden.
bouillion:
maken met genoeg water, flink glas witte wijn, graten, koppen en restvis van de markt of bekende visboer.
afschuimen en tot bouillion laten trekken.
zeven.
roux aanmaken.
na roux gezeefde boullion toevoegen.
paar echte kleine bospaddestoelen toevoegen, niet gesneden.
vers gesneden stukjes kabeljauw, zalm, poon, haring, en koolvis toevoegen. zodra deze gegaard zijn een druppels tabasco en een teentje fijngesneden koflook er in.
krokante garnalen op een voorverwarmd diep bord leggen, de soep er overheen gieten. afmaken met wat creme fraiche en geraspte boerenkaas.
maak een lekker tosti.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, godver, en ik heb al zo'n honger...![]()
Weet je zeker dat het hollandse garnalen moeten zijn? Zijn die niet te klein?
Nee, kan ik niet meer slapen..quote:
roze/oranje... dus niet zo oranje als pompoen. Maar met die kremfres erin wordt het vanzelf oranje/rozequote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Maar een keer proberen dan!![]()
En dan zal ik het hier terug komen vertellen!
Oh de kleur, niet geheel onbelangrijk...![]()
Wat was de kleur van de soep?
nee die zijn juist prima en het beste qua smaak. je kan ook de vis die je er later in doet al gedeeltelijk frituren in tempua.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, godver, en ik heb al zo'n honger...![]()
Weet je zeker dat het hollandse garnalen moeten zijn? Zijn die niet te klein?
Okay, ik ga 'm keer proberen...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:02 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
roze/oranje... dus niet zo oranje als pompoen. Maar met die kremfres erin wordt het vanzelf oranje/roze
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:03 schreef zoalshetis het volgende:
nee die zijn juist prima en het beste qua smaak. je kan ook de vis die je er later in doet al gedeeltelijk frituren in tempua.
Jah, en nu in het Nederlands...quote:
een mooie rouille is natuurlijk aan te raden bij een paar fijne stukjes stokbrood.
3 eierdooiersquote:
jij ook lekker slapenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:11 schreef Oblivion het volgende:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Man wat doe je me aan!![]()
Morgen maar weer boodschappen doen!
Voor nu lekker slapen!
Thanks voor de uitleg! En slaap lekker voor straks!![]()
zout.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb net kippensoep gemaakt met een paar drumsticks die nog in de vriezer lagen. Daar heb ik uien, prei, knoflook en een zak soepgroente bij gegooid. Alleen smaakt het nu zo flauw.
Wat ben ik vergeten?
Ik vond dat de kippenpoten wel voor de bouillon mochten zorgen. Ze hebben er zeker een uur in gelegen!quote:
Als je kippenbouillon zelf wilt maken, dan moet je een hele kip gebruiken, liefst een dikke soepkip.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:21 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik vond dat de kippenpoten wel voor de bouillon mochten zorgen. Ze hebben er zeker een uur in gelegen!
Bouillonblokje anders? Of is dat vloeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |