quote:het is zeg maar lekkere rustige bas met zang
Op dinsdag 27 januari 2004 16:16 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Misschien kan je beginnen met uitleggen wat het is, sommige mensen weten niet waar je het over hebt?.
Goede artiesten: Portishead, Tricky, Archive, Bonobo, Air, en ik vergeet er nog een heleboel...
quote:vind Air nie echt triphop trouwens.. (niet dat ze slecht zijn ofzo
Op dinsdag 27 januari 2004 16:21 schreef Clouseau het volgende:
Trip-Hop is echt een goed genre, een van mijn favoriete!Goede artiesten: Portishead, Tricky, Archive, Bonobo, Air, en ik vergeet er nog een heleboel...
quote:organ donor
Op dinsdag 27 januari 2004 16:23 schreef ThaSeekaH het volgende:
DJ Shadow
quote:Massive Attack
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef floppie86 het volgende:[..]
vind Air nie echt triphop trouwens.. (niet dat ze slecht zijn ofzo
verder heb je ook nog Massive Attack...
en Moloko.. maar das ook grensgeval..
quote:Volgens AMG valt het toch echt onder Triphop, onder andere. Maar ja, beter dan over hokjes discussiëren is natuurlijk het over de kwaliteit hebben! Hoe vind jij de nieuwe cd? Haalt het niet bij Moon Safari, toch?
Oja, Morcheeba is ook erg goed! (er zijn een heleboel grensgevallen in dit genre volgens mij )
quote:Is dat trip-hop
Op dinsdag 27 januari 2004 16:25 schreef HAL9000S het volgende:
Kool Keith - Dr OctagonDa's pas echte triphop!!
* Steve-O trip-hop van is dan
quote:hun nieuwe is wel aardig... vind vooral "Run" wel koel.. maar wat je zegt.. haalt het niet bij Moon Safari..
Op dinsdag 27 januari 2004 16:27 schreef Clouseau het volgende:[..]
Volgens AMG valt het toch echt onder Triphop, onder andere. Maar ja, beter dan over hokjes discussiëren is natuurlijk het over de kwaliteit hebben! Hoe vind jij de nieuwe cd? Haalt het niet bij Moon Safari, toch?
Oja, Morcheeba is ook erg goed! (er zijn een heleboel grensgevallen in dit genre volgens mij
)
quote:Ja, hoover is ook erg
Op dinsdag 27 januari 2004 16:27 schreef breyten het volgende:
Hooverphonic(naast de meesten die al genoemd zijn)
Ohja, en Morcheeba ook
quote:niet dan? Klinkt mij iets te experimenteel om over reguliere hiphop te praten...
Op dinsdag 27 januari 2004 16:28 schreef Steve-O het volgende:[..]
Is dat trip-hop
quote:Wat doet Leftfield tussen dat rijtje? Dat is toch echt meer dubhouse georienteerd. Van Morcheeba kan je eigenlijk alleen "Who Can You Trust?" in het triphop genre plaatsen. Air valt onder het synthipop genre.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:35 schreef joeplemmens het volgende:
Goldfrapp, Soulstice, a guy called gerald, Gus Gus, Leftfield, Red snapper, Kruder and Dorfmeister, terranova, thievery corp, tricky,Kid loco, massive attack, lamb....
Check ook:
Bonobo
Hint
Kid Koala
Nightmares On Wax
Ruby
Monkey Mafia
Tranquility Bass
St. Etienne
Amon Tobin
Pan Sonic
Akasha
Herbaliser
Beanfield
Alchemist
Tosca
Single Cell Orchestra
Bent
Fila Brazillia
DJ Vadim
[Dit bericht is gewijzigd door Forumschorem op 27-01-2004 17:06]
quote:ja oke, leftfield heeft vanalles gedaan, sommigen noemen het zelfs dub reggae...ach.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:05 schreef Forumschorem het volgende:[..]
Wat doet Leftfield tussen dat rijtje? Dat is toch echt meer dubhouse georienteerd.
Maar verder alles van het Ninja Tune label maar ook Tosca, Kruder & Dorfmeister en DJ Shadow.
[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 27-01-2004 19:46]
De Bristol sound van Massive Attack, Portishead en Tricky blijft wel mn voorkeur houden.
quote:Volgende logische stap:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:20 schreef Summoner het volgende:
Massive Attack, The 3rd and the Mortal, Portishead, Hooverphonic, Red Snapper. Zover ben ik op het moment.
Nightmares On Wax (de ultieme relekste stonersmuziek ooit)
Lamb (de eerste 2 albums)
Crustation (wie kent 'Purple' nog?)
Finger (solo project drummer Portishead)
Morcheeba (De naam zegt t al: More Cheeba = weed, cannabis)
Terra Nova (Vindt je Red Snapper leuk, dan dig je dit zeker!)
quote:Lamb heb ik wel geluisterd, maar ik vond het niet fantastisch. Die andere namen zal ik zeker even onthouden.
Op woensdag 28 januari 2004 00:56 schreef Forumschorem het volgende:
Triphopliefhebbers moeten ook zeker eens The 3rd and the Mortal - Memoirs en Ulver - Perdition City checken!
Everything but the girl - Single (photek remix)
eigenlijk dnb, maar wel erg trippy!
Craig armstrong heeft soms ook best triphop achtige stijl ("this love"... erg melancholisch en suggestief)
Thomas newman - any other name, dead already
vond ik ook een beetje in de genre passen
quote:Welk album heb je geluisterd dan? De eerste 2 zijn donker en vaak jungle geinspireerd, terwijl de laatste 2 meer de poppy kant opgaan.
Op woensdag 28 januari 2004 00:58 schreef Summoner het volgende:[..]
Lamb heb ik wel geluisterd, maar ik vond het niet fantastisch. Die andere namen zal ik zeker even onthouden.
quote:Weet het niet meer, is al een tijdje geleden. Misschien moet ik de band nog eens een tweede kans geven.
Op woensdag 28 januari 2004 01:06 schreef Forumschorem het volgende:
Welk album heb je geluisterd dan? De eerste 2 zijn donker en vaak jungle geinspireerd, terwijl de laatste 2 meer de poppy kant opgaan.
Verder ken ik eigenlijk niet zoveel.
quote:agree
Op maandag 2 februari 2004 16:55 schreef Balbergen het volgende:
1: Portishead. (met stip)
2: Mocheeba.
3: Massive Attack.
Sneaker Pimps hoort ook wel in het rijtje thuis.. (zeker hun debuut album)
De dvd van hun concert in newyork ligt nu voor 15 euro bij velvet, www.velvetmusic.nl
Gelijknamige album van hun en de cd van 't concert liggen er ook voor 9 of 10 euro.
go get it
quote:De eerste twee cd's van Moloko zijn zeker geen grensgevallen, mad spacen man die cd's. Ik weet nog wel dat ik het voor het eerst hoorde, ik liep met een maat van me Plato binnen in Utrecht met onze stonede koppen en we hadden echt zoiets van wtf is dit voor vet spacende shit, gelijk aan de die gast achter de balie gevraagd wie het waren: Moloko dus.
Maar triphop is zeker relaxte muziek , kan me idd goed vinden in veel bovengenoemde bands, Massive Attack, Lamb, Portishead
Maar portishead spant zeer zeker de kroon, dat is gewoon de verpersoonlijking van trip hop...Maar ja en maar wachten tot ze ooit weer iets nieuws uitbrengen...
Overigens wil ik vermelden dat dit hierboven slechts mijn mening is...
Wat vinden jullie trouwens van DJ Cam, is zeker geen triphop, maar ik vind dat zeer zeker goede muziek, net als dj krush, als je van ontspannen houdt...
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:59 schreef IsaacD het volgende:
Horen Caia en Zero 7 trouwens ook bij Trip Hop?
damn idd ik was er ook en kid koalaquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:45 schreef StickUpKid het volgende:
Was trouwens vrijdag naar Ninja Tune ZEN tour, wat vet was dat!
Die Kid Koala mikst echt goed!![]()
![]()
Check deze link voor Kid Koala http://www.localsphere.net/music/
Nightmares On Wax - Carboot Soulquote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:45 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb het album Blow your headphones van Herbaliser.
heel goed album![]()
ik heb van nightmares on wax wel het album smoker's delight (met daarop het fantastische a night's interlude, dat nummer komt je zeker bekend voor als je pharcyde - passin me by kent). ik had van iemand anders gehoord dat dat het minste album is, ik zal die carboot soul ook ff checken.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
[..]
Nightmares On Wax - Carboot Soul
Beetje laat realiseer ik me dat dit een fantastische cd is, niet echt triphop maar dat is ook geen echt genre (in ieder geval niet meer).
En die aanrader van Zander ga ik wel ff checken, de review klinkt goed.
daar komt het wel dichterbij in de buurt vind ik.quote:Op maandag 15 maart 2004 16:53 schreef StickUpKid het volgende:
Waar je op tript...
Hoe wil je NOW dan noemen? Lounge???
Daar ben ik het ook mee eens!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 02:36 schreef PDOA het volgende:
Nightmares on Wax valt toch wel degelijk onder het triphop genre.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:43 schreef StickUpKid het volgende:
Maar nou vind ik zelf Trip Hop ook best breed.
Bij Lounge, Hip Hop, Nu Jazz en Break Beats zitten vaak zaken die je ook onder Trip Hop kunt zetten.
Wow, vet! Ist geluid of film? Hoe groot is ie?quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:10 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb net een live optreden van Kid Koala, DJ Shadow EN DJ Cam samen gedownload![]()
Wat en waar is concerto?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:31 schreef StickUpKid het volgende:
Alle Ninja Tune cd's bij Concerto voor 9,99 eurotjes...
Reggea nummer, beef lijkt er wel wat op. klinkt vaag, maar is een vette aanraderquote:Oh let me tell you now, woo, oh a wicked witch was in power
And o my god she did devour
Cast a spell called depression made a living hell
Turned man against man forgot the boys and girls
We had, no future, home computer
Had to make do with what we had
Knock-a-door-run and the hand-me-down gowns
___, ___, Cracker Jack of Underground, synthpop, Muppet Show, electro on the radio
Mum turn it up its a new thing yeh
Now all I want is high tech's with fat bass
He’s got the next best friend started scratchin and breakin
Snatch your racks and battery by the stack to keep the boom box from going flat
Didn't cope and went in over the store with a performance kid this place has never been so packed
Street life over spot light, couple watts for a stage
And if you had a score to settle you resolved it with your brain, kid
Not like now they're using guns and bats
Robbin' old folk, we don’t need no more of that.
Leftfield en Mirwais is geen triphop!quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:48 schreef Praag het volgende:
Wat lul je? Er zijn zat mensen die van trip-hop houden. Ik ben er 4 jaar geleden mee in aanraking gekomen via een Tsjechische vriendin (het begon met Portishead - Only You (live)) en het is 1 van m'n favoriete muziekstromingen.
Mijn favo trip-hoppers:Björk DJ Shadow Esthero Hooverphonic (Hoover) Lamb Leftfield Massive Attack Mirwais (beetje electro ook) Portishead Sneaker Pimps (voordat de vrouwelijke zangeres vertrok) Tricky UNDERWORLD (sommige nummers dan, maar UNDERWORLD heerst gewoon deze aardkloot) U.N.K.L.E.
Verder nog wel her en der enkele losse nummertjes van (onbekende) artiesten die zooooo enorm lekker zijn:Yoko Kanno - Borderline (van de soundtrack van de anime Macross Plus) Lucid - Scared (soundtrack van Human Traffic) Die Fantastischen Vier - Krieger Gomez - In Our Gun (nummer is heel rustig tot de laatste anderhalve minuut. That's when the shit kicks in )
La Mala Rodriguez - La Cocinera (Spaanse hip-hop zangeres uit Sevilla, eigenlijk al redelijk hip-hopperig nummer, maar zooooo lekker)
Sommige nummers hebben er veel van weg. En anyway, laten we ook niet te strak in hokjes gaan denkenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:58 schreef PDOA het volgende:
Leftfield en Mirwais is geen triphop!
het is geluid, en het duurt een uurtje ofzo.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:20 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Wow, vet! Ist geluid of film? Hoe groot is ie?
dus jij vind hip-hop zonder de bling bling ge-wel-digquote:Op dinsdag 27 januari 2004 17:07 schreef nietzman het volgende:
Lamb en Massive Attack.
Ge-wel-dig.
juist zonder de bling blingquote:Op woensdag 31 maart 2004 15:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
dus jij vind hip-hop zonder de bling bling ge-wel-dig![]()
![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
juist zonder de bling bling
Allemaal wat oudere albums, maar da geeft niet want trip Hop verouderd niet!quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:54 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb weer wat nieuwe trip hop albums, zoals eerder genoemd dus die blockhead cd![]()
verder nog Dj Food - Kaleidoscope en Dj Food - Refried food, beide erg goed.
Dj Vadim - ussr repertoire, ook erg goed.
en Coldcut - let us play![]()
hoe heet dat album? ben er nu wel nieuwsgierig naarquote:Op maandag 5 april 2004 11:10 schreef StickUpKid het volgende:
Die kid koala is niet eens zo erg wreed.
Die Dj Cam is nieuw! maar ben wel met je eens dat er nu weinig erg vette shit uit komt.
Behalve dan Blockhead, ehhehe.
Wat ik van t weekend van t net plukte: niet normaal! damn! Dj Yas (hij zit bij Kemuri Productions)! Mijn god wat een wreed album, ala Dj Krush (hij heeft ook veel gedaan met Krush).
Portishead vind ik wel echt goedquote:Op maandag 20 september 2004 21:57 schreef super-muffin het volgende:
Hmm.. Portishead ken ik.
Ik dacht dat meer lounge muziek was. Overigens kende ik de term Triphop voor dit topic niet
hoiquote:Op dinsdag 21 september 2004 11:06 schreef timbob het volgende:
Hoi, ik ben ook triphop fan
kom er net in aanraking mee. gisteren Zen en Zen RMX albums van ninja tune in de chill out gevonden in de bijenkorf. Super relaxtquote:Op donderdag 30 september 2004 19:08 schreef jimjim1983 het volgende:
woensdag 6 oktober in de melkweg:
22.30 hrs / doors: 22.30 hrs ¤ 9,00 + memb
Ninja Tune presents:
dj's Sixtoo (live) / Signify (dj-set) / Blockhead (laptop set)
en de Thievery corporation komt op 31 oktober.
en op 3 november:
Ninja Tune Solid Steel
dj's Mr Scruff / DJ Food / Diplo
thanks voor de tipquote:Op donderdag 30 september 2004 19:08 schreef jimjim1983 het volgende:
woensdag 6 oktober in de melkweg:
22.30 hrs / doors: 22.30 hrs ¤ 9,00 + memb
Ninja Tune presents:
dj's Sixtoo (live) / Signify (dj-set) / Blockhead (laptop set)
en de Thievery corporation komt op 31 oktober.
en op 3 november:
Ninja Tune Solid Steel
dj's Mr Scruff / DJ Food / Diplo
quote:Op dinsdag 27 januari 2004 16:35 schreef joeplemmens het volgende:
Goldfrapp, Soulstice, a guy called gerald, Gus Gus, Leftfield, Red snapper, Kruder and Dorfmeister, terranova, thievery corp, tricky,Kid loco, massive attack, lamb....
over herequote:Op woensdag 28 januari 2004 00:56 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Volgende logische stap:
Hij is al verbannen...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:07 schreef Faxie het volgende:
Bij synthpop moet ik eerder denken aan Depeche Mode oid...
Word het trouwens niet eens tijd dat jij je eerste fatsoenlijke post maakt? Of blijf je gewoon slap ouwehoeren?
Nah. Air kan je iig niet scharen onder het triphop genre. Ik zou het eerder lounge-pop noemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:07 schreef Airelle het volgende:
Moon Safari is echt een van de beste album ooit. En ik denk dat het wel degelijk trip hop is
.
En waar schaar je Hooverphonic onder dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:13 schreef PDOA het volgende:
[..]
Nah. Air kan je iig niet scharen onder het triphop genre. Ik zou het eerder lounge-pop noemen.
Geen idee, ik ken Hooverphonic niet. Dat zijn toch Belgen geloof ik?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
En waar schaar je Hooverphonic onder dan?
Ik vind vooral het eerste (misschien ook tweede) album van Hooverphonic echt trip hop.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:00 schreef Faxie het volgende:
Hooverphonic.... ik zou die ergens tussen massive attack en air inplaatsen. Volgens mij is het wel degelijk Trip Hop, maar 't lijkt bijvoorbeeld totaal niet op een DJ Shadow of een Mr Scruff of een Coldcut.
Volgens wikipedia zou je Air ook als trip hop kunnen omschrijven.quote:Although Air's music is often referred to as electronica or trip-hop and is often found in such bins in record stores, their form of electronic music really owes more to the synthesizer sounds of the 1970s such as Jean Michel Jarre and Vangelis. Other influences that are more readily apparent than house and techno are psychedelic rock pioneers Pink Floyd and Krautrockers Tangerine Dream (although there are some echoes of dance music styles in the production). Another influence is french crooner Serge Gainsbourg. Air's music also has jazz inflections at times, and their ability to improvise is more clearly highlighted in the live arena. Before they founded Air, JB and Nicolas played together in the band Orange, with others such as Alex Gopher, Xavier Jamaux and Etienne de Crécy – names which have recently reappeared in connection with Air's remixes.
Wikipediaquote:Op zondag 22 januari 2006 20:31 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind vooral het eerste (misschien ook tweede) album van Hooverphonic echt trip hop.
[..]
Volgens wikipedia zou je Air ook als trip hop kunnen omschrijven..
Zoals?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef McCarthy het volgende:
air heeft iig wel trip hop nummers gemaakt
Dat weet ik ook wel. Toch blijkt Wikipedia een van de meest betrouwbare online encyclopedieen te zijnquote:Op maandag 23 januari 2006 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wikipedia![]()
Nog een keer dan: wikipedia is een site waar JIJ gegevens kan aanleveren / kan aanpassen. Dus als er staat bij wikipedia Air - Death Grind Hip Hop, moet je niet geloven. Ook niet als er triphop staat...
Alles internet sites noemen ook dit genre. Ik kan nog begrijpen dat je air geen zuivere trip hop wil noemen maar een mix van trip hop met andere stijlenquote:Label(s) : Virgin
Année : 1999
Style : Electro/Jazz/Trip-Hop
Tous les albums de AIR
Wat dacht je van deze:quote:Op maandag 23 januari 2006 14:01 schreef Airelle het volgende:
[..]
Alles internet sites noemen ook dit genre. Ik kan nog begrijpen dat je air geen zuivere trip hop wil noemen maar een mix van trip hop met andere stijlen.
Ja volgens die site is er voor elke band een apart subgenrequote:Op zaterdag 28 januari 2006 03:38 schreef timbob het volgende:
http://www.ishkur.com/music/
Downtempo > triphop
sowieso een toffe site hoor.
daarginds staat: massive attack - portishead - tricky = triphop
rest niet
hey stalker!quote:Op zondag 29 januari 2006 09:44 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja volgens die site is er voor elke band een apart subgenre.
Maakt de zaak er niet overzichtelijker op en dat lijkt me nu net de bedoeling van het toekennen van genres.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:37 schreef timbob het volgende:
[..]
hey stalker!
en ja, dat is in feite ook wel zo.
Ja, ik, en het is inderdaad een hele fijne cd,quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:42 schreef k_i_m het volgende:
Iemand In a space outta sound van Nightmares on Wax al gehoord? Wat een fijne cd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |