De versie van NOFX daarentegen is wel geslaagdquote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:37 schreef Balthar het volgende:
Vandaag hoorde ik op de radio een of ander truttenbandje dat Go Your Own Way probeerde te verkrachten. (
Die heb ik op een origineel Motorhead albumquote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:37 schreef Balthar het volgende:
Oh ja, ik ben ook nog steeds pissig op die house achtige versie van Motorheads Ace of Spades
in de jaren 90...![]()
![]()
Dat album is door de vorige platenmaatschappij uitgebracht. Zonder instemming van Lemmy zelf.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die heb ik op een origineel Motorhead album. Als de band er niks mis mee vindt...
Tja, dan had de band dat beter moeten regelen. Ik heb er al meerdere Motorheadfans mee op de kast gekregen, dus ik vind het een nuttige bijdrage aan mijn collectie (in alle eerlijkheid, ook voornamelijk voor dat doel).quote:Op zaterdag 19 juni 2004 07:39 schreef Balthar het volgende:
De rechten van het nummer lagen bij de maatschappij, daardoor konden ze het bewerken zoals zij wilden. De band vind er dus wel degelijk iets mis mee.
Och, humor kan ik best waarderen.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 11:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tja, dan had de band dat beter moeten regelen. Ik heb er al meerdere Motorheadfans mee op de kast gekregen, dus ik vind het een nuttige bijdrage aan mijn collectie (in alle eerlijkheid, ook voornamelijk voor dat doel).
Tuurlijk is dat een dooddoener, dat weet ik zelf ook wel. Het is ook meer bedoeld als nuchter tegenwicht tegen de schuimbekkende fans die direct heiligschennis roepen en naar hun hooivorken op zoek gaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:31 schreef Seborik het volgende:
Nou, dat is ook wel een dooddoener hoor Litpho. Dat de band het beter had moeten regelen.
Tja, toch... Heavy metal verneuken tot house??? Brandstapel jawel!!!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een dooddoener, dat weet ik zelf ook wel. Het is ook meer bedoeld als nuchter tegenwicht tegen de schuimbekkende fans die direct heiligschennis roepen en naar hun hooivorken op zoek gaan.
Ik bedoel, de schade die het de reputatie van een band als Motorhead heeft gedaan is ook nog best wel te overzien tenslotte.
Ja, precies, maar dan beter.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:06 schreef Mark het volgende:
Nou, als dat niet gebeurd was had Motorhead nu de plek van de Stones ingepikt
Gerechtigheid! Don't speak is gecovered. En nog wel op een bijzonder slechte manier ook. Standaard housebeat erachter gezet met flutzangeresje en dito dansers.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:09 schreef dVTB het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. No Doubt is op zich best oké, maar dit nummer *snap* ik gewoon niet. Ik vind dat wanneer je als artiest iets covert, je er iets van jezelf in moet leggen; een eigen wending, een eigen interpretatie. Als ik It's My Life van No Doubt hoor, zou ik haast denken dat Gwen Stefani simpelweg over de oude backing track van Talk Talk heeft heengezongen. Nee, dan heb ik zowaar nog meer respect voor zielloze trance cover #19.435.
(dVTB)
Dan moet je toch Disco Train eens horen, volgens mij van Ozzy vs The Begeesquote:Op zondag 20 juni 2004 00:56 schreef Seborik het volgende:
Ik had trouwens een echt idiote remix van Madonna en Ozzy Osbourne met dan het nummer Crazy Train. Echt debiel, maar toch wel grappig in een dronken bui.
brr ik zag hem net weer voorbij komen op the Box. Wat me nog het meest stoort aan zulke covers, afgezien van het feit dat de muziek gewoon ruk is, is dat men niet eens de moeite neemt om de originele tekst correct over te nemen. Zo zingt de zangeres bijvoorbeeld: 'i don't wanna break this chance' in plaats van 'chain' en heeft ze 'venomous poison' verbasterd tot een onverstaanbaar gebrabbel, omdat het woord 'venomous' kennelijk niet in haar vocabulaire voorkomt.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:26 schreef Aventura het volgende:
Net weer een wanstaltige baggercover gezien/gehoord op The Box: een flutband genaamd 'Goove Coverage' met het nummer 'Poison'van Alice Cooper. Het is een houseversie. En gezien de naam van deze groep kunnen we nog wel wat meer verkrachte nummers verwachten.
hoe diep willen dat soort gasten zinken zegquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:17 schreef Zander het volgende:
Arghhh: http://www.recess.nl/info.asp?Info=11576
Volgens mij hoor ik Kurt Cobain zich in z'n kist omdraaien..
OMG wat een takke-crap ... als Kurt nog leefde zou ie zelfmoord plegen...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:17 schreef Zander het volgende:
'k Vond dat ze wel redelijk trouw was gebleven aan 't origineel. Op het laatst gaat 't iets anders, geloof ik. Iets meer anno 2004. Ik vind 'm op zich wel oke. Had veel slechter gekund.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Kim Lian - Kids in America
Jammer. Ze voegt weinig extra toe aan dit mooie nummer.
Afgezien van het feit dat ik Kim Lian's versie (gelukkig?) nog nooit gehoord heb, vind ik een cover die dicht bij het origineel blijft nogal gemakzuchtig. Dan liever een originele cover, een eigen interpretatie. Die kan dan goed (Mad World) of slecht (Comfortably Numb) uitvallen, maar er is in ieder geval over nagedacht. En daar kan ik dan nog wel enig respect voor opbrengen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:43 schreef 8op het volgende:
'k Vond dat ze wel redelijk trouw was gebleven aan 't origineel.
Een nederlandse trut die "we are the kids in America" zingt... zou ze dan echt totaal geen Engels kunnen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Kim Lian - Kids in America
Vandaar ook de opmerking dat ze weinig toevoegt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:16 schreef MuadDib het volgende:
Afgezien van het feit dat ik Kim Lian's versie (gelukkig?) nog nooit gehoord heb, vind ik een cover die dicht bij het origineel blijft nogal gemakzuchtig. Dan liever een originele cover, een eigen interpretatie. Die kan dan goed (Mad World) of slecht (Comfortably Numb) uitvallen, maar er is in ieder geval over nagedacht. En daar kan ik dan nog wel enig respect voor opbrengen.
Remix van Tori Amos' versie..quote:Op zaterdag 7 februari 2004 00:35 schreef 8op het volgende:
Ik heb eens een house- of danceversie gehoord van Smells like teen spirit. 'k Weet niet meer wie dat nummer verkracht heeft. Gelukkig heb ik het daarna nooit meer gehoord.
Baggerquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:17 schreef Zander het volgende:
Whoop that ass!quote:Op woensdag 24 november 2004 15:51 schreef Tokay het volgende:
Ik meld:
My Prerogative, door Britney Spears
![]()
Sla d'r in elkaar Bobby Brown!
Dat doe je bij Whitney tenslotte ook.![]()
Hoorde hem nèt weer. Waardeloze covers maakt dat mens toch.quote:Op woensdag 24 november 2004 16:19 schreef Bimmel het volgende:
Whoop that ass!
Bedoel je deze:quote:Op donderdag 25 november 2004 14:37 schreef dVTB het volgende:
Ik ben nog steeds niet helemaal over de schok heen, maar ik zag gisterenavond op Nederland 1 (geloof ik) iets voorbijflitsen waar ik kotsmisselijk van werd. Eén of andere kerel die op de automatische-pop-idols-piloot-soul-vocale-uithaal-stand 'Imagine' van John Lennon verkrachtte op de meest afschuwelijk denkbare wijze. Het was een aankondiging van één of anders stars-achtig programma, dus het duurde gelukkig maar een paar seconden. Desondanks stonden de haren op m'n armen rechtop en kreeg ik acuut braakneigingen.
Recht op vrije meningsuiting, OK, maar er zijn grenzen. Om met Balkenende te spreken: "Van Imagine blijf je af."
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:05 schreef Berkery het volgende:
Ik heb gehoord: A Perfect Circle - Imagine![]()
Het is net alsof ze eigenlijk helemaal geen zin in hadden om dit nummer op te nemen.
Dat vind ik dan wel weer een mooie versie. De Tori Amos versie dan. Een remix daar weer van heb ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:53 schreef DeRCT14 het volgende:
Remix van Tori Amos' versie..
Neuh, ik heb hetzelfde voorstukje ook gezien. De AVRO heeft ook een soort Idols ("maar dan natuurlijk heel anders"), en 1 van die kandidaten in dat voorstukje deed 'kijk mij eens goed kunnen zingen' met Imagine van Lennon. Was inderdaad bah.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedoel je deze:
Geen idee en ik wil het eigenlijk ook niet weten. Het was een aankondiging van één of ander Idols-achtig programma op Nederland 1 of 2 (ben het gelukkig al vergeten), waarbij zo'n 'talent (tussen heel erg grote aanhalingstekens) zich aan Imagine vergreep. Ik geloof dat Winston Gerstanovitz (of hoe je dat ook schrijft) het presenteert. Misschien was het wel RTL 4, geen idee...quote:Op donderdag 25 november 2004 14:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedoel je deze: ....
Bah. Die heb ik ook gehoord volgens mij. Werd er ook behoorlijk kwaad van.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:25 schreef Kamphuys het volgende:
Jesus Christ, hoe gek moet het worden. Hoorde in de kroeg dinsdag een echt ONTZETTEND slechte house versie van Genesis' 'Land of Confusion'. Die makers mogen ze van mij dus echt standrechtelijk executeren.
Jamie Cullums versie zuigt BIG TIME!quote:Op zondag 26 december 2004 10:57 schreef Curchulain het volgende:
Jamie Cullum - Everlasting love... elke keer als ik 'm hoor denk ik: vond ik het origineel nou zo mooi of is dit gewoon zo slecht? En elke keer kom ik tot de conclusie dat ik het origineel ook al niet mooi vond.
Het origineel is best oke.quote:Op zondag 26 december 2004 10:57 schreef Curchulain het volgende:
Jamie Cullum - Everlasting love... elke keer als ik 'm hoor denk ik: vond ik het origineel nou zo mooi of is dit gewoon zo slecht? En elke keer kom ik tot de conclusie dat ik het origineel ook al niet mooi vond.
Misschien dat jij de enige bent die 'm heeft moeten aanhoren... Ik heb 'm in ieder geval nog niet gehoord, en dat blijft nog wel een jaartje zo. Of meer.quote:Op maandag 27 december 2004 13:45 schreef 8op het volgende:
[..]
Het origineel is best oke.Jamie Cullum's versie is irritant.
Voor de rest valt het me mee/tegen dat "Do they know it's Christmas time" van Band Aid poging 57 niet genoemd is. Ik kon het origineel na tien keer kerstmis al niet meer aanhoren. Na de nieuwe versie gehoord te hebben (met de poging tot coole rap en het zeurderige einde), ben ik het origineel toch wel weer gaan waarderen.
Ze hebben dr een heel album mee gevuld, covers dan wel.quote:Op zondag 26 december 2004 11:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar die cover van Imagine door APC verbaast me. APC lijkt me niet echt een coverband, zeker niet een band om een Beatles nummer te coveren... Ligt totaal niet in hun straatje als je 't mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |