Nah. Air kan je iig niet scharen onder het triphop genre. Ik zou het eerder lounge-pop noemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:07 schreef Airelle het volgende:
Moon Safari is echt een van de beste album ooit. En ik denk dat het wel degelijk trip hop is
.
En waar schaar je Hooverphonic onder dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:13 schreef PDOA het volgende:
[..]
Nah. Air kan je iig niet scharen onder het triphop genre. Ik zou het eerder lounge-pop noemen.
Geen idee, ik ken Hooverphonic niet. Dat zijn toch Belgen geloof ik?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
En waar schaar je Hooverphonic onder dan?
Ik vind vooral het eerste (misschien ook tweede) album van Hooverphonic echt trip hop.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:00 schreef Faxie het volgende:
Hooverphonic.... ik zou die ergens tussen massive attack en air inplaatsen. Volgens mij is het wel degelijk Trip Hop, maar 't lijkt bijvoorbeeld totaal niet op een DJ Shadow of een Mr Scruff of een Coldcut.
Volgens wikipedia zou je Air ook als trip hop kunnen omschrijven.quote:Although Air's music is often referred to as electronica or trip-hop and is often found in such bins in record stores, their form of electronic music really owes more to the synthesizer sounds of the 1970s such as Jean Michel Jarre and Vangelis. Other influences that are more readily apparent than house and techno are psychedelic rock pioneers Pink Floyd and Krautrockers Tangerine Dream (although there are some echoes of dance music styles in the production). Another influence is french crooner Serge Gainsbourg. Air's music also has jazz inflections at times, and their ability to improvise is more clearly highlighted in the live arena. Before they founded Air, JB and Nicolas played together in the band Orange, with others such as Alex Gopher, Xavier Jamaux and Etienne de Crécy – names which have recently reappeared in connection with Air's remixes.
Wikipediaquote:Op zondag 22 januari 2006 20:31 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind vooral het eerste (misschien ook tweede) album van Hooverphonic echt trip hop.
[..]
Volgens wikipedia zou je Air ook als trip hop kunnen omschrijven..
Zoals?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef McCarthy het volgende:
air heeft iig wel trip hop nummers gemaakt
Dat weet ik ook wel. Toch blijkt Wikipedia een van de meest betrouwbare online encyclopedieen te zijnquote:Op maandag 23 januari 2006 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wikipedia![]()
Nog een keer dan: wikipedia is een site waar JIJ gegevens kan aanleveren / kan aanpassen. Dus als er staat bij wikipedia Air - Death Grind Hip Hop, moet je niet geloven. Ook niet als er triphop staat...
Alles internet sites noemen ook dit genre. Ik kan nog begrijpen dat je air geen zuivere trip hop wil noemen maar een mix van trip hop met andere stijlenquote:Label(s) : Virgin
Année : 1999
Style : Electro/Jazz/Trip-Hop
Tous les albums de AIR
Wat dacht je van deze:quote:Op maandag 23 januari 2006 14:01 schreef Airelle het volgende:
[..]
Alles internet sites noemen ook dit genre. Ik kan nog begrijpen dat je air geen zuivere trip hop wil noemen maar een mix van trip hop met andere stijlen.
Ja volgens die site is er voor elke band een apart subgenrequote:Op zaterdag 28 januari 2006 03:38 schreef timbob het volgende:
http://www.ishkur.com/music/
Downtempo > triphop
sowieso een toffe site hoor.
daarginds staat: massive attack - portishead - tricky = triphop
rest niet
hey stalker!quote:Op zondag 29 januari 2006 09:44 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja volgens die site is er voor elke band een apart subgenre.
Maakt de zaak er niet overzichtelijker op en dat lijkt me nu net de bedoeling van het toekennen van genres.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:37 schreef timbob het volgende:
[..]
hey stalker!
en ja, dat is in feite ook wel zo.
Ja, ik, en het is inderdaad een hele fijne cd,quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:42 schreef k_i_m het volgende:
Iemand In a space outta sound van Nightmares on Wax al gehoord? Wat een fijne cd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |